Arktyczne Burze
30 listopada 1939 roku, Związek Radziecki wywołał serię zdarzeń, które miały przetestować fińską determinację. Przez okres pięciu lat, Związek Radziecki próbował raz po raz zrealizować marzenie aby "sierp i młot" powiewały na stałe nad Helsinkami. Choć mniej liczni i z konieczności częściowo polegający na przechwyconym lub przekazanym sprzęcie - Finowie okazali się jednymi z najtrudniejszych i najbardziej zaradnych żołnierzy II Wojny Światowej ...
Historyczna kampania opisująca udział Finlandii w dwóch wojnach ze Związkiem Radzieckim, oraz wojnę z Niemcami. 12 długich scenariuszy, liniowa ścieżka kampanii oraz mnóstwo zabawy! Udanego Niszczenia!
Kampania do pobrania w załączniku.
Typ kampanii: OG NF (konwersja z OG)
Autor kampanii: MG43
Tłumaczenie: Majerek
Efil: Composite (do pobrania: https://sites.google.com/site/themgbunker/Home/opengen-1 - strzałka w prawym dolnym rogu)
Typ efila: OG NF
Uwaga: Wskazane jest granie w angielskiej wersji językowej gry.
[załącznik usunięty przez administratora]
CytatUwaga: Wskazane jest granie w angielskiej wersji językowej gry.
Co to oznacza? Jakieś wyjaśnienia mile widziane.
Czy informacja w załączniku jest wystarczająca do szybkiego zorientowania się z jakim rodzajem kampanii mamy do czynienia?
Chodzi mi o to czy w przyszłości da się na podstawie tego typu informacji szybko znaleźć i zidentyfikowac kampaniee NF podobne pytanie dotyczy identyfikacji na podstawie AAR.
AAR to dokument z którym najczęściej mamy do czynienia w RG. Moim zdaniem, wszystkie istotne dla gracza informacje (wersja kampanii, wersja efila i
rodzaj formatu) powinny zawierać się w nagłówku AAR.
Jest taki plik o nazwie Strings. Sam go tłumaczyłeś. Nie wolno używać Twojego tłumaczenia. Ma być włączona wersja angielska.
Mój AAR w trakcie gry:
OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) * Efile version:Open Composite v1.0
Campaign: Arktyczne Burze, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
Current scenario: The Shots of Mainila, VH prestige is 0 , All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 200
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 6 turns prestige: 200
if V : +600, Tolvajarvi , cap 740, 8 turns prestige: 200
if TV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
if Ls: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
Infantry
* Jaakari , Skis , , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
* Jalkavaki , , 0 bars , 37 exp , Finland , 4/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)
Anti-tank
* 14mm PstK/37 , Skis , , 0 bars , 88 exp , Finland , 4/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
FlaK
* 7.62mm ItK/31 , Kevyt Hevonen , , 0 bars , 24 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
Fighter
* Bristol Bulldog , , 1 bars , 105 exp , Finland , 10/10 , Fire Discipline , 0 kill , 0 pp (U:018)
Tactical Bomber
* Fokker C.XI , , 0 bars , 87 exp , Finland , 8/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)
Killed: AD 1 , AT 0 , ATY 0 , INF 2 , REC 0 , TK 2 , FTR 1 , TB 0 , Total: 6
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 2 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 2
BV 0
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 2 Units * 0 Leaders
Total : 37 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 19 exp, 1 kill, 0 pp
Anti-tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 88 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 88 exp, 0 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders
Total : 24 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 24 exp, 0 kill, 0 pp
Fighter * 1 Units * 1 Leaders
Total : 105 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 105 exp, 0 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 87 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 87 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 6 Units * 1 Leaders
Total : 341 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 57 exp, 0 kill, 0 pp
Player 1 Finland has 16 units total:
Infantry : 10
Anti-tank : 1
FlaK : 1
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Carrier : 1
Cytat: czata w Wrzesień 16, 2012, 08:23:04 PM
Jest taki plik o nazwie Strings. Sam go tłumaczyłeś. Nie wolno używać Twojego tłumaczenia. Ma być włączona wersja angielska.
