Witam Generałów.
Ponieważ ''drażniły'' mnie błędy wojskowe i historyczne,postanowiłem zrobić swoją wersję tej kampanii.
Na Suicie się nie znam ale ostatnio trochę poczytałem i czegoś tam się nauczyłem :o
Gustlik,Zsamot i Mario wiedzą o co chodzi :D
Zmiany będą dotyczyć strony niemieckiej.....jednostki,nazwy itp.
Przejrzałem trochę książek......ogólnie zmiany będą ''prawdziwe''....jednostki takie jakie były na etatach.
Zaprzęgi konne nie będą holować haubic,szczególnie w jednostkach pancernych.
PIERWSZA KREW
Ogólnie podmieniłem jednostki grenadierów i pionierów.
12 AufklAbt......SPW 251/22 zamieniłem na SPW/8.....tych z Pakiem 40 nie było w 12SS.
26 Pułk Gren.Panc. jest ''gepanzert''.
25 Pułk Gren.Panc. jeździ na Oplach.
Wszystkie jednostki FLAK zamieniłem na AIR DEFENCE !......alianci panują w powietrzu....niemieckie lotnictwo nie istnieje,więc na logikę bardziej przydatne są jednostki pelot.
Zmieniłem artylerię korpuśną,na taką jaka była i transport na ciągniki artyleryjskie a nie zaprzęgi.
101sSSPanzAbt....podczas przemarszu przez Francję poniósł jakieś tam straty (P.Agte-M.Wittmann) a po dotarciu do Normandii czołgi musiały przejść przeglądy po długiej podróży......w wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.
Zmieniłem ''ikonę'' Panther G....bo mi się bardziej podoba kamuflaż :D
A teraz najważniejsza zmiana......PIONIERZY.
Budowlanych zamieniam na szturmowych,dlaczego?.......dlatego że....tak naprawdę to był bat.gren.panc. walczący w pierwszej linii.
Oczywiście batalion ten przeszedł szkolenie saperskie.....budowa przepraw,pola minowe itd.
Ale częściej był używany jako jednostka bojowa.......dlatego Sturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.
Cytatw wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.
Osobiście nie lubię jednostek o maksymalnym stanie 5 (5/5). Ich przydatność jest raczej wątpliwa (poza specjalnymi jednostkami np. sztab), ponieważ w spotkaniu z jednostką o pełnym stanie ( a może również spotkać jednostkę o podwyższonym stanie np. 12/10) łatwo ginie. Wolałbym raczej aby niepełne stany jednostki były ustawiane jako 5/10. Dawało by mi to możliwość uzupełnienia w trakcie walki.
Wittmann jest raczej elitarną jednostką i nadaje klimat kampanii. Fajnie by było, gdyby mogła wykonywać specjalne (trudne) misje a nie zginąć po zdecydowanym kontrataku npla lub być trzymana z tyłu dla jej ochrony.
Odcinek PzDiv ''Lehr''.
Rozumiem, ż przewidujesz do tej gry wydanie specjalnego, dedykowanego efila?
Nie,Twój jest najlepszy ;)
Za bardzo nie chcę niczego zmieniać w kampanii.
Podmieniam tylko jednostki niemieckie na takie jakie były w rzeczywistości.....np. w dywizji ''Lehr'' wszystkie bataliony i kompanie w pułkach miały SPW....więc tak zrobiłem.
Postaram się aby było ''prawdziwie'' na ile to możliwe.
Na razie to tylko test.....po pierwszym scenie zrobię drugi itd. do samego końca.
A potem rozegram kampanię po raz drugi po to aby wyłapać niezauważone błędy.
Cytat: Hansen w Grudzień 19, 2014, 02:38:16 AM
Witam Generałów.
Ponieważ ''drażniły'' mnie błędy wojskowe i historyczne,postanowiłem zrobić swoją wersję tej kampanii.
Na Suicie się nie znam ale ostatnio trochę poczytałem i czegoś tam się nauczyłem :o
Gustlik,Zsamot i Mario wiedzą o co chodzi :D
Zmiany będą dotyczyć strony niemieckiej.....jednostki,nazwy itp.
Przejrzałem trochę książek......ogólnie zmiany będą ''prawdziwe''....jednostki takie jakie były na etatach.
Zaprzęgi konne nie będą holować haubic,szczególnie w jednostkach pancernych.
PIERWSZA KREW
Ogólnie podmieniłem jednostki grenadierów i pionierów.
12 AufklAbt......SPW 251/22 zamieniłem na SPW/8.....tych z Pakiem 40 nie było w 12SS.
26 Pułk Gren.Panc. jest ''gepanzert''.
25 Pułk Gren.Panc. jeździ na Oplach.
Wszystkie jednostki FLAK zamieniłem na AIR DEFENCE !......alianci panują w powietrzu....niemieckie lotnictwo nie istnieje,więc na logikę bardziej przydatne są jednostki pelot.
