Zauważyłem pewien problem (możliwe, że jest to błąd)
Grając 3 scenariusz kampania 7 dni do Renu: Payback przetestowałem jednostki z cechami A(Airmobile) lub/ i P(Ariborne), które jednocześnie posiadają cechę U(Dismount after movement).
a)jednostka Air Cavalry 1973 cechy AU bez własnego lądowego transportu (otrzymuje transport helikopterowy UH-1 Huey z cechę R- recon skill) przemieszcza się ruchem fazowym i po dolocie wypakowuje się.
b)jednostka GSG 9 cechy min. AU (otrzymuje transport helikopterowy Dornier UH-1D bez żadnych dodatkowych cech) po dolocie się nie wypakowuje a posiada U ???
c)jednostka Rangers 1974 cechy min. APU (otrzymuje transport helikopterowy UH-1 Huey bez żadnych dodatkowych cech) po dolocie się nie wypakowuje a posiada U ???
d)jednostka SF (Green Berets) 1973 cechy min. APU po pierwsze nie otrzymuje automatycznie transportu helikopterowego -choć z opisu wynika, że powinna (po otrzymaniu transportu samolotowego na lotnisku- C-130 Hercules bez żadnych dodatkowych cech) po dolocie się nie wypakowuje a posiada U ???
e)jednostka M224 LWCMS cechy min. AU (otrzymuje transport helikopterowy CH-47 Chinook bez żadnych dodatkowych cech) po dolocie się nie wypakowuje a posiada U ???
Z tego, co pamiętam to Gustlik zmieniał transporty hello tak, aby:
- zwykłe jednostki nie dostawały helikopterów z ruchem fazowym
- komandosi dostawali helikoptery z ruchem fazowym
Miało to na celu zapobieżenie wykorzystywaniu większej ilości transportów niż zdefiniowane i stworzenie dodatkowego ryzyka dla dotąd bezkarnego transportowania śmigłowcami.
ad a/ prawdopodobnie mają przydzielony niewłaściwy helikopter lub helikopter nie ma zdjętego ruch fazowego (Gustlik będzie wiedział).
Czy oni się "sami" wypakowują, czy raczej masz możliwość ręcznego ich wypakowania o ile zostawisz śmigłowcowi co najmniej jeden punkt ruchu
ad c/ w maju 79r nie było odpowiedniego dla nich śmigłowca.
A czy cecha U nie oznacza przypadkiem automatycznego wypakowania z transportu lądowego?
PS
Gustlik: SF (Green Berets) 1952 mają inną wagę transportu niż pozostali SF. Czy to zamierzone?
Cytatpo dolocie się nie wypakowuje a posiada U
Po dojeździe ma się wypakować - nie po dolocie.
CytatGustlik: SF (Green Berets) 1952 mają inną wagę transportu niż pozostali SF. Czy to zamierzone?
Tak, pierwsza odsłona jest bez helikopterów z ruchem Recon
Cytat: Gustlik w Listopad 15, 2015, 01:52:53 PM
Cytatpo dolocie się nie wypakowuje a posiada U
Po dojeździe ma się wypakować - nie po dolocie.
Ok, choć U można rozumieć również jako wypakowanie po ruch (dolot, dojazd), (dla nowego gracza będzie to mylące)
A w takie po czym można poznać, że jednostka wypakowuje się również po dolocie ???
Cytat: Gustlik w Listopad 15, 2015, 02:14:59 PM
CytatGustlik: SF (Green Berets) 1952 mają inną wagę transportu niż pozostali SF. Czy to zamierzone?
Tak, pierwsza odsłona jest bez helikopterów z ruchem Recon
Oni też mają helikoptery, tylko inne (inna waga dla hello)
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 02:28:11 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 15, 2015, 01:52:53 PM
Cytatpo dolocie się nie wypakowuje a posiada U
Po dojeździe ma się wypakować - nie po dolocie.
Ok, choć U można rozumieć również jako wypakowanie po ruch (dolot, dojazd), (dla nowego gracza będzie to mylące)
A w takie po czym można poznać, że jednostka wypakowuje się również po dolocie ???
Po dolocie żadna się nie wypakowuje sama. Po dolocie można wypakować ręcznie, jeżeli śmigłowiec ma ruch fazowy i zostawisz mu przynajmniej jeden punkt ruchu.
