Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:47:11 PM

Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:47:11 PM
Ciekawa  nowinka jeżeli chodzi o "Green replacements"  (czyli uzupełnianie stanów greenhornami czyli niedoświadczonymi rekrutami) :)

Przy włączonej opcji "green replacements":

- elitarna jednostka uzupełniona "zielonymi rekrutami"  bedzie miała  odpowiednio do udziału "zielonych" zmniejszone doświadczenie, również koszt takiego uzupełnienia nie będzie taki jak w przypadku uzupełniania weteranami (bez straty doswiadczenia jednostki) i będzie równy kosztowi standardowemu.

Dodatkowo, (co bardzo mi się podoba  :)  ) jeżeli w wyniku uzupełniania "zielonymi" jednostka straci wszystkie belki straci również lidera (o ile takiego posiadała) 



Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 05, 2013, 05:55:40 PM
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:47:11 PM
Ciekawa  nowinka jeżeli chodzi o "Green replacements"  (czyli uzupełnianie stanów greenhornami czyli niedoświadczonymi rekrutami) :)
Ciekawe -czy to polega na tym, że po takim uzupełnieniu jednostka traci część doświadczenia proporcjonalną do wielkości uzupełnienia?
Od czego zależy  kim jednostkę uzupełniamy -od nas czy  jest to losowe??
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:59:13 PM
Najbardziej podoba mi się możliwość utraty lidera, w wyniku dużych strat prersonalnych i związanej z tym utraty belek .
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 05, 2013, 06:05:35 PM
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 05:59:13 PM
Najbardziej podoba mi się możliwość utraty lidera, w wyniku dużych strat prersonalnych i związanej z tym utraty belek .
Pamiętam, że  o tym kiedyś dyskutowaliśmy-ale było sporo głosów  przeciwnych takiej możliwości.
O widzę, że zanim zdążyłem zapytać już udzieliłeś mi częściowo  odpowiedzi ;D
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 06:11:04 PM
Zastanawiam się jak to będzie w praktyce wyglądało.

Na przykład: mam jednostkę czołgów z dobrym liderem która poniosła duże straty (pozostał jej 1 punkt siły) ,
jeżeli w trakcie scenariusza jest dostępne jedynie uzupełnianie zielonymi to chyba bym musiał zaryzykować wyłączenie tego czołgu z gry do końca scena aby nie stracić lidera.

Ale z drugiej strony nie wiem czy na starcie następnego scenariusza  ta jednostka nie zostanie z automatu uzupełniona zielonymi . Wtedy straty lidera nie da się uniknąć.

Lepiej by było aby w trakcie trwania scenariusza  istniała możliwość wyboru  czy chce się  jednostkę uzupełnić tanio zielonymi co łączy się ze strata doświadczenia czy  po dużo wyższych kosztach weteranami.

Jednak jak by to nie było bardzo podoba mi się, ze można stracić lidera :D
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 06:13:23 PM
If automatic refit use greens (thus reducing experience)
Jeżeli nie uzupełnisz stanu  w takcie scenariusza automatycznie uzupełnia rekrutami i degraduje belki.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 06:15:48 PM
Czyli mozna to rozumieć tak :  że w trakcie scenariusza mamy uzupełnianie weteranami a po zakończeniu scenariusza z automatu jednostki nieuzupełnione dostaja uzupełnienie zielonymi ?

A co z uzupełniami ponad stan, które dostępne są na starcie scenariusza w fazie rozstawiania? Czy wówczas mamy mozliwośc uzupełniania tylko zielonymi czy weteranami?
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 06:16:29 PM
Dokładnie tak. Uzupełnienie weteranami trzeba wskazać i wydać więcej prestiżu. Tego nie wiem ale zaraz opisze wrzucam silnik i obadam.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 06:20:10 PM
nice :)
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 06:47:14 PM
Tu jest  wszystko ładnie podane - można modyfikować dowolnie. Plik przedstawia Campaign.cfg

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:01:59 PM
Osobiście chętnie bym zagrał kampanię z takimi ustawieniami:


green=1
green_cost=0
green_exp=0
green_autorefit=1
elite_cost=150

exp_unit_cap=0 (zastosowanie tego parametru trudno mi w tej chwili oszacować)

A tutaj z kolei nie bardzo rozumiem jak to ma działać w praktyce, ale generalnie opowiadam się za opcją utrudniającą
exp_bar_factor=20         
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0  for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20 

remove_leader=1  :D      
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 07:09:52 PM
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:01:59 PM
A tutaj z kolei nie bardzo rozumiem jak to ma działać w praktyce, ale generalnie opowiadam się za opcją utrudniającą
exp_bar_factor=0         
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0  for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20     

* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars. Uzupełniając jednostkę o kolejno 1,2,3.. belkach tracisz 10x ilość belek exp. jak dobrze to zrozumiałem.
Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na te rozważania?
Nie wiem jak to uruchomić. Już próbowałem na nowo utworzonym scenariuszu ale nie widać efektu.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:15:43 PM
Czyli żeby maksymalnie utrudnić należaloby wybrać: exp_bar_factor=20

Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:18:46 PM
Cytat: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 07:09:52 PM

Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na te rozważania?


