Następna w kolejności kampania, której nigdy nie grałem. Dlatego 200%, tym bardziej, że podobno trudna.
Scenariusz 1: The Battle for Malaga
Od razu jest trudno, ale nie tak jak w Finlandii :) Ciężko wyrzucić Hiszpanów z przesmyku, kiedy podejście jest utrudnione i przeszkadza artyleria. Moje jednostki na wschodzie właściwie są nieprzydatne na głównym kierunku działania, gdyż nie mogą nic zrobić artylerii wroga. Więc nimi zajmuję poboczne flagi. VH na półwyspie to dramat - bunkier broniony przez artylerie i czołg. Wysyłam tam desant z drugiej strony jeziora a po chwili dostaję desant Marokańczyków. Lądują na południu i starają się robić zamieszanie. Obrońcy są trochę zdezorientowani, ale pomału kończy się amunicja artylerii i to mi pomaga. Kupuję myśliwiec, żeby pozbyć się myśliwca wroga. Na przesmyku powolutku przebijam się do VHeksa przy ogromnych stratach, a ułatwia mi to pasywny wróg. Dopiero, gdy już zajmuję tego VHeksa rusza jakiś nieśmiały kontratak. VH na półwyspie wydaje się nie do ruszenia, ale wysyłam kolejny desant z Malagi, żeby go zająć z morza. Artyleria kruszy bunkier, piechota go eliminuje i mogę wejść do pustego VH w ostatniej turze BV!
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: W10 THE LEGIONS OF THE DUCE v.4.4, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 45 * Average: 45
..
Current scenario: THE BATTLE FOR MALAGA, VH prestige is 320 , All map prestige is: 640
Army cost: 288 , Current prestige is 1132
Prestige available on map yet is 320 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +100, THE BATTLE FOR TERUEL , cap 600, 12 turns prestige: 200
if V : +275, THE BATTLE FOR TERUEL , cap 600, 14 turns prestige: 200
if TV: +350, THE BATTLE FOR TERUEL , cap 600, 16 turns prestige: 200
if Ls: +400, THE BATTLE FOR TERUEL , cap 600, 16 turns prestige: 200
Infantry
* Fanteria 40 , V/8 , 0 bars , 53 exp , Italy , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:013 [+53 exp]
* Fanteria 40 , XII/8 , 1 bars , 134 exp , Italy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:014 [+53 exp]
* Fanteria 40 , VI/81 , 0 bars , 56 exp , Italy , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:015 [+14 exp]
* Fanteria 40 , DI/82 , 0 bars , 49 exp , Italy , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:018 [+49 exp]
* HQ , TL37 TAL , , 0 bars , 0 exp , Italy , 14/10 , 0 kill , 0 pp - U:029
Tank
* L3/33 , VIII/132 , 0 bars , 50 exp , Italy , 2/10 , 1 kill , 0 pp - U:017 [+49 exp]
* L3/33 , IX/132 , 0 bars , 93 exp , Italy , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:026 [+32 exp]
Artillery
* 105/28 M.12 , Wagon , I/132 , 1 bars , 126 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:016 [+64 exp]
* 149/13 M.15 , Wagon , II/132 , 1 bars , 118 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:019 [+40 exp]
Fighter
Cr-32 , , 0 bars , 39 exp , Italy , 10/10 , 2 kill , 288 pp - U:001 [+39 exp]
Tactical Bomber
* SM.79 , Name Error , 1 bars , 122 exp , Italy , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 0 kill , 0 pp - U:025 [+94 exp]
Player 1 : Italy
Killed: INF:13 TNK:1 AT:1 FORT:2 ATY:6 FTR:1 Total: 24
Lost : INF:3 Total: 3
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 5 Units * 0 Leaders Total : 292 exp, 4 kill, 0 pp Average: 58 exp, 1 kill, 0 pp
Tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 143 exp, 3 kill, 0 pp Average: 72 exp, 2 kill, 0 pp
Artillery * 2 Units * 0 Leaders Total : 244 exp, 1 kill, 0 pp Average: 122 exp, 1 kill, 0 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders Total : 39 exp, 2 kill, 288 pp Average: 39 exp, 2 kill, 288 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 1 Leaders Total : 122 exp, 0 kill, 0 pp Average: 122 exp, 0 kill, 0 pp
