Jesli coś jest niejasne, jesli coś pominąłem, to proszę tutaj. Oczywiście dotyczy to tylko tego, co już jest napisane, a nie pytań dlaczego jeszcze nie ma tego czy tamtego. Na to odpowiadam uniwersalnie - "bo mam tylko dwie ręce".
Proponuję umieścić liczby porządkowe przed nazwami Poszczególnych watków, tak aby to wyglądało jak indeks rozdziałów w książace:
np:
1. Ekran głowny startowy
2, Widok i edycja scenariusza(kampanii)
3. Widok i edycja efila
...
ewentualnie założyć wątek z indeksem zawierającym uporządkowane linki do poszczególnych wątków
Druga propozycja to: po opisaniu Edytora na zakończenie założyć wątek z tutorialem w którym krok po kroku łopatologicznie zostanie zilustrowane na prostym przykładzie tworzenie pojedynczego scenariusza a następnie jakiejś prostej kampanii.
Cytatnp:
1. Ekran głowny startowy
2, Widok i edycja scenariusza(kampanii)
3. Widok i edycja efila
Niestety - tematy układają się w kolejności ostatniego wpisu. Nawet jeśli mają numerki. Boli mnie to bardzo, bo już w dziale kampanii gotowych chciałem to zastosować, ale sie nie da.
Więc moze dałoby się to zrobić w inny sposób.
Jeżeli umieścisz numerki w nazwie wątku to kiedy klikniesz na pole "temat" to wówczas tematy ułożą się w kolejności alfabetycznej i wtedy numerki przed nazwą tematu pomogą. Oczywiście nie jest to wyjście doskonałe. Więc może lepszym rozwiązaniem byłoby założyć watek Pt. "Spis treści" który miałby takie własciwości jak wątek "Pojaśnienia Ogólne" czyli byłby na samej górze. I w tym wątku zamieścić linki do poszczególnych wątków uszeregowane we właściwej kolejności.
Ponadto na końcu i na początku każdego wątku można umieścić link do wątku następnego i poprzedzającego. Tak, że czytelnik nie miałby problemów z właściwą kolejnością przeglądania tych wątków.
No to chyba tak by to mogło wyglądać.
Teraz jest zdecydowanie lepiej, ale
może warto się zastanowić nad wprowadzeniem jeszcze większych udogodnień komunikacyjnych.
Na przykład:
Indeks tematów w wątku specjalnym ( który będzie miał takie własciwości jak watek "Pojaśnienia Ogólne" czyli z definicji będzie na górze.
Taki spis treści mógłby wygladać tak:
SPIS TREŚCI:
00 - Ekran główny-(startowy) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/ekran-glowny-(startowy)/0/)
01 - Widok i edycja efila (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/0//)
02 - Widok i edycja kampanii (scenariusza) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/0//)
------------------------------------------------------------------------------------------------
I na końcu każdego wątku mógłby byc taki link:
na przykład na końcu wątku 00 - Ekran główny
następny temat: 01 - Widok i edycja efila (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/0//)
lub w trochę innej wersji:
następny trmat -> 01 - Widok i edycja efila (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/0//)
natomiast w wątkach środkowych takich jak na przykład: wątek 01 - Widok i edycja efila
na końcu oprócz linku do następnego tematu mógłby być link do poprzedniego tematu:
poprzedni temat: 00 - Ekran główny-(startowy) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/ekran-glowny-(startowy)/0/)
następny temat: 02 - Widok i edycja kampanii (scenariusza) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/0//)
lub w innej wersji:
poprzedni temat -> 00 - Ekran główny-(startowy) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/ekran-glowny-(startowy)/0/)
następny temat -> 02 - Widok i edycja kampanii (scenariusza) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/0//)
Dodatkowo na końcu tematu mógłby być link do indeksu tematów gdyby taki indeks był w jakimś wątku założony.
P.S.
Oczywiscie jeżeli komuś się zechce to może pobawić się z graficzką :D. Wbrew pozorom BB-Codes mają spore mozliwości.
Na przykład mozna pobawić się kolorkami i spis treści może wygladać tak:
SPIS TREŚCI:
00 - Ekran główny-(startowy) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/ekran-glowny-(startowy)/0)
01 - Widok i edycja efila (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/0//)
02 - Widok i edycja kampanii (scenariusza) (http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/0//)
:P
P.S. 2
W ogóle można się zastanowić nad sprowadzeniem całego wątku "Edytor Open Suite" to pojedyńczego postu w którym będzie tylko spis treści z odsyłaczami w formie linków. Czyli by to wyglądało mniej więcej jak ten post który spłodziłem.
A wątki z treścią mogą być "ukryte" gdzieś w jakimś archiwum. :D W sumie byłoby przejrzyściej, a nawigacja w spisie treści
jest bardzo wygodna co można przećwiczyć na powyższym przykładzie.
Ale tych tematów nie będzie aż tak duzo (wbrew pozorom)
To będzie:
00 - Ekran głowny
01 - Widok i edycja efila
02 - Widok i edycja kampanii i scenariusza
03 - Budowa kampanii i scenariusza
04 - Widok i edycja mapy
05 - Budowa mapy.
06 - Funkcje dodatkowe.
No i to wszystko, więc w sposób przejrzysty zmieści się na jednej stronie.
Natomiast wewnątrztematyczne odsyłacze - jak najbardziej - w miarę rozbudowy treści będą się pojawiały.
Ale przyznasz, że korzystanie ze takiego podlinkowanego spisu treści mimo wszystko jest wygodniejsze?
Chociażby dlatego, że nie musisz za każdym razem klikać na belce "Tematu", żeby uporządkować wątki w porządku alfabetycznym
OK, ale to jak już zrobię przynajmniej "zajawki" wszystkich działów.
Bardzo ciekawy i przydatny dział - dzięki Gustlik za chęć do objaśniania. :)
Z niecierpliwością czekam na kolejne działy, bowiem chciałbym stworzyć kiedyś w przyszłości jakąś skromną 3 scenową kampanie. Głównie dla siebie, ale być może i innym się spodoba.
Pozdrawiam
No to może mikro warsztaty na spotkaniu / zlocie? Nie ukrywam, że o ile kiepsko widzę swój potencjał na stworzenie sensownej kampanii, to z chęcią bym poznał OG bardziej od środka.
Witaj Gustlik. Opisałeś jak kopiować jednostkę, z zaznaczoną funkcją klonowania.Jednak mam pewien kłopot. Chcąc np daną jednostkę, udostępnić w innej narodowości, klonuję ją, zmieniam nazwę, dołączam do innej narodowości, zapisuję efil a mimo to jednostka ta nie figuruje. Oczywiście data dostepności ustawiona odpowiednio. Nim wyłącze suit'a, jednostka ta znajduje się w nowej lokacji.