Spokojnie, Gustlik zapewne zrobi z tym porządek i  przeniesie dyskusję do oddzielnego wątku :)
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 07:22:02 PM
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:15:43 PM
Czyli żeby maksymalnie utrudnić należaloby wybrać: exp_bar_factor=20
Dokładnie tak.
Już uruchomiłem działa wszystko jak trzeba.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:49:41 PM
Cytatexp_bar_factor=0         
* factor to decrease experience gained in combat according bars (0..20)
* default 0, no reduction
* set 10 to get 90,80,70,60,50 for 1,2,3,4,5 bars.
* Set 20 to get 80,60,40,30,0  for 1,2,3,4,5 bars.
* values higher than 20 will be set as 20     



------------------

A zgodnie z tym co ustaliliśmy to jak by to w praktyce wyglądało dla  refitu "zielonymi"  przy exp_bar_factor=20  :

jednostki 5 belkowej mającej doświadczenie 555, j której stan (siła) w wyniku poniesionych strat zostałby zredukowany do  1 punktu  ?
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 10:55:08 PM
Cytat: derwiszx w Kwiecień 05, 2013, 07:49:41 PM
A zgodnie z tym co ustaliliśmy to jak by to w praktyce wyglądało dla  refitu "zielonymi"  przy exp_bar_factor=20  :
jednostki 5 belkowej mającej doświadczenie 555, j której stan (siła) w wyniku poniesionych strat zostałby zredukowany do  1 punktu  ?

Jednak jest inaczej niż myślałem

Jednostka posiadająca 2 belki 246exp ma stan 5/10 przy 3-cim ustawieniu =0% uzupełnienie jej "greens" redukuje jej exp o połowę ; w przypadku gdy zostanie tylko 1/10 to będziemy mieli 25 exp po uzupełnieniu "greens". Jeżeli jednostka z 5 belkami ma lidera o uzupełnimy ja greens ze stanu 1/10 czy nawet 2/10 to powinna stracić lidera przy trzecim ustawieniu 0%.sprawdzone jednak coś jest nie tak i nie tarci lidera
3-cie ustawienie dotyczy ile procent uzupełnienia "greens" stanowią "greens" z exp=246 exp(aktualnie posiadane)
To o czym wcześniej pisaliśmy dotyczy ograniczeń w zdobywaniu exp. podczas walki jednostki bardziej doświadczone zdobywają go relatywnie mniej (na każde 100 punktów exp zdobytego coraz większa redukcja zależna od ilości belek i dla 5 belkowego za 100 exp mamy tylko 50 przy set10, a przy set 20 = 0 exp - czyli powyżej 5-ciu belek exp nie zdobywa wcale). do sprawdzenia
Przy overstrength koszt jest powiększony o tyle ile zwiększenie kosztu dla weteranów w stosunku do greens
W ogóle to ten bonus jest jeszcze do poprawy bo zamiast ujmować exp . przy autorefit to dodaje i tak mój SS Krad z 466 exp po uzupełnieniu z 6/10 przy 3-cim u. =0% zyskał +1000 xp i ma 1466exp w następnym scenariuszu.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 06, 2013, 12:26:30 AM
Cytat: Pioniere w Kwiecień 05, 2013, 10:55:08 PM


To o czym wcześniej pisaliśmy dotyczy ograniczeń w zdobywaniu exp. podczas walki jednostki bardziej doświadczone zdobywają go relatywnie mniej (na każde 100 punktów exp zdobytego coraz większa redukcja zależna od ilości belek i dla 5 belkowego za 100 exp mamy tylko 50 przy set10, a przy set 20 = 0 exp - czyli powyżej 5-ciu belek exp nie zdobywa wcale). do sprawdzenia



Mniej więcej podejrzewałem to samo, nawet o tym napisałem ale szybko to skasowałem bo myślałem że źle to rozumiem i nie chciałem macić skoro wcześniej doszlismy do iinnych wniosków.

