Ruszamy z misją "pokojową" do Afryki. Duża odmiana. Wojsko XXI wieku ...
Pierwsze zadanie - dotarcie i zajęcie bazy talibów. Bez problemu. Zgarniam także wszystko co się da za flagi,
wykorzystując możliwości transportu śmigłowcami.
Przybywają też posiłki w samolotach transportowych, które możemy użyć, w większości po zdobyciu lotniska.
Właściwie ich nie wykorzystuję. Scen można by przerobić wykorzystując AI 2.0, ustalając indywidualne cele, bo tak to AI skupia większość sił w obwarzanek wokół swojej bazy. Fajnie się gra tak mobilnymi jednostkami.
Raport zdjęciowy: Zdobycie bazy to już moment ....
(http://www.opengeneral.pl/scen/P09_01.JPG)
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: P09 MISJA STABILIZACYJNA v.4.2, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 60 * Average: 60
..
Current scenario: Konwój, VH prestige is 0 , All map prestige is: 240
Army cost: 0 , Current prestige is 595
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Likwidacja , cap 400, 17 turns prestige: 85
if V : +150, Likwidacja , cap 400, 17 turns prestige: 85
if TV: +100, Likwidacja , cap 400, 17 turns prestige: 85
Ls: Loss , turn prestige: 85
Piechota
* "Grom" 1990 , , 1 bars , 102 exp , Polska , 4/8 , Street Fighter , 2 kill , 0 pp - U:002 [+42 exp]
* Marine Eng. 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 113 exp , US Marines , 8/8 , 1 kill , 0 pp - U:004 [+33 exp]
* Batalion Inz. 2000 , Star 1466 , , 0 bars , 11 exp , Polska , 6/8 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+11 exp]
* Komandosi 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 110 exp , Polska , 6/9 , 2 kill , 0 pp - U:006 = Escaped! [+40 exp]
* PKW , Rosomak S1 [W] , , 1 bars , 131 exp , Polska , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:009 = Escaped! [+61 exp]
* HQ Unit , M998 Humvee [W] , , 0 bars , 90 exp , USA , 5/5 , Liberator , 0 kill , 0 pp - U:012
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 105 exp , Polska , 5/5 , Determined Defense , 0 kill , 0 pp - U:013 = Escaped! [+15 exp]
Rozpoznanie
* Rosomak , , 1 bars , 104 exp , Polska , 7/8 , 2 kill , 0 pp - U:003 = Escaped! [+44 exp]
Artyleria ppanc.
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 56 exp , Polska , 8/8 , 1 kill , 0 pp - U:007 = Escaped! [+16 exp]
FlaK
* ZSU 23-4 2000 "Biała" , , 1 bars , 136 exp , Polska , 4/8 , 4 kill , 0 pp - U:010 [+96 exp]
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 1 bars , 119 exp , Polska , 8/8 , 0 kill , 0 pp - U:011 [+9 exp]
Artyleria
* Mozdzierz 98mm M-98 , AMZ Tur-2 , , 1 bars , 132 exp , Polska , 8/8 , Fire Discipline , 1 kill , 0 pp - U:008 [+42 exp]
Player 1 : Polska
Killed: INF:9 RCN:3 FLAK:1 FORT:9 ATY:3 AD:2 Total: 27
Lost : Total: 0
BV 1
V 0
TV 0
L 0
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
W HQ zamieniam moździerz na wspierającą artylerię - co daje siła ognia i zasięg to wiedza wszyscy.
Podobnie wolę Loarę niż piechotę plot.
Dodatkowo z dowództwa też otrzymuję jednostki corowe, śmigłowiec i Grom.
Kolejne zadanie - wyeliminować dowódców talibów.
Ciekawie pomyślane, trochę musiałem się naszukać wroga po pustyni,
ale ruch fazowy helikopterów jest idealny do tego zadania.
Uwielbiam Grom ... podlatują, uderzają ... i odlatują. To oni likwidują 2 z 3 wyznaczonych celów.
Raport zdjęciowy: Pierwszy cel zlokalizowany ....
