Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: Mario w Czerwiec 15, 2013, 09:59:29 PM

Tytuł: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Czerwiec 15, 2013, 09:59:29 PM
Pojawiły się ostatnio w grze znane niektórym z People's General dodatki.
Proponuję aby gracze, którzy zapoznali się z nimi w "praktyce bitewnej" wypowiedzieli się o ich przydatność.
Osobiście polecam dodatek Recon : zasięg widzenia jest zwiększony o 2 a ruch zredukowany jest o 1(szczególnie jest to przydatne  w jednostkach, które mają dużo pkt. ruchu a jeśli tak jednostka ma lidera Elit Recon Veteran- to mamy specjalistę w rozpoznaniu >:D).
Przydatny wydaje się też Support, który zwiększ ilość amunicji o 2 "sztuki" przy zredukowaniu  ruchu o 1 (chyba, że mamy jednostkę o małej ilości pkt. ruchu).
Jestem ciekawy opinii na temat:
Special Munition i Forward Observer (czy ktoś zauważył widoczne efekty tych dodatków) oraz czy bardziej opłacalne są jakieś bonusy przy stracie inicjatywy (strata pkt. ruch jest łatwiejsza do przeanalizowania).

Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 15, 2013, 10:42:10 PM
Osobiście korzystam z "Support", dla Brandenburgów, którzy mają 4 pola ruchu, więc zmniejszenie o 1 nie jest dramatem - zwłaszcza jeśli i tak zrzucam ich na spadochronie. A +2 punkty amunicji - w ich przypadku - to dużo.

Poza tym używam "Air Defence" dla dział plot i flaków - w ich przypadku kara: -1 na inicjatywie ma minimalne - jeśli nie żadne - znaczenie. Może się liczyć w walce Flaków z czołgami, ale staram się strzelać z 3 heksów, więc inicjatywa nie gra roli.

"Recon" zainstalowałem kiedyś na Fw-189 - nie było na mnie mocnych.

Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Czerwiec 15, 2013, 11:00:06 PM
W granej obecnie kampanii OPERACJA BAGRATION v.4.0,
zainstalowałem Recona na Jak-9R i na Pol-2 NAK a Special Munition na Katiuszy-jestem ciekawy efektów.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Hansen w Czerwiec 15, 2013, 11:11:37 PM
Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem.
Sztukas ma 5 bomb,batalion rozpoznawczy widzi na 7 heksów( mając lidera ) :o itd.....mimo straty ruchu o 1 jest to bardzo opłacalna inwestycja.
Nie za bardzo wiem po co to?
I jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.
Co do przydatności jak najbardziej :yes ale jeśli chodzi o grę to totalna porażka.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Czerwiec 15, 2013, 11:31:19 PM
Na większość dodatków w wielu kampaniach/bitwach większości graczy nie stać (lepiej uzupełnić jednostkę lub ją unowocześnić).
A co do niektórych np. taki Recon  razem z liderem REW to duża przewaga (wypaczająca trochę rozgrywkę-takie połączenie nie jest zbyt częste)
Nie ma obowiązku ich stosować a strata np. pkt ruch nie zawsze jest opłacalna (niekiedy lepiej dolecieć dalej niż mieć 2 sztuki amunicji więcej-choć to zależy od sytuacji).
Można też samodzielnie sobie ograniczyć ilość  takich dodatków(możliwe,że w następnej wersji będzie jakieś stałe ograniczenie?)
A z innej strony  granie np. na 150-200% to też ułatwienie (każdy wybiera to co lubi/woli/na co go stać) :)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Czerwiec 15, 2013, 11:43:29 PM
Przy Special Munition w wypadku samolotów, a szczególności myśliwców, wrasta o 1 przewidywana liczba zniszczonych np. zamiast 1-3 mamy 1-4 itd. ... super dodatek dla myśliwców,  bombowcom tym nie doświadczonym tez na początku lepiej Special Munition zakupić choć  potem już tylko Support.
Forward Observer nadaję się raczej bardziej do scen. defensywnych, niż ofensywnych.
Recon, dla samolotów rozpoznawczych, dla DAK dyskwalifikuje całą klasę Zwiadu (samoloty prawie zawsze maja dobrą widoczność)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:10:53 AM
Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...