A co do całej zasady działania uzupełnień "greens" to:
przydałoby się, jakoś usystematyzować Twoje spostrzeżenia i podać teorię i  praktykę w bardziej przystępnej formie :D , bo trochę trudno z Twojego opisu "na gorąco" dokładnie wszystko pojąć ;).  Pewnie  łatwiej by było to zrozumieć jeśli by się samemu poeksperymentowało.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 06, 2013, 12:19:18 PM
Wysłałem info o Greens Luisowi a on odpowiedział że, nie może sprawdzić z powodu :  I'm sorry but I'd need also the campaign and the .cfg file to check this issue as this efile is not included in installer and neither its campaigns
Ja nie mam i nie używam innych efiles niż Gustlika. Chciałem mu wysłać jeszcze raz. Nie wiem czy efile też mam mu wysyłać? Jakoś poprzedniej wersji efila nie komentował w ten sposób?

Prośba  do Gustlika by temat Greens przeniósł do osobnego wątku.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 06, 2013, 02:30:59 PM
A możesz załączyć tu ten scenariusz na którym testujesz "zielone uzupełnienia" ?
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 06, 2013, 05:22:01 PM
Teraz zmieniłem na W4 pierwszy scen i wysłałem Luisowi zaraz podepnę do tego postu pliki.
.cfg wrzucić do folderu \EFILE_OGN_Wx\SCENARIO
Załączony save ma już wszystko ustawione: lidera i potrzebę uzupełnienia myśliwca - wystarczy zmieniać parametry .cfg by obserwować zmiany.
Po zapisaniu zmian w cfg należy ponownie uruchomić kampanię - Ja uruchamiałem za każdym razem grę dla pewności.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 06, 2013, 06:41:31 PM
Rzeczywiście coś jest nie tak
z tym Green Replacements (GR).
No i nie tracimy lidera mimo ze w opcjach jest ustawiona strata.


Dla niezorientowanych w temacie:

Jeżeli w kampanii włączona jest opcja GR to w trakcie gry mamy dwa przyciski do uzupełnień. Jeden do uzupełniania ELITE (bez straty doświadczenia jednostki) i drugi do uzupełnienia GR.  Po najechaniu kursorem na dany przycisk pojawiają się szczegółowe informacje dotyczące kosztów tych operacji.

W załączniku macie porównanie: po lewej obrazek przed wyborem uzupełniania ELITE a po prawej przed wyborem uzupełniania GR.






[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 06, 2013, 07:10:51 PM
Na poniższym przykładzie widać że, przy "grenns" exp. ujmuje  prawidłowo  - straciłem 60% jednostki (4/10) wiec z 169 exp posiadanego ujmuje 60% x 169 = 101.4 i jednostka zostaje z 169-101.4 = w zaokrągleniu w dół 67 exp.
wszystko przy ustawieniu = 0% jednostek greens z aktualnym exp. jednostki - czyli uzupełniamy greens o exp=0
przy "automatic replacements"  już nie jest tak dobrze - dodaje bardzo duże ilości exp. zamiast ujmować. :(
Warto też zauważyć że, 150 % więcej pp., które ustawiłem dla Elite jest w rzeczywistości znacznie większą wartością - w tym też coś nie działa jak trzeba. :(
Lidera nie tracimy  :(
Edit

Poprawiona wersja silnika dostępna na stronce Luisa
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 06, 2013, 10:18:52 PM
OpenGen Version 0.90.24.4 (6-Apr-2013)
-Green autorefit defined in new cfg file was not working properly
-Remove_leader when bars drop to cero, defined in new cfg file was not working properly
-Formula for prestige in combat (pg1 mode) was wrong

Formuła "Greens" została poprawiona. Działa jak należy.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Kwiecień 07, 2013, 01:24:36 PM
Cytat: Pioniere w Kwiecień 06, 2013, 10:18:52 PM
OpenGen Version 0.90.24.4 (6-Apr-2013)
-Green autorefit defined in new cfg file was not working properly
-Remove_leader when bars drop to cero, defined in new cfg file was not working properly
-Formula for prestige in combat (pg1 mode) was wrong

Formuła "Greens" została poprawiona. Działa jak należy.
Ściągnąłem, ale nie wiem gdzie włączyć opcję...
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 07, 2013, 02:19:51 PM
Cytat: Rozprza w Kwiecień 07, 2013, 01:24:36 PM
Ściągnąłem, ale nie wiem gdzie włączyć opcję...