* Summary: * 11 Units * 1 Leaders Total : 840 exp, 10 kill, 288 pp Average: 76 exp, 1 kill, 26 pp
Player 1 Italy has 27 units total (core+aux):
Infantry : 15
Tank : 2
Recon : 1
Artillery : 6
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Player 2 Republican has 6 units total (core+aux):
Infantry : 5
Anti-tank : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Scenariusz 2: The Battle for Teruel
Zadaniem jest odsiecz załodze Teruel. Kupuję artylerię dalekosiężną i wymieniam beznadziejne piechoty na Bersaglieri na motocyklach. Gratis pojazd przeciwlotniczy. Beznadziejne czołgi muszą zostać. Na północy szybko oczyszczam VH z wroga dzięki artylerii i lotnictwu. Zachodni VH jest słabo broniony, ale piechota i działa posuwają się bardzo powoli. Oblężeni obrońcy nic nie mogą zrobić - wali w nich artyleria i lotnictwo. Bersalieri gnają na złamanie karku na odsiecz, ale napotykają na czołgi wroga. No i w tym momencie pojawiają się posiłki. Zajmuję zachodni VH, przy północnym ponoszę straty i się wycofuję, a południowy napoczynają posiłki. Obrońcy trzymają się. Dzięki temu w kolejnej turze Bersalieri zajeżdżają południowy VH od tyłu i misja wykonana! Spodziewałem się, że będzie trudniej, ale posiłki załatwiły sprawę.
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: W10 THE LEGIONS OF THE DUCE v.4.4, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:45 +++ Proto: 20mm SPAA
2 THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 110 * Average: 55
..
Current scenario: THE BATTLE FOR TERUEL, VH prestige is 320 , All map prestige is: 800
Army cost: 984 , Current prestige is 780
Prestige available on map yet is 480 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
if BV: +500, THE MANNERHEIM LINE , cap 1500, 14 turns prestige: 580
if V : +700, THE MANNERHEIM LINE , cap 1500, 16 turns prestige: 580
if TV: +900, STORM ON BARCELONA , cap 1200, 18 turns prestige: 580
Ls: Loss , turn prestige: 580
Infantry
* Bersaglieri mot. , V/8 , 0 bars , 96 exp , Italy , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:002 [+43 exp]
* Bersaglieri mot. , XII/8 , 1 bars , 143 exp , Italy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:003 [+9 exp]
* Guastatori , Spa Dovunque 35 , VI/81 , 0 bars , 99 exp , Italy , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:004 [+43 exp]
* Bersaglieri mot. , DI/82 , 0 bars , 76 exp , Italy , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 [+27 exp]
* HQ , TL37 TAL , , 0 bars , 0 exp , Italy , 14/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
Bersaglieri mot. , , 0 bars , 40 exp , Italy , 8/10 , 2 kill , 156 pp - U:047 [+40 exp]
Tank
* L3/33 , VIII/132 , 0 bars , 97 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:006 [+47 exp]
* L3/33 , IX/132 , 1 bars , 119 exp , Italy , 3/10 , 2 kill , 0 pp - U:010 [+26 exp]
Artillery
* 105/28 M.12 , Wagon , I/132 , 1 bars , 151 exp , Italy , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+25 exp]
* 149/13 M.15 , Wagon , II/132 , 1 bars , 124 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:008 [+6 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 0 bars , 18 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:094 [+18 exp]
Air Defense
+ 20mm SPAA , , 0 bars , 7 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012 [+7 exp]
Fighter
Cr-32 , , 0 bars , 92 exp , Italy , 6/10 , 2 kill , 288 pp - U:001 [+53 exp]
Tactical Bomber
* SM.79 , Name Error , 1 bars , 164 exp , Italy , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 0 kill , 0 pp - U:009 [+42 exp]
Player 1 : Italy
Killed: INF:17 TNK:2 AT:3 FORT:2 ATY:11 FTR:1 Total: 36
Lost : INF:5 Total: 5
BV 2
