Chyba znalazłem błąd, który w poważnym stopniu wypacza grę w scenariuszu 16 Operacja "Wacht am Rhein"
Po zdobyciu SH-VH w Huy gra skończyła się BV (pojawił sie komunikat o zdobyciu wszystkich VH). Tymczasem na mapie pozostały jeszcze 4 niezdobyte SH-VH co widać również w raporcie, który pokazuje, że zostało jeszcze sporo punktów prestiżu w VH: VH prestige is 880 . Sytuacja jest trochę nerwowa bo zakładałem zdobycie tych pp i gdybym wiedział, że po zajęciu Huy gra się skończy to bym wstrzymał się z zajmowaniem tego VH.
Przy okazji chciałem zauważyć, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż fizycznie niemożliwe jest zajęcie wszystkich VH w 10 turach czyli w czasie przewidzianym na BV, być może w 11- 12 turach byłoby to możliwe (do końca nie jestem pewien bo gra przedwcześnie skończyła się na początku 9 tury po zajęciu Huy a sytuacja strategiczna jest taka, że gdyby nie wspomniany błąd to prawdopodobnie w 10 turze pozostałyby jeszcze dwa VH do zdobycia.
Limit 10 tur na BV jest z całą pewnością za niski. Być może jakimś cudem dałoby się zmieścić w tym limicie ale grając normalnie raczej nie ma na to szansy, chyba że wykorzystamy wspomniany błąd.
OpenGen 0.90.8 * (20 Oct 2012) * Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_og_gus\ * Efile version:I.OG_3.02 GusOpen ver. 2.0
Campaign: H03_ZIELONE DIABŁY, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Poligon , #0 , Brilliant Victory , score:74
2 Operacja "Weserübung" , #1 , Brilliant Victory , score:77
3 Eben Emael , #2 , Brilliant Victory , score:77
4 Operacja "Hannibal" , #3 , Brilliant Victory , score:79
5 Operacja "Mercury" , #4 , Brilliant Victory , score:78
6 Walki o Leningrad , #5 , Brilliant Victory , score:77
7 Poligon II , #6 , Brilliant Victory , score:75
8 Alam Halfa , #7 , Brilliant Victory , score:70
9 Tunis , #8 , Brilliant Victory , score:70
10 Sycylia , #9 , Brilliant Victory , score:79
11 Salerno , #10 , Brilliant Victory , score:76
12 Leros , #11 , Brilliant Victory , score:77
13 Wrota piekieł , #12 , Brilliant Victory , score:79
14 Normandia , #13 , Brilliant Victory , score:74
15 Arnhem , #14 , Brilliant Victory , score:74
16 Operacja "Wacht am Rhein" , #15 , Brilliant Victory , score:74
--
Campaign score: 1210 * Average: 75
Current scenario: Operacja "Wacht am Rhein", VH prestige is 880 , All map prestige is: 1200
Army cost: 4867 , Current prestige is 596
Prestige available on map yet is 720 pp ( 640 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 10 turns prestige: 80
if V : +0, Walki o Mozę , cap 0, 12 turns prestige: 100
if TV: +0, Walki o Mozę , cap 0, 14 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120
Piechota
* Brandenburgers , , 5 bars , 664 exp , Germany , 6/10 , Fire Discipline , 21 kill , 0 pp (U:001)
* Fallschirm 43 , Sdkfz 2 , , 5 bars , 1046 exp , Germany , 10/10 , First Strike , 28 kill , 0 pp (U:003)
Fallschirm 43 , Sdkfz 2 , , 4 bars , 417 exp , Germany , 8/10 , Liberator , 14 kill , 324 pp (U:005)
* FJ HQ , Pz IC , HQFallschirmDiv , 5 bars , 696 exp , Germany , 11/8 , Reconnaissance Movement , 47 kill , 0 pp (U:006)
Rozpoznanie
250/10 , , 5 bars , 554 exp , Germany , 14/10 , Bridging , 23 kill , 235 pp (U:007)
250/10 , , 2 bars , 273 exp , Germany , 1/10 , 5 kill , 168 pp (U:011)
Artyleria ppanc.
