Kampania W51 "8-ma Armia Lotnicza USA"http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_iii.html)
Z wielką przyjemnością przedstawiam nową kampanię, jakże różną od pozostałych.
Jest to kampania, gdzie naszymi jednostkami core są tylko i wyłącznie jednostki lotnicze.
Poświęciłem tej konwersji mnóstwo czasu i sądzę, że udało mi się nawet nieźle zrobić kampanię
z różnorodnymi warunkami zwycięstwa przy graniu głównie jednostkami lotniczymi.
Dla mnie było to naprawdę bardzo fajne doświadczenie, więc gorąco polecam spróbować tego pasztetu :)
Dla kogo nie jest to kampania:
- dla preferujących miniaturowe kampanie, tutaj prawie za każdym razem gramy przeciwko ok. 100 jednostkom wroga
- dla nieznoszących strat, bo mniej więcej od połowy kampanii, wydaje mi się, że straty od czasu do czasu w jednostkach core są nie do uniknięcia, bo trudno nawet najlepszej jednostce lotniczej przetrwać atak trzech eskadr przeciwników o porównywalnej klasie i sile ..., a AI potrafi być wredny i bezwzględny czyli wybrać do unicestwienia naszą najlepszą jednostkę.
We wszystkich bitwach w kampanii możemy przegrać ... oznacza to dużą stratę finansową, ale możemy grać dalej.
Gramy wg nowych zasad czyli:
- autouzupełnianie jest wyłączone
- "zielone" uzupełnienia są włączone
ale kasy powinno być raczej wystarczająco nawet przy zapowiadanych powyżej sporadycznych stratach.
Przebieg kampanii:Campaign: W51_8th * W51 8th USAAF v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W51_8th_0.xscn AXIS HAS SUEZ CANAL Feb 11, 1942 1 1 1 Ls 162.jpg 54 29256 85 26460
1 W51_8th_1.xscn HELLO DESERT FOX Apr 25, 1942 2 2 2 2 47.jpg 69 17904 97 24528
2 W51_8th_2.xscn TOBRUK, LESLIE ARRIVES Jul 11, 1942 3 3 3 3 6.jpg 40 13668 96 18300
3 W51_8th_3.xscn RAF, WELCOME BACK Aug 24, 1942 4 4 4 4 48.jpg 24 12552 96 20688
4 W51_8th_4.xscn NO, YOU DIDN'T WINSTON Sep 8, 1942 5 5 5 5 130.jpg 62 10524 90 35700
5 W51_8th_45.xscn BLACKSHIRTS REVENGE Sep 19, 1942 6 6 6 6 113.jpg 41 11016 85 22728
6 W51_8th_5.xscn SORI, PARI Oct 15, 1942 7 7 7 7 128.jpg 11 1542 74 32544
7 W51_8th_6.xscn CHARLATONE MONTGOMERY'S RETURN Oct 25, 1942 8 8 8 8 139.jpg 62 19500 99 32028
8 W51_8th_7.xscn TORCH/CASABLANCA Nov 12, 1942 9 9 9 9 172.jpg 36 6480 98 38544
9 W51_8th_8.xscn SIR CLAUDE AUCHINLECK RETURNS Dec 20, 1942 10 10 10 10 45.jpg 32 8892 93 35330
10 W51_8th_9.xscn ITALIAN FLEET AT MALTA Jan 12, 1943 11 11 11 11 2.jpg 23 3516 104 35976
11 W51_8th_10.xscn TIGERS OF 'GROUP RENN Feb 24, 1943 12 12 12 12 58.jpg 22 12876 95 27852
12 W51_8th_11.xscn VICHY/CNR Mar 11, 1943 13 13 13 13 683.jpg 34 3546 91 9660
13 W51_8th_12.xscn TARGET BERLIN Apr 25, 1943 14 14 14 14 804.jpg 4 1272 56 26996
14 W51_8th_46.xscn THERE'S ANOTHER PLANE, JOEN ! May 14, 1943 15 15 15 15 58.jpg 53 14520 73 34560
15 W51_8th_13th.xscn SICILY Jul 10, 1943 16 16 16 16 68.jpg 61 16452 95 30336
