Kampania W84 "Niemiecki Korpus Pacyfiku"http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html)
Mam przyjemność przedstawić nową, myślę, że ciekawą kampanię morsko-lotniczo-desantową,
dziejąca się na ciekawych mapach Pacyfiku. Jak sam tytuł wskazuje, kampania hipotetyczna,
ale jednocześnie dzięki temu, pozwalająca sprawdzić sprzęt niemiecki w pojedynku np. z sprzętem japońskim.
A nie jest łatwo walczyć pod koniec wojny dość słabymi niemieckimi myśliwcami pokładowymi z najnowszymi myśliwcami amerykańskimi .. no i pojedynek Bismarcka z Iową czy Yamato także jest wyzwaniem tej kampanii.
Kampania ma wyłączony JC (zastanawiałem się czy go nie włączyć przy wartościach jakie są wpisane - do ew. decyzji po paru grach ..).
Na pewno trzeba dbać o rozwój wszystkich dostępnych rodzajów wojsk (a nie jest to łatwe, sprzęt każdego rodzaju nie zawsze jest dostępny).
Mi osobiście kampania się bardzo podobała, chociaż uważam, że jest dość trudna, ze względu na praktyczny brak jednostek AUX, a więc typowego mięsa armatniego lub łatwej przynęty. Tutaj błędy kosztują nas corowe jednostki.
Dla mnie pewnym rozwiązaniem problemu strat było masowe korzystanie z dodatków dla lotnictwa niemieckiego oraz pod koniec kampanii, maksymalne podnoszenie stanów ... kosztowało to praktycznie co bitwę ok. 1000 pkt., ale pozwalało moim myśliwcom przetrwać ... a to najważniejsze. A i zdarzyło mi się nie raz, że Bismarck ocalał ze stanem jeden czy dwa. Masakra !!! No i najważniejsze - zwiad, zwiad i jeszcze raz zwiad ....
Życzę ciekawych rozgrywek w nowym roku :)
Przebieg kampanii:Campaign: W84_si * W84 GERMAN PACIFIC CORPS v.1.0
Scn # File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W84_S01.xscn BEGINNING Mar 7, 1942 1 1 1 Ls 90.jpg 27 24714 24 17592
1 W84_S02.xscn DUTCH INDIES Jun 7, 1942 2 2 2 Ls 192.jpg 0 0 27 22200
2 W84_S03.xscn GUAM Sep 12, 1942 3 3 3 Ls 101.jpg 1 180 44 27744
3 W84_S04.xscn CORAL SEA Nov 23, 1942 4 4 4 Ls 112.jpg 0 0 23 28368
4 W84_S05.xscn SINGAPORE Feb 13, 1943 5 5 5 Ls 71.jpg 10 3144 66 26256
5 W84_S06.xscn PHILIPINES May 22, 1943 6 6 6 Ls 248.jpg 0 0 55 17280
6 W84_S06a.xscn HONG KONG Aug 5, 1943 7 7 7 Ls 250.jpg 3 2868 69 30660
7 W84_S07.xscn MARSHALL ISLANDS Oct 17, 1943 8 8 8 Ls 194.jpg 6 2820 62 41736
8 W84_S08.xscn NUEVA GUINEA Jan 7, 1944 9 9 9 Ls 87.jpg 0 0 71 31128
9 W84_S09.xscn GUADALCANAL Mar 14, 1944 10 10 10 Ls 175.jpg 0 0 73 39480
10 W84_S10.xscn MIDWAY May 19, 1944 11 11 11 Ls 103.jpg 2 684 59 53328
11 W84_S11.xscn IWO JIMA Aug 18, 1944 12 12 12 Ls 198.jpg 0 0 82 47100
12 W84_S12.xscn PEARL HARBOR Oct 21, 1944 13 13 13 Ls 196.jpg 0 0 80 39624
13 W84_S13.xscn OKINAWA Dec 28, 1944 14 14 14 Ls 104.jpg 0 0 88 48696
14 W84_S14.xscn SAN DIEGO Apr 15, 1945 15 15 15 Ls 130.jpg 0 0 50 38256
15 W84_S15.xscn SAN FRANCISCO Aug 17, 1945 Win Win Win Ls 40.jpg 0 0 100 47160
Wielkie dzięki za noworoczny prezent :clap
Zapowiada się ciekawie ;D.
Przetestuję ;D
Zagrałem pierwszy scenariusz-jest ciekawie.
Pojawił się mały problem.
Przypadkiem załadowałem jednostkę Brandenburgów do Hippera i nie mogłem jej już wypakować do końca scenariusza.
Zrobiłem mały eksperyment:
zapakowałem kilka jednostek do lotniskowca- w następnej kolejce mogłem wypakować tylko jedną (reszta była uwieziona ;D)
Gdy zapakowałem kolejną- pojawiła się możliwość wypakowania innych (miałem wybór, którą wypakować-ale po wypakowaniu dowolnej innych już nie mogłem wypakować ;D)
Wersja:
OpenGen 0.90.51.0 * (2 Oct 2015) * AI: Ver 2.00 (2014)
Po załadowaniu jednostki do lotniskowca (kontenera), w tej samej kolejce już nie można jej wyładować - i to jest chyba normalne. A drugi objaw, który obserwujesz czyli, że po załadowaniu N jednostek możesz wyładować tylko jedną wynika z ustawienia w scenariuszu - w tym przypadku ilość transportów morskich jest ustawiona na 1 i dlatego tylko jedną jednostkę możesz wyładować ... w całej kampanie jest to od 1 do 3 ... jak to ważne to mogę zmienić na większą wartość.
