Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: majerek w Wrzesień 17, 2012, 09:09:08 AM

Tytuł: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 17, 2012, 09:09:08 AM
Trochę to głupio faktycznie brzmi, żeby zagrać kampanie z przetłumaczonym tekstem opisów muszę przełączyć się na angielską wersję.
Oczywiście zabiorę się za kolejne tłumaczenie, ale dopóki nie rozwiąże się sprawa spolszczenia dla nowego formatu to nie publikujmy tych tłumaczeń bo wprowadza to spory zamęt.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 17, 2012, 10:08:49 AM
A czy mógłbyś sprawdzić, czy u Ciebie działa ta kampania w polskiej wersji językowej gry?
Może to tylko ja mam taki problem?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 17, 2012, 11:03:52 AM
Dopiero wieczorem
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 17, 2012, 05:54:43 PM
Pytanie od Luisa - czy w tym scenariuszu, w którym dostałeś tą lokomotywę, była włączona opcja zmodyfikowanej listy prototypów?
Poznasz po tym, że przy scenariuszu jest plik z rozszerzeniem "proto" i tą samą nazwą co scenariusz.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 17, 2012, 06:06:25 PM
Jest już odpowiedź na tym Forum na to pytanie, ale odpowiem jeszcze raz.

Nie ma zmodyfikowanej listy prototypów, a jedynie rama czasowa (jeden miesiąc - styczeń 1940).
Akurat, pociąg wchodzi do użycia dokładnie w tym miesiącu. Ale nie jest w wykazie prototypów.

EDIT. Zrzut mogę przesłać na priv.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 17, 2012, 07:01:49 PM
Cytat: czata w Wrzesień 17, 2012, 10:08:49 AM
A czy mógłbyś sprawdzić, czy u Ciebie działa ta kampania w polskiej wersji językowej gry?
Może to tylko ja mam taki problem?
Kampanie się uruchamiają ale po chwili wywala grę do pulpitu
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 17, 2012, 07:06:01 PM
CytatEDIT. Zrzut mogę przesłać na priv.

Myślę, że Luis sobie już pogada z MG43 - nie musimy robić za pośredników.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 02:22:49 PM
Cytat: czata w Wrzesień 16, 2012, 08:38:16 PM

Cytat: derwiszx w Wrzesień 16, 2012, 08:28:29 PM
3. Niestety w AAR nie ma informacji o formacie kampanii. Taka informacja mogłaby się tam pojawić tylko pod warunkiem umieszczenia jej w nazwie kampanii.
O to Bohun mógłby poprosić Autora kampanii na innym forum  ;D.


Bohun napisał do Luisa:

"Uważam, że w AAR powinna byc zawarta informacja o regułach gry. Wraz z NF wprowadzono dużo zmian w regułach, pojawiło się wiele nowych mozliwości które stworzyły nową jakość gry. W chwili obecnej mamy trzy typy kampanii: PG2 mode, old OG i OGFM. Wkrótce moze się zdarzyć, ze stare kampanie będą dostępne nie w jednej czy dwóch ale nawet trzech wersjach. Żeby się w tym nie pogubić, dobrze by było aby AAR zawierał stosowne informacje. Byc moze wystarczyłoby umieścić w AAR informacje o ustawieniach gry (Game setings) które dostępne sa w opcji "Ustawienia scenariusza" (Scenario settings)? "

Luis odpisał Bohunowi:

CytatHi Bohun
...

Yes it is a good idea to include game settings in AAR, I'll add.
...

Best regards
Luis

:D
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 06:37:14 PM
Skopiowałem do instalki Kowdara efile Composite z Instalki od Luisa. (Open Composite v0.9.9z9) nie wiem czy to najnowsza wersja tego efila. Ale zauważyłem, ze kampania nie wywala się podczas używania dotychczasowego pliku spolszczenia.
Jednak przydałoby się dokonać spolszczenia tego Efila, gdyz używa on własnych lokalnych plików tekstowych, w których redefiniowane są niektóre standartowe parametry gry a przy okazji pojawiają się w tych plikach angielskie nazwy rodzaju terenu i klas jednostek.   Spolszczenie efila polegałoby więc tylko na zastąpieniu lokalnych angielskich nazw ich odpowiednikami z  głównego pliku spolszczenia (5 minut roboty i gotowe).

Zauważyłem, że w raporcie który opublikował Czata jest inna wersja tego Efila, jeżeli jest to nowsza wersja to byc moze to ona jest przyczyną tego, że gra wiesza się podczas używania starego spolszczenia. Muszę to jeszcze sprawdzić.

