Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Mario w Luty 28, 2015, 12:04:07 PM

Tytuł: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Mario w Luty 28, 2015, 12:04:07 PM
Dzisiaj z rana ;D nasunął mi się pomysł z grupy: genialne, średnie, takie sobie i do.... >:D.
Chodzi o lotniska-żeby zachowywały się tak jak "lotniskowiec" (czyli żeby były jednostką/budynkiem)-tzn. żeby samoloty w określonej liczbie 1-6 mogły w nim się schować jak w hangarze.
Tu pojawia się pytanie jeżeli zatopimy lotniskowiec- to jest zniszczony z całą zawartością- co się dzieje jak lotniskowiec jest częściowo zniszczony?-czy również "zawartość " ulega częściowej destrukcji?
Pojawia się oczywiście pytanie -co z budową/naprawianiem takich ;D lotnisk przez jednostki inżynieryjne?
Co sądzicie o takim pomyśle ;D?
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Luty 28, 2015, 12:15:54 PM
Takie lotniska są wykonalne (w efilu istnieją jednostki 'Airbase'/'Seaplane Base').

Takie rozwiązanie ma jednak podstawową wadę, bazę lotniczą można tylko zniszczyć, nie da się jej przejąć...
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 28, 2015, 02:38:17 PM
A jak miałby z takich lotnisk odbywać sie transport (spadochroniarzy, sprzętu)?
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Mario w Luty 28, 2015, 02:45:50 PM
No właśnie nie wiem-jak napisałem to było takie przemyślenie ;D :) :huh?(spadochroniarze itp."wchodzą" ;D do hangaru, ładują się i odlatują ;D).
Zastanawiałem się jak by to wyglądało-6 samolotów w hangarach/lotnisku-atak: znika lotnisko i samoloty >:D wroga lub własne :'(
Pytanie drugie jak coś takiego budować/naprawiać i bazować samoloty na lotniskach polowych ???
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Rudel w Luty 28, 2015, 03:11:01 PM
Takie lotniska są niebezpieczne wiele razy je spotykałem grając w kampanie Golothina. Łatwo je zablokować wystarczy nad nim powiesić dowolny samolot i nic z takiego nie odleci. AI to wie i umie wykorzystać. Zastosować je można w celu pokazania np zaskakującego ataku przeciwnika wyłączającego nasze lotnictwo z akcji. Zastosowania ich w innym celu nie widzę. AI jeżeli dorwie na takim nasze samoloty to je zniszczy razem z lotniskiem. >:D >:D >:D >:D
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Mario w Luty 28, 2015, 03:27:47 PM
No to takie lotnisko trzeba bronić jednostkami pelot ;D i nie chować do niego wszystkich samolotów -jakaś osłona musi być ;D
No ale to tylko takie przemyślenia ;D
Tytuł: Odp: Lotniska
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 28, 2015, 06:39:21 PM
Mam prośbę - nie mnóżcie bytów - w tej chwili mamy następujące rodzaje lotnisk:

- pierwotne - zabudowane w mapie przez autora mapy
- powstałe na etapie budowy scenariusza - normalne
- jak wyżej ale "dirt"
- zbudowane przez saperów, w trakcie rozgrywania scenaiusza
- istniejące jako jednostka (ale bez hangarów) pozostałość po PG2

Każde z nich działa trochę inaczej i ma trochę inne właściwości - więc jak bym dążył raczej do upraszczania, a nie wprowadzania
szóstego rodzaju lotniska.