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 6 Units * 0 Leaders Total : 454 exp, 10 kill, 156 pp Average: 76 exp, 2 kill, 26 pp
Tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 216 exp, 3 kill, 0 pp Average: 108 exp, 2 kill, 0 pp
Artillery * 3 Units * 0 Leaders Total : 293 exp, 3 kill, 540 pp Average: 98 exp, 1 kill, 180 pp
Air Defense * 1 Units * 0 Leaders Total : 7 exp, 0 kill, 0 pp Average: 7 exp, 0 kill, 0 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders Total : 92 exp, 2 kill, 288 pp Average: 92 exp, 2 kill, 288 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 1 Leaders Total : 164 exp, 0 kill, 0 pp Average: 164 exp, 0 kill, 0 pp
* Summary: * 14 Units * 1 Leaders Total : 1226 exp, 18 kill, 984 pp Average: 88 exp, 1 kill, 70 pp
Player 1 Italy has 43 units total (core+aux):
Infantry : 21
Tank : 3
Recon : 1
Anti-tank : 2
Fortification : 1
Artillery : 10
Air Defense : 2
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
Player 2 Republican has 39 units total (core+aux):
Infantry : 25
Tank : 2
Recon : 2
Anti-tank : 2
FlaK : 1
Artillery : 4
Fighter : 2
Tactical Bomber : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Scenariusz 3: The Mannerheim Line
Baaaardzo długi scenariusz. Ruscy falami atakują, a ja muszę się bronić. Dostałem jakiś okręt jako prototyp, więc od razu go opchnąłem i mogłem zrobić wielkie zakupy ;D Samoloty, artylerie, czołgi, działa ppanc. Wróg atakuje, ja strzelam z artylerii i też się odgryzam. Najszybciej rozbijam ruskich na północy i tam też zdobywam VHeksy. W tym czasie w centrum głównym przeciwnikiem stają się ciężkie czołgi KW. Bombowce, artyleria i strzelanie aż do skutku. W końcu i w centrum następuje przełamanie i gnam do wschodniego VHeksa. A tam z SH co turę wychodzą nowe jednostki, w tym ciężkie czołgi... Ale w końcu Jaegerami okrążam cel od południa a artylerią wykańczam artylerię wroga. I Finlandia obroniona! Musiałem zdobyć naprawdę sporo doświadczenia, ale żaden dowódca nie wpadł :banghead Oczywiście, auxy dostały ze 3...
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: W10 THE LEGIONS OF THE DUCE v.4.4, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:45 +++ Proto: 20mm SPAA
2 THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: Caio Duilio
3 THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 163 * Average: 54
..
Current scenario: THE MANNERHEIM LINE, VH prestige is 640 , All map prestige is: 960
Army cost: 4152 , Current prestige is 2213
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 19
AI stance is Aggressive
if BV: +100, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 24 turns prestige: 1920
if V : +200, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 26 turns prestige: 1920
if TV: +300, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 28 turns prestige: 1920
if Ls: +0, FRENCH SOMALILAND , cap 2000, 28 turns prestige: 1920
Infantry
* Bersaglieri mot. , V/8 , 1 bars , 129 exp , Italy , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:002 [+33 exp]
* Bersaglieri mot. , XII/8 , 2 bars , 214 exp , Italy , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:003 [+71 exp]
* Guastatori , Spa Dovunque 35 , VI/81 , 2 bars , 219 exp , Italy , 5/10 , 6 kill , 0 pp - U:004 [+120 exp]
* Bersaglieri mot. , DI/82 , 1 bars , 113 exp , Italy , 5/10 , 5 kill , 0 pp - U:007 [+37 exp]
* HQ , TL37 TAL , , 0 bars , 0 exp , Italy , 14/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
Bersaglieri mot. , , 1 bars , 111 exp , Italy , 9/10 , 4 kill , 156 pp - U:013 [+71 exp]
Tank
* M11/39 , VIII/132 , 1 bars , 181 exp , Italy , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:006 [+84 exp]
* M11/39 , IX/132 , 2 bars , 261 exp , Italy , 4/10 , 13 kill , 0 pp - U:010 [+142 exp]
Anti-tank
