Kampania W94 "Kampania Vietkongu i Wietnamu Północnego"http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_vi.html)
Jedna z bardziej ciekawych i klimatycznych kampanii w jakie grałem.
Mapy ... super, prawie na żadnych wcześniej nie grałem (albo nie pamiętam).
Gramy małą i niezbyt rozbudowaną armią, trzeba czasami sposobem, a nie siłowo,
bo przewaga technologiczna po stronie wroga. Ale okazuje się, że zaawansowany sprzęt
także przegrywa ze zdeterminowanymi wojownikami :)
Sądzę, że warto spróbować, bo takich kampanii nie jest zbyt dużo ...
Przebieg kampanii:Campaign: W94_nvc * W94 VIET CONG and NORTH VIETNAM CAMPAIGN v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W94_NVC00.xscn RAID AT BINH GIA Dec 28, 1964 1 1 1 Ls 767.jpg 6 551 9 1393
1 W94_NVC01.xscn ESCAPE FROM VUNG TAU Dec 29, 1964 2 2 2 Ls 768.jpg 0 0 12 2146
2 W94_NVC02.xscn ATTACK ON THE PLEI ME CAMP Oct 19, 1965 3 3 3 Ls 772.jpg 3 520 22 3801
3 W94_NVC03.xscn IA DRANG Nov 14, 1965 4 4 4 Ls 773.jpg 3 246 9 1879
4 W94_NVC04.xscn MILITARY REGION IV CRISIS Jan 4, 1966 5 5 5 5 774.jpg 11 1444 25 8408
5 W94_NVC05.xscn ASIAN CLASH Jul 18, 1967 6 6 6 Ls 775.jpg 7 327 23 4023
6 W94_NVC05B.xscn STRIKE ON KONTUM Nov 3, 1967 7 7 7 7 998.jpg 14 1665 20 7066
7 W94_NVC06.xscn ATTACK ON KHE SANH Jan 15, 1968 8 8 8 Ls 766.jpg 11 1656 38 6654
8 W94_NVC07.xscn TET OFFENSIVE Jan 31, 1968 9 9 9 Ls 680.jpg 8 1394 35 9059
9 W94_NVC08.xscn LAOS COUNTEROFFENSIVE Feb 12, 1971 10 10 10 Ls 797.jpg 0 0 25 6860
10 W94_NVC09.xscn BATTLE OF KONTUM May 15, 1972 11 11 11 Ls 998.jpg 25 3892 31 9469
11 W94_NVC10.xscn LIBERATION OF SAIGON Apr 24, 1975 Win Win Ls Ls 647.jpg 11 1532 48 16294
Czy brak ZiŁ-157 na liście zakupów w początkowych scenariuszach jest zamierzony? Armata 122mm M-30 nie ma jak się przemieszczać. :(
Moździerz 120 mm też nie ma transportu. Nawet koników.
W scenariuszu, w którym po raz pierwszy pojawia się cięższy sprzęt warto by uściślić, że będzie on dostępny do końca kampanii. Ja odebrałem podaną informację, jako że będzie dostępny tylko w tym scenariuszu i posprzedawałem prawie wszystko aby kupić sprzęt ciężki >:(
Obrona przeciwlotnicza wymaga weryfikacji. S-60 - jedyna obrona plot - nie ma opcji "J" - Jet - stealth i nie przechwytuje przelatujących samolotów wroga :-\ Zresztą jest mizerna w skuteczności. Wróg lata prawie bezkarnie. Prawie, bo głupota AI daje pewne szanse na odwet ;D
Druga opcja - wyrzutnia rakiet nie ma transportu i dodatkowo kosztuje majątek.
Rzeczywiście warto było spróbować. Straty są ogromne i trudno ich uniknąć przy grze obronnej przy przewadze wroga. Ale jak się przywyknie to reszta jest czystą przyjemnością.
Polecam.