Zmieniłem artylerię korpuśną,na taką jaka była i transport na ciągniki artyleryjskie a nie zaprzęgi.
101sSSPanzAbt....podczas przemarszu przez Francję poniósł jakieś tam straty (P.Agte-M.Wittmann) a po dotarciu do Normandii czołgi musiały przejść przeglądy po długiej podróży......w wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.
Zmieniłem ''ikonę'' Panther G....bo mi się bardziej podoba kamuflaż :D
A teraz najważniejsza zmiana......PIONIERZY.
Budowlanych zamieniam na szturmowych,dlaczego?.......dlatego że....tak naprawdę to był bat.gren.panc. walczący w pierwszej linii.
Oczywiście batalion ten przeszedł szkolenie saperskie.....budowa przepraw,pola minowe itd.
Ale częściej był używany jako jednostka bojowa.......dlatego Sturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.
Czyli robisz to o czym kiedyś już myślałeś ;D
A jak zrobiłeś tą specjalną jednostkę Sturmpionierów?
To nie jest specjalna jednostka tylko taka jaka być powinna.
Panzer Pionier Abtailung......walczą jak grenadierzy + wyszkolenie specjalistyczne,stawiają przeprawy,rozminowują itp.
Jak zrobiłem?........podmieniłem ikonę i dodałem to co uważałem za potrzebne ;)
Może żeby nie robić zamieszania Gustlik zrobiłby/umieścił by tą jednostkę w swoim efilu jako SS Panzer Pionier Abt. ;D
OpenGen 0.90.33.0 * (4 Nov 2014) * AI: Default
Efile folder:D:\OGN\Open General\efile_ogn_gus\ * Efile version:GusOpen Ver:5.0.
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Pierwsza krew , #0 , Victory , score:31
--
Campaign score: 31 * Average: 31
Current scenario: Pierwsza krew, VH prestige is 160 , All map prestige is: 280
Army cost: 0 , Current prestige is 820
Prestige available on map yet is 160 pp ( 160 pp in VH to capture) * Turn: 21
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Carentan , cap 1200, 20 turns prestige: 700
if V : +150, Utrzymać Caen! , cap 800, 20 turns prestige: 700
if TV: +100, Utrzymać Caen! , cap 800, 20 turns prestige: 700
if Ls: +50, 12SS walczy dalej! , cap 1400, 20 turns prestige: 700
Infantry
* SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SS Hitlerjugend/25 PanzGrenRegt , 1 bars , 190 exp , Waffen SS , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:004
* SS PzGren. (gep.) , 12SS Hitlerjugend/26 PanzGrenRegt , 1 bars , 101 exp , Waffen SS , 6/10 , Shock Tactics , 2 kill , 0 pp - U:008
* SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SS Hitlerjugend/12 PanzPionAbt , 1 bars , 101 exp , Waffen SS , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:029
Tank
* Pz IVH , 12SS Hitlerjugend/12 PanzRegt/2 , 2 bars , 204 exp , Waffen SS , 6/10 , Superior Maneuver , 14 kill , 0 pp - U:011
* Panther G , 12SS Hitlerjugend/12 PanzRegt/1 , 2 bars , 201 exp , Waffen SS , 5/10 , 18 kill , 0 pp - U:075
* SS Elite , 101sSSPanzAbt , 5 bars , 665 exp , Waffen SS , 1/10 , Overwatch , 6 kill , 0 pp - U:086
Recon
* 250/8 , 12SS Hitlerjugend/12 AufklAbt , 1 bars , 100 exp , Waffen SS , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:077
Anti-tank
* JagdPz IV , 12SS Hitlerjugend/12 JagdPanzAbt , 0 bars , 97 exp , Waffen SS , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:007
Artillery
* 15 NbWf41 , 251/4 , 12SS Hitlerjugend/12 WerferAbt , 0 bars , 72 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:042
* 15 sFH18 , SdKfz 7 , 12SS Hitlerjugend/12 PanzArtRegt/3 , 1 bars , 158 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:043
Air Defense
* 88mm FlaK 41 , 251/4 , 12SS Hitlerjugend/12 FlakAbt , 1 bars , 141 exp , Waffen SS , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:034
Player 1 : Waffen SS, Germany
Killed: INF:32 TNK:14 RCN:8 AT:8 FLAK:3 ATY:21 AD:5 FTR:9 Total: 100
Lost : INF:11 TNK:3 RCN:2 FORT:13 ATY:2 FTR:1 Total: 32
BV 0
V 1
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 3 Units * 1 Leaders Total : 392 exp, 7 kill, 0 pp Average: 131 exp, 2 kill, 0 pp
Tank * 3 Units * 2 Leaders Total : 1070 exp, 38 kill, 0 pp Average: 357 exp, 13 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders Total : 100 exp, 1 kill, 0 pp Average: 100 exp, 1 kill, 0 pp
Anti-tank * 1 Units * 0 Leaders Total : 97 exp, 2 kill, 0 pp Average: 97 exp, 2 kill, 0 pp
Artillery * 2 Units * 0 Leaders Total : 230 exp, 2 kill, 0 pp Average: 115 exp, 1 kill, 0 pp
Air Defense * 1 Units * 0 Leaders Total : 141 exp, 1 kill, 0 pp Average: 141 exp, 1 kill, 0 pp
* Summary: * 11 Units * 3 Leaders Total : 2030 exp, 51 kill, 0 pp Average: 185 exp, 5 kill, 0 pp
Player 1 Waffen SS, Germany has 60 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank : 5
Recon : 3
Anti-tank : 6
Fortification : 12
Artillery : 10
Air Defense : 7
Player 2 United Kingdom has 5 units total (core+aux):
Infantry : 2
Battleship : 1
Cruiser : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Bitwa wcale nie jest łatwiejsza.
