Na razie kampania do testowania.
Jaro podepnie kampanię.....lada moment ;)UWAGA !
1.Czytać briefingi.
2.Nie kupować jednostek,wszystkie dostaniemy prędzej lub później.
3.Prototypy dostępne ale słabe.
4.BRAK AUTO UZUPEŁNIENIA PO BITWACH ! więc trzeba dbać o jednostki core.
5.Dzielić się na forum spostrzeżeniami i uwagami :)
Udanych testów.
Gen. Hansen
edit: Kowdar
http://www.opengeneral.pl/kampanie_iv.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_iv.html)
Przebieg kampanii:
Campaign: B04 * B04 I KORPUS PANCERNY SS
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 B04_00.xscn PIERWSZA KREW Jun 7, 1944 1 1 1 1 546.jpg
1 B04_01.xscn UTRZYMAA CAEN! Jun 24, 1944 2 2 2 Ls 546.jpg
2 B04_02.xscn GÓRA KALWARII Jul 10, 1944 3 3 3 3 546.jpg
3 B04_03.xscn OPERACJA "GOODWOOD" Jul 18, 1944 4 4 4 4 353.jpg
4 B04_04.xscn OPERACJA "LUTTICH" Aug 7, 1944 5 5 5 5 323.jpg
5 B04_05.xscn FALAISE Aug 8, 1944 6 6 6 Ls 714.jpg
6 B04_06.xscn CHAMBOIS Aug 18, 1944 13 13 13 Ls 715.jpg
7 B04_07.xscn OPERACJA "HERBSTNEBEL" Dec 16, 1944 8 8 8 Ls 123.jpg
8 B04_08.xscn ARDENY ODWRÓT Jan 3, 1945 9 9 9 Ls 187.jpg
9 B04_09.xscn OPERACJA "SÜDWIND" Feb 16, 1945 10 10 10 Ls 497.jpg
10 B04_10.xscn OPERACJA "FRÜHLINGSERWACHEN" Mar 6, 1945 11 11 11 Ls 340.jpg
11 B04_11.xscn BURZA ZE WSCHODU Mar 16, 1945 12 12 12 Ls 340.jpg
12 B04_12.xscn U BRAM RZESZY Apr 6, 1945 Win Win Win Ls 925.jpg
13 B04_13.xsch 1 Choices Goto: #7, 0.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 B04_00.xscn FIRST BLOOD 91 28509 Aggressive 121 42963
1 B04_01.xscn HOLD CAEN! 74 20754 Aggressive 123 40099
2 B04_02.xscn MOUNT CALVARY 56 14848 Aggressive 116 34056
3 B04_03.xscn OPERATION "GOODWOOD" 72 13284 Aggressive 98 42846
4 B04_04.xscn OPERATION "LUTTICH" 32 11215 Defensive 85 18792
5 B04_05.xscn FALAISE 50 10662 Aggressive 55 16210
6 B04_06.xscn CHAMBOIS 72 18161 Aggressive 116 36699
7 B04_07.xscn OPERATION "HERBSTNEBEL" 90 24456 Defensive 112 33311
8 B04_08.xscn RETREAT FROM ARDENNES 82 19269 Aggressive 129 39046
9 B04_09.xscn OPERATION "SÜDWIND" 43 9807 Defensive 133 28970
10 B04_10.xscn OPERATION "FRÜHLINGSERWACHEN" 82 20771 Defensive 136 33801
11 B04_11.xscn EASTERN STORM 72 14201 Aggressive 246 57015
12 B04_12.xscn DEFENDING THE REICH 94 19347 Aggressive 109 30864
13 B04_13.xsch 1 Choices
Przedstawiam nową wersję kampanii (4.3) . Zmieniło się sporo. Teraz gra powinna być ciekawsza a momentami może zaskoczyć.
Jeśli ktoś ma ochotę wspomóc testowanie, to proszę o przesłanie zapisów z początku każdej tury w każdym scenariuszu (czyli zaraz po tym jak AI skończy walczyć robimy zapis). Pomoże mi to przeanalizować działania AI a przy okazji zobaczę, jak inni grają).
Kampanię wysyłam do Kowdara ? zaglądajcie na jego stronę.
Powodzenia w bojach.
