Kampania G41 "Wojny Śląskie"7 marca 1936 roku dziewiętnaście niemieckich batalionów piechoty oraz kilka samolotów przekroczyło granice Nadrenii.
11 marca 1936 Rada Ligi Narodów, w Londynie, jednomyślnie oświadczyła, że remilitaryzacja była złamaniem postanowień art. 43 traktatu wersalskiego, a także traktatu z Locarno.
Obawiając się, że do podobnej sytuacji może dojść na Śląsku, Rząd Polski postanowił wkroczyć na tereny plebiscytowe, tam gdzie w głosowaniu, w 1921, mimo większej liczby głosów za Polską - ustanowiono administrację niemiecką.
Do wykonania tego zadania utworzono specjalną SGO "Rybnik", której trzonem byli zaprawieni w bojach weterani śląskich powstań. Sytuacja wydawała się klarowna - wszystkie liczące się siły niemieckie stały na granicy francuskiej, obawiając się reakcji Paryża na kryzys w Nadrenii....
No a potem tu już się zaczyna :)
Szczegóły techniczne:
Okres - 1936-46,
23 scenariusze,
liniowa,
porażka niedopuszczalna,
prestige cap wyłączony.
UWAGA! Kampania rozgrywa się, po raz pierwszy w dziejach gry -
wyłącznie na dużych mapach!!!Po raz pierwszy tez, w jednej bitwie, zastosowałem "trzecia stronę" dowodzoną przez AI.
Zaczynamy od wydzielonej grupy operacyjnej, by wreszcie dojść do armii ogólnowojskowej,
w pełnoskalowym konflikcie.
Duże mapy powodują, że w jednej bitwie uczestniczy często około 120-140 jednostek przeciwnika
co powoduje grę obliczoną na kilkanaście - do dwudziestu kilku kolejek. Ale mniejsza liczba jednostek
na takiej mapie po prostu ginie.
Po raz pierwszy też, kluczową sprawą, jest
TRANSPORT KOLEJOWY i lokalizacja stacji. Często jest to jedyny
sposób osiągnięcia celu. W ogóle dowodzenie w tej kampanii wymaga nieco innego podejścia i pozbycia sie
rutyny. Czasem 3-4 kolejki gra się jak dawniej cały scenariusz. Dlatego jest to kampania na dłuuuugie zimowe
wieczory! :)
Zdaję sobie sprawę, że jest to pierwsza próba wykorzystania tego, do czego OG właściwie jest pomyślany.
Stąd pewnie mnóstwo błędów się znajdzie - ale zamierzam kontynuować prace nad tym dziełem.
Z wielkim podziękowaniem dla sympatyka za te mapy!Przebieg:
Campaign: G41_WS * G41 WOJNY ŚLĄSKIE
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G41_WS_00.xscn GUSTLIKI Z RYBNIKA Apr 1, 1936 1 1 1 Ls 1123.png
1 G41_WS_01.xscn KARLIK Z KATOWIC Apr 15, 1936 2 2 2 Ls 1123.png
2 G41_WS_02.xscn OBRONA CZĘSTOCHOWY May 10, 1936 3 3 3 Ls 1123.png
3 G41_WS_03.xscn OPOLSKIE DZIOUCHY Jul 1, 1936 4 4 4 Ls 1123.png
4 G41_WS_04.xscn CZESKI FILM Sep 1, 1938 5 5 5 Ls 1124.png
5 G41_WS_05.xscn BUŁKA WROCŁAWSKA Sep 20, 1938 6 6 6 Ls 1124.png
6 G41_WS_06.xscn LEGNICKI WOREK Nov 1, 1938 7 7 7 Ls 1125.png
7 G41_WS_07.xscn DYM NAD ODRĄ Jun 1, 1941 8 8 8 Ls 1125.png
8 G41_WS_08.xscn KIERUNEK - BERLIN! Jul 22, 1941 9 9 9 Ls 1301.jpg
9 G41_WS_09.xscn PRZYMUSOWY POSTÓJ Aug 1, 1941 10 10 10 Ls 1301.jpg
10 G41_WS_10.xscn JUŻ WIDAĆ BERLIN Aug 20, 1941 11 11 11 Ls 1303.jpg
11 G41_WS_11.xscn UTRZYMAĆ BERLIN Sep 20, 1941 12 12 12 Ls 1305.jpg
12 G41_WS_12.xscn CZERWONA WATAHA Jun 22, 1943 13 13 13 Ls 1269.jpg
13 G41_WS_13.xscn KOZACKA SZARŻA Jul 15, 1943 14 14 14 Ls 1274.png
14 G41_WS_14.xscn DUKIELSKA FURIA Aug 2, 1943 15 15 15 Ls 1284.png
15 G41_WS_15.xscn KARPATKA Aug 17, 1943 16 16 16 Ls 1306.jpg
16 G41_WS_16.xscn KRESOWCY Sep 10, 1943 17 17 17 Ls 1279.png
17 G41_WS_17.xscn POMORSKA RZEŹNIA Apr 10, 1945 18 18 18 Ls 1318.jpg
18 G41_WS_18.xscn GDAŃSK WRACA DO POLSKI May 20, 1945 19 19 19 Ls 1078.jpg
19 G41_WS_19.xscn INFLANTY Jul 20, 1945 20 20 20 Ls 1319.jpg
20 G41_WS_20.xscn OP. WASTOCZNYJ TUMAN Dec 15, 1945 21 21 21 Ls 1320.jpg
21 G41_WS_21.xscn WARSZAWA PO RAZ TRZECI Jun 15, 1946 22 22 22 Ls 1267.jpg
22 G41_WS_22.xscn NAD NIEMNEM Jul 16, 1946 23 23 Win Ls 1311.jpg
oraz dodany w wersji 4.2.
