Gram ja sobie dziś testowo scenariusz morski i odkryłem chyba jakiś bug w grze...zobaczcie na screen poniżej:
(http://img223.imageshack.us/img223/3635/sytuacjaab6.jpg)
To nie fotomontaż ! W jednej chwili miałem staty 8:0 a kilka sekund później gdy "zjechałem" myszką z celu i ponownie nakierowałem kursor z 8:0 zrobiło się 0:0...??!! :o Myślę sobie OK - może kolejny bug w grze ale teraz najlepsze - strzeliłem (tym niszczycielem obok) i ŻADNEJ REAKCJI...dosłownie NIC: nie było ani symbolu graficznego wystrzału ani żadnych szkód...o co chodzi ??!! ???
Czy ktoś wcześniej spotkał się z taką dziwną sytuacją ??
Kto pyta nie błądzi - ale pisałem o tym niedawno na PSFF
Atakowałeś okręt podwodny - a on potrafi zwiać (pójść w zanurzenie). Jak popatrzysz na górną ramkę okna gry - tam gdzie pojawia się na przykład napis "Suprised!", zobaczysz w takiej sytuacji napis: "Submarine Evades", czyli "łódź podwodna uciekła!" - tak po prostu ma.... Dlatego nie pokazuje statystyk.
Aaaaa....dzięki za wyjaśnienie - heh nie znałem PG2 od tej strony
Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2007, 10:17:38 PMzobaczysz w takiej sytuacji napis: "Submarine Evades", czyli "łódź podwodna uciekła!" - tak po prostu ma.... Dlatego nie pokazuje statystyk.
Hmm...ale u mnie się chyba nic nie wyświetliło...muszę sprawdzić jeszcze raz. A tak w ogóle to czemu zmienia się ten "celownik" ?? ??? Czyli jak jest 8:0 to znaczy że trafię a jak 0:0 że nie ?? ;D i jeszcze jedno pytanie: jak ma się "ucieczka" uboota do ataku z powietrza...wtedy też może uciec ??
czesc
to normalne. czesto tak mialem bo kiedys lubialem czesciej grywac kampanie morskie i na pacyfiku. okrety podwodne czesto lubia uciekac (schodzic pod wode) jak atakujesz je bombowcami albo niszczycielami. i niewazne czy pokazuje Ci 0:8 czy 0:0. bo czasami Ci sie uda a czasami ucieka. z moich obserwacji wynika ze jest pol na pol z lekkiem wskazaniem na niekorzysc okretu podwodnego (zwlaszcza jak atakuje bombowcami).
POZDRAWIAM!!!
Ervin von Rommel
Cytatczemu zmienia się ten "celownik" ??
Tak jest w całym PG2 - zauważ kiedyś, jak będziesz grał artylerią samobieżną. Kiedy działo będzie jechać na miejsce, najedź celownikiem na jego potencjalny cel. Też zobaczysz statystyki, choć po dojechaniu na miejsce oczywiście znikną, bo działo po ruchu nie może strzelać.
To samo w czasie podjeżdżania czołgiem - na moment wyświetlą się statystyki strzału z 2 heksów, choć będzie to czołg strzelający z jednego heksa.
W przypadku łodzi podwodnej też wyświetlają się przez moment takie chwilowe statystyki, bez uwzględnienia realnej sytuacji. Nie przejmuj się tym.
A propos - Ervin - oglądałeś te moje okręty? Pilnie potrzebuję konsultacji w sprawie zasięgu dział, bo widzę że marynistyczne scenariusze się robią na moim efilu, a tam w tej chwili zasięgi są ustawione w/g wartości bezwzględnych. jak co to dawaj na PSFF.
A jeśli chodzi o kampanię morską, to właśnie jedną zrobiłem, ale się wkurzyłem i skasowałem - zrobię jeszcze raz. ;D
altylerja okrętowa w zależności od kalibru dział i typu miała zasięg różny nawet dla tych samych kalibrów.
ale upraszczając
460 mm (Yamato) ok 42 km
406 mm zasięg podobny
380 mm do 280mm w zależności od państwa i czasu wytwarzania od 28km do ok 35km
180mm do 210mm ponad 20km
150 zrużnicowany w zależności od typu do 18 km
Cytat: Janus w Październik 11, 2007, 11:15:24 PM
altylerja okrętowa w zależności od kalibru dział i typu miała zasięg różny nawet dla tych samych kalibrów.
ale upraszczając
460 mm (Yamato) ok 42 km
406 mm zasięg podobny
380 mm do 280mm w zależności od państwa i czasu wytwarzania od 28km do ok 35km
180mm do 210mm ponad 20km
150 zrużnicowany w zależności od typu do 18 km
Ale to są zasięgi maksymalne, ścisle teoretyczne, a prawdziwe, efektywne, to zupełnie inna bajka, zwłaszcza uwzględniwszy przyrządy celowniecze, radary, bądź ich brak na okrętach.