Kopię campagin.cfg wrzucić do folderu EFILE_OGN_GUS\SCENARIO lub \EFILE_OGN_Wx\SCENARIO następnie zmień mu nazwę na taka jak "wsadowy plik kampanii.cfg" w której chcesz to zastosować. Następnie edytuj ten plik i włącz "green relacement" ustawiając:

green=1

green_exp=0            jeżeli chcesz by 100% uzupełnienia stanowili rekruci z zerowym doświadczeniem

green_autorefit=1     jeżeli chcesz by po zakończeniu scenariusza braki były uzupełniane "green" - co jednoznacznie będzie
                                   uzupełniać braki  rekrutami o zerowym doświadczeniu - grozi to wyzerowaniem wszystkich zdobytych belek
                                   a nawet opcjonalnie utraty lidera -  jeżeli jednostka go posiada.

elite_cost= (0..? %)   Ustawiasz tu koszt % ile ma być droższa jednostka Elite od Greens. - jeszcze tego nie sprawdzałem
                                   dokładnie.

exp_unit_cap=0        zostawiasz 0 jeśli chcesz by jednostki nie miały limitu zdobywanego doświadczenia.

exp_bar_factor=0     zostawiasz 0 jeśli chcesz by  jednostki nie zdobywały stopniowo mniej exp w zależności od tego ile już belek
                                  posiadają. Jeżeli ustawisz 10 to na kolejno   1,2,3,4,5 belki posiadanego exp zdobędziesz zamiast 100 exp
                                  90,80,70,60,50. W przypadku gdy wybierzesz 20 - pomniejszenie ilości zdobywanego exp będzie następujące
                                  80,60,40,30,0 - czyli jednostka mająca 5 belek nie zdobywa już doświadczenia wcale, a jednostka posiad. 4
                                  zdobędzie na 100 tylko 30 exp.

remove_leader=1      jeżeli chcesz by jednostka gdy utraci wszystkie belki na skutek uzupełnienia "Greens" utraciła również
                                  lidera.
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Kwiecień 07, 2013, 05:54:46 PM
Cytat: Pioniere w Kwiecień 07, 2013, 02:19:51 PM
Cytat: Rozprza w Kwiecień 07, 2013, 01:24:36 PM
Ściągnąłem, ale nie wiem gdzie włączyć opcję...

Kopię campagin.cfg wrzucić do folderu EFILE_OGN_GUS\SCENARIO lub \EFILE_OGN_Wx\SCENARIO następnie zmień mu nazwę na taka jak "wsadowy plik kampanii.cfg" w której chcesz to zastosować. Następnie edytuj ten plik i włącz "green relacement" ustawiając:

green=1

green_exp=0            jeżeli chcesz by 100% uzupełnienia stanowili rekruci z zerowym doświadczeniem

green_autorefit=1     jeżeli chcesz by po zakończeniu scenariusza braki były uzupełniane "green" - co jednoznacznie będzie
                                   uzupełniać braki  rekrutami o zerowym doświadczeniu - grozi to wyzerowaniem wszystkich zdobytych belek
                                   a nawet opcjonalnie utraty lidera -  jeżeli jednostka go posiada.

elite_cost= (0..? %)   Ustawiasz tu koszt % ile ma być droższa jednostka Elite od Greens. - jeszcze tego nie sprawdzałem
                                   dokładnie.

exp_unit_cap=0        zostawiasz 0 jeśli chcesz by jednostki nie miały limitu zdobywanego doświadczenia.

exp_bar_factor=0     zostawiasz 0 jeśli chcesz by  jednostki nie zdobywały stopniowo mniej exp w zależności od tego ile już belek
                                  posiadają. Jeżeli ustawisz 10 to na kolejno   1,2,3,4,5 belki posiadanego exp zdobędziesz zamiast 100 exp
                                  90,80,70,60,50. W przypadku gdy wybierzesz 20 - pomniejszenie ilości zdobywanego exp będzie następujące
                                  80,60,40,30,0 - czyli jednostka mająca 5 belek nie zdobywa już doświadczenia wcale, a jednostka posiad. 4
                                  zdobędzie na 100 tylko 30 exp.

remove_leader=1      jeżeli chcesz by jednostka gdy utraci wszystkie belki na skutek uzupełnienia "Greens" utraciła również
                                  lidera.
Dzięki!  :yes

PS
Rewelacja! Było coś takiego chyba w PG I?
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 08, 2013, 12:37:10 AM
W sumie wydaje się, ze ideą twórcy było aby decyzja czy GR jest w danej kampanii  włączone czy  nie nalezała do twórcy kampanii.  Gdyby było inaczej to Luis po prostu właczyłby to do opcji gry dostępnych bezpośrednio z interfejsu OG.
Ale nikt nie broni  eksperymentować graczom którzy zechcą się bawić w  edytowanie plików konfiguracyjnych .

Jak by nie patrzeć jest to zmiana bardzo istotnie wzbogacająca możliwości i atrakcyjność OG  :)
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 08, 2013, 01:17:18 PM
Jest dokładnie tak jak napisałeś. Inaczej nie było by możliwości porównania , oceny i uwzględnienia GR w grach rankingowych.
Ciekawe czy powstanie jakaś rankingowa wersja kampanii z modyfikacja GR?
Tytuł: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 08, 2013, 04:39:13 PM
Jest to ciekawy pomysł -tak jak pisaliście dodatkowo uatrakcyjnia ;D rozgrywkę- i miejmy nadzieję będzie dobrym dodatkiem dla twórców kampanii.
Z ciekawości zagrałbym w taką kampanię( dodatkowo oddaje realia ).
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 16, 2013, 02:48:05 AM
Ciekawy jestem jakie zdanie na temat GR mają autorzy kampanii :).

Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 16, 2013, 01:16:32 PM
Pamiętam ten model jeszcze z jedynki Panzera- zawsze unikałem tych "deprecjonujących" uzupełnień. Na pewno będę tego unikał...

Rozumiem, że elitarne uzupełnienie będzie- jak zawsze za 100%.

A "zielone" jak wyliczyć? Jako procent brakującego? Nie, bo to ma być ubytek doświadczenia => 4/10 straci 60%, zgadza się?

Swoją drogą takie uzupełnieni z 3/10 to świetny sposób na pozbycie się dennego lidera. ;)

Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 16, 2013, 03:49:37 PM
CytatCiekawy jestem jakie zdanie na temat GR mają autorzy kampanii

Na razie jestem ostrożny w ocenie.

Póki co podoba mi się możliwość spowolnienia zdobywania doświadczenia w miarę wzrostu ilości belek. Bo to jest lekarstwo na podstawową bolączkę długich kampanii - czyli sytuację, gdzie po dziesiątym scenariuszu wszyscy mają już po pięć belek i właściwie nie ma o co się bić, a przeciwnika trzeba wzmacniać do 15pp, żeby w ogóle stanowił problem.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 16, 2013, 03:59:29 PM
Z własnych eksperymentów wiem że zmiana % kosztów uzupełnienia Elite jest bardzo "chwiejna" i może przy  zbytnim zwiększeniu rozwalić zupełnie fundusze kampanijne - w efekcie czego nie będzie już prestiżu na upgrade zakupy czy podnoszenie belek. Z kalkulatorem się człowiek nie rozstaje - ale jakby wszystko wyliczyć to dało by się tak ustawić całą kampanie, żeby było ok pod względem prestiżu. Szkoda że nie można przypisywać róznych kosztów do poszczególnych scen. tylko do całej kampanii. Pod koniec wojny trudniej było o uzupełnienia Elite.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 16, 2013, 04:23:14 PM
Zaraz zaraz, to nie jest tak, że "elite" odpowiadają obecnym, a "green" są tańsze?

Bo dla mnie, cała zabawa  ma sens jedynie wtedy - właśnie dlatego, że nie zmienia niczego w istniejących kampaniach.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 16, 2013, 06:42:29 PM
Moim zdaniem nie można jednoznacznie określic że elite albo green odpowiadają dokładnie temu co bylo gdy podziału nie było.

GR - to uzupełnianie w starym stylu jeśli chodzi o koszt  PP, ale nie jest to takie samo uzupełnianie bo w jego wyniku zmniejsza się doświadczenie jednostki, i można stracić lidera.
Nie  mialem czasu dłużej tego protestować, (Pioniere zapewne zna odpowiedź) wiec nie mam pewności czy auto uzupełnianie na początku scenariusza używa GR czy ER.  Gdyby używało GR bo wtedy gracz nie mógłby  po skończonym scenariuszu"zwalać" całych kosztów uzupełniania na system, ale chyba jest ER więc odbywa sie to analogicznie jak dawniej, czyli gracz nie ponosi żadnych kosztów i jednostki nie tracą doświadczenia.

natomiast Elite Replacements ER  działa na podobnej zasadzie jak "stare" uzupełnianie  czyli w jego wyniku jednostka nie traci doświadczenia ani lidera,  ale koszty uzupełnienia są wyższe  bo nie uzupełniamy zielonymi rekrutami tylko doświadczonymi weteranami.  :)   .   Koszt uzupełnienia ER = k * koszt podstawowy (czyli koszt GR).  Współczynnik k  wyznacza twórca kampanii.

