Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 => Wątek zaczęty przez: Depet w Marzec 09, 2007, 10:47:13 PM

Tytuł: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Depet w Marzec 09, 2007, 10:47:13 PM
Nie..nie jeszcze nie powstał :) ...ale powstanie i to co wprowadzi trochę mnie chyba rozczaruje...dlaczego ? Ponieważ jakoś nie zapowiada się żeby naprawił ewidentne błędy w grze PBEM...pomimo tego że wspólnie z Sgt. Pepperem pisaliśmy że naprawa błędów gry PBEM powinna być tym razem PRIORYTETEM. Pisałem o błędach w specjalnym wątku na JP's Panzers, wysyłałem maile do Adlera - widać nadal uważają rozgrywkę PBEM (i w ogóle multiplayer) za zbędny dodatek. Szkoda bo mogło być fajnie. Co więc dostaniemy już niedługo w nowym patchu ?

Liderów (dowódców) do klasy wojsk przeciwlotniczych (FlaK - a teraz nie było ?!  ???).....do klasy okrętów....do klasy Level Bomber.

Podział ogólnie wojska danej nacji na tkz. "fronty". Czyli np. będzie France, Vichy France, Free France and France in Africa....Germany: SS, DAK, Eastern Front, Balkan Front, Luftwaffe.....UK: Western Desert, Europe, Royal Navy, RAF......Italy: taly, Italy in Africa, co-belligrent Italy, RSI, regular Italy surviving beyond 9/43, Regia Marina....ITD.

Co ciekawe - w grze gracz będzie mógł kupić TYLKO I WYŁĄCZNIE te wojska które faktycznie w tym rejonie w tym czasie walczyły. Przykład Adlera: "mamy scenariusz pustynny i gramy Niemcami to będziemy mogli kupić tylko jednostki należące do grupy Luftwaffe i DAK.

Ostatni pomysł jest moim zdaniem interesujący gdyż urealnia rozgrywkę a jak dobrze sięgam pamięcią wielu osobom grającym w PG 2 nie podobało się właśnie to że "nagle na Froncie Zachodnim po 44 pojawiało się "stado tygrysów" :).

Mnie to wygląda na to że ludzie tworzący ten patch chyba większą przyjemność czerpią z tworzenia e-filów (bawienia się możliwościami, parametrami) niż grą....a jeśli już grają to kampanie o i mamy tego efekt.....sorry będziemy mieli.....
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Maj 27, 2007, 09:23:31 PM
Nowa wiadomość która na pewno ucieszy entuzjastów gry on-line - nowy patch będzie obsługiwał rozgrywki przez WARZONE !!!  :P

Oprócz tego znów powrócił temat naprawy bugów replaya w grze PBEM -> http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=38518 .....mam wiec nadzieję że takie lobby zostanie zauważone.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Czerwiec 29, 2007, 11:24:34 AM
Chyba na dniach szykuje się coś wielkiego w tej sprawie więc bądźcie czujni :)
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Lipiec 02, 2007, 02:04:57 PM
Hmmm...a więc cała para w gwizdek - szumnie zapowiadana niespodzianka na koniec czerwca okazałą się ...nowym "numerem" odnowionego PANZERS WEEKLY nazywającego się teraz PANZER READER...osobiście jestem wściekły...bo byłem już pewny że chodzi o patcha..na otarcie łez możemy sobie poczytać jakieś "pierdu-pierdu"...

...zaraz zjawi się Gustlik i jako osoba uprawniona do tłumaczenia tego pisma może napisze co nieco o zawartości. Treść artykułu -> http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=38792

