Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html)
Tym razem krótka i przyjemna kampania w dżungli.
Ciekawa, krótka i całkiem przyjemna dla szybkiej rozrywki.
Biorąc pod uwagę briefingi, to należy uznawać iż tym razem to kampania w trochę innej skali niż zwykle.
Dana ikona to raczej pluton żołnierzy, pojedyncze działa, czołgi i samoloty, a nie jak jesteśmy przyzwyczajeni bataliony, itd.
Ale gra się różnie klimatycznie ... zapewne scenariusze trochę naciągane w stosunku do rzeczywistości, ale to dla przecież dla przyjemności grania. Miłej rozrywki życzę.
Uwaga: kampania wykorzystuje 4 mapy Wietnamu autorstwa Sympatyka, są umieszczone w archiwum z kampanią i należy je skopiować tak jak są, czyli do katalogu MAP w katalogu danego EFILE_
(a jak ktoś bardzo chce to może także do głównego katalogu MAP, gra sobie tez z tym poradzi :) )
Oczywiście kampania jest konwersją z PeG i w tamtejszym katalogu EFILE docelowo się znajdzie.
Kampania bez CAP'u i bez auto uzupełniania jak to ostatnio praktykuję.
Kampania wymaga co najmniej efile OpenGus 6.9.9.j
Przebieg kampanii:Campaign: D11_dai * D11 BATTLE OF DAI DO v.4.0
File Scenario Date BV V TV L Map
0 D11_DaiDo1.xscn Dai-Do-Part 1 Apr 29, 1968 1 1 1 0 d11_1.png
1 D11_DaiDo2.xscn Dai-Do-Part 2 Apr 30, 1968 2 2 2 1 d11_2.png
2 D11_DaiDo3.xscn Dai-Do-Part 3 May 1, 1968 3 3 3 2 d11_3.png
3 D11_DaiDo4.xscn Dai-Do-Part 4 May 2, 1968 Win Win Win 3 d11_4.png
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 D11_DaiDo1.xscn Dai-Do-Part 1 23 8347 Defensive 12 2112
1 D11_DaiDo2.xscn Dai-Do-Part 2 27 12400 Defensive 27 5573
2 D11_DaiDo3.xscn Dai-Do-Part 3 61 34897 Defensive 65 17927
3 D11_DaiDo4.xscn Dai-Do-Part 4 67 35913 Defensive 77 24962
To bardzo stare mapy ..
Ciekaw jestem czym zastąpiłeś teren "pola" ( jest ich dużo) - bo w OG nie ma takiego terenu ... ;)
Nawet się nad tym nie zastanawiałem. Suite zrobił automatyczną konwersję. Podejrzewam, że zamienił na teren "clear".
Te mapy są trochę za ciemne, kontrastowe ... we wioskach/miasteczkach jednostek prawie nie widać, mocno trzeba się przyglądać. Ale da się grać ...
No tak te mapy były przeznaczone tylko i wyłącznie dla PEG - dlatego nie mają numerów ...
Są to mapy "bezskalowe" - dostawałem plik *.map - i robiłem ..
Ikony jednostek były trochę większe niż w Og i mocno kolorowe i wyglądało to jako tako ;D
Micha uznał, ze są dobre i tak się potoczyło ..
Piszesz, ze nie widać dobrze jednostek --> Wietnam słyną z wojny partyzanckiej ... ;D Jakby łatwo było, to wojna nie trwała by tyle lat. Wszyscy chcą urealnienia sprzętu, tabeli ruchu, a co z mapami ... może tak są bardziej realistyczne :laff
Dla graczy przyzwyczajonych grać na mapach Pg2 - jest to na pewno przejście ... >:D
Jeśli byś zmierzał coś robić z terenem - w/g mnie pola by można konwertować na mix --> bagna + bocage + wertepy
To można by jakąś mapkę pokombinować ...
Cytat: sympatyk w Październik 30, 2017, 02:59:39 PM
Jeśli byś zmierzał coś robić z terenem - w/g mnie pola by można konwertować na mix --> bagna + bocage + wertepy
To można by jakąś mapkę pokombinować ...
