Możliwość stosowania większych map w kampaniach, wymusza zwiększenie ilości heksów na jaką latają samoloty.
Już na dotychczasowych mapach było śmiesznie kiedy na lotnisko trzeba było lecieć dwie tury, a teraz, niektóre samoloty, muszą lecieć z Katowic do Wrocławia trzy tury....
Dlatego mam prośbę do bieglejszych w matematyce - spróbujcie opracować algorytm/podzielnik według którego można by
dzielić rzeczywistą prędkość samolotu, tak aby otrzymać wielkość w heksach - sensowną do zastosowania w grze.
Trzeba pamiętać, że interesuje nas zakres prędkości od 150 do 2500km/h, dzielony co - no właśnie - co ile km na heks?
Ja wymyśliłem coś takiego, ale nie wiem czy jestem z tego zadowolony:
<200=11
200=12
250=13
300=14
350=15
400=16
450=17
500=18
550=19
600=20
650=21
700=22
750=23
800=24
900=25
1000=26
1100=27
1200=28
1300=29
1400=30
1500=31
1600=32
1800=33
2000=33
2200=34
2400=35
Najpierw dzielone jest co 50, potem co 100 i na końcu co 200, ale nie do końca o to mi chodzi, bowiem niespecjalnie zwiększa
to obecny zakres ruchu samolotów, tak że prezentuję to jako tabelę poglądową i wyjście do dalszych prac.
Fajny pomysł, a mógłbyś podać tez przykładowe typy, bo będzie lepiej pogadać na konkretach. "Piję" pod innych rozmówców.
Powiem tak- klasa: myśliwiec- standardowy- Bf-109 powinien niewiele już się różnić od Spita czy Jak-9. Ale jak "nagrodzić" daleki zasięg Mustanga?
Co do heksów to na nowych mapach staram się zachować ok 2 km na heks. Co do zasięgu samolotów to trudno coś pośredniego zaproponować podział prędkości jest sensowny ale np pokładowe samoloty japońskie górowały zasięgiem lotu nad samolotami aliantów w początkowej fazie wojny, zaś japońskie samoloty rozpoznawcze w zasadzie do końca wojny miały przewagę zasięgu nad innymi konstrukcjami. Nie wiem czy proste przełożenie prędkości na zasięg na mapie będzie ok ale to zawsze krok do przodu. Zawsze można niektóre typy samolotów nagrodzić 1 czy 2 heksami dodatkowymi. Na dużych mapach to nabierze znaczenia (grałem trochę na nowej mapie Guadalcanal).
CytatFajny pomysł, a mógłbyś podać tez przykładowe typy, bo będzie lepiej pogadać na konkretach.
No to właśnie konkret masz w tabeli powyżej - szkielet przeliczenia który zaprojektowałem, ale to jest robota zupełnie na oko.
Jak mnie ktoś zapyta dlaczego do 1000km/h drabinka jest co 50, a potem co 100, a jeszcze potem co 200 - to powiem - nie wiem.
Tak mi się wydawało, ale może to jest źle....
Chodzi o sensowny algorytm przeliczenia rzeczywistej Vmax na heksy w grze i tyle - bez rozdrabniania się na dodatki i bonusy.
Zasięg nie ma nic do rzeczy - nawet przy mapach największych rozmiarów, to wciąż są obszary, które każdy samolot 'łyka" w całości. Nie gramy na tysiącach kilometrów.
To wciąż są kilometry liczone głównie tylko w dziesiątkach, a w szczególnych przypadkach w setkach, ale to jest 150 - 200 km najwyżej (licząc przekątną dużej mapy). To nie są dystanse na których zasięg Liberatora ma jakiekolwiek znaczenie.
Dlatego powtarzam chodzi mi o proste propozycje typu - "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20", albo: "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20 i dodaj 3", "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20 dla zakresu do 1000, a powyżej podziel przez 25". Chodzi o to, żeby ktoś pomógł mi przetestować tego typu rozwiązania pod kątem sensowności w grze.
