Kampania G29 "ROK 1920" Kampania ukazująca przebieg wojny polsko-bolszewickiej 1919-1920 - w pełni historyczna,
choć nie ilustruje działań jednej, wybranej jednostki a bitwy jakie stoczyły siły polskie w tej wojnie.
Są bitwy duże jak i operacje w mikroskali, z limitem rozstawienia (choć tych jest mniej).
Z uwagi na szczupłość zasobów efila z tego okresu, prototypy mogą okazać się monotonne - jeśli
ktoś będzie miał pecha.
Ostatnia bitwa jest tylko epilogiem ilustrującym całość działań Polaków na Litwie po tzw "Buncie
Żeligowskiego" - ponieważ owe działania zakończyły się właściwie wynikiem "remisowym"
można ją przegrać - nie przegrywając kampanii. Oczywiście będzie to miało wpływ na wynik
punktowy. Ale nie spowoduje komunikatu "Loss".
Campaign: G29_1920 * G29 ROK 1920 v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G29_1920_00.xscn OBRONA WILNA Dec 31, 1918 1 1 1 Ls 441.jpg
1 G29_1920_01.xscn LIDA Apr 16, 1919 2 2 2 Ls 738.jpg
2 G29_1920_02.xscn WILENSKI REWANŻ Apr 19, 1919 3 3 3 Ls 764.jpg
3 G29_1920_03.xscn OPERACJA MINSK Aug 1, 1919 4 4 4 Ls 923.jpg
4 G29_1920_04.xscn BOBRUJSK Aug 28, 1919 5 5 5 Ls 761.jpg
5 G29_1920_05.xscn DYNEBURG - OPERACJA "ZIMA" Jan 3, 1920 6 6 6 7 687.jpg
6 G29_1920_06.xscn ŻYTOMIERZ Apr 24, 1920 7 7 7 Ls 835.jpg
7 G29_1920_07.xscn BUDIONNY NADCHODZI May 29, 1920 8 8 8 Ls 685.jpg
8 G29_1920_08.xscn BITWA WARSZAWSKA Aug 15, 1920 9 9 9 Ls 711.jpg
9 G29_1920_09.xscn KOMARÓW Aug 30, 1920 10 10 10 12 942.jpg
10 G29_1920_10.xscn RAJD NA KOWEL Sep 12, 1920 11 11 11 12 278.jpg
11 G29_1920_11.xscn GRODNO Sep 20, 1920 12 12 12 Ls 738.jpg
12 G29_1920_12.xscn LIDA PO RAZ DRUGI Sep 25, 1920 13 13 13 Ls 738.jpg
13 G29_1920_13.xscn FINAŁ W MINSKU Oct 11, 1920 14 14 14 Ls 683.jpg
14 G29_1920_14.xscn KOWNO Nov 15, 1920 Win Win Win Win 764.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G29_1920_00.xscn DEFENSE OF THE VILNIUS 8 766 Aggressive 13 988
1 G29_1920_01.xscn LIDA 13 1540 Defensive 16 1527
2 G29_1920_02.xscn VILNIUS REVENGE 9 1059 Aggressive 18 1717
3 G29_1920_03.xscn OPERATION "MINSK" 11 1747 Aggressive 22 2192
4 G29_1920_04.xscn BABRUYSK 7 1063 Defensive 16 1527
5 G29_1920_05.xscn DYNEBURG - OPERATION "WINTER" 13 2222 Defensive 21 2853
6 G29_1920_06.xscn ZHYTOMYR 23 4216 Defensive 26 2765
7 G29_1920_07.xscn BUDIONNY COMING 15 2144 Aggressive 38 5511
8 G29_1920_08.xscn THE BATTLE OF WARSAW 83 16139 Aggressive 103 14601
9 G29_1920_09.xscn KOMAROW 32 4437 Aggressive 35 4849
10 G29_1920_10.xscn RALLY FOR THE KOVEL 4 456 Aggressive 12 1306
11 G29_1920_11.xscn GRODNO 32 5513 Defensive 68 8582
12 G29_1920_12.xscn A SECOND TIME LIDA 21 3338 Defensive 43 4618
13 G29_1920_13.xscn FINAL IN MINSK 33 5351 Defensive 42 5033
14 G29_1920_14.xscn KAUNAS 7 1085 Aggressive 37 5433
Właśnie skończyłem grać- super kampania Gustlik :). Świetny klimat (ciekawe opisy).