Nie wiem,czy można takie wnioski wyciągać na podstawie pierwszego scenariusza. Może w dalszych scenariuszach sytuacja ulegnie zmianie, ale moim zdaniem jest lekkim nadużyciem  określanie tej kampanii jako NF. Z  NF to ona ma tylko tyle wspólnego, że jest zapisana w nowym formacie i ma włączoną opcję "weather can change ground condition".  Game Settings pokazują, ze nie ma w niej włączonych ani misji lotniczych ani extended naval rules i paru innych wynalazków, które pojawiły się wraz z wprowadzeniem NF. Ale może się mylę....




OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_composite\  * Efile version:Open Composite v0.9.9z9
Campaign: Arktyczne Burze,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
--
Campaign score: 0  *  Average: 0

Current scenario: The Shots of Mainila,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 6 turns prestige: 200
if V : +600, Tolvajarvi , cap 740, 8 turns prestige: 200
if TV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
if Ls: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200

Infantry
*  Jaakari , Skis ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Jalkavaki , Skis ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)

Anti-tank
*  14mm PstK/37 , Skis ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  7.62mm ItK/31 , Kevyt Hevonen ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)

Fighter
*  Bristol Bulldog ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:018)

Tactical Bomber
*  Fokker C.XI ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)

Killed: AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  0
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  2 Units * 0 Leaders
Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp
Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp
Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  6 Units * 0 Leaders
Total :    150 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     25 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  Finland   has 14 units total:
Infantry :  9
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1
Carrier :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 06:47:32 PM
Dla porównania zamieszczam w załączniku zrzut Game Settings z kampanii testowej Gustlika.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 19, 2012, 08:19:29 PM
Masz starą wersję efila, jeszcze bez NF.

Nie wiem, czy nie uczekujesz zbyt dużo od NF.

Cytat: czata w Wrzesień 16, 2012, 01:17:47 PM
Bez zmian w efilu można wprowadzić następujące opcje:
1. Extra heksy na mapie.
2. Listę prototypów między scenariuszowych.
Gracz tego nie zauważy.
3. Ustawionych konkretnych liderów, zamiast losowych.
Gracz tego nie zauważy.
4. Misje lotnicze.
Bez zmian w efilu, będzie tylko 50% mozliwości.
5. Opcje morskie.
Na razie próbujemy rozszyfrować, o co w nich chodzi.
6. Plik międzyscenariuszowy do wyboru ścieżki.
7. Nowy typ gruntu i zmiany gruntu w zależności od pogody.
8. Pola minowe przyporządkowane do konkretnej strony konfliktu.
1. Może nie być.
2. Jest.
3. Jest
4. Nie ma i raczej nie będzie - samoloty mają ustawione paliwo.
5. Raczej nie ma. Do tego są potrzebne odpowiednie scenariusze.
6. Brakuje dopiska: gracz tego nie zauważy. Nie ma - nie ma takiej potrzeby.
7. Jest
8. Jest.

Dopóki nie napiszesz (ew. Kowdar), że plik spolszczający jest w pełni kompatybilny, dopóty pozostanę przy wersji angielskiej.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 08:42:17 PM
Cytat: czata w Wrzesień 19, 2012, 08:19:29 PM
Masz starą wersję efila, jeszcze bez NF.

Tego się obawiałem. Zobaczę czy wraz z nową wersją pojawią się problemy ze spolszczeniem. Na pewno nie ulegnie zmianie sytuacja z zastosowaniem nowinek. A misje lotnicze i  nowe opcje morskie są jednymi z istotniejszych zmian.

Dobrze, że Luis wkrótce doda do AAR informacje zawarte w game setings, na podstawie raportu  będzie widać z jakim stylem gry mamy do czynienia w danej kampanii.
Moim zdaniem taka szczegółowa informacja powinna być zamieszczona również w forumowych opisach gotowych kampanii


Cytat: czata w Wrzesień 19, 2012, 08:19:29 PM
Dopóki nie napiszesz (ew. Kowdar), że plik spolszczający jest w pełni kompatybilny, dopóty pozostanę przy wersji angielskiej.

Rozmawiałem o tym z Luisem.  Zmodyfikowane pliki do aktualizacji wersji narodowych wkrótce zostana udostępnione.
Z tego co zdążylem zauważyć, w aktualnej wersji spolszczenia brakuje tylko kilku stringów.  Na razie nie zauważyłem, żeby wieszała grę, ale zbyt duzo nie eksperymentowałem. Póki co, sprawdziłem ją na testowej kampanii Gustlika i na tym starszym efilu Composite. Dzisiaj sprawdzę ja na najnowszej wersji Efila. 

Nie wiem co masz na mysli mówiąc "Dopóki nie napiszesz....".

