Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian => Wątek zaczęty przez: kowdar w Październik 29, 2017, 06:42:35 PM

Tytuł: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Październik 29, 2017, 06:42:35 PM
Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"

http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_vii.html)

Tym razem krótka i przyjemna kampania w dżungli.
Ciekawa, krótka i całkiem przyjemna dla szybkiej rozrywki.
Biorąc pod uwagę briefingi, to należy uznawać iż tym razem to kampania w trochę innej skali niż zwykle.
Dana ikona to raczej pluton żołnierzy, pojedyncze działa, czołgi i samoloty, a nie jak jesteśmy przyzwyczajeni bataliony, itd.
Ale gra się różnie klimatycznie ... zapewne scenariusze trochę naciągane w stosunku do rzeczywistości, ale to dla przecież dla przyjemności grania. Miłej rozrywki życzę.

Uwaga: kampania wykorzystuje 4 mapy Wietnamu autorstwa Sympatyka, są umieszczone w archiwum z kampanią i należy je skopiować tak jak są, czyli do katalogu MAP w katalogu danego EFILE_
(a jak ktoś bardzo chce to może także do głównego katalogu MAP, gra sobie tez z tym poradzi :) )

Oczywiście kampania jest konwersją z PeG i w tamtejszym katalogu EFILE docelowo się znajdzie.
Kampania bez CAP'u i bez auto uzupełniania jak to ostatnio praktykuję.
Kampania wymaga co najmniej efile OpenGus 6.9.9.j

Przebieg kampanii:
Campaign: D11_dai * D11 BATTLE OF DAI DO v.4.0
   File                 Scenario         Date           BV   V  TV    L  Map
0 D11_DaiDo1.xscn      Dai-Do-Part 1    Apr 29, 1968    1   1   1    0  d11_1.png
1 D11_DaiDo2.xscn      Dai-Do-Part 2    Apr 30, 1968    2   2   2    1  d11_2.png
2 D11_DaiDo3.xscn      Dai-Do-Part 3    May  1, 1968    3   3   3    2  d11_3.png
3 D11_DaiDo4.xscn      Dai-Do-Part 4    May  2, 1968  Win Win Win    3  d11_4.png

Slot   ScenFile       ScenTitle       P1.Units    P1.Army   P2.Stance   P2.Units    P2.Army
0   D11_DaiDo1.xscn    Dai-Do-Part 1   23          8347      Defensive   12          2112
1   D11_DaiDo2.xscn    Dai-Do-Part 2   27          12400     Defensive   27          5573
2   D11_DaiDo3.xscn    Dai-Do-Part 3   61          34897     Defensive   65          17927
3   D11_DaiDo4.xscn    Dai-Do-Part 4   67          35913     Defensive   77          24962
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Październik 29, 2017, 09:31:57 PM
To bardzo stare mapy ..
Ciekaw jestem czym zastąpiłeś teren "pola" ( jest ich dużo) - bo w OG nie ma takiego terenu ...  ;)
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Październik 29, 2017, 10:28:42 PM
Nawet się nad tym  nie zastanawiałem. Suite zrobił automatyczną konwersję. Podejrzewam, że zamienił na teren "clear".
Te mapy są trochę za ciemne, kontrastowe ... we wioskach/miasteczkach jednostek prawie nie widać, mocno trzeba się przyglądać. Ale da się grać ...
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Październik 30, 2017, 02:59:39 PM
No tak te mapy były przeznaczone tylko i wyłącznie dla PEG - dlatego nie mają numerów ...
Są to mapy "bezskalowe" - dostawałem plik *.map  - i robiłem ..
Ikony jednostek były trochę większe niż w Og i mocno kolorowe i wyglądało to jako tako  ;D
Micha uznał, ze są dobre i tak się potoczyło ..
Piszesz, ze nie widać dobrze jednostek --> Wietnam słyną z wojny partyzanckiej ...  ;D Jakby łatwo było, to wojna nie trwała by tyle lat. Wszyscy chcą urealnienia sprzętu, tabeli ruchu, a co z mapami ... może tak są bardziej realistyczne  :laff
Dla graczy przyzwyczajonych grać na mapach Pg2 - jest to na pewno przejście   ... >:D

Jeśli byś zmierzał coś robić z terenem  - w/g mnie pola by można konwertować na mix --> bagna + bocage + wertepy
To można by jakąś mapkę pokombinować ...
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Październik 30, 2017, 03:04:01 PM
Cytat: sympatyk w Październik 30, 2017, 02:59:39 PM
Jeśli byś zmierzał coś robić z terenem  - w/g mnie pola by można konwertować na mix --> bagna + bocage + wertepy
To można by jakąś mapkę pokombinować ...
Można spróbować ustawić początkowe warunki na 'mud' (błoto), to powinno porządnie namieszać w jakości terenu...;
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Październik 30, 2017, 05:04:15 PM
CytatSuite zrobił automatyczną konwersję. Podejrzewam, że zamienił na teren "clear".