CytatPrzy Special Munition w wypadku samolotów, a szczególności myśliwców, wrasta o 1 przewidywana liczba zniszczonych np. zamiast 1-3 mamy 1-4 itd. ...

A nie o 2 przypadkiem? Tam jest w opisie "dice to hit +2"

Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Czerwiec 16, 2013, 12:17:53 AM
Nie jestem tego pewien ale Dice to hit +2 to z debugera raczej +2 do rzutów kostka na trafienie np. +2 do wyników rzutu kostkami  "Dice , +15, +20, +1, +4, +2, +14, +11, +7, +19, +2, +20"  co zwiększa średnią np. DiceToKill >= 15 a to z kolei o 1 liczbę zabitych ( jeżeli trafi w ogóle). Przynajmniej zaobserwowałem empirycznie zwiększenie zadawanych start o 1.

Cytat: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:10:53 AM
Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...

Nie koniecznie, miasto to zawsze zagrożenie  i spodziewany przeciwnik, a tak widzimy łatwe cele takie jak przemieszczająca się artyleria czy pelotki i możemy zawczasu coś przeciwdziałać.
Podzielam też zdanie Hansena "Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem" dlatego też stosuje je wyłącznie eksperymentalnie w  kampanii Gustlika "FUN", która sama w sobie jest eksperymentem na tle innych z zestawu na stronce Kowdara.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Czerwiec 16, 2013, 11:31:49 AM
Cytat: Pioniere w Czerwiec 16, 2013, 12:17:53 AM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:10:53 AM
Przy kampaniach z rozszerzonymi utrudnieniami widzenia (wszystkie moje nowe kampanie), żeby zobaczyć, co jest w mieście i tak trzeba podejść do samego miasta, a w otwartym polu spenetrowanie samolotem kwadratu 10x10 km w jednym locie nie jest chyba aż tak nieprawdopodobne...
Nie koniecznie, miasto to zawsze zagrożenie  i spodziewany przeciwnik, a tak widzimy łatwe cele takie jak przemieszczająca się artyleria czy pelotki i możemy zawczasu coś przeciwdziałać.
Podzielam też zdanie Hansena "Moim zdaniem ''dodatki'' są wielkim ułatwieniem" dlatego też stosuje je wyłącznie eksperymentalnie w  kampanii Gustlika "FUN", która sama w sobie jest eksperymentem na tle innych z zestawu na stronce Kowdara.
Jeśli w scenariuszu jest dużo miast to nie koniecznie będziemy uważali, że każde jest zagrożeniem.
Gustlik -a czy to utrudnienie widzenia nie dotyczy też obszarów leśnych?
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 16, 2013, 12:08:41 PM
Raczej tak i gór też, ale nie byłem pewny na 100% więc nie pisałem.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Czerwiec 16, 2013, 12:38:47 PM
Cytat: Mario w Czerwiec 16, 2013, 11:31:49 AM
Jeśli w scenariuszu jest dużo miast to nie koniecznie będziemy uważali, że każde jest zagrożeniem.
Tyle ze ja pisałem o DAK  "dla samolotów rozpoznawczych, dla DAK" i miastach na pustyni. Już samo wjechanie jednostek pancernych do miasta jest dla nich zagrożeniem gdyż spada im inicjatywa do 1 i stanowią łatwiejszy cel - to w mieście Wittmann stracił swoją maszynę.
Cytat: Mario w Czerwiec 16, 2013, 11:31:49 AM
Gustlik -a czy to utrudnienie widzenia nie dotyczy też obszarów leśnych?
Dotyczy również, jak też wszystkiego co może trwale zasłonić pole widzenia.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 17, 2013, 02:26:59 AM
Cytat: Hansen w Czerwiec 15, 2013, 11:11:37 PM
,
I jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.
Co do przydatności jak najbardziej :yes ale jeśli chodzi o grę to totalna porażka.

