Kampania W75 "Komando"http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html)
Z ogromną przyjemnością przedstawiam kolejną kampanię ze stajni Steve Browna.
Kampania ciekawa, epizody historyczne więc i trochę historii można przy okazji załapać.
Bardzo fajnie się gra lekkimi jednostkami, bez czołgów i dalekosiężnej artylerii czy lotnictwa (są niewielkie wyjątki).
W każdym bądź razie miałem dużą satysfakcję z gry. W stosunku do oryginału trochę pewnie się różni, bo tam były bardzo wyspecjalizowane jednostki komandosów tylko dla tej kampanii - ja zrobiłem dla standardu, ale jest OK.
Powodzenia :)
Przebieg kampanii:Campaign: W75_SB4 * W75 THE COMMANDO v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W75_sb4clay.xscn CLAYMORE Mar 3, 1941 1 1 1 1 401.jpg 5 2536 29 7074
1 W75_sb4lita.xscn LITANI BRIDGE Jun 8, 1941 2 2 2 2 443.jpg 6 1100 17 1178
2 W75_sb4arch.xscn ARCHERY Dec 27, 1941 3 3 3 3 442.jpg 11 5106 46 5622
3 W75_sb4char.xscn CHARIOT Mar 19, 1942 4 4 4 Ls 392.jpg 3 3666 23 3442
4 W75_sb4jubi.xscn JUBILEE Aug 19, 1942 5 5 5 5 445.jpg 1 344 32 3272
5 W75_sb4cart.xscn CARTOON Jan 24, 1943 6 6 6 6 444.jpg 1 712 16 2573
6 W75_sb4aval.xscn AVALANCHE Sep 9, 1943 7 7 7 6 5.jpg 1 1080 42 5979
7 W75_sb4devo.xscn DEVON (1) Oct 2, 1943 8 8 8 9 408.jpg 0 0 9 1002
8 W75_sb4dev2.xscn DEVON (2) Oct 4, 1943 10 10 10 Ls 408.jpg 19 2395 53 6456
9 W75_sb4dev3.xscn DEVON (1) REDUX Oct 3, 1943 8 8 8 Ls 408.jpg 0 0 9 1052
10 W75_sb4over.xscn OVERLORD Jun 8, 1944 11 11 11 11 446.jpg 1 316 32 3773
11 W75_sb4infa.xscn INFATUATE Nov 1, 1944 12 12 12 Ls 448.jpg 7 4921 37 5464
12 W75_sb4roas.xscn ROAST Apr 1, 1945 Win Win Win Ls 447.jpg 5 1362 44 4264
PS.
Nie mogę się powstrzymać przed opowiedzeniem Wam moich odczuć z jednej z bitew. Wg mnie jednej z najciekawszych i najlepszych bitew obronnych w jakie grałem. Jest taka bitwa, Devon (2). W oryginale obronna po staremu, czyli info że musimy osiągnąć TV i dopiero wtedy mamy zająć VH, który mamy za plecami.
No to zaczynam ją przerabiać.
Na początek ilość tur - masakra 33 tury. Będzie wiało nudą ?
Potem patrzę na jednostki niemieckie, a tam StuG'i, PzIII, PzIV, nawet Pantery i Ferdynandy.
A u mnie, oprócz corowych lekkich jednostek, patrzę na to co mnie będzie wspierało, jakieś brytyjskie i kanadyjskie drobiazgi ... no to sobie myślę, będzie masakra ... bitwę pewnie trzeba przegrać (ale nie można jak się chce grać do końca).
I co się okazuje ... że się gra super, oczywiście do tej bitwy trzeba się dorobić doświadczonych specjalsów i wspierająca ich artylerię, ale sądzę, że każdemu się to uda. Bronimy się na pewnym obszarze i sposób wprowadzania jednostek Niemców do akcji jest znakomity, cały czas musimy po odparciu ataku z jednej strony, przerzucać jednostki na drugą stronę obrony, bo nowy atak zaczyna się w innym miejscu. U mnie ataki zakończyły się w 30 turze, trudno mi było zmniejszyć tą wartość z ustawionych 33 tur, bo komuś innemu może się pograć trochę inaczej, więc żeby nie było pustego klikania, dorobiłem hexa z nagrodą - akurat nawet z głębokiej obrony można się postarać do niego dobrać :)
W każdym bądź razie, znakomity scenariusz obronny. Polecam wszystkim ... mnie tylko wkurzył, gdy w moją pięknie ustawioną obronę, wszedł jak w masło PzIV z liderem (to był chyba Street Fighter) i zrobił mi dwa overruny wewnątrz mojej obrony ... jeden na moim corowym moździerzu. Ale potem go obsiadłem wszystkim co miałem i poległ jak na kamikadze przystało :) Jeszcze raz zachęcam do zagrania w tą kampanię - jest świetna.