Nie figuruje - ale gdzie?
Nie jest dostępna w grze. Niestety chwilowo mam - zapewne jak wszyscy - bardzo nie wiele czasu.
Przyślij mi te pliki i podaj numery jednostek, które klonowałeś...
Które pliki Ci przysłać? Jednostki, które klonowałem to Twardy, Mi24W, Krab oraz Grom.
Ze śmigłowcami to należy odznaczyć, carrier deploy jeśli kampania nie obsługuje. Twardego także udało się mi z klonować, dokonując zmian, po uprzednim wybraniu kraju, do którego został przypisany. Jednak zauważam, iż nie zawsze to działa, bo np Grom nadal nie chce się pojawić w grze. Zastanawiam się, czy cena nie jest tu barierą. Na ten moment, kombinuję na istniejących już kampaniach, gdyż nie wiem jeszcze jak np użyć istniejącej mapy, dla nowej kampanii.
CytatKtóre pliki Ci przysłać?
Zmodyfikowanego efila - "equip.txt" i "equip.xeqp"
Przyślij, albo podepnij tu do postu.
To już chyba zbędne jest. Wywaliłem wszystko i zainstalowałem na nowo Twój najnowszy efil. Aby działało to o czym pisałem, należy po dokonaniu zmian na klonie, ustawić wybraną przynależność i usunąć multi country. Kopia zostanie usunięta z macierzystego kraju pozostając w docelowym. Tak więc już działa wszystko. Jednak jeśli chcesz, to podeślę efile.
Muszę przyznać, że nigdy nie miałem takich problemów - po prostu klonuję jednostkę, a potem zmieniam klonowi przynależność państwową - bez usuwania czegokolwiek, Żadne multi-country mi się nie pojawia. Tę opcję trzeba specjalnie włączyć.
Aha, no i jeszcze trzeba pamiętać o tym, żeby klonowi dopasować fronty i frakcje do nowego kraju, lub wyłączyć całkowicie - o ile dany kraj takowych jeszcze nie posiada. W przeciwnym razie klon może nie pojawić się w grze.
Tzn Gustlik ja robię tak: klonuję jedostkę, w okienku z załącznika wybieram dodatkowy kraj, w którym jednostka ma służyć, następnie w opcji Country, ustawiam ten kraj i usuwam przynależność, z której był klonowany. To wszystko. Na drugim screenie widać na szaro, macierzysty kraj oraz nowo dodany. Jeśli nie usunę później przynależności do finlandii, jednostka nie pojawi się w grze.
[załącznik usunięty przez administratora]
[załącznik usunięty przez administratora]
W opcji "Country" tak, tylko tę opcję trzeba wybrać trójkącikiem z PRAWEJ strony okienka z nazwą starego kraju, a nie z LEWEJ
W ten sposób stary kraj zostanie zastąpiony nowym, bez dalszych komplikacji.
[załącznik usunięty przez administratora]
Zaraz nie rozumiem. To nie trzeba, dodawać z lewej nowego kraju w którym jednostka ma służyć?
Trzeba zmienić kraj przy pomocy rozwijanego menu z prawej, poza tym - nic więcej.
Szczerze mówiąc - zapomniałem, że tam po lewej coś w ogóle jest....
Ale Gustlik, zmieniając tylko po prawej, należało by wtedy uzupełnić poniższe pola. A wykonując to z lewej strony, zaznaczamy kraj i już.
Przecież poniższe pola ustawiają się same - przyjmują takie wartości jak w oryginale było.
Jak się coś klonuje, to klonują się WSZYSTKIE wartości i dane. Wystarczy tylko zmienić kraj.
To mi tak nie działa. Jeśli nie dodam z lewej kraju dla nowej jedostki, to z prawej nie mogę wybrać żadnego innego kraju.
Jeszcze raz od początku:
Potrzebuję sklonować np: australijską łódź latającą "Short Sunderland" jako samolot dla Kanadyjczyków.
Tak więc - zaznaczam na granatowo potrzebną jednostkę i wciskam przycisk klonowania (Append), z
jednocześnie ZAZNACZONYM powyżej checkboxem "Clone mode"
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/klone1_zps36d2c181.jpg) (http://s129.photobucket.com/user/amk64/media/klone1_zps36d2c181.jpg.html)
Po podaniu (w wyskakującym okienku) potrzebnej ilości klonów - w tym przypadku jednego - nowa jednostka pojawia się na końcu listy i teraz mam dwa Sunderlandy - australijskie - póki co.
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/klone3_zps89290ca8.jpg) (http://s129.photobucket.com/user/amk64/media/klone3_zps89290ca8.jpg.html)
Nie dotykając niczego innego rozwijam menu "Countries" - trójkątem z prawej - i szukam Kanady.
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/klone4_zps6e1b2707.jpg) (http://s129.photobucket.com/user/amk64/media/klone4_zps6e1b2707.jpg.html)
Zatwierdzam i mój Sunderland jest kanadyjski... Wszystko.
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/klone5_zpsb033e832.jpg) (http://s129.photobucket.com/user/amk64/media/klone5_zpsb033e832.jpg.html)
Jeśli tak zrobię, to mimo wyboru np republiki Polskiej, ustawienie wraca na Australię. Może wersja OpenSuit'a ma znaczenie? 5.0.28.3
Edit: przepraszam. Działa. Sprawdzę jeszcze czy w grze też. W grze również działa. Wygląda na to, że sam sobie znalazłem problem. Heh. Sorki za zamieszanie.
Ale gdzie wraca? W tym okienku u góry, po prawej nie da się zmieniać? Nie wskakuje nowy kraj?
Tak w tym okienku. Wraca do poprzedniego. Ale zmieniając kraj na dole po lewej, nowa jednostka już tam jest. I w grze też. Post wyżej edytowałem.
Aaa, no bo po zmianie kraju trzeba odświeżyć widok listy. No i zapisać zmiany w efilu.
jak uaktywnić opcję "Make Core" w edycji save'a kampanii?
Cytat: velmasta w Lipiec 18, 2014, 07:37:35 PM
jak uaktywnić opcję "Make Core" w edycji save'a kampanii?
Jeśli dobrze pamiętam 'Make Core' działa tylko podczas edycji scenariusza, edytując save'a musisz użyć opcji 'Free core' w zakładce 'Status'.