1. Nie tłumaczyłem żadnego pliku więc nie przypisuj mi niezasłużonych zasług, ja tylko nadzorowałem proces wprowadzania poprawek i uzdatniłem plik do używania z nowszymi wersjami OG
2. Nie napisałeś dlaczego nie wolno tego pliku używać
3. Niestety w AAR nie ma informacji o formacie kampanii. Taka informacja mogłaby się tam pojawić tylko pod warunkiem umieszczenia jej w nazwie kampanii.
4. Kiedy Ciebie proszą o wyjaśnienia, to raczyłbyś udzielić stosownych informacji, a nie na zasadzie "tak ma być, bo tak ma być i kropka".
Cytat: derwiszx w Wrzesień 16, 2012, 08:28:29 PM
1. Nie tłumaczyłem żadnego pliku więc nie przypisuj mi niezasłużonych zasług, ja tylko nadzorowałem proces wprowadzania poprawek i uzdatniłem plik do używania z nowszymi wersjami OG.
2. Nie napisałeś dlaczego nie wolno tego pliku używać.
4. Kiedy Ciebie proszą o wyjaśnienia, to raczyłbyś udzielić stosownych informacji, a nie na zasadzie "tak ma być, bo tak ma być i kropka".
Pisałem o tym w innym temacie. Gra wywala do Windows podczas odpalania kampanii z efila Composite w polskiej wersji językowej gry.
Nie wiem, dlaczego.
Cytat: derwiszx w Wrzesień 16, 2012, 08:28:29 PM
3. Niestety w AAR nie ma informacji o formacie kampanii. Taka informacja mogłaby się tam pojawić tylko pod warunkiem umieszczenia jej w nazwie kampanii.
O to Bohun mógłby poprosić Autora kampanii na innym forum ;D.
Cytat: czata w Wrzesień 16, 2012, 08:38:16 PM
Cytat: derwiszx w Wrzesień 16, 2012, 08:28:29 PM
3. Niestety w AAR nie ma informacji o formacie kampanii. Taka informacja mogłaby się tam pojawić tylko pod warunkiem umieszczenia jej w nazwie kampanii.
O to Bohun mógłby poprosić Autora kampanii na innym forum ;D.
Nie powiem, że o tym nie myślałem. Ale można ten problem obejść również bez ingerencji w kod programu. Wystarczą odpowiednie kody dołączone do nazwy kampanii, ale to już chyba trzeba by uzgodnić z Kowdarem. Aczkolwiek fajnie by było gdyby sprawę informacji o formacie systemowo rozwiązał Luis. Z programistycznego punktu widzenia to by była błahostka,
CytatGra wywala do Windows podczas odpalania kampanii z efila Composite w polskiej wersji językowej gry.
Trzeba będzie to sprawdzić. Być może w Composite są używane jakieś specyficzne pliki konfiguracyjne ale bardziej prawdopodobne jest to, że stary plik translacyjny nie zawiera kilku nowych stringów i program nie mogąc znaleźć tych stringów wywala się.
Nie w każdym przypadku tak się dzieje. Niektóre stringi brakujące w wersji polskojęzycznej, są z automatu zastępowane defaultowymi stringami anglojęzycznymi i nic złego się nie dzieje, prawdopodobnie w kodzie programu nie ma pod tym względem żelaznej konsekwencji stąd te zawieszenia programu.
Prawidłowy komunikat w opisie kampanii powinien brzmieć:
Uwaga: do czasu opublikowania aktualizacji spolszczenia dla OGNF, kampanię należy rozgrywać z wybraną w opcjach programu angielską wersją językową (defaultową)
CytatUwaga: Wskazane jest granie w angielskiej wersji językowej gry.
Nie potwierdzam zgodności z prawdą powyższej uwagi.
1) Kampanię bez problemu można grać na starych plikach spolszczenia w wersji 1.03. (komunikaty, opisy liderów, cech, menu i pomoc będą w języku polskim)
2) Niestety nazwy
klas, rodzajów terenu i ruchu będą w wersji angielskiej dopóki nie zostanie spolszczony EFILE. Chodzi o spolszczenie lokalnych plików w których redefiniowane są niektóre parametry gry.