Witam,
W pierwszym scenariuszu oddział norweskich ochotników to Gurkha to zamierzone czy jakiś babol?
A przy okazji czy oddziały Gurkha ze względu na obszar rekrutacji nie powinny mieć Mountain movement?
To świadomy wybór. Jest tak jak ma być.
Przynajmniej w tej wersji :)
Gurkhowie zostali wybrani ze względu na 4 pkt. ruchu.
Cytat: Mario w Maj 15, 2016, 01:32:30 AM
A przy okazji czy oddziały Gurkha ze względu na obszar rekrutacji nie powinny mieć Mountain movement?
Niekoniecznie...;
Wystarczy zdać sobie sprawę z liczby Nepalczyków na frontach WW2...; sama liczba jednostek, czyli 10 pułków (40 batalionów, ponad 112 tysięcy ludzi), świadczy, że przeciętna jednostka (w tym okresie) nie miała zbyt elitarnego charakteru;
Gurkhowie obrośli w sporo legend; samo pochodzenie czy predyspozycje, nie czynią z nich automatycznie jednostek górskich;
W większości przypadków były to regularne oddziały piechoty...;
Nie przeczę, że mogli być używani w większości jako jednostki zwykłej piechoty-ale jeśli ktoś urodził się i przez pewien dłuższy czas wychowywał się na obszarach wysokogórskich to z dużym prawdopodobieństwem będzie się poruszał po górach dużo szybciej niż zwykły cepr ;D(tym bardziej jednostka złożona z takich górali) nawet bez specjalnego wyposażenia ;)
Może dodać jednostkę górską Gurkha :) i po problemie ;D
Cytat: Mario w Maj 15, 2016, 01:25:12 PM
Nie przeczę, że mogli być używani w większości jako jednostki zwykłej piechoty-ale jeśli ktoś urodził się i przez pewien dłuższy czas wychowywał się na obszarach wysokogórskich to z dużym prawdopodobieństwem będzie się poruszał po górach dużo szybciej niż zwykły cepr ;D(tym bardziej jednostka złożona z takich górali) nawet bez specjalnego wyposażenia ;)
Mocno generalizujesz, nie każdy Nepalczyk to góral wypasający zwierzęta w wysokich górach...;
Około 80% terenu Nepalu to obszary górskie, ale nadal pozostaje 20% stosunkowo płaskiej powierzchni kraju, gdzie mieszka wiekszość populacji...; Przeciętny żołnierz równie dobrze mógł być mieszkańcem miasta, który przez wiekszość życia pracował w fabryce i góry oglądał co najwyżej z daleka..;
Dzisiaj oddziały Gurkha maja bardziej elitarny charakter, ale wynika to z znacznie okrojonej liczebności i wyśrubowanych wymagań fizycznych kandydatów;
Cytat: Mario w Maj 15, 2016, 01:41:48 PM
Może dodać jednostkę górską Gurkha :) i po problemie ;D
Jakim problemie? ;D
BTW. Jeśli miałbym dodawać jednostki Gurkhas , to na pewno brakuje batalionu spadochronowego i batalionu zmotoryzowanego (lorried), ale raczej nie kojarzę batalionu typowo górskiego;
Na pierwszej mapie tej kampanii 3/4 mapy w dół jest cała biała, dlaczego tak jest?
Pewnie Ci się źle ściągnąl obrazek mapy...
Usuń z katalogu MAP plik 401.jpg (lub 401.png).
Gra powinna ściągnąć nowy obrazek.
A jak nie, to ściągnij obrazek ręcznie z
http://www.gilestiel.eu/~pg2og/mapfinder/
i podmień mapę nr 401.
Pobrałem z tej strony mapy na nowo. Wszytsko jest tip top. Dzięki