Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 12:55:27 PM

Tytuł: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 12:55:27 PM
Witam gram obecnie w kampanię Zielone Diabły ( jest dosyć wymagająca >:D).
W bitwie Tunis mam problem z uzupełnieniem amunicji w artylerii i piechocie umieszczonej w forcie St. Marie du Zit współrzędne (36,31)( Road). "Widzę" te jednostki ale klikając prawym przyciskiem myszy nie pojawia się możliwość uzupełnienia. Podobnie jest też w Bizerte.
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: mara w Lipiec 15, 2012, 01:15:25 PM
Przyczyną może być bardzo aktywne lotnictwo aliantów. Czy te problemy miałeś gdy w pobliżu były wrogie samoloty?
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 01:47:38 PM
Nie, samolotów nie było ale przy forcie były czołgi a przy porcie niszczyciel.
To może tłumaczyć  brak możliwości uzupełniania ale nie tłumaczy czemu  nie pojawia się pomimo że jest widoczna jednostka  piechoty, artylerii w Forcie widoku z polem do uzupełniania amunicji  i paliwa ( kliknąłem prawym przyciskiem myszy- przy innych jednostkach się pojawia).
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Lipiec 15, 2012, 04:38:28 PM
Im więcej jednostek wroga sąsiaduje z heksem na którym stoi Twoja jednostka tym mniejsze masz mozliwosci uzupełnienia.
Już przy trzech wrogich jednostkach uzupełnianie jest niemożliwe (odzwierciedla to realną sytuację  odcięcia  dróg zaopatrzenia).
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Jutland w Lipiec 15, 2012, 05:28:04 PM
Ale jemu chyba chodzi o to, że nie może wywołać okna jednostki prawym kliknięciem. Chyba że uzupełniać można jeszcze gdzie indziej?
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: mara w Lipiec 15, 2012, 06:01:30 PM
A, teraz rozumiem. Jedynym sposobem jest uzupełnienie przy użyciu klawiatury. Jak wciśniesz F1 to wyświetli Ci się lista klawiszy i gdzieś tam będzie uzupełnienie amunicji i paliwa.
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 15, 2012, 07:11:32 PM
Kiedyś jednostka, która nie strzelała i nie była poruszana uzupełniała się automatycznie.

Coś się zmieniło w tej kwestii?
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Jutland w Lipiec 15, 2012, 07:23:29 PM
Chyba nie, bo dziś ze zdziwieniem to zauważyłem - ale chyba musi tak stać co najmniej 2 lub 3 tury.
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 07:54:44 PM
Niestety tak się nie da.
Sytuacja jest następująca: w forcie St. Marie du Zit współrzędne (36,31)( Road). są trzy jednostki
(sam Desert Fort, artyleria FortArtSqdr o zerowej możliwości ruchu, piechota ze 132 PzDivAriete/8BerReg z możliwością ruchu 3 z transportem 4) przechodząc przyciskiem N lub strzałką na kolejne jednostki na pierwszym planie pojawia się fort i po kliknięciu  prawym przyciskiem myszy jest okienko z którego mogę  ewentualnie uzupełnić amunicję w forcie  następnie na pierwszym planie pojawia się piechota ale niestety po kliknięciu prawym przyciskiem myszy nie ma okienka gdzie ewentualnie można by uzupełniać, podobnie  jest gdy pojawia się artyleria na pierwszym planie po kliknięciu myszą nie ma okienka w którym mógłbym ewentualnie coś uzupełnić.Tak jest tylko w przypadku jednostek  ukrytych w fortyfikacjach * nie tylko w tej jednej  ale też w innych).
Co ciekawe po wyjściu jednostki z fortyfikacji i kliknięciu "cofnij ruch"  jednostkę w fortyfikacji można uzupełnić- pojawia się wtedy okno za pomocą, którego to jest możliwe.
Problem z tym, że to jest bawienie się- i nie zawsze można ruch cofnąć ( np. ruch powoduje wykrycie nowe jednostki)
Po drugie nie jest to możliwe w przypadku artylerii o zerowej możliwości ruchu.
A zauważyłem, że ona już nie wspiera innych jednostek a to by się przydało-dzięki temu może bym utrzymał VH lub opóźnił natarcie przeciwnika.
Jestem ciekawy czy to jakiś błąd, czy niedoskonałość związana z tym, że  jednostki są ukryte w fortyfikacji?
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 15, 2012, 08:44:15 PM
Spróbuj poprzez okno "Przegląd jednostki".
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 09:00:39 PM
Próbowałem, ale to nic nie daje  z tego okna nie można uzupełniać jednostki.
A w kwaterze głównej nie ma jednostek włoskich ( nie ma też flagi włoskiej żeby przejść do sojusznika  więc w ten sposób nie da się również).
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Lipiec 15, 2012, 09:12:47 PM
teraz sobie przypominam, ze chyba miałem podobne problemy związane z nagromadzeniem jednostek w forcie podczas rozgrywania kampanii Hitlerjugend.