23 G41_WS_23.xscn WROTA EUROPY Aug 23, 1946 Win Win Win Ls 50013.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G41_WS_00.xscn GUSTLIKS FROM RYBNIK 16 2168 Defensive 19 2044
1 G41_WS_01.xscn KARLIK FROM KATOWICE 16 2301 Defensive 22 2970
2 G41_WS_02.xscn DEFENSE OF THE CZESTOCHOWA 14 1701 Aggressive 26 3136
3 G41_WS_03.xscn GIRLS FROM OPOLE 23 4320 Defensive 50 6096
4 G41_WS_04.xscn CZECH MOVIE 11 2017 Aggressive 71 9436
5 G41_WS_05.xscn WROCLAW LOAF 42 9479 Aggressive 65 8523
6 G41_WS_06.xscn LEGNICA BAG 22 2497 Aggressive 66 10912
7 G41_WS_07.xscn SMOKE OVER ODER 22 4279 Aggressive 85 14691
8 G41_WS_08.xscn DIRECTION - BERLIN! 25 8119 Defensive 102 18659
9 G41_WS_09.xscn FORCED REST 36 8591 Aggressive 108 19755
10 G41_WS_10.xscn ALREADY YOU SEE BERLIN 45 12902 Defensive 119 20884
11 G41_WS_11.xscn HOLD BERLIN 50 11702 Aggressive 130 28142
12 G41_WS_12.xscn RED BEVY 49 13744 Aggressive 133 33302
13 G41_WS_13.xscn COSSACK CHARGE 56 14489 Aggressive 130 27263
14 G41_WS_14.xscn DUKLA FURY 45 7944 Aggressive 96 20806
15 G41_WS_15.xscn KARPATKA 32 8999 Aggressive 136 24233
16 G41_WS_16.xscn MAN FROM KRESY 46 8581 Aggressive 143 30492
17 G41_WS_17.xscn POMERANIAN SLAUGHTERHOUSE 19 7027 Aggressive 137 36251
18 G41_WS_18.xscn GDANSK RETURN TO POLAND 27 14831 Aggressive 113 28904
19 G41_WS_19.xscn LIVONIA 29 15128 Aggressive 159 41912
20 G41_WS_20.xscn OP. VASTOCZNYJ TUMAN 46 14057 Aggressive 142 45256
21 G41_WS_21.xscn FOR THE THIRD TIME WARSAW 15 5268 Aggressive 129 35843
22 G41_WS_22.xscn BY THE NIEMEN 30 13468 Aggressive 135 33015
23 G41_WS_23.xscn EUROPE'S GATE 22 12000 Aggressive 146 52646
Jak zwykle podpinam tu, dla niecierpliwych i wysyłam do Kowdara.
Jak już będzie miał na stronie - proszę pobierać od niego.
[załącznik usunięty przez administratora]
:clap Nie mogę się doczekać żeby zagrać :clap. Ja lubić duże mapy, przestraszyłeś mnie to liczbą jednostek ale zobaczymy.
Kampania dostępna na stronie:
http://www.opengeneral.pl/kampanie_v.html
I standardowy flow kampanii:
Campaign: G41_WS * G41 WOJNY ŚLĄSKIE
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G41_WS_00.xscn Gustliki z Rybnika Apr 1, 1936 1 1 1 Ls 1123.png
1 G41_WS_01.xscn Karlik z Katowic Apr 15, 1936 2 2 2 Ls 1123.png
2 G41_WS_02.xscn Obrona Częstochowy May 10, 1936 3 3 3 Ls 1123.png
3 G41_WS_03.xscn Opolskie dziouchy Jul 1, 1936 4 4 4 Ls 1123.png
4 G41_WS_04.xscn Czeski Film Sep 1, 1938 5 5 5 Ls 1124.png
5 G41_WS_05.xscn Bułka wrocławska Sep 20, 1938 6 6 6 Ls 1124.png
6 G41_WS_06.xscn Legnicki worek Nov 1, 1938 7 7 7 Ls 1125.png
7 G41_WS_07.xscn Dym nad Odrą Jun 1, 1941 8 8 8 Ls 1125.png
8 G41_WS_08.xscn Kierunek - Berlin! Jul 22, 1941 9 9 9 Ls 1301.jpg
9 G41_WS_09.xscn Przymusowy postój. Aug 1, 1941 10 10 10 Ls 1301.jpg
10 G41_WS_10.xscn Już widać Berlin Aug 20, 1941 11 11 11 Ls 1303.jpg
11 G41_WS_11.xscn Utrzymać Berlin Sep 20, 1941 12 12 12 Ls 1305.jpg
12 G41_WS_12.xscn Czerwona Wataha Jun 22, 1943 13 13 13 Ls 1269.jpg
13 G41_WS_13.xscn Kozacka szarża Jul 15, 1943 14 14 14 Ls 1274.png
14 G41_WS_14.xscn Dukielska furia Aug 2, 1943 15 15 15 Ls 1284.png
15 G41_WS_15.xscn Karpatka Aug 17, 1943 16 16 16 Ls 1306.jpg
16 G41_WS_16.xscn Kresowcy Sep 10, 1943 17 17 17 Ls 1279.png
17 G41_WS_17.xscn Pomorska rzeźnia Apr 10, 1945 18 18 18 Ls 1318.jpg
18 G41_WS_18.xscn Gdańsk wraca do Polski. May 20, 1945 19 19 19 Ls 1078.jpg
19 G41_WS_19.xscn Inflanty Jul 20, 1945 20 20 20 Ls 1319.jpg
20 G41_WS_20.xscn Op. Wastocznyj Tuman Dec 15, 1945 21 21 21 Ls 1320.jpg
21 G41_WS_21.xscn Warszawa po raz trzeci Jun 15, 1946 22 22 22 Ls 1267.jpg
22 G41_WS_22.xscn Nad Niemnem Jul 16, 1946 Win Win Win Ls 1311.jpg
Dzięki Gustlik za to, że nie bałeś się :D --> wszak te mapy były robione w różnych "epokach" i nie wszystkim mogą pasować .. i pewnie nie ustrzegłem się błędów ..
