Witam, w PG2 gram już od wielu lat.
Kilka lat temu natrafiłem na Open General- wielkie dzięki dla wszystkich twórców oraz osób związanych z projektem.
Na nowo zainteresowałem się grą. śledzę dyskusje w różnych działach.
Grając ostatnio w jedną z kampanii przypomniało mi się o co kiedyś miałem spytać.
Chodzi o snajperów ( nie wiem czy to jest możliwe):
Moja propozycja max. siła 5 ( nie wiem czy można na stałe ograniczyć również przy zakupie nowych jednostek)
ruch tak jak jest 4 pola, dodatkowo można przydzielić dla zrównoważenia siły-5 możliwość uniknięcia walki -tak jak to jest możliwe przy okrętach podwodnych oraz jako cecha jednostki Camouflage ekspert (przypisana na stałe).
Proszę o uwagi co do pomysłu i możliwości realizacji.
Jeśli, nie jest możliwe ograniczenie siły do 5 pkt. to wyłączyć możliwość kupowania takich jednostek- dać jako jednostkę core, z zaznaczeniem, że nie można jej sprzedać ( lub, że musi przeżyć) lub przydzielać tylko jako AUX ( dziwnie wygląda jednostka snajperów o sile 10,15 a nawet jak w niektórych kampaniach 20 pkt. -Armia Waffen SS-oczywiście po przezbrojeniu ze zwykłej piechoty).
Jako cecha jednostki dodatkowo można dać też Combat Support ( snajperzy mogą wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa jednostek sąsiadujących- ich zadaniem była eliminacja snajperów przeciwnika, dowódców itp.).
Scaliłem te 3 posty... Edytuj proszę. Zsamot
Z tego wszystkiego, możliwe do spełnienia jest tylko wycofanie ich z puli zakupów, i ustawianie w scenariuszach z maksymalną siła 5. "Combat Suport" połączony z ruchem na 4 pola, spowoduje że będą biegać od armaty do armaty i zamiast walczyć - "dodawać otuchy". Eksperymenty z jednostkami "Combat Suport" pokazały, że tak właśnie są wykorzystywane. Po zdobyciu - powiedzmy - drugiej belki już tylko "pomagają" zamiast walczyć.
Witam.
A nie ma możliwości dodania im cechy uniknięcia walki -tak jak to jest możliwe przy okrętach podwodnych oraz jako cecha jednostki Camouflage ekspert (przypisana na stałe).
Oczywiście rezygnując z Combat Support.
Lub, przynajmniej jednej z tych cech?
Czy mógłbyś mi w tym lub innym wątku wytłumaczyć jak można np okrętom podwodnym dać taką cechę jak możliwość ucieczki bez podjęcia walki.
Snajperzy- mam takie odczucie, że jest to jedna z wielu kompletnie nieprzydatnych jednostek. Trudno mi wyobrazić aby gracz przy zdrowych zmysłach inwestował w snajperów :D. Ale może się mylę, jeżeli tak to na pewno ktoś mnie wyprowadzi z błędu.
Jak do tej pory to snajperów widuje się przeważnie w siłach AUX i w armi AI i zarówno w jednym jak i drugim przypadku znaczenie tych jednostek jest pomijanie małe.
Podobny problem jeśli chodzi o Kb Ur. Dyskutowałem niegdyś z Gustlikiem (nawet dosyć zażarcie) co zrobić aby kb UR odzyskał należny mu blask, chwalę i rolę we wrześniowej armii, by ten słynny karabin przestał być bezużytecznym gadżetem ale w tym wątku to temat offtopowy więc może kiedyś się do niego powróci w innej bajce :P .
Unikanie walki "evade" jest cechą przypisaną do okrętów podwodnych, tak jak "overrun" do czołgów. Posiadają go z definicji klasy. Obecnie jest możliwość przypisania tej cechy do jednostek lądowych, ale jeszcze nie testowałem efektu.
Snajperzy mogą mieć sens w scenariuszach h2h i w kampaniach/scenariuszach w których wyłączono możliwość upgrade'u i kupowania nowych jednostek.
W przeciwnym razie natychmiast zostaną sprzedani albo zamienieni na bardziej użyteczne jednostki.
Sytuacji nie rozwiązuje nadanie tym jednostkom statusu MSU. Gdyż wówczas będzie to jednostka specjalnej troski a wydaje się, że założycielowi wątku chodziło o to, zeby ta jednostka po zmianach pozostała przydatną jednostka bojową zdolną do wykonywania określonych zadań.
Dziękuje, kolegą za odpowiedzi.