(http://www.opengeneral.pl/scen/P09_02.JPG)
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: P09 MISJA STABILIZACYJNA v.4.2, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:60
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 119 * Average: 59
..
Current scenario: Likwidacja, VH prestige is 0 , All map prestige is: 240
Army cost: 0 , Current prestige is 66
Prestige available on map yet is 240 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +200, Atak Rebeliantów , cap 700, 8 turns prestige: 40
if V : +150, Atak Rebeliantów , cap 700, 11 turns prestige: 55
if TV: +100, Atak Rebeliantów , cap 700, 16 turns prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Piechota
* "Grom" 1990 , , 1 bars , 136 exp , Polska , 6/8 , Street Fighter , 4 kill , 0 pp - U:001 [+34 exp]
* Marine Eng. 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 118 exp , US Marines , 8/8 , 2 kill , 0 pp - U:003 [+5 exp]
* Batalion Inz. 2000 , Star 1466 , , 0 bars , 11 exp , Polska , 8/8 , 3 kill , 0 pp - U:004
* Komandosi 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 120 exp , Polska , 8/9 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+10 exp]
* PKW , Rosomak S1 [W] , , 1 bars , 134 exp , Polska , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:008 [+3 exp]
* HQ Unit , M998 Humvee [W] , , 0 bars , 90 exp , USA , 5/5 , Liberator , 0 kill , 0 pp - U:011
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 105 exp , Polska , 5/5 , Determined Defense , 0 kill , 0 pp - U:012
* "Grom" 1990 , , 1 bars , 197 exp , Polska , 10/10 , Street Fighter , 2 kill , 0 pp - U:013 [+7 exp]
Rozpoznanie
* Rosomak , , 1 bars , 118 exp , Polska , 7/8 , 2 kill , 0 pp - U:002 [+14 exp]
Artyleria ppanc.
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 56 exp , Polska , 8/8 , 1 kill , 0 pp - U:006
FlaK
* ZSU 23-4 2000 "Biała" , , 1 bars , 136 exp , Polska , 8/8 , 4 kill , 0 pp - U:009
* PZA Loara , , 1 bars , 119 exp , Polska , 8/8 , 0 kill , 0 pp - U:010
Artyleria
* 152mm ML20 , Star 1466 , , 1 bars , 146 exp , Polska , 8/8 , Fire Discipline , 2 kill , 0 pp - U:007 [+14 exp]
Bomb. taktyczny
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 72 exp , Polska , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:014 [+2 exp]
Player 1 : Polska
Killed: INF:12 RCN:3 FLAK:4 FORT:11 ATY:3 AD:2 Total: 35
Lost : Total: 0
BV 2
V 0
TV 0
L 0
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
W HQ podnoszę stany kilku jednostkom.
Mam dodatkowy przydział jednostek core: Mi-24, artyleria i radar.
Dwa pierwsze zadania dość niewielkie, ale teraz przychodzi nam odpierać przeważające siły wroga.
Trzeba się dwoić i troić, teren pustynny, kłopoty z uzupełnianiem ... śmigłowce mają mało amunicji i co chwila są niedostępne,
ale całe wojsko spisije się wyśmienicie i rozbija ataki talibów w pył. Przydaje się moja artyleria ... no, ale też trzeba powiedzieć, że gdyby nie śmigłowce, to trudno byłoby sobie poradzić z czołgami ... tym bardziej, że jeden to miał lidera Overwatch ... uderzam na niego wszystkim czym mogę.
Pod koniec przybywają posiłki, ale nawet ich nie ruszam (można by z nich w ogóle zrezygnować). Jak arabów już zostało niewielu, to wysyłam Grom aby zdobył jeszcze dodatkowo kilka flag ... przyda się większe zaopatrzenie.
Raport zdjęciowy: Takiego kolosa na gąsienicach to się u Arabów nie spodziewałem ....
(http://www.opengeneral.pl/scen/P09_03.JPG)
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: P09 MISJA STABILIZACYJNA v.4.2, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:60
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory , score:59
3 Atak Rebeliantów , #2 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 169 * Average: 56
..