Muszę powiedzieć, że sam się na nich gubię :rollin
Kampania jest bardzo dobra jednak są w niej braki jednostek może mam nieaktualny efil. Gra się jednak wybornie i bitwy są bardzo mobilne tzn. nie jest to znany nam walec którym rozjeżdżamy wroga. Tu rozjeżdżając wroga w jednym miejscu możemy być rozjechani przez niego w innym miejscu >:D. Rozegrałem parę scenariuszy i wrażenia są niesamowite sama rozległość map jest problemem nie tyle powodującym koszmar niewiadomej, bo to można zniwelować efektywnym rozpoznaniem co trudnością zawrócenia by skasować np kontrnatarcie przeciwnika uparcie atakującym nasze skrzydła. Duże mapy pokazują, ze np dobrze ulokowany batalion partyzantów może wywołać migrenę :o. Gratulacje za mocarną dawkę prawdziwie nerwowej zabawy.
Poniżej ostatni raport
OpenGen 0.90.55.3 * (25 Oct 2016) * AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 6.9.5 (testowy)
Campaign: G41 WOJNY ŚLĄSKIE, * Player prestige modifier 200% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Gustliki z Rybnika , #0 , Brilliant Victory +++ Proto: 40mm wz.36
2 Karlik z Katowic , #1 , Brilliant Victory
3 Obrona Cżęstochowy , #2 , Brilliant Victory +++ Proto: PF 508/518
4 Opolskie dziouchy , #3 , Brilliant Victory
5 Czeski Film , #4 , Brilliant Victory +++ Proto: Piechota 38
6 Bułka wrocławska , #5 , Brilliant Victory +++ Proto: KOP 38
7 Legnicki worek , #6 , Brilliant Victory
8 Dym nad Odrą , #7 , Brilliant Victory +++ Proto: 4TP wz.41
9 Kierunek - Berlin! , #8 , Brilliant Victory +++ Proto: 4TP wz.41
10 Przymusowy postój. , #9 , Brilliant Victory +++ Proto: 18TP wz 42
11 Już widać Berlin , #10 , Brilliant Victory
12 Utrzymać Berlin , #11 , Brilliant Victory +++ Proto: PZL 56 Kania B
13 Czerwona Wataha , #12 , Brilliant Victory
..