16 W51_8th_14th.xscn SURPRISE Aug 8, 1943 17 17 17 17 39.jpg 37 6552 87 30816
17 W51_8th_15th.xscn OPERATION DETOUR Aug 25, 1943 18 18 18 18 140.jpg 8 4992 60 14544
18 W51_8th_16.xscn SALERNO Sep 9, 1943 19 19 19 19 5.jpg 43 9780 94 33232
19 W51_8th_17.xscn THAT MUCH FLAK, SOMETHING IS UP Oct 2, 1943 20 20 20 20 458.jpg 4 900 78 30280
20 W51_8th_18.xscn BARBARA GET OUT OF THE WAY Oct 14, 1943 21 21 21 21 281.jpg 33 9612 108 32904
21 W51_8th_19.xscn PANZERS UNDER GOERING ? Oct 23, 1943 22 22 22 22 197.jpg 5 1500 96 26856
22 W51_8th_20.xscn GET ROMMEL Nov 8, 1943 23 23 23 23 46.jpg 42 21624 68 17780
23 W51_8th_21.xscn URGURAHH HILLS Nov 21, 1943 24 24 24 24 260.jpg 8 1824 90 30327
24 W51_8th_22.xscn CASSINO Dec 7, 1943 25 25 25 25 589.jpg 17 3840 97 25884
25 W51_8th_23.xscn OPERATION INTERLUDE Jan 20, 1944 26 26 26 26 25.jpg 10 4377 93 21996
26 W51_8th_24.xscn BACK IN THE SAND Feb 13, 1944 27 27 27 27 64.jpg 50 14328 88 15954
27 W51_8th_25.xscn MAYBE WE'LL GET LUCKY Mar 20, 1944 28 28 28 28 12.jpg 16 1812 70 27360
28 W51_8th_26.xscn CALAIS, AID THE FUEHRER'S MISTAKE Apr 12, 1944 29 29 29 29 328.jpg 19 13824 94 32784
29 W51_8th_27.xscn VON ARNIM, "NO OPEN CITY"! May 8, 1944 30 30 30 30 407.jpg 16 8868 96 35969
30 W51_8th_28.xscn EARLY ASSIGNMENT EIGHTH Jun 6, 1944 31 31 31 31 52.jpg 28 5112 65 12312
31 W51_8th_29.xscn JUNO, THE SS IS THERE ! Jun 7, 1944 32 32 32 32 3.jpg 29 5910 95 32143
32 W51_8th_30.xscn PERKINS STAY PUT, WILL YOU Jun 9, 1944 33 33 33 33 19.jpg 24 4968 64 19399
33 W51_8th_31.xscn PANZER LEHR ROADBLOCK Jul 23, 1944 34 34 34 34 21.jpg 20 6816 83 26327
34 W51_8th_32.xscn LE PARIS I RETURN Aug 8, 1944 35 35 35 35 303.jpg 30 10104 101 29635
35 W51_8th_33.xscn DON'T STOP TIL BERLIN Sep 20, 1944 36 36 36 36 357.jpg 28 7704 98 28428
36 W51_8th_34.xscn PARAS VS. TANKS Nov 2, 1944 37 37 37 37 124.jpg 33 7992 86 25572
37 W51_8th_35.xscn THE BULGE Dec 22, 1944 38 38 38 38 187.jpg 25 6516 98 36455
38 W51_8th_36.xscn THE BULGE WINDING DOWN Jan 8, 1945 39 39 39 39 24.jpg 25 8112 92 27662
39 W51_8th_37.xscn HURTGEN FOREST Feb 14, 1945 40 40 40 40 1031.jpg 12 4768 91 13992
40 W51_8th_40.xscn THE RHINE Mar 4, 1945 41 41 41 41 700.jpg 36 13440 98 33039
41 W51_8th_38.xscn SS ARMY HAUSSER Mar 12, 1945 42 42 42 42 11.jpg 17 10194 101 34632
42 W51_8th_39.xscn MODEL "IN THE EVOLUTION OF THINGS" Mar 20, 1945 43 43 43 43 85.jpg 13 7018 88 27132
43 W51_8th_41.xscn NOW YOU SWINES Apr 1, 1945 44 44 44 44 469.jpg 43 12264 112 32232
44 W51_8th_42.xscn PATTON/ZUKOV ON EVEN TERMS ? Apr 20, 1945 45 45 45 45 543.jpg 35 12072 103 30756
45 W51_8th_43.xscn BLONDE NIGHTMARES Apr 23, 1945 46 46 46 46 803.jpg 39 10620 89 25680
46 W51_8th_44.xscn THE FINAL NAIL IN THE COFFIN May 13, 1945 Win Win Win Ls 223.jpg 11 6120 89 28674
Słuchajcie, mam pytanie. Tak mnie naszło przy D08, gdzie core to tylko flota i lotnictwo.
Czy ktoś kiedyś próbował się zmierzyć z kampanią W51 ?
