Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Mario w Maj 02, 2016, 07:11:13 PM

Tytuł: Partyzanci-dodatkowe cechy.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Maj 02, 2016, 07:11:13 PM
Ostatnio przy testowaniu scenariusza kolegi Krisa zwróciłem uwagę, że mógł by wykorzystać oddziały partyzanckie :).
Zastanawiam się, czy nie można by dać im dodatkowych cech: kładzenie min, wysadzanie lub dodać specjalną jednostkę partyzanckich saperów/inżynierów ;D
Co koledzy sądzą o tym pomyśle?
Tytuł: Odp: Partyzanci-dodatkowe cechy.
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 02, 2016, 07:37:36 PM
Strasznie uogólniasz, istnieją rożne jednostki "partyzantów" w efilu...  Na przykład w nacji 'Armia Krajowa' istnieje jednostka 'Grupa Szturmowa' (ignoruje okopanie) czy 'Kedyw' (ignoruje okopanie i wysadza)...
Nie ma też przeszkód by w razie potrzeby użyć zwykłej jednostki saperów jako jednostki partyzanckiej...

Raczej nie widzę powodu by wzmacniać zwykłe  jednostki partyzanckie, zwłaszcza gdyby miały powstać jakieś uniwersalne "potworki"...  ;)
Tytuł: Odp: Partyzanci-dodatkowe cechy.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Maj 02, 2016, 07:44:53 PM
Precyzuję ;D:
Scenariusz Lwów 1944
Partyzanci ACZ
Można dodać jednostkę, która miała by możliwości wysadzania i obniżyć przemieszczanie do 3 hexów :)
Tytuł: Odp: Partyzanci-dodatkowe cechy.
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 02, 2016, 08:18:08 PM
Cytat: Mario w Maj 02, 2016, 07:44:53 PM
Scenariusz Lwów 1944
Partyzanci ACZ
Można dodać jednostkę, która miała by możliwości wysadzania i obniżyć przemieszczanie do 3 hexów :)
Mocno dyskusyjny temat, w okolicach Lwowa to raczej ukraińscy partyzanci (OUN, UPA) walczyli przeciwko armii czerwonej...
Generalnie to w tych rejonach (Ukraina, Białoruś, Litwa) ewentualne oddziały partyzanckie (wspierające ACz) składały się raczej z oddziałów NKWD lub regularnych jednostek ACz zrzuconych na spadochronach...
Wykorzystanie jednostek specnazu miało by tu więcej sensu...

Oczywiście jeśli bardzo ci zależy, mogę dodać taką jednostkę. Wymyśl tylko jakaś pasującą nazwę...

BTW. Istotna jest kwestia, do czego zamarzasz użyć tych jednostek, jeśli oczekujesz, że samo dodanie cechy 'can blow' sprawi ,że kontrolowani przez AI partyzanci zaczną wysadzać drogi i mosty, to się mocno zawiedziesz...
Tytuł: Odp: Partyzanci-dodatkowe cechy.
Wiadomość wysłana przez: Mario w Maj 02, 2016, 10:27:03 PM
Cytat: Waldzios w Maj 02, 2016, 08:18:08 PM
Cytat: Mario w Maj 02, 2016, 07:44:53 PM
Scenariusz Lwów 1944
Partyzanci ACZ
Można dodać jednostkę, która miała by możliwości wysadzania i obniżyć przemieszczanie do 3 hexów :)
Mocno dyskusyjny temat, w okolicach Lwowa to raczej ukraińscy partyzanci (OUN, UPA) walczyli przeciwko armii czerwonej...
Generalnie to w tych rejonach (Ukraina, Białoruś, Litwa) ewentualne oddziały partyzanckie (wspierające ACz) składały się raczej z oddziałów NKWD lub regularnych jednostek ACz zrzuconych na spadochronach...
Wykorzystanie jednostek specnazu miało by tu więcej sensu...

Oczywiście jeśli bardzo ci zależy, mogę dodać taką jednostkę. Wymyśl tylko jakaś pasującą nazwę...

BTW. Istotna jest kwestia, do czego zamarzasz użyć tych jednostek, jeśli oczekujesz, że samo dodanie cechy 'can blow' sprawi ,że kontrolowani przez AI partyzanci zaczną wysadzać drogi i mosty, to się mocno zawiedziesz...
Masz rację nie pomyślałem o ograniczeniach AI :'(.
Nazwa tej jednostki partyzantów: Saperno-partizanti ;D.
Co do jednostek OUN-UPA masz rację :).
Oddziały NKWD były by ok. lecz też nie mają możliwości wysadzania czy minowania a specnaz jest  dosyć drogi :) (oczywiście zaproponowałem Krisowi zastosowanie takiej jednostki do wysadzenia mostu-myślałem jeszcze o użyciu kilku jednostek partyzantów do wysadzania torów-na ale zapomniałem o ograniczeniach AI ;D).