Current scenario: Czerwona Wataha, VH prestige is 320 , All map prestige is: 2320
Army cost: 17208 , Current prestige is 1306
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 22
AI stance is Aggressive
if BV: +1900, Kozacka szarża , cap disabled, 22 turns prestige: 1320
if V : +900, Kozacka szarża , cap disabled, 26 turns prestige: 1560
if TV: +450, Kozacka szarża , cap disabled, 30 turns prestige: 1800
Ls: Loss , turn prestige: 1800
Infantry
* Spadochroniarze 43 , CWS 50 [W] , SGO "Rybnik" , 5 bars , 831 exp , Republic of Poland , 8/11 , Combat Support , 18 kill , 0 pp - U:001 [+60 exp]
Pionierzy 35 , PF 621L , 13 pp/24 DP , 5 bars , 518 exp , Republic of Poland , 10/10 , First Strike , 23 kill , 204 pp - U:005 [+9 exp]
Spadochroniarze , PF 508/518 , SGO "Rybnik" , 4 bars , 489 exp , Republic of Poland , 10/10 , Ferocious Defense , 22 kill , 240 pp - U:007 [+77 exp]
Pionierzy 35 , PF 621L , 21 pp/ 24 DP , 3 bars , 365 exp , Republic of Poland , 10/10 , 16 kill , 204 pp - U:010 [+38 exp]
Spadochroniarze 43 , 17 bat.kaw./ 24 DP , 5 bars , 613 exp , Republic of Poland , 8/10 , Aggressive Attack , 21 kill , 240 pp - U:016 [+20 exp]
Pionierzy 38 , PF 621L , 17 pp/11 DPanc , 4 bars , 466 exp , Republic of Poland , 10/10 , Street Fighter , 22 kill , 216 pp - U:019 [+6 exp]
Saperzy Szturmowi , TP1 , , 2 bars , 219 exp , Republic of Poland , 8/10 , 4 kill , 324 pp - U:022 [+105 exp]
Saperzy Szturmowi , CWS 100 , , 2 bars , 208 exp , Republic of Poland , 7/10 , 2 kill , 252 pp - U:038 [+62 exp]
Tank
18TP wz 42 , 21 b.panc/11DPanc , 5 bars , 856 exp , Republic of Poland , 5/10 , Street Fighter , 56 kill , 300 pp - U:002 [+75 exp]
18TP wz 42 , 1 baon panc/24 DP , 5 bars , 982 exp , Republic of Poland , 10/10 , Superior Maneuver , 59 kill , 300 pp - U:003 [+97 exp]
18TP wz 42 , 22 b.panc./11 DPanc , 5 bars , 644 exp , Republic of Poland , 7/10 , Skilled Reconnaissance , 29 kill , 300 pp - U:013 [+134 exp]
18TP wz 42 , 23 b.panc./11DPanc , 5 bars , 596 exp , Republic of Poland , 7/10 , Extended Front , 23 kill , 300 pp - U:018 [+84 exp]
18TP wz 42 , , 3 bars , 366 exp , Republic of Poland , 10/10 , Influence , 13 kill , 300 pp - U:028 [+77 exp]
14TP wz.41 , , 1 bars , 167 exp , Republic of Poland , 10/10 , 8 kill , 264 pp - U:036 [+57 exp]
+ 18TP wz 42 , , 2 bars , 273 exp , Republic of Poland , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:039 [+74 exp]
14TP wz.41 , , 1 bars , 107 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:048 [+14 exp]
Recon
Patrol motocyklowy , , 3 bars , 339 exp , Republic of Poland , 6/10 , 4 kill , 132 pp - U:006 [+8 exp]
4TP wz.40 , 11 bat.rozp./24 DP , 5 bars , 635 exp , Republic of Poland , 9/10 , Determined Defense , 19 kill , 192 pp - U:015 [+171 exp]
Anti-tank
SDP wz.40 Giez , , 1 bars , 139 exp , Republic of Poland , 10/10 , 6 kill , 324 pp - U:043 [+66 exp]
SDP wz.40 Giez , , 1 bars , 196 exp , Republic of Poland , 7/10 , 6 kill , 324 pp - U:044 [+81 exp]
FlaK
+ SDPlot wz.42 Rzekotka , , 0 bars , 64 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:034 [+38 exp]
Artillery
155mm wz.43 , C8P , 6 dac/11 DPanc , 5 bars , 529 exp , Republic of Poland , 10/10 , 19 kill , 504 pp - U:004
105mm wz.29 , C4P , 4 pal/11 DPanc , 5 bars , 568 exp , Republic of Poland , 10/10 , 21 kill , 384 pp - U:009 [+68 exp]
155mm wz.43 , C5P , 7 dac/ 24 DP , 5 bars , 556 exp , Republic of Poland , 10/10 , 26 kill , 528 pp - U:011 [+84 exp]
120mm wz.42 , C5P , 3 pal/ 24DP , 5 bars , 521 exp , Republic of Poland , 10/10 , 10 kill , 456 pp - U:014 [+36 exp]
155mm wz.40 , C8P , , 2 bars , 206 exp , Republic of Poland , 9/10 , 8 kill , 588 pp - U:017 [+28 exp]
120mm wz.42 , C5P , SGO"Rybnik" , 5 bars , 617 exp , Republic of Poland , 10/10 , Street Fighter , 11 kill , 456 pp - U:020 [+84 exp]
155mm wz.40 , C8P , , 1 bars , 146 exp , Republic of Poland , 10/10 , 6 kill , 588 pp - U:029 [+14 exp]
155mm wz.40 , C8P , , 2 bars , 213 exp , Republic of Poland , 10/10 , 9 kill , 588 pp - U:030 [+28 exp]
81mm mozdzierz wz.40 Sp. , PF 508/518 , , 1 bars , 179 exp , Republic of Poland , 8/10 , 0 kill , 180 pp - U:032 [+37 exp]
155mm wz.40 , C8P , , 1 bars , 149 exp , Republic of Poland , 10/10 , 13 kill , 588 pp - U:037 [+23 exp]
155mm wz.43 , C5P , , 0 bars , 86 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:040 [+22 exp]
Air Defense
+ 40mm wz.36 , C2P , 21 kplot/24 DP , 0 bars , 74 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+5 exp]
