G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2. (dodatkowa redakcja i korekta - Jaro)
EDIT (10.05.2015) Wersja 5.2.będzie dostępna na stronie Kowdara po informacji od gospodarza.
Kosmetyczne zmiany zwłaszcza dotyczące artylerii korpuśnej - żeby Tomek miał z czego strzelać. :D
Jednocześnie informuję, że była to ostatecznie ostatnia poprawka tej kampanii - przynajmniej z mojej
strony. Mam jej stanowczo dość!
Germany, Waffen SS (1938 - 1945)
Kampania oparta na klasycznym "Blitzkriegu", jednak wprowadzająca wiele nowych możliwości charakterystycznych dla Open General. Większość scenariuszy jest zmodernizowana a część to zupełnie nowe bitwy.
Kampania w 100% liniowa, pod warunkiem osiągnięcia BV.
Obecna wersja pozwala na rozegranie jej zarówno siłami Wehrmachtu, jak i Waffen SS a także mieszanymi siłami obu korpusów. Zależy to tylko od zakupów. Trzeba jednak pamiętać, że głównym krajem kampanii nadal pozostaje Germany, a zatem prototypy będą z Wehrmachtu. Również początkowy zestaw "core" pozostaje z Wehrmachtu - oczywiście te jednostki można później upgrade'ować do Waffen SS.
Rozszerzona została także możliwość korzystania z wojsk powietrzno-desantowych, dla tych, którzy chcieliby spróbować tej metody rozgrywki.
W wersji 5.1 uwzględnione zostały postulaty testerów wersji 5.0 - zwłaszcza te, dotyczące zbyt łatwych scenariuszy lądowań
pod Salerno i w Normandii. Dodany został także nowy scenariusz "Borodino" - w miejsce scenariusza "Volkolamsk".
W rozgrywce włączone zostało wolniejsze przyznawanie punktów doświadczenia za walkę, odpowiednio: 90, 80, 70, 60 i 50 procent przy każdej belce aby uniknąć pojawienia się u gracza pięciobelkowych jednostek w piątym czy szóstym scenariuszu.
Kampania nie jest trudna - polecana dla początkujących graczy.
Wszystkie briefingi (albo prawie) są dwujęzyczne.
Wymiana i OS sprzętu możliwa w SHexach.
UWAGA! Do poprawnego grania wymaga wersji gry co najmniej 0.90.33.0 z 04 listopada 2014.
======================================================================================================
G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.1. (additional editing and corrections - Jaro)
Germany, Waffen SS (1938 - 1945)
Campaign based on classic "Blitzkrieg" but with all modern Open General features. Nearly every scenario is revised and reworked, and few of them were built from scratch.
Campaign is 100% linear if scenarios ends with BV's.
Current version allows to play with Wehrmacht units, Waffen SS units, or with mixed stock. But please notice that Germany is still main country of this campaign, so initial core, as well as prototypes, still will be Wehrmacht units. If you want to play as Waffen SS - you will need to upgrade them to your proper core.
Airborne options and Air transport is expanded in most of scenarios, for those who would want to try this kind of warfare.
New scenario "Borodino" added - in place of old "Volkolamsk"
Exp. bar factor enabled. 90%, 80%, 70%, 60%, 50% exp each bar only.
Upgrade and OS is available in SH's.
It's relatively easy campaign - recommended for the beginners.
ATTENTION! Requires at least 0.90.33.0 exe from 04 Nov. 2014.
Campaign: G05_gb * G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G05_gb00.xscn MADRID OFFENSIVE Dec 23, 1938 1 1 1 1 21.jpg
1 G05_gb01.xscn CIECHANOW Sep 1, 1939 2 2 4 4 12.jpg
2 G05_gb02.xscn SUOMUSSALMI Dec 25, 1939 3 3 3 Ls 1.jpg
3 G05_gb03.xscn LILLEHAMMER Apr 22, 1940 4 4 4 Ls 9.jpg
4 G05_gb04.xscn SEDAN May 13, 1940 5 5 5 Ls 22.jpg
5 G05_gb05.xscn RACE TO DUNKIRK May 21, 1940 6 8 8 Ls 3.jpg
6 G05_gb06.xscn PURSUIT TO TOBRUK Apr 1, 1941 7 7 7 Ls 15.jpg
7 G05_gb07.xscn TOBRUK Apr 8, 1941 8 8 8 Ls 16.jpg
8 G05_gb08.xscn THERMOPYLAE Apr 24, 1941 9 9 10 Ls 14.jpg
9 G05_gb09.xscn CRETE - OPERATION MERCURY May 22, 1941 10 10 13 13 122.jpg
10 G05_gb10.xscn KISHINEV Jul 9, 1941 11 11 12 Ls 20.jpg
11 G05_gb11.xscn NOVGOROD Aug 15, 1941 12 12 12 Ls 24.jpg
12 G05_gb12.xscn BORODINO Oct 13, 1941 13 13 14 Ls 137.jpg
13 G05_gb13.xscn KLIN Nov 15, 1941 14 14 14 Ls 4.jpg
14 G05_gb14.xscn ROSTOV-ON-DON Jul 22, 1942 15 15 15 Ls 295.jpg
15 G05_gb15.xscn WINTER STORM Dec 12, 1942 16 16 16 16 730.jpg
16 G05_gb16.xscn KHARKOV 43 Mar 4, 1943 17 17 17 Ls 134.jpg
17 G05_gb17.xscn ZITADELLE Jul 5, 1943 18 18 18 Ls 0.jpg
18 G05_gb18.xscn INVASION SALERNO Sep 11, 1943 19 19 19 Ls 5.jpg
19 G05_gb19.xscn LENINGRAD Jan 14, 1944 20 20 20 Ls 8.jpg
20 G05_gb20.xscn DRIVE TO THE SEA Jun 6, 1944 21 21 22 Ls 25.jpg
21 G05_gb21.xscn OPERATION DRAGOON Aug 15, 1944 22 22 22 Ls 126.jpg
22 G05_gb22.xscn NORDWIND Dec 30, 1944 23 23 24 Ls 31.jpg
23 G05_gb23.xscn OPERATION KONRAD Jan 14, 1945 24 24 24 25 30.jpg
24 G05_gb24.xscn SPRING OFFENSIVE Mar 6, 1945 25 25 25 25 340.jpg
25 G05_gb25.xscn SEELOW HEIGHTS Apr 16, 1945 26 26 26 Ls 10.jpg