Brakuje ognia zaporowego artylerii.
Za mocna jest obrona przeciwlotnicza same 88....połowę trzeba będzie wymienić na 37mm.
Cytat: Mario w Grudzień 20, 2014, 02:26:35 AM
Może żeby nie robić zamieszania Gustlik zrobiłby/umieścił by tą jednostkę w swoim efilu jako SS Panzer Pionier Abt. ;D
OK,zgadzam się ale w jednostkach WH też.
Może Gustlik na to pójdzie-ale cena tej jednostki musi być odpowiednio wyższa :).
A co do obrony pelot.-sam chciałeś żeby była mocniejsza (w późniejszych scenariuszach będzie przydatna).
Widzę, że bitwa bardzo krwawa- M.Wittman prawie"zginął".
Straty poniosłeś większe niż jak grałeś na 25%-co się do tego przyczyniło?
CytatJak zrobiłem?........podmieniłem ikonę i dodałem to co uważałem za potrzebne Wink
Dlatego pytam - zmieniasz efila? Nie da się takich zmian wprowadzić ot, tak.
Sama zmiana ikony nic nie znaczy - nie zrobi się z tego nowa jednostka tylko nowy wygląd starej - no i będzie to działać TYLKO NA TWOIM komputerze.
CytatSturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.
To samo - jakiekolwiek zmiany w charakterystykach jednostek, będą działać TYLKO NA TWOJEJ KOPII GRY.
Zrozum - efile i kampania TO DWIE RÓŻNE SPRAWY.
Chcesz zmieniać kampanię to zmieniaj, ale zmienianie charakterystyk jednostek nie zmienia niczego w kampanii tylko w efilu!
Zatem, żeby te zmiany działały u wszystkich graczy musisz, razem z kampanią, rozsyłać zmienionego efila.
Gustlik zgadzam się z Tobą.....ale ja tą kampanię robię dla siebie i wiem że będzie działać tylko na moim komputerze.
Wątek założyłem aby podzielić się moimi spostrzeżeniami a raczej błędami w kampanii.
No bo jak się robi kampanię historyczną to powinna być historyczna....dlatego zmiany w jednostce Sturmpioniere to samo będzie u Kradschutzen....to byli gren.panc. tylko przemieszczali się na motocyklach a nie na Oplach czy SPW.
Zabieram się za drugi scenariusz.
Cytat: Mario w Grudzień 20, 2014, 10:28:48 AM
Może Gustlik na to pójdzie-ale cena tej jednostki musi być odpowiednio wyższa :).
A co do obrony pelot.-sam chciałeś żeby była mocniejsza (w późniejszych scenariuszach będzie przydatna).
Widzę, że bitwa bardzo krwawa- M.Wittman prawie"zginął".
Straty poniosłeś większe niż jak grałeś na 25%-co się do tego przyczyniło?
Eksperymentowałem :)
Jak skończę poprawki całej kampanii to zagram na poważnie.
Cytat: Hansen w Grudzień 20, 2014, 02:43:37 PM
Gustlik zgadzam się z Tobą.....ale ja tą kampanię robię dla siebie i wiem że będzie działać tylko na moim komputerze.
Wątek założyłem aby podzielić się moimi spostrzeżeniami a raczej błędami w kampanii.
No bo jak się robi kampanię historyczną to powinna być historyczna....dlatego zmiany w jednostce Sturmpioniere to samo będzie u Kradschutzen....to byli gren.panc. tylko przemieszczali się na motocyklach a nie na Oplach czy SPW.
Zabieram się za drugi scenariusz.
Czyli uważasz, że motocykl powinien być tylko środkiem transportu?
