Jest to dość osobliwa kampania powstała w chwilach wolnych od robienia poważnych rzeczy.
Jak sama nazwa wskazuje - dużo zależy od wojennego szczęścia...
Zaczyna się gdzieś w Afryce, tuż po rozpoczęciu operacji "Torch" i trwa aż do 1945.
Na początku dowodzisz małym oddziałem sił specjalnych USA, dowódca Armii Cię nie znosi,
uważając Twój oddział za bandę pijaków i awanturników (co nie jest akurat zbyt odległe od prawdy)
Prototypów nie ma, kasy jest niewiele - ale uwaga - zarówno kasę jak i prototypy można zdobyć na
trigger heksach, które jednak z reguły leżą na kierunkach odległych od głównych celów. Kasa za te
heksy nie jest zdefiniowana (przydział losowy), stąd kampania może być raz trudna - raz łatwa.
Na niektórych triggerach można zdobyć też lidera lub doświadczenie.
Wiele zalezy od Twojego "wojennego szczęścia"....
Gwarantowane jest za to spotkanie wszystkich "brzydkich chłopców" i upiornych wynalazków wojennych Hitlera....
Kampania ma numer seryjny, więc jak się spodoba, to wrzucimy ją do rankingu - dla pokerzystów. :)
KAMPANIA ABSOLUTNIE WYMAGA NAJNOWSZEGO EFILA!! (wersja 3.4.) 0 G32_FOW00.xscn W gory Nov 15, 1942 1 1 1 1 363.png
1 G32_FOW01.xscn Panzers! Dec 10, 1942 2 2 2 2 786.png
2 G32_FOW02.xscn Desant Jan 10, 1943 3 3 3 3 473.png
3 G32_FOW03.xscn Wlosi na przełęczy Mar 10, 1943 4 4 4 4 203.png
4 G32_FOW04.xscn Wywiad May 4, 1943 5 5 5 5 61.png
5 G32_FOW05.xscn Sycylia Jul 30, 1943 6 6 6 6 630.png
6 G32_FOW06.xscn Port Sep 5, 1943 7 7 7 7 272.png
7 G32_FOW07.xscn Salerno Sep 11, 1943 8 8 8 8 5.png
8 G32_FOW08.xscn Konwój Oct 10, 1943 9 9 9 9 339.png
9 G32_FOW09.xscn Cassino Mar 14, 1944 10 10 10 10 255.png
10 G32_FOW10.xscn Inwazja Jul 15, 1944 11 11 11 11 324.png
11 G32_FOW11.xscn Kocioł Aug 12, 1944 12 12 12 12 543.png
12 G32_FOW12.xscn Drugi brzeg Sep 1, 1944 13 13 13 13 455.png
13 G32_FOW13.xscn Na linii ognia Sep 10, 1944 14 14 14 14 927.png
14 G32_FOW14.xscn Wunderwaffe Sep 20, 1944 15 15 15 15 1031.png
15 G32_FOW15.xscn Ardeny Dec 20, 1944 16 16 16 16 187.png
16 G32_FOW16.xscn Operacja "Bodenplatte" Jan 1, 1945 17 17 17 17 123.png
17 G32_FOW17.xscn Ucieczka Feb 10, 1945 18 18 18 18 19.png
18 G32_FOW18.xscn Luftwaffe Mar 12, 1945 19 19 19 19 725.png
19 G32_FOW19.xscn Złoto III Rzeszy Mar 20, 1945 20 20 20 20 751.png
20 G32_FOW20.xscn Poligon Apr 15, 1945 21 21 21 21 231.png
21 G32_FOW21.xscn Ostatnia granica Apr 25, 1945 22 22 22 22 451.png
22 G32_FOW22.xscn Task Force "G" May 1, 1945 23 23 23 23 336.png
23 G32_FOW23.xscn Prywatna wojna May 10, 1945 24 24 24 24 498.png
24 G32_FOW24.xscn Daleki wschód Aug 5, 1945 Win Win Win Ls 251.png
[załącznik usunięty przez administratora]
Czytając nazwy scen. - już mi się podoba.
"Wygląda interesująco" ;D
Już pobrałem.
W wolnej chwili z miłą chęcią po testuję i podzielę się uwagami.
1 W gory , #0
Prościutki scenariusz, na SH dostałem prototyp mustanga, poza tym prestiż.