3) Stwierdzenie iż jest to kampania w stylu NF nie do końca jest precyzyjne. Jak pokazują Opcje Scenariusza zamieszczone na końcu AAR, kampania używa tylko niektórych nowinek wprowadzonych wraz z NF.
OpenGen 0.90.2 * (20 Sep 2012) * Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_comww2\ *
Efile version:Open Composite v1.0.1 Campaign: Arktyczne Burze, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
--
Campaign score: 0 * Average: 0
Current scenario: The Shots of Mainila, VH prestige is 0 , All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) *
Turn: 2AI stance is Aggressive
if BV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 6 turns prestige: 200
if V : +600, Tolvajarvi , cap 740, 8 turns prestige: 200
if TV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
if Ls: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
Infantry* Jaakari , Skis , , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
* Jalkavaki , Skis , , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Anti-tank* 14mm PstK/37 , Skis , , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
FlaK* 7.62mm ItK/31 , Kevyt Hevonen , , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
Fighter* Bristol Bulldog , , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:018)
Tactical Bomber* Fokker C.XI , , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)
Killed: AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 0
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 2 Units * 0 Leaders
Total : 0 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 0 exp, 0 kill, 0 pp
Anti-tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 50 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 50 exp, 0 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders
Total : 0 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 0 exp, 0 kill, 0 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders
Total : 50 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 50 exp, 0 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 50 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 50 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 6 Units * 0 Leaders
Total : 150 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 25 exp, 0 kill, 0 pp
Player 1 Finland has 16 units total:
Infantry : 11
Anti-tank : 1
FlaK : 1
Fighter : 1
Tactical Bomber : 1
Carrier : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Avoid paratroop deployment on ocean hexes using air transport
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
allow settting a time frame in range between 1 and 12 months for valid prototypes
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Airborne units can misdrop
Weather can change ground condition
Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 12:57:03 AM
1) Kampanię bez problemu można grać na starych plikach spolszczenia w wersji 1.03. (komunikaty, opisy liderów, cech, menu i pomoc będą w języku polskim)
Dobrze by było, chociaż u Majerka i u mnie nie działa na starych plikach spolszczenia
Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 12:57:03 AM
3) Stwierdzenie iż jest to kampania w stylu NF nie do końca jest precyzyjne. Jak pokazują Opcje Scenariusza zamieszczone na końcu AAR, kampania używa tylko niektórych nowinek wprowadzonych wraz z NF.
Zrobiło się, jak w dowcipie o milicjantach: pisałem już o tym dwa razy, napiszę jeszcze raz. T y m r a z e m b ę d ę p i s a ł p o w o l i.
Nie ma wielu różnic w ustawieniach Opcji Scenariusza między OG, a OG NF. Więcej różnic jest jednak w innych miejscach.
Cytat3) Stwierdzenie iż jest to kampania w stylu NF nie do końca jest precyzyjne. Jak pokazują Opcje Scenariusza zamieszczone na końcu AAR, kampania używa tylko niektórych nowinek wprowadzonych wraz z NF.
Myślę, że to jest problem nomenklaturowy, ale dla przejrzystości dyskusji należy przyjąć, że
jeśli jest włączona choćby jedna opcja NF
to jest to kampania NF
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 01:21:47 PM
Cytat3) Stwierdzenie iż jest to kampania w stylu NF nie do końca jest precyzyjne. Jak pokazują Opcje Scenariusza zamieszczone na końcu AAR, kampania używa tylko niektórych nowinek wprowadzonych wraz z NF.
Myślę, że to jest problem nomenklaturowy, ale dla przejrzystości dyskusji należy przyjąć, że jeśli jest włączona choćby jedna opcja NF to jest to kampania NF
Nie do końca. O tym, że jest to kampania z NF nie muszą wcale świadczyć ustawienia Opcji Scenariusza, ale wiele innych rzeczy, np. ustawień efila, listy i ram prototypów, extra punktów na mapie, przynależności pól minowych, ustawienia konkretnych liderów, itp.
Uściślam - jedna i jakakolwiek opcja, która jest charakterystyczna dla NF lub jego efila
Jeśli zastosowany jest np: transport kolejowy, misje lotnicze i.t.p.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 02:24:05 PM
Uściślam - jedna i jakakolwiek opcja, która jest charakterystyczna dla NF lub jego efila
Jeśli zastosowany jest np: transport kolejowy, misje lotnicze i.t.p.
