Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 08:07:35 AM

Tytuł: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 08:07:35 AM
Wielokrotnie zdarzyło mi się odczuwać brak narzędzia do wygodnego analitycznego  przetestowania różnych opcji i możliwości jednostek(liderów). Jest co prawda Open Suite ale jest to dosyć skomplikowany program a i każdorazowe projektowanie konkretnego poligonu gdy zajdzie potrzeba nie byłoby chyba zbyt wygodne.

Do takich celów potrzebny jest uniwersalny scenariusz, w którym po włączeniu gry człowiek .vs. człowiek można by w miarę szybko skonfrontować dwie dowolne jednostki z efila na dowolnym terenie i najlepiej z dowolnymi liderami.

Dobrze by było gdyby taki scenariusz spełniał następujące wymagania:

1. Obie strony miałyby wystarczająco dużą ilość prestiżu na zakupy i over strenght dowolnych jednostek z dowolnych armii reprezentowanych w efilu
2. Mapa poligonu. która umożliwiłaby szybką konfrontację wybranych jednostek na dowolnym terenie (można to osiągnąć poprzez umiejętne rozmieszczenie SH i DH i lotnisk dla obu stron w pobliżu różnych rodzajów terenu.

3. W  celu umożliwienia testowania takich cech jednostek jak na przykład combat support  i  dowolni liderzy powinna być  również druga wersja scenariusza, która spełniałaby wytyczne z punktów 1) i 2)  z tą różnicą, ze w  HQ zakupywało się jednostki nie z zerowym ale z 4 belkowym doświadczeniami (4 belki łatwo analizować w przypadku CS)

Nie znam  możliwości Open Suite więc nie wiem w jaki sposób umożliwić wygodne testowanie liderów, być może  pomogłoby umieszczenie w pobliżu SH pewnej ilości trigger heksów w których jednostka mogłaby dostać lidera (przy odpowiedniej liczbie reloadów można by dostać lidera którego potrzebujemy do testowania.


Powyższą propozycję poddaję pod rozwagę zwłaszcza Gustlikowi ale i innym. którzy na co dzień mają do czynienia z OpenSuite.

P.S.
Wiem, ze przy pomocy OS każdy mógłby sobie szybko dowolny test przygotować, ale to by wymagało uprzedniego poznania  OS a nie każdy ma na to czas.   Dlatego przydałby się taki uniwersalny poligon. Z pewnością pomógłby zrozumieć mechanizmy walk w OG i byłby przydatny w opiniowaniu i testowaniu jednostek.
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 27, 2013, 10:20:28 AM
To jest niestety, ale utopia bo:

Scenariusz musi mieć KONKRETNĄ DATĘ. Według tej daty dostepne są jednostki. Tylko te, które wtedy były dostępne, a więc bardzo ograniczona liczba.

Scenariusz musi mieć określone KONKRETNE KRAJE - i znów to samo. Krajów w efilu jest 56 a jednorazowo, w scenariuszu może być 10.

Wiele jednotek jest NIE-DO-KUPIENIA w czasie gry i da się je dodać tylko poprzez Suite.

Oczywiście wszystko to można zmieniać w Suite, ale tu wracamy do punktu wyjścia czyli: bez znajomości Suite użyteczność takiego poligonu byłaby niewielka.
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 27, 2013, 10:34:29 AM
I dlatego właśnie tak ważny jest samouczek po polsku do OS wraz z przykładami.
Szkoda, że na forum kwestie techniczne są na drugim planie. Nie każdy też rozumie po przetłumaczeniu przez Google w czym rzecz - nie wszyscy są biegli w angielskim
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 10:47:08 AM
No cóz tego się obawiałem. Wychodzi na wierzch mój brak znajomości Suite itd..

Ale biorąc pod uwagę wszystkie Twoje uwagi, można by znaleźć jednak jakieś kompromisowe wyjście.

CytatScenariusz musi mieć KONKRETNĄ DATĘ. Według tej daty dostępne są jednostki.

Można by to obejść robiąc kilka scenariuszy z rożnymi datami.  Wiadomo, że będą spore luki, ale czy na przykład jeżeli zrobisz scenariusz z datą 9V 1945 to oznaczać będzie że będą tam dostępne jednostki tylko występujące w tamtym okresie czy również wszystkie które pojawiły się wcześniej? Jeżeli to pierwsze to jedynym wyjściem byłoby zrobić scenariusze dedykowane kilku rożnym charakterystycznym okresom.  


CytatScenariusz musi mieć określone KONKRETNE KRAJE - i znów to samo. Krajów w efilu jest 56 a jednorazowo, w scenariuszu może być 10.

To rzeczywiscie powazne ograniczenie, ale na poczatek mozna by wstawic do poliganu kraje najpopularniejsze: niemieckie, rosyjskie, polskie, brytyjskie,  USA itp.

W sumie dla testera nie sa wazne kraje tylko własciwosci jednostek.  Nie muszę testować piechoty z każdego kraju,  żeby przetestować jakąś jednostkę  portugalską  armia portugalska nie musi być reprezentowana w scenariuszu,   wystarczy  że wezmę do testu analogiczną jednostkę z jakiegoś innego kraju, która będzie miała identyczne lub prawie identyczne parametry....


Powyższe zastrzeżenia odnoszą się do możliwości testowania konkretnych jednostek.

Pozostaje jeszcze kwestia testowania liderów i  cech jednostek.  Tutaj po obu stronach wystarczy jedna i ta sama armia na przykład niemiecka z  jakiegoś jednego okresu (np. największego jej rozkwitu czyli z okresu panther G) i już można będzie do woli testować...