ESCAPE FROM VUNG TAU - briefing mówi o utrzymania 1 VH dla BV ale potrzeba dwóch.
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2019, 05:59:54 PM
Obrona przeciwlotnicza wymaga weryfikacji. S-60 - jedyna obrona plot - nie ma opcji "J" - Jet - stealth i nie przechwytuje przelatujących samolotów wroga :-\ Zresztą jest mizerna w skuteczności. Wróg lata prawie bezkarnie. Prawie, bo głupota AI daje pewne szanse na odwet ;D
Druga opcja - wyrzutnia rakiet nie ma transportu i dodatkowo kosztuje majątek.
S-60 to dość prosta armata przeciwlotnicza, opracowana w latach 50-tych. Nie powinna przechwytywać odrzutowców.
Co do transportu S-75, to można dyskutować, ale cena jest identyczna jak w wersji radzieckiej, czyli nawet zbyt niska.
Nie chcę zmieniać S-60 tylko może podrzucić Wietnamowi jakieś inne pelotki - przechwytujące odrzutowce. Mogą być z "darów" >:D
Cytat: Jaro w Czerwiec 09, 2019, 10:28:43 PM
Nie chcę zmieniać S-60 tylko może podrzucić Wietnamowi jakieś inne pelotki - przechwytujące odrzutowce. Mogą być z "darów" >:D
Niestety, musisz znaleźć jakiś inny sposób na amerykanów >:D.
AI w tej kampanii niedomaga - jednostki generalnie są niechętne do działania (szczególnie artyleria). To wymaga precyzyjnego strojenia działań atakujących jednostek AI bo część jednostek błąka się lub w ogóle pozostaje na miejscu.
Tylko wtedy trudność kampanii zdecydowanie wzrośnie. Będzie potrzeba więcej prestiżu.
Będą w tej wiadomości dopisywał informacje o wymaganych modyfikacjach w kolejnych scenariuszach.
0 W94_NVC00.xscn RAID AT BINH GIA
posiłki błąkają się po mapie - trzeba im ustawić cel
1 W94_NVC01.xscn ESCAPE FROM VUNG TAU
nie mam uwag, bo zwiałem najszybciej, jak to możliwe - do sprawdzenia, jeśli ktoś zdecyduje się bronić
2 W94_NVC02.xscn ATTACK ON THE PLEI ME CAMP
jest ok
3 W94_NVC03.xscn IA DRANG
posiłki - spadochroniarze i obserwator artyleryjski - nie ruszają się w ogóle - dodać cel
4 W94_NVC04.xscn MILITARY REGION IV CRISIS
część artylerii nie porusza się wcale - trzeba dać cel lub podążanie za inną jednostką
Na ten moment prestiżu jest dosyć ale pod warunkiem, że uciekamy zamiast bronić. Skutkuje to mniejszym doświadczeniem, co za chwilę zaboli. Moim zdaniem należało by dorzucić kaski. Natomiast aby przejść kolejny scenariusz potrzeba sporych uzupełnień.
5 W94_NVC05.xscn ASIAN CLASH
cała artyleria pozostała na stanowiskach wyjściowych. Aż się boję co by się działo, gdyby jednak się ruszyła. Ten scenariusz byłby nie do wygrania. Jedna z atakujących grup wędruje w inne miejsce niż powinna. Należy im wyznaczyć cel. Piechota z daleka praktycznie się nie ruszyła.
6 W94_NVC05B.xscn STRIKE ON KONTUM
7 W94_NVC06.xscn ATTACK ON KHE SANH
8 W94_NVC07.xscn TET OFFENSIVE
9 W94_NVC08.xscn LAOS COUNTEROFFENSIVE
10 W94_NVC09.xscn BATTLE OF KONTUM
11 W94_NVC10.xscn LIBERATION OF SAIGON
PS
Jednostki i transporty do przeglądu - działo samobieżne M110 jeździ na ciężarowce, piechota bierze piechotę na barana :P
Cytat: Jaro w Czerwiec 08, 2019, 05:59:54 PM
Czy brak ZiŁ-157 na liście zakupów w początkowych scenariuszach jest zamierzony? Armata 122mm M-30 nie ma jak się przemieszczać. :(
Moździerz 120 mm też nie ma transportu. Nawet koników.