EDIT (godzine później): jakby tego było mało jeden (a może lepiej jedyny) programista nowego patcha 2.11 publicznie oświadczył że już od dawna nie pracował nad dodatkiem i definitywnie wycofuje się z tego projektu - tak więc nowy patch 2.11 możemy już włożyć między bajki....
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Franek Dolas w Lipiec 02, 2007, 03:11:00 PM
Cytat: Depet w Lipiec 02, 2007, 02:04:57 PM
EDIT (godzine później): jakby tego było mało jeden (a może lepiej jedyny) programista nowego patcha 2.11 publicznie oświadczył że już od dawna nie pracował nad dodatkiem i definitywnie wycofuje się z tego projektu - tak więc nowy patch 2.11 możemy już włożyć między bajki....
no to niech udostepni kody, moze ktos to (chociazby hobbystycznie - jednorazowo) pociagnie dalej...?
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 02, 2007, 03:33:27 PM
Żesz ja nie wiem, jak jest po angielsku: "czas wyjść z piaskownicy"

Ale i tak im napisałem....  >:(

A ten cały "periodyk" to...  Akurat najmniej tam jest o PG2. Jak się zbierze tyle materiału, żeby miało sens, to przetłumaczę (chyba, że mnie zbanują - hihihi)

EDIT kwadrans później:

Jednak nie ma to jak walnąć pięścią w stół - okazuje się, że coś jednak z tego będzie.  :D
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 01, 2007, 11:56:15 AM
Chyba coś ruszyło i co prawda informacji Adlera zrozumieć nie potrafię (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?p=537661#537661 - co to jest "piecing" ?) ale widzę po następnym poście jakiś entuzjazm więc chyba już niedługo coś się pojawi.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 01, 2007, 04:34:05 PM
UWAGA !! UWAGA !! Nareszcie konkretne info (od Adlera) - nowy patch 2.11 (lub być może jego część) ma pojawić się W TYM TYGODNIU.

Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 05:22:40 PM
Ehhh...info od Adlera:

The other guys decided they wanted to try to concvince 008 to amend a new feature before release.

czyli czekamy...aż łaskawi testerzy zezwolą na wypuszczenie dodatku.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 05:49:43 PM
Chodzi o to, ze postanowili "popracować" nad autorem i przekonać go, aby doprowadził swoje dzieło do końca, bo niedawno ogłosił, że wypuszcza tyle, ile zdążył zrobić i więcej sie tym zajmować nie bedzie
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 06:00:26 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 05:49:43 PM
Chodzi o to, ze postanowili "popracować" nad autorem i przekonać go, aby doprowadził swoje dzieło do końca, bo niedawno ogłosił, że wypuszcza tyle, ile zdążył zrobić i więcej sie tym zajmować nie bedzie

Szczerze....ja w to po prostu już nie wierzę :). Nie wierzę że uda się go przekonać, nie wierzę że ktokolwiek go przekonuje, nie wierzę że ktokolwiek pociągnie ta pracę dalej tak samo jak i nie wierzę (zresztą już od dawna) w silną społeczność Panzer General na świecie co jeszcze nie dawno z Is_wookiem próbowaliście mi wmówić :P.

Ale za poprawne tłumaczenie dziękuję - mój marny angielski często płata mi figle :).
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Revolutionary_pilot w Sierpień 10, 2007, 06:13:39 PM
Moim zdaniem jest silna.. Moze nie tak potezna liczebnie jak inne, bardziej komercyjne spolecznosci. -Za to zwarta , bo tworzona przez ludzi z pasja. A nie przez ludzi ze zwykla checia zabicia nudy.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 06:53:22 PM
Cytat: Revolutionary_pilot w Sierpień 10, 2007, 06:13:39 PM
Moim zdaniem jest silna..

Chyba masz na myśli polską społeczność - a to też tylko dzięki graczom (nie tylko PBEM). Na świecie więcej jest już maniaków-konstruktorów PG 2 niż samych graczy...a żeby było śmieszniej to konstruują to czego już nie trzeba - stosy niepotrzebnych map (nie mylić ze scenariuszami), tysiące kampanii i ikonek...ehh...

...gdyby nie liga to może wróciłbym do Borlanda i zaczął bawić się znów programowaniem w C++...bo widzę że nie ma co liczyć na innych (chodzi o tych światowców !) :).
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 07:06:03 PM
Cytatstosy niepotrzebnych map (nie mylić ze scenariuszami), tysiące kampanii i ikonek...