A może powinny być dwie jednostki (nie wiem czy rozgraniczone czasowo)-jedna to piechota (zależności od okresu strzelcy, grenadierzy, grenadierzy panc.) przemieszczająca się na motocyklach a druga jednostka motocyklistów (tylko czy ona powinna być w piechocie czy w rozpoznaniu?) :)
W grze jest nie tylko środkiem transportu......jedziesz i od razu walczysz jak gepanzert.
W 1944r. zlikwidowano te oddziały w dywizjach pancernych.
Oddziały rozpoznawcze?,no może na początku wojny.
Popatrz na etaty batalionów rozpoznawczych,w żadnej kompanii nie ma motocykli.....mieli je tylko łącznicy.
Dla mnie ten oddział jest bezużyteczny,używam go bardzo rzadko i tylko w początkowym okresie wojny.
Cytat: Hansen w Grudzień 20, 2014, 04:46:17 PM
W grze jest nie tylko środkiem transportu......jedziesz i od razu walczysz jak gepanzert.
W 1944r. zlikwidowano te oddziały w dywizjach pancernych.
Oddziały rozpoznawcze?,no może na początku wojny.
Popatrz na etaty batalionów rozpoznawczych,w żadnej kompanii nie ma motocykli.....mieli je tylko łącznicy.
Dla mnie ten oddział jest bezużyteczny,używam go bardzo rzadko i tylko w początkowym okresie wojny.
w takim razie Kradschutzen powinni występować w początkowej fazie wojny (może max. do 1943/44), później powinni być zastąpieni przez jednostki typu grenadierzy/gren panc. używające motocykli jako transportu :)
Cytatale ja tą kampanię robię dla siebie i wiem że będzie działać tylko na moim komputerze.
Aaaa, no chyba że tak - bo w przeciwnym razie
musisz ją publikować razem ze zmienionym efilem.
CytatCzyli uważasz, że motocykl powinien być tylko środkiem transportu?
Dawno już o tym myślałem, właśnie ze względu na:
CytatW grze jest nie tylko środkiem transportu......jedziesz i od razu walczysz jak gepanzert.
...a to jest nieuzasadniony bonus. Przynajmniej przy tej sile jaką mają.
Jedyne, co mnie powstrzymuje, to to, że są już dwie takie jednostki "Kradschutzen" i "Kradschutzen" 43
a gdyby motocykle były dostępne jako transport, to te jednostki tracą sens. Trzeba by coś na ich miejsce wstawić,
albo przynajmniej sprawdzić w których kampaniach (i czy w ogóle) są....
Druga bitwa za mną.
Na razie nie będę umieszczał raportów,jak skończę poprawki to wtedy zagram na poważnie.
Przed drugą bitwą dodałem ciągniki artylerii korpuśnej,podmieniłem pelotki,88 ppanc zamieniłem na JgPzIV.
Jednostki WH mają ikony kraju Germany a nie Waffen-SS........trochę dziwne było jak PzDiv''Lehr'' była wyposażona w sprzęt SS,w 2SS zamieniłem piechotę na PzGrenSS.
W każdej dywizji pancernej jedna ikona jest gepanzert.
Podmieniłem też bataliony rozpoznawcze,Lusch na SPW.
88 pelot są holowane przez ciągniki a nie zaprzęgi......to będzie dotyczyć wszystkich bitew do końca ale dla jednostek pancernych......jednostek piechoty WH nie ''dotykam''.....poza małymi korektami jak ciągnik jakaś pelotka-z MG na 20mm.....88 zamieniam na Paki 40.
Zmieniam też trochę nazwy jednostek....tzn. wpisuję nowe po swojemu ;)
Czas na trzecią bitwę.
Naczelne dowódctwo przydzieliło kilku dowódców,w tym ''liberator''.
Batalion czołgów ciężkich sSSPzAbt 101 ma już pięć belek więc walczy bardziej ofensywnie.
Kampania ''przemieniona'' ale na razie nie mam weny żeby ją rozegrać.
Priorytet mają kampanie 1 i 2SS na efilu Adlera ale z dostępnością tylko jednostek waffen SS.
Niestety wirus zniszczył wiele rzeczy na kompie w tym OG.....trudno,zrobię drugi raz moją wersję.
Pierwsza bitwa zrobiona ale na razie kampania idzie w ''odstawkę''.....gram ELITE.