Problem z transportami chyba był związany z wersją gry. Cały czas mam najnowszą testową bo testuję wprowadzane przez Luisa poprawki.
Zacząłem grać jeszcze raz na najnowszej wersji i koniki są dostępne.
Cytat: Jaro w Czerwiec 11, 2019, 10:25:18 PM
AI w tej kampanii niedomaga - jednostki generalnie są niechętne do działania (szczególnie artyleria)...
Przełączyłem się na AI 3.0 i teraz działa jak powinno. Niebo a ziemia. Zacznę od nowa, bo to całkiem inna zabawa.
Jak chcesz to poprawiaj tą kampanię (lub inne) na bieżąco, aby je ulepszyć lub poprawić i na koniec daj mi je tylko do publikacji na stronie. Łącznie z wersją AI.
Kowdar, zerknij na poniższą listę zakupów:
'---
'Config purchase file for scenario: W94_NVC00.xscn 1964-12
'* List of items to purchase all active players *
' Only equipment code (left number) is meaningful
' Can add or remove items manually as far as each line start with a valid equipment code
'---
$list=6 items ' Replacement for default list
3635 ' Light AA - all countries
3637 ' Sniper - all countries
4940 ' Wagon [TPT Vietnam] Cost: 24
4949 ' 120mm Mortar [ATY Vietnam] Cost: 144
5070 ' DSzK 12,7 [ AT Vietnam] Cost: 144
5105 ' BRDM (7,62) - USRR
5400 ' Viet Cong 58 [INF Vietnam] Cost: 144
5982 ' ZPU-4 - LWP
6190 ' Bicycle [TPT Vietnam]
6191 ' Wagon [TPT Vietnam] Cost: 48
Jednostki zaznaczone na czerwono w ogóle się nie pokazują w grze. Pewnie dlatego, że nie Wietnamskie. Jaki był zamysł z dodaniem tych jednostek do listy zakupów?
Waldzios - czy obce jednostki mogą się pojawić do zakupu jeśli są na liście zakupów ale dany kraj nie jest wybrany jako sojusznik? Co z jednostkami All country?
Cytat: Jaro w Czerwiec 15, 2019, 02:27:02 PM
Jednostki zaznaczone na czerwono w ogóle się nie pokazują w grze. Pewnie dlatego, że nie Wietnamskie. Jaki był zamysł z dodaniem tych jednostek do listy zakupów?
Przed chwilą uruchomiłem W94 (silnik
OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018) i jednostki z listy jak najbardziej pokazują się na liście zakupów.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/w94_hq.JPG)
Cytat: Jaro w Czerwiec 15, 2019, 02:27:02 PM
Waldzios - czy obce jednostki mogą się pojawić do zakupu jeśli są na liście zakupów ale dany kraj nie jest wybrany jako sojusznik? Co z jednostkami All country?
Patrz obrazek powyżej. Masz przykład sprzętu radzieckiego i 'All country'.
Nie wiem co powiedzieć... u mnie teraz też są. Gram już któryś raz bo poprawiam i testuję. Może flak-a bym przegapił ale BRDM-a i snajpera... nie sądzę. Albo jakoś cholera albo upał. >:D
Dzięki.
A jednak to nie pogoda. Jest jakiś błąd w wersji testowej. Dałem znać Luisowi.
To nie wada tylko cecha nowej wersji.
W nowym silniku jednostki z listy zakupów gracza muszą się pokrywać z krajami zdefiniowanymi jako wspierające w scenariuszu. Inaczej nie będą dostępne do zakupu.
