Dzięki za podesłanie linków :yes.
Ale już na samym początku utknąłem:
(http://images81.fotosik.pl/104/838a62eae0be52c0m.png) (http://images81.fotosik.pl/104/838a62eae0be52c0.png)
Za pierwszym razem mogłem wcisnąć "import peg equipment file" ale nie pokazała mi się tabelka "Select PeG E-File.
Chciałem powtórzyć operację ale nie można włączyć "import peg equipment file" jest podświetlone na szaro nie na czarno :pcbash.
A na pewno jesteś w Equipment View ?
W Suite zawartość menu bardzo zalezy od "widoku" w którym się znajdujesz.
(sześć ostatnich ikon (bez znaku zapytania)z prawej strony na górnym pasku - przełącza "widoki" Suite)
Tak byłem na tym widoku i to samo ale gdy załadowałem plik equip z katalogu Pg-Nap złotym przyciskiem po lewej stronie to wówczas przy widoku "Equipment View" podświetlił się "import peg equipment file" (nie wiem czy to jest istotne) ale zadziałało :).
Następne kroki trochę różniły się od tych, które opisuje L.G. np nie miałem pytania o "NATIONS"
Założyłem wcześniej nowy katalog i doszedłem do takiej postaci:
http://opengeneral.pl/upload/E_PEG_NAP.rar
gdzie wgrałem przekonwertowany sprzęt, ale dalej nic nie działa :dunno. Próbuję jeszcze raz od początku.
A co mam zrobić na początku żeby założyć EFIL z PeG_Nap i tam wrzucić jakiś scenariusz/kampanię na próbę by sprawdzić.
Chodzi mi o to od czego mam zacząć :?: :?:
Już jest prawie dobrze :)
Być może pewne kroki, są nie potrzebne do końca, ale porządkują sytuację.
1. Zmień nazwę tego katalogu na EFILE_PEG_NAP i wgraj do głównego katalogu OG.
2. Brak Ci grafiki (czyli głównie flag) - na szybko i na początek przegraj katalog OPENDAT z katalogu EFILE_OGN_GUS do katalogu EFILE_PEG_NAP. Flagi będą nieprawidłowe, ale będą. Później je możesz pozmieniać (edycja plików grafiki, można tez te flagi "wyciągnąć" pewnie z pliku dat).
3. Zamień nazwę pliku NAPGEN.dat na EquipIcons.dat
I scenariusz, który masz w katalogu SCENARIO, czyli AUS_AUSTE.scn powinien działać.
Aby było wygodniej z tym scenariuszem (bo jest "niewidzialny i nie ma tytułu) to wejdż w OpenSuite,
wybierz jako katalog roboczy EFILE_PEG_NAP, otwórz scenariusz AUS_AUSTE.scn (musisz wybrać pliki scn - domyśłnie okienko wyboru w Suite filtruje tylko xscn) i zrób dwie rzeczy - obie pola w lewym górnym roku :
1. Nadaj tytuł - teraz jest No_title - pewnie efekt konwersji.
2. Zaznacz kwadracik "Visible"
Zapisz scenariusz - domyślnie Suite zaproponuję zapis jako xscn i tak proponuję zrobić. I potem wykasować niepotrzebny już plik scn scenariusza. Ale jak chcesz to możesz oczywiście zapisać zmiany jako scn.
I na razie tyle. Techniczne konwersję masz zrobioną. Reszta to rożne, czasami ważne detale.
Trzeba też pamiętać - jeśli o mapy chodzi - że tereny do OG i PEG nie wszystkie się pokrywają - -> PEG ma np. jeziora, pola ...
Trzeba więc dostosować takie tereny do OG ...
Powodzenia :)
Dzięki panowie, śmiga jak trzeba. Zostało jeszcze dużo pracy żeby coś stworzyć ale jest już dobrze :bow.
