Forum OpenGeneral

Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI => Panzer General 2 - kampanie => Wątek zaczęty przez: Zsamot w Listopad 28, 2007, 10:39:23 AM

Tytuł: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Listopad 28, 2007, 10:39:23 AM
Pozwoliłem sobie założyć temat, bo mam jedno zapytanie odnośnie kampanii "Waffen SS", a mianowicie- dlaczego nie jest mi naliczany prestiż za te wszystkie małe punkty od razu, tylko dopiero jak po pewnym czasie je zajmuję, to komputer wtedy "łaskawie" mi dolicza, w efekcie muszę kupować recony do zajmowania terenu, nie inwestując w swe właściwe odddziały...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 28, 2007, 11:01:56 AM
Nie ma takiej możliwości, żeby zaliczał "po pewnym czasie". Tam po prostu sporo tych małych flag ma wyłączony prestiż. Może  w międzyczasie dostałeś jakieś punkty za turę, a nie za heksa.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Listopad 28, 2007, 11:08:55 AM
Ale właśnie specjalnie najeżdżałem reconem i nie było naliczane, a potem ZA TE SAME naliczył... Ale ja mam zawsze najdziwniejsze problemy... A propo jak sprawdzić przed grą, które punkty "warto" zająć?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Depet w Grudzień 03, 2007, 12:23:02 PM
Ja mam pytanie - czy doczekamy się jakiejś gotowej (nie testowej) kampanii pod Gustlik Center ?? :D - nie to żebym ponaglał broń boże...ale trzeba się wyrwać jakoś ze stagnacji jaka ostatnio zapanowała w sprawie projektu Gustlik Center. Od siebie mogę dodać że pracuje nad nowym scenariuszem pod Gustlik Center specjalnie pod kątem turnieju "Big Buying 2" - a więc masa kasy dla obu graczy i wielkie kupowanie... ;D więcej nie zdradzę...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 03, 2007, 01:07:08 PM
Jako zdeklarowany miłośnik kampanii szczerze popieram, na razie ponownie testuję Waffen SS, jak i parę innych, ale każda nowość mile widziana:)
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 04, 2007, 01:47:18 AM
CytatJa mam pytanie - czy doczekamy się jakiejś gotowej (nie testowej) kampanii pod Gustlik Center ??

Bardzo chętnie - tylko potrzebowałbym współpracy merytorycznej w zwłaszcza w kwestii OOB'ów poszczególnych scenariuszy. Ja naprawdę nie mam do tego cierpliwości  ;) Ze swej strony oferuję wzięcie na siebie wykonanie projektu od strony technicznej. To znaczy po prostu zbudowanie kampanii.

No i chyba warto by przeprowadzić choć pobieżne "badanie rynku" n/t: jaki teatr działań, jakie państwa i jaki okres miałaby obejmować kampania?

Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 04, 2007, 03:10:43 AM
Gustlik, jeżeli tylko mogę pomóc, to proszę ślij wytyczne:)
1. OOB- co to jest?
2.mi się marzy pozorny banał, blitzkrieg, ale zprawdziwego zdarzenia, z realnym przeciwnikiem, nie zaś namiastka jak z SSI, pamiętam, że w jedynce Panzera były o wiele ciekawsze scenariusze i kampanie;
- w SSI plotki były właściwie po stronie przeciwnika dodawane raczej jako folklor, zwłaszcza w początkowych scenariuszach,
- z lądowaniem w Norwegii (dobra okazja do walk morskich), cały obszar Beneluxu (a więc zdobycie fortów Eben Emael, szansa na rozegranie podboju Francji na rózne sposoby)
- zdobycie krety, no i porządna kampania w Afryce,
- walki opóźniające we Włoszech,
     A jeżeli cos konkretnego, to jakiś czas temu czytałem ciekawą pozycję z Bellony o walkach na Wegrzech w 1944 roku- jest tam szansa na ciekawe rozwiązania- przejście na stronę rosyjską dotychczasowych sprzymierzeńców Osi, oczywiście rozgrywane byłoby stroną węgierską,
Swego czasu bardzo chwaliłem Gustlik jeden scenariusz" Banditen", co mnie zastanowiło na mały eksperyment- np. walki z UPA w 1945 (pewnie będę niepoprawny politycznie, ale cóż...), bądź oddziałami partyzanckimi AK. Taka odskocznia od walk całymi grupami czołgów, a skupienie na poszczególnych grupach piechoty, moździerzy itp.
     Poza tym w ramach przetestowania sprzętu morskiego to cykl konwojów PQ? Tylko czy mozna jakoś zaznaczyć, by do osiągniecia zwycięstwa musimy ocalić choć jeden statek transportowy? W trójce na pewno...
     A jeżeli coś stricte historycznego, to można zrobić wręcz anatomię bitwy, z jej poszczególnymi etapami, gdzie zamiast kolejnych , całkowicie map, wala toczyłaby się praktycznie na paru mapach.
     Nie są to informacje pewnie wartościowe, ale tak sobie rzucam luźne dygresje, by mieć punkt wyjścia do dalszych rozważań... Pozdrawiam i czekam na Wasze uwagi.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Ervin von Rommel w Grudzień 04, 2007, 08:08:55 AM
Cytat: Gustlik w Grudzień 04, 2007, 01:47:18 AM
Bardzo chętnie - tylko potrzebowałbym współpracy merytorycznej w zwłaszcza w kwestii OOB'ów poszczególnych scenariuszy. Ja naprawdę nie mam do tego cierpliwości  ;) Ze swej strony oferuję wzięcie na siebie wykonanie projektu od strony technicznej. To znaczy po prostu zbudowanie kampanii.

Hej

Nie ma problemu. Podaj scenariusze a ja Ci wymyślę jakieś bajki do nich ;) W Twoich poprzednich kampaniach też czasami tego brakowało ale dało się grać.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 04, 2007, 09:12:15 AM
Rety Zsamot, ale są propozycje, na co najmniej cztery kampanie..... :D

Skupmy się na jednym projekcie

Teatr, strony, przebieg - może ankieta?

CytatOOB- co to jest?

"Order Of Battle" - o ile dobrze ten skrót pamiętam - czyli "Porządek bojowy". Która dywizja, ile jednostek, jakich i w jakiej sile punktowej...i.t.d.

Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 04, 2007, 09:53:18 AM
Czyli dobrze zrozumiałem, tylko nie byłem pewien, zatem dodam, że może warto by też dopracować- sam mówiłeś, że jest niedopracowana- tę kampanię afrykańską stroną aliancką ze strony Bolesty? A ankieta? Nie ma sprawy:) Trzeba tylko resztę ludzi z poprzedniego forum jakoś tu sciągnąć.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 05, 2007, 08:19:51 PM
Ukończyłem ponownie kampanię Waffen SS i jestem przekonany, że otrzymane tam wyrzutnie V-1 miały wcześniej transport, bo jak je przemieszczałem, to ochraniałem tymi działkami 20mm, co mają możliwość ruchu. Podobnie wydaje mi się, że w ostatniej planszy działo ppanc 12,8 PaK 44 też miało transport. W każdym razie czekam na rozwiązanie z tymi spadochroniarzami niemieckimi, którzy ne mają własnego transportu, zrzucanego razem z nimi. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 05, 2007, 09:44:08 PM
128 PaK ogólnie ma transport, ale w tym scenariuszu nie - po prostu w tamtych warunkach Niemcy nie mieli już czym tego targać.

