Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Wrzesień 07, 2012, 04:22:03 PM

Tytuł: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 07, 2012, 04:22:03 PM
Najnowsza wersja OG dopuszcza wprowadzenie misji lotniczych - ponieważ powstało już kilka nieporozumień wokół tego zagadnienia - wyjaśniam co następuje:

Po pierwsze - MISJE LOTNICZE NIE SĄ ZJAWISKIEM OBLIGATORYJNYM! Można je włączyć/wyłączyć na poziomie budowy scenariusza. Gdy są wyłączone - lotnictwo funkcjonuje jak dawniej - i kropka.

Po drugie - misje lotnicze wykonujemy WŁASNYM lotnictwem, a nie - jak w PeG - samolotami przylatującymi spoza mapy.

Po trzecie - misje lotnicze służą wyłącznie do tego, aby samolot nie "wisiał nad mapą" kilka kolejek w tym samym miejscu.
W skrócie polega to na tym, że samolot nie może lecieć z lotniska do punktu A, a potem, w następnej kolejce, z punktu A do B,
a jeszcze potem z punktu B do C. Samolot ZA KAŻDYM RAZEM MUSI WRÓCIĆ na lotnisko, co dokonuje się AUTOMATYCZNIE na
początku nowej kolejki.

Po czwarte -  w przypadku przechwycenia samolotu przez wrogie pelotki - misja zostaje przerwana (powrót do bazy). A nie tak
jak teraz - kiedy samolot leci dalej wpadając na kolejne Flaki.

Więcej wkrótce....
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Mario w Wrzesień 08, 2012, 11:18:05 AM
Myślę, że to zmiany w dobrym kierunku-jak napisałeś samoloty nie biedą wisiały i latały poza swój zasięg (jak rozumiem taki np. BF-11C o "zasięgu" 14 pól poleci max. 7 i automatycznie wróci do bazy?).
Czy z tego powodu nie będzie trochę zwiększony "zasięg" jednostek lotniczych w eiflu?(zaznaczam, że to tylko pytanie-proszę od razu nie "atakować" jak to ostatnio się na forum zdarza u różnych osób)
To wymusi lepsze planowanie oraz tworzenie bardziej urozmaiconych armii, w których będzie również miejsce na jednostki saperów budujące lotniska lub szybkimi oddziałami zajmowanie lotnisk wroga.
Co do ostrzelania/przechwycenia przez wrogie pelotki: nie do końca jestem przekonany-jeśli misja jest ważna graczowi może zależeć, żeby  pomimo dużych strat ją dokończyć i częściowo zmniejszyć stany np. artylerii przeciwnika.
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 08, 2012, 12:49:57 PM
Nie znam People General, więc moje pytanie i sugestie mogą wydawać się naiwne:
Cytat: Gustlik w Wrzesień 07, 2012, 04:22:03 PM
Samolot ZA KAŻDYM RAZEM MUSI WRÓCIĆ na lotnisko, co dokonuje się AUTOMATYCZNIE na początku nowej kolejki.
Na które lotnisko wraca? Na pierwsze, największe, czy najbliższe? A może na jeszcze inne?

Cytat: Mario w Wrzesień 08, 2012, 11:18:05 AM
Myślę, że to zmiany w dobrym kierunku-jak napisałeś samoloty nie biedą wisiały i latały poza swój zasięg (jak rozumiem taki np. BF-11C o "zasięgu" 14 pól poleci max. 7 i automatycznie wróci do bazy?).
Czy z tego powodu nie będzie trochę zwiększony "zasięg" jednostek lotniczych w eiflu.
Jeżeli będziemy chcieli wykorzystać opcję misji lotniczych, to zasięg musi być powiększony. W przeciwnym razie może dochodzić do sytuacji, że samolot nigdy nie doleci do miejsca docelowego, bo zanim tam doleci będzie automatycznie wracał na lotnisko.

Istnieje inne rozwiązanie problemu "wiszących" samolotów. Wystarczy ustawić im paliwo, a będą musiały wracać na lotniska.
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 08, 2012, 02:13:11 PM
W momencie włączenia opcji misji w danym scenariuszu ruch samolotów zostaje zwiększony o zdefiniowaną liczbę pól, bez potrzeby ingerencji w efila. Robi się to na poziomie scenariusza.

Do poszczególnych misji trzeba przypisać konkretne typy samolotów - na poziomie efila. Niestety nie wiem co z samolotami, które nie miałyby przypisanej żadnej roli. Czy nie będą mogły wykonać żadnej misji, czy wręcz przeciwnie - wszystkie?

Oto możliwe rodzaje misji lotniczych - tekst org. by Luis

Possible missions would be:

1)  Do nothing, that is plane will refit at the end of player turn.
- bez rozkazu - uzupełnia paliwo
2) Change Base (move to another free ASH)
- przebazowanie - zmiana lotniska macierzystego
3) Normal Move/Attack/Bombard
- zwykły atak - działa tak jak teraz z tym, że po ataku wraca do bazy, ale dopiero na końcu tury przeciwnika.   
4) Recon fly
- lot rozpoznawczy - leci obejrzeć zadane heksy - lot nie będzie przerwany przez ukryte flaki i samoloty chyba że ustawiono inaczej. Po zakończeniu misji NATYCHMIAST wraca do bazy 
5) Wild-Weasel
- misja przeciwlotnicza - w czasie tej misji samolot nie będzie atakowany przez inna samoloty ani działa, róznież te broniące atakowanego celu. Misja raczej dla współczesnych samolotów, nie stosowana w czasie IIWW. Po wykonaniu misji następuje natychmiastowy powrót do bazy
6)  Supply ground units
- misja zaopatrzeniowa okrążonych jednostek. Samolot zaopatruje jednopstkę pod nim, do bazy wraca po zakończeniu kolejki przeciwnika.