Cytat: Waldzios w Lipiec 18, 2014, 11:11:59 PM
Cytat: velmasta w Lipiec 18, 2014, 07:37:35 PM
jak uaktywnić opcję "Make Core" w edycji save'a kampanii?
Jeśli dobrze pamiętam 'Make Core' działa tylko podczas edycji scenariusza, edytując save'a musisz użyć opcji 'Free core' w zakładce 'Status'.
dzięki bardzo ;)
Mam pytanie
Jeśli chciałbym podmienić na inne, obrazki ikon (OpenIcons.dat) - to jak to najłatwiej zrobić?
Proszę jeśli możliwe, o szerszą wypowiedz.
Nie ma innego zbioru ikon niż Opendat - tam są wszystkie istniejące ikony (chyba że o czymś nie wiem). Napisz dokładnie o jaką podmianę Ci chodzi, to opiszę jak to zrobić. Ale samego zbioru podmienić się nie da - bo nie ma na co.
To na razie pytanie teoretyczne ..
na wypadek gdybym chciał mieć w grze , poprzednie , stare ikony .. jak również część nowych
Może i jeszcze komuś się przyda ..
Jeżeli chodzi o ikony usunięte z przyczyn prawnoautorskich, to ma je chyba tylko "lvtjn" czyli Csaba.
Musiałbyś do niego napisać - bo on je fizycznie wywalił z paczki "Openicons". Być może mógłby Ci
przysłać i wtedy mógłbyś je sobie trzymać w katalogu OPENDAT jako alternatywę dla głównego zbioru.
Wtedy nie trzeba nic zmieniać, bo gra - o ile znajduje dwie identyczne nazwy ikon - jako pierwszą czyta
tą z OPENDAT, a ignoruje wersję z OpenIcons.
No , nie do końca .. mamy przecież poprzednie wersje.
U Kowdara jest wersja bez ostatnich zmian - jeszcze teraz.
Jak by sobie taki mix zrobić? - jak wyciągnąć z poprzedniej wersji potrzebne ikony?
Żeby nie było żadnych zmian, to musiałby być plik z zeszłego roku.... On te zmiany robi stopniowo od kilku miesięcy.
Teoretycznie da się "wyssać" ikony z jednego OpenIcons i zapakować do drugiego - służy do tego narzędzie Icon Tool, do pobrania
ze strony Luisa, tyle tylko, że musiałbyś tę operację powtarzać po każdym uaktualnieniu pliku OpenIcons.dat.
Dlatego uważam, że jak już to lepiej trzymać alternatywny zestaw ikon w katalogu OPENDAT
A mógłbyś , coś takiego zilustrować dla potomnych .. Łopatologicznie ?
Nigdy tego nie robiłem.... To znaczy nie pakowałem ikon do OpenIcons. Wiem tylko że tak się robi. Nawet nie mam tego najnowszego narzędzia zainstalowanego.
Jedyne co robię to czasem wysysam sobie taką czy inną ikonę do formatu obrazkowego, żeby na jej podstawie narysować nową, ale potem wysyłam do Csaby, a on pakuje do OpenIcons i publikuje paczkę.
Myślę, że naprawdę nie ma co się upierać przy przepakowywaniu pliku OpenIcons, skoro ikony zastępcze można trzymać po prostu w katalogu OPENDAT.
Gdybyście potrzebowali plik OpenIcons.dat z jakiegoś konkretnego okresu, to zapewne mogę go mieć
(mam wszystkie wersje moich instalek, a także wiele ściąganych wersji tego pliku z rożnych okresów).
Dzięki - dobrze wiedzieć.
Przerwę miałem ...
Pobawiłem się IconsTool ..
Podstawowa zmiana to teraz wszystkie ikony są w postaci png, a poprzednio w shp
Pojedyńcze ikony zamieniać na png jest łatwo. --> Ale jak przekonwertować za jednym zamachem wszystkie shp do png?
Część ikon jest zastąpiona nowymi - są więc w bazie 2 x (obrazek) - pod starą nazwą i nową. --> to którą na końcu przekształceń usuną?
I jak to jest - gra bierze ikony po nazwie? (IconsID)?
Witam
Problem z Suite
Jak chcę zmienić mapę w scenariuszu to zostają mi nazwy terenu z poprzedniej mapy.
Za skarby nie wiem gdzie podmienić pliki map lub mapx.
Jak ktoś ma jakieś rozwiązanie to dajcie znać.
???
Odwołuję pytanie - miałem starszą wersje Suite.
Podmieniłem i już jest OK.
Dlaczego nie wyświetlają się ikony jednostek ?
[załącznik usunięty przez administratora]
A pokaż co Ci się wyświetla po wybraniu w menu: Tools/Settings
Będzie można tam zobaczyć, czy wczytał Ci się Openicons.dat.
U mnie wygląda jak poniżej.
[załącznik usunięty przez administratora]
Wielkie dzięki Kowdar......laik ze mnie komputerowy :) coś tam namieszałem ;)
Dałem radę.....już mam ikony.
Jest opcja w Edytorze, aby A1 opuszczał transport lotniczy, gdy używa spadochroniarzy i robił zrzut w okolicy danego heksa?
Jest - w oknie "Units Settings View", w zakładce "AI", można wyznaczyć każdej jednostce osobny cel, do którego będzie dążyć.
Spadochroniarze docierają nad cel, nie ma z tym problemu. Chodzi o to, aby opuścili samolot transportowy i wyskoczyli nad miejsce, dokąd zmierzali (zrzut na spadochronach po turze, w której przybyli). Troszkę kombinowałem i zrobiłem tak:
Obj hex OH - zaznaczyłem docelowe miejsce, gdzie spadochroniarz ma dolecieć transportem lotniczym.
Zaznaczyłem opcję poniżej:
Obj from unit - wybrałem jednostkę spadochroniarzy, która jest w transporcie lotniczym zmierzającym nad wybrany cel.
Nie wiem czy ma jakieś znaczenie opcja: Unit stance ?
CytatNie wiem czy ma jakieś znaczenie opcja: Unit stance ?
Moim zdaniem, powinna być ustawiona na agresywną..
W edytorze dla jednostki z typem ruchu np. leg jest aktywne pole transports. Co oznacza 0 w tym polu (żaden checkbox nie jest zaznaczony)? Nie może być transportowana, czy wszystkie transporty są dostępne?
Czy można wyeksportować jednostki do excela?
Jeśli żaden checkbox nie jest zaznaczony oznacza to - "wszystkie transporty dostępne".
CytatCzy można wyeksportować jednostki do excela?