Najważniejsze zmiany:
- poprawki błędów zgłoszonych podczas testów
- poprawki historyczne Kanadyjczyków
- wprowadzenie zaawansowanego sterownia zachowania dla AI
- wprowadzenie kierunków ataków dla niektórych dywizji
- wprowadzenie posiłków, których zadaniem jest utrzymanie bitwy do samego końca
- zmuszenie leniwych jednostek artylerii i plot do ataku zamiast do wzajemnego osłaniania się na tyłach
- dodanie wyzwalaczy i nagród
- dodanie obrony AI w niektórych strategicznych punktach
- balansowanie prestiżu (znaczne bardziej zachęca do osiągnięcia BV)
- definicja zasad zakupów dla AI
- korekta dowódców (większość usunięta aby nie zajmować miejsca dla liderów na głównych jednostkach) i szans na otrzymanie dowódcy
- korekty map
- niektóre jednostki artylerii npla zostały przesunięte, aby nie były widoczne w pierwszej turze
- gdzieniegdzie zmiana ilości tur
- zmienione limity rozstawienia (część zniesiona)
- sztab zmieniony z 10/1 na 10/10 i ustawiony jako MSU (teraz AI będzie polowało na sztab)
- 6 Chambois ? spore zmiany mające spowodować ciągły napór npla na wycofujące się jednostki
- 9 Operacja "Südwind" ? piasek zmieniony na śnieg
- 10 Operacja "Frühlingserwachen" ? warunki terenowe zmienione na błoto i zaczynamy w deszczu
- 11 Burza ze wschodu ? duże przegrupowanie sił ? to będzie inna bitwa
Pozostało do zrobienia:
- od scenariusza 8 ? Ardeny odwrót należy przeanalizować, czy jakieś jednostki nie zostają na tyłach zamiast atakować (AI jest w nich w wersji 0.91 aby przeciwdziałać zjawisku ospałej artylerii)
- 10 Operacja "Frühlingserwachen" ? brak lotnictwa npla ? do decyzji po testach
- 12 U bram Rzeszy ? można skrócić do 14 tur - do decyzji po testach
Cytat: Jaro w Luty 19, 2016, 12:33:21 PM
- sztab zmieniony z 10/1 na 10/10 i ustawiony jako MSU (teraz AI będzie polowało na sztab)
Sztab jest 10/1
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: B04 I SS PANZER CORPS v.4.3, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Infantry* SS Hauptquartier , Opel , I SS PzKorps/HQ , 3 bars , 300 exp , Waffen SS , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:019
Wydaje mi się, że jednostki Korpusu (przynajmniej część) powinny mieć trochę więcej doświadczenia (nie koniecznie od razu pełne stany :))
CytatSztab jest 10/1
Sorki, podmieniałem i nie podmieniłem. Wysłałem poprawiony plik do Kowdara - podmieni. Wersji nie zmieniam.
Cytat: Mario w Luty 19, 2016, 05:19:53 PM
Wydaje mi się, że jednostki Korpusu (przynajmniej część) powinny mieć trochę więcej doświadczenia (nie koniecznie od razu pełne stany :))
Posiłki z 1 SS (również core) będą miały więcej doświadczenia.
Jak grałem, to na koniec jednostki pierwszej linii miły po 5 belek. Co do stanów na początku... graj, zobacz jak się walczy i daj znać co proponujesz.
W pierwszym scenariuszu widać kilka błędów chronologicznych, przede wszystkim w oczy od razu rzuca się myśliwiec Tempest FB II, maszyna powojenna (w efilu dostępna od 1945-05)...
Polecam testowanie scenariuszy opcją "Check & fix scenario units", pozwala wyłapać większość błędów...
Checking units from C:\OpenGeneral\EFILE_OGN_GUS\SCENARIO\B04_00.xscn
Unit: P1-01 change country from 8 to 19
Unit: P1-01 bad equipment country, change code from 154 to 2770
Unit: P1-05 change country from 8 to 19
Unit: P1-08 change country from 8 to 19
Unit: P1-08 bad equipment country, change code from 3098 to 3102
Unit: P1-09 change country from 8 to 19
Unit: P1-09 bad equipment country, change code from 3098 to 3102
Unit: P1-12 change country from 8 to 19
Unit: P1-12 bad equipment country, change code from 3023 to 3102
Unit: P1-13 change country from 8 to 19
Unit: P1-13 bad equipment country, change code from 133 to 2770
Unit: P1-20 change country from 8 to 19
Unit: P1-20 bad equipment country, change code from 3098 to 3102
Unit: P1-21 change country from 8 to 19
Unit: P1-27 change country from 8 to 19
Unit: P1-27 bad equipment country, change code from 4156 to 6408
Unit: P1-27 remove bad country transport 2009
Unit: P1-30 change country from 8 to 19
Unit: P1-30 bad equipment country, change code from 3098 to 3102
Unit: P1-32 change country from 8 to 19
Unit: P1-32 bad equipment country, change code from 110 to 3102
Unit: P1-38 change country from 8 to 19
Unit: P1-38 bad equipment country, change code from 1083 to 2786
Unit: P1-39 change country from 8 to 19
Unit: P1-40 change country from 8 to 19
Unit: P1-40 bad equipment country, change code from 2340 to 3102
Unit: P1-41 change country from 8 to 19
Unit: P1-41 bad equipment country, change code from 653 to 6408
Unit: P1-41 remove bad country transport 2530
Unit: P1-43 change country from 8 to 19
Unit: P1-43 bad equipment country, change code from 4135 to 6408
Unit: P1-43 remove bad country transport 2530
Unit: P1-44 change country from 8 to 19
Unit: P1-44 bad equipment country, change code from 78 to 2726
Unit: P1-45 change country from 8 to 19