Chodziło mi właśnie o to, żeby była to użyteczna jednostka ( dlatego przypisanie cechy Camuflage Expert o raz dodanie możliwości "evade" ) przy ograniczeniu jej siły do 5 pkt. Myślę, że mogła to by być w niektórych scenariuszach/ kampaniach
przydatna jednostka jeśli już nie core to Aux- oczywiście w specyficznych warunkach co też oddaje w jakiś sposób zadania takich jednostek.
Jeśli evade działałoby bez problemu, to przede wszystkim powinni je dostać Brandenburgerzy i inne tego typu jednostki specjalne - zamiast Combat Support.
Cytat: Jutland w Lipiec 14, 2012, 01:34:26 AM
Jeśli evade działałoby bez problemu, to przede wszystkim powinni je dostać Brandenburgerzy i inne tego typu jednostki specjalne - zamiast Combat Support.
Popieram, w ogóle CS powinno być tylko dla bardzo niewielkiej grupy jednostek głównie takich których nie można kupić
Co do snajperów to raczej ich i tak nikt nie kupi, szczególnie jeśli by mieli 5 pkt. siły. Jeśli mam ich jako AUX to wykorzystuję ich jako mięso armatnie, jeśli mieli by evade to tym bardziej bym ich do tego wykorzystywał ;D
Snajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.
Taka zmiana i tak nie przywróciłaby saperom "życia" w armiach graczy kampanijnych. Ale w grach h2h być może miałaby zastosowanie a na pewno taka jednostka urozmaiciłaby i wzmocniła grę AI (nawet jeżeli AI używałby jej w sposób nieświadomy czyli bez poprawek w algorytmach tak aby uwzględniały nowe właściwości tej jednostki). Możliwość utraty lidera byłaby na tyle nieciekawą perspektywą dla gracza, że jedną z pierwszych czynności musiałoby być oczyszczenie terenu z saperów ze snajperów.
EDIT:
Poprawiłem oczywiste przejęzyczenie.
Cytat: derwiszx w Lipiec 14, 2012, 10:12:13 AM
Snajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.
Tylko czy to jest w ogóle możliwe? ( możliwość zlikwidowania lidera dało by duże możliwości głównie w grach h2h).
W normalnym trybie kampanijnym uatrakcyjniło by to rozgrywkę gdyby AI miało taką możliwość- szczególnie kiedy snajperzy mieli by cechy: Camuflage Expert oraz "evade" - gracz musiał by uważać, ponieważ w każdej chwili mógłby stracić z zaskoczenia jakiegoś cennego lidera).
Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów- co o tym sądzicie?( moim zdaniem każdy pomysł, który uatrakcyjnia rozgrywkę i daje jakieś "bonusy" AI :) jest pożyteczny).
I czy jest sens wysłać taką propozycję do Luisa?
Pytanie do Gustlika lub innego specjalisty- czy można jednostce snajperów przypisać cechę Camuflage Expert?
CytatSnajperzy mogliby mieć sens gdyby na przykład mieli możliwość "zabicia" lidera atakowanej jednostki ( głównym zadaniem snajperów było polowanie na oficerów i dowódców) . Ale tego typu zmianę to musiałby wprowadzić Luis.
Może wrzuć mu to na "Wishes List" - bo brzmi to naprawdę ciekawie
CytatMoże wrzuć mu to na "Wishes List" - bo brzmi to naprawdę ciekawie
To może zapodasz mu temat. Jak by nie było wśród nas nie ma osoby która u Luisa cieszyłaby się większym poważaniem niz Ty.
Oddaję "licentia poetica" w Twoje ręce. :P
Pomysł z zabijaniem liderów przez snajperów zapowiada się nieźle, ale trzeba by było wprowadzić też jakiś dodatkowy sposób zdobywania liderów.
Np. po zwycięstwie co najmniej V, gracz miałby możliwość przydzielenia lidera dowolnej swojej jednostce.
Też, mi się ten pomysł bardzo podoba.
Powinno się jeszcze ustalić jakich liderów i do jakiej klasy jednostek gracz mógłby sobie przydzielić
A także czy tylko jednego utraconego można " odzyskać" czy gdybyśmy stracili więcej niż jednego też można by było sobie przydzielić nowego.
Gustlik zapodał ten pomysł na forum JP's Panzers. Od razu odezwali się oponenci (co ciekawie na razie w dyskusji biorą udział głownie Polacy), ale najwazniejsze, że Luis odniósł się do tej idei życzliwie. :P
Dla zainteresowanych dyskusją:
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48701&p=702259#p702248 (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48701&p=702259#p702248)
Tyle, że oni imho mają rację. Wkraczamy tu na zbyt wysoki poziom abstrakcji.
No ale to tylko moja opinia.
CytatPeople like their leaders, and want to preserve them.