Tak mi się nasunęło, że przydałby się okręt transportowy z kontenerem na jednostki lądowe,
to można by zrobić bitwę, gdzie trzeba przerzucić masę wojska pomiędzy wyspami czyli konwój, na który będą polowały u-booty ...
Dzięki :)
ale z Hippera nie mogłem wyładować do końca scenariusza ???
Pomysł na scenariusz bardzo ciekawy ;D
Rozegrałem pierwszy scenariusz jest ciekawy. Faktycznie kwestia transportowców morskich jest interesująca. Sam pomysł umieszczenia walk Niemcami na Pacyfiku interesujący i niecodzienny. Co do pomysłu z konwojem to jest dobra mapa na taki manewr nowa Coral Sea nr. 1259. Duże odległości i dobra na bitwę morską. Po rozegraniu całości opiszę wrażenia. Chyba, że potrzeba opisać każdy scenariusz.
No i mam pierwsze 3 scenariusze zaliczone. Po rozgrywkach jakie toczyłem w czasie testowania kampanii morskich zarówno autorstwa Gustlika jak i Golothina oraz sławnej W-17 moje doświadczenie jednoznacznie podpowiada użycie przydzielonych sił ryzykancko lecz nie samobójczo. Pierwsze mapy są akuratne co do walk tak ograniczonym kontygentem sił. Jestem obecnie na Morzu Koralowym mapa morska nawet bez jednej wysepki brak możliwości wystawienia mojego "oka opatrzności" czyli Fw-189 boli. Nie jest to zły scenariusz, lecz zyskałby znacznie przez osadzenie go na większej mapie (1259) można by się nawet pokusić na lądowanie i zajęcie Milne Bay. Na tak wielkiej mapie akcja typu search&destroy to prawdziwy ból głowy >:D.
OpenGen 0.90.51.0 * (2 Oct 2015) * AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.5.1
Campaign: W84 NIEMIECKI KORPUS PACYFIKU v.1.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 BEGINNING , #0 , Brilliant Victory , score:55 +++ Proto: Ju-87E-1
2 DUTCH INDIES , #1 , Brilliant Victory , score:60
3 GUAM , #2 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 170 * Average: 56
..
Current scenario: GUAM, VH prestige is 320 , All map prestige is: 320
Army cost: 3132 , Current prestige is 954
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive
if BV: +500, CORAL SEA , cap disabled, 14 turns prestige: 440
if V : +500, CORAL SEA , cap disabled, 16 turns prestige: 440
if TV: +500, CORAL SEA , cap disabled, 18 turns prestige: 440
Ls: Loss , turn prestige: 440
Piechota
* Brandenburger 40 , , 2 bars , 270 exp , Niemcy , 10/10 , Determined Defense , 7 kill , 0 pp - U:003 [+67 exp]
* Sniper , , 0 bars , 78 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
* Fallschirm , , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+18 exp]
* FJ Sturmpioniere , , 1 bars , 169 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:006 [+13 exp]
* Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007 [+1 exp]
* Hauptquartier , 251/16 [W] , , 5 bars , 541 exp , Niemcy , 11/2 , 0 kill , 0 pp - U:020 [+8 exp]
Einsatzgruppe Todt , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 192 pp - U:029
Czołg
* Tiger , , 1 bars , 131 exp , Niemcy , 12/10 , 7 kill , 0 pp - U:001 [+92 exp]
Artyleria
* 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 1 bars , 122 exp , Niemcy , 15/10 , Combat Support , 3 kill , 0 pp - U:002 [+45 exp]
* Wespe , , 1 bars , 177 exp , Niemcy , 14/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+60 exp]
* 17 K18 , SdKfz 9 , , 1 bars , 140 exp , Niemcy , 15/10 , 2 kill , 0 pp - U:009 [+27 exp]
Myśliwiec
* Bf-109T-2 , , 2 bars , 238 exp , Niemcy , 5/10 , Battlefield Intelligence , 3 kill , 0 pp - U:010 [+68 exp]
* Bf-109T-2 (CV), , 1 bars , 162 exp , Niemcy , 5/10 , Shock Tactics , 3 kill , 0 pp - U:021 [+100 exp]
* Bf-109T-2 (CV), , 1 bars , 124 exp , Niemcy , 5/10 , Skilled Ground Attack , 2 kill , 0 pp - U:022 [+76 exp]
* Fw-190A-2 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:026 [+69 exp]
Bf-109T-2 (CV), , 1 bars , 111 exp , Niemcy , 4/10 , Special Munition, 2 kill , 492 pp - U:076 [+111 exp]
Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 90 exp , Niemcy , 4/10 , Special Munition, 3 kill , 492 pp - U:077 [+90 exp]
Bomb. taktyczny
* Ju-87G , , 1 bars , 197 exp , Niemcy , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:011 [+132 exp]
* He-114 , , 0 bars , 48 exp , Niemcy , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:012 [+14 exp]
* Ju-87E-1 (CV), , 2 bars , 236 exp , Niemcy , 8/10 , 5 kill , 0 pp - U:023 [+89 exp]
* Ju-87C , , 1 bars , 126 exp , Niemcy , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:024 [+72 exp]
* He-114 (CV), , 0 bars , 36 exp , Niemcy , 3/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:025 [+14 exp]
* Fw-189A-2 , , 0 bars , 14 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:027
+ Ju-87E-1 , , 0 bars , 75 exp , Niemcy , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:028 [+63 exp]
Ju-88A-4 , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 8/10 , 4 kill , 708 pp - U:078 [+95 exp]
Okręt podwodny
* XXI Class , , 1 bars , 105 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:015 [+17 exp]
* XXI Class , , 0 bars , 67 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:019 [+4 exp]
Niszczyciel
* Z 36A "Narvik" , , 1 bars , 142 exp , Niemcy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:013 [+35 exp]
* Z 36A "Narvik" , , 1 bars , 172 exp , Niemcy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:014 [+55 exp]
Z 36A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 9/10 , 1 kill , 1248 pp - U:030 [+95 exp]
Pancernik
* Bismarck (Planes:1/1), , 1 bars , 189 exp , Niemcy , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:016 [+73 exp]
Lotniskowiec
* Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017
Krążownik
* Hipper CA (Planes:0/1), , 1 bars , 143 exp , Niemcy , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:018 [+38 exp]
Player 1 : Niemcy
Killed: INF:11 TNK:3 RCN:1 AT:1 FORT:14 ATY:7 AD:5 FTR:9 TB:5 SUB:2 DD:9 BS:3 CV:1 CRs:7 Total: 78
Lost : Total: 0
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Cytat: Rudel w Styczeń 01, 2016, 02:08:54 PM
Okręt podwodny
* XXI Class , , 1 bars , 105 exp , Niemcy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:015 [+17 exp]
* XXI Class , , 0 bars , 67 exp , Niemcy , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:019 [+4 exp]
Niezły sprzęt, tu można poszaleć...