No to mamy dwa pojęcia.
Kampania NF i kampania z elementami NF.
Samo sformułowanie Kampania NF jest lekko nieprecyzyjne. Zależy co mamy na myśli.
Czy starą kampanię przekonwertowana bez żadnych zmian na NF, czy kampanię w której oprócz formatu wprowadzono również nowe funkcje gry, które zbiegły się z wprowadzeniem nowego formatu.
W sumie to określenie Kampania NF w odniesieniu do zaimplementowanych w niej funkcji wydaje się byc mocno nieprecyzyjne i bez przyszłości.
Wiadomo, ze wprowadzone nowinki to zaledwie początek. W planach jest sporo innych innowacji. Za kilka miesięcy nowe właściwości sprawią, że powstana kampanie NF+ itd, itd.
Dlatego uważam, że nie nazwa stylu kampanii jest najważniejsza, ale precyzyjny profesjonalny opis zastosowanych w niej reguł gry. Mniej więcej tak jak to zostało zrobione w przypadku kampanii testowej Gustlika.
Przede wszystkim kampanię NF definiują formaty plików xcam i xscn zamiast cam i scn.
Jeśli zostanie wprowadzona choćby jedna nowa opcja, to format plików musi się zmienić, bo stare go nie zapiszą.
I to powinna być podstawowa wykładnia do tego określenia.
CytatKampania NF i kampania z elementami NF.
To zawsze będzie "z elementami" , bo przecież chyba nikt wszystkich nowych funkcji nie wykorzysta, zwłaszcza, że będzie ich przybywać. Nie ma i chyba nie będzie czegos takiego jak 100% NF w NF.
CytatCzy starą kampanię przekonwertowana bez żadnych zmian na NF,
Nie da się przekonwertować na NF
bez zmian, bo zmienią się choćby formaty plików i już na starym silniku się jej nie zagra.
CytatDobrze by było, chociaż u Majerka i u mnie nie działa na starych plikach spolszczenia
Na nowych plikach spolszczenia też nie będzie działało, to nie pliki są winne, a raczej warunki w jakich są używane. Gdzie dokładnie leży przyczyna nie wiem, gdyż musiałbym mieć ten sam problem a u mnie wszystko działa prawidłowo, zarówno w przypadku starego jak i nowego efila jak również na kampanii oryginalnej "Arctic Storm" i tej spolonizowanej "Arktyczna burza"
Mogę tylko domyślać się co może powodować błędne działanie. Najpewniej zła konfiguracja gry.
Jeżeli przechodzę z kampanii napisanych na Gusefile na kampanie w efilu Composite to zawsze do zmiany efila używam opcji "Wybierz sprzęt" a nie "Wybierz Kampanię" (która automatycznie zmienia również Efile).
Mam również na stałe włączoną opcję "Zapisz ustawienia na dysku". Nie używam zapisu ustawień w rejestrze.
Także przy uaktualnianiu Efila należy zachować porządek.
Mam w swoim katalogu Efili dwie poprawnie działające wersje efila Composite podobnie jak dwie wersje efila Gustlika . Nie wklejałem jednej na drugą.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 02:56:51 PM
CytatCzy starą kampanię przekonwertowana bez żadnych zmian na NF,
Nie da się przekonwertować na NF bez zmian, bo zmienią się choćby formaty plików i już na starym silniku się jej nie zagra.
Miałem na myśli przekonwertowanie jedynie formatu kampanii bez wprowadzania nowinek regulaminowych.
Jeżeli konwersja samego formatu nie jest możliwa to rzeczywiście określenie "Kampania NF" może być odczytywane jako zastosowanie w kampanii jednej bądź wielu nowinek regulaminowych. Jeżeli nie, to w skrajnym przypadku będzie odnosiło się jedynie do tego, że kampania została zapisana w nowym formacie ale obowiązują w niej stare reguły. I na tym by polegała dwuznaczność tego określenia.
To są tylko moje przypuszczenia. Być może nowy format zapisu kampanii wymusza zastosowanie jakichś nowych reguł gry. Wtedy moje obiekcje nie mają uzasadnienia.