Co konkretnie przerabiasz? Może walki amerykańskich sił w Korei? Byłoby super. ;)
Cytat: Zsamot w Październik 25, 2016, 08:18:00 AM
Co konkretnie przerabiasz? Może walki amerykańskich sił w Korei? Byłoby super. ;)
Chwilowo PeG z Napoleonem, chcę się nauczyć co z czym się je. W przyszłości niewykluczone.
Na razie bawię się z jednym scenariuszem, później wezmę się za kampanię.
A przy okazji pytanko bo nie mogłem nigdzie znaleźć: gdzie zmienić dźwięki np. wystrzałów bo śmiesznie brzmi ja woltyżerowie strzelają głosem karabinów maszynowych albo przemieszczające się armaty taborem słychać jakby jechały na ciężarówkach :D.
CytatA przy okazji pytanko bo nie mogłem nigdzie znaleźć: gdzie zmienić dźwięki np. wystrzałów bo śmiesznie brzmi ja woltyżerowie strzelają głosem karabinów maszynowych albo przemieszczające się armaty taborem słychać jakby jechały na ciężarówkach
A tu jest to omówione
http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-efila-(jednostek)/msg25002/#msg25002
w zakładce sourds- czyli gr 4
Dzięki, moja wina przegapiłem, ciężko sobie przyswoić tyle informacji za jednym razem.
W trakcie konwertowania i sprawdzania kampanii wyskoczył kolejny problem:
1. Po wczytaniu kampanii wszystkie jednostki są AUX-owe, niektóre powinny być CORE (wiem bo grałem tą kampanię na PeG-u).
2. Po wczytaniu kampanii nie mogę dokonać zakupów, brak ikonek ze sprzętem w oknach po lewej stronie tablicy uzupełnień.
:dunno
Ad1
W grze wczytujesz kampanię a nie scenariusz.
W Suite sprawdź czy jednostki które mają być core stoją na deploy hexie. W Suite można też zaznaczyć checkbox core - jest on gdzieś na ekranie edycji jednostek. Jak nie znajdziesz to pisz podeślę obrazek jak dotrę do kompa
Ad2
Sprawdź datę scenariusza i daty dostępności jednostek
CytatW Suite można też zaznaczyć checkbox core - jest on gdzieś na ekranie edycji jednostek.
http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/widok-i-edycja-kampanii-(scenariusza)/msg25050/#msg25050
Make Core - po prawej stronie
Cytat: Jaro w Październik 25, 2016, 04:56:17 PM
Ad2
Sprawdź datę scenariusza i daty dostępności jednostek
Mieliście racje :!:
Tu miałem rok 2100 zmieniłem na 1775 jak w orginale i poszło.
(http://images82.fotosik.pl/114/24d451f1c2df09dfmed.png) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/24d451f1c2df09df)
Z CORE-mi trzeba zaznaczyć "make core" i gra.
Testuje dalej. Dzięki ^-^
Wyniknął kolejny kłopot:
1. Żadna z jednostek nie może strzelać do fortyfikacji widocznych na obrazku:
(http://images84.fotosik.pl/116/c74ed7a9b81bec3bmed.png) (http://images84.fotosik.pl/116/c74ed7a9b81bec3b.png)
2. Jak przekopiować ikonę jednostki z jednego EFILA do innego :?: W tym samym już umiem bo się doczytałem ;D
3. Jak połączyć scenariusze w kampanię :?:
Pewnie jest to gdzieś opisane, ale poszedłem na łatwiznę pytając tu bo nie mogłem znaleźć :ton
Ad1
Sprawdź typ celu. Fortyfikacje to najprawdopodobniej typ hard. Sprawdź czy jednostki mają hard atak większy od 0.
Cytat2. Jak przekopiować ikonę jednostki z jednego EFILA do innego Question
I co dalej ... podmienić za inny obrazek? --> Taka zmiana będzie widoczna tylko u Ciebie
W kwestii ikon to tylko z Waldziosiem i Gustlikiem.
Jeśli chcesz dodać nową ikonę - tak jak powyżej - każda ikona( obrazek) ma swój unikalny numer w efilu
Natomiast jak technicznie wyciągnąć obrazek z innego efila i zastosować do nowego - kiedyś był program do rozpakowania zawartości pliku .dat - teraz pewnie w suicie ???