Nawet, po opublikowaniu nowej wersji spolszczenia trudno będzie napisać, że jest ona w pełni kompatybilna. Będzie ona w pełni kompatybilna z nową wersja silnika gry ale nie ze wszystkimi Efilami.
Jeżeli autor Efila uzywa lokalnych plików konfiguracyjnych, to będą pojawiały się angielskie nazwy: rodzaju terenu, klas jednostek i warunków pogodowych. Problemy z angielskimi nazwami znikną dopiero po spolszczeniu wspomnianych plików konfiguracyjnych.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 19, 2012, 10:23:26 PM
Cytat: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 08:42:17 PM
Dobrze, że Luis wkrótce doda do AAR informacje zawarte w game setings, na podstawie raportu  będzie widać z jakim stylem gry mamy do czynienia w danej kampanii.
Moim zdaniem taka szczegółowa informacja powinna być zamieszczona również w forumowych opisach gotowych kampanii
Nie.
Może być tak, że każda kampania będzie miała inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Także umieszczenie opcji w AAR-ze mnie nie przekonuje. Po co tam pisać coś, co jest zbiorczo napisane gdzie indziej?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 19, 2012, 10:37:58 PM
Cytat: czata w Wrzesień 19, 2012, 10:23:26 PM
Może być tak, że każda kampania będzie miała inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?
Także umieszczenie opcji w AAR-ze mnie nie przekonuje. Po co tam pisać coś, co jest zbiorczo napisane gdzie indziej?

Właśnie o to chodzi, że każda kampania może mieć inne opcje i dlatego powinny być one umieszczone w opisie gotowych kampanii na forum jak również w pliku readme.txt dołączanym przez autora do pakietu kampanii, aby gracz wiedział czego szuka i co znajduje.

Umieszczenie opcji w AAR jest konieczne, chociażby po to aby, zaglądając do opublikowanego raportu od razu mieć jasność, z jaką grą (stylem) mamy do czynienia.

Za chwilę pojawią się różnorakie konwersje starych kompanii, uwzględniające w mniejszym lub większym stopniu nowe właściwości.  I wtedy wspomniane informacje pozwolą uniknąć bałaganu związanego z mnogością różnych wersji i różnych reguł obowiązujących nie tylko w konwersjach ale i we wszystkich kampaniach.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 20, 2012, 08:17:25 AM
Sorry, popełniłem potężny błąd, który wypaczył sens mojej wypowiedzi..
Powinna ona wyglądać tak:
Może być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Zamiast zaglądać do AAR, można zajrzeć do Game Settings.
Po co jeszcze powielać te informacje w raporcie?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: majerek w Wrzesień 20, 2012, 10:28:20 AM
Zgadzam się z czatą, nie widzę powodu do umieszczania tylu informacji w opisie.
Ja nie zaglądam do żadnych opcji po prostu zaczynam kampanię, gram, i w trakcie wychodzi co można a co nie. W ogóle nie rozumiem po co robić takie wielkie zamieszanie z tym NF.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 20, 2012, 04:07:12 PM
Cytat: czata w Wrzesień 20, 2012, 08:17:25 AM
Sorry, popełniłem potężny błąd, który wypaczył sens mojej wypowiedzi..
Powinna ona wyglądać tak:
Może być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Zamiast zaglądać do AAR, można zajrzeć do Game Settings.
Po co jeszcze powielać te informacje w raporcie?

Może byc i tak, ze kazdy scenariusz będzie miał inne opcje. Wtedy w opisie kampanii powinna byc zbiorcza informacja o wszystkich opcjach które są w tej kampanii.  Nie jest istotne czy w jakims scenariuszu nie ma na przykład misji lotniczych, a w innym nowych reguł bitew morskich.  W zbiorczej informacji powinno byc napisane, ze w kampanni te reguły maja zastosowanie.
Inna sprawa, że jeżeli w jednym scenariuszu tej samej kampanii byłyby misje lotnicze a w innym nie, a w jeszcze innym obowiązywałyby stare zasady odnośnie reguł wojny na morzu a kolejnym nowe to moim zdaniem taka kampania nie miałaby sensu. Widząc taka niekonsekwencję na pewno bym do takiej kampanii nie zajrzał. Ale, zeby ja omijać dalekim łukiem musiałbym taka informację mieć w opisie kampanii.

Po co powielać info w raporcie?