Nie można robić wielu rzeczy na raz.....to tak z doświadczenia ;).....lepiej jedną a dobrze :)
Podrzucę uwagi z gry, może przydadzą się Hansenowi:
Kampania - potrzeba zmian:
- Wymiana min na "nowe" (a może na zapory p. czołg i miny bo scenariusz obliczony był na atak na miny przez turę albo i dwie)
- Stany paliwa i amunicji (jedne powyżej inne poniżej stanów katalogowych)
- Umocnienia stany 10/10 zamienić na 10/1 aby się nie regenerowały
- Brak HQ z 12 SS (można dodać, będzie jak znalazł, kiedy stanie się rankingowa) albo przemianować HQ pierwszego korpusu i zrobić core
Scenariusz - Pierwsza krew
- Snajper z 12 SS nie jest jednostką core (trochę to niespójne)
- Piechota z 2 SS jako posiłki - przybywa z zerowym stanem paliwa ??
- moim zdaniem posiłki przybywają za późno
- briefing obiecuje posiłki w składzie 9SS Hohenstaufen i 10SS Frundsberg a przybywają 16 Luftwaffe i 1 SSLAH.
- kontratak na południowym zachodzie to przy braku posiłków strzał w kolano
Edit:
W ramach poprawności historycznej:
- Dywizja Panzer Lehr - część jednostej jest z Waffen SS a część z kraju Niemcy
- artyleria korpuśna (1 Korpus SS) częściowo jest z kraju Niemcy (w tym AA, FlaK)
- 352 InfDiv - również dwa kraje
- zasieki - Zsamot ...
- czy 6 pułk spadochronowy i 716 dywizja piechoty to SS czy Niemcy?
- 30,23 - czy zamiast Panzer Lehr nie powinno być 21 PzDiv
PS
Z innej beczki. Czy da się ten scenariusz wygrać BV na 100% bez utraty jednostek core? Gram drugi raz i nie daję rady. Artyleria npla rozwala jednostkę po jednostce. Prestiżu jest zbyt mało, aby je ratować. Znając scenariusz można sobie pozwolić na właściwy podział sił i da się to wygrać. ale tak jak jest to raczej łut szczęścia.
Może Hansen uruchomi szkółkę...
PS2
FlaK-i akurat w tym scenariuszu są przydatne. Nie wiem jak dalej.
Jak skończę grać BLITZKRIEG rankingowo to zagram 12SS.
Tak,co do bitwy trzeba mieć szczęście aby wygrać BV.....chociaż ja gram historyczną ścieżkę więc mi to nie przeszkadza bo zawsze osiągam V.
Moim zdaniem cała kampania jest do poprawienia ale może to zrobić chyba tylko Gustlik lub Kowdar bo z Marą to nie ma żadnego kontaktu od wielu miesięcy.
Jeśli któryś z Generałów będzie zainteresowany to służę pomocą.
Pozdrawiam.
Pierwsza krew - zmiany:
- Umocnienia stany 10/10 zmienione na 10/1
- Miny wymienione na zapory przeciwczołgowe (nie użyłem min nowego typu, bo alianci muszą mieć do czego strzelać - inaczej zachwiana zostanie równowaga, bo od razu uderzą na jednostki)
- Pionierzy z 21 pancernej i Luftwaffe rowery zmienione na ciężarówki
- Piechota z 2 SS jako posiłki dodałem trochę paliwa, zmieniłem kraj na Waffen SS
- Poprawione przybycie posiłków (wcześniej i w innym miejscu)
- Poprawiony briefing
- Jednostki gepanzer - usunięty transport
- W niektórych jednostkach nie zgadza się kraj transportu i jednostki. Transporty spoza listy jednostek kraju. Niewłaściwe malowanie. - Poprawione
- [008] 12SSHitlerjugend/26Reg ma lidera choć nie ma żadnej belki - przeniosłem lidera na [004] 12SSHitlerjugend/25Reg
- Pionierzy z 352 jeżdżą na Oplu radiostacji (z anteną) - zmienione na innego opla
Do decyzji/poprawy:
- Snajper z 12 SS nie jest jednostką core
- Stany paliwa i amunicji (jedne powyżej inne poniżej)
- Brak HQ z 12 SS (ewentualnie zamienić korpuśne HQ) - dobrać transport
- Brak okopania dla budynków (bunkry mają)
- Piechota z 2 SS jako posiłki - 2SS nie bardzo tu pasuje - tylko 2 piechoty a reszta?
- Poprawki historyczne w kwestii sprzętu (obawiam się, że część jednostek/transportów jest spoza listy dostępnych jednostek dla danego kraju)
- Poprawki historyczne w kwestii przynależności jednostek (Niemcy, SS)
Po poprawkach osiągnąłem BV na 100% (to już chyba piąte podejście). Tyle, że grać należy bardzo uważnie a scenariusz nie wybacza błędów. Szczęście też się przyda. Największe zapotrzebowanie na prestiż to tury 5 do 10. Jeśli ma wybaczać małe błędy, to należy dorzucić kaski na uzupełnienia. Grałem na 500% i w niektórych momentach również było słabo z kasą - musiałem wycofywać jednostki aby ich nie stracić.
