Ostatnio natknąłem się na kilka postów z uwagami, że liczenie ograniczenia prestiżu stanowi problem. Mnie to również sprawiało problem, więc poczytałem i zrobiłem trochę testów. Wyniki prac zamieszczam poniżej.
Oczywiście jak zwykle proszę ekspertów o weryfikację i uwagi.
Ograniczenia wielkości armii mają znaczenie tylko w kampanii. W pojedynczym scenariuszu nie mają znaczenia.
Prestige cap może być włączony lub wyłączony w danym scenariuszu/kampanii.
Jak liczyć?Wyświetlamy raport AAR przed rozpoczęciem zakupów do nowego scenariusza:
OpenGen 0.90.33.0 * (4 Nov 2014) * AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder:C:\Games\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.0., * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: Bf-109E-3
...
12 Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: Me-210
Current scenario: Volokolamsk, VH prestige is 720 , All map prestige is: 1440
Army cost: 12328 , Current prestige is 2177
AI stance is Defensive
if BV: + 1100, Klin , cap 16800, 9 turns prestige: 270
if V : +800, Klin , cap 16800, 13 turns prestige: 390
if TV: +500, Rostów nad Donem , cap 18200, 15 turns prestige: 450
Ls: Loss , turn prestige: 450
Słowniczek do powyższego:
VH prestige | Punkty prestiżu, jakie dostaniemy za zajęcie zwycięskich heksów (oznaczonych żółtą lub żółto zieloną ramką) |
All map prestige | Punkty prestiżu, jakie dostaniemy za zajęcie wszystkich heksów (włącznie ze zwycięskimi) |
Army cost | Koszt w punktach prestiżu całej naszej armii |
Current prestige | Aktualny stan naszego prestiży - kasa na wydatki |
BV | Ilość prestiżu, jaki otrzymamy w nagrodę za BV |
Cap | Limit prestiżu - naszego stanu posiadania (kosztu armii i prestiżu dostępnego do wydania) |
X turns prestige | Ilość prestiżu, jaki dostaniemy podczas gry |
Zakładamy, że osiągniemy BV i zajmiemy wszystkie "płatne" heksy oraz że zakończymy grę w ostatniej turze przewidzianej do BV. (Wariant najbardziej korzystny ekonomicznie)
Sumujemy pola oznaczone na zielono (nasz stan posiadania oraz spodziewane wpływy) i porównujemy z limitem oznaczonym na czerwono. Jeżeli nasz stan posiadania jest większy od limitu, to w następnym scenariuszu dostaniemy mniejszą nagrodę za BV(mniejszą o różnicę pomiędzy stanem posiadania a limitem) . W krytycznej sytuacji nie dostaniemy w ogóle nagrody za BV.
Co począć? Ano należy wydać prestiż w taki sposób, aby jak najmniej podnieść koszt armii.
Lista wydatków, które nie podnoszą kosztu armii. - Modernizacja "darmowych" jednostek
- Dodanie dodatku na dowolnej jednostce (zależnie od opcji w efilu/kampanii)
- Podniesienie stanów "darmowych" jednostek
- Uzupełnienia jednostek do stanu bazowego (jeżeli nie było automatycznego uzupełnienia po poprzedniej bitwie)
Wydatki, które częściowo podnoszą koszt armii: - Modernizacja jednostek innych niż darmowe (doliczana jest tylko różnica w cenie pomiędzy jednostkami, mimo iż wydajemy więcej)
Jeśli podczas zakupów nie udało się nam zejść poniżej limitu i grozi nam utrata części nagrody za BV, to w trakcie bitwy możemy również:
- Podnieść stany naszych darmowych jednostek (szczególnie pod koniec bitwy, kiedy zdobyły kolejną belkę)
- Dokonać uzupełnień jednostek, które poniosły straty a mogą jeszcze wejść do akcji i przydać się w osiągnięciu zwycięstwa
Do kosztu armii nie liczy się: - Jednostki darmowe (pole zawierające belki doświadczenia oznaczone obwódką)
+ Otrzymane na początku gry
+ Otrzymane w trakcie gry (ustawienia scenariusza)
+ Otrzymane jako prototypy
- Dodatki na darmowych jednostkach
- Dodatki na pozostałych jednostkach (ustawienia scenariusza)
Powyższe rozważania prowadzone są tylko z punktu widzenia ekonomii. W grze są również inne czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Np. przekraczamy limit o 500 punktów prestiżu i o tyle mniejszą dostaniemy nagrodę na koniec. Możemy te punkty wydać na modernizację darmowych jednostek lub kupić jednostki potrzebne do wygrania scenariusza. Modernizacja darmowych jednostek może niewiele wnosić w kwestii zwiększenia siły armii a pochłonie cenny prestiż, który może zdecydować o losach bitwy. Zawsze można też podjąć decyzję o pominięciu kilku pobocznych heksów (a jak tam można było dostać prototyp?) i wygrać szybciej mniejszymi siłami lub ponieść mniejsze straty grając ostrożniej i osiągając TV (tyle, że tracimy szansę na prototyp). Decyzje, decyzje...