Bardzo ciekawe rozwiązanie z artylerią konną- pierwowzór samobieżnej -czy nie dało by się tego zastosować w kampaniach od 1938/9 roku?
Jedna tylko rzecz mnie zastanawia -transport w niej jest trybem kołowym a nie jak innych jednostek kawalerii półgąsienicowy (strzelcy konni) lub terenowy (inne jednostki jazdy). Z kolei np. ciężka (średnia) artyleria ma tryb pieszy (3-4 pola) co powoduje, że przemieszcza się po większość terenów szybciej niż artyleria konna.
Czy to było zamierzone działanie, czy małe przeoczenie?
Super też pomysł z balonem obserwacyjnym :D
CytatJedna tylko rzecz mnie zastanawia -transport w niej jest trybem kołowym
No to trzeba będzie poprawić....
cześć
Ja także jestem pod wrażeniem Twojej kampanii. Jakoś tak się złożyło że kilka dni wcześniej grałem kampanie THE POLISH-SOVIET WAR ze strony Kaiser General II
(https://sites.google.com/site/jkpanzer/campaigns), mam więc porównanie. Od razu widać różnicę, Kampania G29 "1920 " zrobiona jest przez Polaka. Jest szybsza i "lekka", co nie znaczy że prosta i łatwa. A i problem poruszania się artylerii konnej też zauważyłem. Wielkie dzięki za możliwość pogonienie bolszewii :)
Korzystając z okazji dodam że od grudnia 2011 tłukę non stop jakąś kampanię stworzoną przez Was.
Panowie jestem pod WIELKIM wrażeniem waszej pracy i nie jest tak że tworzycie to tylko dla "siebie". Sam nie mam juz tyle czasu by siedzieć na forum GG. Zmieniły się priorytety, nie zmieniło się jednak zamiłowanie do PG2, a teraz do OG. "Cichych" graczy jest całkiem sporo, sam znam kilka osób grających ale nie udzielających się w sieci.
W grudniu zeszłego roku, po dość długiej przerwie zajrzałem co tam słychać na forum GG, przecierałem oczy za zdumienia gdy okazała się że OG juz jest i jakie daje możliwości. Teraz namiętnie minuję, wysadzam, buduję mosty i lotniska. Po prostu coś wspaniałego. Czytałem że (dziś, choć wątek z września) pojawił się nowy OG, z dodatkowymi możliwościami. Jestem w niebo wzięty.
Jeszcze raz dzięki, pamiętajcie nie jesteście sami ;)
Pozdrawiam
CytatPanowie jestem pod WIELKIM wrażeniem waszej pracy i nie jest tak że tworzycie to tylko dla "siebie".
:bow :bow :bow Dziękujemy!
Gustlik, to ja (jeszcze raz) dziękuję, naprawdę spędziłem niesamowite chwile walcząc w waszych kampaniach. Żona co prawda jest innego zdania, czasami nie moze mnie oderwać od kompa, bo mam do skończenia ważny scenariusz w kampanii ;)
Nie mam za dużo tego wolnego czasu, na PG-OG ale chciałbym dołożyć swoją małą cegiełkę do powstających kampanii.
O ile jest taka potrzeba, to zgłaszam się na testera. Z tym że jestem zwolennikiem krótkich treści-opisów, zresztą na forum chyba byłą już o tym rozmowa. W miarę mych możliwości oddaję swój czas dla chwały :) PG-OG i Twórców z forum GG.
Tak, wiem że zahaczam o chmury, górnolotnością ale należy wam się potwierdzenie tego że odwalacie kawał DOBREJ ROBOTY, jak psu buda ;)
:bow :bow :bow Dzięki !! :bow :bow :bow
Cytat: STR w Październik 28, 2012, 12:14:03 PM
Żona co prawda jest innego zdania
ahahaha :D
Cytat: STR w Październik 28, 2012, 12:14:03 PM
należy wam się potwierdzenie tego że odwalacie kawał DOBREJ ROBOTY, jak psu buda ;)
:bow :bow :bow Dzięki !! :bow :bow :bow
Tak, ja się zgadzam, w 100%!
Odnośnie tej kampanii - ja bym wprowadził kilka zmian/poprawek/ulepszeń.
Dodałbym może sztab w kampanii. Pod Warszawą jest ich kilka, nawet w Warszawie pojawia się sztab, oraz 2 sztaby, w posiłkowych wojskach. Także fajnie by to mogło dać dodatkowy klimat.