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 0 bars , 46 exp , Italy , 10/10 , 2 kill , 144 pp - U:137 [+46 exp]
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 1 bars , 107 exp , Italy , 3/10 , 0 kill , 144 pp - U:138 [+107 exp]
Artillery
* 105/28 M.12 , Wagon , I/132 , 2 bars , 229 exp , Italy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+78 exp]
* 149/13 M.15 , Wagon , II/132 , 1 bars , 198 exp , Italy , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+74 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 0 bars , 81 exp , Italy , 10/10 , 5 kill , 540 pp - U:014 [+63 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 0 bars , 64 exp , Italy , 10/10 , 4 kill , 540 pp - U:015 [+64 exp]
149/13 M.15 , Breda 52 , , 1 bars , 114 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:139 [+114 exp]
Air Defense
+ 20mm SPAA , , 0 bars , 7 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
Cannone da 90/53 , Breda 52 , , 0 bars , 0 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:136
Fighter
MC.200 Saetta , , 1 bars , 187 exp , Italy , 8/10 , 6 kill , 408 pp - U:001 [+95 exp]
MC.200 Saetta , , 0 bars , 42 exp , Italy , 10/10 , 4 kill , 408 pp - U:051 [+42 exp]
MC.200 Saetta , , 1 bars , 146 exp , Italy , 5/10 , 3 kill , 408 pp - U:135 [+146 exp]
Tactical Bomber
* SM.82 , Name Error , 2 bars , 298 exp , Italy , 7/10 , Skilled Reconnaissance , Support, 0 kill , 0 pp - U:009 [+134 exp]
SM.82 , , 1 bars , 127 exp , Italy , 10/10 , Support, 1 kill , 588 pp - U:134 [+127 exp]
Player 1 : Italy
Killed: INF:84 TNK:10 RCN:4 AT:5 FLAK:5 FORT:2 ATY:23 AD:2 FTR:4 TB:1 Total: 140
Lost : INF:6 FORT:4 ATY:1 Total: 11
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 6 Units * 0 Leaders Total : 786 exp, 25 kill, 156 pp Average: 131 exp, 4 kill, 26 pp
Tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 442 exp, 21 kill, 0 pp Average: 221 exp, 11 kill, 0 pp
Anti-tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 153 exp, 2 kill, 288 pp Average: 77 exp, 1 kill, 144 pp
Artillery * 5 Units * 0 Leaders Total : 686 exp, 14 kill, 1500 pp Average: 137 exp, 3 kill, 300 pp
Air Defense * 2 Units * 0 Leaders Total : 7 exp, 0 kill, 396 pp Average: 4 exp, 0 kill, 198 pp
Fighter * 3 Units * 0 Leaders Total : 375 exp, 13 kill, 1224 pp Average: 125 exp, 4 kill, 408 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 1 Leaders Total : 425 exp, 1 kill, 588 pp Average: 213 exp, 1 kill, 294 pp
* Summary: * 22 Units * 1 Leaders Total : 2874 exp, 76 kill, 4152 pp Average: 131 exp, 3 kill, 189 pp
Player 1 Italy has 51 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank : 2
Anti-tank : 2
Fortification : 12
Artillery : 11
Air Defense : 5
Fighter : 4
Tactical Bomber : 2
Player 2 USSR has 7 units total (core+aux):
Infantry : 3
Tank : 1
Recon : 1
Anti-tank : 1
Artillery : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Scenariusz 4: French Somaliland
Stanowczo mam za dużo kasy. Kupuję artylerie i samoloty i mam tyle wojsk, że tworzą się korki. Dokupuję jeszcze samolotom dodatki do rozpoznania. Bitwa o tyle ciekawa, że od razu następuje silny kontratak Francuzów, ale bombowce i artyleria rozwalają ich w pył. Problemem jest tylko teren. Trzeba pomyśleć o jednostkach, które radzą sobie lepiej na piasku niż ciężarówki. Może spadochroniarze się sprawdzą.
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: W10 THE LEGIONS OF THE DUCE v.4.4, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:45 +++ Proto: 20mm SPAA
2 THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: Caio Duilio
3 THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
4 FRENCH SOMALILAND , #4 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 214 * Average: 53
..