W pełni podzielam tę opinię.
Podobne zdanie mam odnośnie trigger heksów, które z  gry  strategicznej  przekształcają OG w  losową zabawkę dla dzieci.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Czerwiec 17, 2013, 02:44:56 AM
Cytat: derwiszx w Czerwiec 17, 2013, 02:26:59 AM
Podobne zdanie mam odnośnie trigger heksów, które z  gry  strategicznej  przekształcają OG w  losową zabawkę dla dzieci.
Dlatego nie ma ich w rankingowych kampaniach, a są kampanii o dużo mówiącej nazwie FUN
Co do dodatków nie ma konieczności ich zakupu .. podobnie jak ciężkich dział tłumiących itp.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 17, 2013, 09:36:21 AM
CytatI jeszcze jedno ułatwienie....zajmuję ''flagę'' i dostaję dowódcę lub kasę.

O ile wiem, kasę dostawało się za flagi od początku istnienia PG2 - jakoś nikogo to nie dziwiło.
A dowódcę można było dostać (i nadal można) za rozjechanie jakiejś kompanii staruszków z Volkssturmu - po czym nagle oddział posiada umiejętność np: budowy mostów. Jak się ma jedno do drugiego - nie wiem. Ale było i jest.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 17, 2013, 01:07:43 PM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 17, 2013, 09:36:21 AM


O ile wiem, kasę dostawało się za flagi od początku istnienia PG2 - jakoś nikogo to nie dziwiło.
A dowódcę można było dostać (i nadal można) za rozjechanie jakiejś kompanii staruszków z Volkssturmu - po czym nagle oddział posiada umiejętność np: budowy mostów. Jak się ma jedno do drugiego - nie wiem. Ale było i jest.

No chyba nie do końca tak jest jak mówisz. Owszem można dostać dowódcę po rozjechaniu staruszków, ale  prawdopodobieństwo uzyskania takiego lidera jest uzależnione od ilości posiadanych belek, czyli de facto od stażu bojowego jednostki. Im większy staż tym większa szansa na lidera.

A na przykład w trigger heksach dostajesz lidera bezwarunkowo  o ile oczywiście przypadkiem trafisz na taki trigger heks.
A świadomie zdobywana kasa  za  znane od początku scenariusza płatne flagi to moim zdaniem zupełnie co innego niż przypadkowa kasa za przypadkiem znaleziony TH (zupełnie jak za borowika znalezionego podczas grzybobrania :D )  ew. z tytułu dodatków.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: mara w Lipiec 04, 2013, 06:31:08 PM
Zastosowałem "Recon" na Fw-189 - przewaga jaką daje taki dodatek jest ogromna. Dla mnie to jest duuuży minus.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 04, 2013, 09:51:11 PM
No ale przecież to nie jest przymus od razu takiego lidera dawać na bardzo dobry recon...
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 04, 2013, 10:08:10 PM
Popatrz na to inaczej - tura to jest 6-12 godzin. Samolot widzi kwadrat 6x6 heksów, czyli jakieś 9x9 kilometrów.
Myślisz, że to jest jakiś problem dla takiej maszyny, w takim czasie? Albo nieuzasadniona przewaga?

Pamiętaj, że POWAŻNYM minusem gry (i brakiem realizmu) jest to, że samoloty nie widzą nic "po drodze" do celu
obserwacji, więc w jakiś sposób to rekompensuje tę wadę.