26 G05_gb26.xscn 9 ARMY ENCIRCLEMENT Apr 28, 1945 Win Win Win Ls 1051.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G05_gb00.xscn MADRID OFFENSIVE 18 2928 Defensive 18 1878
1 G05_gb01.xscn CIECHANOW 24 4542 Defensive 48 5993
2 G05_gb02.xscn SUOMUSSALMI 12 1722 Aggressive 28 4262
3 G05_gb03.xscn LILLEHAMMER 0 0 Defensive 25 3662
4 G05_gb04.xscn SEDAN 4 1506 Defensive 58 9251
5 G05_gb05.xscn RACE TO DUNKIRK 20 3617 Defensive 59 12584
6 G05_gb06.xscn PURSUIT TO TOBRUK 0 0 Defensive 21 4025
7 G05_gb07.xscn TOBRUK 2 343 Defensive 29 6677
8 G05_gb08.xscn THERMOPYLAE 0 0 Defensive 37 6826
9 G05_gb09.xscn CRETE - OPERATION MERCURY 5 2598 Defensive 38 9981
10 G05_gb10.xscn KISHINEV 29 3636 Defensive 63 11294
11 G05_gb11.xscn NOVGOROD 0 0 Aggressive 71 11292
12 G05_gb12.xscn BORODINO 6 1572 Defensive 66 11338
13 G05_gb13.xscn KLIN 4 696 Aggressive 78 14081
14 G05_gb14.xscn ROSTOV-ON-DON 6 1824 Aggressive 82 13447
15 G05_gb15.xscn WINTER STORM 28 4362 Aggressive 83 15711
16 G05_gb16.xscn KHARKOV 43 45 14339 Defensive 115 14543
17 G05_gb17.xscn ZITADELLE 51 12752 Aggressive 133 33772
18 G05_gb18.xscn INVASION SALERNO 5 908 Aggressive 63 25071
19 G05_gb19.xscn LENINGRAD 40 13188 Aggressive 139 26271
20 G05_gb20.xscn DRIVE TO THE SEA 12 1230 Aggressive 78 27547
21 G05_gb21.xscn OPERATION DRAGOON 21 4476 Aggressive 89 38870
22 G05_gb22.xscn NORDWIND 22 4167 Defensive 82 26153
23 G05_gb23.xscn OPERATION KONRAD 9 1620 Aggressive 107 26601
24 G05_gb24.xscn SPRING OFFENSIVE 29 9898 Defensive 111 24578
25 G05_gb25.xscn SEELOW HEIGHTS 25 6114 Aggressive 116 36607
26 G05_gb26.xscn 9 ARMY ENCIRCLEMENT 12 2750 Aggressive 116 33643
W związku z licznymi pytaniami o przebieg kampanii i dostępność uzbrojenia poszczególnych frontów, poniżej podpinam pełny raport z przebiegu Blitzkriegu, łącznie z dostępnymi frontami, frakcjami, prototypami, opcjami, nagrodami i gatunkami kiełbasy - w każdym scenariuszu.
PS - w związku z podejrzeniami o posiadanie jakiejś wiedzy tajemnej, albo co najmniej ukończenie Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry - informuję, że podobny raport może sobie wygenerować KAŻDY w KAŻDEJ kampanii, używając Open Suite.
Po załadowaniu kampanii, z menu "Campaign" wybieramy "Full Campaign Report" - sekunda strachu - i gotowe. Potem wystarczy sobie go zapisać pod rozszerzeniem txt, w razie gdyby rozszerzenie "log" sprawiało trudność.
[załącznik usunięty przez administratora]
Dzięki za pomoc!
Na stronie jest kampania G05 "Blitzkrieg by Gustlik" w wersji 5.2 po drobnych, kosmetycznych zmianach.
Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.
Cytat: Sorkvild w Lipiec 25, 2016, 04:09:01 PM
Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.
Powoli, powoli: nazwa scenariusza,itd. Na ile % grasz? Proszę wklej w stosowny wątek swój skład armii, możesz mi podesłać zestaw przed modernizacją, ja to rozegram, z 2-3 tury i podeślę Tobie rady.
Wszystko da radę. ;)
Cytat: Sorkvild w Lipiec 25, 2016, 04:09:01 PM
Jakieś porady na ostatnią misję? Obrona nie ma sensu, w 6-7 turze moja linia nie wytrzymuje i Iwan wdziera się niszcząc wrażliwe jednostki artyleryjskie, które silnym ogniem ich dosłownie masakrowały.
Wymyśliłem desperacki bieg w kierunku zachodu by zająć dwie puste lokacje kosztem startowych i jakoś się utrzymać do końca, ale już od początku znajdujemy się w strefie zgniotu i nasze wojska zostają złapane na otwartym polu w czasie przedzierania się na zachód przez wodę w kierunku pustej wioski pod kontrolą ruskich. Z kolei siły znajdujące się na wschodnim odcinku (obok lotniska) grzęzną w lasach otoczone przez wroga.
Dwoma zachodnimi VH się nie przejmuj - później pojawiają się niemieckie posiłki i bez trudu zajmują oba VHeksy. Jedyne, co musisz zrobić, to obronić się całością swoich sił w dwóch wschodnich VH. Rozpoznanie i lotnictwo z dodatkiem do rozpoznania to podstawa. Recony z dodatkiem do rozpoznania osłaniane przez JagdTigery i artylerie osłonią południową flankę przy wsch VH (bo ruscy nie przejdą przez rzekę). Północna flanka to okopana piechota w lesie wsparta przez artylerię i lotnictwo. Drugi VH jest trudniejszy. Najpierw warto wysadzić drogi dojazdowe do niego, postawić miny, a potem obrona w jeżu. Najlepiej od razu lotnictwem rozpoznać kierunki natarcia wroga i bombardować go samolotami i artylerią zanim dojedzie, ustawiać pułapki w lasach (często będzie surprised!), powoli się wycofywać i się odgryzać. No i konieczne jest posiadanie saperów, żeby przejechać przez rzeki.
Dzięki radzie Ponurego udało mnie się wytrwać do końca broniąc wschodniego miasta nad rzeką, a potem przy udziale skromnych sił generała Wencka zadać sowietom ostatni cios. Najważniejsze to jakoś wytrwać do ich przybycia i potem szybko zająć nimi VH.