Nie mam pojęcia
Dzięki za odpowiedź.
W międzyczasie znalazłem sposób na eksport do excela. Swoją drogą, to Luis nieźle to pokręcił ;)
Jak dodać obrazek do briefingu w scenariuszu?
Dodajesz obrazek z taka sama nazwą pliku jak plik zawierający treść briefingu:
Na przykład, dla pliku tekstowego o nazwie:
Wxx_scen00i.txt
dodajesz plik graficzny:
Wxx_scen00i.jpg
Serdeczne dzięki.
Cytat: Waldzios w Luty 28, 2015, 07:42:42 PM
Dodajesz obrazek z taka sama nazwą pliku jak plik zawierający treść briefingu:
Na przykład, dla pliku tekstowego o nazwie:
Wxx_scen00i.txt
dodajesz plik graficzny:
Wxx_scen00i.jpg
No dobrze, a da się dodać obrazki do briefingów po BV, TV i V?
Nikt tego nie próbował jeszcze ::). Ale to ciekawa alternatywa widok po zakończonym scenie naszych zwycięskich wojsk, bądź smutny obraz niedobitków lezących do niewoli >:D >:D >:D
Cytat: Rudel w Marzec 01, 2015, 04:16:29 PM
Nikt tego nie próbował jeszcze ::). Ale to ciekawa alternatywa widok po zakończonym scenie naszych zwycięskich wojsk, bądź smutny obraz niedobitków lezących do niewoli >:D >:D >:D
Albo mapka z zaznaczonym dalszym kierunkiem natarcia.
Nikt nie próbował, ale zawsze możesz być pierwszy.
Skoro dla briefingu wstępnego obrazek ma taką samą nazwę jak plik tekstowy, to spróbuj teraz dodać obrazek nazywający się tak samo jak teksty "tylne" po BV, V i TV i zobacz co z tego wyjdzie.
Niestety, sprawdzałem i nie działało... :(
Sprawdziłem to zanim wysłałem posta...
Cytat: Jaro w Marzec 01, 2015, 04:05:16 PM
Cytat: Waldzios w Luty 28, 2015, 07:42:42 PM
Dodajesz obrazek z taka sama nazwą pliku jak plik zawierający treść briefingu:
Na przykład, dla pliku tekstowego o nazwie:
Wxx_scen00i.txt
dodajesz plik graficzny:
Wxx_scen00i.jpg
No dobrze, a da się dodać obrazki do briefingów po BV, TV i V?
W postaci video - z jedną klatką odtwarzaną np 5 sekund.
Oczywiście trzeba odpowiedni plik w Suicie przyporządkować do BV, TV i V
Tak przynajmniej teoretycznie wygląda, ale nie sprawdzałem ...
Też o tym myślałem. Popróbuję i zobaczymy jak wyjdzie >:D
Czemu dodane (kupione) w Suite Obstacles mają wygląd (Unit Appearance) transport morski? Na mapie w Suite pojawiły się jako statki transportowe? Oczywiście po zmianie Unit Appearance na none problem zniknął.
Jak w Suite, w widoku mapy, przejrzeć jednostki znajdujące się na jednym heksie (insert nie działa)?
CytatCzemu dodane (kupione) w Suite Obstacles mają wygląd (Unit Appearance) transport morski? Na mapie w Suite pojawiły się jako statki transportowe?
Też to zauważyłem od jakiegoś czasu i dotyczy to nie tylko "obstacles", ale większości jednostek lądowych, które najpierw pojawiają się w transportach morskich, ale jak się je schowa i sekundę później rozstawi jeszcze raz, to już stoją normalnie.
Podejrzewam, że to jakaś "automatyzacja" albo "usprawnienie", ale - szczerze mówiąc postanowiłem z tym żyć, bo nie sądzę, żeby nikt nie zwrócił na to uwagi, a skoro kolejne wydania Suite powielają to rozwiązanie (ten błąd) - no to chyba jest to znany fakt.
Ale jak chcesz, to możesz się oczywiście dopytać. Zwłaszcza, że zauważyłem też z kolei, że niektóre jednostki lądowe rozstawiają się na morzu odwrotnie - bez statków. Chętnie się dowiem.
Cytat
Jak w Suite, w widoku mapy, przejrzeć jednostki znajdujące się na jednym heksie (insert nie działa)?
Też się chętnie dowiem.
Liderzy w scenariuszu.
Z tego co mi wiadomo, to w scenariuszu może być jednocześnie 15 liderów. Spotkałem dziwne ustawienie liderów w scenariuszu. Jeden numer lidera przypisany był do kilku jednostek. Jak mam to rozumieć i jak zadziała takie ustawienie? Wszystkie jednostki dostaną tego samego lidera?
Czy przypisanie lidera w Suite oznacza, że jednostka go dostanie przy starcie gry czy też jest losowanie na bazie pola "Chance"?
A może pole "Chance" działa tylko dla jednostki nie posiadającej lidera i jest brane pod uwagę przy uzyskaniu kolejnej belki?
Zgadza się liderów może być max 15. Są opisani w dziale Akademia Wojskowa. Wspiera okoliczne jednostki lider CS.
CytatZ tego co mi wiadomo, to w scenariuszu może być jednocześnie 15 liderów. Spotkałem dziwne ustawienie liderów w scenariuszu. Jeden numer lidera przypisany był do kilku jednostek. Jak mam to rozumieć i jak zadziała takie ustawienie? Wszystkie jednostki dostaną tego samego lidera?
O to musisz zapytać Luisa, kiedyś (PG2) był to sposób na "kopiowanie liderów", teraz - nie wiem jak jest.
Od pewnego czasu zawsze dbam o to, żeby liderzy byli wyznaczeni na stałe - i każdy z innym numerem .
Zmniejsza to przypadkowość gry.
CytatCzy przypisanie lidera w Suite oznacza, że jednostka go dostanie przy starcie gry czy też jest losowanie na bazie pola "Chance"?
Na starcie - chyba że gracz wejdzie do scenariusza z własnymi liderami, wtedy te z auxów są kasowane, tak aby jednocześnie na planszy nie było więcej niż 15.
Uprzedzając kolejne pytanie - jeśli gracz ma 13 liderów, a na planszy jest 6 - to 4 z tych aux zostaną skasowane, a 2 zostaną.
Uprzedzając kolejne pytanie - nie, nie wiem w jakiej kolejności będą kasowane.
CytatA może pole "Chance" działa tylko dla jednostki nie posiadającej lidera i jest brane pod uwagę przy uzyskaniu kolejnej belki?
TAK!