Current scenario: Atak Rebeliantów, VH prestige is 440 , All map prestige is: 440
Army cost: 0 , Current prestige is 271
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
if V : +150, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
if TV: +100, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
Ls: Loss , turn prestige: 65
Piechota
* "Grom" 1990 , , 1 bars , 197 exp , Polska , 4/8 , Street Fighter , 8 kill , 0 pp - U:001 [+61 exp]
* Marine Eng. 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 162 exp , US Marines , 7/8 , 4 kill , 0 pp - U:003 [+44 exp]
* Batalion Inz. 2000 , Star 1466 , , 0 bars , 33 exp , Polska , 7/8 , 4 kill , 0 pp - U:004 [+22 exp]
* Komandosi 1990 , Humvee [W] , , 1 bars , 164 exp , Polska , 4/9 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+44 exp]
* PKW , Rosomak S1 [W] , , 2 bars , 214 exp , Polska , 9/10 , 10 kill , 0 pp - U:008 [+80 exp]
* HQ Unit , M998 Humvee [W] , , 0 bars , 90 exp , USA , 5/5 , Liberator , 0 kill , 0 pp - U:011
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 105 exp , Polska , 5/5 , Determined Defense , 0 kill , 0 pp - U:012
* "Grom" 1990 , , 2 bars , 243 exp , Polska , 10/10 , Street Fighter , 6 kill , 0 pp - U:013 [+46 exp]
* NUR-22 Izabela , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Polska , 2/2 , 0 kill , 0 pp - U:018
Rozpoznanie
* Rosomak , , 1 bars , 177 exp , Polska , 4/8 , 3 kill , 0 pp - U:002 [+59 exp]
Artyleria ppanc.
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 69 exp , Polska , 4/8 , 2 kill , 0 pp - U:006 [+13 exp]
FlaK
* ZSU 23-4 2000 "Biała" , , 1 bars , 185 exp , Polska , 8/8 , 9 kill , 0 pp - U:009 [+49 exp]
* PZA Loara , , 1 bars , 161 exp , Polska , 5/8 , 0 kill , 0 pp - U:010 [+42 exp]
Artyleria
* 152mm ML20 , Star 1466 , , 1 bars , 198 exp , Polska , 9/8 , Fire Discipline , 2 kill , 0 pp - U:007 [+52 exp]
* 120mm "Rak" , , 1 bars , 139 exp , Polska , 5/5 , 2 kill , 0 pp - U:017 [+19 exp]
Bomb. taktyczny
* W-3W Gluszec , , 1 bars , 171 exp , Polska , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:014 [+99 exp]
* Mi 24W , , 1 bars , 116 exp , Polska , 3/6 , 0 kill , 0 pp - U:015
Player 1 : Polska
Killed: INF:21 TNK:3 RCN:9 FLAK:7 FORT:16 ATY:7 AD:3 Total: 66
Lost : INF:5 RCN:1 AT:1 FLAK:1 FORT:1 Total: 9
BV 3
V 0
TV 0
L 0
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Sprzedaję ZSU-23, bo nie mogę sobie odmówić przyjemności pojeżdżenia po pustyni T-72.
Ostatnie zadanie, zdobyć porty ... ruszam w dwóch kierunkach, na północ siły zmechanizowane,
na północny-zachód, jednostki szybkie, komandosi, Grom. Uganiam się na pustyni za paroma dostrzeżonymi jednostkami,'ale to był duży błąd, także za dużo czasu bawiłem się z miastem na północy ... trzeba było ryzykowniej i szybciej, bo pod koniec mimo wsparcia naszych F16, nie dałem rady zniszczyć wroga w dwóch ostatnich miastach i nie udało się osiągnąć wspaniałego wyniku.
Straciłem oddział Gromu (zabrakło im amunicji na pustyni, a przypałętał się jakiś BRDM Arabów) oraz Mi-24 ale, to już prawie specjalnie, kiedy na siłę chciałem przyśpieszyć zdobycie VH, to pozwoliłem sobie zaatakować 1 pkt. śmigłowcem okopaną pozycję ... Mi-24 wyparował ...