Tak więc od  autora kampanii zależy czy ER będzie stanowiło 150 czy na przykład 200 % kosztu podstawowego.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 16, 2013, 07:10:24 PM
Osobno ustala się, zupełnie dowolnie, ile procent z ceny ze sklepu kosztuje jednostka Green, a ile Elite.
To jest gdy dla Greens ustawimy np. 75% będzie ona tańsza niż jednostka ze sklepu o 1/4 ceny. 0 oznacz 25% ceny tak jak było PG - tego nie sprawdzałem jeszcze ale tak podaje Luis - w pliku jest to ustawienie default. 100% oznacza brak zmian kosztu czyli koszt identyczny z zakupem jednostki. 
W wypadku Elite ustawimy np. 125 będzie o 1/4 droższa niż jednostka ze sklepu.  Uzupełnienie w trakcie gry Elite będzie wtedy bardzo drogie, bo za każdą brakująca policzy 1.25 ceny ze sklepu. Gdy włączone jest Autouzupełnianie Greens i sami nie uzupełnimy Elite w ostatniej turze to uzupełni nam Rekrutami i utnie exp jak również może opcjonalnie usunąć lidera-   i tak co scenariusz możemy tracić nawet po 4 belki exp.
Podnoszenie belek też kosztuje tyle, ile jest ustawione Elite -  np. przy Elite 125%; T- 34 dla Waffen SS kosztuje w sklepie 420, gdy chcemy pomieść beleczkę to koszt jest już nie 42 a 52.

Cytat: derwiszx w Kwiecień 16, 2013, 06:42:29 PM
Tak więc od  autora kampanii zależy czy ER będzie stanowiło 150 czy na przykład 200 % kosztu podstawowego.

Z tymi procentami to się tak nie poszaleje.  Dobra opcja to około 105-120 % - zrobiłem tak jak proponowałeś wcześniej 150% Elite i utknąłem z braku prestiżu na modernizacje armii. Tak duże zmiany wymagały by zmian pp za turę w kampaniach. Minimalne zmiany dodają smaczku grze i nie psują kampanii.
Szkoda że nie można przypisać kilku plików cfg dla kolejnych etapów kampanii -  np. w zakresach plików scen. w których obowiązuje. W jednym trudno jest to uśrednić - co ile ma kosztować. Z czasem mamy coraz to droższe jednostki i potrzebujemy  więcej prestiżu na uzupełnienia Elite. 150 % z 240 za PzIVD to nie to samo co 150 % z 600 za Tygrysa. Dlatego procenty zwiększające koszt nie powinny być większe niż w/w.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 17, 2013, 01:24:03 AM
Cytat: Pioniere w Kwiecień 16, 2013, 07:10:24 PM

Z tymi procentami to się tak nie poszaleje.  Dobra opcja to około 105-120 % - zrobiłem tak jak proponowałeś wcześniej 150% Elite i utknąłem z braku prestiżu na modernizacje armii. Tak duże zmiany wymagały by zmian pp za turę w kampaniach. Minimalne zmiany dodają smaczku grze i nie psują kampanii.


Zgadzam się. :)

Proponując przykładowy współczynnik 1.5  nie miałem na myśli bezkrytycznego implementowania takiego przelicznika do  już istniejącej  kampanii. Jaki by ten przelicznik nie był,  jego wprowadzenie zawsze powinno być poprzedzone gruntowna analizą ilości prestiżu w grze.
A ostatecznie i tak wszystko sprowadza się do tego jaki pomysł na kampanię ma jej autor.  GR to jest po prostu dodatkowe narzędzie, dzięki któremu można wzbogacić kampanię  o nowe elementy, które sprawią że stanie się ona bardziej realistyczną.

Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 17, 2013, 01:39:45 AM
Szkoda, bo zamiast przejrzystego mechanizmu kolejny "plus" dla maniaka, nie dla gracza... W jedynce było to lepiej rozwiązane.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 17, 2013, 10:10:16 AM
CytatSzkoda, bo zamiast przejrzystego mechanizmu kolejny "plus" dla maniaka, nie dla gracza...

Nie, no ja podtrzymuję swoje stanowisko. Mogę skorzystać TYLKO WTEDY jeśli uzupełnienia "elite", to będzie po prostu to, co jest teraz, a "green" to byłaby nowa, tańsza opcja. Wtedy niczego nie zmienia to w istniejących kampaniach a pozwala na stosowanie koła ratunkowego.

Tak można grać bez kalkulatora.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 17, 2013, 10:41:53 AM
Cytat: Gustlik w Kwiecień 17, 2013, 10:10:16 AM
Nie, no ja podtrzymuję swoje stanowisko. Mogę skorzystać TYLKO WTEDY jeśli uzupełnienia "elite", to będzie po prostu to, co jest teraz, a "green" to byłaby nowa, tańsza opcja. Wtedy niczego nie zmienia to w istniejących kampaniach a pozwala na stosowanie koła ratunkowego.

Tak można grać bez kalkulatora.
Wystarczy ustawić Elite Cost 100 a Green_Cost poniżej 100 (default jest 0 czyli koszt jest 4 razy mniejszy od ceny w sklepie- moim zdaniem to chyba zbyt duża różnica cen?) już nie trzeba nic liczyć (w/w warunek spełniony).
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 17, 2013, 07:12:19 PM
Gustlik, tak czy inaczej "kalkulator" zawsze się przyda jeżeli chcesz perfekcyjnie wykorzystać posiadane środki.