A skoro mówimy o ekonomii, to poniżej
zalecana kolejność modernizacji jednostek, aby było najtaniej:Upgreade (zamiana na droższą jednostkę)
1. Dodanie dodatków
2. Modernizacja (na droższą)
3. Podniesienie stanów
Downgreade (zamiana na tańszą jednostkę)
1. Najpierw odłączyć wszystkie dodatki
2. Modernizacja (na tańszą)
3. Podniesienie stanów
4. Dodanie dodatków
* Kolejność 3 i 4 nie ma znaczenia
Uwaga:
- Koszt dodatków, (attachements) który może zmienić perspektywę opłacalności (ustawienia efila lub kampanii)
- Koszt uzupełnień, jeśli autor wprowadzi rozróżnienie na "green" "regular" i "elite" (ustawienia efila lub kampanii)
PS
Post uaktualniony o uwagi zamieszczone w poniższych postach. Serdeczne dzięki za wszystkie uwagi :bow
EDIT
Przepraszam, to ja źle odczytałem kolejność - oczywiście, że dobrze piszesz.Cytat
1. Dodanie dodatków
2. Modernizacja (na droższą)
3. Podniesienie stanów
Natomiast trzeba pamiętać, że są pewne zmienne ustawienia, które mogą się różnić, w zależności od autora efila/kampanii.
I tak są to:
1.Koszt dodatków, (attachements) który może zmienić perspektywę opłacalności (ustawienia efila lub kampanii)
2.Dodatki mogą wpływać na koszt armii (ustawienia efila lub kampanii)
3.Koszt uzupełnień, jeśli autor wprowadzi rozróżnienie na "green" "regular" i "elite" (ustawienia efila lub kampanii)
4.Jednostki "core", przydzielone poza pierwszym scenariuszem, mogą nie być darmowe (ustawienia scenariusza)
5.Prestige cap może być wyłączony (dla scenariusza lub całej kampanii)
Ale tak w ogóle, to dobrze, że sie za to wziąłeś :clap
Dla ścisłości, w pierwszym scenariuszu kampanii również można przydzielić nie darmowe (wliczane do Capa) jednostki Core (wystarczy zamiast deploy hexów użyć flagi 'make core').
Prototypy nie są wliczane do Capa.
Nagrody z hexów domyślnie są traktowane jak prototypy, ale można użyć funkcji 'Raise specifc unit' by to ominąć.
Szczerze, nigdy się nad tym głębiej nie zastanawiałem ;D.
Grałem i już nie patrząc się za bardzo na cap.
Ująłeś to w taki sposób, że łatwo to zrozumieć-dla potencjalnych nowych graczy może to być duże ułatwienie :clap.
I kolejny wpis- tym razem mój- wybitnie pochwalny. Nigdy nie rozumiałem tego, ot grałem, by wygrać. ;) Dzięki za pomoc. ;)
Przepraszam, ale czytając to:
Cytat: Jaro w Styczeń 14, 2015, 01:18:00 PM
Ostatnio natknąłem się na kilka postów z uwagami, że liczenie ograniczenia prestiżu stanowi problem.
A skoro mówimy o ekonomii, to poniżej zalecana kolejność modernizacji jednostek, aby było najtaniej:
Upgreade (zamiana na droższą jednostkę)
1. Dodanie dodatków
2. Modernizacja (na droższą)
3. Podniesienie stanów
A wydaje mi się, że ostatnio czytałem na forum, że najpierw dodatki, potem podniesienie stanów do np. 15/10 a na końcu upgrade.
Czy się mylę?
I widziałem, że był CAP też ostatnio opisywany, nie wiem, przez kogo... jakoś dokładniej, jeśli chodzi o zliczanie kosztów armii w stosunku do CAP oraz nagrody za ukończenie scenariusza. :(
ale postaram się jeszcze poszukać.
Cytat: besiu w Sierpień 23, 2016, 04:37:17 PM
A wydaje mi się, że ostatnio czytałem na forum, że najpierw dodatki, potem podniesienie stanów do np. 15/10 a na końcu upgrade.
Czy się mylę?
Odwrotnie, najpierw upgrade potem podniesienie stanów; przy ulepszeniu tracimy połowę wartości bazowej jednostki, więc warto by jednostka była warta jak najmniej;
Temat opisywałem dokładnie w tym wątku: Ulepszenie czy podniesienie stanów - w jakiej kolejności jest to opłacalne (http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow-2016/2647/0/)';
Zresztą łatwo to przetestować, wystarczy zapisać stan gry w HQ i porównać oba warianty...;