W Grodno, poprawiłbym kasę. Jest też - chyba w tym scenariuszu, nie pamiętam dokładnie, podam potem, w opisach bitew poszczególnych - CAP ustawiony w jednej z bitew, na zero. Zerowy CAP.
c.d.n.
;D
Popatrzyłem sobie na tą kampanię i nawet popróbowałem grać ;D
Pierwszy scen jest klasycznie z PG2 --> na rysunku tory, a w mapx teren port. Co gorsza wszystkie hex dróg, gdzie wypadł port - drogi niet. Też tak macie?
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G29_1920_00_map.jpg)
więc zrobiłem poprawkę - starałem się nie ingerować - tylko port zastąpiłem clear + tory, oraz dorysowałem przerwane drogi
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G29_1920_000_map.jpg)
poprawiony scenariusz - (w nazwie ma jedno 0 więcej)
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G29_1920_000.xscn
i mapx - ( mapa 441)
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G29_1920_000.mapx
Przyda się?
Oczywiście :) Dzięki.
Osobiście lubię tą kampanię i na pewno kiedyś w nią jeszcze zagram.
Cytat: Gustlik w Lipiec 08, 2012, 10:26:57 PM
Kampania G29 "ROK 1920"
....
Z uwagi na szczupłość zasobów efila z tego okresu, prototypy mogą okazać się monotonne - jeśli
ktoś będzie miał pecha.
...
Cytat: Mario w Lipiec 30, 2019, 07:43:53 PM
....
Osobiście lubię tą kampanię i na pewno kiedyś w nią jeszcze zagram.
Może więc warto zrobić/ modyfikować listę zakupów?
Cytat: sympatyk w Lipiec 30, 2019, 06:59:45 PM
Pierwszy scen jest klasycznie z PG2 --> na rysunku tory, a w mapx teren port. Co gorsza wszystkie hex dróg, gdzie wypadł port - drogi niet. Też tak macie?
Pozostałość z mrocznych czasów PG2.
Cytat: sympatyk w Lipiec 30, 2019, 08:54:11 PM
Może więc warto zrobić/ modyfikować listę zakupów?
A co jest nie tak z dostępnymi jednostkami?
Wybór sprzętu z lat 20tych jest dość skromny (co jest względnie poprawne historycznie), ale jest dostępny i nacja powinna być funkcjonalna.
Jeśli dostrzegasz jakieś braki w jednostkach/sprzęcie to nie widzę przeciwwskazań by dodać je w normalnym trybie do efila.
Listy zakupów to ostateczność. Sprawiają sporo kłopotów. Trzeba je (a przynajmniej powinno się) regularnie aktualizować.
Na dodatek trudno z nich potem zrezygnować (problem ze skasowaniem niepotrzebnych plików na dysku gracza).
Nie znam się na sprzęcie ... więc braków nie dostrzegam ..., a raczej nadmiar ;D
Armatka plot jest dostępna jako nagroda przez pierwsze sceny - Proto: 75mm wz.14/17 --> ale co z nią zrobić??
Użyć nie użyjesz, bo nie ma do czego >:D , sprzedać jest bez sensu - bo i tak przekroczysz cap
OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018 * AI: Default
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.1.4
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: Cannone da 149/35 A
--
Campaign score: 55 * Average: 55
..
Current scenario: LIDA, VH prestige is 160 , All map prestige is: 320
Army cost: 264 , Current prestige is 46
AI stance is Defensive
if BV: +200, VILNIUS REVENGE , cap 1200, 8 turns prestige: 200
a po drugim scenie już na 100% cap przekroczony
OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018 * AI: Default
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.1.4
Campaign: G29 ROK 1920 v.4.0e, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DEFENSE OF THE VILNIUS , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: Cannone da 149/35 A
2 LIDA , #1 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: 75mm wz.14/17
--
Campaign score: 105 * Average: 52
..
Current scenario: VILNIUS REVENGE, VH prestige is 240 , All map prestige is: 400
Army cost: 264 , Current prestige is 766
AI stance is Aggressive
if BV: +200, OPERATION "MINSK" , cap 1400, 10 turns prestige: 170
wyżej wspomianą armatkę dostałem po 1 scenie ... to polosowałem coś innego (bo wtedy jest to za karę) >:D