Raport zdjęciowy: Pogoń na pustyni ....
(http://www.opengeneral.pl/scen/P09_04.JPG)
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: P09 MISJA STABILIZACYJNA v.4.2, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:60
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory , score:59
3 Atak Rebeliantów , #2 , Brilliant Victory , score:50
4 Interwencja sił stabilizacyjnych , #3 , Victory , score:27
--
Campaign score: 196 * Average: 49
..
Current scenario: Interwencja sił stabilizacyjnych, VH prestige is 240 , All map prestige is: 240
Army cost: 744 , Current prestige is 533
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 50
V : Win , turn prestige: 65
TV: Win , turn prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Piechota
* "Grom" 1990 , , 2 bars , 266 exp , Polska , 2/8 , Street Fighter , 10 kill , 0 pp - U:001 [+69 exp]
* Marine Eng. 1990 , Humvee [W] , , 2 bars , 200 exp , US Marines , 6/8 , 6 kill , 0 pp - U:003 [+38 exp]
* Batalion Inz. 2000 , Star 1466 , , 0 bars , 58 exp , Polska , 4/8 , 6 kill , 0 pp - U:004 [+25 exp]
* Komandosi 1990 , Humvee [W] , , 2 bars , 217 exp , Polska , 4/9 , 4 kill , 0 pp - U:005 [+53 exp]
* PKW , Rosomak S1 [W] , , 3 bars , 315 exp , Polska , 5/10 , 13 kill , 0 pp - U:008 [+101 exp]
* HQ Unit , M998 Humvee [W] , , 0 bars , 91 exp , USA , 5/5 , Liberator , 0 kill , 0 pp - U:011 [+1 exp]
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 113 exp , Polska , 4/5 , Determined Defense , 1 kill , 0 pp - U:012 [+8 exp]
* NUR-22 Izabela , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Polska , 2/2 , 0 kill , 0 pp - U:017
Czołg
T-72M1 , , 0 bars , 92 exp , Polska , 7/10 , 7 kill , 744 pp - U:009 [+92 exp]
Rozpoznanie
* Rosomak , , 2 bars , 252 exp , Polska , 2/8 , 3 kill , 0 pp - U:002 [+75 exp]
Artyleria ppanc.
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 69 exp , Polska , 8/8 , 2 kill , 0 pp - U:006
FlaK
* PZA Loara , , 2 bars , 207 exp , Polska , 4/8 , 1 kill , 0 pp - U:010 [+46 exp]
Artyleria
* 152mm ML20 , Star 1466 , , 2 bars , 234 exp , Polska , 4/8 , Fire Discipline , 2 kill , 0 pp - U:007 [+36 exp]
* 120mm "Rak" , , 1 bars , 152 exp , Polska , 4/5 , 2 kill , 0 pp - U:016 [+13 exp]
Bomb. taktyczny
* W-3W Gluszec , , 2 bars , 215 exp , Polska , 3/10 , 4 kill , 0 pp - U:014 [+44 exp]
Player 1 : Polska
Killed: INF:23 TNK:5 RCN:13 FLAK:14 FORT:20 ATY:18 AD:8 Total: 101
Lost : INF:6 RCN:1 AT:1 FLAK:1 FORT:1 TB:1 Total: 11
BV 3
V 1
TV 0
L 0
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Kampania ciekawa, fajnie się gra nowoczesnymi jednostkami, ale trzeba się ich nauczyć.
Na pewno słabo wykorzystywałem ich wszystkie umiejętności.
Duża zaleta kampanii to fakt, że w każdej bitwie mamy inne warunki zwycięstwa.
Zrezygnowałbym tylko z posiłków (oprócz F-16) ... nie wydają mi się potrzebne nawet dla słabszych graczy.
Na koniec, jak zwykle odznaczenia:
(http://www.opengeneral.pl/scen/P09_05_end.JPG)
Łączna nota.... 196+100 = 296