A czemuż to scenariusze uważasz za potrzebne, a kampanie zaliczasz do "niepotrzebnych stosów"? :)

A poza tym - tam (na JP's) wytworzył się taki dziwny podział na: "gurów" i resztę. Inaczej by to wyglądało, gdyby na bieżąco informowano ludzi o postepach prac i szansach na ukończenie.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 07:30:26 PM
Teraz, to już mnie znienawidzą tam.....

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=38236

Mam nadzieję, że oddałem właściwie, to, co Depet chciał powiedzieć.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 07:48:07 PM
Dzięki Gustlik...jak nie wspomniałeś/skrytykowałeś tej zasranej gazetki (która przypominam była wielką niespodzianką roku !) to Steve może dalej będzie uploadował Twoje dodatki ;D

Cytat: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 07:06:03 PM
A czemuż to scenariusze uważasz za potrzebne, a kampanie zaliczasz do "niepotrzebnych stosów"? :)

Nie zrozum mnie źle - ja nawet kolejne mapy uważam za dobry produkt ALE jak widzę kampanie etiopskie czy innych plemion w Afryce, jak widzę mapy przedstawiające największe dziury na kuli ziemskiej to szlag mnie trafia - to są kurna potrzebne nam dziś dodatki ?? A jak przychodzi co do czego...i ktoś chce stworzyć fajny scen to BRAKUJE odpowiedniej mapy ! Dowód: moje gorączkowe poszukiwania mapy Orła albo Rev_P - Stalingradu...a oni serwują nam mapę wyspy "wielkanocnej" 2km x 2km....
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 07:53:34 PM
Taaaa... na marginesie - w numerze drugim, nie było już ANI słowa o PG2....
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 09:02:27 PM
Haha teraz się okazuje Gustlik że fronty to była tylko taka plotka :o hehehe....i oni nad tymi 2 marnymi zmianami pracują od ponad roku....hehe
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 10, 2007, 09:29:55 PM
...sie wściekłem....

A o tej "gazetce" teraz już też im napisałem.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 10, 2007, 11:07:57 PM
Cytat: Depet w Sierpień 10, 2007, 09:02:27 PM
Haha teraz się okazuje Gustlik że fronty to była tylko taka plotka :o hehehe....i oni nad tymi 2 marnymi zmianami pracują od ponad roku....hehe

Powiem wprost bo obejrzałem sobie specyfikacje Luisa i tak:

Dodanie liderów do klasy FlaK i Ships to była....najprostsza rzecz na świecie - ok. 1 dzień pracy...dlaczego ? Bo programiści SSI te klasy SAMI sobie stworzyli tylko je zablokowali...pozostawiając jednak wolne bity do wykorzystania na liderów tak jak każdej innej klasie jednostek !!!

Co do Conditions Victory (warunki zwycięstwa) dla scenariuszy które dotychczas trzeba było przegrać - czyli takie w których wciąż odpieramy armię wroga...no to już trudniejsze zadanie ALE NA BOGA oni już nad tym siedzą od ponad ROKU !!!
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 11, 2007, 08:50:32 AM
Cytatdla scenariuszy które dotychczas trzeba było przegrać - czyli takie w których wciąż odpieramy armię wroga...

Ja już od jakiegoś czasu mam na to patent - wcale nie trzeba przegrać. Jakby ktoś chciał to mogę opisać - no ale nie w tym topiku.

On nie jest doskonały, ale skuteczny. Nie rozwiązuje wszystkich problemów - zwłaszcza AI nie może go stosować, natomiast gracz "ludzki" (lub dwóch) - z powodzeniem.