Ps
Spróbowałem następny scenariusz, ale w 3 turze nie bardzo miałem czym walczyć :( Na jakiś czas sobie odpuszczam. Chce mi się pograć a nie męczyć.
[załącznik usunięty przez administratora]
Kawał dobrej roboty, może resztę też zrobisz?
Cytat: Zsamot w Kwiecień 07, 2015, 04:17:16 PM
Kawał dobrej roboty, może resztę też zrobisz?
Zgadza się kawał dobrej roboty :clap
Kolega Hansen na pewno w wolnej chwili napiszę co jest jego zdaniem do poprawy :).
A my z miłą chęcią przetestujemy-czy poprawki są właściwe ;D.
No dobra, zmotywowaliście mnie. Jak Hansen da podkład historyczny i swoje uwagi to powalczę. Ale najpierw skończę Deszcze niespokojne...
Stawiamy piwko na zlocie ;D :toast
Nie piwo, tylko pomóżcie odpowiadając na pytania jak się pojawią >:D. No dobra, piwa nie odmówię :drink ale najpierw robota :box
Cytat: Jaro w Kwiecień 07, 2015, 05:59:10 PM
Nie piwo, tylko pomóżcie odpowiadając na pytania jak się pojawią >:D. No dobra, piwa nie odmówię :drink ale najpierw robota :box
Piwo przy i po robocie. ;-)
Możemy potestować, ale wcześniej doprecyzuj z Hansenem Jego wytyczne.
Ja w pełni się zgadzam z Twoją tezą:
Chce mi się pograć a nie męczyć.
Witaj Jaro.....pierwsza sprawa jest taka że ze mnie laik komputerowy,trochę rozgryzłem Suita ale tylko trochę aż sam się dziwię :huh?
Kampanię znam na ''pamięć'' więc nie widzę sensu rozgrywania poszczególnych bitew....moja sugestia jest następująca....poprawić bitwy a potem rozegrać kampanię i wtedy wyłapać błędy.
Będę pisał co trzeba by zmienić albo zamieszczę zrzuty a ty to przerobisz...pasuje?
Mój pomysł jest następujący....przerobić na kampanię ''I SS PanzerKorps''.
Pod koniec pierwszej bitwy pojawiają się posiłki...1SS...proponuję aby zrobić ją ''core'',tylko trochę podmienić jednostki....waffen SS to mój konik ;) więc pójdzie szybko....nie muszę wertować książek :)
Chciałbym aby to była kampania historyczna
Co do pierwszej bitwy to proponuję kilka zmian.....
1.batalion Panter nie ma paliwa....bo tak było naprawdę,opóźni batalion o jedną turę.
2.Podmieniłem kilka jednostek i dodałem resztę pułku artylerii-Hummel i 150....tak jak to było naprawdę.
bat,rozp. to SPW 250/8
pionierzy to nie pułk a batalion ! trzeba zmienić nazwę i zmiana ikony na sturmpionier 43 +SPW z miotaczami......i jeszcze bardzo ważna sprawa.....pionierzy szturmowi mają wszystkie zdolności pionierów budowlanych + walczą jak grenadierzy pancerni SS(HA,SA itd....trzeba to zmienić w Suicie)
26 musi być ''gepanzert'' bo w tym pułku był właśnie taki batalion.
88 Flak zamieniamy na AirDef.
kościół ze snajperami bym wypieprzył bo to nie historycznie.
A dywizji Lehr podmieniłbym ikony na WH ''niebieskie''.
Przekreśliłem artylerię na lotnisku....zamiast dwóch 150 powinna być armata 100mm......101sSS ArtAbt miał ''17'' i armaty.
2SS to mają byc grenadierzy pancerni SS a nie grenadierzy SS (to były jednostki w dywizjach piechoty SS) !
Tu masz trochę moich spostrzeżeń ;) http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/test-b02-%27%2712ss-hitlerjugend%27%27-v-4-0-na-150percent-t2246/0/
Cytat: Hansen w Kwiecień 08, 2015, 01:03:26 AM
Będę pisał co trzeba by zmienić albo zamieszczę zrzuty a ty to przerobisz...pasuje?
Pasuje. Tylko pisz jak "krowie na rowie" bo moja wiedza historyczna jest raczej niska :(
Ok,zrobimy to ''łopatologicznie''....oczywiście trochę to potrwa.
Pierwszy zrzut to jak powinni ''wyglądać'' PzPiAbt + SPW 251/16
Druga mapa pokazuje jednostki jakie powinny być...pamiętaj o braku paliwa dla Panter z 12SS.
Usuń te pola minowe ''do rozstawienia'' i snajperów razem z kościołem.
Co do 1SS,pod koniec bitwy pojawi się.....robimy ją ''core'' ale ja bym ją (dywizję) ograniczył do Grupy bojowej.