Liderzy w aux mogą oddać niedźwiedzią przysługę graczowi, bo o ile na początku specjalnie nie przeszkadzają (gracz ma mało własnych), to w sytuacji kiedy gracz ma np: 12 liderów, a na planszy raz po raz pojawia się 3, to zwyczajnie nie ma jak dostać tych trzech pozostałych wśród swojego core.
Jednocześnie na mapie nie może być więcej niż 15. Komputera nie obchodzi skąd oni pochodzą.Tak że - im dalej w kampanię tym mniej liderów w aux.
Serdeczne dzięki. Dokładnie tak, jak pisałeś. :)
Limit 15 unikalnych liderów (inny numer) per gracz. Natomiast w trakcie tworzenia scenariusza i tylko wtedy można przypisać jednego lidera do kilku jednostek (trochę to nienaturalne skoro lider jest dowódcą z nazwiskiem). Efekt jest taki, że mamy np. 4 liderów a 10 jednostek z liderami. W trakcie gry aby nowy lider został przypisany musi być wolne miejsce/numer (liczba unikalnych liderów musi być mniejsza niż 15).
A tu odpowiedź Luisa w oryginale: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=44404&p=744655#p744654 (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=44404&p=744655#p744654)
No, ale wyobrażam sobie jakąś jednostkę na "dopalaczach" - czyli wszystkie bataliony jako: "Aggresive Man."
1. Czy AI 2.0 jest wymagane dla opcji: utrzymaj pozycję do tury ...
2. Czy hex ucieczki powinien mieć ustawioną flagę i jak to wpływa na AI
3. Czy w scenariuszu "wyprowadź xx jednostek" AI powinno być ustawione na agresywne czy obronne
CytatUmieść cytat
1. Czy AI 2.0 jest wymagane dla opcji: utrzymaj pozycję do tury ...
Chyba nie, ale teraz już raczej mało kto ma silnik nie pracujący domyślnie na AI 2.0.
Cytat2. Czy hex ucieczki powinien mieć ustawioną flagę i jak to wpływa na AI
Tak - flagę uciekającego. Jeśli AI nie będzie miał innych zadań powinien blokować sam heks jak i dostęp do niego.
Cytat3. Czy w scenariuszu "wyprowadź xx jednostek" AI powinno być ustawione na agresywne czy obronne
Może być i tak - i tak. To zalezy czego będziesz oczekiwał od AI czy tylko blokowania heksa ucieczki, co może dać
śmieszne efekty, jeśli cała jego armia zacznie blokować jeden heks. Możesz też kazać mu grać agresywnie i zajmować VHeksy gracza.
Posiadanie EHeksa jako zadania, nie wyklucza obrony własnych VHeksów przed komputerem.
Cytat: Gustlik w Maj 08, 2015, 04:45:26 PM
CytatUmieść cytat
1. Czy AI 2.0 jest wymagane dla opcji: utrzymaj pozycję do tury ...
Chyba nie, ale teraz już raczej mało kto ma silnik nie pracujący domyślnie na AI 2.0.
Niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Czy muszę ustawić AI 2.0 w Suite dla kampanii?
Dzięki
Wydaje mi się, że 2.0 jest już teraz domyślny, ale lepiej spytaj Luisa.
Ta opcja nie potrzebuje AI 2.0
Mam pytanie... dlaczego po załadowaniu save'a w OGSuite w Map editor view i map setting view nie mam map?
edit: już rozwiązane... jak sie ma 3 OG zainstalowane to tak sie dzieje... mapy bierze z innego OG save z innego itp...
[załącznik usunięty przez administratora]
Mam pytanie. Czy da się przekonwertować grę z PeG do OG? Czy to jest możliwe i czy bardzo trudne dla kogoś co troszkę dziabnął tematu. I czy w ogóle opłaca się w to bawić :-X.
Na pewno się da. I na pewno warto jak ma coś nowego się pojawić :)
Sam tego nie robiłem (konwertuję tylko z PGII), ale na JP, ostatnio pojawiło się pytanie (warto poczytać odpowiedzi):
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451&p=757046#p756994
i w jednej z odpowiedzi, pojawia się link do tutoriala "jak to zrobić":
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=50495
Jak się na to zdecydujesz, to jak utkniesz, spróbuję pomóc, ale bez gwarancji.
Dzięki za linki pobawię się.
Założę nowy wątek by w tym nie mieszać.
Znów mam kłopot bo chyba zapomniałem jak to włączyć. :help
Ściągnąłem sobie aktualizację OG wraz z OpenSuite. W wolnej chwili wróciłem do prób tworzenia kampanii napoleońskiej i nie wiem czy coś wyłączyłem, czy ściągnięta wersja miała coś wyłączone bo w edytorze "map settings" nie ma podglądu mapy, jest puste okno. Proszę o pomoc, z góry dziękuję. :)
Niestety w kwestiach technicznych jestem bardzo zielony ;D
Ale skoro próbujesz tworzyć kampanie napoleońską to jest "Luis open general\EFILE_SON\ * Efile version: 0.2.10"
Efil- Wiosna Ludów :) (możesz tam podpatrzyć rożne rozwiązania :))
Pomysły:
Suite w złym katalogu (powinien być tam, gdzie gra)
Brak odpowiedniej mapy w katalogu .\map
W Scenario Summary View masz zdefiniowaną mapę (pole Map pic pod tytułem scenariusza)?
Jak nie pomorze, to podrzuć ten scenariusz - zobaczę w czym rzecz.
W tym rzecz, że gdy otwieram dowolny scenariusz w suite to nie otwiera się mapa. Przed ściągnięciem aktualizacji suite działał normalnie.
Warunki o których mówiłeś czyli odpowiedni katalog i zdefiniowany numer mapy są spełnione, więc dalej będę szukał rozwiązania problemu :dunno.
A wyświetla się mapa w postaci kafelkowej a zwykła dopiero po załadowaniu ponownie z katalogu MAP pliku .png z odpowiednią mapą.
Czy po otwarciu scenariusza w Scenario Summary View masz zdefiniowaną mapę (pole Map pic pod tytułem scenariusza)?
Powinien tam być numer mapy...
Tak jest tam nr mapy, ale i tak muszę ponownie przeładować mapę o tym samym numerze co w polu "Map pic" by się wyświetliła w postaci .png bo kafelkowa ładuję się automatycznie.
Kafelkowa ładuje się bo nie może znaleźć zwykłej. Co ciekawe, jeśli brakuje zwykłej mapy, to Suite ją pobiera automatycznie o ile masz dostęp do Internetu. Masz aktualną wersję Suite: 57.0?