I patcha mi do tego nie trzeba.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 11, 2007, 11:58:27 AM
Podobnie ja Ty napisałem że kończę rozmowę na JP's - oni nie mogą zrozumieć że nie chodzi o 008 które niewiele zrobiło (to generalnie też ale można wybaczyć kiedy się dowiaduje że tak naprawdę pracował tylko 1 człowiek i jeszcze za darmo...) a o ludzi którzy piszą informacje wyssane z palca lub piszą poprzez tak nie jasne aluzje ze ma się wrażenie że ten człowiek wie ale nie chce powiedzieć. Żenada...i jeszcze ten PANZER READER....po prostu śmiech na sali.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 12, 2007, 06:13:29 PM
W sprawie patcha...udało się wytargować to co aktualnie mają. Steve Brown potwierdził że patch pojawi się niebawem - aktualnie pracują jeszcze nad plikiem README. W wyniku moich z Gustlikiem kilku ostrych uwag na ten temat udało się w końcu wyciągnąć DOKŁADNE informacje...

W sumie zrobiono niewiele. Możemy się czuć zawiedzeni - NIE naprawiono żadnego błędu PBEM powodującego zakłamania replaya itp. NIE zrobiono szumnie zapowiadanego systemu frontów - tutaj pewnie najbardziej zawiedziony jest Gustlik. NIE zrobiono nawet do końca jednej z 2 zmian. Co więc będzie ?

- Możliwość otrzymania lidera w klasie FlaK (szczegóły na temat tej klasy w Akademii Wojskowej) i w klasie Ship. Nie wiem czy będą jakieś specjalne ograniczenia w stylu że dana jednostka nie może dostać lidera X a Y może. Na pewno jednak nie będzie NOWYCH liderów :). Stworzono tylko możliwość otrzymania dotychczasowych.

- Możliwość ustawienia różnych warunków zwycięstwa dla każdego z "victory hex" (założenie: cecha przydatna w scenariuszach defensywnych). Póki co brak szczegółów jak miałoby to działać a niektórzy wprost twierdzą że do niczego się to nie daje wykorzystać - na dodatek Steve twierdzi że cecha ta nie została dokończona...

Wiadomo jednak że "patch" wyjdzie na dniach z tym co posiada - może jakiś programista dokończy robotę a nawet przejmie pałeczkę choć wątpię.

POPRAWKA: wyłapałem że tymi liderami mają być: Marksman dla okrętów (czyli pewnie liderzy jak dla artylerii) i Tank Killer dla FlaK (czyli pewnie liderzy jak dla dział przeciwpancernych).

EDIT 2: czytam dalej i ludzie spekulują z tym systemem warunków zwycięstwa że może to wyglądać na 2 sposoby:

Adler przedstawia taką sytuację:

Hold 7 hexes after 15 turns for a V, hold 5 hexes after 15 turns for a TV.

...czyli zająłeś 7 hexów w ciągu 15 tur dostajesz Victory, udało Ci się 5 hexów dostajesz TV. Z mojego punktu widzenia taki system jest beznadziejnie niepotrzebny - co za różnica definiować to za pomocą VH czy liczby tur ? Na to samo wyjdzie.

armygroupdf przedstawia to inaczej:

Defensive scenarios should be: holding hexes and if the time elapses, you win.

...czyli udało Ci się UTRZYMAĆ (powtarzam wystarczy UTRZYMAĆ) własne victory hex jakie dostałeś na starcie do końca scenariusza to dostajesz Victory. Specyfikacja zwycięstwa w takim jednak przypadku jest mi zupełnie wtedy nie znana...
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Roberto_tr w Sierpień 12, 2007, 07:07:31 PM
Chyba nie będziemy tego instalować do naszych "Panzerków", co ?  :-\
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 12, 2007, 07:59:42 PM
Cytat: Roberto_tr w Sierpień 12, 2007, 07:07:31 PM
Chyba nie będziemy tego instalować do naszych "Panzerków", co ?  :-\

No tak informuje Was o wszystkim bo jak prosiliście wcześniej - wpierw dyskusja, później decyzja. Poczekajmy więc na plik i wtedy proszę wszystkich o szybkie wyrażenie swojej opinii.