Napisałem to już kilka razy.
Chociażby po to aby czytając cudze raporty od razu wiedzieć z jakim stylem mamy do czynienia w danej kampanii. Czy ktoś gra kampanie Gambit Guderiana w starym stylu czy moze gra tę kampanię juz po przekonwertowaniu na NF i wprowadzeniu nowych zasad. 
Można sobie wyobrazić, że powstanie nie jedna ale kilka konwersji Gambitu. Autor każdej konwersji podejdzie do tej operacji w inny sposób, wprowadzi inne nowe funkcje wówczas widząc opublikowany AAR mozemy zobaczyć jakie reguły gry obowiązują w danej konwersji. 
Ale po co sobie wyobrażać, różne wersje konwersji, każdy gracz sam może sobie zmienić niektóre istotne dla jakości gry ustawienia. I takie zmiany również będa widoczne w AAR.

AAR to jest raport informujący czytelnika nie tylko o wyniku gry, ale również o technicznych warunkach w jakich była ona rozgrywana. Jest tam informacja o wersji efila o wersji silnika, o warunkach zwycięstwa i wiele innych.  Naturalne jest, że powinna być również informacja o ustawieniach gry.

Warto dodać, ze przed nami jeszcze wiele zmian o których na razie zbyt wiele się nie mówi, gdyz na razie priorytetem jest dopracowanie tych które już wprowadzono.

Po wszystkich zmianach OG stanie się kombajnem na którym można będzie rozgrywać kampanie na tak różniących się zasadach, że poza jednolitą szatą graficzna trudno będzie je uznać za  tematy dotyczące tej samej gry.
Można będzie OG porównać do lekkoatletyki, w której sportowcy rywalizują w różnych dyscyplinach w których obowiązują nieraz krańcowo różne reguły.

Dla niektórych z Was ta zmiana wydaje się niepotrzebną, dla Luisa od razu propozycja wydała się sensowna i warta natychmiastowego wcielenia w życie.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 20, 2012, 09:58:58 PM
CytatMoże być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Takie działanie powinno być zabronione pod groźbą wyklęcia. Cała kampania powinna odbywać się na tych samych zasadach. Jak kogoś rączki do opcji świerzbią, to niech zrobi drugą kampanię.

CytatJa nie zaglądam do żadnych opcji po prostu zaczynam kampanię, gram, i w trakcie wychodzi co można a co nie

No i w ten sposób straciłem kilka jednostek, które uważałem za dobrze schowane, dopóki nie przekonałem się, że w kampanii zaawansowane opcje widzenia były WYŁĄCZONE!
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2012, 08:18:46 AM
No, to mnie już wykląłeś. Ale przy okazji, wykląłeś też ... siebie.
Jesteś pewny, że wszystkie scenariusze w Twoich kampaniach, np. w kampanii testowej, mają ustawione takie same opcje?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 21, 2012, 09:07:00 AM
CytatJesteś pewny, że wszystkie scenariusze w Twoich kampaniach, np. w kampanii testowej, mają ustawione takie same opcje?

Jeśli chodzi o te, zawarte w "Game Settings" to - tak.

Mogą się czasem różnić tylko brakiem automatycznego uzupełniania po scenariuszu
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2012, 09:17:15 AM
Wygląda na to, że mamy różne wersje kampanii testowej.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 21, 2012, 02:03:26 PM
No faktycznie - raz mi się źle kliknęło. Czuję się pogrążony.....
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2012, 03:51:09 PM
Nie wiem, jak dużo osób gra w kampanię testową, ale żadna nie poruszyła tego aspektu, jako błędu. A ponoć są tacy, którzy zwracają na opcje szczególną uwagę.

Może to dlatego, że Gracze akceptują możliwość różnorodnych opcji w scenariuszach?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 21, 2012, 08:20:47 PM
To chyba już wykracza poza temat kampanii "Arctic Storm"?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2012, 09:42:37 PM
Przekracza.

To może małe przenosiny?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 01:09:46 AM
Gustlik, dałoby się zrobić w osobnym temacie encyklopedyczny opis wszystkich możliwych komunikatów w Game Settings/Scenario Options w taki sposób, że gdy będą się pojawiały nowe opcje to po prostu będziesz uaktualniał pierwszy post tak jak to robi Luis.

Chodzi o to, że niektóre z nich podawane są hasłowo, sa zrozumiałe dla zaawansowanych graczy ale niekoniecznie dla początkujących. Więc dobrze by było gdyby początkujący wiedzieli co oznaczają poszczególne zapisy. 