Wymagające zadanie i aż bolało jak człowiek musiał patrzeć jak te super elitarne jednostki, które miało się niemal od początku gry były niszczone. Czasem rezultaty walk były wręcz kuriozalne i z dupy można powiedzieć.
Ostatecznie udało mnie się ocalić trzy jednostki - elitarną panterę, panzergrenadierów na opancerzonych i szturmowego focke-wulfa.
W mej ocenie ta kampania wypada całkiem nieźle. W oryginalnego Blitzkriega grałem daaawno temu więc co nieco jeszcze wiedziałem co mnie czeka. Tutaj nastąpiła niespodzianka, bo w Bliztkriegu Gustlika znalazło się z kilka scenariuszy zastępczych w miejsce inwazji na USA, Anglię i kilku innych map. Kampania oferuje budowanie wojska w oparciu wyłącznie Wehrmacht lub Waffen SS. W mej grze SS przez dłuży czas ograniczało się tylko do reconów i broni przeciwpancernej. Dopiero później rozwinąłem ich do samodzielnej siły zawierającej wszystkie rodzaje wojsk.
Na szczególną uwagę zasługiwali bardzo bitni i wytrzymali grenadierzy pancerni na transportach i elitarni SS na czołgach Tygrys II. Ponadto posiadałem lotnictwo w liczbie ok 8 samolotów. Szczególną role odegrał niszczyciel czołgów Hs-129 z ulepszoną bronia p-panc. Ten samolot uratował mnie w kilku krytycznych momentach podczas walk z sowietami. Cóż myśliwce wroga raczej nie stanowiły zagrożenia, mając 4 focke wulfy czy me-262. W tej kampanii warto też mieć ze 2-3 jednostki spadochroniarzy, czasem to wręcz trzeba, natomiast w czasie ostatnich trzech scenariuszy zupełnie z ich usług zrezygnowałem zyskując cenne już punkty prestiżu
Myślę, że kampania nie była trudna i początkujący generał raczej powinien sobie z nią poradzić, a na domyślnych ustawieniach prestiżu to już w ogóle... W znaki daje się mocno artyleria wroga więc na początek warto zakupić w miarę niedrogie haubice SK18 z zasięgiem 7 heksów.
Spory trud u mnie się pojawił w czasie Operacji Dragoon i wojnie obronnej z ruskimi. Grałem na ustawieniach 75 dla mnie / 100 dla AI. Mimo zniżki to i tak pozwoliło mi na budowę pokaźnych sił w oparciu o nowe konstrukcje. Fajnym smaczkiem były kilka jednostek, które nigdy nie weszły do produkcji lub były testowe, a które to można było w pewnych scenariuszach zakupić.
Chyba w niedługim czasie zacznę Blitzkriega jeszcze raz, ale tym razem wybiorę tego oryginalnego (H05), który przewiduje zakup jednostek innych krajów oraz posiada wszystkie oryginalne scenariusze.
Zgodnie z obietnicą przygotowałem zmodyfikowaną wersje kampanii G05 "Blitzkrieg by Gustlik" v.5.2
Do pobrania: G05_52e+.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/G05_52e+.zip) (paczka zawiera tylko zmodyfikowane pliki scenariuszy).
Zmiany dotyczą przede wszystkim wartości CAP i proporcji nagród:
- sumaryczna wartość nagród nie uległa zmianie;
- zwiększył się poziom CAP'a (ostatecznie 64k pp); poszczególne progi zostały wyliczone tak, by przy standardowej rozgrywce na 100% (bez sprzedaży prototypów) niemożliwe było przekroczenie CAP'a; w grze na 200% przekroczenie CAP'a będzie teoretycznie możliwe, ale dość trudne;
- zmieniły się proporcje nagród; skalowalna część nagród (heksy i tury) stanowi teraz co najmniej 2/3 (66%) otrzymywanego prestiżu; powoduje to , że zwiększenie modyfikatora prestiżu o 100% zwiększa realnie otrzymywany prestiż o co najmniej 66%; docelowo powinno to ułatwić rozgrywkę na wyższych poziomach modyfikatora prestiżu (300%-500%), nawet w przypadku przekroczenia CAP'a;
- w związku z poprzednim punktem, w większości scenariuszy wzrosła domyślna nagroda za punktowany heks; standardowo wynosiła 40pp za "mały" heks; obecnie w niektórych scenariuszach przekracza nawet 80pp; w związku z tym zdobywanie pobocznych heksów powinno być bardziej opłacalne;
Szczegółowe zmiany w prestiżu:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG) (http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG)
Komplet nowych ustawień:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_b.JPG) (http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_b.JPG)
Przy okazji przeprowadziłem też "szybkie" porządki w jednostkach. Zaimplementowałem "zaległe" zmiany w kawalerii. Dodatkowo poprawiłem "niechronologiczne" jednostki i niekompatybilne transporty. To powinno uprzyjemnić testy.
Testy i opinie mile widziane.
Hej, scenariusz Leningrad - przydzielony FW-190 D jeszcze długo nie wchodzi w ramach efile. Ja bym wymienił na Messerschmitta.
Cytat: Waldzios w Styczeń 06, 2019, 08:38:51 PM
Zgodnie z obietnicą przygotowałem zmodyfikowaną wersje kampanii G05 "Blitzkrieg by Gustlik" v.5.2
[...]
Testy i opinie mile widziane.
W sumie nie zauważam większych różnić na razie między poprzednią wersją, a tą wersją. Są bardzo do siebie zbliżone.
Oczywiście prestiżu trochę brakuje, ale to bardziej wina rozbudowania mojej armii, podnoszenia belek w górę i strat bezpowrotnych z tego wynikających przez walki oraz obsługa 2 bombowców strategicznych (jakieś 3k prestiżu w sumie obie jednostki warte).
Mam też uwagę do rozważenia dotyczącą scenariusza
Invasion Salerno.
W oryginalnym scenariuszu w PG2 na południowym fragmencie mapy gracz posiadał SH do rozstawienia, bodajrze pole (14,37). W kampanii G05 ma tylko 5 deploy hexów w pobliżu Acerno. Myślę, że to zbyt mało. Ja bym zwiększył tę ilość w tej okolicy do jakiś 6-8 lub podzielił część (3-4) tu, a część trochę niżej koło Contursi. Myślę, że by to poprawiło rozgrywkę - byłaby bardziej dynamiczna. Obecnie jeśli nie ma się silnego lotnictwa to ta grupa musi czekać aż pozostałe siły przebiją z północy, a to trochę trwa (jeszcze kwestia paliwa) po drodze napotykając się na amerykańskie posiłki.
