A mi się gra wywala przy próbie pobrania map przy mapie 1323.
Spróbuj po prostu pobrać sobie ręcznie z http://www.gilestiel.eu/mapfinder/ i wrzucić do katalogu MAP
Rozpakowałem. Ale nadal pokazuje że nic z tego. Nie wiem o co chodzi. Może nazwy są inne.
Cytat: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 12:15:55 PM
Rozpakowałem. Ale nadal pokazuje że nic z tego. Nie wiem o co chodzi. Może nazwy są inne.
Rozpakowałeś :huh?. Tam nie powinno być nic do rozpakowania...
Spróbuj pobrać bezpośrednio stąd: 1323.jpg (http://www.opengeneral.pl/map/1323.jpg) i wrzucić do katalogu MAP
@ Primus 71
Interesują mnie wszystkie okoliczności, jak do tego doszło
Można prosić o bardziej precyzyjne opisy?
Gra to pobiera czy suite? itp. ...
Waldzios dzięki zadziałało. Oczywiście wywala się na kolejnych mapach.
Pobieram przez grę. Pojawiają się komunikaty jak w sricnach w tym i poprzednim poście
Sprawdź zawartość pliku map_server.ini (lub czy w ogóle plik posiadasz) . Powinien znajdować się w głównym katalogu gry.
Właściwy plik możesz pobrać stąd: map_server.ini (http://www.opengeneral.pl/upload/map_server.ini).
Uwaga:
Pozwoliłem sobie podmienić ten pilk map_server.ini bo był nieprawidłowy.
Jego dobra zawartość powinna być:
opengeneral.pl/map
* luis-guzman.com
Chyba nie w tym rzecz ...
A, którego silnika gry używasz?
.. Bo ta kampania jest na wersję sdl, a dla zapisów ostatniej suite takiego brak ...
Serwer map --> map_server.ini. działa tylko dla wersji sdl prawidłowo ..
Ponad to proszę nie pobierać map do gry od http://www.gilestiel.eu/mapfinder/ --> część map ma inne wymiary --> jest to pokłosie ostatniej kolumny --> mapy o szerokości 3135px zostały ucięte do 3120 px !! i te są prawidłowe
Mapy należy pobierać tylko z
http://www.open-general.com i z http://www.opengeneral.pl/
Przykład
wyświetlasz i pobierasz mapę 1124
http://www.open-general.com/MapJpg/1124.jpg
lub
www.opengeneral.pl/map/1124.jpg
Na koniec popatrz na różnice między użytym silnikiem gry
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/werGry.jpg
Wedle raportów AAR Primus71 używa wersji 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018'.
Załączone screeny wydają się to potwierdzać.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/sdl2_nieodpowiada.JPG)
Ręcznie pobranie pliku załatwia sprawę. Więc wygląda że to problem z pobieraniem z serwera.
Osobiście używam wersji 'OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018 *' i nie zaobserwowałem problemów z pobieraniem map.
Wiec albo są wyraźne różnice między 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018' i 'OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018 *' w tej kwestii.
Albo Primus71 ma coś nie tak z plikiem map_server.ini.
Plik był teoretycznie taki jak u Wadziosa ale zmieniłem i wygląda że wszystkie mapy się wgrały. Dziękuję za pomoc.
A ja właśnie zrobiłem eksperyment - instalka od Luisa
Tylko dodany nasz katalog
Mapy ściągają się bez pliku- map_server.ini. On tylko zmienia kolejność przeglądanych serwerów
Mapy 500 też się ściągają, ale generowany jest również plik 500xx_sizecr.txt
Oczywiście ta ostatnia za pomocą Suite - bo tak daleko to nie grałem
A więc wygląda to na silnik ...
U mnie z ściąganiem map wszystko ok i nie było żadnych problemów z tym :)
CytatWedle raportów AAR Primus71 używa wersji 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018'.