:good
Jestem na nie. Jak zwykle... ;D
IMNO pomysł z przydzielaniem liderów po np. BV nie jest najlepszy. Cała w tym zabawa kiedy dostanie się takiego w walce po zdobyciu kolejnej belki doświadczenia. A tak nuda jak w PG kiedy dodawało się atrybuty kupowanym jednostkom.
Można oczywiście założyć, że owszem wskazujemy jednostkę, ale drugi atrybut nadaje się losowo. Losowa mogłaby być też możliwość przydzielenia lidera, tak jak dostaje się prototypy.
Co do samych snajperów, mnie zawsze irytowało to, że obrywali ogniem wsparcia. WTF, w końcu snajper to ktoś, co siedzi cicho "w krzaczorach" i nie wiadomo komu do łba strzeli. Ale jak zauważył autor wątku dziwne też że ich siła to 10. Tego typu zawodnicy to do Call of Duty, a nie do OG. :)
pozdr.
Ł.
Nie wiem jak w ogóle można rozważać pomysł jednostki snajperskiej. Gra jest w danej skali i nie przeskoczy się tego, tak jak limitu 1 jednostki na hex. Chyba że zrobić specjalny efil w innej skali jednostek i zrobić do niego specjalne mapy.
Cytat: Madlock w Sierpień 22, 2012, 04:39:41 PM
Nie wiem jak w ogóle można rozważać pomysł jednostki snajperskiej. Gra jest w danej skali i nie przeskoczy się tego, tak jak limitu 1 jednostki na hex. Chyba że zrobić specjalny efil w innej skali jednostek i zrobić do niego specjalne mapy.
Skala nie ma nic do rzeczy.
Mapy sa w różnych skalach. Na jednych Moskwa czy Berlin mogą zajmować po 5 heksów a na innych całą mapę.
Na jednych mapach jeden heks symbolizuje całe miasto a na innych masz takie szczególy jak pojedyńcze budynki, koscioły dwupasmowe ulice itp.
Również z limitami jednostek na 1 hekx nie do końca jest tak jak piszesz.
Jak najbardziej można to ograniczenie przeskoczyć i autorzy scenariuszy dosyć często to przeskakując umieszczając na jednym heksie po kilka jednostek.
Przykładem są różnego rodzaju bunkry i forty, w których można umieścić dowolną liczbę jednostek.
Nie potrzeba tworzyć nowych efili. Dowolny efile można stosować bez względu na skalę mapy.
W zależności od skali mapy ta sama jednostka, może symbolizować batalion, pułk , kompanię czy inny związek taktyczny.
Dokładnie. Poza tym gdyby wejść głębiej w takie rozważania to co to za jednostka ckm? Występowały chyba od kompanii w dół, itd. Co do samych snajperów, to z biegiem czasu ich rola rosła, wiadomo front wschodni różnił się od zachodniego, ale na zachodzie od walk w Normandii w 1944 roku stali się oni stałym elementem taktyki piechoty niemieckiej.
Mapy mogą być w różnej skali, ale wtedy w nieodpowiednich do nich efilach jednostki będą miały nierealny zasięg strzału. W skali batalionu może być co najwyżej lekka piechota. Snajperzy wymagają innej skali.
O tych bunkrach nie wiedziałem, ale pewnie nie jest to z wygodne dla gracza. Jaki to efil/scenariusz?
Bunkry z wieloma jednostkami występują na przykład w kampanii Hitlerjugend. Ale uprzedzam nie jest to łatwa kampaniia.
Mam nadzieje, że się nie mylę ale moim zdaniem rodzaj efile, nie ma nic do rzeczy jeżeli chodzi o umieszczanie wielu jednostek na tym samym heksie.
Zgadza się, nie ma żadnego znaczenia.
Przekonujcie się nawzajem, ale takimi obostrzeniami zarżniecie grywalność i frajdę z gry... Coś co powstało jako ciekawe uzupełnienie innych jednostek traktujecie jako wręcz zamach na realność (?! ) gry.... I ten post mógłbym wkleić w parę takich wątków...
Znam w miarę realia, sporo czytam, ale w kontekście gry zachowuję spory dystans. Dla mnie snajperzy w tej grze to jednostka, która m. in. może strzelać na dwa heksy i tyle.
:good
Poza tym i tak ich nikt nie kupuje :D
Wbrew pozorom czasem są przydatni. Co prawda są one nieliczne. Ale nic dziwnego, wszak są tylko urozmaiceniem jednostek piechoty...
Ale i tak najbardziej przydatni są tacy, którzy są ukryci w budynkach stojących na skraju miasta.
Ew w lesie, ale zawsze warto dać im wsparcie pepanca, co by nie rozjechano ich z marszu...
Miałem na myśli jednostkę typu "budynek", w którym autor scenariusza może schować snajperów.