Jeśli o mnie chodzi to pomimo swojego niezadowolenia marną ilością zmian skłonny jestem jednak do zainstalowania patcha...w sumie nic się drastycznie nie zmieni a czeka nas mały surprise w postaci liderów...bo jeśli chodzi o drugą zmianę to trzeba będzie jeszcze poczekać na nowego LG Suite i dopiero wtedy powstaną sceny które będą wykorzystywać nowe warunki...  :D
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Franek Dolas w Sierpień 12, 2007, 11:25:43 PM
pytanie: czy oni udostepniaja jakies kody tych poprawek czy jakby sie chcialo "przejac paleczke" to trzeba zaczynac dlubac od poczatku?
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 13, 2007, 01:55:16 PM
Cytat: Franek Dolas w Sierpień 12, 2007, 11:25:43 PM
pytanie: czy oni udostepniaja jakies kody tych poprawek czy jakby sie chcialo "przejac paleczke" to trzeba zaczynac dlubac od poczatku?

No właśnie i tu jest zasadniczy problem który wczoraj bardzo dobrze przedstawił Adler...Otóż trzeba zacząć od nadrzędnej sprawy:

NIE MAMY KODÓW ŹRÓDŁOWYCH GRY !!!

Firma Ubisoft która je posiada nie udostępniła ich :(. Mamy tylko:

GOTOWY SKOMPILOWANY KOD ŹRÓDŁOWY W POSTACI PLIKU *.EXE !!! i

SPECYFIKACJE WYKORZYSTYWANYCH BITÓW PAMIĘCI W GRZE !!!


Chciałoby się powiedzieć: no to użyjcie dekompilatora i macie już źródła...Nic bardziej mylnego - oczywiście istnieją specjalne programy "rozpakowywujące" gotowy plik wykonawczy *.EXE na źródło jednak trzeba sobie zdać sprawę z tego że wpierw uzyskamy bardzo nieefektywny skrypt w ASEMBLERZE który jako język programowania niskiego poziomu NIE NADAJE się do wprowadzania w programie jakichś poprawek. Trzeba więc dekompilować dalej aż do postaci czystego kodu C w którym można nanosić zmiany...z doświadczenia wiem jednak że po takiej przeróbce skomplikowanego pliku EXE nie otrzymamy nic sensownego :); a więc oczywiście dostaniemy strzępy kodu źródłowego ale większa część skryptu w ogóle nie będzie odzwierciedlać tego co w rzeczywistości w źródle się znajduje.

W związku z tym naprawdę podziwiam faceta który dotychczas nad tym pracował bo to jak syzyfowa praca. Nie da się zdekompilować całego skryptu, napisać coś nowego, a później z powrotem skompilować do pliku EXE !!! Bo wyjdą bzdury które na 100% nie zadziałają - trzeba z tych strzępów informacji poskładać do kupy jakiś segment, wprowadzić zmiany a później testować na asemblerze co jest katorżniczą pracą bo opiera się na cyfrach i kodach np. H01 H06 G07 D87 X15.

Bez kodów źródłowych NIE DA się sprawdzać poprawek bezpośrednio pod postacią gry ani nie da się napisać cokolwiek sensownego w C co współgrałoby z resztą.

Pozostaje więc tylko kwestia kodów źródłowych TEGO co się zmieniło aż do patcha 2.11 - myślę że ktoś to gdzieś trzyma - nie wyobrażam sobie że za każdym nowym patchem programiści ponownie męczyli asemblera od początku. Problem w tym że prócz tego co udało się zmienić do patcha 2.11 włącznie NIE MAMY kodów źródłowych samej GRY w wersji 1.00 :).

Gdybyśmy mieli więc te feralne kody źródłowe można by komuś zapłacić i w dość szybkim czasie uzyskalibyśmy efekty. Bez nich jednak żaden programista takiej pracy się chyba nie podejmie.