CytatNa które lotnisko wraca? Na pierwsze, największe, czy najbliższe? A może na jeszcze inne?

Na swoje macierzyste. Jego zmianie służy misja nr 2
   
CytatCo do ostrzelania/przechwycenia przez wrogie pelotki: nie do końca jestem przekonany-jeśli misja jest ważna graczowi może zależeć, żeby  pomimo dużych strat ją dokończyć i częściowo zmniejszyć stany np. artylerii przeciwnika.

To oczywiście racja, może być tak, że straty będą niewielkie i dalszy atak będzie nadal opłacalny. To jest do dalszego przedyskutowania na JP's Panzers. Moim postulatem było, aby - w wypadku ostrzelania samolotu wykonującego misję - pojawiało się pytanie/wybór: "kontynuować - zrezygnować?"
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: mara w Wrzesień 08, 2012, 02:27:57 PM
Powiem szczerze że mi się te zmiany (przynajmniej na pierwszy rzut oka) podobają. Jest to szansa żeby zmienić trochę tę nierównowagę jaka jest teraz przy użyciu samolotów. Sytuacje gdy np. samolot wisi sobie i penetruje okolicę bez końca (paliwo czerpie chyba z energii słonecznej  ;)) zniknęłyby. Nie wiem jak jest teraz, ale ja bym poważnie zastanowił się jeszcze nad całkowitym zakazem lotów przy braku odpowiedniej pogody.
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 08, 2012, 02:33:53 PM
Jest tylko jeden problem: te misje są dość skomplikowane w zarządzaniu. Obsługa samolotu przypomina obsługę saperów - podobne wyskakujące menu - i może się to wielu osobom nie spodobać.
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Madlock w Wrzesień 09, 2012, 10:20:36 AM
Ale będzie możliwość wyboru trasy dla samolotu w misji? Jeśli nie, to w sumie te zawracanie samolotów flakami wydaje się takie sobie. Wolałbym gdyby p-lot chroniło tylko cel misji, a nie trasę przelotu. Albo niech na trasie przelotu tylko tłumi, choć i tak gracz powinien mieć wtedy możliwość wyboru innej trasy.
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 09, 2012, 12:42:28 PM
Przede wszystkim dzięki Gustlik za konkretne wytłumaczenie.
Co do trasy przelotu i i jej obrony, to było przecież normą, że stałe/ domyślne trasy były mocno bronione.
Co do reszty - są tam ciekawe aspekty, ale chyba bym wolał paliwo wlączyć dla lotnictwa, niż te innowacje. Stopień  komplikacji na pewno nie zyska nowych graczy...
Tak ja to widzę...
Tytuł: Odp: Misje Lotnicze w OG NF
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 09, 2012, 06:18:30 PM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 08, 2012, 02:13:11 PM
Do poszczególnych misji trzeba przypisać konkretne typy samolotów - na poziomie efila. Niestety nie wiem co z samolotami, które nie miałyby przypisanej żadnej roli. Czy nie będą mogły wykonać żadnej misji, czy wręcz przeciwnie - wszystkie?

Oto możliwe rodzaje misji lotniczych
1)  Do nothing, that is plane will refit at the end of player turn. - bez rozkazu - uzupełnia paliwo
2) Change Base (move to another free ASH) - przebazowanie - zmiana lotniska macierzystego
3) Normal Move/Attack/Bombard - zwykły atak - działa tak jak teraz z tym, że po ataku wraca do bazy, ale dopiero na końcu tury przeciwnika.   
4) Recon fly - lot rozpoznawczy - leci obejrzeć zadane heksy - lot nie będzie przerwany przez ukryte flaki i samoloty chyba że ustawiono inaczej. Po zakończeniu misji NATYCHMIAST wraca do bazy 
5) Wild-Weasel - misja przeciwlotnicza - w czasie tej misji samolot nie będzie atakowany przez inna samoloty ani działa, róznież te broniące atakowanego celu. Misja raczej dla współczesnych samolotów, nie stosowana w czasie IIWW. Po wykonaniu misji następuje natychmiastowy powrót do bazy
6)  Supply ground units - misja zaopatrzeniowa okrążonych jednostek. Samolot zaopatruje jednopstkę pod nim, do bazy wraca po zakończeniu kolejki przeciwnika.

Samolot, bez przypisanej żadnej roli może wykonywać misje 1-3. Pozostałe trzeba mu przypisać w efilu.

Samolot ma automatycznie ustawioną misję nr 3 (klawisz 2).

EDIT.
Niestety, samolot (jak z resztą każda inna jednostka) rozpoznaje jedynie miejsce docelowe.
Nie rozpoznaje drogi przelotu (przemarszu).