Cytat: Jaro w Czerwiec 15, 2019, 10:16:58 PM
To nie wada tylko cecha nowej wersji.
W nowym silniku jednostki z listy zakupów gracza muszą się pokrywać z krajami zdefiniowanymi jako wspierające w scenariuszu. Inaczej nie będą dostępne do zakupu.
To kompletnie bez sensu.
Rozwala cały sens list zakupów, w kontekście dodawania obcego sprzętu...
Szczególnie, że 'All countries' nie da się ustawić jako kraj wspierający (jeszcze niedawno Luis dodawał do CFG 'allow_country0_gtp', w celu obsługi transportów 'All countries').
Jak dla mnie to nie tylko wada, ale krytyczny problem. Listy zakupów (w kampaniach takich jak W94) praktycznie stracą sens.
Przecież nie dodasz LWP jako sojusznika do kampanii rozgrywanej Vietcongiem.
Zgadzam się z Tobą. All countries będą dostępne na 100%. Właśnie przeczytałem maila od Luisa i raczej poprawi tak, aby listy zakupów były dostępne niezależnie od krajów wspierających. Jestem dobrej myśli.
Wkrótce będzie można zagrać w nową wersję kampanii. Wymagany jest nowy silnik OpenGen 0.93.0
Kampanie wysłana do Kowdara - oczekujcie na publikację.
W nowej instalce również się pojawi.
Testowana na 100%. Gra jest przyjemna i stanowi jakieś wyzwanie.
Kampania używa AI 3.0, która jest w wersji rozwojowej. Różnice łatwo zobaczyć porównując rozgrywkę wersji 4.0 i obecnej pierwszego scenariusza ? większość jednostek wroga atakuje VH zamiast błąkać się po lasach.
Największe zmiany przeszedł właśnie pierwszy scenariusz aby w nowych warunkach możliwe było zwycięstwo. Wydłużona ilość tur pozwala zdobyć trochę kasy a siła bazowa jednostek teraz jest 10, co spowoduje ich użyteczność w późniejszych bitwach.
Większość transportów śmigłowcowych zmieniona na HTP bo umożliwia wyładowanie jednostki również na sąsiednie pola.
Pojedyncze jednostki używają śmigłowców jako transport organiczny bo tylko on umożliwia ponowne załadowanie do śmigłowca.
W początkowych scenariuszach nie mamy dostępu do transportu motorowego i ciężkiego sprzętu.
Miłej zabawy - ja się bawiłem świetnie.
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 12:30:24 PM
Kampania używa AI 3.0, która jest w wersji rozwojowej.
Sprawdzałeś co się stanie jeśli ktoś używa OpenGenDD? Takich osób nadal jest sporo...
Cytat: Waldzios w Czerwiec 22, 2019, 01:26:22 PM
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 12:30:24 PM
Kampania używa AI 3.0, która jest w wersji rozwojowej.
Sprawdzałeś co się stanie jeśli ktoś używa OpenGenDD? Takich osób nadal jest sporo...
W ogóle się nie uruchomi. Może warto zachować wersję 4.0 jako zgodną z OpenGenDD :huh?
Warto by, w osobnym wątku, pogadać o tym jak obsłużyć takie sytuacje. Silnik się rozwija, developerzy zyskują możliwości lepszego sterownia, korzystania z nowych funkcjonalności jednostek... Nie unikniemy takich zmian ale na pewno warto by zachować stare wersje dla nierozwijanego już silnika.
Raczej skłaniałbym się ku wstecznej kompatybilności (czyli AI 2.0 w oficjalnej wersji).
OpenGenDD pozwala niektórym komputerom (według moich źródeł to nawet 5% komputerów kompatybilnych z WIN7 i WIN10) ominąć problem z wielkością tekstur (sprzętowe ograniczenie maksymalnej wielkości tekstury) i SDL2.
