Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Primus71 w Kwiecień 14, 2019, 09:15:16 PM

Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Primus71 w Kwiecień 14, 2019, 09:15:16 PM
A mi się gra wywala przy próbie pobrania map przy mapie 1323.
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Kwiecień 14, 2019, 09:40:02 PM
Spróbuj po prostu pobrać sobie ręcznie z http://www.gilestiel.eu/mapfinder/ i wrzucić do katalogu MAP
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 12:15:55 PM
Rozpakowałem. Ale nadal pokazuje że nic z tego. Nie wiem o co chodzi. Może nazwy są inne.
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Kwiecień 15, 2019, 01:24:56 PM
Cytat: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 12:15:55 PM
Rozpakowałem. Ale nadal pokazuje że nic z tego. Nie wiem o co chodzi. Może nazwy są inne.
Rozpakowałeś :huh?. Tam nie powinno być nic do rozpakowania... 

Spróbuj pobrać bezpośrednio stąd: 1323.jpg (http://www.opengeneral.pl/map/1323.jpg) i wrzucić do katalogu MAP
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Kwiecień 15, 2019, 04:22:28 PM
@ Primus 71
Interesują mnie wszystkie okoliczności, jak do tego doszło
Można prosić o bardziej precyzyjne opisy?
Gra to pobiera czy suite? itp.   ...
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 05:06:15 PM
Waldzios dzięki zadziałało. Oczywiście wywala się na kolejnych mapach.
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 05:16:29 PM
Pobieram przez grę. Pojawiają się komunikaty jak w sricnach w tym i poprzednim poście
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Kwiecień 15, 2019, 05:31:34 PM
Sprawdź zawartość pliku map_server.ini  (lub czy w ogóle plik posiadasz) . Powinien znajdować się w głównym katalogu gry.
Właściwy plik możesz pobrać stąd: map_server.ini (http://www.opengeneral.pl/upload/map_server.ini).
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Kwiecień 15, 2019, 06:29:45 PM
Uwaga:

Pozwoliłem sobie podmienić ten pilk map_server.ini bo  był nieprawidłowy.
Jego dobra zawartość powinna być:

opengeneral.pl/map
* luis-guzman.com
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Kwiecień 15, 2019, 06:37:31 PM
Chyba nie w tym rzecz ...
A, którego silnika gry używasz?

.. Bo ta kampania jest na wersję sdl, a dla zapisów ostatniej suite takiego brak ...
Serwer map --> map_server.ini. działa tylko dla wersji sdl prawidłowo ..
Ponad to proszę nie pobierać map do gry od http://www.gilestiel.eu/mapfinder/ --> część map ma inne wymiary --> jest to pokłosie ostatniej kolumny --> mapy o szerokości 3135px zostały ucięte do 3120 px !! i te są prawidłowe

Mapy należy pobierać tylko z
http://www.open-general.com i  z http://www.opengeneral.pl/

Przykład
wyświetlasz i pobierasz mapę 1124

http://www.open-general.com/MapJpg/1124.jpg
lub
www.opengeneral.pl/map/1124.jpg

Na koniec popatrz na różnice między użytym silnikiem gry
http://www.opengeneral.pl/sympatyk/werGry.jpg


Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Kwiecień 15, 2019, 06:58:21 PM
Wedle raportów AAR Primus71 używa wersji 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018'.

Załączone screeny wydają się to potwierdzać.
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/sdl2_nieodpowiada.JPG)

Ręcznie pobranie pliku załatwia sprawę. Więc wygląda że to problem z pobieraniem z serwera.

Osobiście używam wersji 'OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018  *' i nie zaobserwowałem problemów z pobieraniem map.

Wiec albo są wyraźne różnice między 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018' i 'OpenGen 0.92.0.5 * 9 Dec 2018  *' w tej kwestii.
Albo Primus71 ma coś nie tak z plikiem map_server.ini.

Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Primus71 w Kwiecień 15, 2019, 07:18:04 PM
Plik był teoretycznie taki jak u Wadziosa ale zmieniłem i wygląda że wszystkie mapy się wgrały. Dziękuję za pomoc.
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Kwiecień 15, 2019, 07:45:29 PM
A ja właśnie zrobiłem eksperyment - instalka od Luisa
Tylko dodany nasz katalog
Mapy ściągają się bez pliku-  map_server.ini. On tylko zmienia kolejność przeglądanych serwerów
Mapy 500 też się ściągają, ale generowany jest również plik 500xx_sizecr.txt
Oczywiście ta ostatnia za pomocą Suite - bo tak daleko to nie grałem
A więc wygląda to na silnik ...
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: Gvozdika w Kwiecień 16, 2019, 04:32:39 PM
U mnie z ściąganiem map wszystko ok i nie było żadnych problemów z tym :)

CytatWedle raportów AAR Primus71 używa wersji 'OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018'.