75mm wz.36 , C4P , , 0 bars , 57 exp , Republic of Poland , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:026 [+56 exp]
SDPlot wz.40 Gniewosz , , 0 bars , 69 exp , Republic of Poland , 10/10 , 2 kill , 432 pp - U:031 [+69 exp]
Fighter
PZL 53 IIB , , 5 bars , 563 exp , Republic of Poland , 10/10 , 24 kill , 600 pp - U:012 [+97 exp]
PZL 53 IIA , , 5 bars , 594 exp , Republic of Poland , 8/10 , Aggressive Attack , 17 kill , 516 pp - U:023 [+181 exp]
PZL 53 IIB , , 3 bars , 349 exp , Republic of Poland , 7/10 , Influence , 7 kill , 600 pp - U:035 [+77 exp]
PZL 48 Lampart C , , 3 bars , 343 exp , Republic of Poland , 9/10 , 8 kill , 612 pp - U:042 [+141 exp]
PZL 48 Lampart C , , 2 bars , 281 exp , Republic of Poland , 3/10 , 5 kill , 612 pp - U:045 [+154 exp]
PZL 53 IIB , , 0 bars , 85 exp , Republic of Poland , 2/10 , 2 kill , 600 pp - U:046 [+53 exp]
+ PZL 56 Kania B , , 1 bars , 105 exp , Republic of Poland , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:050 [+105 exp]
PZL 53 IIIA , , 0 bars , 54 exp , Republic of Poland , 9/10 , 2 kill , 684 pp - U:233 [+54 exp]
Tactical Bomber
PZL 37b Łoś , , 5 bars , 635 exp , Republic of Poland , 8/10 , Combat Support , 21 kill , 600 pp - U:021 [+64 exp]
PZL 37b Łoś , , 5 bars , 508 exp , Republic of Poland , 4/10 , 14 kill , 600 pp - U:024 [+39 exp]
LWS-3 Mewa , , 0 bars , 40 exp , Republic of Poland , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:025
PZL 37c Los , , 1 bars , 180 exp , Republic of Poland , 5/10 , 5 kill , 624 pp - U:047 [+76 exp]
Player 1 : Republic of Poland
Killed: INF:379 TNK:30 RCN:34 AT:57 FLAK:18 FORT:109 ATY:113 AD:18 FTR:37 TB:48 Total: 843
Lost : INF:21 RCN:7 FORT:5 ATY:5 FTR:2 TB:6 Total: 46
BV 13
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 8 Units * 5 Leaders Total : 3709 exp, 128 kill, 1680 pp Average: 464 exp, 16 kill, 210 pp
Tank * 8 Units * 5 Leaders Total : 3991 exp, 196 kill, 2028 pp Average: 499 exp, 25 kill, 254 pp
Recon * 2 Units * 1 Leaders Total : 974 exp, 23 kill, 324 pp Average: 487 exp, 12 kill, 162 pp
Anti-tank * 2 Units * 0 Leaders Total : 335 exp, 12 kill, 648 pp Average: 168 exp, 6 kill, 324 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders Total : 64 exp, 0 kill, 0 pp Average: 64 exp, 0 kill, 0 pp
Artillery * 11 Units * 1 Leaders Total : 3770 exp, 123 kill, 5388 pp Average: 343 exp, 11 kill, 490 pp
Air Defense * 3 Units * 0 Leaders Total : 200 exp, 3 kill, 804 pp Average: 67 exp, 1 kill, 268 pp
Fighter * 8 Units * 2 Leaders Total : 2374 exp, 68 kill, 4224 pp Average: 297 exp, 9 kill, 528 pp
Tactical Bomber * 4 Units * 1 Leaders Total : 1363 exp, 41 kill, 2112 pp Average: 341 exp, 10 kill, 528 pp
* Summary: * 47 Units * 15 Leaders Total : 16780 exp, 594 kill, 17208 pp Average: 357 exp, 13 kill, 366 pp
Player 1 Republic of Poland has 87 units total (core+aux):
Infantry : 26
Tank : 10
Recon : 3
Anti-tank : 3
FlaK : 2
Fortification : 4
Artillery : 19
Air Defense : 5
Fighter : 10
Tactical Bomber : 5
Player 2 USSR has 12 units total (core+aux):
Infantry : 2
FlaK : 1
Artillery : 1
Air Defense : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Cytatbraki jednostek może mam nieaktualny efil
Jakieś szczegóły? Możesz to obejrzeć pod Suite?
W scenariuszu kieleckim jest min 3 jednostki oznaczone E.6766 na heksach 46:17, 46:18 i 47:18 są to sowieckie czołgi chyba bez dostępnej ikony bądż z innego powodu pominięte w efilu. Tego typu info występuje tylko w sowieckich scenariuszach. W czerwonej watasze jest takie 4 jednostki przy ostatnim VH podejrzewałem, że to może brak ikony albo że są to jakieś umocnienia a ja nie mam najnowszego zbioru ikon. W zasadzie nie jest to wielka niedogodność bo w czerwonej watasze moje sterane wojska nie napotkały na koniec 4 wypasionych jednostek sowieckich >:D
Cytat: Rudel w Listopad 09, 2016, 05:11:54 PM
W scenariuszu kieleckim jest min 3 jednostki oznaczone E.6766 na heksach 46:17, 46:18 i 47:18 są to sowieckie czołgi chyba bez dostępnej ikony bądż z innego powodu pominięte w efilu. Tego typu info występuje tylko w sowieckich scenariuszach. W czerwonej watasze jest takie 4 jednostki przy ostatnim VH podejrzewałem, że to może brak ikony albo że są to jakieś umocnienia a ja nie mam najnowszego zbioru ikon. W zasadzie nie jest to wielka niedogodność bo w czerwonej watasze moje sterane wojska nie napotkały na koniec 4 wypasionych jednostek sowieckich >:D
E.6766 to Kozacy (spieszona kawaleria), dostępną w ostatniej wersji efila (w ramach zmian w kawalerii), więc zapewne masz starą wersje efila...