2 Panzers! , #1
Trochę mało tycz czołgów, więc Sherman nie miał za bardzo konkurencji. Saperzy przydali się do zbudowania lotniska.
W prezentach był lider na pelotce, zwiad M6 i prestiż.
3 Desant , #2
Nie zdobyłem tu jednej małej flagi. Pokpiłem desant lotniczy i wylądowali pod moim VH gdzie budynek nie wytrzymał zbyt długo i musiałem skończyć.
4 Wlosi na przełęczy , #3
Udało mi się wystawić takie jednostki że szybko dotarłem pod VH i niedopuściłem tam włochów. poza tym w miarę łatwo.
Tym razem w jednym trigger heksie był Bridgelayer,
OpenGen 0.90.21.0 * (28 Jan 2013) * Efile folder:E:\gry\OpenGen\efile_og_gus\ * Efile version:GusOpen Ver:3.4
Campaign: Fortunes Of War, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 W gory , #0 , Brilliant Victory , score:74
2 Panzers! , #1 , Brilliant Victory , score:75
3 Desant , #2 , Brilliant Victory , score:76
4 Wlosi na przełęczy , #3 , Brilliant Victory , score:76
--
Campaign score: 301 * Average: 75
Current scenario: Wywiad, VH prestige is 200 , All map prestige is: 320
Army cost: 696 , Current prestige is 632
AI stance is Defensive
if BV: +100, Sycylia , cap disabled, 16 turns prestige: 100
if V : +50, Sycylia , cap disabled, 18 turns prestige: 100
if TV: +0, Sycylia , cap disabled, 20 turns prestige: 100
if Ls: +50, Sycylia , cap disabled, 20 turns prestige: 100
Infantry
* Assault Eng. , M3 , , 4 bars , 478 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack , 1 kill , 0 pp
* Paratroopers , Jeep , , 3 bars , 363 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline , 4 kill , 0 pp
* Rangers , Jeep , , 1 bars , 143 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp
* Legion Etrangere , M3 , , 2 bars , 274 exp , France , 10/10 , Overwatch , 1 kill , 0 pp
+ Bridgelayer , , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp
Tank
* M4A3 , , 3 bars , 354 exp , USA , 10/10 , Combat Support , 27 kill , 0 pp
Recon
+ M6 Staghound , , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp
Anti-tank
* M10 , , 2 bars , 266 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp
Artillery
* M7 , , 1 bars , 124 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp
155mm M1 , M2 , , 0 bars , 38 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 444 pp
Air Defense
* M15 , , 2 bars , 222 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack , 0 kill , 0 pp
Fighter
* A-36 Apache , , 3 bars , 398 exp , USA , 12/12 , 3 kill , 0 pp
+ P-51B , , 1 bars , 109 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack , 5 kill , 0 pp
Tactical Bomber
OS2U Kingfisher , , 0 bars , 2 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 252 pp
Killed: INF:34 TNK:5 RCN:4 AT:1 FLAK:2 FORT:2 ATY:10 FTR:5 TB:2 Total: 65
Lost : Total: 0
BV 4
V 0
TV 0
L 0
A ci czemu maja lidera pancerniaków?
* Legion Etrangere , M3 , , 2 bars , 274 exp , France , 10/10 , Overwatch , 1 kill , 0 pp
Nawet nie wiedziałem że to tylko dla czołgów. Przyczyna może być to ze pojawili się z tym liderem w 3 scenariuszu.
Sprawdziłem w OpenSuite, Legioniści mają ustawionego lidera, więc chyba tylko się cieszyć :-)
Teraz, z poziomu Suite można nadać dowolnego lidera, dowolnej jednostce. Byle sensownie.
Natomiast liderzy przyznawani w czasie gry nadal trzymają sie reguł klasy.
Zacząłem testować. Bardzo klimatycznie. Rozegrałem już 3 pierwsze scenariusze. Podobnie jak Majerek otrzymałem Mustanga. W następnym scen. : B-17 G LB. Nie za ciężko. jak napisał Gustlik "kampania powstała w chwilach wolnych od robienia poważnych rzeczy". Przyjemnie się gra. W 3 scen. faktycznie spodziewałem się więcej tych czołgów. Mam lidera Liberator w spadochroniarzach wiec czołgów to u mnie dostatek 3 bataliony 2x M5A1 i M4A3 też z CS. Nie ma limitu pp. wiec można śmiało kupować co się che, w miarę posiadanych środków ;D.