Zwykłe utrudnienie....
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 06, 2007, 12:46:29 AM
Ok, zatem jak tylko znajdę "chwilkę" czasu, to ponownie zasiądę do otrzymanych od Ciebie kampanii i dam znać, co też tam dostrzegłem. A jak odzew na te nowe kampanie? Myślałem też o wojnie między Finlandią a ZSRR w 1940, zwłąszcza że sprzęt jest... Stroną fińską, właściwie byłyby to pewnie w większości scenariusze obronne- ale może to byłoby o tyle ciekawsze, że zamiast koncentrować się na śmiałych rajdach, trzeba by budować żmudnie obronę i przegrywać, uchodząc jednocześnie z oddziałami?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Grudzień 11, 2007, 09:33:38 PM
Uważam, że posiadając takie narzędzie jak e-fil Gustlika to przydała by się dobra kampania Polska. Na razie są tylko dwie powiedzmy w pełni dopracowane to "Kampania Wrześniowa" - Bolesty i "For our Freedom and Yours" - Adlera.
E-file Gustlika daje stronie polskiej bardzo rozbudowaną gamę sprzętu więc od takiej kampanii  bym zaczął.
Uważam że powinna być to praca zespołowa powiedzmy 2 -4 osób i jestem chętny sie włączyć. W pojedynkę jest trochę pracy a wiadomo "Czas".   Można coś zrobić na bazie dwóch kampanii Gustlika (oczywiście za jego zgodą) Grom i Jeszcze Polska a można nową od zera.
???????????
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 12, 2007, 12:11:55 AM
Powiem szczerze, nie wiem, czy mogę się przydać, ale od razu  deklaruję pomoc. Pewnie łatwiej byłoby rozbudowac/ przebudować coś, co było. Ale może jednak na początek dac pare scenariuszy "obronnych" np. na wybrzeżu, gdzie trzeba by "oddać pole", podobnie jak i w innych, kolejnych scenariuszach. A dopiero potem ruszyłby "polski blitzkrieg":)?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 12, 2007, 12:53:41 AM
CytatMożna coś zrobić na bazie dwóch kampanii Gustlika (oczywiście za jego zgodą) Grom i Jeszcze Polska a można nową od zera.

Oczywiścię że można by coś z tych dwóch kampanii zaadaptować. One zresztą były tak dawno robione, że powoli ich granie traci sens - na nowych wersjach efila. Zatem mogłyby (niektóre bitwy) stanowić punkty wyjścia do budowy elementów nowej kampanii..
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 12, 2007, 12:58:30 AM
W każdym razie czekam na Wasze propozycje, zawsze ostatecznie mogę być beta testerem:)
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Grudzień 12, 2007, 10:10:55 PM
Cytat: Gustlik w Grudzień 12, 2007, 12:53:41 AM
CytatMożna coś zrobić na bazie dwóch kampanii Gustlika (oczywiście za jego zgodą) Grom i Jeszcze Polska a można nową od zera.

Oczywiścię że można by coś z tych dwóch kampanii zaadaptować. One zresztą były tak dawno robione, że powoli ich granie traci sens - na nowych wersjach efila. Zatem mogłyby (niektóre bitwy) stanowić punkty wyjścia do budowy elementów nowej kampanii..
Ja w ramach szkolenia i poznawania programu SuitePG2 stworzyłem właśnie z kilku wybranych scenariuszy z Twoich kampanii plus kilka bitew z kampanii wrześniowej Bolesty i z kampanii Adlera (oczywiście w tym przypadku po całkowitej zmianie uzbrojenia w związku z innym e-filem) stworzyłem jedną kampanie od sierpnia 39 do sierpnia 40. Ze względu na to że scenariusze nie były moje zrobiłem to tylko na własny użytek ale pomysł jest do wykorzystania.
Jest to 18 scenariuszy gdzie pierwszych 8 to wrzesień - październik 39 (powiedzmy niewielka zgodność z prawdą historyczną) a następne mniej więcej w odstępach miesięcznych (całkowita fikcja). Strony konfliktu to Polska w sojuszu z Francją i WB przeciw Niemcom i Sowietom.
Na bazie tego szkieletu można stworzyć coś nowego od zera.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 13, 2007, 12:00:55 AM
No miło słyszec, że ktoś jeszcze zgłębia tajniki LGSuite.  ;)

