Forum OpenGeneral

Open General => Różne inne zagadnienia => Wątek zaczęty przez: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM

Tytuł: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM
 Sypnę czego oczekuję w kampaniach, aby były wymagające a czego można rzadko doświadczyć i kest przy tym niewiele roboty (chyba).

1. Prototypy
- zmniejszenie okresu wejścia do walki co najmniej o połowę  ;D
- blokada możliwości ulepszania jednostki
- blokada możliwości sprzedania jednostki.
- broń zdobyczna (przykładowo ruskie Panthery) tylko jako prototyp (przykładowo wygrywając bitwę pod Kurskiem dostajemy coś takiego  ;D).
- To mój wymysł  ;D - grając np : SS mamy czasem dostęp broni strony niemieckiej czy nawet naszych sojuszników.

2. Pogoda
- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą. Przecież i tak się zmieni, dlatego nie bójcie się dawać deszczy czy ingerować w teren.

Dodam jeszcze o częstszym używaniu opcji blokady czasowej jeśli chodzi o uzupełnienia naszych wojsk, możliwości ulepszania jak i dostępu do wszystkich dostępnych na rynku modeli. Może by tak troszkę przymknąć ten supermarket  ;D
Tytuł: Odp: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 20, 2015, 07:48:55 PM
Ostudzę nieco te zapały....

Cytat- zmniejszenie okresu wejścia do walki co najmniej o połowę

Tyle da się zrobić, ale będzie to niestety w kilku przypadkach groziło dziurami czasowymi, w których nic się nie dzieje.

Cytat- blokada możliwości ulepszania jednostki

To da się wykonać tylko jako "wszystko albo nic". To znaczy żadnej jednostki nie można ulepszyć w danym scenariuszu.

Cytat- broń zdobyczna (przykładowo ruskie Panthery) tylko jako prototyp (przykładowo wygrywając bitwę pod Kurskiem dostajemy coś takiego  Grin).

WIele oddziałów niemieckich (na przykład w zachodniej Francji, albo we Włoszech), było standartowo wyposażanych w broń zdobyczną - podobnie w Waffen-SS. Dlatego odmówienie im dostępu do tego sprzętu byłoby niezgodne z prawdą.
Natomiast określony prototyp, po określonej bitwie, da się "wywołać" tylko wtedy gdyby był to JEDYNY dostępny prototyp.
W przeciwnym wypadku komputer zawsze będzie losował - z dłuższej lub krótszej listy, ale będzie.

Cytat- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą.

O tym decyduje komputer w sposób losowy zdefiniowany rejonem geograficznym i porą roku. Ustawić można tylko generalną tendencję, ale nie określone kolejki takiej czy innej pogody.




Tytuł: Odp: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Styczeń 22, 2015, 11:13:29 PM
Cytat: Gustlik w Styczeń 20, 2015, 07:48:55 PM
Cytat- Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą.

O tym decyduje komputer w sposób losowy zdefiniowany rejonem geograficznym i porą roku. Ustawić można tylko generalną tendencję, ale nie określone kolejki takiej czy innej pogody.
Da się to ustawić w Suite = Scenario summary view/ pod data scenariusza jest strefa pogodowa a poniżej mamy:
Atmosferic cond i ground cond.
Czyli możemy dać deszcz na starcie.
Tytuł: Odp: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Styczeń 23, 2015, 12:57:59 AM
Cytat: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM
Czy niemal każda bitwa musi zaczynać się idealną pogodą. Przecież i tak się zmieni, dlatego nie bójcie się dawać deszczy czy ingerować w teren.
Zawsze uważałem dobrą pogodę w pierwszej rundzie za dość sensowną.
Moim zdaniem losowa pogoda na starcie nie byłaby zbyt logiczna.

Niezależnie jak bardzo historyczny jest scenariusz, to można przyjąć ze termin ataku nie jest przypadkowy, a o jego wyborze decyduje strona atakująca.
W pierwszym dniu/dniach natarcia pogoda powinna odpowiadać preferencjom atakującej strony (wedle koncepcji autora), później powinien zadziałać czynnik losowy.

Jeżeli bitwa zaczyna się idealną pogodą, zakładam ze autor scenariusza przyjął ze z punktu widzenia strony atakującej taka pogoda jest najbardziej dogodna. Oczywiście mogą zdarzyć się przypadki gdy zła pogoda będzie bardziej optymalna.

Cytat: Fan Blitzkriegu w Styczeń 20, 2015, 06:47:58 PM
Dodam jeszcze o częstszym używaniu opcji blokady czasowej jeśli chodzi o uzupełnienia naszych wojsk, możliwości ulepszania jak i dostępu do wszystkich dostępnych na rynku modeli. Może by tak troszkę przymknąć ten supermarket  ;D
Ograniczenia frakcji i frontów to dość nowa funkcja, stosowana coraz częściej z dobrym efektem.
Musisz jednak pamiętać ze zdecydowana większość dostępnych kampanii ma już kilka dobrych lat (niektóre pochodzą jeszcze z czasów PG2), więc najczęściej nie wykorzystują najnowszych funkcji.
Tytuł: Odp: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 23, 2015, 01:23:48 AM
CytatAtmosferic cond i ground cond.
Czyli możemy dać deszcz na starcie.

Nie - to jest tylko TENDENCJA inaczej mówiąc PRAWDOPODOBIEŃSTWO, a nie określenie,
że na 100% taka pogoda musi pojawić się w 1 kolejce.
Tytuł: Odp: Postulacik na wesoło
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Styczeń 23, 2015, 05:12:02 PM
Faktycznie, na 6 prób dwa razy padał deszcz :(