Lotnictwo nie jest zawsze potrzebne, ja gram najczęściej tak słabym lotnictwem, że tam najwięcej pomagają mi pelotki. Stąd rzeczywiście te 6-8 miejsc byłoby mocnym argumentem na zmianę, ale zarazem zabierze to dramatyzm tego scenu i pęd do szybkiego zajęcia tych VH-ów...
Cytat: Waldzios w Styczeń 06, 2019, 08:38:51 PM
Zgodnie z obietnicą przygotowałem zmodyfikowaną wersje kampanii G05 "Blitzkrieg by Gustlik" v.5.2
Do pobrania: G05_52e+.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/G05_52e+.zip) (paczka zawiera tylko zmodyfikowane pliki scenariuszy).
Zmiany dotyczą przede wszystkim wartości CAP i proporcji nagród:
- sumaryczna wartość nagród nie uległa zmianie;
- zwiększył się poziom CAP'a (ostatecznie 64k pp); poszczególne progi zostały wyliczone tak, by przy standardowej rozgrywce na 100% (bez sprzedaży prototypów) niemożliwe było przekroczenie CAP'a; w grze na 200% przekroczenie CAP'a będzie teoretycznie możliwe, ale dość trudne;
- zmieniły się proporcje nagród; skalowalna część nagród (heksy i tury) stanowi teraz co najmniej 2/3 (66%) otrzymywanego prestiżu; powoduje to , że zwiększenie modyfikatora prestiżu o 100% zwiększa realnie otrzymywany prestiż o co najmniej 66%; docelowo powinno to ułatwić rozgrywkę na wyższych poziomach modyfikatora prestiżu (300%-500%), nawet w przypadku przekroczenia CAP'a;
- w związku z poprzednim punktem, w większości scenariuszy wzrosła domyślna nagroda za punktowany heks; standardowo wynosiła 40pp za "mały" heks; obecnie w niektórych scenariuszach przekracza nawet 80pp; w związku z tym zdobywanie pobocznych heksów powinno być bardziej opłacalne;
Szczegółowe zmiany w prestiżu:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG) (http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG)
Komplet nowych ustawień:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_b.JPG) (http://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_b.JPG)
Przy okazji przeprowadziłem też "szybkie" porządki w jednostkach. Zaimplementowałem "zaległe" zmiany w kawalerii. Dodatkowo poprawiłem "niechronologiczne" jednostki i niekompatybilne transporty. To powinno uprzyjemnić testy.
Testy i opinie mile widziane.
Hmm. no to muszę ruszyć.
Masowe zwiększenie CAP, jak również masowe obcięcie bonusów za zwycięstwo przy jednoczesnym zwiększeniu prestiżu MAP uważam za decyzję z zasady złą.
Dla mnie termin "blitzkrieg" wyraźnie nie został tu zrozumiany. "Blitzkrieg" oznacza szybkie zwycięstwa najkrótszą drogą. "Blitzkrieg" nie oznacza, że gracz wygodnie buduje ogromną armię i spokojnie i pogodnie zdobywa każde miasto i wioskę na mapie, tylko po to, by wykorzystać otrzymany prestiż do zbudowania jeszcze większej armii, która w rzeczywistości nie jest potrzebna do tej kampanii.
Obniżając premie BV o około 25%, zadajesz cios w plecy graczom, którzy chcą podjąć kalkulacyjne ryzyko i rozegrać kampanię z 0% prestiżu.
Moje oczekiwania były takie: uciąć CAP w ogóle i limit rund BV w wybranych scenariuszach.
Co do reszty, zgadzam się z proponowaną przez Albericha zmianą scenariusza "Salerno". Odniosłem to samo wrażenie. Jednak odnosi się to tylko do mojej gry z 0% prestiżu. Sytuacja może być nieco inna, nieco spokojniejsza, o wyższym prestiżu.
Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)
Cytat: Alberich w Luty 08, 2023, 11:18:47 PM
W sumie nie zauważam większych różnić na razie między poprzednią wersją, a tą wersją.
Dokładnie taki był zamiar. Przy rozgrywce na 100% prestiż nie powinien ulec zmianie.
Sensem powyższej modyfikacji było umożliwienie sensownej rozgrywki na niestandardowych poziomach modyfikatora prestiżu.
Blitzkrieg w obecnej wersji tragicznie się skaluje. Zdecydowana większość otrzymywanego prestiżu to nagrody za zwycięstwo (które się nie skalują). W rezultacie zmiany modyfikatora prestiżu pełnią raczej role estetyczną (realnie kilkunastu-procentowe zmiany sumarycznych nagród).
Do tego dochodzi (bardzo) restrykcyjny CAP który całkowicie niszczy sens rozgrywki >100%.
Moja wersja miała proste założenia:
- gracz 100% nie odczuwa istotnych zmian prestiżu, i może całkowicie zapomnieć o CAPie;
- gracz >100% ma wyraźnie więcej prestiżu, oraz mniej odczuwa wpływ CAPa;
- gracz <100% ma odczuwalnie mniej prestiżu;
- gracz 0% otrzymuje tylko 33% całkowitego prestiżu;
Istotna uwaga.Skalowalna część nagród (heksy i tury) stanowi w mojej wersji co najmniej 2/3 (66%) otrzymywanego prestiżu.
Całość przesuniętego prestiżu trafiła do nagród za zajmowane heksy W efekcie istotnie wzrosło znaczenie zdobywania pomniejszych heksów.
Cytat: Parabellum w Luty 09, 2023, 09:35:57 AM
Obniżając premie BV o około 25%, zadajesz cios w plecy graczom, którzy chcą podjąć kalkulacyjne ryzyko i rozegrać kampanię z 0% prestiżu.
Całkowicie się nie zgadzam.
W obecnej wersji grając na 0% realnie otrzymujesz około ~75% całkowitego prestiżu. IMHO ryzyko jest wyłącznie psychologiczne.
W mojej wersji rozgrywka 0% to realne wyzwanie. Otrzymujesz tylko 33% prestiżu.