Można spróbować ustawić początkowe warunki na 'mud' (błoto), to powinno porządnie namieszać w jakości terenu...;
CytatSuite zrobił automatyczną konwersję. Podejrzewam, że zamienił na teren "clear".
Przyjrzałem się konwersji --> jest
jungle --> BOCCAGE
rice felds --> SWAMP, a więc jednak nie CLEAR ;)
Zrobiłem nowy rysunek do pierwszego scena jako test (Rysunek do zamiany d11_1.png)
Zamieniłem zgodnie z mapx
jungle --> BOCCAGE
rice felds --> SWAMP
Proszę zwrócić szczególną uwagę na teren BOCCAGE --> czy takie odwzorowanie jest ok? ;)
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet_OG.jpg
Cytat: kowdar w Październik 29, 2017, 10:28:42 PM
Te mapy są trochę za ciemne, kontrastowe ... we wioskach/miasteczkach jednostek prawie nie widać, mocno trzeba się przyglądać. Ale da się grać ...
Zmniejszyłem trochę domki, no i chyba teraz jest jaśniejsza ... Dalsze przeróbki jeśli będzie zapotrzebowanie .... ???
Teraz pytanie
Warto robić takie przeróbki?
Mapa jest faktycznie lepsza? (jasność, kolor, technika) ???
Darku, a z tą kampanią nie dostałeś plików txt?
A daj link do starej mapy to sobie porównam...
Nie pobierałem tychkonwersji...
Na początku było coś takiego
https://drive.google.com/file/d/1MzthcDFSBQM9VpisC_0-ithFC-A8TLwr/view?usp=sharing
Najpierw zrobiłem tak
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet.png
następnie ( okazało się, że mają być wiejskie domki)
https://drive.google.com/file/d/1GG93_RhI2-ygXJlthIg5NEorXiQQ5SLS/view?usp=sharing
Zależy mi na opinii o terenie zarośla ( BOCCAGE) ;)
I Ty pytasz czy warto? Oczywiście że tak. Mapa wygląda dużo lepiej. Dzień do nocy. Bocage wygląda wg. mnie super. Resztę będzie można ocenić w grze. Robisz kawał dobrej roboty
:toast
Zgadzam się z Jaro nowe wydanie mapy jest dużo lepsze :clap
No skoro lepsze to następny scen - rysunek przerobiony - zastępuje on D11_2.png
Dorobiłem 2 porty
Trzy jednostki są ustawione na oceanie(był poprzednio) bez transportu ???
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/2Vietnam_OG.jpg
A tak - pytanie było podchwytliwe - " czy warto przerabiać? " --> bo jak warto - to znaczy, że zagracie - bo inaczej nie warto :laff
Cytat: sympatyk w Styczeń 30, 2018, 07:56:58 PM
Darku, a z tą kampanią nie dostałeś plików txt?
Piszesz o plikach z nazwami na mapach czy breifingach ?
To co było w oryginałach ściągniętych ze strony http://www.peoplesgeneral.de/, to wszystko zamieściłem w konwersji.
Tak - chodziło mi o nazwy wsi i rzek ... Jeśli nie było, to może ktoś się na tym zna .. tz. wie jakie to nazwy ..
Cytat: sympatyk w Styczeń 31, 2018, 09:52:09 PM
A tak - pytanie było podchwytliwe - " czy warto przerabiać? " --> bo jak warto - to znaczy, że zagracie - bo inaczej nie warto :laff
Jeśli dziś nie gram to zagram jutro albo pojutrze. Ale jak mapy będą brzydkie, to nie zagram w ogóle lub na kafelkach.
Ps
Tak tak, ostatnio kafelki mi się przejadły i grałem na normalnych mapach.
Trzecia mapa do 3 scenariusza
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/3Vietnam_OG.jpg
Ostatnia 4 mapka (rysunek)
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/4Dai_OG.jpg
Moje uwagi - jeśli można ;) do kampanii
Odziedziczone po Peg i PG2
Drogi - każdy hex w każdym możliwym kierunku - to "nie po mojemu"
Pierwsza kolumna - bez terenu
Rysunek w kilku poszczególnych hex jest inny niż teren ( dotyczy wszystkich mapek)
Dziękuję wszystkim za opinie i uwagi :toast
Będę nudny, ale nieco nasycenie kolorów bym zdjął.