CytatWiele jednotek jest NIE-DO-KUPIENIA w czasie gry i da się je dodać tylko poprzez Suite.

To już trudniejsze do obejścia, bo wymagałoby  wstawienia tych jednostek do HQ na stałe tak aby tester mógł z nich skorzystać gdy tylko sobie zażyczy
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 10:59:24 AM
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2013, 10:34:29 AM
I dlatego właśnie tak ważny jest samouczek po polsku do OS wraz z przykładami.
Szkoda, że na forum kwestie techniczne są na drugim planie. Nie każdy też rozumie po przetłumaczeniu przez Google w czym rzecz - nie wszyscy są biegli w angielskim

Tutorial już jest.
Jeżeli chodzi o technike gry i mechanizmy walk i rózne inne ciekawostki, to sporo tego jest na forum, najczęsciej są to bardzo ciekawe teksty autorstwa Gustlika. Niestety są one porozrzucane po całym forum i w wielu wypadkach mogą być trochę zdzaktualizowane bo powstawały w dawnych czasach i czesto dotycza PG2 a nie OG.

Gdyby powstał poligon, to kazdy mógłby sam przeprowadzać rózne doświadczenia z jednostkami ale i nie tylko.
Mozna by na takim poligonie trenować taktyke walki z AI.  Wciąganie AI w pułapki  i testować  ułomności jego algorytmów, a później dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum.

Każdy czytelnik mógłby wówczas bez problemu powtórzyć opisane doświadczenie.... ale do tego potrzebna jest platforma testowa którą ja nazywam uniwersalnym poligonem.

Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 27, 2013, 11:54:50 AM
Cytat: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 10:59:24 AM
....
Tutorial już jest.
Jeżeli chodzi o technike gry i mechanizmy walk i rózne inne ciekawostki, to sporo tego jest na forum, najczęsciej są to bardzo ciekawe teksty autorstwa Gustlika. Niestety są one porozrzucane po całym forum i w wielu wypadkach mogą być trochę zdzaktualizowane bo powstawały w dawnych czasach i czesto dotycza PG2 a nie OG.

...
Jest?
Chodzi o robienie scenariuszy i kampanii w nowej suicie - po polsku.  Dla PG2 owszem jest, ale dla OG?
Zdaje się, że Ty zacząłeś kilka stron tłumaczyć , a Mara podjął się tłumaczenia całości ...
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 27, 2013, 06:52:21 PM
Cytatczy na przykład jeżeli zrobisz scenariusz z datą 9V 1945 to oznaczać będzie że będą tam dostępne jednostki tylko występujące w tamtym okresie czy również wszystkie które pojawiły się wcześniej?

Jednostka ma datę "wejścia" na stan i "wyjścia" ze stanu armii.

Jeśli np: była dostepna w latach 1941-1943, to oczywiste, że w roku 1945 jej nie będzie.
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 08:57:42 PM
No to teraz mam pełną jasność. W takim razie myśłę że wystarczyłyby ze 3-4 poligony z różnymi specyficznymi datami i z reprezentatywnymi krajami dla danego okresu i w  90 procentach przypadków to by wystarczyło żeby móc sprawdzic rózne rzeczy

plus jeden poligon z zakupami jednostek 4 belkowych przystosowany do testowania właściwości liderów i różnych cech jednostek, tutaj wystarczyłoby umieścić po obu stronach ten sam kraj najlepiej Niemcy plus odpowiednia ilość trigger heksów, żeby łatwiej było wybrać interesujacego nas lidera dla testowanych jednostek.

W sumie 4 czy 5 scenariuszy opartych na takiej samej mapie, zmienialyby się tylko daty i zestawy krajów i  ilosć belek u jednostek zakupywanych w HQ ( w czterech pierwszych 0 belek a w ostatnim 4 belki)

Gdybyś mógł się nad czymś takim zastanowić w wolnej chwili. Pośpiechu nie ma ;)
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 27, 2013, 09:06:21 PM
Przyznam, że skoro zdecydowałem się na wprowadzenie działu Open Suite na forum, to czarno widze te "wolne chwile"...
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 09:11:38 PM
Zauważyłem. Fajna inicjatywa i również długo oczekiwana.  Mam propozycję aby oprócz Ciebie nikt tam nie publikował.  Watpliwości i pytania lepiej chyba składać w oddzielnym przeznaczonym na to temacie. Tam by były również odpowiedzi i stworzyłoby się coś w rodzaju FAQ.

A w głównym temacie ewentualnie być wprowadzał uzupełnienia jeżeli uznałbyś, że coś nie dość jasno dla wszystkich jest napisane.
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 27, 2013, 09:14:58 PM
Po namyśłe...
Jednak chyba  tak jak to obmyśliłeś będzie najlepiej. Na razie fajnie i przejrzyście to wygląda ;)
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 27, 2013, 11:23:05 PM
To teraz może już spróbujesz edytować dane jednostek do testów...? ;)
Tytuł: Odp: Uniwersalny poligon doświadczalny do testowania efila Gustlika
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Styczeń 28, 2013, 12:26:17 AM
A mam jakiś inny wybór :D/

W sumie, warto skorzystać z  Twojej pracy i powoli uczyć się tego programu. A co do poligonu zdania nie zmieniam. Mimo ewentualnej znajomości suite wygodnie było by mieć coś tak wygodnego w użyciu jak zwykły scenariusz z możliwościami :).

Korzyść z zapoznania się z Suite może być taka, że być może będę mógł pokusić się o próbę własnoręcznego spłodzenia takiego poligonu. W każdym bądź razie będzie to jakaś motywacja do poznawania OS.