Poza tym powtarzam - podstawą jest stosowanie zaawansowanych ograniczeń widzenia. Jak będziesz musiał podlecieć do każdego miasta i lasu na 1 heks, żeby zobaczyć, co tam jest - to już nie wyda się to tak dużo.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 04, 2013, 10:31:12 PM
Zgadzam się z Gustlikiem też właśnie stosuję w w jego najnowszej kampanii dodatek recon.
I daję on pewną przewagę ale tylko na otwartej przestrzeni - lasy i miasta są poważnym utrudnieniem :)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 10, 2013, 01:53:46 AM
Dokonałem "zakupu" : dodatek dla Ju-88 (bombowy) - support, czyli rozumiem, że powinien mieć 4 możliwości ataku, tymczasem ma tylko- niezmiennie- 2... dlaczego??? Jednostka ma lidera "skilled ground...", jeżeli to ma znaczenie...
Co ciekawe- 4 ma teraz PO scenariuszu, wcześniej miał 2/4... I nawet po "załadowaniu" na lotnisku miał nadal 2...
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 10, 2013, 10:11:38 AM
Ciekawe też mam ten bombowiec z tym dodatkiem co prawda z innym liderem (RM) i ma 4 sztuki amunicji.
Nie wiem dlaczego u Ciebie jest inaczej.
Ja mam za to inny problem z ciekawości zamontowałem dodatek Forward Observer na artylerii i nie zauważyłem co on daje ( bez niego  efekty ostrzału są takie same)???
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Lipiec 10, 2013, 12:09:05 PM
Cytat: Mario w Lipiec 10, 2013, 10:11:38 AM
Ciekawe też mam ten bombowiec z tym dodatkiem co prawda z innym liderem (RM) i ma 4 sztuki amunicji.
Nie wiem dlaczego u Ciebie jest inaczej.
Ja mam za to inny problem z ciekawości zamontowałem dodatek Forward Observer na artylerii i nie zauważyłem co on daje ( bez niego  efekty ostrzału są takie same)???
Mario umieść tego F. Observer'a np. na zwiadzie i podjedz bezpośrednio do wroga, wtedy każda artyleria będzie miała bonus w ataku na cele przyległe do zwiadu 
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 10, 2013, 04:15:18 PM
Sprawdzona rada? Chętnie ją wykorzystam. ;)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 10, 2013, 05:36:28 PM
CytatCo ciekawe- 4 ma teraz PO scenariuszu, wcześniej miał 2/4... I nawet po "załadowaniu" na lotnisku miał nadal 2...

Bo to tak zdaje się jest, że ten dodatek zaczyna działać po pierwszym ładowaniu pokazując 2/4, a dopiero od natępnego scenariusza pokazuje 4
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Lipiec 10, 2013, 07:02:34 PM
Cytat: Zsamot w Lipiec 10, 2013, 04:15:18 PM
Sprawdzona rada? Chętnie ją wykorzystam. ;)
Ja niesprawdzonych rzeczy nie będę pisał bez odpowiedniej adnotacji ;). Śmiało możesz wypróbować :yes.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 10, 2013, 09:11:02 PM
Cytat: Gustlik w Lipiec 10, 2013, 05:36:28 PM
CytatCo ciekawe- 4 ma teraz PO scenariuszu, wcześniej miał 2/4... I nawet po "załadowaniu" na lotnisku miał nadal 2...

Bo to tak zdaje się jest, że ten dodatek zaczyna działać po pierwszym ładowaniu pokazując 2/4, a dopiero od następnego scenariusza pokazuje 4
Tak dokładnie jest...
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Lipiec 10, 2013, 09:18:32 PM
Wypróbowałem- dzięki :).
Sprawdza się w większości przypadków, ale nie w każdym  (dużo zależy od działa-jego mocy i rodzaju celu).
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: abuk w Wrzesień 30, 2013, 09:05:28 AM
Podłączę się do zdania niektórych przedmówców stwierdzając, że dodatki zbytnio ułatwiają grę. Moim zdaniem nie do końca trafny jest argument przeciwników tej tezy, że zawsze można zrezygnować z ich używania. Tak samo można zrezygnować z uzywania lepszego sprzętu i dojechać do końca kampanii na Pz IVD, albo sprzedawać jednostki z liderem. Chyba nie o to chodzi.

W przypadku dodatków mam wrażenie, że czyni to część jednostek zbędnymi. Wspomniany już dodatek zwiad na samolocie z dobrym widzeniem sprawia, że klasyczny recon (nawet przy zdobywaniu miast) w znacznym stopniu traci na znaczeniu, szczególnie, że większość map ma jako główny typ terenu OPEN, czyli w zasadzie wszystko i wszędzie widać (np. przemieszczającą się w transporcie artylerię przeciwnika). Aż mnie trochę dziwi, że nikt nie zwrócił też uwagi na dodatek "BRIDGING", który, zainstalowany na reconie, umożliwia błyskawiczne przeprawy (recon może w jednej turze podjechać pod rzekę i postawić most), czyniąc jednostki BRIDGING całkowicie zbędnymi.