CytatCo do heksów to na nowych mapach staram się zachować ok 2 km na heks.
No i to niestety nie jest najlepsze wyjście. Na Guadalcanalu czasem na obszarze 10 km rozgrywała się cała bitwa - czyli na 5 heksach? 2 kilometry to jedno kotwicowisko w Pearl Harbor - jak ma wpłynąć kilka okrętów na jeden heks?
Zawsze powtarzam - zanim zacznie się robić mapę trzeba się zastanowić DO JAKIEJ BITWY będzie ona potrzebna??
JAKIE DZIAŁANIA MAJĄ BYĆ NA NIEJ POKAZANE?
Prosta tabela podobna do tej pierwszej ..
Następny przedział wyznaczamy powiększając go o 11,5% w stosunku do poprzedniego( zaokrąglenie do 10km/h)
heksy prędkości
11 200
12 225
13 250
14 280
15 310
16 350
17 390
18 430
19 480
20 540
21 600
22 670
23 740
24 830
25 920
26 1030
27 1150
28 1280
29 1420
30 1590
31 1870 1770
32 1970
33 2200
34 2450
35 2730
36 3040
....... --> itd
Najlepiej było by podzielić na dwie grupy - samoloty drugiej wojny i nowsze ..
A spróbuj jeszcze wersji na 10% - wydaje mi się, że nic się nie stanie jeśli współczesne samoloty będą latać na 40 heksów...
Sam bym spróbował, ale muszę pędzić do roboty na popołudnie.
Aha - a podział nie ma sensu, dlatego, że często samoloty z IIWW były używane jeszcze długo w czasach "odrzutowych".
Granica jest bardzo nieostra.
Proszę bardzo --> tabela na 10%
10%
heksy prędkości zaokrąglona
11 200 200
12 220 230
13 242 250
14 266,2 270
15 292,82 300
16 322,102 330
17 354,3122 360
18 389,74342 390
19 428,717762 430
20 471,5895382 480
21 518,748492 520
22 570,6233412 580
23 627,6856753 630
24 690,4542429 700
25 759,4996672 760
26 835,4496339 840
27 918,9945973 920
28 1010,894057 1020
29 1111,983463 1120
30 1223,181809 1230
31 1345,49999 1350
32 1480,049989 1490
33 1628,054988 1630
34 1790,860487 1800
35 1969,946535 1970
36 2166,941189 2170
37 2383,635308 2390
38 2621,998838 2630
39 2884,198722 2890
40 3172,618594 3180
41 3489,880454 3490
42 3838,868499 3840
43 4222,755349 4230
44 4645,030884 4650
Jak pisałem o podziale --> to chodziło o zmianę współczynnika dla samolotów przekraczających prędkość dźwięku
I to widział bym tak --> zmiana z 11,5% na 10% po przekroczeniu ostatniego zakresu poddźwiękowego
11,5 / 10%
heksy prędkości zaokrąglona
11 200 200
12 223 230
13 248,645 250
14 277,239175 280
15 309,1216801 310
16 344,6706733 350
17 384,3078008 390
18 428,5031979 430
19 477,7810656 480
20 532,7258882 540
21 593,9893653 600
22 662,2981423 670
23 738,4624287 740
24 823,385608 830
25 918,0749529 920
26 1023,653572 1030
27 1141,373733 1150
28 1255,511107 1260 zmiana
29 1381,062217 1390
30 1519,168439 1520
31 1671,085283 1680
32 1838,193811 1840
33 2022,013192 2030
34 2224,214512 2230
35 2446,635963 2450
36 2691,299559 2700
37 2960,429515 2970
38 3256,472466 3260
39 3582,119713 3590
40 3940,331684 3950
41 4334,364853 4340
42 4767,801338 4770
43 5244,581472 5250
44 5769,039619 5770
Dobra, ale teraz do wszystkiego dodałbym 1 żeby się zaczynało od 12, bo jednak dawno temu ale trochę tego żelastwa poniżej 200km/h jeszcze latało i dla nich zarezerwowałbym wartości 10 i 11, OK?