Edit
Jest narzędzie IconsTool u Luisa
http://luis-guzman.com/OpenGen/IconsTool.rar
Cytat: Jaro w Październik 27, 2016, 06:53:01 AM
Ad1
Sprawdź typ celu. Fortyfikacje to najprawdopodobniej typ hard. Sprawdź czy jednostki mają hard atak większy od 0.
Nie to chyba nie to, fortyfikacje mają ustawione typ celu "Air":
(http://images84.fotosik.pl/117/646d899574033b17.png) (http://images84.fotosik.pl/117/646d899574033b17.png)
a np. francuski pancernik ma "Air atack" 10.
(http://images83.fotosik.pl/117/70baa255fca8130e.png) (http://images83.fotosik.pl/117/70baa255fca8130e.png)
:dunno
Przeoczyłem :!: :!: :!: Mają 10 ale w Nawiasie kwadratowym [ ]
Pancernik jest w klasie bombowców. Skoro walka powietrzna, to obie jednostki muszą być na sąsiednich polach. Spróbuj najpierw ataku z sąsiedniego hexa. Jak zadziała to ustaw pancernikowi atak rakietowy (rocket bomber) i spróbuj z większej odległości.
PS
Skąd wziąłeś umieszczenie tych jednostek w klasach powietrznych?
Przy konwersji z PeG samo się tak ustawiło, a i przeoczyłem bo jednostki mają ustawione "Air atack" 10 ale w nawiasach [ ].
To jeżeli Air atak jest w nawiasach [] to musisz ustawić przełącznik CAN Air attack. Wtedy nawiasy znikną i będzie można atakować.
Co do ikon, to w katalogu gry masz program IconsTools. Otwierasz w nim plik (.dat) z ikonami które potrzebujesz przenieść. Tam po znalezieniu ikony możesz zapisać jako png (menu Save as BMP/PNG). Doraźnie taką ikonę możesz wgrać do katalogu opendat efila pod nazwą numeru ikony. Pewnie za pomocą tego narzędzia będziesz mógł włączyć taki plik png do właściwego pliku ikon *.dat. Jak to musisz popróbować - ja tego nigdy nie robiłem Waldzios pracował z ikonami - zapytaj.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to tworzysz nowy efil do konwersji okresu napoleońskiego z PeG. Jeśli to prawda, to nie musisz uzgadniać ikon w Waldziosem, bo masz odrębny efil i będzie publikowany razem z kampaniami.
Tak tworzę nowy EFILE_PEG_NAP. Po odfajkowaniu CAN AIR ATTACK można strzelać teraz tylko globalnie zmienić to ustawienie w jednostkach :D.
I nowy kłopot :xplode
Zaimportowałem dwie jednostki z innego EFILA OG (1), które automatycznie wskoczyły na koniec listy jednostek mojego tworzonego EFILA (2):
(http://images83.fotosik.pl/118/67e5247bae9d0252m.png) (http://images83.fotosik.pl/118/67e5247bae9d0252.png)
Po uruchomieniu gry do testów brak ikonki (obrazka) na tablicach i mapie :dunno. Cóż to może być :?:
(http://images83.fotosik.pl/118/03c2ce10bb33292fm.png) (http://images83.fotosik.pl/118/03c2ce10bb33292f.png)
Brak ikon. Z efila OG (plik openicon.dat) musisz wyeksportować ikony (program IconTools) i umieścić w katalogu opengui nowego efila.
Uwaga na nazwy ikon - czy się nie powtarzają. W tym wypadku raczej nie, bo by Ci wyswietlił inne.
Cytat: Seta w Październik 27, 2016, 11:48:52 AM
Tak tworzę nowy EFILE_PEG_NAP. Po odfajkowaniu CAN AIR ATTACK można strzelać teraz tylko globalnie zmienić to ustawienie w jednostkach :D.