O możliwości łączenia dodatków z liderami i tworzeniu w ten sposób "nadjednostek" nie będę się rozpisywał...

Pozdrawiam,
Kuba.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Wrzesień 30, 2013, 11:23:12 AM
Cytat: abuk w Wrzesień 30, 2013, 09:05:28 AM
    Podłączę się do zdania niektórych przedmówców stwierdzając, że dodatki zbytnio ułatwiają grę.
Wspomniany już dodatek zwiad na samolocie z dobrym widzeniem sprawia, że klasyczny recon (nawet przy zdobywaniu miast) w znacznym stopniu traci na znaczeniu, szczególnie, że większość map ma jako główny typ terenu OPEN, czyli w zasadzie wszystko i wszędzie widać (np. przemieszczającą się w transporcie artylerię przeciwnika).

Są pewnym urozmaiceniem. Ja używam tylko zwiększenia amunicji dla samolotów.
Co do zwiadu - w ramach antytezy zacytuje Gustlika:
"Popatrz na to inaczej - tura to jest 6-12 godzin. Samolot widzi kwadrat 6x6 heksów, czyli jakieś 9x9 kilometrów.
Myślisz, że to jest jakiś problem dla takiej maszyny, w takim czasie? Albo nieuzasadniona przewaga?
   Pamiętaj, że POWAŻNYM minusem gry (i brakiem realizmu) jest to, że samoloty nie widzą nic "po drodze" do celu
obserwacji, więc w jakiś sposób to rekompensuje tę wadę.
   Poza tym powtarzam - podstawą jest stosowanie zaawansowanych ograniczeń widzenia. Jak będziesz musiał podlecieć do każdego miasta i lasu na 1 heks, żeby zobaczyć, co tam jest - to już nie wyda się to tak dużo."

Poza tym grając na 50% nie bardzo będzie Cię stać na drogie dodatki.  
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 30, 2013, 04:45:41 PM
CytatPoza tym grając na 50% nie bardzo będzie Cię stać na drogie dodatki.

...i na drogie samoloty.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2013, 06:14:24 PM
Czyli Abuk chcesz "wychowywać" gracza i karać innych, bo coś nie lubisz? To może Panterę za 5000 pp zróbmy, bo jest za dobrym czołgiem?
dodatki są tym, czym ich nazwa sugeruje. Zatem jeżeli nie chcesz- nie używasz. A jeżeli ktoś ma ku temu zapędy- to czemu go ograniczać? W imię czego?
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Wrzesień 30, 2013, 08:34:39 PM
Zgadzam się z przedmówcami.
Dodatki urozmaicają grę.
Co do dodatku "BRIDGING" zauważyłem to ułatwienie.
Może zasadne było by ograniczyć przeprawę przy tym dodatku jak i liderze z tą cechą tylko przez  tzw. lekkie jednostki (trzeba by stworzyć taką listę) tylko to już dotyczy chyba silnika gry- i może to wprowadzić Luis.
Wtedy dla przeprawy ciężkiej artylerii, czołgów średnich i ciężkich (oraz innych "ciężkich" jednostek) trzeba by było mieć saperów lub jednostki przeprawowe.
Oczywiście to tylko takie moje przemyślenia.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 30, 2013, 11:01:48 PM
Takie rzeczy jak dodatek "Bridging" należy po prostu zgłosić na JP's Panzers, albo mailem do Luisa.