Czas na na" Przełęcz".
Również zacząłem testować.
Po pierwszym scenariuszu:
1. W góry , #0 dostałem: Martin B-26B/C
W tym scenariuszu dodałbym na drodze jakieś pole minowe (jedno lub dwa), a przy VH zasieki.
Ponadto Włochom można dodać jakiegoś Flaka koło lotniska.
2. Panzers! , #1dostałem: B-17 G
Ten scenariusz jest prosty podobnie jak we wcześniejszym dodał bym pola minowe i zasieki a ponadto można lekko VH ufortyfikować (lub zwiększyć poziom okopania jednostek).
3. Desant , #2dostałem: M10
Ciekawy pomysł z legionistami, których można przemieścić pociągiem.
No i bardzo ciekawa po raz pierwszy widziana nowa jednostka niemiecki obserwator artyleryjski z cechą evade ;D (bardzo mi się ta możliwość podoba- dał bym ją również do jednostek snajperskich -przy zmniejszeniu ich siły do max. 5), dodał bym mu jednak jakiś SA- skoro mają 2 sztuki amunicji.
Można jeszcze dać jakiś mały ostrzał z resztek Regia Marina.
Widzę, że B-17 to trochę za duzy prototyp jak na tę skalę kampanii.
Cytat: Gustlik w Luty 11, 2013, 07:34:29 PM
Widzę, że B-17 to trochę za duzy prototyp jak na tę skalę kampanii.
Masz rację, zablokował bym niektóre jednostki jako prototypy (na pewno całe lotnictwo strategiczne, może też część artylerii tłumiącej).
Żeby zrobić blokadę na zakupy -to pewnie trzeba by było zrobić nowy front?
Wystarczy w wczesnych scenariuszach wyłączyć wszystkie frakcje pozostawiając tylko infantry division. Po zapisaniu w danych sen. nie będzie lotnictwa strategicznego. Long Tom jednak pozostanie. Chyba że się mylę?
Prototypy blokuje sie prosto. Można zablokować KONKRETNE jednostki dla KONKRETNEGO scenariusza. Bez wpływu na całość.
Natomiast zablokowanie zakupów, to jest kwestia nowego frontu albo frakcji, której na razie nie ma. To znaczy jest wpisana ale bez przydzielonych jednostek. Zrobiłem to tylko dlatego, żeby oddzielić okręty.
No i na razie tylko flota we frakcjach działa.
Level bombers dla USA sa tylko w frakcji armored div. poza tym jest identyczna z infantry div. wystarzy wyłaczyć armored div. i nie będzie możliwości zakupienia level bombers jak również otrzymania prototypu. To taki środek doraźny zanim nie zostanie to uporządkowane w poszczególne fronty, frakcje.
No i tu jest jakiś kwas, bo przecież sam ich do tej frakcji nie wsadziłem. Miały być w: "Strategic bombers". Ale jak widać Suite się myli, kiedy używa się opcji globalnych. Dlatego - o ile można - lepiej dokonywać zmian ręcznie. Jednostka po jednostce.
Cytat: Pioniere w Luty 12, 2013, 11:03:46 PM
Level bombers dla USA sa tylko w frakcji armored div. poza tym jest identyczna z infantry div. wystarzy wyłaczyć armored div. i nie będzie możliwości zakupienia level bombers jak również otrzymania prototypu. To taki środek doraźny zanim nie zostanie to uporządkowane w poszczególne fronty, frakcje.
I to jest jakieś rozwiązanie, żeby trochę ograniczyć możliwości dostania prototypu i zakupu.
Dalsza część testu.
4 Wlosi na przełęczy , #3
Scenariusz bez większych historii. Włoska DPanc nadziała się na moje oddziały i została przy pomocy lotnictwa zniszczona( dodał bym jej jakiś ruchomy zestaw pelot.
Później był wyścig i zdobywanie VX ( w nich dałbym jakieś ufortyfikowane domy)
W trigger heksie był P-38J.
5 Wywiad , #4 brak nagrody
Scenariusz z kilkoma niespodziankami w postaci niemieckich oddziałów pancernych.
Tu ewentualnie dodał bym działania Regia Marina.