Sugerowany skład....Pelotka-samobieżna nie holowana
1xPanther...później dojdą Tygrysy Królewskie (101 zamienimy na 501) i przydzielimy do 1SS (chodzi o ten batalion ''Tygrysów I'' który już mamy).
1xWespe.....i 150 holowana.
PzGrSS-gepanzert
1xPzPiSS 43 +SPW 251/16.....UWAGA ! zrobiłbym ich na ''5'' a nie na ''10'' jako że to kompania !
Co do nazewnictwa.....I SSPzKorps/101 sSS PzAbt.....to dla Tygrysów a nie żaden Wittmann ! itd.dla jednostek korpuśnych.......ogólnie to kosmetyka więc jak masz chęć to zrób.....pomogę :)
1SS ''LAH''/1 PzGrRgt......to dla 1SS
12SS ''HJ''/12 JgPzAbt.........to przykłady jak chcesz to opiszę wszystkie jednostki ''core'' a ty podmienisz nazwy.
Uważaj teraz,jako że mamy cały ''SSPzKorps'' podany na tacy to właściwie nie trzeba będzie wydawać kasy na sprzęt....poza dosłownie kilkoma ''apgrejtami''.....oczywiście jak ktoś będzie grał historycznie.
I tutaj moja propozycja.....Korpus walcząc w Normandii po prostu ''wystrzelał się'' z braku posiłków-odwodów,uległ przeważającym siłą Alianckim......USTAWIŁBYM BRAK UZUPEŁNIEŃ PO BITWACH.....przynajmniej warto przetestować taki wariant,jak będzie lipa to wrócimy do uzupełnień.
1SS ''LAH''/1 PzRgt/1
/2 PzGrRgt
/1 Flak Abt
/9 PzPiKom
/1 PzArtRgt/1
/1 PzArtRGt/3
albo wszystkie jednostki z 1SS opisać tak 1SS ''LAH''/Kampfgruppe Peiper
12SS ''HJ''/12 PzRgt/1 dla Panter
/12 PzRgt/2 dla czwórek
/25 PzGrRgt ci jeżdzą na Oplach...ważne,zapomniało mi się wcześniej napisać.
/26 PzGrRgt dla gepanzert
/12 PzAufklAbt dla SPW 250/8
/12 FlakAbt
/12 PzJgAbt
/12 PzArtRgt/1 dla Hummla
/12 PzArtRgt/2 dla 105
/12 PzArtRgt/3 dla 150
/12 WerferAbt
Tak powinno wyglądać nazewnictwo dla dywizji.
Jak masz jakieś pytania to oczywiście pisz.
Na razie rób tak jak będę Ci pisał a jak zrobimy wszystkie bitwy to wtedy zagram całość i na bieżąco będę opisywał moje spostrzeżenia.
Z tego co pamiętam to im dalej tym mniej jest błędów.
Dawaj pierwszy scen i przechodzimy do drugiego.
Druga bitwa....
Mapa nr1 jednostki w kółkach trzeba zamienić na takie jak napisałem.
Czyli będą to:StuG III
Sdkfz 7/2
Puma 234/2
Mapa nr2 to oczywiście błąd w nazwie....powinno być PzArtRgt/1 a nie StuG
OK. Sprężam ruchy z końcem poprzedniej roboty i siadam do I Korp SS. Już się nie mogę doczekać...
Super-zrobimy fajną kampanię tzn. przerobimy ;)
Mam pomysły na inne bitwy ale to potem.
TYLKO po kolei i spokojnie......nazwy zmieniaj tylko jednostką ''core'' bo inaczej to Sylwester nas zastanie :D
Napisz, jak ustawić stany paliwa i amunicji dla poszczególnych jednostek core/ aux w poszczególnych bitwach. Kampania ma opcję używania stanów zdefiniowanych przez projektanta. Po zmianach w efilu (porządki i uspójnianie) na przestrzeni czasu (albo autor to tak poustawiał) mamy kuriozalne sytuację że paliwa jest 50% a amunicji 200% lub odwrotnie.
Ps
Aliantów zignoruję w ogóle, bo do Sylwestra to bym jeszcze w coś zagrał dla rozrywki >:D
druga bitwa...
Mapa nr1 Panzerjagera trzeba wymienić na StuG III.
Pumie zmienić nazwę na PzAufklAbt
I wymienić ss gren. na PzGr SS
Zrzut 1SS....usuwamy wszystkie zaznaczone jednostki....tutaj wystawi się 1ss ''core''.
W dywizji LEHR podmienimy grenSS na Panzergrenadierów z WH.