Rzeczywiście, istnienie tego dodatku powinno być ograniczone do piechoty.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 01, 2013, 12:05:32 PM
Czasem łatwiej przeprawić się reconem niż piechotą... np. w listopadzie... Skoro bawimy się w realia. ;)

Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pz_IV w Październik 03, 2013, 12:47:30 PM
Kiedy pierwszy raz spotkałem dodatki w... Peoples General, to uważałem to za fanaberię i niepotrzebne mieszanie. Tak po starozakonnemu. Taką byłem zatwardziałą konserwą obrońcą jedynie słusznego kursu pierwotnego SSI.
Teraz mając ograne różne rzeczy, traktuję to jako spore urozmaicenie i sposobność do kombinowania. Tym bardziej, że przydział liderów jest losowy. Wpadanie na takie zestawienia jak np. recon z bridging to sam smak rozgrywki. I nie każdy dodatek do nie każdego scenariusza. Inne w defensywie inne w ataku, inne na stepie inne w lesie.
Zresztą sam recon bez dodatków może być kontrowersyjny, bo takie Sdkfz 250/8 (oidp) w jednej turze podjedzie na lotnisko, zapakuje się i poleci.
Tak jak napisał Abuk, można całą kampanię przelecieć na Pz_IV, ale jako gadżeciarz w pewnym sensie, niezłą podnietę daje taki oddział Brandenburgów, którzy od jakiegoś czasu, mają bardzo użyteczną cechę wykorzystywania sukcesu. Jeżeli doda im się amunicji to są w stanie utrzymać się turę dłużej, w wypadku niepowodzenia gdzie indziej.

Zwiad na samolotach to rzeczywiście spore ułatwienie, z którego korzystam. Ponieważ jednak lubię też robienie zasadzek, toteż zawsze korzystam z terenowych ograniczeń pola widzenia.

Gra w tym momencie, jest na takim etapie rozwoju, że każdy ma ją taką jak lubi, choć oczywiście może być nie w smak brak jednego punktu odniesienia. Tak samo jak z telewizją. Kiedyś były 2 kanały dziś 200.

I głupie pytanie na koniec. Czy chcielibyśmy powrotu do efile z artylerią strzelającą na 3/4 heksy i nic poza tym? (no dobra były wyjątki trzepiące na 5).
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 03, 2013, 01:53:49 PM
Dokładnie!  :good
Wszak ile można sobie w grze ułatwić samymi opcjami...
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Październik 03, 2013, 05:27:23 PM
Wracając do dodatku "BRIDGING"-mam taki pomysł:
Zmienić jego działanie -w ten sposób, żeby jednostka, która go posiada mogła sama się szybciej przeprawić(nie dawała możliwości przeprawy innym jednostką) czyli coś w rodzaju "amfibii"(można też zmienić nazwę).
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 03, 2013, 05:42:15 PM
No, to jest myśl. Taki "poszukiwacz brodu". ;)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Radar w Październik 03, 2013, 06:00:33 PM
Znaczy się... szuwaro-bagienny. :)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Październik 03, 2013, 06:44:17 PM
Cytat: Zsamot w Październik 03, 2013, 05:42:15 PM
No, to jest myśl. Taki "poszukiwacz brodu". ;)
Masz rację-o czymś takim rozmawialiśmy na zlocie(broniąc tego dodatku-użyłeś tego stwierdzenia)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 03, 2013, 07:27:46 PM
Dlatego warto się "na żywo" spotykać. ;)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Październik 03, 2013, 08:33:48 PM
Zgadza się :).
Można pójść o krok dalej:
Na tej samej zasadzie zmienić lidera  "BRIDGING"-on też trochę jest na wyrost a lider "Amfibia" brzmi ciekawie i daje również ciekawe możliwości.
Choć pomysł Radara "szuwarowo- bagienny" brzmi jeszcze lepiej :)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 03, 2013, 08:37:07 PM
Ba, tylko za długi. ;) Amfibia?  :yes
Ale na pewno warto przemyśleć w podobnym tonie inne cechy. ;)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Październik 04, 2013, 04:11:49 PM
Dodatkiem, który mnie jeszcze zastanawia jest "Support":
+2 amunicja, -1 pkt ruchu.
Taki sam wzrost ilościowy amunicji mamy w czołgu (np. Tiger z 13 do 15) jak i w samolocie (Ju-88A-4 z 2 na 4)
Procentowo różnica jest już ogromna Tiger  ok. 15% a Ju-88A-4 100%
(nie mówiąc już o takich rodzynkach jak np. V-2 wzrost z 1 na 3 czyli o 200%- i jeszcze nie traci pkt. ruchu bo takiego nie posiada ;D) .
Proponowane rozwiązanie:
1.Niektórym jednostką zablokować tylko ten dodatek- jeśli jest to możliwe(można też wybrać inne dodatki do blokady lub zablokować wszystkie danej jednostce- co już widziałem w którymś eiflu)
2. Wzrost ilości amunicji powinien być % np.  o 50% od ilości bazowej ( nie wiem jak to będzie w przypadku  nieparzystej ilości amunicji)
3.Można też dodatkowo lub niezależnie od powyższych zwiększyć stratę pkt. ruchu (i tu też może być nie o -1 ale np. -2 pkt ruchu lub % zmniejszenie np. 25%) lub wymiennie można zmniejszyć ilość paliwa .
Moim zdaniem te zmiany będą poprawiały ciekawy pomysł jakim są dodatki, który niewątpliwie uatrakcyjnia rozgrywkę :).

Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 04, 2013, 04:18:29 PM
Bardzo ciekawy pomysł. Trza jednak by dobrze rozplanować.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Październik 04, 2013, 04:30:30 PM
Zastanawia mnie, czy można w dodatku:
-dokonać % wzrostu lub zmniejszenia (amunicja-paliwo),
- i czy można zmniejszyć więcej niż jeden parametr (pkt. ruchu i  np. ilość paliwa)
Tytuł: Filozofia dodatków.
Wiadomość wysłana przez: Pz_IV w Październik 05, 2013, 05:59:41 PM
Filozofia dodatków.

Dodatki to coś z pogranicza jawy i fikcji.
Jawy, bo tak jak w przypadku dowódców, pozwala sprawić, że niektóre jednostki są wyjątkowe.
Fikcji, bo to coś, co umożliwia nam zrobienie rozgrywki taką jak lubimy. Podobnie jak w wątku tyczącym się zdobycznych T-34, którymi można pozamieniać wszystkie swoje "zagony pancerne" o ile mamy ochotę "iść na wynik" i zrobić BV w absolutnie rekordowej liczbie tur. Co oczywiście ma się nijak do rzeczywistości, gdzie radzieckie ataki "odpierane" były kołatkami.
Skłaniam się jednak ku myśleniu, że bardziej dotyczą fikcji. O ile orygnalnie każda jednostka do efilu jest głęboko konsultowana i dyskusje trwają ile czego powinno być co do punktu, to dodatek arbitralnie, może nam zrobić z jednostki potwora - przykład Mario - Ju 88 - 100% zwiększenie możliwości operacyjnych porządnego bombowca. To nie jest drobna modyfikacja. Zwiad który wjeżdża do rzeki i ustawia most. Przecierz PSW nie woziły niczego takiego. etc.
Dyskusja zmierza chyba do sprawdzenia gdzie jest rzeczywistość, a gdzie totalna bajka. Na ile chcemy pozwolić ponieść się fantazji, a na ile dodatki powinny być odzwierciedleniem rzeczywistości.

Jeżeli tak, to jak? Czy np. Ju 88 jest w stanie pomieścić 2 x więcej amunicji?  Jeżeli tak, to może niech lata 2x bliżej. A może po prostu chodzi o to, żeby był groźniejszy i wyrazem tej groźności nie musi byc dodatek "Support", wystarczy tylko "Special munition".
Jak to było w przypadku Junkersów nie wiem, choć a propos czołgów, wszyscy czytali chyba jak załogi kombinowały, żeby zabrać ponadregulaminową liczbę pocisków.
I czy dodatkowa amunicja w czołgu musiałaby ograniczać ruch? Czy może inicjatywę (ze względu na ciasnotę w środku) do momentu wystrzelenia tych dodatkowych pocisków?
Albo dodatkowa amunicja dla np. piechoty? Jak na lądzie to ok, jak desant to już bez. (albo konieczność puszczenia dodatkowego samolotu, który zrzuci tylko zapasy)

Nie wiem czy to dobry pomysł, ale można założyć oddzielne wątki dla każdego dodatku i dyskutować jego oddziaływanie na każdy z rodzajów broni.