6 Sycylia , #5 dostałem 240 mm Howitzer
Bardo dobry scenariusz-warunki górskie, umiejętnie rozmieszczona artyleria, jako posiłki dla wroga dałbym oddziały
górskie lub jakiś desant lotniczy w pobliżu VH gracza oraz również jakieś ufortyfikowane domy.
7 Port , #6
Pojawia się problem
Unit#17 has bad coordinates (Pos:201329920) x=3328, y=3072. Moved to (1,1)
Unit# 18 has equipment defined as 0! * skipped
Nie mogę wystawić żadnych jednostek??
OpenGen 0.90.5 * (4 Oct 2012) * Efile folder:D:\GRY\Nowy folder\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version:GusOpen Ver:3.2
Campaign: Fortunes Of War, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 W gory , #0 , Brilliant Victory
2 Panzers! , #1 , Brilliant Victory
3 Desant , #2 , Brilliant Victory
4 Wlosi na przełęczy , #3 , Brilliant Victory
5 Wywiad , #4 , Brilliant Victory
6 Sycylia , #5 , Brilliant Victory
Current scenario: No title, VH prestige is 440 , All map prestige is: 440
Army cost: 492 , Current prestige is 632
Prestige available on map yet is 440 pp ( 440 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive
if BV: +100, ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 90
if V : +50, ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 90
if TV: +0, ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 90
if Ls: +0, ??? , cap disabled, 12 turns prestige: 90
Infantry
* Assault Eng. , M3 , , 3 bars , 346 exp , USA , 13/10 , Ferocious Defense , 4 kill , 0 pp (U:002)
* Paratroopers , Jeep , , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics , 4 kill , 0 pp (U:003)
* Rangers , Jeep , , 2 bars , 252 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:004)
* Legion Etrangere , M3 , , 4 bars , 404 exp , France , 14/10 , Overwatch , 6 kill , 0 pp (U:012)
Tank
* M4A3 , , 5 bars , 508 exp , USA , 14/10 , Devastating Fire , 31 kill , 0 pp (U:005)
Recon
M8 Greyhound , , 2 bars , 235 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 180 pp (U:013)
Anti-tank
* M10 , , 2 bars , 218 exp , USA , 11/10 , 5 kill , 0 pp (U:007)
Artillery
* M7 , , 3 bars , 335 exp , USA , 12/10 , Devastating Fire , 8 kill , 0 pp (U:001)
M7 , , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 312 pp (U:010)
+ 240mm Howitzer , M35 , , 0 bars , 10 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:015)
Air Defense
* M15 , , 1 bars , 148 exp , USA , 11/10 , Aggressive Attack , 2 kill , 0 pp (U:006)
Fighter
* A-36 Apache , , 5 bars , 620 exp , USA , 17/12 , Determined Defense , 18 kill , 0 pp (U:008)
+ P-38J , , 1 bars , 198 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:014)
Tactical Bomber
+ Martin B-26B/C , , 2 bars , 280 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 9 kill , 0 pp (U:009)
Level Bomber
+ B-17 G , , 1 bars , 127 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:011)
Killed: AD 5 , AT 4 , ATY 18 , INF 54 , REC 5 , TK 9 , FTR 9 , TB 5 , Total: 109
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 6
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 4 Units * 3 Leaders
Total : 1269 exp, 22 kill, 0 pp
Average: 317 exp, 6 kill, 0 pp
Tank * 1 Units * 1 Leaders
Total : 508 exp, 31 kill, 0 pp
Average: 508 exp, 31 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders
Total : 235 exp, 3 kill, 180 pp
Average: 235 exp, 3 kill, 180 pp
Anti-tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 218 exp, 5 kill, 0 pp
Average: 218 exp, 5 kill, 0 pp
Artillery * 3 Units * 1 Leaders
Total : 551 exp, 11 kill, 312 pp
Average: 184 exp, 4 kill, 104 pp
Air Defense * 1 Units * 1 Leaders
Total : 148 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 148 exp, 2 kill, 0 pp
Fighter * 2 Units * 1 Leaders
Total : 818 exp, 22 kill, 0 pp
Average: 409 exp, 11 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 1 Leaders
Total : 280 exp, 9 kill, 0 pp
Average: 280 exp, 9 kill, 0 pp
Level Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 127 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 127 exp, 1 kill, 0 pp
Summary * 15 Units * 8 Leaders
Total : 4154 exp, 106 kill, 492 pp
Average: 277 exp, 7 kill, 33 pp
Player 1 USA has 17 units total:
Infantry : 4
Tank : 1
Recon : 1
Anti-tank : 1
Artillery : 3
Air Defense : 1
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Level Bomber : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
CytatUnit#17 has bad coordinates (Pos:201329920) x=3328, y=3072. Moved to (1,1)
Unit# 18 has equipment defined as 0! * skipped
Jak się dzieje coś takiego, to save'a trzeba wysłac Luisowi...