Cieszmy się więc tym patchem bo wygląda na to że jest to ostatni.... :'(
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Franek Dolas w Sierpień 13, 2007, 03:18:38 PM
tyle to ja wiem, dlatego pytalem czy udostepniaja kody poprawek? :)

Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 13, 2007, 03:23:12 PM
Cytat: Franek Dolas w Sierpień 13, 2007, 03:18:38 PM
tyle to ja wiem, dlatego pytalem czy udostepniaja kody poprawek? :)

No to co zrobili udostępnią każdemu kto będzie chciał kontynuować myślę ale to i tak Ci niewiele da skoro brakuje "kręgosłupa" całego systemu.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 17, 2007, 01:37:22 PM
Znów się na JP's śmiesznie zrobiło... Nie mam juz do nich siły... :)
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Depet w Sierpień 17, 2007, 03:07:07 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 17, 2007, 01:37:22 PM
Znów się na JP's śmiesznie zrobiło... Nie mam juz do nich siły... :)

O boże faktycznie...teraz Steve walnął jakiś patch 2.20 ??!! O co tu chodzi...ja już też wolę się tam nie wtrącać....
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.11
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Sierpień 17, 2007, 03:12:16 PM
Sprawa ciągnie się już tak długo, że zapomnieli jaki miał miec numer - ale to o ten sam chodzi...  ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Depet w Wrzesień 06, 2007, 10:49:40 PM
Wyszedł długo oczekiwany patch - zmieniona została nawet wersja - teraz mamy do czynienia z patchem 2.20. Postaram sie go w miarę możliwości teraz przetestować czy nadaje się do gry PBEM i o efektach mojej pracy dowiecie sie jutro ! ;D

Póki co gramy na 2.10 czyli na tym w jaki zaopatrzona jest każda wersja ligowa !!!
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Depet w Wrzesień 07, 2007, 01:43:20 PM
Ok - testy wykonane... o dziwo patch działa dużo sprawniej niż to było mówione na forum JP's... :o

Lista zmian a raczej krótki techniczny wyciąg z prowizorycznego pliku README:

PG2UK2XX - Features

1) Leaders for FlaK, LB and Ship class units. The following table include the current settings for Leaders.

All ships get marksman default leader (like artillery), LB get skilled assault leader (like TB) and flak get tank killer (like AT)

2) Different victory types for VHs. You can set

You can now intend for which kind of victory (BV, V, TV) a VHs are necessary. If a VH is conquered the game now examines no more all VHs, but only the VHs set for the current kind of victory. This examination works however at present only after the conquest of a VH. The after turn victory examination works as had. To activate the feature the ScenarioFile\ScenarioData\PatchOptions\bit10 must be activated.

ScenarioFile\MapHexes\VictoryHex
bit1=no effect
bit2=Axis Brilliant victory
bit3=Axis Victory
bit4=Axis Tactical victory
bit5=Allied Brilliant victory
bit6=Allied Victory
bit7=Allied Tactical victory
bit8=no effect

You scenario own 3 VHs with the following settings:

Axis   VH1   VH2   VH3

BV   x

V   x   x

TV   x   x   x

Allies

BV   x   x   x

V   x   x

TV   x


Then you get the following Results?

BV for Axis:   Player need VH1.

V for Axis:   Player need VH1 and VH2.

TV for Axis:   Player need all VHs.

BV for Allies:   Player need all VHs

V for Allies:   Player need VH1 and VH2.

TV for Allies:   Player need VH1.

Second example:

You scenario own 3 VHs with the following settings. VH1 is hidden at position 0,0.

Axis   VH1   VH2   VH3

BV   x

V   x

TV      x   x

Allies

BV      x       

V      x   x

TV               

Then you get the following Results?

BV for Axis:   impossible, Player need VH1, but VH1 is hidden.

V for Axis:   impossible, Player need VH1, but VH1 is hidden.

TV for Axis   Player need VH2 and VH3.

BV for Allies:    Player need VH2.

V for Allies:   Player need VH2 and VH3.

TV for Allies:   Player need no VHs. Player wins if a allied unit get the next axis owned hex.

Remember that the game checks for these conditions only when a flagged hex changes hands.


