Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Marzec 27, 2014, 11:23:14 AM

Tytuł: W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 27, 2014, 11:23:14 AM
W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum, informujemy tych, którzy jeszcze
nie wiedzą, że mamy swój Fanpage (grupę) na Facebooku:

https://www.facebook.com/groups/140111696051369/

Zawsze można jej użyć jako alternatywnego środka komunikacji.
Tytuł: Odp: W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Marzec 27, 2014, 12:08:50 PM
Jak ktoś nie ma FB, a ma np. nk.pl => proszę, jest i tam grupa:  http://nk.pl/#grupy/9715

Prywatne namiary podam, jak już ktoś się ostanie na forum. ;)
Tytuł: Odp: W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Marzec 27, 2014, 02:11:12 PM
To czyżby serwer padał czy jakieś ataki na nasze forum?
Tytuł: Odp: W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Marzec 27, 2014, 03:02:50 PM
Niby serwer, bo na innym forum, też ta plansza z nazwa.pl się pojawiła.
Tytuł: Odp: W związku z permanentnymi ostatnio kłopotami na Forum
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 28, 2014, 02:13:06 PM
Problemy techniczne Nazwa.pl, platformy hostingowej należącej do NetArtu, z różnym nasileniem utrzymują się od wtorku. - Obecnie trwająca awaria dotyczy części klientów posiadających serwery Active i jest spowodowana problemami w działaniu macierzy dyskowej, na której składowane są pliki. Problem z różnym natężeniem może występować przez kilkadziesiąt najbliższych godzin. W tym czasie może być odczuwane powolniejsze działanie stron lub mogą występować problemy z dostępem do nich. Dane Klientów nie są zagrożone - wyjaśniała firma w środę.

W kolejnych komunikatach zaznaczyła, że problemy dotyczą tylko stron www, a nie baz danych czy poczty mailowej. W środę udostępniła dane z ostatniego dostępnego backupu posiadaczom wszystkich serwerów objętych awarią, żeby w pełni przywrócili dane sprzed pojawienia się kłopotów.

Klienci, których serwisy zostały dotknięte przez skutki awarii, na facebokoowym fanpage?u Nazwa.pl narzekają, że nie można dodzwonić się do biura obsługi firmy, a na wysłane jej maile nie dostali odpowiedzi. Podkreślają straty, jakie ponoszą z powodu przerw w dostępności ich stron. Fanpage w ostatnich dniach przypomina książkę zażaleń - pod każdym wpisem zostało dodanych kilkaset komentarzy, w większości negatywnych.

Nazwa.pl wyjaśniła w czwartek, że jej telefony cały czas działają, ale linie się przeciążone, więc trudno się dodzwonić. Firma zapewniła, że poszkodowani klienci otrzymają rekompensaty, o których zostaną powiadomieni w ciągu kilku dni. Nadal jednak nie potrafiła określić, jak długo jeszcze potrwa usuwanie problemów. - Cały czas jednak podkreślamy, że pracujemy nad problemami oraz, że awaria dotyczy tylko części klientów - zaznaczyła.

Niektórych użytkowników nie przekonały te tłumaczenia. Zapowiadają oni, że złożą pozew zbiorowy przeciw Nazwa.pl. o zwrócenie strat wywołanych awarią. Powstał już fanpage tego pozwu, do czwartku wieczorem dołączyło do niego ponad 150 osób.

Ponadto internauci szybko stworzyli kilka memów wyśmiewających zawodność i słabą obsługę klienta przez Nazwa.pl, najczęściej przerabiając do tego reklamy platformy.