Spróbuj wejść jeszcze raz do scenariusza. Z jakiegoś wcześniejszego save'a. To nie są żadne szczególne jednostki.
Jedno to Wespe, a drugie to działo 105mm.
CytatNie mogę wystawić żadnych jednostek??
Tam są DHexy na wodzie - stałego SHexa nie ma, póki nie zdobędziesz portu. Może po prostu kliknąłeś o raz za dużo i te DHeksy zniknęły.
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2013, 08:51:29 AM
CytatUnit#17 has bad coordinates (Pos:201329920) x=3328, y=3072. Moved to (1,1)
Unit# 18 has equipment defined as 0! * skipped
Jak się dzieje coś takiego, to save'a trzeba wysłac Luisowi...
Spróbuj wejść jeszcze raz do scenariusza. Z jakiegoś wcześniejszego save'a. To nie są żadne szczególne jednostki.
Jedno to Wespe, a drugie to działo 105mm.
CytatNie mogę wystawić żadnych jednostek??
Tam są DHexy na wodzie - stałego SHexa nie ma, póki nie zdobędziesz portu. Może po prostu kliknąłeś o raz za dużo i te DHeksy zniknęły.
Próbowałem z wcześniejszego save'a dalej pojawia się ten komunikat.
Niestety na wodzie nie ma żadnych DH
Spróbowałem też zająć VH inną jednostką bez zmian.
Kolejne próby: z ukończeniem na TV i V oraz ze zniszczeniem wszystkich jednostek nic nie dały- dalej ten sam komunikat i dalej żadnej możliwości wystawienia jednostek i nie ma DH na wodzie. :(
[załącznik usunięty przez administratora]
Ściągnąłem Twojego save'a. Zająłem VH i bez problemu wystawiłem w następnym scenie jednostki na wodzie.
Ściągnij z mojej strony tą kampanię i nadpisz obecnie posiadaną. Wg mnie to coś z kampanią.
A jak nie pomoże, to uaktualnij exe gry: http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar (http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar)
Masz dość stara wersję.
Próbowałem ściągnąć z Twojej strony
Pojawił się komunikat:
Not Found
The requested URL /files/G32_FOW.zip was not found on this server.
Inne kampanie się ściągają.
Na stronie też jest już ok.
Ok
ze strony się już ściąga :)
Niestety pomimo podmienienia plików rezultat dalej ten sam.
Również nie mogę wystawić jednostek -nie ma na morzu DH. :(
u mnie Twój save wyświetla DHexy prawidłowo. Myslę, że to coś z komputerem...
[załącznik usunięty przez administratora]
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2013, 08:29:00 PM
u mnie Twój save wyświetla DHexy prawidłowo. Myslę, że to coś z komputerem...
To chyba nie z komputerem problem.
Ściągnąłem ze strony Kowdara najnowszą wersję.
Ale chodzi mi ta kampania( a dokładniej ten scenariusz) tylko z tego katalogu gdzie mam wersję bez map, które są ściągane ze strony.
W katalogu gdzie mam pełną wersje występuje chyba jakaś niezgodność:
ciągle pojawia się komunikat:
Unit#17 has bad coordinates (Pos:201329920) x=3328, y=3072. Moved to (1,1)
Unit# 18 has equipment defined as 0! * skipped
a później w następnym scenariuszu nie ma DH.
Po przerwie spowodowanej problemem z mapą/scenariuszem powracam do testowania.
7 Port , #6
W końcu udało mi się zagrać ten scenariusz. Część jednostek jest zaokrętowana, Spadochroniarze w samolocie, reszta czeka na zdobycie portu (można dodać jako niespodziankę jakiś zapomniany Okręt Podwodny włoski lub niemiecki ewentualnie jakąś inną lekką jednostkę pływającą a do osłony desantu niszczyciel.
