Kampania, o którą prosiło parę osób - polegająca na dowodzeniu siłami lądowo morskimi - US Army i Marines.
Zaczyna się parę lat przed wojną - kiedy zostajesz wysłany - jako dowódca niewielkiego kontyngentu sił lądowych do poszerzenia stref wpływów USA w różnych częściach świata. A potem nadchodzi Pearl Harbor...
Schemat kampanii jest liniowy, ale nieliniowy jest przydział sił głównych.
W pierwszej fazie dowodzisz siłami USArmy + USNavy
Po Pearl Harbor - zostajesz dowódcą Marines z dostępnym sprzętem: USMarines + USNavy
W czasie działań w Europie masz do dyspozycji USArmy + USMarines + USNavy.
Po powrocie na Pacyfik znów: USMarines + USNavy.
Bitwy (z wyjątkiem pierwszej) są lądowo-morskie i polegają głównie na lądowaniach w różnych zakątkach globu.
Proporcje działań na lądzie i na morzu, w poszczególnych scenariuszach, są różne - czasem więcej jest jednego -
czasem drugiego. Ale zawsze należy dbać o równomierny rozwój obu części swojej armii.
W większości scenariuszy lotniska lądowe są dostępne (lub można je zbudować) - jednak posiadanie lotniskowca
i lotnictwa morskiego ogromnie ułatwia sprawę.
W walce morskiej najważniejsze znaczenie ma przewaga dystansu i wczesne wykrycie przeciwnika - temu służą
samoloty pokładowe na pancernikach i krążownikach. Takie samoloty NIE MOGĄ LĄDOWAĆ NA LOTNISKOWCACH!
Niestety - nie ma osobnych oznaczeń dla tych maszyn (są oznaczone tak jakby mogły lądować na lotniskowcach),
więc podaję listę:
- O3U Corsair
- OS2U Kingfisher
- Curtiss SC Seahawk
Do obsługi wodnosamolotów Catalina służą okręty typu Seaplane Tender i bazy wodnosamolotów.
EDIT - oczywiście Cataliny, jak i samoloty z okrętów mogą być obsługiwane także na lotniskach lądowych.
W każdym scenariuszu można robić upgrady na lotniskach i lotniskowcach, czyli wymieniać wersje bombowe
na torpedowe w czasie scenariusza - w zależności od potrzeby misji.
EDIT - upgrade na lotnisku jest możliwy o ile lotnisko jest jednocześnie SHexem. Na lotniskowcu - zawsze.
Kampanię załączam poniżej - UWAGA wymaga najnowszego efila - 4.3. !!
Powodzenia - wesołej zabawy!
[załącznik usunięty przez administratora]
Mały słownik floty:
Pancernik - Najsilniejszy "argument" jaki można mieć. Odpowiednio wyszkolony - jest nie do zatrzymania. A jeśli ma lidera - to jest wręcz bezcenny. Oddziały lądowe wymiata bez pytania, ale UWAGA! - u przeciwnika działa to tak samo, więc i Twoje jednostki lądowe nie wytrzymają konfrontacji z takim potworem.
Krążownik ciężki - "koń roboczy" floty. Siłą ognia nie ustępuje aż tak bardzo pancernikowi - a tańszy. Relacja siły ognia do ceny jest znacznie bardziej korzystna. Przy współpracy samolotów torpedowych potrafi poradzić sobie nawet z pancernikiem, jednak rzadko odbywa się to bez strat własnych. Oddziały lądowe rozbija również skutecznie.
Krążownik lekki - można zapytać "po co one są" - odpowiedź brzmi - bo były. W zasadzie, przydaje się tylko w sytuacji
gdy nie ma kasy na KrC. W niektórych krajach KrL są szybsze, ale tylko w niektórych. Czasem niewiele różni się od niszczyciela - jednak jest to najmniejszy i najtańszy okręt z własnym lotnictwem pokładowym.
Niszczyciel - podstawowa osłona floty przed samolotami i okrętami podwodnymi - jest to jedyna klasa, która potrafi z nimi walczyć. Niszczyciele muszą stanowić parawan osłony dla ciężkich okrętów, choć w ten sposób oczywiście narażają się na atak. Współpraca lotnictwa rozpoznawczego z niszczycielami - to podstawa ochrony floty.
Okręt podwodny - miły dodatek, ale w akcji ofensywnej - ze względu na niską prędkość - mało przydatny.
Lotniskowiec - choć zawsze możemy sobie zbudować lotnisko na lądzie, to jednak najpierw trzeba na tym lądzie wylądować
a tu lotniskowiec jest niezastąpiony do osłony desantu.