Masowa zmiana to żaden problem.
Wczytujesz efile do Suita i w menu Equipment masz opcję Global Equipment Changes,
gdzie możesz wyfiltrować jednostki i tak odfiltrowywanym zmienić różne parametry
(oczywiście możesz tez zmienić wszystkim w efilu.
Cytat: Seta w Październik 27, 2016, 01:23:27 PM
I nowy kłopot :xplode
Zaimportowałem dwie jednostki z innego EFILA OG (1), które automatycznie wskoczyły na koniec listy jednostek mojego tworzonego EFILA (2) ........
Tak jak koledzy napisali, potrzebujesz mieć w EquipIcons.dat, wg Twojego obrazka dla jednostki nr 502 ikonę NW315.
A Jaro już napisał mniej więcej jak to zrobić - trzeba zapoznać się z następnym narzędziem Luisa, IconsTool.exe
Cytat: Jaro w Październik 27, 2016, 01:26:47 PM
Brak ikon. Z efila OG (plik openicon.dat) musisz wyeksportować ikony (program IconTools) i umieścić w katalogu opengui nowego efila.
Uwaga na nazwy ikon - czy się nie powtarzają. W tym wypadku raczej nie, bo by Ci wyswietlił inne.
Wszystko fajnie tylko jak to zrobić skoro opcję "zapisz" mam wyłączoną:
(http://images82.fotosik.pl/119/a97f82683de61845m.png) (http://images82.fotosik.pl/119/a97f82683de61845.png)
Bo rozumiem, że po wyeksportowaniu (zapisaniu) podświetlonej ikony utworzy się plik z tą ikoną, który muszę umieścić w katalogu opengui nowego efila. Dobrze zrozumiałem :?:
A właśnie muszę chyba utworzyć katalog w którym dana ikona ma być zapisana :?: I potem ją skopiować do w/w opengui, tylko jakim narzędziem w IconTools :?: :huh?
Tiaaaa.... wydawało mi się.... no właśnie wydawało.
OK. Jeszcze raz. Na pasku narzędzi masz ikonę z kilkoma dyskietkami - Unpack. Opcja ta rozpakuje cały plik dat do wskazanego folderu. I bedziesz miał swoją ikonkę. A kilka innych w promocji gratis ;)
Aaaaa z ostatniej chwili.... dalej w prawo na pasku narzędzi jest ikona z dyskietką i strzałką - Extract item to disk. To samo co wyżej ale bez promocji. Tylko to co zamówiłeś. Znaczy wypakuje jedną ikonę.
Jeśli chodzi o umieszczenie plików ikon w katalogu OPENGUI nowego efila to dobrze zrozumiałeś.
Mam nadzieję, że teraz już zadziała.
Moje jednostki niezależnie od typu czy to artyleria czy piechota nie mogą kupić transportu. Pytanie co i gdzie mam wcisnąć by to zmienić, próbowałem, szukałem i nic nie wymyśliłem. W oknie "transports" mam szare pola i nie mogę zaznaczyć. Podpowiedzcie mi, z góry dzięki :help
(http://images81.fotosik.pl/184/d6743307025d2f6dm.png) (http://images81.fotosik.pl/184/d6743307025d2f6d.png)
Oczywiście transport jako taki istnieje pliku ze sprzętem do mojego efila.
Jak te jednostki mają ustawione pola Movement. Zmień na Leg i powinno dać się zaznaczyć pola transportu. Nie wszystkie sposoby poruszania pozwalają na dodanie transportu. Np dla pojazdów gąsienicowych się nie da.
Pola transportów organicznych (ground) zwykle są wyszarzane gdy jednostka ma niewłaściwy tryb ruchu.
W domyśle jednostki "samobieżne" (z ruchem 'wheeled','all terrain','tracked' itd) nie używają transportów, więc pola są wyszarzane.
Upewnij się, że piechota ma ustawiony tryb ruchu 'leg', a artyleria tryb 'towed'.
Dzięki, tego brakowało, teraz gra ;D.