Swego czasu poświeciłem full czasu, aby ją przetestować i aby była grywalna przy założeniu, że core to tylko lotnictwo,
A ona jest jednak wyjątkowa, bo to chyba jedyna znana mi kampania, gdzie core to tylko i wyłącznie jednostki lotnicze.
A przeszła tak zupełnie bez echa od ponad dwóch lat, więc albo nikt nie próbował (czyli nie jest to interesujące grać samym lotnictwem), albo spróbował i napotkał jakieś trudności ... jeżeli tak może chciałby się podzielić ...
EDIT:
A może to brak auto uzupełnień jest tak źle postrzegane ?
Podejrzewam, że przeraża ~50 scenariuszy dość nietypowej kampanii (tylko lotnictwo).
Większość osób pewnie czeka, aż ktoś inny zagra, i pokaże czy warto...
Jak mam być szczery to próbowałem rozegrać pierwszy scenariusz. Liczba jednostek core w całej masie aux jest jednak totalnie zniechęcająca. Męczyć się z ok. 100 jednostek pomocniczych dla przeszkolenia kilku core to nie jest droga dla mnie. Osobiście to bardzo chciałem rozegrać kampanię lotniczą ale jednak pierwszy scenariusze według mnie nie powinny być tak gigantyczny.
Jak znalazłem JP to próbowałem zagrać coś z starożytności. Jak zobaczyłem ponad setkę jednostek w pierwszym scenariusz to odpadłem.
Tutaj miałem identyczne wrażenie.
Bywam uparty i raz jeszcze zabrałem się za tą kampanię. Pierwszy scenariusz pytanie do autora. Jeden z VH znajduje się na półwyspie oddzielonym od reszty oceanem. Nie ma spadochroniarzy, saperów do zbudowania portu. Czy czegoś nie zobaczyłem czy też trzeba wybić wszystkie jednostki AI?
Cytat: Primus71 w Maj 14, 2021, 09:11:52 PM
Bywam uparty i raz jeszcze zabrałem się za tą kampanię. Pierwszy scenariusz pytanie do autora. Jeden z VH znajduje się na półwyspie oddzielonym od reszty oceanem. Nie ma spadochroniarzy, saperów do zbudowania portu. Czy czegoś nie zobaczyłem czy też trzeba wybić wszystkie jednostki AI?
Obejrzałem mapę, i teoretycznie powinieneś być w stanie dopłynąć barką. "Rzeka" płynąca środkiem mapy, jest zrealizowana za pomocą terenu OCEAN. Odległość wydaje się osiągalna.
Możesz tam dopłynąć :)
Wyciągnąłem z archiwum swoje AAR, xcsv, logi ... więc jak dam rade będę odpowiadał, jak sobie przeglądnę co tam się działo.
Mój pierwszy AAR wyglądał tak:
OpenGen 0.90.56.0 * (1 Jan 2017) * AI: Default
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\EFILE_OGN_W5x\ * Efile version: GusOpen ver. 6.9.8
Campaign: W51 8th USAAF 4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Axis has Suez Canal + , #0 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 54 * Average: 54
..
Current scenario: Axis has Suez Canal +, VH prestige is 240 , All map prestige is: 480
Army cost: 5212 , Current prestige is 1980
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +2200, 'Hello Desert Fox + , cap disabled, 13 turns prestige: 3900
if V : +1650, 'Hello Desert Fox + , cap disabled, 15 turns prestige: 3900
if TV: +1100, 'Hello Desert Fox + , cap disabled, 17 turns prestige: 3900
Ls: Loss , turn prestige: 3900
Myśliwiec
* P-51B , 55th Fgt gp 'Floyd , 0 bars , 68 exp , USA , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:035 [+68 exp]
* P-51B , 23rd Fgt gp Savannah , 0 bars , 51 exp , USA , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:036 [+51 exp]
* P-51B , 87th Fgt gp 'Hawkins , 0 bars , 72 exp , USA , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:037 [+72 exp]
P-38E , , 0 bars , 44 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 475 pp - U:047 [+44 exp]
P-39D Airacobra , , 0 bars , 58 exp , USA , 4/10 , 4 kill , 168 pp - U:140 [+58 exp]
Bomb. strategiczny
* B-17 C Flying Fortress , 8th USAAF BG 'Angel 1 , 0 bars , 49 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , Support, 0 kill , 0 pp - U:044 [+49 exp]
* B-17 C Flying Fortress , 8th USAAF BG 'C Katt , 0 bars , 71 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , Support, 0 kill , 0 pp - U:045 [+71 exp]