Przyjrzałem się konwersji --> jest
jungle --> BOCCAGE
rice felds --> SWAMP, a więc jednak nie CLEAR  ;)



Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 30, 2018, 07:56:58 PM
Zrobiłem nowy rysunek do pierwszego scena jako test (Rysunek do zamiany d11_1.png)
Zamieniłem zgodnie z mapx
jungle --> BOCCAGE
rice felds --> SWAMP
Proszę zwrócić szczególną uwagę na teren BOCCAGE --> czy takie odwzorowanie jest ok?   ;)

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet_OG.jpg

Cytat: kowdar w Październik 29, 2017, 10:28:42 PM
Te mapy są trochę za ciemne, kontrastowe ... we wioskach/miasteczkach jednostek prawie nie widać, mocno trzeba się przyglądać. Ale da się grać ...

Zmniejszyłem trochę domki, no i chyba teraz jest jaśniejsza ...  Dalsze przeróbki jeśli będzie zapotrzebowanie ....   ???

Teraz pytanie
Warto robić takie przeróbki?
Mapa jest faktycznie lepsza? (jasność, kolor, technika)  ???

Darku, a z tą kampanią nie dostałeś plików txt?


Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Styczeń 30, 2018, 08:00:10 PM
A daj link do starej mapy to sobie porównam...
Nie pobierałem tychkonwersji...
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 30, 2018, 09:10:52 PM
Na początku było coś takiego
https://drive.google.com/file/d/1MzthcDFSBQM9VpisC_0-ithFC-A8TLwr/view?usp=sharing

Najpierw zrobiłem tak
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet.png

następnie ( okazało się, że mają być wiejskie domki)
https://drive.google.com/file/d/1GG93_RhI2-ygXJlthIg5NEorXiQQ5SLS/view?usp=sharing

Zależy mi na opinii o terenie zarośla ( BOCCAGE)  ;)

Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Styczeń 30, 2018, 09:18:48 PM
I Ty pytasz czy warto? Oczywiście że tak. Mapa wygląda dużo lepiej. Dzień do nocy. Bocage wygląda wg. mnie super. Resztę będzie można ocenić w grze. Robisz kawał dobrej roboty
:toast
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Styczeń 30, 2018, 11:29:00 PM
Zgadzam się z Jaro nowe wydanie mapy jest dużo lepsze :clap
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 31, 2018, 09:52:09 PM
No skoro lepsze to następny scen - rysunek przerobiony - zastępuje on D11_2.png
Dorobiłem 2 porty
Trzy jednostki są ustawione na oceanie(był poprzednio) bez transportu  ???

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/2Vietnam_OG.jpg

A tak  - pytanie  było podchwytliwe - " czy warto przerabiać? " --> bo jak warto -  to znaczy, że zagracie - bo inaczej nie warto  :laff
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Styczeń 31, 2018, 10:08:55 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 30, 2018, 07:56:58 PM
Darku, a z tą kampanią nie dostałeś plików txt?

Piszesz o plikach z nazwami na mapach czy breifingach ?
To co było w oryginałach ściągniętych ze strony http://www.peoplesgeneral.de/, to wszystko zamieściłem w konwersji.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Styczeń 31, 2018, 10:22:02 PM
Tak - chodziło mi o nazwy wsi i rzek ... Jeśli nie było, to może ktoś się na tym zna .. tz. wie jakie to nazwy ..
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 01, 2018, 09:28:40 AM
Cytat: sympatyk w Styczeń 31, 2018, 09:52:09 PM
A tak  - pytanie  było podchwytliwe - " czy warto przerabiać? " --> bo jak warto -  to znaczy, że zagracie - bo inaczej nie warto  :laff

Jeśli dziś nie gram to zagram jutro albo pojutrze. Ale jak mapy będą brzydkie, to nie zagram w ogóle lub na kafelkach.
Ps
Tak tak, ostatnio kafelki mi się przejadły i grałem na normalnych mapach.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 01, 2018, 08:10:40 PM
Trzecia mapa do 3 scenariusza
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/3Vietnam_OG.jpg
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 03, 2018, 01:19:00 AM
Ostatnia 4 mapka (rysunek)
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/4Dai_OG.jpg

Moje uwagi - jeśli można  ;) do kampanii

Odziedziczone po Peg i PG2
Drogi - każdy hex w każdym możliwym kierunku - to "nie po mojemu"
Pierwsza kolumna - bez terenu
Rysunek w kilku poszczególnych hex jest inny niż teren ( dotyczy wszystkich mapek)

Dziękuję wszystkim za opinie i uwagi  :toast
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 07, 2018, 08:41:44 AM
Będę nudny, ale nieco nasycenie kolorów bym zdjął.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 09, 2018, 12:17:33 PM
Dla Wszystkich, którzy wolą mapy w stylu PG2 ...