Powiem przewrotnie jak prawnik (którym w istocie jestem tylko po części z nazwy wydziału na UJ)
Ponieważ dyskusja: czy już 5 nowych opcji, czy dopiero 15 - stanowi o nazwaniu kampanii: "kampanią NF" - nie doprowadzi nas do niczego poza biciem piany - proponuje trzymać się nazw plików. A to z dwóch powodów (przynajmniej):
po pierwsze - kampanię z plikami xscn i xcam można grać tylko na wersji NF
po drugie taka kampania - jeśli nawet nie ma - to umożliwia zaimplementowanie nowych opcji.
No i to wszystko - jesli kampania ma pliki xscn i xcam - to jest kampanią NF
Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 02:43:59 PM
Samo sformułowanie Kampania NF jest lekko nieprecyzyjne. Zależy co mamy na myśli.
Czy starą kampanię przekonwertowana bez żadnych zmian na NF, czy kampanię w której oprócz formatu wprowadzono również nowe funkcje gry, które zbiegły się z wprowadzeniem nowego formatu.
Gra w NF ma to do siebie, że jest zapisana jako xcam i xscn. Pisał o tym Gustlik.
Nie ma żadnej potrzeby dokonywać przekonwertowania gry na xcam i xscn, bez wprowadzania żadnych zmian.
Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 02:43:59 PM
Dlatego uważam, że nie nazwa stylu kampanii jest najważniejsza, ale precyzyjny profesjonalny opis zastosowanych w niej reguł gry. Mniej więcej tak jak to zostało zrobione w przypadku kampanii testowej Gustlika.
Ja bym prosił o przykład
precyzyjnego profesjonalnego opisu zastosowanych w niej reguł gry. W ostateczności, odpowiedni cytat z kampanii testowej Gustlika. Bo akurat jest to kampania o bardzo zmieniających się Opcjach Scenariuszowych.
Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 03:19:34 PM
Miałem na myśli przekonwertowanie jedynie formatu kampanii bez wprowadzania nowinek regulaminowych.
Jeżeli konwersja samego formatu nie jest możliwa to rzeczywiście określenie "Kampania NF" może być odczytywane jako zastosowanie w kampanii jednej bądź wielu nowinek regulaminowych. Jeżeli nie, to w skrajnym przypadku będzie odnosiło się jedynie do tego, że kampania została zapisana w nowym formacie ale obowiązują w niej stare reguły. I na tym by polegała dwuznaczność tego określenia.
Do tej pory widziałem raptem kilka kampanii zapisanych w formacie xcam: te, z efila Composite oraz testowa Gustlika. Chyba za bardzo wyolbrzymiasz problem.
Proszę również o definicję
nowinek regulaminowych.
CytatW ostateczności, odpowiedni cytat z kampanii testowej Gustlika.
Nowe możliwości zastosowane w kampanii opisane są w pierwszym poście dotyczącym tejże kampanii
CytatBo akurat jest to kampania o bardzo zmieniających się Opcjach Scenariuszowych.
To już trzeci podobny zarzut z Twojej strony, bez ANI JEDNEGO DOWODU.
Cierpliwość mi się kończy......
Czemu odpowiadasz za Derwiszxa?
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 04:21:09 PM
CytatW ostateczności, odpowiedni cytat z kampanii testowej Gustlika.
Nowe możliwości zastosowane w kampanii opisane są w pierwszym poście dotyczącym tejże kampanii
Czyli
precyzyjny profesjonalny opis zastosowanych w niej reguł gry ma wyglądać tak:
Cytat: Gustlik w Wrzesień 16, 2012, 10:03:08 PM
Kampania służy do zapoznania się z możliwościami jakie daje wprowadzenie nowych formatów plików i nowych możliwości OG.
Wykorzystane nowości to:
- transport kolejowy
- misje lotnicze
- trigger heksy (heksy kluczowe)
- cecha "Exploit Success"
- specjalne listy prototypów
- nowe formaty briefingów
- nowy format scenariusza wyboru drogi
- wpływ pogody na warunki terenowe
- zmiana kamuflażu ikon
- nowy warunek terenowy - Mud (Błoto-roztopy)
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 04:21:09 PM
CytatBo akurat jest to kampania o bardzo zmieniających się Opcjach Scenariuszowych.