Current scenario: FRENCH SOMALILAND, VH prestige is 160 , All map prestige is: 400
Army cost: 5580 , Current prestige is 1751
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +100, STORM ON BERBERA , cap 2500, 12 turns prestige: 1040
if V : +300, STORM ON BERBERA , cap 2500, 13 turns prestige: 1040
if TV: +400, STORM ON BERBERA , cap 2500, 15 turns prestige: 1040
if Ls: +400, STORM ON BERBERA , cap 2500, 15 turns prestige: 1040
Infantry
* Bersaglieri mot. , V/8 , 1 bars , 182 exp , Italy , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:002 [+53 exp]
* Bersaglieri mot. , XII/8 , 2 bars , 245 exp , Italy , 8/10 , 8 kill , 0 pp - U:003 [+31 exp]
* Guastatori , Spa Dovunque 35 , VI/81 , 2 bars , 273 exp , Italy , 6/10 , 7 kill , 0 pp - U:004 [+54 exp]
* Bersaglieri mot. , DI/82 , 1 bars , 152 exp , Italy , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:007 [+39 exp]
* HQ , TL37 TAL , , 0 bars , 0 exp , Italy , 14/10 , 0 kill , 0 pp - U:011
Bersaglieri mot. , , 1 bars , 167 exp , Italy , 10/10 , 6 kill , 156 pp - U:013 [+56 exp]
Tank
* M11/39 , VIII/132 , 2 bars , 232 exp , Italy , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:006 [+51 exp]
* M11/39 , IX/132 , 3 bars , 387 exp , Italy , 10/10 , 20 kill , 0 pp - U:010 [+126 exp]
Anti-tank
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 0 bars , 46 exp , Italy , 10/10 , 2 kill , 144 pp - U:020
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 1 bars , 107 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:021
Artillery
* 105/28 M.12 , Wagon , I/132 , 2 bars , 229 exp , Italy , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:005
* 149/13 M.15 , Wagon , II/132 , 2 bars , 223 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+25 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 1 bars , 108 exp , Italy , 10/10 , 7 kill , 540 pp - U:014 [+27 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 0 bars , 86 exp , Italy , 10/10 , 4 kill , 540 pp - U:015 [+22 exp]
149/13 M.15 , Breda 52 , , 1 bars , 114 exp , Italy , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:022
210mm , Breda 52 , , 0 bars , 8 exp , Italy , 10/10 , Support, 0 kill , 624 pp - U:058 [+8 exp]
Air Defense
+ 20mm SPAA , , 0 bars , 7 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:012
Cannone da 90/53 , Breda 52 , , 0 bars , 0 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:019
Cannone da 90/53 , Breda 52 , , 0 bars , 12 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:056 [+12 exp]
Fighter
MC.200 Saetta , , 2 bars , 239 exp , Italy , 8/10 , Influence , Recon, 6 kill , 408 pp - U:001 [+52 exp]
MC.200 Saetta , , 0 bars , 73 exp , Italy , 8/10 , Recon, 4 kill , 408 pp - U:016 [+31 exp]
MC.200 Saetta , , 1 bars , 182 exp , Italy , 9/10 , Recon, 5 kill , 408 pp - U:018 [+36 exp]
MC.200 Saetta , , 0 bars , 14 exp , Italy , 4/10 , Recon, 1 kill , 408 pp - U:057 [+14 exp]
Tactical Bomber
* SM.82 , Name Error , 3 bars , 391 exp , Italy , 10/10 , Skilled Reconnaissance , Support, 1 kill , 0 pp - U:009 [+93 exp]
SM.82 , , 2 bars , 203 exp , Italy , 10/10 , Support, 5 kill , 588 pp - U:017 [+76 exp]
Player 1 : Italy
Killed: INF:101 TNK:13 RCN:4 AT:6 FLAK:5 FORT:3 ATY:25 AD:3 FTR:5 TB:2 Total: 167
Lost : INF:6 FORT:4 ATY:1 Total: 11
BV 4
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 6 Units * 0 Leaders Total : 1019 exp, 33 kill, 156 pp Average: 170 exp, 6 kill, 26 pp
Tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 619 exp, 30 kill, 0 pp Average: 310 exp, 15 kill, 0 pp