Docelowo,nic nie stoi na przeszkodzie byś w moją wersje zagrał z ustawieniem ~65%. Rezultat będzie zbliżony do obecnej rozgrywki 0%.
Cytat: Parabellum w Luty 09, 2023, 09:35:57 AM
Moje oczekiwania były takie: uciąć CAP w ogóle i limit rund BV w wybranych scenariuszach.
Blitzkrieg to bazowa kampania, dla początkujących graczy.
W mojej opinii zachowanie CAPa jest istotne z powodów edukacyjnych. CAP (lubiany lub nie) jest istotną częścią tej gry. Początkujący gracz powinien się zapoznać z tym mechanizmem (najlepiej w mniej restrykcyjnych ustawieniach).
Co do limitów tur, to ustalone są dla początkujących graczy. Skracanie limitów mija się z celem
Dlaczego mówicie o wersji 5,2?
W instalce jest wersja 5,3 ... ale do indywidualnego pobrania wersja 5,2e z 14.10.2017(tak pisze na stronie Darka)
Alberich grał wersję 5,2e, a Parabelum wersję 5,3
@ Waldzios
Na pewno masz rację we wszystkim ze swojego punktu widzenia na sprawy, ale dla mnie, który chce osiągnąć dobry wynik w rankingach, to wszystko jest przeciwskuteczne.
Ujmę to tak: w czasach, gdy zasoby są coraz rzadsze i trzeba maksymalnie wykorzystać to, co się ma, gra taka jak ta z 0% jest jak dobre ćwiczenie na prawdziwe życie, bo trzeba dobrze przemyśleć i ocenić decyzje o zakupie i modernizacji jednostek. Przy 65% prestiżu może mieć ten sam efekt, ale wpływ na wynik dla rankingu jest inny.
Cytat: sympatyk w Luty 09, 2023, 10:38:28 AM
Dlaczego mówicie o wersji 5,2?
W instalce jest wersja 5,3 ... ale do indywidualnego pobrania wersja 5,2e z 14.10.2017(tak pisze na stronie Darka)
Alberich grał wersję 5,2e, a Parabelum wersję 5,3
Mówimy o mojej "specjalnej" wersji (https://forum.opengeneral.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/2366/msg48410/#msg48410), ze zmodyfikowanymi nagrodami (i CAPem).
To nie jest oficjalna wersja, nie ma posiada indywidualnego oznaczenia, i nie znajduje się w instalce.
Opublikowałem tą wersje kilka lat temu (2019). Zainteresowanie było znikome, i temat utknął.
To w takim razie - czym się różni wersja 5,3 od 5,2? i skąd się wzięła 5,3?
Jeśli ta Twoja wersja 5,2e+ jest bardziej przyjazna dla nauki i zapoznania się z e-file i OG --> to powinna być jako kampania szkoleniowa lub powinno się na tą wersję ustawić jako oficjalne G05 ???
edit
Pobrałem paczkę i zamieniłem w folderze scenario - kampania zgłasza się - jako G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.3, a nie 5,2e+
Też nie wiem skąd się wzięła wersja 5.3... dla mnie ta wersja "od zawsze" była w instalce. Ale napisać czym się różni od poprzednich wersji nie jestem wstanie, ani znaleźć tych informacji na forum tak na szybko.
Cytat: Waldzios w Luty 09, 2023, 10:54:18 AM
Mówimy o mojej "specjalnej" wersji (https://forum.opengeneral.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/2366/msg48410/#msg48410), ze zmodyfikowanymi nagrodami (i CAPem).
To nie jest oficjalna wersja, nie ma posiada indywidualnego oznaczenia, i nie znajduje się w instalce.
...
Przepraszam, przeoczyłem, że mówimy tutaj o różnych wersjach. To rozwiewa moje wątpliwości.
Cytat: sympatyk w Luty 09, 2023, 12:27:06 PM
Jeśli ta Twoja wersja 5,2e+ jest bardziej przyjazna dla nauki i zapoznania się z e-file i OG --> to powinna być jako kampania szkoleniowa lub powinno się na tą wersję ustawić jako oficjalne G05 ???
Takie było założenie.
Ale z braku zainteresowania (rozgrywka Alberich'a to pierwszy test na forum), nie drążyłem tematu.
Cytat: sympatyk w Luty 09, 2023, 12:27:06 PM
edit
Pobrałem paczkę i zamieniłem w folderze scenario - kampania zgłasza się - jako G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.3, a nie 5,2e+
To paczka robocza, która zawiera tylko zmodyfikowane pliki.
Tytuł kampanii zawarty jest w plikach tekstowych, które nie były modyfikowane.
Nie nadpisujesz plików tekstowych, więc tytuł się nie zmienia.
OK
To jak rozpoznać, którą kampanię (wersję) się ma ???
Szybkie porównanie --> która jest Twoja?
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G05_wer.jpg)
Zgodnie z tym: https://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG ta pierwsza.
Cytat: Alberich w Luty 09, 2023, 01:10:36 PM
Zgodnie z tym: https://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG ta pierwsza.
:yes
Odnośnie tej wersji "najnowszej", zgłaszałem problem - również Zsamot go ma w swojej wersji.
Scenariusz Borodino - nowe jednostki (również prototyp ewentualny otrzymywany, za poprzednią bitwę) - posiadają "startowo" Zero experiencu. Gdy w poprzedniej bitwie mają 170, a w kolejnej 160 experiencu (nowo kupowane jednostki). Czy da się coś z tym zrobić?
Cytat: besiu w Styczeń 30, 2023, 02:35:20 PM
Cytat: Zsamot w Styczeń 18, 2023, 12:45:26 AM
Scenariusz Borodino:
dokupuję recon z mostem i Do-217.
Recon
PSW 222 , , 0 bars , 4 exp , Germany , 8/10 , Bridging, 0 kill , 120 pp - U:050 [+4 exp]
Tactical Bomber
Do 217E , , 0 bars , 23 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 636 pp - U:051 [+23 exp]
Widzę, że mas z podobnym "problem", który ja napotkałem. W tym scenariuszu, nowe jednostki - dostają 0 experiencu. Gdy w poprzednim 11, a następnym 134, jeszcze w kolejnym 150 - mówię o nowo zakupionych jednostkach. Moim zdaniem - jest to .. błędne? Czy może "zamierzone, bo wyczerpały się zapasy ludzkie, na front w uzupełnieniach, wiec dostajesz żółtodziobów". Tylko wtedy dlaczego pod Klin - dostaje już 150 expeierncu?