To już trzeci podobny zarzut z Twojej strony, bez ANI JEDNEGO DOWODU.
Cierpliwość mi się kończy......
Pierwsze siedem scenariuszy wystarczy?
(http://przeklej.net/down/88536089051754815940363496124310687220d582d840767a466b99a.html)
Portów tam nie ma, okrętów nie ma, Naval rules - takie czy inne - nie mają zastosowania.
Zatem te linie odrzucamy jako nie mające znaczenia.
Tak - jak pisałem - faktycznie dwa razy mi się źle kliknęło, oczywiście można było o to zapytać,
czy zwrócić na to uwagę - w PM, albo mailem, ale nie.....
Powtarzam pytanie GDZIE SĄ TE CZĘSTE ZMIANY USTAWIEŃ???
I lepiej żebyś je znalazł............ Jak chcesz grać ostro to grajmy.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 05:41:31 PM
Portów tam nie ma, okrętów nie ma, Naval rules - takie czy inne - nie mają zastosowania.
Zatem te linie odrzucamy jako nie mające znaczenia.
Dlaczego chcesz odrzucać akurat te linie? Nie znam angielskiego, więc nie muszę ich rozumieć. Dla mnie liczy się fakt, że
raz są zaznaczone, a raz nie.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 05:41:31 PM
Tak - jak pisałem - faktycznie dwa razy mi się źle kliknęło, oczywiście można było o to zapytać,
czy zwrócić na to uwagę - w PM, albo mailem, ale nie.....
Pisałeś już, że tylko raz. Teraz już, że dwa razy. Postęp jest.
Nie pytałem na priv, bo nie uznałem tego za błąd. Pisałem już o tym na Forum. Więcej, uznałem to za urozmaicenie.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 05:41:31 PM
Powtarzam pytanie GDZIE SĄ TE CZĘSTE ZMIANY USTAWIEŃ???
Podałem siedem scenariuszy: drugi z trzecim jest taki sam, podobnie jak czwarty z piątym. Ale poza tym, każde są różne.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 05:41:31 PM
Jak chcesz grać ostro to grajmy.
Nie bardzo wiem, o co się czepiasz.
Nadal proszę o
precyzyjny profesjonalny opis zastosowanych w niej reguł gry w oparciu o tę kampanię.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 03:47:11 PM
Powiem przewrotnie jak prawnik (którym w istocie jestem tylko po części z nazwy wydziału na UJ)
Ponieważ dyskusja: czy już 5 nowych opcji, czy dopiero 15 - stanowi o nazwaniu kampanii: "kampanią NF" - nie doprowadzi nas do niczego poza biciem piany - proponuje trzymać się nazw plików. A to z dwóch powodów (przynajmniej):
po pierwsze - kampanię z plikami xscn i xcam można grać tylko na wersji NF
po drugie taka kampania - jeśli nawet nie ma - to umożliwia zaimplementowanie nowych opcji.
No i to wszystko - jesli kampania ma pliki xscn i xcam - to jest kampanią NF
O tym właśnie pisałem. To, że ktoś nazwie jakąś kampanię "kampanią NF" to w istocie punktu widzenia gracza niewiele znaczy.
Format plików kampanii może interesować gracza tylko do czasu przejścia na nowy silnik OG. Gracza interesują konkretne reguły gry z jakimi spotka się w danej kampanii.
Tak się złożyło, że wraz z nowym formatem plików weszło w życie sporo nowinek, które pozwalają diametralnie zmienić obraz gry.
Dlatego w obecnej sytuacji jak nigdy ważne są profesjonalne opisy kampanii, takie aby gracz wiedział czego w danej kampanii ma się spodziewać i aby mógł w miarę świadomie wybrać kampanię w którą chce zagrać. A nie w ciemno wybierać tkzw. kampanię w stylu NF tylko dlatego, że ktoś tak ją nazwał na przykład z powodu formatu jej p[lików i dopiero w praniu dojść do wniosku, że może to nie jest to czego się szukało.
Gustlik, nie przejmuj się jojczeniem krasnoludków.