Przy podziale uzupełnień na ER i GR tego kalkulowania zawsze będzie więcej niż przy braku podziału.

I jeszcze taka  mała uwaga. Z  Twojej wypowiedzi zrozumiałem ze odnosisz się głównie do przypadku zaimplementowania GR w istniejących już gotowych i zbilansowanych kampaniach. I jeżeli tak jest to oczywiście masz rację podnosząc swój warunek.

Natomiast w przypadku tworzenia nowych kampanii, taki warunek nie ma już większego znaczenia. Nowa kampania to nowe założenia i nowe kalkulacje.  Jako Autor możesz ustawić wszystko od nowa i dokładnie przeliczyć ilość prestiżu w grze i jaki efekt chcesz osiągnąć.

Na przykład, jeżeli zechcesz uwzględnić duże trudności w zaopatrzeniu (chodzi zarówno o wartościowy sprzęt jak i wyszkolonych żołnierzy)  to ustawisz tak parametry, żeby gracza było stać na utrzymanie powiedzmy 3 jednostek weteranów a reszta jego armii będzie składała się z jednostek mniej doświadczonych, które będą zmuszone pobierać uzupełnienia wyłącznie z GR.  Ewentualnie gracz może zrezygnować z utrzymywania drogich weteranów i tak stosować ER, żeby  wszystkie jednostki miały zbliżony do siebie średni poziom czyli bez jednostek elitarnych i bez całkowitych nowicjuszy :D

W takim przypadku będziesz miał duża kontrolę nad sila armii gracza, a to otwiera duże mozliwości przed autorem kampanii.

Odpada problem z tym, ze pod koniec kampanii gracz dysponuje wypasiona armią elitarnych jednostek i  w związku z tym musisz niezgodnie z prawdą historyczną  wyposażyć AI w adekwatnie elitarne jednostki.

Teraz wiedząc, ze gracz nawet w końcowej fazie kampanii będzie miał armię złożoną z kilku jednostek elitarnych i kilku jednostek nowicjuszy (na więcej po prostu nie będzie go stać) możesz również w armii AI stworzyć podobna strukturę.  Czyli kilka znanych z historii jednostek elitarnych i niedoszkolone oddziały volksturmu.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 18, 2013, 01:39:47 AM
Nie Volksturmu tylko piechoty- bo tu nie chodzi o tanie jednostki, tylko tańszą wersję. ;)

Ale pewnie masz racje- to już pole do popisu dla twórcy. Ale jakoś nie widzę możliwości wszystkiego wyliczenia, chyba że zablokujesz nagrody, lidera- liberator itp.

Zatem pozostaję przy swoim- co Gustlik też wspomniał- "zielony" jako tańsza wersaj.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 18, 2013, 03:14:03 PM
Zielony zawsze będzie tańszą wersją w stosunku do weterana.

Wszystko jest kwestia poziomów odniesienia.

Projektując kampanię od nowa możesz wybrać wariant:

GR - uzupełnianie podstawowe (koszt standardowy)
ER - uzupełnianie drogie (koszt wyższy od standardowego)

lub

GR- uzupełnianie tańsze od standardowego
ER- uzupełnianie po kosztach standardowych

A między tymi dwoma wariantami jest cała masa wariantów pośrednich, bo koszty GR i ER możesz ustawiać dowolnie jak sobie zażyczysz na przykład:

GR- koszt troszeczkę poniżej kosztu standardowego
ER - koszt troszeczkę lub dużo wyższy od kosztu standardowego.

Wszystko zależy od tego jaki masz pomysł na kampanię i co chcesz w niej odwzorować.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 19, 2013, 10:05:52 AM
Tak. To świetne narzędzie do różnicowania dostępności uzupełnień. Niemniej standardowe powinno być ER- 100%, druga opcja - nawet 60-70%.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 19, 2013, 10:29:25 AM
Cytat: Zsamot w Kwiecień 19, 2013, 10:05:52 AM
..Niemniej standardowe powinno być ER- 100%, druga opcja - nawet 60-70%.
Co za różnica jakie są ustawienia default? Przecież jak autor kampanii będzie chciał włączyć GR to sobie ustawi co trzeba, jak chce.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 19, 2013, 02:47:16 PM
Tak sobie dumam i dumam o tym GR...

i dochodzę do wniosku, że w nowo tworzonych kampaniach jednak raczej nie powinno być tak, że ER jest po kosztach standardowych.

Mój tok myślenia jest następyjacy:

1. Zakładam , że w sklepie przez całą kampanię dostępne sa jedynie jednostki z zerowym doświadczeniem( wychodząc z założenia, że doświadczanie i perspektywiczne planowanie składu armii jest jednym z głównych i najciekawszych zadań stojących przed graczem, od zawsze bylem przeciwnikiem zakupów jednostek doświadczonych, nawet jeżeli odbywało się to w końcowej fazie długich kampanii).