Sam używam wersji OpenGen 0.92.0.2 * 5 Dec 2018, a mój plik map_server.ini wygląda o tak:

opengeneral.pl/map
* luis-guzman.com


Ps. zawsze można zagrać na kafelkach :P
Tytuł: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Kwiecień 16, 2019, 06:11:10 PM
Po pierwsze
@ Waldzios
Proszę o wydzielenie tej dyskusji o ściąganiu map z tego wątku i przeniesienie do jakiegoś istniejącego lub utworzenie nowego

Po drugie ... podsumowanie
Oficjalnych serwerów z mapami jest 4
1 - pierwszy jeszcze z czasów PG/PG2 - MapFinder (Gilestiel)
http://www.gilestiel.eu/mapfinder/

Tu przechowywane są mapy do wielkości 3150x3000px
Luis ma uprawnienia tylko do umieszczania map na tym serwerze
Ten serwer służy generalnie do prezentacji map i ręcznego pobierania
Uwaga - część map jest nieaktualna - nie wszystkie mapy mają właściwe wymiary,

2 -  drugi serwer to niedawno uruchomiony (baza na JPs)
http://www.open-general.com

3 -  trzeci serwer - serwer własny Luisa
luis-guzman.com

4 - czwarty serwer to serwer Kowdara
http://www.opengeneral.pl/

Normalnie do automatycznego pobierania map przeszukiwane są
- najpierw serwer 2 (http://www.open-general.com)
Jeśli nie znaleziono mapy(obrazka) - serwer 3 ( luis-guzman.com)

Teraz
Kto posiada w katalogu głównym gry plik - map_server.ini,
to
Podczas automatycznego pobierania map będzie przeszukiwany
- najpierw serwer 4 - ( serwer Kowdara) -  http://www.opengeneral.pl/
Jeśli nie znaleziono mapy(obrazka) - serwer 3 ( luis-guzman.com)

map_server.ini działa prawidłowo tylko z grą w wersji SDL

Jeśli mapa nie zostanie znaleziona to
- może pobrać inną mapę  - rozpoczynającą się pierwszą cyfrą
np. zamiast mapy 50019, lub 57, lub 578 --> mapę 5

Tylko na serwerze Kowdara taka zamiana nie następuje - powinien powiedzieć, że mapy nie ma i zaproponować kafelki ...

Są to informacje podane przez Luisa w październiku 2018 podczas testowania i wprowadzenia dla polskiej społeczności  map_server.ini

Tytuł: Odp: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Kwiecień 16, 2019, 09:31:47 PM
Waldzios
dzięki za zrobienie porządku
Tytuł: Odp: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Maj 30, 2019, 09:35:55 PM
Dzisiejszy wpis Luisa odnośnie kolejności przeszukiwania i ładowania grafiki

CytatActually, map's image is checked according this sequence:

    Efile's MAP folder is checked the first, using the number/name stored in the scenario/save game
    Then Efile's SCENARIO folder is checked, using the number/name stored in the scenario/save game
    Finally the game MAP folder is checked, using the number/name stored in the scenario/save game
    If no found yet and the name stored has the format "MAP##00" (old maps from PG2), then the number (##) is decoded and searched in game's MAP folder
    If no found yet, the game tries to download from our repository
    and if it cannot be downloaded the game tries to create a tiled-map for it, which can also fail if there is no way to figure the map size (missing #_sizeCR.txt.)

If the map doesn't starts with a number (it has just a name), it is way difficult for OG to set up a tiled map.

tłumacz G

W rzeczywistości obraz mapy jest sprawdzany zgodnie z następującą sekwencją:

     Folder MAP Efile jest sprawdzany jako pierwszy, przy użyciu numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapis
     Następnie sprawdza się folder SCENARIO Efile, używając numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapis
     W końcu sprawdzany jest folder MAP gry, używając numeru / nazwy zapisanej w grze scenariusz / zapisz
     Jeśli jeszcze nie znaleziono, a zapisana nazwa ma format ?MAP ## 00? (stare mapy z PG2), numer (##) jest dekodowany i wyszukiwany w folderze MAP gry
     Jeśli jeszcze nie znaleziono, gra próbuje pobrać z naszego repozytorium
     a jeśli nie można go pobrać, gra próbuje utworzyć dla niego mapę kafelkową, która również może się nie powieść, jeśli nie ma możliwości obliczenia rozmiaru mapy (brak # _sizeCR.txt.)

Jeśli mapa nie zaczyna się od numeru (ma tylko nazwę), OG ma trudności z skonfigurowaniem kafelkowej mapy.
Tytuł: Odp: map_server.ini
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Marzec 03, 2021, 05:17:25 PM
Zmienił się sposób przeszukiwania repozytorium map ..
... dowiedziałem się tego , przy okazji wątku
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&p=8357&sid=a306366583eebb700a9fe7ff22922601#p8353

Teraz w zamian za - map_server.ini, trzeba mieć - og_repos.ini

do pobrania
https://drive.google.com/file/d/12PXYfZai_RN3OGG-vIkyVetPxNQC8tEe/view?usp=sharing