Opis Twojej kampanii to jest właśnie to czego jako gracz oczekiwałbym po Autorze w czasach, gdy za sprawą nowinek wachlarz możliwości gry wzrasta z dnia na dzień. W takiej sytuacji nawet zaawansowany gracz może się w tych nowinkach pogubić, a co dopiero nowicjusz. Kawę na ławę trzeba wykładać wszędzie gdzie się da: w opisach kampanii na forum, w plikach readme dołączanych do wersji dystrybucyjnych i w specjalnych wątkach dedykowanych dostępnym w grze opcjom.
I należy zadbać aby te informacje były łatwe do odnalezienia i w miarę aktualne.
W przeciwnym razie nowi adepci OG napotkają na swojej drodze bariery, które na tyle utrudnią im poznawanie gry, że mogą się zniechęcić do niej zanim zobaczą, ze na prawdę jest warta zachodu.
Straszny bełkot, z którego niewiele wynika.
Jedynie tyle, że totalnie nie rozumiesz, o czym my tu piszemy.
CytatDlaczego chcesz odrzucać akurat te linie?
Dlatego, że są nieistotne w scenariuszach.
Ale wiem o co Ci chodzi, w końcu to Ty kiedyś uporczywie domagałeś się zerowania liczby transportów morskich dla AI, choć scenariusze działy się z daleka od wody i mogłoby tam być wpisane nawet 20.
Innym razem chciałeś żebym wyzerował kasę za przegrany scenariusz, choć on wyrzucał z gry i mógłby tam być nawet milion, a i tak nic to nie zmieniało.
To są typowe przykłady szukania dziury w całym, żeby tylko sie czegoś czepić.
CytatNie znam angielskiego, więc nie muszę ich rozumieć.
Skoro tak, to może przerzuć się na warcaby, PG2 i klony od początku były po angielsku. Ale ja swoją drogą wiem, że jak trzeba, to sobie nawet na JP's poradzisz.
CytatStraszny bełkot, z którego niewiele wynika.
Jedynie tyle, że totalnie nie rozumiesz, o czym my tu piszemy.
Znów "konstruktywna" krytyka.
Niniejszym skończyłem odpowiadać na jakiekolwiek posty użytkownika "czata"
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:13:49 PM
CytatStraszny bełkot, z którego niewiele wynika.
Jedynie tyle, że totalnie nie rozumiesz, o czym my tu piszemy.
Niniejszym skończyłem odpowiadać na jakiekolwiek posty użytkownika "czata"
Powinieneś mnie i jeszcze jednego kolesia traktować tak samo.
Teraz rozumiem, dlaczego wśród ludzi na Forum uchodzi on za Twojego pupila.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:13:49 PM
CytatDlaczego chcesz odrzucać akurat te linie?
Dlatego, że są nieistotne w scenariuszach.
Nie czytasz uważnie postów. W dyskusji nie chodziło o to, czy coś jest istotne, czy nie jest. Dyskusja była o tym, czy były te same opcje w scenariuszach, czy jednak inne.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:13:49 PM
Ale wiem o co Ci chodzi, w końcu to Ty kiedyś uporczywie domagałeś się zerowania liczby transportów morskich dla AI, choć scenariusze działy się z daleka od wody i mogłoby tam być wpisane nawet 20.
Innym razem chciałeś żebym wyzerował kasę za przegrany scenariusz, choć on wyrzucał z gry i mógłby tam być nawet milion, a i tak nic to nie zmieniało.
Wyrzygujesz mi coś na Forum, co omawialiśmy na priv?!
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:13:49 PM
CytatNie znam angielskiego, więc nie muszę ich rozumieć.
Skoro tak, to może przerzuć się na warcaby, PG2 i klony od początku były po angielsku. Ale ja swoją drogą wiem, że jak trzeba, to sobie nawet na JP's poradzisz.
Cieszę się, że mnie doceniasz, ale nie poradzę sobie. Min. z powodu kłopotów językowych zrezygnowałem z prac nad kampaniami Kaisera.
Niniejszym ogłaszam, że
kończę jakąkolwiek działalność z grą i na Forum.
Wszystkim mi życzliwym chciałem podziękować za współpracę.