Nie, żeby mi to jakoś trudność sprawiało. lecz jest mało logiczne.
Może warto to poprawić?
W tym wątku, jest to opisane:
https://forum.opengeneral.pl/gry-dla-frajdy/zsamot-g05-blitzkrieg-by-gustlik-v-5-3-player-100percent-ai-300percent/15/
Cytat: Waldzios w Luty 09, 2023, 01:33:21 PM
Cytat: Alberich w Luty 09, 2023, 01:10:36 PM
Zgodnie z tym: https://www.opengeneral.pl/waldzios/blitz_prestige_a.JPG ta pierwsza.
:yes
Rozegrałem tą wersję kampanii, co prawda na 200% - czyli tą poprawioną pod szkolenia
Chcesz raporty, czy coś jeszcze?
Cytat: sympatyk w Kwiecień 10, 2023, 08:16:41 PM
Chcesz raporty, czy coś jeszcze?
Raport końcowy wystarczy.
Proszę raport końcowy
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022 * AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.5.3
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.3, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:48 +++ Proto: Bf 110C-3
2 Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: Bf 110C-3
3 Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:47
4 Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: Bf 110E-3
5 Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: Fw 189A-1
6 Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:47 +++ Proto: Bf 109F-4Trop
7 Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Tobruk , #7 , Brilliant Victory , score:53 +++ Proto: HS 129B-1
9 Thermopylae , #8 , Brilliant Victory , score:52
10 Crete - Operation Mercury , #9 , Brilliant Victory , score:46 +++ Proto: 17cm K18
11 Kishinev , #10 , Brilliant Victory , score:50
12 Novgorod , #11 , Brilliant Victory , score:60 +++ Proto: StuG IIIF
13 Borodino , #12 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: Pz IVF2
14 Klin , #13 , Brilliant Victory , score:50
15 Rostov-on-Don , #14 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: Nashorn
16 Winter Storm , #15 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: Bf 109G-8
17 Kharkov 43 , #16 , Brilliant Victory , score:49 +++ Proto: Me 410A-1/U-4
18 Zitadelle , #17 , Brilliant Victory , score:49 +++ Proto: Fw 190F-8U-2 (t)
19 Invasion Salerno , #18 , Brilliant Victory , score:48
20 Leningrad , #19 , Brilliant Victory , score:48 +++ Proto: Do 335A-1
21 Drive to the Sea , #20 , Brilliant Victory , score:45 +++ Proto: Coelion A
22 Operation Dragoon , #21 , Brilliant Victory , score:56
23 Nordwind , #22 , Brilliant Victory , score:48 +++ Proto: Do 335B-2
24 Operation Konrad , #23 , Brilliant Victory , score:57
25 Spring Offensive , #24 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: Me 262C-1
26 Seelow Heights , #25 , Brilliant Victory , score:56
27 9 Army Encirclement , #26 , Brilliant Victory , score:44
--
Campaign score: 1361 * Average: 50
..
Current scenario: 9 Army Encirclement, VH prestige is 400 , All map prestige is: 1200
Army cost: 39874 , Current prestige is 1420
Prestige available on map yet is 320 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive Using map: 1051
BV: Win , turn prestige: 90
V : Win , turn prestige: 90
TV: Win , turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90
Piechota
* Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] , 4/6 , 5 bars , 655 exp , Niemcy , 7/10 , Aggressive Maneuver , Special Munition, FastEntrench, 32 kill , 0 pp - U:001 [+21 exp]
* Sturmpioniere 44 , 251/16 [W] , 114/6 , 5 bars , 584 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence , Special Munition, FastEntrench, 34 kill , 0 pp - U:002 [+20 exp]
* Brandenburger 43 , 251/1 [W] , 57//6 , 5 bars , 506 exp , Niemcy , 10/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 18 kill , 0 pp - U:003
* Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Niemcy , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
* Panzergrenadiere 44 (gep.) , 6 , 4 bars , 422 exp , Niemcy , 10/10 , Resilience , Special Munition, AntiTank, 21 kill , 0 pp - U:008 [+14 exp]
Grenadiere 44 , 250/1 [W] , , 3 bars , 362 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 2 kill , 336 pp - U:027
Grenadiere 44 , 250/1 [W] , , 3 bars , 349 exp , Niemcy , 8/10 , Special Munition, 3 kill , 336 pp - U:045 [+26 exp]
Brandenburger 43 , 251/1 [W] , , 3 bars , 373 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, Support, 10 kill , 780 pp - U:046 [+18 exp]
Pioniere 43 , 251/1 [W] , , 2 bars , 286 exp , Niemcy , 10/10 , Fast Builder, FastEntrench, 1 kill , 384 pp - U:053
* Brandenburger 43 , 251/1 [W] , , 3 bars , 345 exp , Niemcy , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:065
Czołg
* Panther G , 11/6 , 5 bars , 1210 exp , Niemcy , 12/10 , Aggressive Attack , Special Munition, 124 kill , 0 pp - U:006 [+22 exp]
Panther G , , 5 bars , 942 exp , Niemcy , 11/10 , Shock Tactics , Special Munition, 76 kill , 580 pp - U:018 [+49 exp]
Panther G , , 5 bars , 1053 exp , Niemcy , 13/10 , Battlefield Intelligence , Special Munition, 127 kill , 686 pp - U:019 [+22 exp]
Panther G , , 5 bars , 1058 exp , Niemcy , 13/10 , Resilience , Special Munition, 101 kill , 686 pp - U:023 [+35 exp]
Panther G , , 5 bars , 997 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, 83 kill , 686 pp - U:029 [+51 exp]
Panther G , , 5 bars , 642 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 52 kill , 633 pp - U:061 [+43 exp]
Panther G , , 4 bars , 430 exp , Niemcy , 13/10 , Special Munition, 22 kill , 686 pp - U:067 [+7 exp]
Panther G , , 3 bars , 370 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 18 kill , 528 pp - U:071
Tiger II , , 1 bars , 184 exp , Niemcy , 10/10 , 9 kill , 660 pp - U:081 [+14 exp]
Panther G , , 1 bars , 171 exp , Niemcy , 9/10 , 7 kill , 528 pp - U:082 [+13 exp]
Rozpoznanie
* PSW 222 , 6 , 5 bars , 626 exp , Niemcy , 10/10 , Resilience , Special Munition, Bridging, 18 kill , 0 pp - U:005
ADGZ , , 5 bars , 514 exp , Waffen SS , 9/10 , Liberator , Recon, 25 kill , 204 pp - U:011 [+18 exp]
PSW 222 , , 3 bars , 361 exp , Niemcy , 10/10 , Recon, Bridging, 13 kill , 120 pp - U:013 [+20 exp]
PSW 222 Ausf. B , , 2 bars , 299 exp , Niemcy , 10/10 , Bridging, Recon, 4 kill , 156 pp - U:054
PSW 222 Ausf. B , , 3 bars , 338 exp , Niemcy , 10/10 , Bridging, Recon, 2 kill , 156 pp - U:055
250/10 , , 2 bars , 298 exp , Niemcy , 9/10 , Bridging, Recon, 6 kill , 168 pp - U:056 [+2 exp]
250/1 , , 2 bars , 230 exp , Niemcy , 8/8 , 0 kill , 124 pp - U:098
Artyleria ppanc.