2. koszt zakupu w sklepie jest równy kosztowi standardowemu, wiec mało sensowne byłoby żeby koszt uzupełnień elitami ER był równy kosztowi standardowemu. Rozsądek nakazuje aby ten koszt był jednak wyższy od standardowego.

3. W tej sytuacji oczywistością jest, ze koszt GR powinien być  równy  kosztowi standardowemu ewentualnie nieznacznie nizszy.

W praniu wyglądałoby to na przykład tak:

Gracz musialby rozstrzygać czy warto dokonywać ER, na pewno wyznaczyłby kilka jednostek o które dbałby szczególnie i zawsze trzymał w rezerwie trochę prestiżu na ER dla nich,  natomiast jesli chodzi o GR to w zależności od ilości prestiżu mógłby takiego uzupełnienia używać w trakcie trwania bitwy a jeżeli by tego nie użył to  wiadomo ze na starcie nowego scenariusza dostałby "darmowy" GR w formie automatycznego uzupełnienia. 
Jednostki które w wyniku GR straciłyby dużo doświadczenia zawsze mógłby sprzedać na starcie scenariusza i kupić inne z zerowym doświadczeniem i wszystko po kosztach standardowych czyli zgodnie z logiką.

Logiczna jest zasada, że cena uzupełnienia GR jest równa lub nizsza od ceny standardowej.
Nielogiczne jest aby cena uzupełnienia ER była równa cenie standardowej po której kupuje sie niedoświadczone jednostki.

W wielu dotychczasowych kampaniach, w których doświadczenie jednostek gracza rośnie bez umiaru, autorzy stosują moim zdaniem niesłuszną zasadę, że w końcowych kampaniach  w sklepie można nabyć coraz bardziej doświadczone jednostki.
Często zdarzało mi się, że w sklepie mogłem nabyć jednostkę bardziej doświadczoną od posiadanej w mojej armii core.
Oczywistością było, że w takiej sytuacji sprzedawało się corową jednostkę (zamiast robic drogi w tej sytuacji upgrade) i kupowało się nową taka samą i dopiero ja się upgradowało, ewentualnie od razu kupowało się jednostkę do której chciało się zrobić upgrade. Ten drugi sposób był tańszy a wiec racjonalniejszy od pierwszego.

Tego typu sytuacje, zaprzeczają jednej z głównych idei gier kampanijnych, w która nakazuje dbać o jednostki core, bo doświadczenie ich narasta i są w związku z tym cenniejsze od jednostek bez doświadczenia nabywanych w sklepie.
Potwierdzeniem dla takiego postępowania jest instytucja upgrade'u.  Upgrade jest zawsze droższy, niż sprzedaż  jednostki przeznaczonej do upgrade i zakup nowej lepszej.

Dlatego przy kalkulowaniu kosztów ER i GR należałoby tego typu zasady wziąć pod uwagę.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 20, 2013, 08:40:58 PM
Baaardzo ciekawy wywód:
Ale: ) :
- o ile zgadam się na argument, że podczas gry- elitarne kosztują więcej.
- ale między scenariuszami to raczej nie.
No bo wtedy pewne kampanie mocno by był zachwiane.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Kwiecień 20, 2013, 10:09:46 PM
Cytat: Zsamot w Kwiecień 20, 2013, 08:40:58 PM
....że podczas gry- elitarne kosztują więcej.
- ale między scenariuszami to raczej nie.
No bo wtedy pewne kampanie mocno by był zachwiane.
Chodziło przecież o nowo tworzone kampanie, bądź poprawiane specjalnie pod GR (niekiedy wystarczyło by jedynie podnieść "cap") wiec raczej nic by się nie chwiało.
Zróżnicować tak jak byś chciał się nie da.
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 20, 2013, 10:19:06 PM
Dlatego zdaję się na Was, sam tylko wyrażam opinię. ;)
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: velmasta w Styczeń 11, 2014, 02:14:14 AM
Miło by mi było żeby kiedyś Luis wprowadził między bitwami opcję uzupełniania + od razu wszystkich jednostek za jednym kliknięciem ( o ile jest kasa ) bo czasem trzeba sie sporo naklikać jeśli ma się dużą armię ;]
Tytuł: Odp: Nowa opcja w grze: uzupełnienia "green" vs. "elite"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Styczeń 11, 2014, 01:01:38 PM
??? Ale chyba podwyższania stanów ponad 100%?
Ja np. niektórych klas niemal nigdy nie podwyższam, np. piechota...

Dla mnie zatem wręcz szkodliwa.