Jedyną szansą na ratowanie często wartościowych jednostek było wycofanie ich z fortu w odpowiednim momencie niestety w przypadku jednostek pozbawionych możliwości ruchu niewiele dawało się zrobić. Po wyczerpaniu amunicji skazane były na zagładę, chyba że przetrwały zniszczenie fortu ale w takim przypadku niewiele już było do uratowania.

Nie ulega wątpliwości, ze interfejs obsługi takiego fortu czy też bunkra pozostawia wiele do życzenia. Przegląd zawartości fortu możliwy tylko przy pomocy przycisku "next unit" jest dosyć uciążliwy podobnie jak i wybranie jednostki w forcie w celu wykonania nią jakiejś akcji.  Na razie trzeba się z tym męczyć, gdyż autor gry ma w tej chwili inne priorytety i trudno by mu było znaleźć czas na udoskonalenie obsługi jednostek fortecznych.

Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 15, 2012, 10:43:31 PM
Tak właśnie myślałem -też  w grałem w kampanię Hitlerjugend (  i chyba miałem wtedy takie problemy).
Dzięki za  porady.
Proponuje zagrać w Zielone Diabły -dosyć trudna i wymagająca kampania >:D
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 16, 2012, 07:27:40 PM
Cytat: Mario w Lipiec 15, 2012, 09:00:39 PM
Próbowałem, ale to nic nie daje  z tego okna nie można uzupełniać jednostki.
Można.

Klikamy prawym na dowolnej jednostce, a potem na jej ikonie.
(http://c.wrzuta.pl/wi14705/6331c134001dc77e50044c12/czesc_1)

Pojawia się okno "Przegląd jednostki". Strzałkami szukamy potrzebnej jednostki:
(http://c.wrzuta.pl/wi14748/703b14ae0016be4f50044d41/czesc_2)

Znajdujemy właściwą i klikamy OK:
(http://c.wrzuta.pl/wi12979/962d8f2a0028973850044de3/czesc_3)

Możemy uzupełnić jednostkę:
(http://c.wrzuta.pl/wi9981/1fe1ea0b00195c3850044e82/czesc_4)
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 16, 2012, 10:14:40 PM
Wielkie dzięki.
Co prawda skończyłem ten scenariusz, ale miałem zapisany poprzedni-sprawdziłem i działa.
Człowiek cały czas się uczy :)
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 17, 2012, 08:46:00 AM
Mam pomysł, jak ułatwić grę z dużą ilością jednostek stojących na jednym polu (na przyszłość).

Takie jednostki powinny mieć kolejne numery pod Suite, najlepiej w kolejności ich ustawienia na heksie.
W w/w przypadku najmniejszy numer miałby bunkier, kolejny numer jedna piechota, potem następna piechota i największy numer artyleria.

Znacznie ułatwi to wyszukiwanie ukrytych jednostek. Można by było nawet zrezygnować z nazywanie bunkrów nazwami jednostek, które się w nim znajdują.
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 17, 2012, 10:56:18 AM
 A jak praktycznie by wyglądała sprawa uzupełniani amunicji i ludzi?
I jak byś ustawił kolejność w której można by takie wrogie jednostki ewentualnie zniszczyć (czy było by widoczne po rozpoznaniu co jest ukryte w fortyfikacji AI na poszczególnych poziomach).
W ogóle przydała by się możliwość, żeby można było samemu wprowadzać i wyprowadzać do fortyfikacji podczas grania określone jednostki).
Tytuł: Odp: Problemy z uzupełnianiem amunicji w ukrytych jedn. w kampanii Zielone Diabły.
Wiadomość wysłana przez: czata w Lipiec 17, 2012, 04:43:42 PM
Mój pomysł ułatwiłby jedynie znajdowanie jednostek w oknie "Przegląd jednostki". Uzupełnianie amunicji i ludzi wygladałoby dokładnie tak samo.

Już obecnie jednostki w fortyfikacjach ustawione są w okreslonej kolejności. Niestety, rozpoznanie wykrywa jedynie jednostkę z poziomu 0.

Zgłaszałem już na tym forum pomysł wprowadzania wojska do fortyfikacji.