Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: Pelebudka w Styczeń 11, 2015, 09:35:40 AM

Tytuł: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Pelebudka w Styczeń 11, 2015, 09:35:40 AM
Gdzie znajdę co oznaczają dane oznaczenia jednostek n AH, AE itd?
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Styczeń 11, 2015, 11:44:18 AM
We właściwościach jednostki trzeba "najechać" myszą na jej cechy i wtedy wyświetlą się znaczenia.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 10, 2015, 01:15:01 PM
Lotnictwo szturmowe ,bądz bombowe ma wpływ na wynik walki jednostek lądowych ,jeśli zajmuje sąsiedni heks ?
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Kwiecień 10, 2015, 01:55:24 PM
Nie ma aż takiego wpływu. Może atakować z przyległego heksa. To nie jest artyleria tylko lotnictwo. Taką sztuczkę stosuje tylko AC-130.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 10, 2015, 02:08:03 PM
Coś mi świta , kiedyś czytałem w poradniku ,że lotnictwo taktycznie wpływa na walkę ladową ,ale co jak ,to nie pamiętam.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 10, 2015, 05:08:22 PM
AC-130H Spectre (wspiera z odległości dwóch hexów) i  AC-130U Spooky II(wspiera z odległości trzech hexów), drugi posiada jeszcze cechę W (pogoda bez wpływu na wartość bojową) w połączeniu z zasięgiem 20 hexów i ruchem fazowym daje spore możliwości. Niestety pierwszy ma tylko 3 "sztuki" amunicji :) (można to zwiększyć dodatkiem "Support").
Korzystanie wymaga uzyskanie całkowitego panowania w powietrzu lub zastosowania osłony myśliwskiej.
Ponadto są one podatne na ostrzał rakietowymi środkami pelot. :'(.
Wadą też jest duży koszt (1488 i 2292 pkt. prestiżu) :'(
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 10, 2015, 05:38:39 PM
To zdecydowanie za drogo żeby sobie pozwolić na takową przyjemność, ale dobrze wiedzieć ,że żadne Junkersy ani Heinkle nie mają wpływu na bezpośrednie starcie lądowe. Dzięki Panowie. A jeszcze mam ważne pytanie odnośnie artylerii ,czy jest tak, że artyleria wspomagająca obronę i jednocześnie ustawiona w polu sąsiadującym z  bronioną się jednostką, wspiera obrońcę całą swoja siłą ?? Jak do tej pory myślałem, że bez w względu na ustawienie artylerii w obronie, wspiera tylko obrońcę połową siły. Właśnie to wyczytałem w poradniku PG ,tylko nie wiem jak to się ma do OG.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Kwiecień 10, 2015, 07:49:26 PM
Oba są użyteczne do osłony desantów docenicie je na dużych mapach. Opl daje się trzymać w ryzach za pomocą EF-18 i E-2 Hawkeye. Nowa Delta zyskała na tym i dzięki wielki mapom daje dużo frajdy.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Kwiecień 10, 2015, 07:54:08 PM
Cytat: wojak w Kwiecień 10, 2015, 05:38:39 PM
A jeszcze mam ważne pytanie odnośnie artylerii ,czy jest tak, że artyleria wspomagająca obronę i jednocześnie ustawiona w polu sąsiadującym z  bronioną się jednostką, wspiera obrońcę całą swoja siłą ?? Jak do tej pory myślałem, że bez w względu na ustawienie artylerii w obronie, wspiera tylko obrońcę połową siły. Właśnie to wyczytałem w poradniku PG ,tylko nie wiem jak to się ma do OG.
Jest tak jak piszesz. Artyleria wspiera pełną siłą sąsiadujące jednostki (close support) a pozostałe są wspierane z połową siły.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 10, 2015, 08:16:42 PM
Cytat: Jaro w Kwiecień 10, 2015, 07:54:08 PM
Cytat: wojak w Kwiecień 10, 2015, 05:38:39 PM

Jest tak jak piszesz. Artyleria wspiera pełną siłą sąsiadujące jednostki (close support) a pozostałe są wspierane z połową siły.

Hoho, nie wiedziałem o tym jak do tej pory ,noo to teraz droga do Moskwy stoi otworem, albo Berlin tak szybko nie upadnie.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 10, 2015, 08:46:08 PM
Cytat: Rudel w Kwiecień 10, 2015, 07:49:26 PM
Oba są użyteczne do osłony desantów docenicie je na dużych mapach. Opl daje się trzymać w ryzach za pomocą EF-18 i E-2 Hawkeye. Nowa Delta zyskała na tym i dzięki wielki mapom daje dużo frajdy.
W których scenariuszach są użyte nowe duże mapy?
E-2 Hawkeye ostrzelany pociskami z S-300 ponosi duże straty (trzeba go później wycofać -ponowny atak z np. nowej wyrzutni kończy się jego zniszczeniem).
AI mając do wyboru myśliwiec lub mniej odporny cel zaatakuje samolot o mniejszym GD (chyba, że myśliwcem zaatakujemy jakiś cel-spowoduje to wykrycie wyrzutni, następnie trzeba ją ostrzelać  MGM-140 ATACMS i zniszczyć >:D).
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 15, 2015, 02:55:10 PM
Może mi ktoś powiedzieć dlaczego czasami nie da się strzelać do samolotów z pelotek w swojej turze  ? Zaznaczam, że pogoda jest dobra. Mało tego bywa też tak, że działka przeciwlotnicze nie strzelają do samolotów w turze AI, choć przelatują w ich zasięgu ,też nie wiem dlaczego ?
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Kwiecień 15, 2015, 03:02:36 PM
1. Strzelanie z pelotek do samolotów - czasami (zwłaszcza jeśli strzelamy do samolotu znajdującego się nad inną jednostką) po wybraniu pelotki należy wcisnąć klawisz A (przełączanie na tryb samolotów) i wtedy strzela

2. Przechwytywanie zależy od ustawień opcji scenariusza: "air unit can be fired when entering ad range"

Ps
Flak przechwytuje tylko 1 hex niezależnie od zasięgu strzału.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 15, 2015, 03:51:59 PM
aaa  na tryb samolotów ,dzięki ,tego mi było trzeba.
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Kwiecień 15, 2015, 07:20:14 PM
Ew wejdź w HQ i przejdź do danej jednostki. :-)
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: wojak w Kwiecień 16, 2015, 09:56:50 PM
A jeszcze mam jedno pytanko odnośnie piechoty ładowanej na czołg. O co w tym chodzi ? Udało mi się motostrelkowego załadować ,ale zdjąć go już nie mogłem. I jaki w ogóle jest bonus z tego ?
Tytuł: Odp: Cechy jednostek
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 21, 2015, 09:46:22 PM
Rozładowujesz tak samo jak wypuszczasz samoloty z lotniskowca.
Klikasz prawym na jednostkę i "start" - nawet ikonka jest ta sama - lotnicza.

A bonus z tego jest taki, że ten transport nie znika Ci po rozładowaniu jednostki - tak jak w
klasycznym transporcie.
Piechota i czołg stanowią dwie niezależne jednostki, z których każda może działać osobno.
Każde ma swoje paliwo, swoją amunicję....