Spróbuj zapisać scenariusz po tym, jak ustawisz mapę. Może to pomoże.
A możesz mi przesłać ten scenariusz? Może coś mi się uda ustalić...
Mam wersje 5.0.54.0. Pod nazwą scenariusza wyświetla się nr mapy, muszę jeszcze raz go wczytać i wtedy jest ok. Przedtem plik z mapą wczytywał się automatycznie. To żaden kłopot kilka kliknięć więcej i po sprawię, tylko ta ciekawość co to może być, że tak się dzieje nie daję mi spokoju ;D.
pobierz http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuiteTest.rar (http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuiteTest.rar)
Zmień rozszerzenie na zip
Spróbuj na powyższej wersji.
Witam. Przerzuciłem jednostki z efila gustlika do efila panzer general. Wszystko fajnie tylko nie rozwiązało to większości moich problemów. Chciałbym żeby w openpg :
- jednostki zyskiwały liderów
- automatycznie się "wyładowywały" z transportów np artyleria, piechota
- czołgi posiadały overrun attack
- po wykonaniu ruchu była możliwość powrotu do jednostki i np oddania strzału
Generalnie moim zamysłem było pograć kampanię Panzer General z większą liczbą jednostek i na zasadach z pozostałych efili open generala ale niestaty nie ogarniam tych wszystkich opcji suite. Ktoś pomoże?
Napisz proszę co chcesz konkretnie osiągnąć, bo twoje pytanie jest bardzo niejasne...
Jeśli chcesz grać pograć w kampanię Panzer General (czyli "Blitzkrieg") przekonwertowaną na efil Guslitika i z włączonym opcjami OG, to dlaczego po prostu nie skorzystasz z tych które są dostępne w ramach efila ( w instalce Kowdara)?
Kampania "H05 Blitzkrieg by SSI", to oryginalna kampania PG2 przekonwertowana do działania w ramach efila.
Kampania "G05 Blitzkrieg by Gustlik" to zmodyfikowana/ulepszona wersja Gustlika.
Ale ja chciałem grać w kampanię 1939 z Panzer General 1, a nie PG2. W Open General jest e-file openpg gdzie można grać w kampanię pg1. Właśnie o niej pisałem w moim poprzednim poście. Chciałbym grać w panzer general 1 ze wszystkimi możliwościami open generala i z większą liczbą jednostek do kupienia. W efilu openpg jest tylko ok 2000 jednostek a w efilu gustlika około 8000.
Cytat: velmasta w Lipiec 29, 2018, 01:51:18 PM
Ale ja chciałem grać w kampanię 1939 z Panzer General 1, a nie PG2. W Open General jest e-file openpg gdzie można grać w kampanię pg1. Właśnie o niej pisałem w moim poprzednim poście. Chciałbym grać w panzer general 1 ze wszystkimi możliwościami open generala i z większą liczbą jednostek do kupienia. W efilu openpg jest tylko ok 2000 jednostek a w efilu gustlika około 8000.
No to się nie zrozumieliśmy...
Szczerze mówiąc, zapomniałem, że taki efil istnieje.
Za tryb kompatybilności PG1 z tego co pamiętam odpowiada plik pg1mode.cfg. Jego usunięcie powinno aktywować większość funkcjonalności OG.
Cytat: t23wqgi w Lipiec 29, 2018, 06:30:11 PM
Dlaczego przy tworzeniu nowego scenariusza, nie widać w wyborze mapy pliku: dover2.mapx , skoro jest w folderze z grą?
Coś musiałeś pomieszać. Specjalnie pobrałem plik dover2.mapx, zapisałem w folderze gry i stworzyłem nowy scenariusz. Plik był jak najbardziej widoczny,
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/dover2.JPG)
Dzięki Waldzios o to mi chodziło !
Cytat: t23wqgi w Lipiec 29, 2018, 09:40:18 PM
Nic nie pomieszałem, bo pliki z tej mapy już były w instalatorze map, ale nie widzi edytor...
Dziwne.
U mnie jest OK:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/dover2b.JPG) (http://www.opengeneral.pl/waldzios/dover2b.JPG)
Widzę dwie prawdopodobne przyczyny:
1) plik mapy jest uszkodzony; oryginalny plik możesz pobrać stąd: dover2.mapx (http://www.open-general.com/DBMAPX/dover2.mapx);
2) masz starą/niekompatybilną wersje Suite; najnowsza wersja do pobrania stąd: OpenSuite.zip (http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenSuite.zip);
Sprawdź czy w katalogu MAP masz obrazek o numerze 1343 jpg lub png
Cytat: velmasta w Lipiec 29, 2018, 10:24:50 PM
Dzięki Waldzios o to mi chodziło !
sorry - ale serio? można grać w tego starego, z 1994 roku? na trybie gry Open General? czy coś nie zrozumiałem...
Cytat: besiu w Październik 02, 2018, 07:19:57 PM
sorry - ale serio? można grać w tego starego, z 1994 roku? na trybie gry Open General? czy coś nie zrozumiałem...
Open General ma tryby kompatybilności z PG1 i PG2. Więc grasz w trybie PG1 lub PG2, wykorzystując silnik OG.
Tryb PG2 jest w pełni kompatybilny. Można korzystać nawet z oryginalnych plików gry. Sam sporadycznie zaglądam do PG2 (pliki danych z 1997) by podejrzeć pierwotne statystki jednostek.
Tryb PG1 jest emulowany. Pliki danych i scenariuszy nie są kompatybilne. Istnieje specjalny efil OPENPG, w którym można rozgrywać kampanie z PG1.
Dla laika jak to wygląda? To zagranie w PG1? Co trzeba zrobić?
Cytat: Zsamot w Październik 09, 2018, 12:58:34 AM
Dla laika jak to wygląda? To zagranie w PG1? Co trzeba zrobić?
Ściągasz efila EFILE_OPENPG.zip (http://www.open-general.com/install/efiles_r/EFILE_OPENPG.zip), rozpakowujesz i grasz.
Dzięki!
Halo
Zastanawiam się i zastanawiam .. a pewnie wystarczy zapytać ..
Po pierwsze czy Suite działa po za instalacją OG jako samodzielny program? ( nie potrzebuje do działania pliku OpenGen.exe, innych plików ...)
Po drugie jak to jest z literkami?
Jeśli w pliku mapx chciałbym zapisać nazwy w języku np. polskim, angielskim, rosyjskim (wszystkimi na raz) - co potrzebuję zrobić, aby móc pisać w tych językach? ( i, aby to zostało zapisane w mapx)
A, co potrzebuje zrobić odbiorca (gracz) aby te wszystkie nazwy poprawnie zobaczyć?