Na stronie Kowdara opublikowana jest wersja 4.1. Poprawki w głównej mierze dotyczą ostatniego wiersza i kolumny na dużych mapach. Dodane definicje hexów, jednostki znajdujące się poza mapą przemieszczone, drobne korekty torów kolejowych, 10 Brygada Kawalerii w większości zmieniona klasa z rozpoznania na piechotę.
UWAGA, UWAGA! Nowa (v.4.2.) wersja kampanii "Wojny Śląskie" z dodanym scenariuszem finałowym, została wysłana do publikacji! Finał rozgrywa się na ponadwymiarowej mapie Pomorza i Bornholmu, nigdy wcześniej nie stosowanej o wymiarze również dotąd niespotykanym (dzięki Sympatyk!). Zupełnie nowa jakość grania - tylko dla orłów! :)
Widok poglądowy mapy - poniżej
Jeśli chodzi o download - proszę śledzić stronę Kowdara.
http://opengeneral.pl/kampanie_v.html
Kampanie jest już do pobrania na stronie.
Po zakończeniu scenariusza BY THE NIEMEN zamiast mapy pojawia się czarna plama zamiast mapy?
Po zamknięciu gry pojawia się komunikat
Unable to create Texture: 5370 x 5450 .. SDL Error: Texture dimensions are limited to 4096x4096
Co można z tym zrobić?
Sprawdziłem, mam identyczny problem z ostatnim scenariuszem.
Doraźnie możesz spróbować rozegrać za pomocą OpenGenDD.exe.
Mapa się wczytała. Niestety przy próbie wejścia do ARR gra się wywala.
Zobaczymy jak będzie w czasie scenariusza.
Wersja silnika GusOpen ver. 7.1.0.
W załączeniu Save
No niestety przy grze otwartej pomocy OpenGenDD.exe. nie działają nowe dodatki.
A macie plik "bor4a.jpg". To jest mapa. Z tego co ja widzę u siebie, to nie jest ona w katalogu "\OpenGeneralSDL\MAP\". Ja ją mam w katalogu "\OpenGeneralSDL\EFILE_OGN_GUS\MAP\".
Może dla tego jest problem
Cytat: Primus71 w Luty 13, 2019, 07:45:13 AM
Mapa się wczytała. Niestety przy próbie wejścia do ARR gra się wywala.
Zobaczymy jak będzie w czasie scenariusza.
Wersja silnika GusOpen ver. 7.1.0.
W załączeniu Save
No niestety przy grze otwartej pomocy OpenGenDD.exe. nie działają nowe dodatki.
No niestety, myślałem że to oczywiste ;).
Musisz zdjąć nowe dodatki, zapisać i dopiero wtedy uruchomić w OpenGenDD.exe.
Przetestowałem na twoim savie i wydaje się działać.
Cytat: connor71 w Luty 13, 2019, 08:32:38 AM
A macie plik "bor4a.jpg". To jest mapa. Z tego co ja widzę u siebie, to nie jest ona w katalogu "\OpenGeneralSDL\MAP\". Ja ją mam w katalogu "\OpenGeneralSDL\EFILE_OGN_GUS\MAP\".
Może dla tego jest problem
To nie plik mapy, testowałem również na mapie przekonwertowanej na kafelkową. To prawdopodobnie kwestia rozmiaru mapy w grze.
To prawdopodobnie problem z nowym silnikiem SDL2. Na niektórych kartach graficznych maksymalny rozmiar textury to 4096x4096.
Kiedyś byłem przekonany, że w Dx10 normą jest obsługa textur 8192x8192. Okazuje się, że niekoniecznie. Niektóre karty (mimo że obsługują WIN7 i Dx10) najwyraźniej mają limit.
W moim przypadku problemy dotyczyły do tej pory tylko plików interfejsu, na przykład zbyt szeroki plik roundel.png (4500x50). Dało się z tym żyć, a nikt inny się nie skarżył.
Z mapą większa od 4096x4096 spotkałem się po raz pierwszy (na nowym silniku).
No niestety. Sprzedałem dodatki wyszedłem z gry i uruchomiłem ponownie.
Na liście są tylko dodatki sprzed zmian.
Save poniżej
Uruchomiłem twój save (Wrota HQ.xcsv) w OpenGenDD.exe (OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018) ) i wszystko wydaje się działać prawidłowo.
Nowych dodatków oczywiście niema na liście, ale to zupełnie normalne, bo kiedy powstawała ta wersja silnika jeszcze nie było ich w grze.
No to mam problem bo całą armię lądową zbudowałem pod bardzo szybkie czołgi które mi teraz spowolniły się. No nic zastanowię się jeszcze co zrobić.