BTW. Jak sobie te 'Bf-109T-2' radzą , rozegranie nimi całej kampanii pewnie będzie bolesne... ?
Te Me-109 T-2 powiem, że nie są rewelacyjne walczyły z lipnymi myśliwcami to radzą sobie jakoś. Zaś już F4U Corsair to wypasiony mysliwiec i trzeba min 3 Me 109 T-2 by takiego skasować, a o Mitsubishi A6M2 nawet nie myślę bo go jeszcze nie napotkałem. Mam stadko tych Me ale myślę jeszcze o drugim takim stadku ;D. Za to Ju 87 E-1 to rewelacyjny samolot przeciw okrętowy kasuje niszczyciele raz dwa. Zero problemów zaś z OP są rewelacyjne szybkie nawet i takie to mogły by nawet na wielkich mapach coś zdziałać. Kampania ma potencjał w tej konwencji czyli mizeria sprzętowa kasy nie ma za wiele więc i flota kuleje jeden Bismarck to trochę za mało z drugiej strony zanosi się na ciekawe rozgrywki flotą.
Obchodzisz brak drugiego lotniskowca czy samoloty wystawiasz dopiero po zdobyciu/zbudowaniu lotniska?(masz więcej samolotów pokładowych niż przewidziane 5) ;D
Utworzyłem nowy wątek dla testowania tej kampanii :)
http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-w84-'niemiecki-korpus-pacyfiku'/0/
Tak Mario mam samolotów na dwa lotniskowce, a samoloty lądowe trzymam bo ten Fw-190 A2 to mój ratunkowy myśliwiec ;D. Z lotniskami jest różnie nie zawsze jakieś udaje się szybko zdobyć >:D
Mała sugestia, IMHO w pierwszym scenariuszu większy sens/przydatność miałaby jednostka 'Küstenjäger' zamiast 'Brandenburger 40'...
Cytat: Waldzios w Styczeń 02, 2016, 07:53:03 AM
Mała sugestia, IMHO w pierwszym scenariuszu większy sens/przydatność miałaby jednostka 'Küstenjäger' zamiast 'Brandenburger 40'...
Pomysł zacny Branderburczycy mimo, że to doskonałe wojsko to mają mały feler limit amunicji i desantowanie ich w nasyconej przeciwnikiem okolicy może zaboleć.
Szczerze powiedziawszy myślałem o tym, czyli zamianie Brandenbrugerów na coś innego, ale jak ich 4 polowy ruch w górach ocalił mi w kilku bitwach zwycięstwo, to zmieniłem zdanie. Podobnie jak myślałem o tym aby zamienić HQ normalny na FJ HQ, ale to, że normalny HQ ma szybki i mocny transport, także się przydawało, a FJ HQ takiego raczej chybaby miec nie mogli, bo traciliby go w transporcie lotniczym ...
Trzeba pamiętać że w tej kampanii tylko przed 3 czy 4 bitwami mamy sprzęt lądowy do wyboru, dlatego też to co otrzymujemy na początku jest "wypasione" ...
Poczekam na więcej opinii przed ew. podjęciem decyzji czy zmieniać czy nie ...
BTW. Przy okazji, można by się zastanowić nad uporządkowaniem kwestii niemieckich lotniskowców i lotnictwa pokładowego w efilu..
1) IMHO po pierwsze przydałaby się opcja (front/frakcja) pozwalająca włączać/wyłączać ten element, dostępność lotniskowca ma jednak znaczący wpływ na realizm;
2) skoro przyjmujemy "optymistyczny" wariant ukończenia budowy Zeppelina, to IMO równie optymistycznie należałoby potraktować lotnictwo pokładowe, czyli przykładowo Ju-87E dostępny jako seryjny samolot (obecnie tylko prototyp), ukończony Me 155 (ikona Bf-109G powinna być odpowiednia), itd...
Witam Wszystkich
Czy mogę kogoś prosić o wyjaśnienie w jaki sposób mam włączyć lądowanie samolotów na lotniskowcach?
CTRL+K piękna opcja - chciałem rozegrać kampanie ponownie a tu ZONG, dla mnie kampania straciła cały sens w momencie kiedy lotniskowiec = lotnisko polowe.