Na wybrzeżu można dodać artylerią nadbrzeżną lub lepiej ufortyfikować istniejącą artylerią holowaną.
Scenariusz prosty.
Brak prototypu.
8 Salerno , #7 w trigger hexie otrzymałem P-61 Black Widow ;D
Duża przewaga po stronie aliantów.
Przeformowałem Rangersów na Comando (większy atak, inicjatywa, obrona przy zmniejszonej liczbie amunicji)
Niemcom trzeba dodać ciężką artylerię wraz z obserwatorami oraz dodatkowo jeszcze ciężki czołg z dobrym liderem.
Przydało by się również zmniejszyć stany jednostek na wybrzeżu oraz amunicję, którą dysponują.
W tym i poprzednim scenariuszu zmniejszyć ilość tur potrzebnych do BV.
9 Konwój , #8
Dokupiłem 1 zestaw M15.
W tym scenariuszu dałbym VH w górach (trudniej się dostać) a w nim jakiś umocniony budynek z dwiema jednostkami w nim schowanymi. Druga propozycja -dodatkowo lub zamiennie z pierwszą zmniejszyć ilość możliwych do wystawienia jednostek.
CytatNiemcom trzeba dodać ciężką artylerię wraz z obserwatorami oraz dodatkowo jeszcze ciężki czołg z dobrym liderem.
Przydało by się również zmniejszyć stany jednostek na wybrzeżu oraz amunicję, którą dysponują.
Że jak? Przecież mało mnie tam ci Niemcy nie rozjechali na kawałki tym wojskiem co już mają...
Jednostki "aux", w zasadzie wszystkie poszły na przemiał, zanim powolutku zdołałem przejść do kontrofensywy.
Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2013, 09:40:05 PM
CytatNiemcom trzeba dodać ciężką artylerię wraz z obserwatorami oraz dodatkowo jeszcze ciężki czołg z dobrym liderem.
Przydało by się również zmniejszyć stany jednostek na wybrzeżu oraz amunicję, którą dysponują.
Że jak? Przecież mało mnie tam ci Niemcy nie rozjechali na kawałki tym wojskiem co już mają...
Jednostki "aux", w zasadzie wszystkie poszły na przemiał, zanim powolutku zdołałem przejść do kontrofensywy.
No nie wiem, nie miałem żadnych problemów-może dlatego, że miałem trochę szczęścia do dobrych prototypów i liderów ;D.
Możliwe, że przy innym układzie otrzymywanych prototypów sytuacja wyglądała by inaczej.
Dalsza część testu.
10 Cassino , #9
Niezły scenariusz.
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
Wysadzić kilka mostków/mostów na strumieniach i rzekach.
Dodać na przewidywanych głównych kierunkach natarć aliantów pola minowe i zasieki.
Ewentualnie w mieście [8,30] dodać bunkier.
Brak prototypów.
11 Inwazja , #10
Duża przewaga po stronie aliantów.
W tym scenariuszu przydałoby się zmniejszyć ilość tur potrzebnych do BV oraz dodać działo pelot o dużym zasięgu/donośności w mieście na wybrzeżu.
Brak prototypów.
12 Kocioł , #11 w trigger hexie otrzymałem P-47 M
Dobry scenariusz, pewne elementy zaskoczenia.
Dosyć silny przeciwnik (można dodać jeszcze jakiegoś Stukasa z dobrym liderem).
Ewentualnie Niemcom dołożyć VH, który trzeba zdobyć żeby uzyskać BV (oprócz obrony własnych).
Cd. testu.
13 Drugi brzeg , #12 w trigger hexie otrzymałem M41 HMC 155 mm.
Niezły scenariusz. Ujawnia się coraz większa przewaga lotnictwa aliantów.
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1."pogorszyć pogodę" lub /i
2.Nie dawać lotniska (jako Aux dać saperów-żeby można było zbudować polowe lotnisko)
3.Wzmocnić obronę pelot stałą i ruchomą
4.Wysadzić most na rzece
14 Na linii ognia , #13
Bardzo dobry scenariusz.
W początkowej fazie duża siła Niemców.
Brak lotniska dla aliantów- utrudnia początkowo zdobycie panowanie w powietrzu (w pierwszych turach można dodać silne ataki lotnictwa npla)oraz korpuśne działo dalekiego zasięgu/donośności.
W drugiej fazie -przeszkody na leśnych ścieżkach-zasieki, pola minowe.