* B-24 Liberator , 8th USAAF BG 23 , 0 bars , 42 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , Support, 3 kill , 0 pp - U:046 [+42 exp]
B-17 C Flying Fortress , 8th BG 'Pioneers , 0 bars , 29 exp , USA , 2/10 , Reconnaissance Movement , 0 kill , 285 pp - U:048
B-17 C Flying Fortress , 8th BG 'Sad Sack , 0 bars , 13 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , 0 kill , 1428 pp - U:049
B-17 C Flying Fortress , 8th BG 'Dream Boys , 0 bars , 13 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , 0 kill , 1428 pp - U:050
B-17 C Flying Fortress , 8th BG 'Four Iron , 0 bars , 20 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement , Support, 1 kill , 1428 pp - U:051
Player 1 : USA
Killed: INF:24 RCN:5 AT:4 FORT:4 ATY:6 FTR:9 TB:4 LB:1 Total: 57
Lost : INF:6 TB:1 Total: 7
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Myśliwiec * 5 Units * 0 Leaders Total : 293 exp, 10 kill, 643 pp Average: 59 exp, 2 kill, 129 pp
Bomb. strategiczny * 7 Units * 7 Leaders Total : 237 exp, 4 kill, 4569 pp Average: 34 exp, 1 kill, 653 pp
* Summary: * 12 Units * 7 Leaders Total : 530 exp, 14 kill, 5212 pp Average: 44 exp, 1 kill, 434 pp
Player 1 USA has 49 units total (core+aux):
Piechota : 19
Artyleria : 5
Myśliwiec : 9
Bomb. taktyczny : 5
Bomb. strategiczny : 7
Pancernik : 3
Lotniskowiec : 1
Player 2 Terroryści, Niemcy has 28 units total (core+aux):
Piechota : 14
Artyleria ppanc. : 2
Fortyfikacje : 8
Artyleria : 1
Pancernik : 3
Od razu informacja co do drugiej bitwy, co by uprzedzić pytanie "po co są te EH ?".
W tym drugim scenie (oraz wielu kolejnych), jest taka konstrukcja że hexy lotniska są na morzu (co pozwala wystawić nasze lotnicze jednostki core). Ale jednocześnie te hexy lotniska są wypełnione i otoczone EH, co ma zapobiegać aby na tych hexach lotnisk, gracz mógł uzupełniać amunicję. Jak tak zrobi to jego jednostka lotnicza "zniknie" ...
W wielu bitwach tej kampanii, trzeba czasami pokombinować jak zdobyć/wybudować/odkryć lotnisko, aby móc zaopatrywać samoloty. Albo trzeba oszczędzać amunicję :)
Cytat: kowdar w Maj 14, 2021, 10:51:43 PM
W tym drugim scenie (oraz wielu kolejnych), jest taka konstrukcja że hexy lotniska są na morzu (co pozwala wystawić nasze lotnicze jednostki core).
Podsunąłeś mi ciekawy pomysł.
Zastanawiałem się, czy nie dałoby się tego rozwiązać za pomocą "znikających" jednostek :huh?.
Suite pozwala ustawić turę w której jednostka znika z mapy ('Disband').
Gdy stworzyć jednostkę "lotniskową" w starym stylu (bez kontenerów), to w teorii dałoby się ją wykorzystywać jako lotniczy deploy hex.
Taka jednostka mogłaby zniknąć już w pierwszej turze (Disband=1), czyli zaraz po rozstawieniu.
Ikona nie musiałaby być skomplikowana, wystarczyłoby coś w rodzaju napisu 'Air'.
To by pozwoliło stworzyć jednorazowy deploy hex dla samolotów. Potencjalnie do wykorzystania również w innych kampaniach.
Zrobiłem test na szybko:
1) tak to wygląda w fazie rozstawienia (ikona robocza):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_1.JPG)
2) po wystawieniu samolotów:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_2.JPG)
3) komunikat po zamknięciu okna rozstawiania (na tą chwilę jedyny minus rozwiązania):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_3.JPG)
4) początek pierwszej tury:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_4.JPG)
Poeksperymentuje z tym więcej wieczorem.
Właśnie miałem pisać-czy nie dało by się tego zastosować jako "znikające lotniska" ;D
Myślę, że jak to się będzie sprawdzało to fajna opcja w innych kampaniach :).
Aktualizacja w temacie lotniczych deploy hexów.
Trochę eksperymentowałem z ikonami. Rezultat zaczyna wyglądać obiecująco.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_5.JPG) | (http://www.opengeneral.pl/waldzios/air_deloy_hex_6.JPG) |
BTW. Symbol stanów znika, jeśli ustawi się wystarczająco wysoką wartość SP (>20).