Tak wiem, można grać tylko czy takie jest założenie taktyki gry lotniskowcem?
Czy ktoś ma podobny problem i znalazł remedium?
Jeżeli już jest odpowiedni wątek, proszę o wyrozumiałość. Gram w tą grę od lat, ale na forum jestem nowy i jeszcze się nie "opatrzyłem" Na pierwszy rzut oka ten wątek wydał mi się odpowiedni.
Edyta mówi: Sprawdź nowszą wersję softu - co uczyniwszy - siadam do testów
Procedura lądowania na lotniskowcu jest dość prosta i domyślnie włączona.
Wybierasz samolot i klikasz na lotniskowiec:
(https://opengeneral.pl/waldzios/lotniskowiec.jpg)
Jeśli na lotniskowcu jest miejsce, a samolot na możliwość lądowania na pokładzie (cecha 'K' - samolot pokładowy) to ikony lotniskowca są zielone (pierwsza oznacza wolne miejsce, druga możliwość lądowania).
Opcja CTRL+K ma specyficzne zastosowanie, służy utrzymania samolotu w powietrzu. Ma zastosowanie tylko wtedy, gdy celowo chcesz uniknąć lądowania samolotu na lotniskowcu (na przykład by zapewnić mu eskortę).
Jedyny powód braku możliwości lądowania, jaki mi przychodzi do głowy, to "bardzo" stara wersja silnika gry i/lub efila...;
Zgadza się Waldzois, pytanie było ponieważ w jeszcze poprzedniej wersji było OK, więc myślałem że zmiana była z jakiś powodów wprowadzona tylko nie znalazłem CTRL+K w drugą stronę. Nowa wersja załatwiła sprawę. Dzięki za info
Uwzględniając uwagi obu grających do tej pory tą kampanię,
o nieruchawości floty AI w bitwie na Morzu Koralowym, wprowadziłem drobną modyfikację,
dodając dwie eskadry rozpoznawcze dla AI - mam nadzieję, że to rozrusza te jednostki,
a ie zepsuje całkowicie bitwy.
Nowa wersja ma numerek 4.6a i jest dostępna na stronie i wkrótce będzie w nowej instalce.
Opcja CTRL+K ma specyficzne zastosowanie, służy utrzymania samolotu w powietrzu. Ma zastosowanie tylko wtedy, gdy celowo chcesz uniknąć lądowania samolotu na lotniskowcu (na przykład by zapewnić mu eskortę). - dałbym te info gdzieś, by inni wiedzieli. ;)
Planuje pogrzebać w kampanii, poprawić to i owo.
Przy okazji pewnie dodam garść jednostek do efila.
Dzięki uprzejmości Sympatyka mamy ikonę 'BV 138', więc na pewno dojdą łodzie latające i tendry (Luftwaffe posiadało 7 sztuk).
Zamierzam też popracować nad ikonami wariantów uzbrojenia (dla samolotów pokładowych)
Na pewno poprawię kwestie techniczne, ale rozważam też wprowadzenie kilku większych zmian.
Z tego co wiem kilka osób testowało kampanie. W związku z tym mam kilka pytań.
Jak bardzo jesteście przywiązani do zastosowanych rozwiązań:
1) mocno ograniczona możliwość zakupów;
2) pustynny klimat (idealna pogoda);
3) "nadczasowe" jednostki startowe;
4) 15-punktowe jednostki startowe;
Ad 1). Sugerowałby znaczne uproszczenie tej kwestii. W każdym scenariuszu udostępniłbym frakcje 'Inf. Div' + 'Pz. Div' + 'Kriegsmarine Feld', plus komplet frakcji 'morskich" ('Flotte').
Wedle zamysłu autora zachowałbym dostęp do ciężkiego sprzętu, "lądowego" lotnictwa i jednostek lekkich (spadochronowe i górskie).
Ad 2). Proponowałby zastosować odpowiednie do scenariuszy strefy klimatyczne. IMHO tropikalne (i subtropikalne) warunki pogodowe bardzo urozmaicają scenariusze.
Ad 3). Połowa dostępnego na początku kampanii sprzętu o co najmniej kilka miesięcy wyprzedza historię (okręty podwodne typu XXI nawet o kilka lat).
IMHO dostępność (z znacznym wyprzedzeniem) najlepszego sprzętu, odbiera graczowi możliwość (przyjemność) stopniowego ulepszania armii.
Części sprzętu nie da się wymienić (np lotniskowce), ale kilka jednostek można potencjalnie downgrade'ować.
Moja sugestia:
Brandenburger 40 = OK
Fallschirm 38 = OK
FJ Sturmpioniere = OK
Fallschirm Aufkl. = OK (+ motocykle)
Sniper => Gebirgspioniere 41;
Tiger => Pz IVF1;
Wespe = OK
15 cm sFH 37(t) = OK
17 K18 => 15 NbWf41 (albo 21 NbWf42)
3x Bf-109T-2 => 3x Bf-109T-1
2x He-114 = OK
Ju-87C = OK
Ju-87E-1 => Fi 167 (t)
Fw-190A-2 = OK
Fw-189A-2 => BV 138 (po dodaniu)
Ju-87G => He-111H (ze względu na wariant torpedowy He-111H (t))
1936A "Narvik" = OK
Bismarck = OK
Zeppelin = OK
Hipper CA = OK
XXI Class => VIIC/41 Class
XXI Class => Nürnberg CL
+ opcjonalnie Katapultschiff (tender wodnosamolotów)
Ad 4). W kwestii stanów początkowych jednostek skłaniałbym się zdecydowanie ku zastosowani8u klasycznych 10-punktowych jednostek (stany zgodne z belkami doświadczenia).