JagdPanther , , 5 bars , 634 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 18 kill , 576 pp - U:030
JagdPanther , , 5 bars , 549 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 25 kill , 576 pp - U:031 [+3 exp]
+ JagdPanther , , 3 bars , 396 exp , Niemcy , 9/10 , Special Munition, 21 kill , 0 pp - U:048 [+44 exp]
JagdTiger , , 1 bars , 178 exp , Niemcy , 10/10 , Fuel Pods, 1 kill , 648 pp - U:075 [+2 exp]
JagdTiger , , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 10/10 , Fuel Pods, 1 kill , 648 pp - U:077 [+16 exp]
JagdPanther , , 1 bars , 191 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 480 pp - U:083 [+4 exp]
Artyleria uniwersalna
+ Coelion A , , 2 bars , 223 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:074
Artyleria
* 15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , 116/6 , 5 bars , 653 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 30 kill , 0 pp - U:004 [+15 exp]
15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , , 5 bars , 790 exp , Niemcy , 15/10 , Infiltration Tactics , Special Munition, AntiTank, 45 kill , 792 pp - U:009 [+56 exp]
15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , , 5 bars , 669 exp , Niemcy , 15/10 , Street Fighter , Special Munition, AntiTank, 54 kill , 792 pp - U:012 [+43 exp]
15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , , 4 bars , 482 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 20 kill , 739 pp - U:016 [+15 exp]
15cm K18 , SdKfz 8 , , 5 bars , 568 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 28 kill , 954 pp - U:017 [+27 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 572 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 33 kill , 630 pp - U:020 [+28 exp]
15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , , 5 bars , 506 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 22 kill , 739 pp - U:025 [+14 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 5 bars , 606 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 26 kill , 630 pp - U:037 [+18 exp]
10.5cm sK18 , SdKfz 7 , , 4 bars , 452 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 14 kill , 588 pp - U:041 [+12 exp]
21cm K38/39 , SdKfz 9 , , 4 bars , 479 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 16 kill , 1209 pp - U:044 [+18 exp]
+ 17cm K18 , SdKfz 9 , , 5 bars , 535 exp , Niemcy , 15/10 , Special Munition, AntiTank, 20 kill , 0 pp - U:047 [+27 exp]
15,2cm KH 433/1(r) , SdKfz 7 , , 4 bars , 459 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, AntiTank, 11 kill , 739 pp - U:049 [+7 exp]
21cm K38/39 , SdKfz 9 , , 4 bars , 482 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 26 kill , 1209 pp - U:052 [+13 exp]
Hummel , , 5 bars , 513 exp , Niemcy , 14/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 621 pp - U:057 [+26 exp]
Hummel , , 4 bars , 441 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 8 kill , 621 pp - U:059 [+23 exp]
Hummel , , 4 bars , 462 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 6 kill , 621 pp - U:060 [+35 exp]
Hummel , , 4 bars , 440 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 11 kill , 621 pp - U:062 [+22 exp]
Hummel , , 4 bars , 447 exp , Niemcy , 14/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 621 pp - U:063 [+19 exp]
Hummel , , 4 bars , 447 exp , Niemcy , 14/10 , Support, Special Munition, 8 kill , 621 pp - U:064 [+8 exp]
Hummel , , 2 bars , 288 exp , Niemcy , 12/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 532 pp - U:072 [+10 exp]
Myśliwiec
Me 262A-1 , , 5 bars , 658 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 22 kill , 884 pp - U:010 [+24 exp]
+ Me 262A-1 , , 5 bars , 808 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 25 kill , 0 pp - U:015 [+39 exp]
+ Me 262A-1 , , 5 bars , 739 exp , Niemcy , 12/10 , Fire Discipline , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:021 [+13 exp]
+ Me 262A-1 , , 5 bars , 737 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 24 kill , 0 pp - U:024 [+23 exp]
Me 262A-1 , , 5 bars , 633 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 24 kill , 964 pp - U:028 [+47 exp]
Me 262A-1 , , 5 bars , 603 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 21 kill , 804 pp - U:034 [+14 exp]
Me 262A-1 , , 5 bars , 571 exp , Niemcy , 11/10 , Battlefield Intelligence , Special Munition, 14 kill , 884 pp - U:035 [+29 exp]
Me 262A-1 , , 5 bars , 587 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 18 kill , 884 pp - U:036 [+7 exp]
+ Fw 190F-3R-1 , , 5 bars , 787 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Air Defense, 18 kill , 0 pp - U:038 [+32 exp]
+ Me 262A-1 , , 5 bars , 712 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, 22 kill , 0 pp - U:040 [+27 exp]
Fw 190F-3R-1 , , 5 bars , 734 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Air Defense, 14 kill , 699 pp - U:050 [+63 exp]