Dziękuję za pomoc.
Cytat: Primus71 w Luty 13, 2019, 03:23:36 PM
No to mam problem bo całą armię lądową zbudowałem pod bardzo szybkie czołgi które mi teraz spowolniły się. No nic zastanowię się jeszcze co zrobić.
Dziękuję za pomoc.
Nie ma sprawy.
Na pewno skontaktuje się w tej sprawie z Luisem. Ale trudno powiedzieć czy i kiedy błąd będzie naprawiony.
To na pewno trochę potrwa. Dlatego zasugerowałem rozegranie w OpenGenDD.exe.
To ostatni scenariusz więc jakoś przetrwasz bez szybkich czołgów ;).
Dzięki Waszym dywagacjom zorientowałem się czemu nie mam tych wszystkich nowych dodatków typu: fast speed, fuel pods itp. Myślałem, że może coś nie tak z wersją e-fila a okazało się, że tych dodatków nie ma w aplikacji "OpenGenDD" na której stale gram z uwagi na lepszy obraz na moim monitorze ;D Czy jest jakaś nadzieja, że będą kiedyś w OpenGenDD ?
Cytat: Estek w Luty 13, 2019, 04:33:51 PM
Czy jest jakaś nadzieja, że będą kiedyś w OpenGenDD ?
Raczej nie. Wersja OpenGenDD nie jest rozwijana.
Z czasem będzie coraz bardziej niekompatybilna.
U mnie oba save się wczytują
Spróbuj pobrać od Luisa(JPs) silnik + wszystkie pliki Sdl
http://www.open-general.com/install/OpenGenCore.zip
Następna uwaga
Mapa powinna być w katalogu map
W czasie gdy powstawała kampania mapy powyżej 3000px nie były hostowane --> obecnie jest inaczej --> prawidłowa nazwa mapy(grafiki) to 50013.jpg --> tak powinno być wpisane w scenariusz ( mapa jeśli jej brak w katalogu Map - pobierze się automatycznie)
@ Gustlik to jest do poprawki
Każdy może to sobie oczywiście w Suite poprawić
Zapewniam, że sprawdziłem oczywiste rozwiązania 8).
Co do mapy, to skoro działa w OpenGenDD, to plik znajduje się tam gdzie trzeba ;).
Zresztą, gdyby to była tylko kwestia pliku mapy, to można by przełączyć scenariusz w tryb kafelkowy.
No to aby bardziej zagmatwać sprawę, to u mnie standardowa odpowiedz ... a u mnie działa na wersji SDL.
8-letni laptop HP z nowo postawionym Windowsem 10. Standardowa karta graficzna Intela,
HD Graphics 3000 - nic szczególnego. Rozdzielczość 1366 na 768.
Czyli widać że problem nie dotyczy wszystkich kart graficznych, są takie które działają ...
Cytat: kowdar w Luty 13, 2019, 07:52:03 PM
Czyli widać że problem nie dotyczy wszystkich kart graficznych, są takie które działają ...
Na pewno nie dotyczy wszystkich. Raczej mniejszości.
Zapewne tylko staroci kompatybilnych z Dx9, i niewielkiej części Dx10. Nowsze powinny być OK.
W twoim przypadku problem pojawi się dopiero przy plikach przekraczających 8192 x 8192.
Cytatprawidłowa nazwa mapy(grafiki) to 50013.jpg --> tak powinno być wpisane w scenariusz ( mapa jeśli jej brak w katalogu Map - pobierze się automatycznie)
@ Gustlik to jest do poprawki
Owszem, ale to jest JEDYNA mapa, która może sprawiać problemy. Zamiast mapy Pomorza usiułuje wczytać się mapa numer "5" z bazy SSI, czyli "Salerno". Zaraz wyślę do Kowdara.
Wysłałem do Kowdara ostatni scenariusz ze zmienioną nazwą, mapy.
Ale to, co zwróciło moją uwagę, to to, że nawet jak na mapy typu "5000", to jest to wyjątkowo
duża mapa (5370 x 5500) - może tu leży problem? Co prawda ja ją już grałem kilka razy i było OK.....
Cytat: Gustlik w Luty 13, 2019, 08:52:21 PM
Ale to, co zwróciło moją uwagę, to to, że nawet jak na mapy typu "5000", to jest to wyjątkowo
duża mapa (5370 x 5500) - może tu leży problem? Co prawda ja ją już grałem kilka razy i było OK.....
Na pewno tu leży problem. Doświadczalnie sprawdziłem, że obcięcie mapy do 4000x4000 problem "rozwiązuje".
Jeśli masz właściwą kartę graficzną, to problemu nie masz szans zaobserwować, bo twoja karta obsługuje textury 8192x8192 lub większe.
Musiałbyś eksperymentalnie zwiększyć rozmiar któregoś z plików graficznych (np. roundel.png).
Oczywiście to nie jest problem samej mapy (w OpenGenDD nadal działa), ale bieżącego silnika gry. Problem pojawia się nawet wtedy gdy obraz mapy nie jest wczytany (mapa kafelkowa).
Nie wiem czy wynika to z kodu Luisa, czy działania bibliotek SDL2, ale OK nie jest...