Dzięki Gustliku zaraz zacznę testy bo mnie korci >:D. Zapowiada się super
1 Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 54 * Average: 54
Current scenario: Ethiopia, VH prestige is 80 , All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 652
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +3500, Massawa , cap disabled, 16 turns prestige: 290
if V : +2150, Massawa , cap disabled, 18 turns prestige: 290
if TV: +1100, Massawa , cap disabled, 20 turns prestige: 290
Ls: Loss , turn prestige: 290
Piechota
* Infantry 38 , 6x6 Truck , , 2 bars , 247 exp , USA , 7/10 , Combat Support , 3 kill , 0 pp - U:001 [+171 exp]
* Assault Eng. 38 , 6x6 Truck , , 1 bars , 182 exp , USA , 1/10 , 3 kill , 0 pp - U:002 [+106 exp]
* Cavalry , , 1 bars , 166 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+90 exp]
* Infantry 38 , 6x6 Truck , , 0 bars , 86 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp - U:006 [+10 exp]
Czołg
* M2A2 , , 1 bars , 157 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:008 [+81 exp]
Rozpoznanie
* M3 Scout Car , , 1 bars , 120 exp , USA , 9/10 , Aggressive Maneuver , 0 kill , 0 pp - U:007 [+44 exp]
FlaK
* M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck , , 1 bars , 138 exp , USA , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:003 [+62 exp]
Artyleria
* 75mmM1 , 6x6 Truck , , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+37 exp]
Myśliwiec
* Seversky P-35 , , 2 bars , 227 exp , USA , 10/10 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:025 [+140 exp]
Player 1 : USA
Killed: INF:8 TNK:1 FLAK:1 FORT:1 ATY:2 FTR:1 Total: 14
Lost : Total: 0
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 681 exp, 8 kill, 0 pp Average: 170 exp, 2 kill, 0 pp
Czołg * 1 Units * 0 Leaders Total : 157 exp, 2 kill, 0 pp Average: 157 exp, 2 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 1 Leaders Total : 120 exp, 0 kill, 0 pp Average: 120 exp, 0 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders Total : 138 exp, 2 kill, 0 pp Average: 138 exp, 2 kill, 0 pp
Artyleria * 1 Units * 0 Leaders Total : 113 exp, 0 kill, 0 pp Average: 113 exp, 0 kill, 0 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders Total : 227 exp, 2 kill, 0 pp Average: 227 exp, 2 kill, 0 pp
* Summary: * 9 Units * 3 Leaders Total : 1436 exp, 14 kill, 0 pp Average: 160 exp, 2 kill, 0 pp
Player 1 USA has 10 units total (core+aux):
Piechota : 5
Czołg : 1
Rozpoznanie : 1
FlaK : 1
Artyleria : 1
Myśliwiec : 1
Player 2 Italy, Terrorists has 4 units total (core+aux):
Piechota : 3
Fortyfikacje : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Scenariusz dobry. M2 to nie Abrams ;D
Hmmm ... brzmi zacnie :) Dzięki !
Popykam w wolnej chwili
No Gustlik- jak zawsze niezawodny!!!
Cytat: Gustlik w Marzec 04, 2014, 12:19:50 PM
Mały słownik floty:
Okręt podwodny - miły dodatek, ale w akcji ofensywnej - ze względu na niską prędkość - mało przydatny.
Okręty podwodne w czasie II wojny światowej były dosyć skuteczną bronią (szczególnie w pierwszej fazie, a na Dalekim Wschodzie nawet do końca)-dopiero zastosowanie szczelnego systemu konwojowego w połączeniu z działaniami lotnictwa utrudniło ich funkcjonowanie.
Może jakoś wzmocnić ich siłę ofensywną-dodać jakiś dodatek?
Okręty podwodne- jeżeli nie ma niszczycieli są niemal bezkarne. A odpowiednio doświadczone są cholernie groźne.
Akurat myślę, że nie ma potrzeby ingerować w statystyki op z czasów II WW. Było kilka tylko cukiereczków w stylu Sourcouf czy I-400 to wszystko. Cała reszta to jakby to określić okręty nurkujące ;D. Wolne, niezdolne by towarzyszyć szybkim zespołom floty.
Nieprawda, z końcowego kresu niemieckie miały świetne statystyki.
Tak tylko ile ich było bądżmy realistami. W okresie po 45 można zmieniać charakterystyki op.
A po co? Przecież są różne typy...
Uważam, że nie trzeba zmieniać prędkość-ale okręt podwodny był dopóki nie zaatakował praktycznie trudno wykrywalny
-tu można by coś zrobić (ograniczyć możliwość wykrycia ;D)
Ależ tak poszczególne typy mogą mieć lepsze charakterystyki. Co do wykrywania to bym nie tykał tego na razie. Jak by to zoorganizować :huh?. Dużo niszczycieli, specjalizowane samoloty może i było by ciekawiej >:D.
Cytat: Gustlik w Marzec 08, 2014, 12:19:17 AM
Rejkjavik trzeba zdecydowanie przerobić - myślałem, że Niemcy zdążą zająć choć jeden aliancki VHex.
Inna sprawa, że ta mapa nie pozwala na specjalne szaleństwa. Zobaczę czy nie da się na innej.