3.7cm PaK36 , Diabelski Ogród , 3 bars , 329 exp , Germany , 2/10 , 7 kill , 72 pp (U:009)
* 6 Pdr , Opel Blitz , SpPzJagerFallschirmAbt , 3 bars , 300 exp , Germany , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:012)
* StuG 44 , FallschirmPzJagerReg , 4 bars , 441 exp , Germany , 13/12 , 7 kill , 0 pp (U:016)
FlaK
* 2cm Flak auf Pz I , , 5 bars , 600 exp , Germany , 14/10 , 8 kill , 0 pp (U:010)
* 88mm FlaK 37 , 251/4 , FallschirmHeerFlaKAbt , 1 bars , 161 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:020)
Artyleria
* 10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 5 bars , 1492 exp , Germany , 15/10 , Devastating Fire , 39 kill , 0 pp (U:002)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 5 bars , 1109 exp , Germany , 15/10 , Overwhelming Attack , 19 kill , 522 pp (U:004)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 3 bars , 392 exp , Germany , 13/10 , Influence , 10 kill , 452 pp (U:008)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 5 bars , 516 exp , Germany , 14/10 , Shock Tactics , 9 kill , 487 pp (U:014)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 2 bars , 280 exp , Germany , 12/10 , 4 kill , 417 pp (U:015)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 2 bars , 234 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:017)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 1 bars , 148 exp , Germany , 11/10 , 2 kill , 382 pp (U:018)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 1 bars , 199 exp , Germany , 11/10 , Resilience , 3 kill , 382 pp (U:019)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 0 bars , 99 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:021)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 0 bars , 58 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:217)
10.5 LG42 , Sdkfz 2 , , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:218)
Obrona plot.
* SdKfz 7/2 , , 5 bars , 655 exp , Germany , 14/10 , Devastating Fire , 13 kill , 0 pp (U:013)
Killed: AD 43 , AT 63 , ATY 154 , INF 387 , REC 51 , TK 66 , FTR 29 , TB 37 , Total: 830
Lost : AD 2 , AT 4 , ATY 3 , INF 51 , REC 9 , TK 4 , FTR 2 , TB 1 , Total: 76
BV 16
V 0
TV 0
L 0
Piechota * 4 Units * 4 Leaders
Total : 2823 exp, 110 kill, 324 pp
Average: 706 exp, 28 kill, 81 pp
Rozpoznanie * 2 Units * 1 Leaders
Total : 827 exp, 28 kill, 403 pp
Average: 414 exp, 14 kill, 202 pp
Artyleria ppanc. * 3 Units * 0 Leaders
Total : 1070 exp, 21 kill, 72 pp
Average: 357 exp, 7 kill, 24 pp
FlaK * 2 Units * 0 Leaders
Total : 761 exp, 10 kill, 0 pp
Average: 381 exp, 5 kill, 0 pp
Artyleria * 11 Units * 5 Leaders
Total : 4551 exp, 88 kill, 4068 pp
Average: 414 exp, 8 kill, 370 pp
Obrona plot. * 1 Units * 1 Leaders
Total : 655 exp, 13 kill, 0 pp
Average: 655 exp, 13 kill, 0 pp
Summary * 23 Units * 11 Leaders
Total : 10687 exp, 270 kill, 4867 pp
Average: 465 exp, 12 kill, 212 pp
Player 1 Germany has 98 units total:
Piechota : 34
Czołg : 10
Rozpoznanie : 5
Artyleria ppanc. : 19
FlaK : 3
Artyleria : 23
Obrona plot. : 4
Player 2 USA, United Kingdom has 28 units total:
Piechota : 12
Czołg : 2
Artyleria ppanc. : 2
FlaK : 2
Artyleria : 8
Bomb. taktyczny : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
*SCENARIO OPTIONS*
Use current / basic strength as defined (so no reset current to basic)
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
No prototypes
#Units to survive (MSU) enabled
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
Ships (not subs)can fire as FlaKs
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Reinforces arrive when player gets active
Dla ciekawskich załączam savea z opisaną sytuacją. Wystarczy wykonać jeden ruch i zająć oczyszczony już VH w Huy i gra skończy się przedwczesnym BV.
[załącznik usunięty przez administratora]
Przepraszam że tak długo nie pisałem, ale miałem poważny problem z kompem (skończyło się przeinstalowaniem systemu).
A teraz co do meritum sprawy - po nakierowaniu kursora nad VH/SH wyświetla się jakiego rodzaju to hex, w przypadku VH pokazuje również dla której strony, ewentualnie czy dla obu stron jest to VH. W scenie tym są dwa takie hexy do zdobycia - dokładnie te które wymienione są w briefingu:
"...Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne."
Tak więc żadnego błędu nie ma.
Pozdrawiam
Mara
Ale takie informacje nie są powszechnie znane. Przeważnie patrzy się na mapę i jak się widzi VH to traktuje sie go jak VH dla gracza.
Poza tym jeżeli jest taka wątkowa sytuacja jak w tym przypadku to moim zdaniem powinno to być wyraźnie zaznaczone w briefingu nie każdy sprawdza tkie zdawałoby się oczywiste rzeczy jak status każdego VH z osobna, przeważnie gracza interesuje tylko ile PP za dany VH dostanie.
CytatOperacja "Wacht am Rhein"
20 grudzień 1944r.