Dla zrównoważenia trudności (jeśli będzie taka potrzeba) można rozważyć dodanie kilku podstawowych jednostek (2-3 jednostki piechoty Kriegsmarine, flaka 8,8cm, recona/motocyklistów, StuGa itp).
To tylko moje sugestie. Nie nalegam. Jeśli podobają się wam obecne rozwiązania, ograniczę się tylko do poprawy kwestii technicznych.
Ewentualne babole - takie jak futurystyczne jednostki czy 15-punktowe jednostki startowe, moim zdaniem są do zmiany od razu. Ze strefami klimatycznymi jest taki problem, że czasem pogoda uniemożliwia rozegranie scenariusza (na Pacyfiku lubi padać), kiedy jest zależny od lotnictwa pokładowego.
Parę razy się z tym zmierzyłem kiedy chciałem zrobić scenariusz Pearl Harbor a okazywało się że grudzień to pora deszczów.
Robocza/proponowana wersja składu początkowego.
Piechota
* Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:001
* Kustenjager , , 0 bars , 64 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
* Gebirgsjaeger , Maultiere , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
* Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
* Fallschirm 38 , , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005
* FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
* Pioniere , Opel Blitz 4x4 , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007
* Hauptquartier , Opel , , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Czołg
* Pz IVF1 , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:009
Rozpoznanie
* Motorrad Aufklarer 41 , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:053
Artyleria ppanc.
* StuG IIIE , , 0 bars , 57 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:010
Artyleria uniwersalna
* SdKfz 7/1 , , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:052
Artyleria
* 15 sFH18 , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:054
* Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:055
* 15 NbWf41 , Sdkfz 11 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:056
Myśliwiec
* Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 , Shock Tactics , 0 kill , 0 pp - U:044
* Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 72 exp , Niemcy , 10/10 , Shock Tactics , 0 kill , 0 pp - U:045
* Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 71 exp , Niemcy , 10/10 , Battlefield Intelligence , 0 kill , 0 pp - U:046
* Fw-190A-2 , , 0 bars , 74 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:050
Bomb. taktyczny
* Fi 167 (t) (CV), , 0 bars , 68 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
* Ju-87C (CV), , 0 bars , 73 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
* He-114 (CV), , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:047
* He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:048
* BV 138 (CV), , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:049
* He-111H , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:051
Okręt podwodny
* VIIC/41 Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:015
* VIIC/41 Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:019
Niszczyciel
* 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013
* 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014
Pancernik
* Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016
Lotniskowiec
* Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017
Krążownik
* Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018
Okręt pomocniczy
* Catapult vessel (Planes:1/2), , 0 bars , 32 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:057
Waldzios- dałbyś tutaj - zestawienie, w tym poście, jakie jest dotychczasowe wojsko startowe. Wtedy byłoby szybciej, z porównaniami... Taka drobna sugestia ;)
Cytat: besiu w Październik 09, 2018, 01:43:34 PM
Waldzios- dałbyś tutaj - zestawienie, w tym poście, jakie jest dotychczasowe wojsko startowe. Wtedy byłoby szybciej, z porównaniami... Taka drobna sugestia ;)
Dotychczasowy skład (data = marzec 1942):
Piechota* Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
* Sniper , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
* Fallschirm 38 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:005
* FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
* Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007
* Hauptquartier , 251/16 [W] , , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 15/2 , 0 kill , 0 pp - U:044
Czołg* Tiger , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:001
Artyleria* 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
* Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:008
* 17 K18 , SdKfz 9 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 15/10 , 0 kill , 0 pp - U:009
Myśliwiec* Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp - U:010
* Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp - U:045
* Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , All Weather Combat , 0 kill , 0 pp - U:046
* Fw-190A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:050
Bomb. taktyczny* Ju-87G , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
* He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
* Ju-87E (t) (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:047
* Ju-87C (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:048
* He-114 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:049
* Fw-189A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:051
Okręt podwodny* XXI Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:015
* XXI Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:019
Niszczyciel* 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013
* 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014
Pancernik* Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:016
Lotniskowiec* Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017
Krążownik* Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:018
Ten dziwny rozkład doświadczenia to jakiś zamysł?
Cytat: Zsamot w Październik 13, 2018, 06:27:32 PM
Ten dziwny rozkład doświadczenia to jakiś zamysł?
W mojej wersji to losowe wartości (jeśli dobrze pamiętam generowane z przedziału 55-95xp). W oryginale nie jestem pewien.