@Waldzios,
@Jaro,
@Pozostali,
co Wy na to ha?
Cytat: sympatyk w Maj 20, 2019, 04:44:04 PM
@Waldzios,
Nie napiszę nic konkretnego.
Nie testowałem Suite na komputerze bez zainstalowanego OG. Nie miałem tez okazji testować Suite na obcojęzycznym systemie operacyjnym. Wszystko co mógłbym napisać to domysły.
Jednoznaczne odpowiedzi w tej kwestii otrzymasz tylko do Luisa.
Cytat: sympatyk w Maj 20, 2019, 04:44:04 PM
Halo
Zastanawiam się i zastanawiam .. a pewnie wystarczy zapytać ..
Po pierwsze czy Suite działa po za instalacją OG jako samodzielny program? ( nie potrzebuje do działania pliku OpenGen.exe, innych plików ...)
Po drugie jak to jest z literkami?
Jeśli w pliku mapx chciałbym zapisać nazwy w języku np. polskim, angielskim, rosyjskim (wszystkimi na raz) - co potrzebuję zrobić, aby móc pisać w tych językach? ( i, aby to zostało zapisane w mapx)
A, co potrzebuje zrobić odbiorca (gracz) aby te wszystkie nazwy poprawnie zobaczyć?
@Waldzios,
@Jaro,
@Pozostali,
co Wy na to ha?
Ja bym tylko unikał polskich znaków... Z tego zawsze są jakieś przygody.
Witam w kampanii W17 ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.6 w scenariuszuAMERICAN SUPRBOMB DEFENDING po rozegraniu jednej tury mojej przeciwnika odnoszę od razu brylantowe zwycięstwo czy tak to powinno być??
Cytat: jacko w Lipiec 28, 2019, 10:03:26 PM
Witam w kampanii W17 ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.6 w scenariuszuAMERICAN SUPRBOMB DEFENDING po rozegraniu jednej tury mojej przeciwnika odnoszę od razu brylantowe zwycięstwo czy tak to powinno być??
I tak i nie.
Trzeba zmienić warunki zwycięstwa na utrzymanie heksów.
To efekt zmian w warunkach zwycięstwa. Zmiana miała sporo sensu, ale namieszała w niektórych starych scenariuszach.
Pisałem o już o tym w kontekście 20 scenariusza.
Cytat: Waldzios w Maj 24, 2019, 04:59:03 PM
Cytat: Zsamot w Maj 24, 2019, 12:39:05 AM
A co było źle?
Jakiś czas temu Luis uporządkował warunki zwycięstwa, co sprawiło że w niektóre "stare" scenariusze są automatycznie wygrywane.
Chodzi o misje (zwykle defensywne) w których gracz zaczyna z kompletem VH niezbędnych do zwycięstwa.
Skoro celem misji jest zajęcie wszystkich VH, a gracz posiada komplet VH, to scenariusz jest automatycznie wygrywany.
Takie misje zawsze stwarzały problemy. Pozornie wymagały wybicia wszystkich jednostek przeciwnika, ale przy okazji pojawiały się różne dziwne efekty uboczne i exploit'y (np. wygrana przez oddanie i ponowne zajęcie heksa).
Warunki zwycięstwa w wspominanych misjach trzeba przestawić z zajęcia heksów, na utrzymanie heksów. Co w scenariuszach defensywnych wydaje się dość sensowne.
EDIT.
Zmodyfikowany scenariusz:
Cytat: Waldzios w Lipiec 28, 2019, 10:40:21 PM
Scenariusz W17_jap34.xscn (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W17_jap34.xscn) z zmienionymi warunkami zwycięstwa (utrzymanie heksów).
Dlaczego w plikach swojej kampanii mam nagle pliki o rozszerzeniu .conex i od czego one są?
Potrzebuję w scenariuszu np. jako frakcję Luftwaffe Feld na froncie Europe, ale bez francuskich zdobycznych czołgów czy sowieckiej artylerii.
Czy w Suicie da się wyeksportować do pliku tekstowego zestaw jednostek w danej frakcji/froncie aby wyciąć potem niepotrzebne jednostki?
Cytat: Alberich w Październik 14, 2022, 04:50:24 PM
Potrzebuję w scenariuszu np. jako frakcję Luftwaffe Feld na froncie Europe, ale bez francuskich zdobycznych czołgów czy sowieckiej artylerii.
Użyj prawej strony ekranu frontów.
(http://opengeneral.pl/waldzios/og_ff08_fronts.jpg)
Jeśli użyjesz frontu
#Europe (base units) to będziesz miał dostępne tylko bazowe jednostki (bez jednostek zdobycznych).
Cytat: Waldzios w Marzec 14, 2016, 09:28:18 PM
Fronty "fikcyjne":
Mechanizm tworzenia frontów "fikcyjnych" jest nieco bardziej skomplikowany.
Podstawą systemu są "fronty bazowe", zawierające najbardziej podstawowe jednostki dla danej nacji (base units)...
"Fronty bazowe" nie zawierają jednostek zdobycznych, specjalnych czy prototypowych.
Użycie samego "frontu bazowego" jest możliwe, ale daje dostęp tylko do podstawowych jednostek.
W przypadku nacji 'Germany', mamy obecnie trzy "fronty bazowe":
#Europe (base units) - zawiera wszystkie jednostki bazowe dostępne w Europie;
#Outside (base units) - zawiera jednostki dostępne pozą Europą (czyli brakuje na przykład transportu konnego i większości jednostek paramilitarnych);
#45+ (base units) - zawiera fikcyjne jednostki dostępne po 45 roku, działa analogicznie do frontu #45+
"Fronty bazowe" można rozszerzyć o dodatkowe pakiety/zestawy jednostek:
#+Special Forces - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki specjalne (np. komandosów)...
#+Elite units - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki elitarne (np. piechotę Gepanzert)...
#+Prototypes - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki prototypowe lub bardzo rzadkie (np. czołg Maus)...
#+Captured - (nazwa kraju) - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki zdobyczne z danego kraju (np. T-34, gdy w fikcyjnej kampanii w danym momencie nie toczymy wojny z USSR)...
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Dzięki.
Taka luźna myśl, w Suicie przypadałoby się żeby program pokazywał po najechaniu opis frontu/frakcji, jest to do zrobienia choć w kwestii Luisa.