Brak prototypów.
15 Wunderwaffe , #14
Dobry scenariusz, pewne elementy zaskoczenia. ( rzadko używana mapa)
Dosyć silny przeciwnik- można dodać jeszcze jedną wyrzutnię V-2 i w jej pobliżu działo pelot dalekiego zasięgu/donośności przy "cudownej broni" powinna być silniejsza obrona pelot) oraz wzmocnić obronę na pierwszym mośćcie.
W lasach po alianckiej stronie można umieścić jednego/dwóch obserwatorów artyleryjskich.
Brak prototypów.
16 Ardeny , #15 w trigger hexie otrzymałem M38.
Przydało by się w pierwszej fazie "pogorszyć pogodę" , przyspieszyć atak niemieckich oddziałów na 101.
Można dodać jeszcze niemieckich dywersantów oraz dołożyć M-262.
17 Operacja "Bodenplatte" , #16 w trigger hexie otrzymałem M45 Patton
W opisie przed scenariuszem jest podane :" Nasza najbliższa baza lotnicza jest 30 km stąd - na północ"
w takim razie powinno się zlikwidować lotniska bliżej położone, a te dalej powinny mieć częściowo zniszczone pasy startowe, które trzeba odbudować, żeby lotnictwo mogło z nich operować.
Można obniżyć ilość tur do 12.
18 Ucieczka , #17w trigger hexie otrzymałem M26 A1E2
Dobry scenariusz.
Wydaje mi się, że skoro uciekają elity to powinny mieć przynajmniej po jednej jednostce piechoty i czołgów SS Elite oraz jednostkę Jagdverband i może jakieś oddziały kawalerii kozackiej dla kolorytu.
Można też jeszcze odsunąć na skraj mapy aliancki SH oraz zmniejszyć ilość tur do BV o dwie.
We wszystkich scenariuszach sporo klimatu dają ciekawe i z humorystyczne briefingi .
Dawaj dalszy test, bo wprowadzam część Twoich poprawek i dojechałem już do Ardenów.
Ostatni scenariusz będzie inny (europejski), bo to co jest wydaje mi się bez sensu.
Cd. testu.
19 Luftwaffe , #18
Niezły scenariusz. Rzadko stosowana mapa.
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1.Dołożyć jeden M-262- atak przynajmniej 2 na raz.
2.Dołożyć Niemcom VH w mieście pole 38,1
3.Obronę pelot stała powinna si wzajemnie chronić( 88 mm Flak 41 z pola 23,2 zastąpić 128 mm Flak)
4.Wysadzić/zaminować most na rzece (25,8)
Brak prototypów.
20 Złoto III Rzeszy , #19
Bardzo dobry scenariusz- mała odskocznia od większych walk.
W lesie na drodze do lotniska -można dodać jakieś małe pułapki i oddział Werwolfu.
Mostek na drodze 37,9- wzmocnić obronę
Brak prototypów.
21 Poligon , #20 w trigger hexie otrzymałem B-29 Superfortec (chyba ten typ lotnictwa powinien być zablokowany).
Dobry scenariusz, pewne elementy zaskoczenia. (rzadko używana mapa, jednostki wroga)
Dosyć silny przeciwnik- można dodać jeszcze wyrzutnię V-2/1 i w jej pobliżu 2 zestawy pelot Ba 349 Natter dalekiego zasięgu/donośności z radarem ) oraz wzmocnić zasieki i pola minowe wokół poligonu ( tak żeby tylko w miejscu wskazanym przez wywiad opłacało się przejść oraz dociągnąć umocnienia od rzeki 37,20).
Do zestawu JagdtTiger II dodać jeden lub dwa ciężkie czołgi .
Działo 12,8 PaK 44 zamaskować w lesie, koło wyrzutni i centrum radarowego (można tam dać jeszcze VH pola 31,12 lub 31,2)
Cd. testu.
22 Ostatnia granica , #21
Nie ma lotniska dla aliantów-b.dobry pomysł ( trzeba posiadać lub zakupić saperów)
Można wprowadzić niewielkie poprawki:
1.Przesunął bym teren clear gdzieś na pole (29,29)-opóźniło by to wprowadzenie alianckiego lotnictwa ( po zbudowaniu lotniska)
2.Dołożyć Niemcom VH w mieście pole (10,7), oraz bunkier (26,20) z ukrytym w środku działem pepnc.
