Kampania G36 "Greater America"http://www.opengeneral.pl/kampanie_v.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_v.html)
Kampania łatwa, przyjemna, tzw. rankingowy nabijacz punktów - ale i takie "zabawki" są nam potrzebne.
Zaczyna się parę lat przed wojną - kiedy zostajesz wysłany - jako dowódca niewielkiego kontyngentu
sił lądowych do poszerzenia stref wpływów USA w różnych częściach świata. A potem nadchodzi
Pearl Harbor... Schemat kampanii jest liniowy, ale nieliniowy jest przydział sił głównych.
W pierwszej fazie dowodzisz siłami USArmy + USNavy
Po Pearl Harbor - zostajesz dowódcą Marines z dostępnym sprzętem: USMarines + USNavy
W czasie działań w Europie masz do dyspozycji USArmy + USMarines + USNavy.
Po powrocie na Pacyfik znów: USMarines + USNavy.
Bitwy (z wyjątkiem pierwszej) są lądowo-morskie i polegają głównie na lądowaniach w różnych zakątkach globu.
Proporcje działań na lądzie i na morzu, w poszczególnych scenariuszach, są różne - czasem więcej jest jednego -
czasem drugiego. Ale zawsze należy dbać o równomierny rozwój obu części swojej armii.
W większości scenariuszy lotniska lądowe są dostępne (lub można je zbudować) - jednak posiadanie lotniskowca
i lotnictwa morskiego ogromnie ułatwia sprawę.
Campaign: G36_MC * G36 GREATER AMERICA v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G36_MC00.xscn ETHIOPIA May 1, 1938 1 1 1 1 364.jpg
1 G36_MC01.xscn MASSAWA May 20, 1938 2 2 2 2 362.jpg
2 G36_MC02.xscn AFRICAN SHUFFLE Sep 1, 1938 3 3 3 3 49.jpg
3 G36_MC03.xscn TRAFALGAR Feb 15, 1939 4 4 4 4 222.jpg
4 G36_MC04.xscn WELCOME TO PACIFIC Jun 1, 1939 5 5 5 5 192.jpg
5 G36_MC05.xscn CANTON May 10, 1940 6 6 6 6 530.jpg
6 G36_MC06.xscn ICELAND Oct 10, 1940 7 7 7 7 1162.jpg
7 G36_MC07.xscn PEARL HARBOR Dec 7, 1941 8 8 8 Ls 196.jpg
8 G36_MC08.xscn WAKE Jan 10, 1942 9 9 9 Ls 200.jpg
9 G36_MC09.xscn RISING SUN Apr 10, 1942 10 10 10 Ls 482.jpg
10 G36_MC10.xscn MIDWAY Jun 4, 1942 11 11 11 Ls 1258.jpg
11 G36_MC11.xscn INTO THE FIRE Sep 20, 1942 12 12 12 Ls 56.jpg
12 G36_MC12.xscn HELP! Oct 25, 1942 13 13 13 Ls 254.jpg
13 G36_MC13.xscn GIBRALTAR Apr 1, 1943 14 14 14 Ls 99.jpg
14 G36_MC14.xscn TOULON May 1, 1943 15 15 15 Ls 126.jpg
15 G36_MC15.xscn DIRE STRAIT Aug 22, 1943 16 16 16 Ls 115.jpg
16 G36_MC16.xscn NAVARONE Sep 25, 1943 17 17 17 Ls 703.jpg
17 G36_MC17.xscn POLAR NIGHT Apr 15, 1944 18 18 18 Ls 442.jpg
18 G36_MC18.xscn THE CHANNEL Jun 6, 1944 19 19 19 Ls 60.jpg
19 G36_MC19.xscn BACK TO HELL Sep 1, 1944 20 20 20 Ls 188.jpg
20 G36_MC20.xscn SINGAPORE Oct 15, 1944 21 21 21 Ls 74.jpg
21 G36_MC21.xscn HELL ISLANDS Feb 10, 1945 22 22 22 Ls 1170.jpg
22 G36_MC22.xscn RABAUL Apr 5, 1945 23 23 23 Ls 201.jpg
23 G36_MC23.xscn HEART OF EMPIRE Sep 1, 1945 24 24 24 Ls 999.jpg
24 G36_MC24.xscn TOKYO Sep 20, 1945 25 25 25 Ls 1285.jpg
25 G36_MC25.xscn RED STORM May 20, 1946 26 26 26 Ls 1165.jpg
26 G36_MC26.xscn RED TIDE Aug 1, 1946 27 27 27 Ls 185.jpg
27 G36_MC27.xscn GOTLANDIA Sep 30, 1946 Win Win Win Ls 1200.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G36_MC00.xscn ETHIOPIA 10 2028 Defensive 15 1426
1 G36_MC01.xscn MASSAWA 1 84 Aggressive 22 6282
2 G36_MC02.xscn AFRICAN SHUFFLE 0 0 Aggressive 27 7419
3 G36_MC03.xscn TRAFALGAR 7 529 Aggressive 21 7117
4 G36_MC04.xscn WELCOME TO PACIFIC 0 0 Aggressive 34 5466
5 G36_MC05.xscn CANTON 9 1632 Aggressive 34 8894
6 G36_MC06.xscn ICELAND 8 890 Aggressive 54 25412
7 G36_MC07.xscn PEARL HARBOR 29 19800 Aggressive 49 34101
8 G36_MC08.xscn WAKE 16 4522 Aggressive 37 19499
9 G36_MC09.xscn RISING SUN 54 23002 Aggressive 67 35834
10 G36_MC10.xscn MIDWAY 21 27410 Aggressive 50 54639