Zestawienie porównawcze:
Oryginał: | Proponowana wersja: |
|
Piechota * Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 15/10 * Sniper , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 15/10
* Fallschirm 38 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10
* Hauptquartier , 251/16 [W] , , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 15/2 | Piechota * Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Kustenjager , , 0 bars , 64 exp , Niemcy , 10/10 * Gebirgsjaeger , Maultiere , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm 38 , , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 * FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10 * Pioniere , Opel Blitz 4x4 , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 * Hauptquartier , Opel , , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 10/2 |
Czołg * Tiger , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 15/10 | Czołg * Pz IVF1 , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 |
| Rozpoznanie * Motorrad Aufklarer 41 , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 |
| Artyleria ppanc. * StuG IIIE , , 0 bars , 57 exp , Niemcy , 10/10 |
| Artyleria uniwersalna * SdKfz 7/1 , , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 10/10 |
Artyleria * 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 15/10 * Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 15/10 * 17 K18 , SdKfz 9 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 15/10 | Artyleria * 15 sFH18 , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 10/10 * Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 10/10 * 15 NbWf41 , Sdkfz 11 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 10/10 |
Myśliwiec * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-190A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 | Myśliwiec * Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 72 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-1 (CV), , 0 bars , 71 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-190A-2 , , 0 bars , 74 exp , Niemcy , 10/10 |
Bomb. taktyczny * Ju-87G , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87E (t) (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87C (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-189A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 | Bomb. taktyczny * He-111H , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 * Fi 167 (t) (CV), , 0 bars , 68 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87C (CV), , 0 bars , 73 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 * BV 138 (CV), , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 |
Okręt podwodny * XXI Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 * XXI Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 | Okręt podwodny * VIIC/41 Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 * VIIC/41 Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 |
Niszczyciel * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 | Niszczyciel * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 |
Pancernik * Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 | Pancernik * Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 |
Lotniskowiec * Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 | Lotniskowiec * Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 |
Krążownik * Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 | Krążownik * Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 |
| Okręt pomocniczy * Catapult vessel (Planes:1/2), , 0 bars , 32 exp , Niemcy , 10/10 |
Fajny pakiet piechot, artylerię mocno osłabiłeś. Radykalnie. Rozszerzenie o inne klasy uzbrojenia na plus. Lotnictwo zyskało, U-booty słabsze... /ogólnie super, tylko ja bym tę artylerię przemyślał. może dać 10,5 cm z zasięgiem 7. Ona nie wspiera, a czasem zasięg by się przydał.
Cytat: Zsamot w Październik 14, 2018, 01:21:15 AM
Fajny pakiet piechot, artylerię mocno osłabiłeś. Radykalnie. Rozszerzenie o inne klasy uzbrojenia na plus. Lotnictwo zyskało, U-booty słabsze... /ogólnie super, tylko ja bym tę artylerię przemyślał. może dać 10,5 cm z zasięgiem 7. Ona nie wspiera, a czasem zasięg by się przydał.
Musisz pamiętać, że to kampania morska. Artyleria lądowa ma tu mniejsze znaczenie. Za ostrzał dalekiego zasięgu odpowiadają w dużym stopniu okręty.
'15 NbWf41' dodałem przede wszystkim ze względu na "trwałe tłumienie". IMHO to ważniejsze od zasięgu.
W sumie dodanie '10.5 sK18' to nie jest zły pomysł. Tylko mam wątpliwości czy 4 oddziały artylerii w składzie początkowym, to by nie było za dużo.
Jeśli policzysz, to siedmiu 15 punktowym jednostkom zabrałem po 5 punktów (co daje 35sp), a w zamian dodałem pięć nowych jednostek (w sumie 50sp), więc ogólna zmiana liczebna jest na korzyść.
Poza tym, uważam że trzeba dać graczowi możliwość rozwoju. Moim zdaniem przydzielenie od razu optymalnej armii psuje rozgrywkę.
Na początek gracz dostanie ciężką haubice ('15 sFH18'), samobieżne działo "wspierające" ('Wespe') i działo "tłumiące" ('15 NbWf41'). Podstawowe potrzeby będzie miał zabezpieczone. A co zrobi później to jego sprawa.
Poszerzyłem asortyment dostępnego sprzętu w scenariuszach. Jeśli zechce, to po pierwszej misji dokupi nawet '15 K18' (na '17K18' musi poczekać do 6 scenariusza).
Przygotowałem pierwszą wersje. Jeszcze nie w pełni przetestowaną.
Posłuchałem sugestii Zsamota i dodałem dodatkowe działo '10.5 sK18'. Siła oddziałów lądowych powinna być teraz co najmniej wystarczająca. W tej kwestii nie powinno być problemów.
Najbardziej obawiam się zmian w pogodzie. Zdecydowana większość scenariuszy była dotąd rozgrywana przy idealnej pogodzie (pustynne strefy klimatyczne). Po zmianach, pustynny klimat zastąpiła pogoda tropikalna lub subtropikalna.
Na pewno wpłynie to na trudność scenariuszy. Jak bardzo, to już kwestia do przetestowania...
Jeśli ktoś ma ochotę wypróbować, link do zmodyfikowanych plików: W84_v1.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W84_v1.zip).
Mam pytanie czy można w sztabie, którego nie da się downgrade'ować dać transport 251/16 [W]?
A tak na marginesie- czy zastanawiałeś się może nad możliwością dodania jednostki sztabowej do efila tak, żeby można było ją ulepszać (w kolejnych wersjach rozwojowych lepszy transport, ewentualnie lepsze możliwość "widzenia") :)
Cytat: Mario w Październik 23, 2018, 04:24:41 PM
Mam pytanie czy można w sztabie, którego nie da się downgrade'ować dać transport 251/16 [W]?
Można. Z poziomu Suite można przydzielić dowolny transport.
Pytanie tylko, czy istnieje realna potrzeba? Konkretny sztab ma już 5 pełne belek, więc możliwość ataku nie jest mu do niczego potrzebna.
Jeśli ci zależy, to mogę wymienić transport. Może niekoniecznie na '251/16' (to wyspecjalizowana jednostka/ samobieżny miotacz ognia), ale '251/1' powinno być OK.
Cytat: Mario w Październik 23, 2018, 04:24:41 PM
A tak na marginesie- czy zastanawiałeś się może nad możliwością dodania jednostki sztabowej do efila tak, żeby można było ją ulepszać (w kolejnych wersjach rozwojowych lepszy transport, ewentualnie lepsze możliwość "widzenia") :)
Niespecjalnie:
- nie można ulepszać jednostki, której nie można kupić; a umożliwienie kupna sztabu powodowało by różne komplikacje i nadużycia (to tania jednostka z 'combat support');
- ulepszanie transportu sztabu wymagałoby dodatkowej wagi transportowej, a tych po prostu niema;
- jednostki komandosów (Brandenburger, Kustenjager itp) pełnią rolę drogiego sztabu;
Dzięki :),
To ja poproszę'251/1'.