Anti-tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 153 exp, 2 kill, 288 pp Average: 77 exp, 1 kill, 144 pp
Artillery * 6 Units * 0 Leaders Total : 768 exp, 16 kill, 2124 pp Average: 128 exp, 3 kill, 354 pp
Air Defense * 3 Units * 0 Leaders Total : 19 exp, 0 kill, 792 pp Average: 6 exp, 0 kill, 264 pp
Fighter * 4 Units * 1 Leaders Total : 508 exp, 16 kill, 1632 pp Average: 127 exp, 4 kill, 408 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 1 Leaders Total : 594 exp, 6 kill, 588 pp Average: 297 exp, 3 kill, 294 pp
* Summary: * 25 Units * 2 Leaders Total : 3680 exp, 103 kill, 5580 pp Average: 147 exp, 4 kill, 223 pp
Player 1 Italy has 32 units total (core+aux):
Infantry : 7
Tank : 2
Anti-tank : 2
Fortification : 3
Artillery : 7
Air Defense : 3
Fighter : 4
Tactical Bomber : 2
Destroyer : 2
Player 2 France has 1 units total (core+aux):
Fortification : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Cytat: Ponury w Kwiecień 25, 2016, 03:26:51 PM
Scenariusz 4: French Somaliland
Stanowczo mam za dużo kasy. Kupuję artylerie i samoloty i mam tyle wojsk, że tworzą się korki. Dokupuję jeszcze samolotom dodatki do rozpoznania. Bitwa o tyle ciekawa, że od razu następuje silny kontratak Francuzów, ale bombowce i artyleria rozwalają ich w pył. Problemem jest tylko teren. Trzeba pomyśleć o jednostkach, które radzą sobie lepiej na piasku niż ciężarówki. Może spadochroniarze się sprawdzą.
Trzeba było grać na 100%-gwarantowane mniej kasy ;D
A co do piasku-to polecam wszystko co ma gąsienice :)
Cytat: Mario w Kwiecień 25, 2016, 04:26:14 PMTrzeba było grać na 100%-gwarantowane mniej kasy ;D
A co do piasku-to polecam wszystko co ma gąsienice :)
Tak zrobię za drugim razem :) Kiedy pierwszy raz gram w nową kampanię, biorę 200% na wszelki wypadek.
Scenariusz 5: Storm on Berbera
Zmieniam 2 Bersalierów na motocyklach na Bersalierów na terenówkach. Podnoszę stany artylerii i samolotów. Heksy rozstawienia są mylące, bo po co wystawiać jednostki w lewym dolnym rogu mapy? Daleko stamtąd wszędzie. 5 jednostek na wschodzie musi zająć tamten VH, a do pomocy wysyłam bombowce. Natarcie jest połowicznie udane - prawie tracę Bersalierów, ale lotnictwo naprawia sytuację. Dostaję też dowódców na samolotach. W północnej części nie jest tak kolorowo. Słaby ruch, trudny teren, bombowiec wroga, a dalej silne umocnienia przed samym VHeksem. Do tego po chwili pojawia się wroga marynarka i zabija mi HQ (które jest tutaj absolutnie bez sensu, bo ma zerowe doświadczenie, więc nawet nie pomaga sąsiednim jednostkom) i prawie niszczy artylerię. Straty są naprawdę ciężkie, muszę uzupełniać je na wzgórzach czy w miastach. Prawie tracę też czołg. Ale gdy bombowce zaczynają działać na tym teatrze, szala przechyla się na moją stronę. Ostatni wysiłek i koniec bitwy.
OpenGen 0.90.52.00 * (14 Jan 2016) * AI: Default
Efile folder: G:\OpenGeneral\efile_ogn_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 6.6
Campaign: W10 THE LEGIONS OF THE DUCE v.4.4, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 THE BATTLE FOR MALAGA , #0 , Brilliant Victory , score:45 +++ Proto: 20mm SPAA
2 THE BATTLE FOR TERUEL , #1 , Brilliant Victory , score:65 +++ Proto: Caio Duilio
3 THE MANNERHEIM LINE , #3 , Brilliant Victory , score:53
4 FRENCH SOMALILAND , #4 , Brilliant Victory , score:51 +++ Proto: M13/40
5 STORM ON BERBERA , #5 , Brilliant Victory , score:60
--
Campaign score: 274 * Average: 54
..