Według życzenia --> tak to wygląda (10 i 11 to tylko propozycja)
11,5 / 10%
heksy prędkości zaokrąglona
10 150
11 180
12 200 200
13 223 230
14 248,645 250
15 277,239175 280
16 309,1216801 310
17 344,6706733 350
18 384,3078008 390
19 428,5031979 430
20 477,7810656 480
21 532,7258882 540
22 593,9893653 600
23 662,2981423 670
24 738,4624287 740
25 823,385608 830
26 918,0749529 920
27 1023,653572 1030
28 1141,373733 1150
29 1255,511107 1260 zmiana
30 1381,062217 1390
31 1519,168439 1520
32 1671,085283 1680
33 1838,193811 1840
34 2022,013192 2030
35 2224,214512 2230
36 2446,635963 2450
37 2691,299559 2700
38 2960,429515 2970
39 3256,472466 3260
40 3582,119713 3590
41 3940,331684 3950
42 4334,364853 4340
43 4767,801338 4770
44 5244,581472 5250
45 5769,039619 5770
Dzięki, tyle to już sam zrobiłem :D
Tylko wprowadziłem jeszcze jedną poprawkę - tam jest jedna nieścisłość w zaokrągleniu w efekcie której
pierwsze szczebelki są niekonsekwentne 30-20-30-20-30.
223 powinno chyba być zaokrąglone w dół.
Więc ostatecznie wyszło mi tak:
10=130
11=160
12=190
13=220
14=250
15=280
16=310
Potem już schodki konsekwentnie rosną.
No to poprawka i całość
11,5 / 10%
heksy prędkości
10 130
11 160
12 190
13 220
14 250
15 280
16 310
17 350
18 390
19 430
20 480
21 540
22 600
23 670
24 740
25 830
26 920
27 1030
28 1150
29 1260
30 1390
31 1520
32 1680
33 1840
34 2030
35 2230
36 2450
37 2700
38 2970
39 3260
40 3590
41 3950
42 4340
43 4770
44 5250
45 5770
Samoloty końca wojny do 26 heksów
Nasze obecne myśliwce w okolicach 36 hex - z jednego lotniska położonego centralnie - wszystkie mapy w zasięgu
I dobrze.
No to gotowe..
Cytat: sympatyk w Wrzesień 10, 2014, 09:51:29 PM
No to poprawka i całość
11,5 / 10%
heksy prędkości
10 130
11 160
12 190
13 220
14 250
15 280
16 310
17 350
18 390
19 430
20 480
21 540
22 600
23 670
24 740
25 830
26 920
27 1030
28 1150
29 1260
30 1390
31 1520
32 1680
33 1840
34 2030
35 2230
36 2450
37 2700
38 2970
39 3260
40 3590
41 3950
42 4340
43 4770
44 5250
45 5770
Samoloty końca wojny do 26 heksów
Nasze obecne myśliwce w okolicach 36 hex - z jednego lotniska położonego centralnie - wszystkie mapy w zasięgu
I dobrze.
Jak oś się zmieni zasadniczo zasięg? Np. Stukasa? Któryś typ zyskał?
Zasadniczo wszystkie zyskały, bo i taki był tego cel.
Konkretne przykłady mogę podać jutro - a może jeszcze dziś w nocy, o ile dam radę nad tym posiedzieć.
Spitfire I - z 17 na 21
SBD-2 Dauntless - z 14 na 17
P-11c - z 13 na 17
Bardzo duże zmiany. Może to często pomóc/ przeszkodzić w grze. Czyli- Panowie- trzeba grac, testować. ;)
Praca postępuje...skończyłem Jaki i Iły - biorę się za Hurricane'y - uff
No teraz pójdzie łatwiej, wszak tylko Dorniery są tu liczne jeszcze. ;)
Jeszcze Fokkery - pamiętaj, że tam jest też i Pierwsza Wojna :)
Zapomniałem o Focke -Wolfach... No i Bristolach... Jestem ciekaw ostatecznego efektu.