Niektóre dodatki w wypadku jednych klas jednostek dają się uzasadnić, w wypadku innych są fikcją. Ten sam dodatek w ramach różnych klas broni mógłby nakładać różne ograniczenia.  Przepraszam, jeżeli dzielę zapałkę na czworo.

pozdr.
Pz_IV
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 05, 2013, 07:50:29 PM
"Dodatkowa amunicja" nie musi oznaczać fizycznie większej ilości pocisków, lecz MNIEJSZE ZUŻYCIE (celniejsze strzelanie).

"Special munition" była dość powszechnie stosowana w czasie II WW, tyle, że takie "wzmocnione" pociski były dość rzadkie, ale stosowano je np. w 25pdr.

CytatCzy np. Ju 88 jest w stanie pomieścić 2 x więcej amunicji?  Jeżeli tak, to może niech lata 2x bliżej

To akurat, w skali naszych map nie ma sensu. Jeśli największa mapa to kwadrat o boku 100km. Tyle to przeleci nawet obładowany Junkers.

Zasięg samolotu w heksach, ma (w mojej filozofii) więcej wspólnego z szybkością niż z zasięgiem.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Październik 06, 2013, 12:06:34 PM
Cytat: Pz_IV w Październik 05, 2013, 05:59:41 PM
... Czy np. Ju 88 jest w stanie pomieścić 2 x więcej amunicji?  Jeżeli tak, to może niech lata 2x bliżej.
Wagowo to uniósł by 2 razy więcej - tylko gdzie ja załadować?...gdy luk bombowy pełen! - może się to ziścić poprzez zmniejszenie pojemności zbiorników - ale to już nie dodatki, tylko inna wersja Ju. W Dodatku mógłby unieść 1/3 wagi podstawowej pocisków poprzez podczepiane pod skrzydła i to był by ten Dodatek - czyli max ammo wzrósł by ok 1, nie o 2 (50%, a nie 100%). Zasięg maszyny nie spadał zbyt wiele przy takich polowych modyfikacjach, jedynie potrzeba super dobrego pilota by mógł z tym wystartować i dolecieć nad cel. Manewrowość (wpływająca na inicjatywę) takiej objuczonej maszyny spadała drastycznie. Wiec ujmowanie zasięgu nic nie odzwierciedla (może minimalnie poprzez większe zużycie paliwa) - Inicjatywa powinna spadać  i to więcej niż 1, a z zasięgu też można by ująć 1 (choć praktycznie w realiach gry tak jak napisał Gustlik to nic nie zmienia, gdyż największe mapy obejmują zasięgiem 100 km)
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Grudzień 29, 2013, 01:10:14 PM
Zauważyłem w innych efilach, że niektóre jednostki mają zablokowane dodatki.
Zastanawiam się czy jest możliwość wybiórczego  ich blokowania  (dopóki nie zostanie zmieniona  ich filozofia- np. na taką jak proponowałem na początku wątku- co oczywiście zależy już od Luisa)?
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Grudzień 29, 2013, 01:20:29 PM
Podasz przykład tego zablokowania? tzn. jaki efille, co za jednostka?
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 29, 2013, 01:29:39 PM
Ostatnio grałem w kampanię na Composite efile i tam rzeczywiście działa kolejowe mają zablokowany zakup dodatków, podobnie jak ciężkie bombowce strategiczne. Pewnie po to, żeby nie kupować dodatkowej amunicji.
Tytuł: Odp: "Attachements" czyli dodatki
Wiadomość wysłana przez: Mario w Grudzień 29, 2013, 01:34:15 PM
OpenGen 0.90.28.9 * (27 Sep 2013)   * Efile version:OpenPeG v1.0
Campaign: Western Campaign v1.2,  *
Dużo jednostek, głównie lotnictwo.