Generalnie wypakowanie jest z helikopterów z ruchem fazowym możliwe. I to dobry ruch z tym rozdziałem jednostek tak transportowanych na 2 rodzaje. Jednostki specjalne mogą wysiadać po dolocie reszta nie. Nic w tym dziwnego nie byli wv tym szkoleni >:D
Ok, ale GSG 9 i SF (Green Berets) 1973 to chyba są jednostki specjalne a nie mają takiej możliwości ;D (Rangersi -to już dyskusyjne).
No i jeszcze pozostaje sprawa braku transportu helikopterowego dla SF (Green Berets) 1973 ;D
GSG 9, to była jednostka bardziej policyjna niż szturmowa - stworzona po zamachu na Olimpiadzie w Monachium. Późniejsze KSK Kommando juz będzie miało taką funkcję - tylko musze Niemcom odpowiednie helikoptery dorobić.
Błędy w Green Berets już poprawiłem.
A co z:
Cytata)jednostka Air Cavalry 1973 cechy AU bez własnego lądowego transportu (otrzymuje transport helikopterowy UH-1 Huey z cechę R- recon skill) przemieszcza się ruchem fazowym i po dolocie wypakowuje się.
Mają mieć helikopter z ruchem fazowym?
Cytat: Jaro w Listopad 15, 2015, 04:47:52 PM
A co z:
Cytata)jednostka Air Cavalry 1973 cechy AU bez własnego lądowego transportu (otrzymuje transport helikopterowy UH-1 Huey z cechę R- recon skill) przemieszcza się ruchem fazowym i po dolocie wypakowuje się.
Mają mieć helikopter z ruchem fazowym?
To była jednostka eksperymentalna, więc teoretycznie do zaakceptowania. Poza tym ma odpowiednią cenę (zbliżona do jednostek elitarnych).
Wątpliwości miałbym raczej do 'dismount after move', podstawowym środkiem lokomocji jednostki były śmigłowce, więc raczej nie prezentowała wysokiego poziomu w wykorzystaniu transportu naziemnego...
Rozważyłbym nawet całkowite zabranie im transportu naziemnego...
Też uważam, że Air Cavalry 1973 powinni mieć transport Helikopterowy z ruchem fazowym.
Zabranie transportu-to może jest zbyt radykalne posunięcie (choć w sumie logiczne).
Cały czas mam pytanie po czym zwykły"Kowalski" ma rozpoznać czy jednostkę można wypakować pod dolocie ???
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 08:46:02 PM
Cały czas mam pytanie po czym zwykły"Kowalski" ma rozpoznać czy jednostkę można wypakować pod dolocie ???
Generalnie żadnej jednostki nie można wypakować po dolocie.
Jednostki dysponujące helikopterem z ruchem fazowym nie wypakowują po dolocie, one wykorzystują ostatnią fazę ruchu fazowego do wyładunku, to istotna różnica.
Co do rozpoznania, ruch fazowy helikoptera w żaden sposób nie zależy od "widocznych" cech bazowej jednostki, więc rozpoznanie jest utrudnione.
"Kowalski" musi przyjąć ze domyślne helikoptery nie mają ruchu fazowego, a specjalne ("czarne") helikoptery przypisane są dla jednostek specjalnych i elitarnych...
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 08:46:02 PM
Cały czas mam pytanie po czym zwykły"Kowalski" ma rozpoznać czy jednostkę można wypakować pod dolocie ???
Gustlik, mamy jakąś wolną literkę, aby dodać do nazwy jednostki? Może "[R]" znaczy, że używa helikopterów z ruchem fazowym albo U w nawiasach [] znaczy, że może się wypakować z helikoptera po ruchu...
Cytat: Jaro w Listopad 15, 2015, 09:03:07 PM
Gustlik, mamy jakąś wolną literkę, aby dodać do nazwy jednostki? Może "[R]" znaczy, że używa helikopterów z ruchem fazowym albo U w nawiasach [] znaczy, że może się wypakować z helikoptera po ruchu...
Zbytnia kombinacja, która niewiele da, zamiast odpowiadać dlaczego jednostka ma helikopter z ruchem fazowym, będziesz tłumaczył dlaczego ma daną literkę...