A jedyne, czym się martwię, to ze czasem szybszym samolotem mogłem uciec po nieudanym ataku i się skryć, teraz może być to niemożliwe...
Teraz trochę namieszam >:D.
Nie uważacie ze należało by uwzględniać prędkość przelotową zamiast maksymalnej. Taki Spitfire nie zasuwał przez cały czas 580km/h, przez większość lotu poruszał się w trybie ekonomicznym ~340km/h.
Wyrównało by to szanse bombowców które dostatecznie cierpią przez nieuwzględnienie zasięgu.
No ale przecież cały czas na ekonomicznej nie leciał... to, co będziesz uśredniał? 5% na start, lądowanie, 40% przelot, 20% bojowa??? Skoro to są działania bojowe, to zasadne jest, że jednak wyższą wartość bierze się pod uwagę. Czołgi też nie pędziły na maksie...
Kłóciłbym się, piloci RAFu mogli utrzymywać maksymalna moc przez maks 5 min (tzw. Combat Engine Limitation) .
Co do czołgów to kilka godzin maksymalnej prędkości było wykonalne. Dodatkowo w grze zróżnicowanie terenu sprawia wrażenie zróżnicowanej prędkości.
Zresztą nie nalegam, po prostu kwestia do rozważenia.
Trzeba cały czas patrzeć na wielkość naszych map (ja to zdanie chyba wstawię zamiast banera forum...)
To jest od 40 do 80 km - w skrajnych przypadkach 100-120. Czyli dystans jaki samolot pokonuje w 5-10 minut.
Trudno chyba na takim odcinku mówić o prędkości "przelotowej". Poza tym nasze scenariusze rzadko
zakładają loty "turystyczne" - to zawsze jest wejście do walki, a to robi się jak najszybciej.
Poza tym zawsze można tak jak w tym dowcipie:
- Ile to auto wyciąga?
- Dwieście na godzinę...
- Dwieście? Strasznie dużo....
- Przecież nikt Panu nie każe jechać całą godzinę....
Więc jak ktoś sie boi przegrzać silnik - nie musi latać na 22 heksy - zawsze może na 15.... :)
Nowy system ruchu samolotów wygląda dość dobrze w grze. Samoloty mają zróżnicowany zasięg co powoduje lekkie zamieszanie na początku. Lecz w trakcie gry nie przeszkadza i nie irytuje. Odrobina realizmu przy lotnictwie jest wskazana. Teraz pod uwagę trzeba wziąć zasięg i możliwości samolotu ( Ju-87D czy Ju-87G a tu różnica jest dość wyraźna). Zasięg jeszcze ważniejszy jest dla myśliwców (łatwiej ścigać niedobitki). W sumie udana aktualizacja systemu ruchu lotniczego ;D
Troszkę pograłem na starym systemie. Obecnie, jak kolega pisał wyżej, zasięgi są zróżnicowane i polowe lotniska dla takich Stukasów to podstawa. Saperzy na tym skorzystali ;D. Jedyne co jest jeszcze nie tak to lądowanie na lotniskowcach, gdy samolot skończył ruch a ten pod niego podpłynął. To tak jakby zgarniał go z powietrza. Skoro o zasięgu mowa i lotnictwie, to wkurza mnie szukanie wśród bombowców samolotów rozpoznawczych. Nie można by im przydzielić oddzielnego miejsca.
Zważ, że przez swą turę rozumiesz pewien okres czasu, zatem podpływanie lotniskowca to też po prostu manewr...
Dla samolotów są 2 klasy. No są jeszcze strategiczne, ale to inna bajka.