CytatOwszem, ale to jest JEDYNA mapa, która może sprawiać problemy. Zamiast mapy Pomorza usiułuje wczytać się mapa numer "5" z bazy SSI, czyli "Salerno".
Naprawdę?
Wielokrotnie to testowałem ...
Przy OpenGenDD.exe (OpenGen 0.90.61.2 * (2 Mar 2018) - nie może pobrać mapy --> ładuje więc kafelki
Przy OpenGen 0.92.0.5 * (9 Dec 2018) - ładuje mapę za każdym razem, a przy jej braku ściąga do folderu MAP właściwą ..
Zeby zobaczyć wspomniany efekt musisz wejść do Suite i tam obejrzeć dane scenariusza.
Zobaczysz, że w okienku przypisania nazwy obrazka jest "5" - czyli numer odpowiadający staremu "Salerno" SSI
Jak tak, jak nie
Patrz załącznik
Na stronie umieściłem wersję 4.3 kampanii.
Podmieniłem nazwę mapy w ostatnim scenariuszu na nowe oznaczenie czyli 50013.
Dodałem brakujący opis pierwszego scenariusza.
W polskich tekstach dodałem nazwę scenariusza (bitwy) po polsku.
@ Gustlik , Kowdar
Jeszcze jedna uwaga techniczna do map
Ponieważ były robione wcześniej ( część) niż powstały kafelki i ponieważ robiliśmy porządki z szerokością map, to
- większość scenariuszy ma kolumnę 0 zapisaną jako clear, część ma podobnie ostatnią kolumnę
- W tych kolumnach należało by też zrobić przegląd dróg i kolei
Zapytam tylko tak - dla sprawdzenia - Gustlik - czy Ty masz u siebie plik "map_server.ini" z ostatniej instalki Darka?
CytatGustlik - czy Ty masz u siebie plik "map_server.ini" z ostatniej instalki Darka?
Nie nie mam - instalki pobieram ze strony Luisa.
To wrzuć do głównego folderu gry
https://drive.google.com/file/d/0B3haxaK-W8MGaWNsWVZldjh1d0w5Zm8zaXRiS2xJdm9zS3pB/view?usp=sharing
Zmienia to kolejność serwerów do pobierania map...
Opisałem tu
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/nieoficjalne-mapy-(bez-numerow-grafika-mapx)/msg48188/#msg48188
Ale ja mam wszystkie mapy u siebie. Z czym jak z czym, ale z mapami, to akurat chcę być na bieżąco.
Natomiast zauważyłem, że ten problem z odczytywaniem (czy też z nie odczytywaniem) map "5xxxxx",
jako "5" dotyczy raczej określonej wersji Suite a nie gry.
Mam nadzieję, że żadna z nowych wersji tego nie robi ....
Natomiast starsze silniki też to robiły - nie znajdując mapy w MF dla map zaczynających się na 5, właśnie takową pobierały ..
... Istnieje kilka map(grafik), których po za serwerem Darka nie znajdziesz .. i nigdy gdzie indziej nie będzie ..
Ten plik ini, co go powyżej umieściłem --> to taki prezent od Luisa jak napisał - " dla moich polskich przyjaciół"
Umożliwia on umieszczanie do automatycznego pobierania grafik, których może nie być na innych serwerach
Np. do testowania
Druga kwestia - JPs robi zrzutkę na utrzymanie serwerów My jako polska społeczność się nie dokładamy Więc pobierając od Darka nie nadwyrężamy ich transferu ...
CytatMam nadzieję, że żadna z nowych wersji tego nie robi ....
No już nie sprawdzę, bo poprawiłem u siebie wszystkie kampanie, a mapom zmieniłem nazwy i nie będę w tym dłubał.
Cytat: connor71 w Luty 13, 2019, 08:32:38 AM
A macie plik "bor4a.jpg". To jest mapa. Z tego co ja widzę u siebie, to nie jest ona w katalogu "\OpenGeneralSDL\MAP\". Ja ją mam w katalogu "\OpenGeneralSDL\EFILE_OGN_GUS\MAP\".
Może dla tego jest problem
Mogą być dwa problemy. Jeden to brakująca mapa bo aktualna wersja gry nie sprawdza powyższego katalogu plus błąd w pliku STRINGS-PL.txt. Patrz opis rozwiązania problemu. http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/1722/msg49909/#msg49909 (http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/1722/msg49909/#msg49909)
Druga możliwość to maksymalna dozwolona wielkość tekstur SDL2, o których pisał Waldzios. Nowa wersja (i obecna testowa OpenGenTest.exe 0.92.57.Test) będzie pozwalała za pomocą ALT+F7 sprawdzić wielkość mapy i maksymalnego dopuszczalnego bufora na teksturę. Jeśli taki będziecie mieli mniejszy bufor niż rozmiar mapy dajcie znać. Zobaczymy co Luis da radę z tym zrobić.
Cytat: sympatyk w Luty 14, 2019, 08:47:01 PM
Druga kwestia - JPs robi zrzutkę na utrzymanie serwerów My jako polska społeczność się nie dokładamy Więc pobierając od Darka nie nadwyrężamy ich transferu ...
A może jednak warto się dołożyć?
Ja dorzuciłem parę $.