Cytat: Jaro w Kwiecień 08, 2015, 12:47:09 PM
Napisz, jak ustawić stany paliwa i amunicji dla poszczególnych jednostek core/ aux w poszczególnych bitwach. Kampania ma opcję używania stanów zdefiniowanych przez projektanta. Po zmianach w efilu (porządki i uspójnianie) na przestrzeni czasu (albo autor to tak poustawiał) mamy kuriozalne sytuację że paliwa jest 50% a amunicji 200% lub odwrotnie.
Ps
Aliantów zignoruję w ogóle, bo do Sylwestra to bym jeszcze w coś zagrał dla rozrywki >:D
Z tego co mi wiadomo to korpus na początku bitwy o Caen był dobrze zaopatrzony w amunicję i paliwo,ustawiłbym na 100%
W bitwie ''Ardeny'' dałbym z 50%
Trzecia bitwa.....
88 zamieniamy w StuG-a bo to był StuGAbt,Wespe znowu zmiana nazwy na PzArtRgt/1,oba pułki GrPzSS mają nieprawidłowe nazwy,to były 21 i 22 pułki gren.panc. a nie 1 i 2....trzeba zamienić pionierów budowlanych standardowo na szturmowych 43.
1SS znowu usuwamy a w miejsca rozstawień wystawimy 1ss ''core''.
Jak testowałem swoją przerobioną wersję,dodałem ciężkiej artylerii ciągniki ale diametralnie zmieniło to obraz każdej bitwy,było za łatwo....niech zostanie tak jak jest bez transportu (chyba że któraś ma)....powiedzmy że Jabos zrobiły swoje,wykryły ukryte ciągniki i je zniszczyły ;)
Zapomniałem wcześniej napisać,Kradschutzen może niech zostanie,doda folkloru :)
Trzeba też od pierwszej bitwy dać wersję Tajfunów która atakuje jak sowiecki Szturmowik....na jeden heks.
Cytat: Hansen w Kwiecień 08, 2015, 01:35:46 AM
pionierzy to nie pułk a batalion ! trzeba zmienić nazwę i zmiana ikony na sturmpionier 43 +SPW z miotaczami......i jeszcze bardzo ważna sprawa.....pionierzy szturmowi mają wszystkie zdolności pionierów budowlanych + walczą jak grenadierzy pancerni SS(HA,SA itd....trzeba to zmienić w Suicie)
Wydaje mi się ???, że zmiana w pionierach szturmowych powinna być uzgodniona z Gustlikiem (żeby zmienił to w swoim efilu-podobnie jak wszystkie inne zmiany w właściwościach jednostek) wtedy kampania po zmianach będzie dostępna dla wszystkich bez rozsyłania specjalnego efila ze zmianami :).
I tak będzie :)
To super ;D
a jak idą prace nad kampanią-służę pomocą w testowaniu :)
Do przodu :D
Chwilę to jeszcze potrwa bo najwięcej zmian dotyczy bitew w Normandii.
Będzie nowa bitwa....
To super -a jak bitwa jeśli nie jest to niespodzianka ;D
Cytat: Mario w Kwiecień 11, 2015, 02:32:14 PM
-służę pomocą w testowaniu :)
No tak... Do grania to wszyscy a do roboty to nie ma nikogo ;)
Ps
To był żart, jeśli buźka jest niewyraźna >:D
Ja tam się chętnie podłączę pod granie. :P Na testy też.
Cytat: Mario w Kwiecień 11, 2015, 03:03:33 PM
To super -a jak bitwa jeśli nie jest to niespodzianka ;D
Operacja ''Luttich'',trochę nie do końca prawdziwa bo nie ma mapy Mortain,będzie na Avranches.
Pytanie do Generałów............czy chcecie aby to była kampania HISTORYCZNA? bez prototypów,więc walczymy jednostkami dostępnymi w ''I SSPzKorps''. Czy NIE,i chcecie mieć ''włączone'' prototypy?
Mi pasuje wersja historyczna :)
Historyczna, prototypy mogą być ,a czasem nawet powinny. Oby tylko nie ułatwiły znacząco kampanii.
Prototypy -jak najbardziej, a jak ktoś ich nie chce, może je śmiało wysłać w pierwszej turze ku alianckim siłom, na pewno komp się ucieszy i za darmo go sprzątnie. ;-)
Prototypy są integralną części tej gry, ich całkowite wyłączenie to dość skrajne rozwiązanie.
Jeśli bardzo zależy wam na historyczności, zawsze możecie poprawić historyczność listy prototypów.
CytatPrototypy są integralną części tej gry, ich całkowite wyłączenie to dość skrajne rozwiązanie.
Jeśli bardzo zależy wam na historyczności, zawsze możecie poprawić historyczność listy prototypów.
No też tak sądzę, przecież lista prototypów pozwala na dowolne modyfikowanie dostępnych jednostek.
Rozumiem, że chodzi o to, żeby nie dostać jakiegoś Elefanta, albo Mausa, ale skromny batalion ppanc, albo drobny flak.....