Current scenario: STORM ON BERBERA, VH prestige is 480 , All map prestige is: 800
Army cost: 5709 , Current prestige is 1730
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive
if BV: +500, ATTACK ON GREECE , cap 2700, 15 turns prestige: 1260
if V : +700, ATTACK ON GREECE , cap 2700, 16 turns prestige: 1260
if TV: +700, ATTACK ON GREECE , cap 2700, 20 turns prestige: 1260
Ls: Loss , turn prestige: 1260
Infantry
* Bersaglieri , SPA TL37 , V/8 , 1 bars , 198 exp , Italy , 2/10 , 4 kill , 0 pp - U:002 [+16 exp]
* Bersaglieri mot. , XII/8 , 3 bars , 308 exp , Italy , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:003 [+63 exp]
* Guastatori , Spa Dovunque 35 , VI/81 , 2 bars , 285 exp , Italy , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:004 [+12 exp]
* Bersaglieri mot. , DI/82 , 2 bars , 205 exp , Italy , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:007 [+53 exp]
Bersaglieri , SPA TL37 , , 1 bars , 190 exp , Italy , 10/10 , 6 kill , 204 pp - U:013 [+23 exp]
Tank
* M11/39 , VIII/132 , 2 bars , 273 exp , Italy , 8/10 , 14 kill , 0 pp - U:006 [+41 exp]
* M11/39 , IX/132 , 4 bars , 483 exp , Italy , 11/10 , 24 kill , 0 pp - U:010 [+96 exp]
+ M13/40 (CV), , 0 bars , 45 exp , Italy , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:026 [+45 exp]
Anti-tank
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 0 bars , 58 exp , Italy , 9/10 , 3 kill , 144 pp - U:020 [+12 exp]
47/32 M.35 , SPA TL37 , , 1 bars , 125 exp , Italy , 5/10 , 1 kill , 144 pp - U:021 [+18 exp]
Artillery
* 149/13 M.15 , Breda 52 , I/132 , 2 bars , 255 exp , Italy , 12/10 , 4 kill , 0 pp - U:005 [+26 exp]
* 149/13 M.15 , Wagon , II/132 , 2 bars , 257 exp , Italy , 12/10 , 3 kill , 0 pp - U:008 [+34 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 1 bars , 151 exp , Italy , 10/10 , 9 kill , 540 pp - U:014 [+43 exp]
149/40 M.35 , Breda 52 , , 1 bars , 105 exp , Italy , 10/10 , 5 kill , 540 pp - U:015 [+19 exp]
149/13 M.15 , Breda 52 , , 1 bars , 188 exp , Italy , 2/10 , 1 kill , 420 pp - U:022 [+74 exp]
210mm , Breda 52 , , 0 bars , 39 exp , Italy , 7/10 , Support, 2 kill , 624 pp - U:025 [+31 exp]
Air Defense
+ 20mm SPAA , , 0 bars , 25 exp , Italy , 1/10 , 0 kill , 0 pp - U:012 [+18 exp]
Cannone da 90/53 , Breda 52 , , 0 bars , 10 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:019 [+10 exp]
Cannone da 90/53 , Breda 52 , , 0 bars , 13 exp , Italy , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:023 [+1 exp]
Fighter
MC.200 Saetta , , 3 bars , 324 exp , Italy , 12/10 , Influence , Recon, 8 kill , 489 pp - U:001 [+85 exp]
MC.200 Saetta , , 1 bars , 171 exp , Italy , 6/10 , Recon, 4 kill , 408 pp - U:016 [+98 exp]
MC.200 Saetta , , 2 bars , 259 exp , Italy , 8/10 , First Strike , Recon, 7 kill , 408 pp - U:018 [+77 exp]
MC.200 Saetta , , 0 bars , 80 exp , Italy , 6/10 , Recon, 1 kill , 408 pp - U:024 [+66 exp]
Tactical Bomber
* SM.82 , Name Error , 4 bars , 472 exp , Italy , 12/10 , Skilled Reconnaissance , Support, 3 kill , 0 pp - U:009 [+81 exp]
SM.82 , , 3 bars , 341 exp , Italy , 9/10 , Devastating Fire , Support, 6 kill , 588 pp - U:017 [+138 exp]