------TŁUMACZENIE i WYJAŚNIENIE:-------

Teraz po naszemu:

1) Dodano możliwość otrzymania i przydzielenia liderów dla klasy Ships, Level Bombers i FlaK. W przypadku przydzielenia lidera dla okrętów stałą specjalnością jest: Marksman (strzela +1 hex dalej), dla LB jest specjalność Skilled Assault (jednostka nie podlega "Out Of The Sun"), a dla klasy FlaK jest Tank Killer (nie ma 'kary' za strzał po wykonaniu ruchu). Oczywiście każda jednostka prócz 1 stałej zdolności otrzymuje też 2 losową.

Jak przydzielić lidera w edytorze ?

To proste - ustawiamy lidera tak jak każdej innej jednostce.

Czy gra przydziela 'spontanicznie' lidera w czasie gry ?

Po dziesiątkach testów nie udało mi się żadnego dostać ale jestem prawie na 100% pewny że TAK - po prostu zabrakło mi szczęścia ;D


2) Różne warunki zwycięstwa dla victory hex

No to jest chyba najciekawsza zmiana bo pomimo tego co pisał Gustlik (że już na obecnym silniku da się zrobić defensywne sceny) - ta zmiana pozwala nam na znacznie ciekawszą paletę rozwiązań....

Możemy ustalić warunki zwycięstwa dla każdego VH i dzięki temu NIE TRZEBA będzie zdobywać wszystkich VH na mapie aby wygrać ale tylko TE które odpowiadają odpowiednim typom zwycięstwa. System działa jednakże nie dało wprowadzić się żadnych znaczników bardziej priorytetowych hexów - po prostu nadal wszystkie wyglądają tak samo choć ich wartość jest teraz różna. Nad technicznym sposobem wykorzystania tej cechy rozpisywać się nie będę - co kogo interesuje kod źródłowy scenariusza i aktywacja/dezaktywacja kolejnych wolnych bitów. Skupię się tylko na tym jak to działa i jak to wykorzystać w edytorze Luisa....

Mamy następującą sytuację - są 3 VH:

Axis   VH1   VH2   VH3

BV   x

V   x   x

TV   x   x   x

Allies

BV   x   x   x

V   x   x

TV   x


Tzn:

BV dla Axis:   Gracz potrzebuje VH1.

V dla Axis:   Gracz potrzebuje VH1 and VH2.

TV dla Axis:   Gracz potrzebuje wszystkich VHs.

BV dla Allies:   Gracz potrzebuje wszystkich VHs

V dla Allies:   Gracz potrzebuje VH1 i VH2.

TV dla Allies:   Gracz potrzebuje VH1.

W tym miejscu błąd tego kto pisał README - ten przykład jest akurat zupełnie niepraktyczny...ale załóżmy taka sytuację - są 3 VH przy czym VH1 JEST UKRYTY I NIE DA SIĘ GO ZAJĄĆ (po prostu nie będzie go widać na mapie ale JEST i dopóki "fizycznie" nie zostanie zajęty nie ma wygranej):

Axis   VH1   VH2   VH3

BV   x

V   x

TV      x   x

Allies

BV      x       

V      x   x

TV               


Tzn:

BV dla Axis:   NIEMOŻLIWE, Gracz potrzebuje VH1, ale VH1 JEST UKRYTY.

V dla Axis:   NIEMOŻLIWE, Gracz potrzebuje VH1, ale VH1 JEST UKRYTY.

TV dla Axis   Gracz potrzebuje VH2 i VH3.

BV dla Allies:    Gracz potrzebuje VH2.

V dla Allies:   Gracz potrzebuje VH2 i VH3.

TV dla Allies:   Gracz nie potrzebuje żadnego VHs. Gracz wygra jeśli aliancka jednostka zajmie następny "zwykły hex" axis - ale sprawdziłem to i nie działa więc coś źle zrozumiałem i jeśli ktoś wie o co chodzi niech da znać :).

Należy pamiętać że system zadziała tylko wówczas gdy warunki zwycięstwa zdefiniowane są na oflagowanych hexach !!

Jak definiować warunki zwycięstwa dla poszczególnych hexów w LG Suite ?