Ale np. w innej sytuacji kiedy gracz kieruje niemiecką dywizją pancerną, ale nie ma dostępu do Panther (przez brak dostaw) i może tylko korzystać z Panzerów IV i Stugów III to trudno będzie do zrobienia za pomocą "addytywną". Albo też potrzeba dodać jednostki z innych krajów. Więc poszukałem metodą prób oraz błędów czy jest to możliwe by wybrać podzbiór zbioru i potem od niego dodawać lub odejmować jednostki pojedynczo. I jak się okazało jest taka opcja.
W Custom purchase list wybieramy 'Reser to default items' koniecznie z włączonym 'Check F/F when reseting' - i tworzy się wtedy lista danego sprzętu z danego frontu/frakcji.
(http://www.opengeneral.pl/upload/suite_plist_01.png)
Tylko trzeba pamiętać, że ta metoda nie uwzględnia transportów morskich, lotniczych i kolejowych. Itemów jest 73, a być powinno 80. Trzeba je dodać ręcznie.
(http://www.opengeneral.pl/upload/suite_plist_02.png)
Cytat: Alberich w Październik 15, 2022, 07:47:32 AM
Ale np. w innej sytuacji kiedy gracz kieruje niemiecką dywizją pancerną, ale nie ma dostępu do Panther (przez brak dostaw) i może tylko korzystać z Panzerów IV i Stugów III to trudno będzie do zrobienia za pomocą "addytywną".
Takie kwestie domyślnie załatwiasz za pomocą frakcji, nie frontów. Właśnie do tego celu służą frakcje.
Frakcja również działają addytywnie. Na przykład
@Pz.Div. nie zawiera domyślnie ciężkich czołgów. Ciężkie czołgi dodajesz za pomocą @Schwere PzAbt.
Addytywnie działają również inne frakcje, na przykład
@Schwere Art i
@Schwere Flak..
Obecne frakcje nie rozwiążą twojego konkretnego problemu (Pantery znajdują się we frakcji
@Pz.Div), ale gdyby takie rozwiązanie istniało, to należałoby go szukać we frakcjach.
Teoretycznie można rozważyć dodanie alternatywnej wersji frakcji
@Pz.Div. (modyfikacja istniejącej nie wchodzi w grę ze względu na wsteczną kompatybilność), nie zawierającą Panter i krewniaków (coś w rodzaju
@Pz.Div. (no Panthers)).
Nie widzę przeciwwskazań technicznych, ani historycznych.
Alberich, Waldzios - Uoooo, Super! :o ???
Bardzo, kiedyś myślałem, żeby zrobić kampanię. Jednakże przebijanie się - od zera praktycznie - przez Suite. ... no.. jest dla mnie... :-\ ::) Fajnie by było, gdyby ktoś "kumaty", mieszkał gdzieś obok mnie, na Górnym Śląsku. I żebym mógł podjechać do niego, i żeby mi na bieżąco, tłumaczył, Tzn. się pytania, które mi się nasuwają.... Aby nie było takiego pisania...
takie sobie mam marzenie! :D Cytat: Alberich w Październik 15, 2022, 07:47:32 AM
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Dzięki.
Więc poszukałem metodą prób oraz błędów czy jest to możliwe by wybrać podzbiór zbioru i potem od niego dodawać lub odejmować jednostki pojedynczo. I jak się okazało jest taka opcja.
W Custom purchase list wybieramy 'Reser to default items' koniecznie z włączonym 'Check F/F when reseting' - i tworzy się wtedy lista danego sprzętu z danego frontu/frakcji.
Uoo, zarąbiste! Super, że na to wpadłeś. I Ci się chciało, to zrobić.
Źle mnie zrozumiałeś lub za bardzo niejasno wytłumaczyłem. Pisząc "addytywnie" miałem na myśli dodawanie pojedyncze jednostek do listy zakupowej w okienku
custom purchase list.
Cytat: WaldziosTeoretycznie można rozważyć dodanie alternatywnej wersji frakcji @Pz.Div. (modyfikacja istniejącej nie wchodzi w grę ze względu na wsteczną kompatybilność), nie zawierającą Panter i krewniaków (coś w rodzaju @Pz.Div. (no Panthers)).
Nie widzę przeciwwskazań technicznych, ani historycznych.
Nie, raczej nie. Wolę już bardziej listy zakupowe/sprzętowe niż tworzenie nowej frakcji. To rozwiązanie ma też inną zaletę bo np. w przypadku gdy kampania dzieje się w okreśie kilku miesięcy przynajmniej można w ten sposób wprowadzić różnorodność "nowego" sprzętu dla gracza.
Cytat: besiu w Październik 17, 2022, 07:08:46 PM
Alberich, Waldzios - Uoooo, Super! :o ???
Bardzo, kiedyś myślałem, żeby zrobić kampanię. Jednakże przebijanie się - od zera praktycznie - przez Suite. ... no.. jest dla mnie... :-\ ::) Fajnie by było, gdyby ktoś "kumaty", mieszkał gdzieś obok mnie, na Górnym Śląsku. I żebym mógł podjechać do niego, i żeby mi na bieżąco, tłumaczył, Tzn. się pytania, które mi się nasuwają.... Aby nie było takiego pisania...
takie sobie mam marzenie! :D
Jak się dobrze zgramy, to może zrobimy mini zlot. Zazwyczaj wtedy idealnie była ku temu okazja. W Krakowie z naszym niestety już Ś.P. Gustlikiem, ale i ostatnio w trójkę w Poznaniu się spotkaliśmy i parę rzeczy się poukładało. Zatem jest możliwość. Ja bym jednego Jegomościa z Warszawy tylko ściągnął. ;-) I się ogarnie temat.
Utworzyłem plik kampanii i 6 scenariuszy do niej, które mają uzupełnione tylko atrybuty takie jak data, strony, ustawienia etc.
Problem w tym, że z poziomu Wybierz scenariusz pierwsza misja ładuje się normalnie, a w przypadku Wybierz kampanię pierwszą misję wyrzuca po pokazaniu okienka Bieżący stan gry w czasie startu scenariusza. Problem występuje w normalnym exe i na wersji DD.
Pliki do sprawdzenia w załączniku.
Cytat: Alberich w Październik 21, 2022, 07:59:22 AM
Utworzyłem plik kampanii i 6 scenariuszy do niej, które mają uzupełnione tylko atrybuty takie jak data, strony, ustawienia etc.
Skasowanie odniesień do brakujących plików scenariuszy wydaje się załatwiać sprawę.
W twoim wypadku (jeśli planujesz te scenariusze wykorzystać) sugeruje stworzyć puste pliki z odpowiednimi nazwami.