Dla Wszystkich, którzy wolą mapy w stylu PG2 ...
Jak zdjąć nasycenie kolorów/jaskrawość?
Najprościej
Pobieramy program Irfanview
Wczytujemy plik do zmiany
Polecenia --> Obraz --> Zmiana naświetlenia/koloru (Shift + G) --> suwak nasycenie ( od 0 do - / + 255)
Poniżej przykład (3 różne wartości - środkowy = - 150)
http://opengeneral.pl/upload/Jaskrawosc.jpg
To samo uzyskamy za pomocą programu PhotoScape
Jasność/kolor --> wykres nasycenia (płynna zmiana linii wykresu)
W obu przypadkach spodziewany efekt widzimy w oknie podglądu ...
Zostaje tylko podmienić rysunek w katalogu Map gry ...... lub wszystko to wykonać na pliku w tym katalogu ;D
Oczywiście można przy okazji zmienić inne parametry .. >:D
Chyba trzecia jest optymalna.
Cytat: Zsamot w Luty 07, 2018, 08:41:44 AM
Będę nudny, ale nieco nasycenie kolorów bym zdjął.
Cytat: Zsamot w Luty 13, 2018, 01:22:15 AM
Chyba trzecia jest optymalna.
Specjalnie dla Generała Zsamota
Po zmiejszeniu nasycenia -170
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/2Vietnam_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/3Vietnam_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/4Dai_OGsz.jpg
To samo dla D14 ...
Dziękuję.
Są idealne.
Tylko albo aż. ;)
Mam pytanie?
Czy zamierzony jest brak transportu helikopterowego dla jednostek Seals , SF, Air Cavalary 1965.
kupiłem te jednostki i żadna nie mogła użyć tego typu transportu ;D.
Posiłki, które przybywają używają transportu helikopterowego :)
Wydaje mi się to dziwne ???
Cytat: Mario w Kwiecień 20, 2018, 09:34:38 PM
Mam pytanie?
Czy zamierzony jest brak transportu helikopterowego dla jednostek Seals , SF, Air Cavalary 1965.
kupiłem te jednostki i żadna nie mogła użyć tego typu transportu ;D.
Posiłki, które przybywają używają transportu helikopterowego :)
Wydaje mi się to dziwne ???
W kampanii wykorzystane są listy zakupów do stworzenia mix'u jednostek 'US Marines' i 'US Army', pod flagą 'US Marines'.
Problem w tym, że listy zakupów są świetne do ograniczania listy jednostek, ale nie specjalnie sprawdzają się przy jej rozszerzaniu, szczególnie o jednostki innej nacji. Problemy pojawiają się zwłaszcza przy niekompatybilnych transportach nieorganicznych.
W tym przypadku, jednostki helikopterowe 'US Army', kupione pod flagą 'US Marines', próbują skorzystać z transportu HTP, ale nie znajdują odpowiedniego na liście 'US Marines', w efekcie im się nie udaje.
Co o rozwiązań.
Z poziomu kampanii, można dodać 'US Army' jako drugą nacje, to powinno doraźnie zagwarantować brakujące HTP.
Z poziomu efila, można zdublować transporty HTP 'US Army' w nacji 'US Marines' i uzgodnić wagi transportowe.
Dzięki za odpowiedź :)
Na dzień dzisiejszy łatwiejsza wydaje się opcja 1.
Darku jeśli masz chwilę czasu to dodaj jako drugą nację 'US Army' :)
Zagram jeszcze raz z poprawkami.
Za późno, już poprawiłem efila ;) .
Pliki efila: GusOpen6912.zip (https://www.dropbox.com/sh/d3qjnqp0gdd28xt/AADJpgf1sovNrB4EcnXG3WQ9a?dl=0);
Poprawka powinna wyeliminować wszelkie problemy z transportami HTP oraz ATP, dla zamiennie stosowanych jednostek 'USA' i 'US Marines'.
Niestety, połączenia innych nacji nadal pozostaną potencjalnie konfliktowe.
Jesteś szybki ;), dzięki :)
Działa, no to zagram jeszcze raz i wypróbuję piechotę helikopterową(zastosuję inną taktykę). :)
Jeszcze raz dzięki :)