Jeśli połączmy wielkie mapy i AI 3.0, to dla jakiejś grupy ludzi OG przestanie być grywalne.
EDIT.
Na tą chwile nie ma oficjalnej wersji OpenGen 0.93.x, ani oficjalnej wersji AI 3.0.
Kiedy/jeśli oba się pojawią, wtedy będzie można poprosić Luisa o przygotowanie wersji OpenGenDD, która będzie automatycznie downgrade'ować wersje AI (to nie powinien być problem).
Do tego momentu sugerowałbym jednak zachować pełną kompatybilność z oficjalna wersją OpenGen 0.92.0.x (stable) i AI 2.0.
Ja już kompletnie się pogubiłem ..
.. która wersja suite z którym exe powinna być używana
No i te nieszczęsne SDL2 - wielkość tekstury do obsłużenia od czego zależy?
Od karty graficznej i jej możliwości?, od pamięci (ram)?
Halo Waldzioś - przydał by się temat porządkujący /rozjaśniający te wszystkie techniczne rzeczy
A jeszcze wersje Al
To wszystko na tle systemów operacyjnych win 98, 7, 10 ...
Może jakaś tabelka?, porównanie ...
Co, Ty na to?
Cytat: Waldzios w Czerwiec 22, 2019, 02:08:10 PM
Raczej skłaniałbym się ku wstecznej kompatybilności (czyli AI 2.0 w oficjalnej wersji).
OpenGenDD pozwala niektórym komputerom (według moich źródeł to nawet 5% komputerów kompatybilnych z WIN7 i WIN10) ominąć problem z wielkością tekstur (sprzętowe ograniczenie maksymalnej wielkości tekstury) i SDL2.
Jeśli połączmy wielkie mapy i AI 3.0, to dla jakiejś grupy ludzi OG przestanie być grywalne.
AI 2.0 ma tą brzydką cechę, że artyleria i jednostki obrony przeciwlotniczej są bardzo niechętne do podążania za atakiem. Ponadto piechota i czołgi rozstawione w dwóch grupach zamiast atakować "swoje" - najbliższe VH potrafią uprzeć się na jeden VH. Oczywiście można to wysterować ale wtedy gra staje się bardzo przewidywalna i powtarzalna. Nie wiem też, czy AI 2.0 będzie dalej rozwijane a to oznacza brak wsparcia dla poprawnego transportu śmigłowcowego.
Moim zdaniem i tak nie unikniemy rozwiązania problemu z teksturami i trzeba by się tym zająć wraz z Luisem.
Sprawdzę, czy któryś z moich komputerów ma ten problem.
Cytat
EDIT.
Na tą chwile nie ma oficjalnej wersji OpenGen 0.93.x, ani oficjalnej wersji AI 3.0.
Kiedy/jeśli oba się pojawią, wtedy będzie można poprosić Luisa o przygotowanie wersji OpenGenDD, która będzie automatycznie downgrade'ować wersje AI (to nie powinien być problem).
Do tego momentu sugerowałbym jednak zachować pełną kompatybilność z oficjalna wersją OpenGen 0.92.0.x (stable) i AI 2.0.
Oficjalna wersja OpenGen 0.93.x spodziewana jest w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
IMHO downgreadowanie AI ma mały sens bo AI będzie się zachowywać beznadziejnie. Kampania będzie grywalna jako i teraz jest grywalna.
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 03:17:24 PM
Sprawdzę, czy któryś z moich komputerów ma ten problem.
Niestety u mnie maksymalny rozmiar tekstury to ok 8000.
Wiecie, kto ma problem z maksymalnym rozmiarem tekstury?
W najnowszej wersji testowej OG można to sprawdzić za pomocą ALT+F7
Cytat: sympatyk w Czerwiec 22, 2019, 02:47:29 PM
Ja już kompletnie się pogubiłem ..