Unit: P1-45 bad equipment country, change code from 2340 to 3102
Unit: P1-46 change country from 8 to 19
Unit: P1-46 bad equipment country, change code from 1083 to 2786
Unit: P1-47 change country from 8 to 19
Unit: P1-47 bad equipment country, change code from 758 to 3102
Unit: P1-48 change country from 8 to 19
Unit: P1-48 bad equipment country, change code from 758 to 3102
Unit: P1-49 change country from 8 to 19
Unit: P1-49 bad equipment country, change code from 758 to 3102
Unit: P1-58 change country from 8 to 19
Unit: P1-58 bad equipment country, but I didn't find any suitable replacement
Unit: P1-60 change country from 8 to 19
Unit: P1-60 bad equipment country, change code from 4371 to 3102
Unit: P1-61 change country from 8 to 19
Unit: P1-61 bad equipment country, change code from 110 to 3102
Unit: P1-62 change country from 8 to 19
Unit: P1-63 change country from 8 to 19
Unit: P1-63 bad equipment country, change code from 110 to 3102
Unit: P1-64 change country from 8 to 19
Unit: P1-64 bad equipment country, change code from 149 to 2770
Unit: P1-65 change country from 8 to 19
Unit: P1-65 bad equipment country, change code from 711 to 2786
Unit: P1-66 change country from 8 to 19
Unit: P1-66 bad equipment country, change code from 782 to 2890
Unit: P1-67 change country from 8 to 19
Unit: P1-67 bad equipment country, change code from 105 to 6408
Unit: P1-69 change country from 8 to 19
Unit: P1-71 change country from 8 to 19
Unit: P1-71 bad equipment country, change code from 1613 to 2890
Unit: P1-72 change country from 8 to 19
Unit: P1-73 change country from 8 to 19
Unit: P1-73 bad equipment country, change code from 153 to 2770
Unit: P1-74 change country from 8 to 19
Unit: P1-74 bad equipment country, change code from 110 to 3102
Unit: P1-75 change country from 8 to 19
Unit: P1-75 bad equipment country, change code from 97 to 6408
Unit: P1-76 change country from 8 to 19
Unit: P1-76 bad equipment country, change code from 121 to 2786
Unit: P1-77 change country from 8 to 19
Unit: P1-77 bad equipment country, change code from 84 to 2726
Unit: P1-78 change country from 8 to 19
Unit: P1-78 bad equipment country, change code from 782 to 2890
Unit: P1-82 change country from 8 to 19
Unit: P1-82 bad equipment country, change code from 958 to 2857
Unit: P1-83 change country from 8 to 19
Unit: P1-83 bad equipment country, change code from 84 to 2726
Unit: P1-84 change country from 8 to 19
Unit: P1-84 bad equipment country, change code from 3023 to 3102
Unit: P2-01 too new unit, change code from 730 to 3994
Unit: P2-02 too new unit, change code from 730 to 3994
Unit: P2-36 obsolete unit, change code from 2329 to 5559
Unit: P2-44 obsolete unit, change code from 2329 to 5559
Unit: P2-45 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-52 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-53 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-66 obsolete unit, change code from 347 to 5559
Unit: P2-67 obsolete unit, change code from 347 to 5559
Unit: P2-68 obsolete unit, change code from 1043 to 5559
Unit: P2-69 obsolete unit, change code from 345 to 5559
Unit: P2-70 obsolete unit, change code from 345 to 5559
Unit: P2-74 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-75 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-79 obsolete unit, change code from 337 to 5559
Unit: P2-95 obsolete unit, change code from 2329 to 5559
Unit: P2-96 obsolete unit, change code from 2329 to 5559
Unit: P2-98 obsolete unit, change code from 2329 to 5559
Unit: P2-112 too new unit, change code from 730 to 3994
Unit: P2-113 too new unit, change code from 730 to 3994
Nie znałem tej opcji. Dzięki.
No to będę potrzebował chwilki na poprawki - będzie kolejna wersja...
Wysłałem do Kowdara nową wersję: 4.4. Niedługo powinna być na stronie.
Zmiany kosmetyczne dotyczące zgłoszonych błędów, niezgodności w datach dostępności jednostek i zmian w efilu:
- przestarzałe i zbyt nowe jednostki zostały skorygowane
- motocykle zamienione na Kradschutzen
- skorygowane transporty (ciekawe, bo ostatnim razem wszystkie wagi się zgadzały...)
- dodany front Europa dla Waffen SS (frakcji nie ruszałem, bo gracz i tak nie ma za wiele prestiżu)
- korekta map
:tiger Powodzenia w bojach.
Nowa wersja 4.4 jest już na stronie.
Cytat: Jaro w Maj 13, 2016, 12:52:58 PM
- dodany front Europa dla Waffen SS (frakcji nie ruszałem, bo gracz i tak nie ma za wiele prestiżu)
To raczej niewskazane podejście, które może prowadzić do nieprzewidywalnych sytuacji...;
nawet jeśli używasz wszystkich dostępnych frakcji, mimo wszystko powinieneś je ustawić; unikniesz kłopotów w przyszłości;
z czasem mogą pojawić się nowe frakcje czy jednostki które spowodują problemy;
Wrzucam save'a z mojej ostatniej gry, gdzie nie było żadnych jednostek wroga, ale scenariusz się nie chciał skończyć.
[załącznik usunięty przez administratora]