Player 1 : Italy
Killed: INF:110 TNK:14 RCN:4 AT:9 FLAK:7 FORT:5 ATY:31 AD:6 FTR:6 TB:3 DD:1 CRs:1 Total: 197
Lost : INF:7 FORT:4 ATY:1 Total: 12
BV 5
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 5 Units * 0 Leaders Total : 1186 exp, 35 kill, 204 pp Average: 237 exp, 7 kill, 41 pp
Tank * 3 Units * 0 Leaders Total : 801 exp, 39 kill, 0 pp Average: 267 exp, 13 kill, 0 pp
Anti-tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 183 exp, 4 kill, 288 pp Average: 92 exp, 2 kill, 144 pp
Artillery * 6 Units * 0 Leaders Total : 995 exp, 24 kill, 2124 pp Average: 166 exp, 4 kill, 354 pp
Air Defense * 3 Units * 0 Leaders Total : 48 exp, 0 kill, 792 pp Average: 16 exp, 0 kill, 264 pp
Fighter * 4 Units * 2 Leaders Total : 834 exp, 20 kill, 1713 pp Average: 209 exp, 5 kill, 428 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 2 Leaders Total : 813 exp, 9 kill, 588 pp Average: 407 exp, 5 kill, 294 pp
* Summary: * 25 Units * 4 Leaders Total : 4860 exp, 131 kill, 5709 pp Average: 194 exp, 5 kill, 228 pp
Player 1 Italy has 28 units total (core+aux):
Infantry : 5
Tank : 3
Anti-tank : 2
Artillery : 6
Air Defense : 4
Fighter : 4
Tactical Bomber : 2
Destroyer : 1
Cruiser : 1
Player 2 United Kingdom has 22 units total (core+aux):
Infantry : 8
Anti-tank : 1
FlaK : 1
Fortification : 7
Artillery : 2
Air Defense : 1
Destroyer : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
To rozegraj to ponownie: HQ musi przetrwać. ;)
Z racji, że ma stan 10/10 może czasem coś pozasłaniać i zdobyć z czasem belkę...
Jak to musi przetrwać? Jest taki wymóg? Czasem HQ był oznaczany jako MSU, ale tutaj nie było. Czy to tylko taki zwyczaj?
Cytat z regulaminu (http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow-2016/regulamin-rankingu-przeczytaj-nim-zaczniesz-t2506/0/)
CytatIV. Przypadki szczególne
1) Jeśli kampania zawiera jednostkę "Sztab"/"HQ" zawartą wśród jednostek core, utrata tej
jednostki równa się przegraniu kampanii.
O widzisz, to zmienia całkiem postać rzeczy. Umknęło mi to. Gdybym na to zwrócił uwagę, to bym tego sztabu nie wystawiał na pierwszą linię. Czyli wychodzi na to, że przegrałem, ale to nawet nie jest taki problem, bo wyszła nowa instalka ze zmianami w kampaniach Wx, więc zacznę później od nowa na nowym sprzęcie :) I będę bardziej uważał na ten Sztab.
To jaka jest teraz procedura? Wątek do skasowania czy zamknięcia? Zacznę od nowa Włochów na 150%
Powinieneś dostać pkt. zdobyte do tej pory + 100 za to że sam nie przerwałeś gry tylko przegrałeś.
Ale jeżeli zaraz zaczniesz grać tą samą kampanię, to i tak nowe pkt. nadpiszą Ci te teraz zdobyte
(chyba że będzie ich mniej), więc wg mnie możesz sam zadecydować.
Skasować cały wątek, lub napisać aby go zamknąć, to pkt. Ci zaliczymy do ew. zakończenia nowej gry.
PS.
Belki tego sztabu są do poprawki. Ale teraz wyjeżdżam do końca tygodnia, więc poprawię i wrzucę na stronę
dopiero w weekend.
Aha, no to w takim razie poczekam, aż poprawisz ten sztab i rozpocznę od początku, a wątek może niech zostanie dla potomnych zamknięty. Może ktoś przeczyta i będzie pilnował sztabu, zamiast go wystawiać na rzeź ;D
Zatem zamykamy - bez zapisu