Co do sztabu rozumiem ograniczenia lecz w niektórych kampaniach prosi się, żeby można było kupić sztab (nie piszę tu o tej konkretnie- i nie mam na myśli kampanii niemieckich). Niekiedy sztab przydzielany z początkowym transportem pod koniec kampanii jest już archaiczny.
Można by zwiększyć znacząco cenę takiej jednostki (ale brak dodatkowej wagi transportowej chyba uniemożliwia wprowadzenie do efila takiej jednostki ;D).
Kolejna wersja testowa.
Zmiany:
- przywrócone oryginalne ustawienia pogody;
- obniżone bazowe stany jednostek przeciwnika (losowe wartości z przedziału 2-6sp);
- sztab z transportem '251/1' ( jakby co, można winić Mario ;) );
Link do nowej wersji: W84_v2.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W84_v2.zip)
Dzięki,
Winę biorę na siebie ;)
Czy bazowe obniżenie stanu jednostek przeciwnika nie ułatwi zbyt rozgrywki?
Cytat: Mario w Październik 25, 2018, 11:57:59 PM
Czy bazowe obniżenie stanu jednostek przeciwnika nie ułatwi zbyt rozgrywki?
Nie chodzi o bazowe obniżenie stanu jednostek, ale obniżenie stanów bazowych.
Jednostka ma aktualna i bazową siłę (current/base strength). Pierwsza wartość określa aktualną siłę jednostki, druga silę do której jednostka może być uzupełniona.
Ok, jasne
ale jeżeli my możemy nasze jednostki uzupełnić do stanu 10 pkt to czy AI też nie powinno mieć takiej możliwości.
AI też chyba ma określoną ilość prestiżu dzięki której uzupełnia swoje jednostki ???
Cytat: Mario w Październik 26, 2018, 01:00:50 AM
Ok, jasne
ale jeżeli my możemy nasze jednostki uzupełnić do stanu 10 pkt to czy AI też nie powinno mieć takiej możliwości.
AI też chyba ma określoną ilość prestiżu dzięki której uzupełnia swoje jednostki ???
Teoretycznie tak. Problem w tym, że gracz uzupełnia stany kiedy musi, a AI kiedy może.
Dziwnie wygląda gdy pancernik ostrzeliwuje jednostkę na wybrzeżu, a ta uzupełnia swoje stany do 10/10 w kolejnej turze (podwójnie dotkliwe w przypadku bunkrów).
Poza tym, AI ma określoną ilość prestiżu, niekoniecznie dużą i uzupełnianie do 10/10 szybko go tego prestiżu pozbawia. Jeśli uzupełnia do kilku sp, prestiżu wystarcza mu na dłużej i dla większej liczby jednostek.
Jest też czynnik losowy, czasem AI uzupełni do 10/10 piechotę albo pelotkę, a kiedy indziej działo przybrzeżne które ostrzeliwałeś przez 3 tury.
A nie warto by zrobić bunkrów, budynków i baterii nadbrzeżnych z bazowym stanem=1?
Dziwnie wygląda, gdy bunkry i budynki odbudowują się w trakcie scenariusza :)
Cytat: Jaro w Październik 26, 2018, 09:37:08 AM
A nie warto by zrobić bunkrów, budynków i baterii nadbrzeżnych z bazowym stanem=1?
Szczerze mówiąc, ustawiłem losowe wartości (przedział 2-6) trochę z lenistwa (to wersja testowa).
Bazowy stan =1 dla bunkrów ma sens. Pewnie docelowo tak zrobię.
EDIT.
Nowa, mniej losowa wersja.
Fortyfikacje stany 10/1, pozostałe jednostki 10/5.
Link: W84_v3.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W84_v3.zip)
Przemyślałem kilka kwestii.
Wprowadzenie do kampanii zawiera kilka krytycznych stwierdzeń: "
GPC has a few prototype weapons from German factory like ocean's submarines and new German carrier with powerfull fighters."
oraz "
III Reich will be able to provide you a new naval and air units, and only a few shipments of land units equipment".
Potem w trakcie kampanii, kilkakrotnie pojawiają się informacje o dostępności sprzętu lądowego, w rodzaju: "
We were able to deliver transport of land equipment to expand your Corps."
Czyli, aby zachować oryginalną koncepcje autora, początkowa armia powinna posiadać w składzie "prototypowe" jednostki, a "lądowy" sprzęt powinien być dostępny tylko przy kilku wybranych okazjach.
Część dotycząca prototypów była stosunkowo łatwa do zrealizowania.
Oceaniczne okręty podwodne 'XXI Class' były zbyt "nadczasowe", więc dodałem eksperymentalne okręty 'XVIII Class' (Type XVIII).
Lotniskowiec 'Zeppelin' pozostał bez zmian.
Myśliwce pokładowe pozostawiłem w wersji 'Bf-109T-2' (wyprzedzają czas tylko o kilka miesięcy).
Cześć dotycząca zakupów była bardziej skomplikowana. Starałem się pogodzić koncepcje autora z grywalnością.
Kompletny brak jednostek naziemnych zupełnie mi nie pasował. Stworzyłem więc alternatywną (fikcyjną) wersje frakcji 'Kriegsmarine Feld'.