Me 262A-1 , , 5 bars , 610 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, 13 kill , 884 pp - U:051 [+40 exp]
+ Fw 190F-8Pb , , 5 bars , 594 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Support, 15 kill , 0 pp - U:058 [+47 exp]
+ Fw 190F-8Pb , , 5 bars , 625 exp , Niemcy , 12/10 , Special Munition, Support, 9 kill , 0 pp - U:066 [+22 exp]
Me 262A-1 , , 3 bars , 395 exp , Niemcy , 10/10 , Special Munition, 7 kill , 804 pp - U:068 [+21 exp]
Fw 190F-3R-1 , , 5 bars , 557 exp , Niemcy , 12/10 , Support, Air Defense, 7 kill , 763 pp - U:069 [+39 exp]
+ Me 262A-1 , , 3 bars , 352 exp , Niemcy , 10/10 , Support, 8 kill , 0 pp - U:070 [+8 exp]
Bf 109G-8 , , 4 bars , 444 exp , Niemcy , 10/10 , Recon, Special Munition, 10 kill , 528 pp - U:073 [+67 exp]
Ta 152H-1 , , 2 bars , 244 exp , Niemcy , 6/10 , Support, 6 kill , 780 pp - U:079 [+27 exp]
Ta 152H-1 , , 2 bars , 246 exp , Niemcy , 9/10 , Support, 7 kill , 780 pp - U:080 [+44 exp]
Bomb. taktyczny
Ju 88A-4 , , 5 bars , 910 exp , Niemcy , 14/10 , Combat Support , Support, Special Munition, 20 kill , 991 pp - U:014 [+54 exp]
Ju 88A-4 , , 5 bars , 764 exp , Niemcy , 14/10 , Special Munition, Support, 28 kill , 991 pp - U:022 [+26 exp]
HS 129B-2 , , 5 bars , 839 exp , Niemcy , 11/10 , Support, Special Munition, 25 kill , 686 pp - U:026 [+25 exp]
Ju 87D , , 5 bars , 1122 exp , Niemcy , 4/10 , Support, Special Munition, 24 kill , 480 pp - U:032 [+67 exp]
Ju 87D , , 5 bars , 1031 exp , Niemcy , 14/10 , Support, Special Munition, 24 kill , 672 pp - U:033 [+45 exp]
+ Ar 234B-1 , , 5 bars , 511 exp , Niemcy , 8/10 , Recon, 2 kill , 0 pp - U:039 [+13 exp]
+ HS 129B-2 , , 5 bars , 695 exp , Niemcy , 11/10 , Special Munition, Support, 20 kill , 0 pp - U:042 [+47 exp]
Ar 234B-2 , , 5 bars , 670 exp , Niemcy , 9/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 888 pp - U:043 [+59 exp]
Ar 234B-1 , , 1 bars , 169 exp , Niemcy , 4/10 , Recon, 0 kill , 864 pp - U:078 [+11 exp]
Player 1 : Niemcy, Waffen SS
Killed: INF:935 TNK:217 RCN:80 AT:133 FLAK:65 FORT:59 ATY:312 AD:9 FTR:99 TB:51 DD:4 BS:1 CV:2 CRs:5 Total: 1972
Lost : INF:15 TNK:1 FORT:8 ATY:3 AD:1 TB:1 Total: 29
BV 27
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 10 Units * 4 Leaders Total : 4226 exp, 122 kill, 1836 pp Average: 423 exp, 12 kill, 184 pp
Czołg * 10 Units * 4 Leaders Total : 7057 exp, 619 kill, 5673 pp Average: 706 exp, 62 kill, 567 pp
Rozpoznanie * 7 Units * 2 Leaders Total : 2666 exp, 68 kill, 928 pp Average: 381 exp, 10 kill, 133 pp
Artyleria ppanc. * 6 Units * 0 Leaders Total : 2125 exp, 67 kill, 2928 pp Average: 354 exp, 11 kill, 488 pp
Artyleria uniwersalna * 1 Units * 0 Leaders Total : 223 exp, 1 kill, 0 pp Average: 223 exp, 1 kill, 0 pp
Artyleria * 20 Units * 2 Leaders Total : 10291 exp, 402 kill, 13279 pp Average: 515 exp, 20 kill, 664 pp
Myśliwiec * 20 Units * 2 Leaders Total : 11636 exp, 302 kill, 9658 pp Average: 582 exp, 15 kill, 483 pp
Bomb. taktyczny * 9 Units * 1 Leaders Total : 6711 exp, 156 kill, 5572 pp Average: 746 exp, 17 kill, 619 pp
* Summary: * 83 Units * 15 Leaders Total : 44935 exp, 1737 kill, 39874 pp Average: 541 exp, 21 kill, 480 pp
Cytat: sympatyk w Luty 09, 2023, 12:27:06 PM
To w takim razie - czym się różni wersja 5,3 od 5,2? i skąd się wzięła 5,3?
Jeśli ta Twoja wersja 5,2e+ jest bardziej przyjazna dla nauki i zapoznania się z e-file i OG --> to powinna być jako kampania szkoleniowa lub powinno się na tą wersję ustawić jako oficjalne G05 ???
Niniejszy wątek mi trochę umknął bo się na początku lutego urlopowałem i dopiero go dzisiaj przeczytałem
Zaintrygowała mnie ta wersja G05 .. dlaczego w instalce jest wersja 5.3, a do pobrania indywidualnego wersja 5.2e,
więc zacząłem porównywać te wersje i daty plików.
Wynik analizy:
wersja 5.3 pojawiła się w styczniu 2019 roku i NIE RÓŻNI SIĘ NICZYM od wersji 5.2e
Wszystkie pliki oprócz pliku txt z numerem wersji SĄ IDENTYCZNE.
Dlaczego 4 lata temu wprowadziłem nowy numer (u siebie w katalogu gry, bo z niego robię instalki) ? Szczerze ... zupełnie nie pamiętam.
Zapewne miałem jakiś zamiar, ale pewnie go nie wprowadziłem do końca w życie ...
W każdym bądź razie nie ma różnicy pomiędzy wersjami 5.2e i 5.3 i jako wersję do indywidualnego pobrania zamieszczę (a tak naprawdę zmienię tylko nazwy i jeden plik txt) wersję 5.3 ...
Chyba że faktycznie jest taka wola, aby wersją w instalce i na stronie była wersja Waldziosa czyli 5.2e+, której wówczas nadam zapewne numer wersji 5.4.
Mnie osobiście bardziej pasuje wersja Waldziosia
Grając na 200% - naprawdę jest bezstresowo ( CAP nie przeszkadza)
Na pp trzeba zapracować - więcej zdobytych flag --> wyraźnie więcej kasy
Stopnie trudności wyrażone w % - 50, 100 , 200% - są bardziej odczuwalne (w założeniu gry na BV)
Wraca temat kampanii szkoleniowej ...
@Sympatyk: Twoje myśliwce mogłyby same wygrywać bitwy. ;-)