Przede wszystkim należy zaznaczyć funkcję "Victory typed VHs" znajdujący się w zakładce "Scenario Summary View", potem wracamy do zakładki z naszym scenem "Map settings view" i korzystamy z opcji które się odblokowały - takie kwadraciki do zaznaczania warunków dla hexa obok zawsze dostępnego BV dla każdej ze stron.

Cóż - reszta już zależy od Was (konstruktorzy) jak z tego skorzystacie :).

Pozostało mi zbadać patch pod względem ewentualnej awaryjności gier PBEM - jutro raport i wtedy decyzja/dyskusja czy zmieniamy patcha czy nie.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 08, 2007, 12:37:21 AM
Mam nadzieję, że będzie wszystko ok, ten zamysł z VH jest rewelacyjny. Mam tylko nadzieję, że ktoś to kreatywnie wykorzysta... Rewelacyjny pomysł na budowę nielinearnych kampanii, gdzie to właśnie niezdobycie konkretnego heksu daje inny wynik, a nie tylko spóźnienie czasowe powoduje, iż mamy "brylanta" czy też nie...
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Depet w Wrzesień 13, 2007, 12:58:53 PM
Masz rację jest rewelacyjny tylko teraz widzę że zapomniałem wspomnieć o jednym dość istotnym problemie - otóż gdy zajmiemy powiedzmy jedyny VH zdefiniowany przez konstruktora jako TV to gra nam automatycznie zaliczy taki wynik choć np. mamy jeszcze 10 normalnych tur do zdobycia V lub BV !!!
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 01, 2007, 07:56:55 AM
Cytat: Depet w Wrzesień 13, 2007, 12:58:53 PM
Masz rację jest rewelacyjny tylko teraz widzę że zapomniałem wspomnieć o jednym dość istotnym problemie - otóż gdy zajmiemy powiedzmy jedyny VH zdefiniowany przez konstruktora jako TV to gra nam automatycznie zaliczy taki wynik choć np. mamy jeszcze 10 normalnych tur do zdobycia V lub BV !!!
A to zmienia postać rzeczy, nie rozumiem zatem jak mogę osiągnąć inne zwycięstwo? Czyli zawsze tylko najniższe jest możliwe?
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Depet w Październik 01, 2007, 12:46:38 PM
Cytat: zsamot w Październik 01, 2007, 07:56:55 AM
A to zmienia postać rzeczy, nie rozumiem zatem jak mogę osiągnąć inne zwycięstwo? Czyli zawsze tylko najniższe jest możliwe?

Jeśli scenariusz korzysta z nowego systemu warunków zwycięstwa (bo nie musi) to w pewien sposób TAK. Tzn. jeśli zajmiesz hex oznaczony na BV powiedzmy w 10 turze - to dostajesz automatycznie BV i jest OK, ale jeśli zdobędziesz "przypadkowo po drodze" hex który był oznaczony jako jedyny do V to gra zaliczy Ci V mimo iż masz jeszcze powiedzmy kolejne 10 tur aby zwykłym sposobem (jakość zwycięstwa w porównaniu do czasu) zdobyć coś lepszego...identycznie TV. To jest oczywisty błąd a raczej niedopracowanie....na szczęście w OPEN PG2 dostaniemy system działający poprawnie + wiele innych ciekawostek.
Tytuł: Odp: Nowy Patch 2.20 - już jest !!!
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 01, 2007, 02:52:04 PM
Wydaje mi się, że rzecz w tym, aby właśnie unikać stawiania tych heksów "po drodze" - bo dojdzie do sytuacji opisanej przez Depeta - tylko używać ich jako dróg "równoległych" - na zasadzie "Łatwiejsza-Trudniejsza". Albo kombinacji. Z tego, co widzę - jeden heks może mieć kilka wartości zwycięstwa przypisanych - więc widzę to na przykład tak:

Idziemy do przodu - spotykamy pierwszy heks, który musimy zdobyć, bo jest równocześnie "V" jak i "BV" - czyli jest niezbędny do każdego rodzaju zwycięstwa. Potem mamy wybór: w prawo - trudniej, do drugiego "BV-heksa", albo w lewo: łatwiej, do drugiego "V-heksa"