Cytat: Gustlik w Marzec 08, 2014, 01:39:06 AM
Sprawdzałem ten Rejkjavik - nie bardzo jest go na czym innym posadzić - chyba, że olać zgodność terenową i spróbować mapy "Halifax" - ale nie wiem czy tam jest duzo więcej miejsca. Chodzi przecież o to, żeby okręty też miały gdzie pływać.
Macie grafikę - jeśli wam się podoba - teraz jest ponad 4000x 4000 px, a hex = około 2 km w rzeczywistości.
Można zmniejszyć do max wielkości --> wtedy hex wyniesie około 3,2 km.
Można wyciąć odpowiadający kawałek do wielkości max mapy --> wtedy zostanie zachowana wielkość 2km//hex
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/map_rey3_8bit.png (http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/map_rey3_8bit.png)
Piękna mapa by była z tego i co najważniejsze nasza ;D
A to jest oficjalna mapa?
Bo nie widziałem jej u Gilestiela...
Robi się dopiero ;D
Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2014, 02:28:47 PM
A to jest oficjalna mapa?
Bo nie widziałem jej u Gilestiela...
Cytat: Rudel w Marzec 23, 2014, 02:32:47 PM
Robi się dopiero ;D
Robi się, jeśli będzie chętny to użyć ...
Teraz jest tylko obrazek - tak jak napisałem w poprzednim poście -->
CytatMacie grafikę - jeśli wam się podoba - teraz jest ponad 4000x 4000 px, a hex = około 2 km w rzeczywistości.
Można zmniejszyć do max wielkości --> wtedy hex wyniesie około 3,2 km.
Można wyciąć odpowiadający kawałek do wielkości max mapy --> wtedy zostanie zachowana wielkość 2km//hex
Więc trzeba wybrać, zadeklarować, no i mieć wpływ na robienie mapx --> teraz można wybierać obszar, skalę i gdzie jaki teren zaznaczyć ...
A teren jest trudny - tundra, skały, lodowiec, brak kolei i drogi w zasadzie na nabrzeżu. Lasy liściaste.
Mam taką propozycję - jeśli to jest już maksymalny rozmiar mapy, to proponuję obciąć dwa heksy lądu po prawej a dodać dwa heksy szerokości morza po lewej, żeby ten półwysep u góry dało sie opłynąć...
Przeskalowałem grafikę z 4333x4123px do 3166x3026px (70x60 hex)
Dodałem ocean na lewo, ucinając ląd na prawo.
Nałożyłem heksy, aby wszystko było jasne.
Wrzuciłem obrazek w jpg, bo mniej zajmuje, a ja mam limit transferu.
W png --> przy 8bit zajmuje 3,3MB, a przy 16bit --> 7,1 MB.
Jeśli są jakieś uwagi, to najlepiej teraz.
Ponieważ obecnie mam ograniczony czas i losowo mogę odpisywać(pracować na kompie) proszę o wyrozumiałość.
(http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/map_rey5hex.jpg)
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/map_rey5hex.jpg
Spoko - ja nie mam wiecej uwag - poproś o numer i możesz publikować
ładniutka ta mapa :clap. Aż mnie korci ile okrętów można tam wsadzić >:D. Mamy mapę marzenie na naszą bolączkę Rejkjavik
Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2014, 09:26:33 PM
Spoko - ja nie mam wiecej uwag - poproś o numer i możesz publikować
Cytat: Rudel w Marzec 23, 2014, 09:35:02 PM
ładniutka ta mapa :clap. Aż mnie korci ile okrętów można tam wsadzić >:D. Mamy mapę marzenie na naszą bolączkę Rejkjavik
No tak, ale mapx trzeba zrobić, a to trochę potrwa, oj potrwa.
A może ktoś ma chęć w tym mapx-ie pogrzebać - chociaż nazwy?
Dobra, zrób mapx'a z terenem, a ja spróbuję potem zrobić nazwy.
Mapa bardzo ładna, a może by ją tylko stonować w kolorze- ten zielony w kierunku szarości?
Gratuluję efektu! :clap
Świetna mapka, Ja nic bym nie zmieniał, jest git :o
Jest naprawdę ładna i wielka. Trzeba będzie inaczej wojsko budować w kampanii by uganiać się po takiej mapie :box
Dziękuję wszystkim.
Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2014, 10:58:01 PM
Dobra, zrób mapx'a z terenem, a ja spróbuję potem zrobić nazwy.
Dzięki Gustlik.
Okazuje się, że trzeba ją przyciąć o 1 hex z szerokości, bo Suite nie zagospodarowuje tej kolumny ( brak siatki hex i po najechaniu i kliknięciu wywala bez ostrzeżenia do win)
Zapomniałem, że efektywny obszar roboczy jest mniejszy. Ale i tak będzie to największa moja mapa.
Jeśli chodzi o teren to daję trochę śniegu, góry, wzgórza, nierówności, baccage, trochę terenu czystego , a najwięcej jest oceanu
Świetna mapa :).
Ogromne przestrzenie-to co lubię.
Tylko trochę kolory można stonować ( na mniej jaskrawe).