Śledząc rozwój sytuacji pod koniec 1944r., i szukając możliwości odzyskania inicjatywy Hitler dostrzegł strategiczną szansę na zachodzie. Główne siły armii alianckich zgrupowane w Belgii i Holandii zaopatrywano z niedawno zdobytego portu w Antwerpii. Ten cel wydawał się być w zasięgu ręki. Gdyby uderzyć raz jeszcze przez Ardeny, jak w 1940r., dywizje pancerne mogłyby w ciągu kilku dni przeskoczyć Mozę i dotrzeć do miasta. Wystarczyło je zdobyć, by odciąć od zaopatrzenia masy wojsk alianckich, potem rozbić je i zmusić do ewakuacji, powtarzając Dunkierkę na znacznie większą skalę.
Zadania operacyjne:
-Natarcie przez Ardeny, trwające już 3 dni, nie rozwija się po naszej myśli - piechota nie jest w stanie przełamać alianckich punktów oporu, a czołgi utykają w zatorach na drogach i grzęzną na nieprzejezdnych leśnych traktach. W dodatku na lini natarcia 5 Armii Pancernej, w miejscowości Bastogne, nieprzyjaciel zdołał zorganizować silny punkt oporu, którego nie możemy pozostawić na tyłach. Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne.
Moim zdaniem info w briefingu jest niejasne i gracz często bywa zaskoczony przedwczesnym i nieplanowanym końcem scenariusza. Powinno być napisane wprost, że aby zwyciężyć wystarczy zająć tylko dwa wymienione VH.
Cytat: derwiszx w Grudzień 02, 2012, 10:44:24 PM
Ale takie informacje nie są powszechnie znane. Przeważnie patrzy się na mapę i jak się widzi VH to traktuje sie go jak VH dla gracza.
Zgadzam się.
Cytat: derwiszx w Grudzień 02, 2012, 10:44:24 PM
Poza tym jeżeli jest taka wątkowa sytuacja jak w tym przypadku to moim zdaniem powinno to być wyraźnie zaznaczone w briefingu nie każdy sprawdza tkie zdawałoby się oczywiste rzeczy jak status każdego VH z osobna, przeważnie gracza interesuje tylko ile PP za dany VH dostanie.
Tutaj nie bardzo rozumiem - co miałbym wyraźnie zaznaczyć w briefingu? Cele są jasno i precyzyjnie określone: "...Dlatego poza celem zasadniczym - przeprawie na Mozie w miejscowości Huy, należy zdobyć Bastogne." Jeżeli czytasz briefing i patrzysz na mapę (ja tak zawsze robię) to widzisz cele główne, to co pozostaje poza nimi jest ewentualnym bonusem. Dlatego nie zgadzam się z twoją opinią:
Cytat: derwiszx w Grudzień 02, 2012, 10:44:24 PM
Moim zdaniem info w briefingu jest niejasne i gracz często bywa zaskoczony przedwczesnym i nieplanowanym końcem scenariusza. Powinno być napisane wprost, że aby zwyciężyć wystarczy zająć tylko dwa wymienione VH.
Dodam jeszcze że choć tutaj tego nie zrobiłem, a zdaje się że mi to zarzuciłeś, to dopuszczam celową dezinformację gracza, jako historyczny element fabuły scena. Wynika to z próby nadania grze maksimum realizmu - przecież informacje zawarte w briefingu pochodzą z wywiadu, a więc nigdy nie ma 100% pewności czy są prawdziwe (dlaczego nie piszę bo to chyba oczywiste). W ten sposób można z prostego, niezawiłego scena tzw siłowego (gdzie jedynym dylematem jest w ile tur zrobię BV) - zrobić bardziej subtelny scenariusz.
W realu generał ma jasno wytyczone cele (VH) jezeli je realizuje to odnosi zwycięstwo . W OG takimi wyznacznikami celów są właśnie VH. Jeżeli na mapie jest więcej VH to gracz który nie jest przyzwyczajony do takich sytuacji może czuc się wprowadzonym w błąd, gdyż planując swoją strategię najczęściej posługuje się mapą, a briefing jest tylko dodatkową informacją.
Owszem, w briefingu mogą znajdować się fałszywe informacje odnosnie koncentracji i siły nieprzyjaciela, (wywiad może się mylić) ale dowództwo wyznaczajac cele raczej nie pomyli ich i nie każe generałowi zdobywać obiektu B zamiast planowanego A.
Moim zdaniem, brifing w obecnej formie jest klimatyczny i generalnie w porządku. Ale ze względu na specyfikę tej gry, w celu uniknięcia nieporozumień, pod briefingiem powinna być uwaga doprecyzowująca.
Na przykład:
UWAGA: "Aby odnieśc zwycięstwo należy (wystarczy) zająć VH w Bastogne i Huy."
Pozdr.