Cytat*SCENARIO OPTIONS*
Can set default experience for new units
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Avoid paratroop deployment on ocean hexes using air transport
Allow setting default unit's strength for each player (also when getting prototypes)
allow settting a time frame in range between 1 and 12 months for valid prototypes
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Airborne units can misdrop
Weather can change ground condition

Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:22:13 AM
Jest w przyklejonym: "Ustawienia Open Gen" - tylko trzeba wyedytować pierwszy (drugi?) post i dopisać ustawienia z NF
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 22, 2012, 10:37:50 AM
Ponieważ niektórzy zaczynają tworzyć mity dotyczące Opcji Scenariusza w NF, kilka słów wyjaśnienia.
Na dzień 22.09.2012 r. jest 5 (pięć) nowych opcji.
1.   Enable Air missions (włącz misje powietrzne).
Ważna, ale dość kontrowersyjna opcja. Wymaga dalszych prac, szczególnie zachowania samolotów podczas złej pogody. Nie do wykorzystania raczej w efilach, w których samoloty mają zdefiniowane paliwo.

2.   Ports dont behave as Supply Hexes (porty nie bedą zachowywać się jak SH).
Mała zmiana, ale bardzo istotna. Pozwala zablokować możliwość budowania portów i omijania limitu rozstawiania.
Wymaga scenariuszy z dostępem do wody.

3.   Enable random misdroping for airborne uniots (włącz losowe miejsca desantowania dla jednostek spadochronowych)
Opcja znana jeszcze z PG1, mniej istotna.

4.   Weather can change ground condition (pogoda może zmienić stan gruntu).
Bardzo ważna zmiana. Myślę, że standard w nowych kampaniach.

5.   Extended naval rules (rozszerzone zasady marynarki).
Na razie mało rozpoznana opcja. Wymaga dalszych prac i testów. Odniosłem wrażenie, że ktoś podjął się prac nad tym zagadnieniem i przedstawi nam wnioski. Ale pewnie liczył, że zrobią to inni.
Do wykorzystania jedynie w scenariuszach z dostępem do morza.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 12:24:13 PM
Czata dam Ci dobrą radę. Udaj się do najbliższej piaskownicy,  poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie i  na nim poćwicz swoje aluzje. 
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 01:28:22 PM
CytatNa razie mało rozpoznana opcja. Wymaga dalszych prac i testów. Odniosłem wrażenie, że ktoś podjął się prac nad tym zagadnieniem i przedstawi nam wnioski. Ale pewnie liczył, że zrobią to inni.

CytatCzata dam Ci dobrą radę. Udaj się do najbliższej piaskownicy,  poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie i  na nim poćwicz swoje aluzje.

Ostatni raz proszę o powstrzymanie się od takich.....

Czata - druga połowa Twojej wypowiedzi - zbędna
derwiszx - czasem warto ugryźć się w język.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 22, 2012, 01:48:08 PM
Cytat2.   Ports dont behave as Supply Hexes (porty nie bedą zachowywać się jak SH).
Mała zmiana, ale bardzo istotna. Pozwala zablokować możliwość budowania portów i omijania limitu rozstawiania.
Wymaga scenariuszy z dostępem do wody.
Czy to nie mogłoby być zawarte w opisie scenu, bo niby skąd gracz ma wiedzieć, czy to jest, czy też nie. Ja się tak "wkopałem" w Krecie "Blitzkrieg"...
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 22, 2012, 01:54:54 PM
Ale w Blitzkriegu nie ma jeszcze NF.

Cytat: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 12:24:13 PM
Czata dam Ci dobrą radę. Udaj się do najbliższej piaskownicy,  poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie i  na nim poćwicz swoje aluzje. 
Wcale nie miałem na myśli Ciebie.
Ale cieszę się, że poczuwasz się do tworzenia mitów o NF.
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 02:28:23 PM
CytatAle cieszę się, że poczuwasz się do tworzenia mitów o NF.

Czy ja nie napisałem wcześniej, że: "ostatni raz proszę"?
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Wrzesień 22, 2012, 02:30:54 PM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 08:22:13 AM
Jest w przyklejonym: "Ustawienia Open Gen" - tylko trzeba wyedytować pierwszy (drugi?) post i dopisać ustawienia z NF

To może zrobić tylko moderator albo autor posta.

Przy okazji, zrzuty ekranowe dotyczą starych wersji silnika.  A oprócz opcji gry których ustawienia może zmieniać gracz dochodzą opcje, które ustawia się podczas tworzenia scenariusza.  Moim zdaniem wszystkie powinny być w tym temacie opisane. Najlepiej na samym początku, albo w temacie nie podlegającym edycji, tak by łatwo było te informacje znaleźć.  
Tytuł: Odp: Game Settings w Nowych Formatach
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 22, 2012, 02:48:11 PM
CytatTo może zrobić tylko moderator albo autor posta.

Oczywiście - biorę to na siebie, tylko niech się trochę ta nowa wersja ustabilizuje....