3.Wysadzić/zaminować mosty na rzece (15,5) i (16,5).
W górach można dodać jakiś oddział Werwolfu.
Brak prototypów.
23 Task Force "G" , #22
Bardzo dobry scenariusz- "witamy" ;D sojusznika ze wschodu
Sowietom dołożył bym jakiś ciężki czołg oraz jednostkę,ewentualnie dwie artylerii 152mm oraz jakiegoś szturmowego Iła
Bardzo dobry pomysł z dublująca się obroną pelot w górach i z jednostką z CE, na którejś górze można dodać artylerię ciężką.
W mieście (6,23) w ufortyfikowanym budynku umieścić jednostkę Flak.
Brak prototypów.
24 Prywatna wojna , #23
Przemalowanym Niemcom dać lepszy sprzęt.
Sowietom dołożyć siły jak w poprzednim scenariuszu.
Z VH (16,3) wycofać siły amerykańskie-tak,żeby trzeba był go odbijać.
Za rzeki (42,28) dodał bym jakiś mały sowiecki atak tak 6 tur przed możliwym BV
Prototyp otrzymałem B-29 Superfortec (chyba ten typ lotnictwa powinien być zablokowany).
25 Daleki wschód , #24
Zupełnie inny scenariusz- mała odskocznia na inne obszary i innego przeciwnika.
Teren bardzo trudny, pogoda nie sprzyjająca.
Pojawiające się nagle nie regularne jednostki wroga.
Te powody oraz trochę przez przypadek/zlekceważenie przeciwnika spowodowały, że musiałem ten scenariusz rozegrać drugi raz. Za pierwszym razem zdobyłem wrogie VH ale Japończycy dzięki nie regularnym oddziałom, złej pogodzie oraz temu, że nie spodziewałem się ataków zdobyli mój VH, który był słabo broniony i do którego nie zdążyłem wrócić(pogoda+ trudny teren). Z powodu złej pogody lotnictwo też miało utrudnione warunki działania.
Podsumowując scenariusz- trochę nie pasuje do reszty kampanii ale jest jednym z trudniejszych.
Podsumowanie całej kampanii:
1.Jak kolega Gustlik napisał -kampania fikcyjna i dużo zależy od szczęścia.
2.Różnorodne scenariusze, od bardzo prostych do dosyć trudnych.
3.Można spotkać różne wynalazki III Rzeszy ;D
4.Duża przewaga alianckiego lotnictwa -trzeba ograniczyć jego zastosowanie przez np -brak lotnisk( tak, żeby trzeba był je budować), pogorszenie pogody, wzmocnienie częściowo siły obrony pelot npl, wyłączenie możliwości dostania w trigger heksach; jako prototypów i w panelu zakupowym ciężkiego lotnictwa (a może nawet ograniczenia gracza do lotnictwa myśliwskiego, myśliwsko-szturmowego a reszta przydzielana od czasu do czasu jako aux).
5.Wzmocnienie sił npl (więcej pól minowych, zasieków, fortyfikacji oraz dodanie rożnych pułapek).
Ogólnie ciekawa kampanii.
Wielkie podziękowania dla Gustlika ;D
Cytat: Gustlik w Kwiecień 08, 2013, 09:41:08 PM
Dawaj dalszy test, bo wprowadzam część Twoich poprawek i dojechałem już do Ardenów.
Ostatni scenariusz będzie inny (europejski), bo to co jest wydaje mi się bez sensu.
Wyciągnę temat z zaświatów.
Gustliku, może daj tą wersję z poprawkami i kampanię do rankingu ?
Było by super, zagrał bym w poprawioną wersję ;D
OK, Darek wyślę jeszcze dziś...
Potwierdzam wysyłkę.
Opublikowana. Pozwoliłem sobie zrobić także wpis w kampaniach rankingowych. Jak chcesz coś może dopisać, to zedytuj ten wpis.
To może jeszcze z rozpędu podnieść status kampanii G33 Desert Rats ?
Nie, nie - Desert Rats są ewidentnie niedokończone - do całości brakuje mi jednej mapy, którą mam w 80% narysowaną, więc jest nadzieja....
Widzę, że jednak ostatni scenariusz to Daleki Wschód ;)
Tak, to jedna z tych rzeczy których nie zdążyłem poprawić.