.. która wersja suite z którym exe powinna być używana
Wedle mojej logiki. Jeśli coś testujesz, to możesz używać jakiejkolwiek wersji.
Ale jeśli przygotowujesz coś co będzie oficjalnie opublikowane, to IMHO powinieneś używać oficjalnej (w danym momencie) wersji.
Na przykład, ja używam kilka rożnych wersji Suite (do różnych celów), ale pliki efila edytuje wyłącznie w Suite 5.0.69.0 (25 Nov 2018). Ponieważ tą wersje uważam za najbardziej kompatybilną z oficjalnym silnikiem.
Cytat: sympatyk w Czerwiec 22, 2019, 02:47:29 PM
No i te nieszczęsne SDL2 - wielkość tekstury do obsłużenia od czego zależy?
Od karty graficznej i jej możliwości?, od pamięci (ram)?
Zbyt mało wiem o SDL2 i o sposobie w jaki Luis rozwiązał te kwestie w kodzie, by wypowiedzieć się precyzyjnie.
Rozmiar obsługiwanej tekstury teoretycznie zależy od pamięci ram karty graficznej (192MB dla tekstury 8192*8192 24bit).
Problem w tym, że niektóre zintegrowane karty mimo wystarczającej ilości pamięci (współdzielą pamięć ram komputera) mają sprzętowe ograniczenie maksymalnego rozmiaru tekstury (4096*4096).
Z tego co czytałem o SDL2 (analizowałem temat dość pobieżnie) to przy sprzętowym renderingu, niezależnie od podejścia (nawet przy dzieleniu tekstury na kawałki), biblioteka próbuje całą teksturę wrzucić do pamięci karty graficznej. Dlatego wątpię by Luis był w stanie łatwo to naprawić.
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 03:17:24 PM
AI 2.0 ma tą brzydką cechę...
Nie bronię AI 2.0, tylko wstecznej kompatybilności.
Nie chce odbierać ludziom możliwości gry (nawet przy gorszym AI).
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 03:17:24 PM
IMHO downgreadowanie AI ma mały sens bo AI będzie się zachowywać beznadziejnie. Kampania będzie grywalna jako i teraz jest grywalna.
Pisałem o downgrade'owaniu tylko w przypadku OpenGenDD.
Silnik OpenGenDD wczytałby scenariusz, stwierdził że ustawione jest AI 3.0, i automatycznie zamienił jest na AI 2.0, tak by możliwa była rozgrywka.
Skoro OpenGenDD czyta nową strukturę plików, w tym nowe dodatki (mimo że ich nie używa), to nie widzę przeciwwskazań by czytał informacje o nowym AI (ale ją ignorował, i zastępował wcześniejszą wersją).
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 03:29:27 PM
W najnowszej wersji testowej OG można to sprawdzić za pomocą ALT+F7
Niezbyt wiele informacji:
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/max_texture.JPG)
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 01:35:15 PM
Cytat: Waldzios w Czerwiec 22, 2019, 01:26:22 PM
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 12:30:24 PM
Kampania używa AI 3.0, która jest w wersji rozwojowej.
Sprawdzałeś co się stanie jeśli ktoś używa OpenGenDD? Takich osób nadal jest sporo...
W ogóle się nie uruchomi.
Przed chwila sprawdziłem OpenGenDD (version 0.90.61.5 stable) i wbrew temu co napisałeś, kampanie z AI 3.0 się uruchamiają.
Tak jak sugerowałem wcześniej, silnik korzysta w zamian z AI 2.0.
Cytat: Jaro w Czerwiec 22, 2019, 03:17:24 PM
Oficjalna wersja OpenGen 0.93.x spodziewana jest w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
Oficjalna wersja się pojawiła, ale AI 3.0 nadal ma status rozwojowy (Dev).
To dobrze że działa. Ja testowałem na OG_DD 0.90.61.2 wersji od Kowdara.
Nie słyszałem o planach ukończenia AI 3.0