11 G36_MC11.xscn INTO THE FIRE 1 480 Aggressive 47 15828
12 G36_MC12.xscn HELP! 11 1882 Aggressive 60 15588
13 G36_MC13.xscn GIBRALTAR 18 6456 Aggressive 59 29770
14 G36_MC14.xscn TOULON 0 0 Defensive 59 31438
15 G36_MC15.xscn DIRE STRAIT 0 0 Aggressive 62 29564
16 G36_MC16.xscn NAVARONE 0 0 Defensive 56 23731
17 G36_MC17.xscn POLAR NIGHT 0 0 Defensive 60 28960
18 G36_MC18.xscn THE CHANNEL 9 4148 Aggressive 81 33012
19 G36_MC19.xscn BACK TO HELL 2 1068 Defensive 76 36346
20 G36_MC20.xscn SINGAPORE 8 2784 Defensive 86 26753
21 G36_MC21.xscn HELL ISLANDS 0 0 Aggressive 83 46973
22 G36_MC22.xscn RABAUL 0 0 Aggressive 72 28730
23 G36_MC23.xscn HEART OF EMPIRE 0 0 Defensive 91 31682
24 G36_MC24.xscn TOKYO 8 4029 Aggressive 163 63848
25 G36_MC25.xscn RED STORM 5 1081 Aggressive 56 35729
26 G36_MC26.xscn RED TIDE 12 3464 Aggressive 70 43515
27 G36_MC27.xscn LOFOTY 0 0 Defensive 81 42953
W porównaniu z wersją 3.0, cztery scenariusze zostały przesadzone na nowe, duże mapy:
- Midway
- Hell Islands
- Tokyo
- Gotlandia - tu errata: powinna nazywać się "Lofoty", gdyż na takiej mapie właśnie się rozgrywa.
Na stronie zamieściłem poprawioną przez Gustlika wersję 4.1 kampanii.
Poprawka dotyczyła głównie tego, czasem niewygrywalnego, scenariusza Islandia.
Ale kilka innych uwag tez zostało przyjętych.
Dla scenariusza Rising Sun, chyba wstępny briefing nie pasuje.
Jest w nim mowa o możliwości wygranej poprzez zniszczenie 4 lotniskowców lub zajęcie południowo-zachodniego VH
(a takowego nie ma, lotniskowców też)
Tak bo to jest opis z bitwy o Midway i to na starej mapie... Tej małej, na której Japsy miały fikcyjną wysepkę.
Musiały się walnąć oznaczenia plików, dlatego, że "Rising Sun" - był wstawiany w środek istniejącej kampanii.
Wreszcie udało mi sie zrobić to co zawsze chciałem, czyli przesadzić tę kampanię na duże i bardzo duże mapy.
Przynajmniej od pewnego momentu.
Oczywiście pociągnęło to za sobę zmiany w scenariuszach, ale mam nadzieję że kampania nie stała sie jakać
hardkorowa (czasy i tak są dość ciężkię). Miłego grania!
Oczywiście - do ściągnięcia będzie ze strony Kowdara - mam nadzieję niedługo.
Super. Będzie się działo. Dzięki.
Fajne,
będzie odmian po kampaniach współczesnych :) :clap
Będzie okazja do przetestowania nowego lotnictwa zwiadowczego jeśli Waldzios będzie miał czas aby coś przygotować...
Wersja 5.0 dostępna do pobrania na stronie.
Przepraszam Panowie, ale oczywiście jest błąd....
W pliku G36_MC.xcam, parametr "AI" jest określony jako "0 Default", a powinien być: "2 Ver 2.00"
Powyższe nie spowoduje że nie będzie grało, tylko ruchy i zachowanie jednostek nie będą takie
jak załozyłem.
Zostawiam poprawiony plik tutaj w załączniku (dla Kowdara też) :)
Zdaje się też że na karcie tytułowej pozostał numer wersji 4.1, więc też podmieniam.
Sorki i Wesołych Świąt
to jeszcze dla porządku polska wersja pliku kampanii do wgrania do katalogu:
..\EFILE_GUS\TEXT-PL\SCENARIO
Wesołych Świąt.
Plik kampanii poprawiony na stronie
(numer wersji na 5.0 wpisałem już wcześniej w obu plikach tekstowych)
Wesołych Świąt
....
Może jeszcze edycja 1 wiadomości i wklejony(dodany) nowy raport --> aby pokazać jak się zmieniły mapy ...
(Dużo map Randowe po raz pierwszy użyte + mapy Rudla)
Ponieważ bardzo mi się ta kampania podoba ..
stwierdziłem, ze gra na połówkach hex jest wkurzająca ..
to powiększyłem obrazki o te brakujące piksele dla map głównie 1920px
Można sobie wrzucić do lokalnego folderu Map( oryginalne rysunki zostaną w głównym folderze map) i widzieć jak należy .. ;)
https://drive.google.com/file/d/1Ap6fsYsNLD4VwO3dYHNz_ClL4IH8958-/view?usp=sharing