Sam używam wersji
OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018, a mój plik
map_server.ini wygląda o tak:
opengeneral.pl/map
* luis-guzman.com
Ps.
zawsze można zagrać na kafelkach :P
Po pierwsze
@ Waldzios
Proszę o wydzielenie tej dyskusji o ściąganiu map z tego wątku i przeniesienie do jakiegoś istniejącego lub utworzenie nowego
Po drugie ... podsumowanie
Oficjalnych serwerów z mapami jest 4
1 - pierwszy jeszcze z czasów PG/PG2 - MapFinder (Gilestiel)
http://www.gilestiel.eu/mapfinder/
Tu przechowywane są mapy do wielkości 3150x3000px
Luis ma uprawnienia tylko do umieszczania map na tym serwerze
Ten serwer służy generalnie do prezentacji map i ręcznego pobierania
Uwaga - część map jest nieaktualna - nie wszystkie mapy mają właściwe wymiary,
2 - drugi serwer to niedawno uruchomiony (baza na JPs)
http://www.open-general.com
3 - trzeci serwer - serwer własny Luisa
luis-guzman.com
4 - czwarty serwer to serwer Kowdara
http://www.opengeneral.pl/
Normalnie do automatycznego pobierania map przeszukiwane są
- najpierw serwer 2 (http://www.open-general.com)
Jeśli nie znaleziono mapy(obrazka) - serwer 3 ( luis-guzman.com)
Teraz
Kto posiada w katalogu głównym gry plik - map_server.ini,
to
Podczas automatycznego pobierania map będzie przeszukiwany
- najpierw serwer 4 - ( serwer Kowdara) - http://www.opengeneral.pl/
Jeśli nie znaleziono mapy(obrazka) - serwer 3 ( luis-guzman.com)
map_server.ini działa prawidłowo tylko z grą w wersji SDL
Jeśli mapa nie zostanie znaleziona to
- może pobrać inną mapę - rozpoczynającą się pierwszą cyfrą
np. zamiast mapy 50019, lub 57, lub 578 --> mapę 5
Tylko na serwerze Kowdara taka zamiana nie następuje - powinien powiedzieć, że mapy nie ma i zaproponować kafelki ...
Są to informacje podane przez Luisa w październiku 2018 podczas testowania i wprowadzenia dla polskiej społeczności map_server.ini
Waldzios
dzięki za zrobienie porządku
Dzisiejszy wpis Luisa odnośnie kolejności przeszukiwania i ładowania grafiki
CytatActually, map's image is checked according this sequence:
Efile's MAP folder is checked the first, using the number/name stored in the scenario/save game
Then Efile's SCENARIO folder is checked, using the number/name stored in the scenario/save game
Finally the game MAP folder is checked, using the number/name stored in the scenario/save game
If no found yet and the name stored has the format "MAP##00" (old maps from PG2), then the number (##) is decoded and searched in game's MAP folder
If no found yet, the game tries to download from our repository
and if it cannot be downloaded the game tries to create a tiled-map for it, which can also fail if there is no way to figure the map size (missing #_sizeCR.txt.)
If the map doesn't starts with a number (it has just a name), it is way difficult for OG to set up a tiled map.
tłumacz G
W rzeczywistości obraz mapy jest sprawdzany zgodnie z następującą sekwencją:
Folder MAP Efile jest sprawdzany jako pierwszy, przy użyciu numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapis
Następnie sprawdza się folder SCENARIO Efile, używając numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapis
W końcu sprawdzany jest folder MAP gry, używając numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapisz
Jeśli jeszcze nie znaleziono, a zapisana nazwa ma format ?MAP ## 00? (stare mapy z PG2), numer (##) jest dekodowany i wyszukiwany w folderze MAP gry
Jeśli jeszcze nie znaleziono, gra próbuje pobrać z naszego repozytorium
a jeśli nie można go pobrać, gra próbuje utworzyć dla niego mapę kafelkową, która również może się nie powieść, jeśli nie ma możliwości obliczenia rozmiaru mapy (brak # _sizeCR.txt.)
Jeśli mapa nie zaczyna się od numeru (ma tylko nazwę), OG ma trudności z skonfigurowaniem kafelkowej mapy.
Zmienił się sposób przeszukiwania repozytorium map ..
... dowiedziałem się tego , przy okazji wątku
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&p=8357&sid=a306366583eebb700a9fe7ff22922601#p8353
Teraz w zamian za - map_server.ini, trzeba mieć - og_repos.ini
do pobrania
https://drive.google.com/file/d/12PXYfZai_RN3OGG-vIkyVetPxNQC8tEe/view?usp=sharing