Jak zdjąć nasycenie kolorów/jaskrawość?

Najprościej
Pobieramy program Irfanview
Wczytujemy plik do zmiany
Polecenia --> Obraz --> Zmiana naświetlenia/koloru (Shift + G) --> suwak nasycenie ( od 0 do - / + 255)

Poniżej przykład (3 różne wartości - środkowy = - 150)
http://opengeneral.pl/upload/Jaskrawosc.jpg

To samo uzyskamy za pomocą programu PhotoScape
Jasność/kolor --> wykres nasycenia (płynna zmiana linii wykresu)

W obu przypadkach spodziewany efekt widzimy w oknie podglądu ...
Zostaje tylko podmienić rysunek w katalogu Map gry ......  lub wszystko to wykonać na pliku w tym katalogu  ;D

Oczywiście można przy okazji zmienić inne parametry .. >:D
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 13, 2018, 01:22:15 AM
Chyba trzecia jest optymalna.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 17, 2018, 02:19:11 PM
Cytat: Zsamot w Luty 07, 2018, 08:41:44 AM
Będę nudny, ale nieco nasycenie kolorów bym zdjął.

Cytat: Zsamot w Luty 13, 2018, 01:22:15 AM
Chyba trzecia jest optymalna.

Specjalnie dla Generała Zsamota
Po zmiejszeniu nasycenia -170

http://www.opengeneral.pl/sympatyk/1viet_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/2Vietnam_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/3Vietnam_OGsz.jpg
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/4Dai_OGsz.jpg

To samo dla D14 ...
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 24, 2018, 10:01:02 PM
Dziękuję.
Są idealne.
Tylko albo aż. ;)
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 20, 2018, 09:34:38 PM
Mam pytanie?
Czy zamierzony jest brak transportu helikopterowego dla jednostek Seals , SF, Air Cavalary 1965.
kupiłem te jednostki i żadna nie mogła użyć tego typu transportu ;D.
Posiłki, które przybywają używają transportu helikopterowego :)
Wydaje mi się to dziwne ???
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Kwiecień 21, 2018, 11:25:42 AM
Cytat: Mario w Kwiecień 20, 2018, 09:34:38 PM
Mam pytanie?
Czy zamierzony jest brak transportu helikopterowego dla jednostek Seals , SF, Air Cavalary 1965.
kupiłem te jednostki i żadna nie mogła użyć tego typu transportu ;D.
Posiłki, które przybywają używają transportu helikopterowego :)
Wydaje mi się to dziwne ???
W kampanii wykorzystane są listy zakupów do stworzenia mix'u jednostek 'US Marines' i 'US Army', pod flagą 'US Marines'.
Problem w tym, że listy zakupów są świetne do ograniczania listy jednostek, ale nie specjalnie sprawdzają się przy jej rozszerzaniu, szczególnie o jednostki innej nacji. Problemy pojawiają się zwłaszcza przy niekompatybilnych transportach nieorganicznych.

W tym przypadku, jednostki helikopterowe 'US Army', kupione pod flagą 'US Marines', próbują skorzystać z transportu HTP, ale nie znajdują odpowiedniego na liście  'US Marines', w efekcie im się nie udaje.

Co o rozwiązań.
Z poziomu kampanii, można dodać 'US Army' jako drugą nacje, to powinno doraźnie zagwarantować brakujące HTP.
Z poziomu efila, można zdublować transporty HTP 'US Army' w nacji  'US Marines' i uzgodnić wagi transportowe.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 21, 2018, 03:18:15 PM
Dzięki za odpowiedź :)
Na dzień dzisiejszy łatwiejsza wydaje się opcja 1.
Darku jeśli masz chwilę czasu to dodaj jako drugą nację  'US Army' :)
Zagram jeszcze raz z poprawkami.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Kwiecień 21, 2018, 07:05:55 PM
Za późno, już poprawiłem efila ;) .

Pliki efila: GusOpen6912.zip (https://www.dropbox.com/sh/d3qjnqp0gdd28xt/AADJpgf1sovNrB4EcnXG3WQ9a?dl=0);

Poprawka powinna wyeliminować wszelkie problemy z transportami HTP oraz ATP,  dla zamiennie stosowanych jednostek  'USA' i 'US Marines'.

Niestety, połączenia innych nacji nadal pozostaną potencjalnie konfliktowe.
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 21, 2018, 07:56:13 PM
Jesteś szybki ;), dzięki  :)
Tytuł: Odp: Kampania D11 "Bitwa o Dai Do"
Wiadomość wysłana przez: Mario w Kwiecień 21, 2018, 08:03:41 PM
Działa, no to zagram jeszcze raz i wypróbuję  piechotę helikopterową(zastosuję inną taktykę). :)
Jeszcze raz dzięki :)