Już lepiej byłoby dać ruch fazowym wszelkiej maści oddziałom specjalnym, dysponującym helikopterami..., przynajmniej byłaby jakaś konsekwencja...
CytatRozważyłbym nawet całkowite zabranie im transportu naziemnego...
Ale oni właśnie mieli mieć zabrany transport (przynajmniej w pierwszym "wcieleniu"). Ja myślałem, że ostatnia kratka to jest waga blokująca, a tam są jakieś Jeepy... Zaraz to poprzekładam.
Cytat: Waldzios w Listopad 15, 2015, 09:11:54 PM
Cytat: Jaro w Listopad 15, 2015, 09:03:07 PM
Gustlik, mamy jakąś wolną literkę, aby dodać do nazwy jednostki? Może "[R]" znaczy, że używa helikopterów z ruchem fazowym albo U w nawiasach [] znaczy, że może się wypakować z helikoptera po ruchu...
Zbytnia kombinacja, która niewiele da, zamiast odpowiadać dlaczego jednostka ma helikopter z ruchem fazowym, będziesz tłumaczył dlaczego ma daną literkę...
Już lepiej byłoby dać ruch fazowym wszelkiej maści oddziałom specjalnym, dysponującym helikopterami..., przynajmniej byłaby jakaś konsekwencja...
A może prościej (tylko to pewnie jest zależne od Luisa) dodać cechę UAir? (wypakowanie po dolocie- skoro jest możliwe wypakowanie po dojeździe) albo żeby jednostki, które posiadają U oraz mogą używać helikopterów mogły się wypakowywać po dolocie (niezależnie czy helikopter miał by R)?
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 10:04:45 PM
A może prościej (tylko to pewnie jest zależne od Luisa) dodać cechę UAir? (wypakowanie po dolocie- skoro jest możliwe wypakowanie po dojeździe) albo żeby jednostki, które posiadają U oraz mogą używać helikopterów mogły się wypakowywać po dolocie (niezależnie czy helikopter miał by R)?
Nie wiem czy prościej, musiałbyś spytać Luisa... Na pewno problematyczne, bo helikopter to transport nieorganiczny...
Przede wszystkim, bardzo dziwacznie by to wyglądało, nie miałbyś wyboru czy chcesz lecieć dalej czy wysadzić desant...
Połączenie z ruchem fazowym tez byłoby problematyczne, skąd silnik gry miałby wiedzieć czy to koniec trasy, czy tylko kolejny krok ruchu fazowego..., a wyładowywanie desantu po każdym kroku wyglądało by komicznie..., desant z helikoptera to jednak nie to samo co wysiadka z jeepa...
Źle mnie zrozumiałeś-nie chciałem żeby to było połączone z ruchem fazowym.
Moim zdaniem dziwaczne też jest, że jeśli jednostka posiada cechę U nie ma wyboru czy pozostawić ją w transporcie czy jednak wypakować :) (przeważnie lepiej jest mieć ją wypakowaną)
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 10:45:37 PM
Źle mnie zrozumiałeś-nie chciałem żeby to było połączone z ruchem fazowym.
Tak czy inaczej wyglądało by dziwacznie.
Istotną cechą desantu śmigłowcowego, jest według mnie możliwość jego przerwania w trakcie....
Z tego powodu jednostki nie wyładowują się po ruchu, czy w wyniku ostrzału, to wspólna cecha transportów nie organicznych, dla mnie to oczywista, oczywistość ;)
Cytat: Mario w Listopad 15, 2015, 10:45:37 PM
Moim zdaniem dziwaczne też jest, że jeśli jednostka posiada cechę U nie ma wyboru czy pozostawić ją w transporcie czy jednak wypakować :) (przeważnie lepiej jest mieć ją wypakowaną)
Dla mnie to część mechaniki, w przypadku transporty organicznego jednostka na początku kolejnej tury opuściłaby transport tak czy inaczej. "Dismount after move" mieści się w tej mechanice, bo tylko ten proces przyspiesza...
Jednostka w transporcie nieorganicznym (NTP,ATP, HTP, RTP) na początku kolejnej tury z założenia pozostaje w transporcie. Opuszczenie transportu jest możliwe tylko w sposób manualny.
Więc wszelki proces powodujący automatyczne wysiadanie byłby nienaturalny i niezgodny z mechaniką...