Frakcja zawiera piechotę morską i lekkie jednostki wsparcia (najcięższy sprzęt to czołgi Pz II i haubice 10,5cm).
Formalnie frakcja przynależy do Kriegsmarine, więc w teorii nie zmienia koncepcji rozgrywki. Dostępny sprzęt pozwala rozbudować i/lub uzupełnić skład armii, ale nie zastąpi dostaw sprzętu zaplanowanych przez autora.
Podobnie z lotnictwem. Brak możliwości przezbrojenia maszyn pokładowych w niektórych scenariuszach, był co najmniej denerwujący. Dlatego oryginalne ustawienia lotnictwa zachowałem tylko dla maszyn bazujących na lądzie. Lotnictwo pokładowe i "morskie" pozostało dostępne we wszystkich scenariuszach.
Pliki do pobrania: W84_v4.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W84_v4.zip).
Wymagany efil w wersji (co najmniej) GusOpen ver. 7.0.7 (https://www.dropbox.com/sh/d3qjnqp0gdd28xt/AADJpgf1sovNrB4EcnXG3WQ9a?dl=0).
Zestawienie porównawcze armii:
Oryginał: | Obecna wersja: |
|
Piechota * Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 15/10 * Sniper , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 15/10
* Fallschirm 38 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10
* Hauptquartier , 251/16 [W] , , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 15/2 | Piechota * Brandenburger 40 , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Kustenjager , , 0 bars , 64 exp , Niemcy , 10/10 * Gebirgsjaeger , Maultiere , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm 38 , , 0 bars , 86 exp , Niemcy , 10/10 * FJ Sturmpioniere , , 0 bars , 99 exp , Niemcy , 10/10 * Fallschirm Aufkl. , , 0 bars , 42 exp , Niemcy , 10/10 * Pioniere , Opel Blitz 4x4 , , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 * Hauptquartier , 251/3 [W], , 5 bars , 533 exp , Niemcy , 10/2 |
Czołg * Tiger , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 15/10 | Czołg * Pz IVF2 , , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 |
| Rozpoznanie * Motorrad Aufklarer 41 , , 0 bars , 88 exp , Niemcy , 10/10 |
| Artyleria ppanc. * StuG IIIF , , 0 bars , 57 exp , Niemcy , 10/10 |
| Artyleria uniwersalna * SdKfz 7/1 , , 0 bars , 65 exp , Niemcy , 10/10 |
Artyleria * 15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 15/10 * Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 15/10 * 17 K18 , SdKfz 9 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 15/10 |
Artyleria * 15 sFH18 , SdKfz 7 , , 0 bars , 53 exp , Niemcy , 10/10 * Wespe , , 0 bars , 85 exp , Niemcy , 10/10 * 10.5 sK18 , SdKfz 7 , , 0 bars , 81 exp , Niemcy , 10/10 * 15 NbWf41 , Sdkfz 11 , , 0 bars , 80 exp , Niemcy , 10/10 |
Myśliwiec * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-190A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 | Myśliwiec * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 79 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 72 exp , Niemcy , 10/10 * Bf-109T-2 (CV), , 0 bars , 71 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-190A-2 , , 0 bars , 74 exp , Niemcy , 10/10 |
Bomb. taktyczny * Ju-87G , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87E (t) (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87C (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 * Fw-189A-2 , , 0 bars , 0 exp , Niemcy , 10/10 | Bomb. taktyczny * He-111H , , 0 bars , 25 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 16 exp , Niemcy , 10/10 * Fi 167 (t) (CV), , 0 bars , 68 exp , Niemcy , 10/10 * Ju-87C (CV), , 0 bars , 73 exp , Niemcy , 10/10 * He-114 (CV), , 0 bars , 69 exp , Niemcy , 10/10 * BV 138 (CV), , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 |
Okręt podwodny * XXI Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 * XXI Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 | Okręt podwodny * XVIII Class , , 0 bars , 59 exp , Niemcy , 10/10 * XVIII Class , , 0 bars , 31 exp , Niemcy , 10/10 |
Niszczyciel * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 | Niszczyciel * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 77 exp , Niemcy , 10/10 * 1936A "Narvik" , , 0 bars , 95 exp , Niemcy , 10/10 |
Pancernik * Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 | Pancernik * Bismarck (Planes:1/1), , 0 bars , 37 exp , Niemcy , 10/10 |
Lotniskowiec * Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 | Lotniskowiec * Zeppelin (Planes:5/5), , 0 bars , 63 exp , Niemcy , 10/10 |
Krążownik * Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 | Krążownik * Hipper CA (Planes:1/1), , 0 bars , 34 exp , Niemcy , 10/10 |
| Okręt pomocniczy * Catapult vessel (Planes:1/2), , 0 bars , 32 exp , Niemcy , 10/10 |
Cytat: t23wqgi w Październik 29, 2018, 11:16:23 PM
Wybiegając. Skoro jest nowa frakcja Kriegsmarine Feld to co powiecie by w przyszłości dostosować kampanie W11 NIEMIECKI KORPUS MARINES pod nią?
W11 to kampania rozgrywająca się głównie w Europie, z dość dużymi bitwami na lądzie.
Tymczasem alternatywna wersja 'Kriegsmarine Feld' to lekka frakcja, pomyślana raczej dla kampanii pacyficznych (i podobnych). Raczej nie nadaje się jako samodzielna frakcja do tej kampanii.
Z drugiej strony. na pewno warto dodać w W11 nową frakcje. To pozwoli na dostęp do jednostek piechoty morskiej, i na pewno urozmaici kampanie