Dobra - w takim razie założę nowy wątek dotyczący projektu nowej kampanii, a ten niech zostanie do ogólnej dyskusji o grze kampanijnej.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 13, 2007, 12:38:40 AM
Jeżeli mogę pomóc, to pisz, wysyłaj. Hipotetyczność scenariuszy to oczywistość przy takim "temacie" :) Ważna wszak jest jeszcze grywalność.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 13, 2007, 01:25:44 AM
Mam pytanie odnosnie scenariusza Pusan (strona amerykańska po 1945)- dlaczego  gdy wyładuje oddziały na wyspie,  to nie mogę ich załadować na statki. W wefekcie musiałem od nowa rozpoczynąc całość, bo dla wygody- i tak jest ograniczona ilość transportu morskiego, wyładowałem parę oddziałów na wyspie, to nie mógłem ich z załadować na statki...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 26, 2007, 12:08:34 PM
Odnośnie scenariusza" Highway to Hel"- (świetna gra słowna) dlaczego kazde zwycięstwo mam ten sam poziom trudnosci-liczbę tur? Przy okazji nie rozumiem, dlaczego piechota ma naval attack a czołgi , plotki nie...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 26, 2007, 07:24:48 PM
CytatMam pytanie odnosnie scenariusza Pusan (strona amerykańska po 1945)- dlaczego  gdy wyładuje oddziały na wyspie,  to nie mogę ich załadować na statki.

Zanim wyładowałeś, trzeba było obejrzeć tę wysepkę - tam nie ma portu !!!

Cytatdlaczego kazde zwycięstwo mam ten sam poziom trudnosci-liczbę tur?

Nie wszystkie sceny zdążyłem przeliczyć na tury - mówiłem, że to była kampania BAAARDZO TESTOWA. Ale jak już przy tym jesteśmy to, o ile Ci się chce, możesz sprawdzić w walce i przesłać mi propozycje konkretnej liczby tur w jakich to zrobiłeś...

Cytatdlaczego piechota ma naval attack a czołgi , plotki nie...

Do zrobienia.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 28, 2007, 12:41:25 AM
Zatem me propozycje tur wobec "Sea of madness"- brylant- 6-7, zwykłe 12, taktyk 18. wcześniej nie pamiętam, a qw następnych będę sie starał przeliczyć.
Co do tego naval attack, to sam to zrobisz, czy odgórnie jakoś sie ustali, np. dla kalibru 20-37- na poziomie 1,2, a następnie rosnąco?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 28, 2007, 01:07:30 AM
Mam pytanie dotyczące scenariusza "Sea of madness", czy tylko mi pojawił się VH, którego wcześniej nie było? Totalnie mnie to zaskoczyło... Gdy likwidowałem ostatnie dwa lądowe oddziały rosyjskie to pod ostatnim, gdy na jego miejsce wjechałem, pojawiła się flaga i zakończyłem scenariusz...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 28, 2007, 05:00:31 PM
Jeszcze jedna kwestia,  tym razem w sprawie uzupełnien dla przeciwnika- komputera. Parę razy zdarza sie, ze otrzymujeon posiłki sił powietrznych, niby wszystko ok, tylko... jeżeli są to 3 lub więcej mysliwc, to zaburza to normalny tok gry- zawsze stosuję eskortę dla bombowców, czy rozpoznawczych, niemniej o  ile pierwszy atak jest odparty- to drugi już napewno dosięga chronionej jednostki, a trzeci... ją annihiluje. Przy takim myśleniu, to nigdy właściwie nie można zostawiać na widoku pary myśliwiec- bombowiec :-\ Do tego dodam, że często to komputer widzi więcej niż powinien. Zatem może by takie posiłki wydzielać po dwa? Zwłaszcza, że przy air attack 28/ 22 myśliwce są naprawdę niszczycielskie...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 28, 2007, 05:03:33 PM
Jeszcze jedna refleksa odnośnie smigłowców, może jednak zasadne byłoby umieszczenie ich w klasie bombowców? Ich Air Defence i AA jest niski, nie atakuje się nimi samolotów, a taktyka bliższa lotnictwu bombowemu. Poza tym nareszcie można by je osłaniać myśliwcem... Bowiem trzymam je długo na zapleczu, aż nie mam pewności co do supremacji w powietrzu...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 28, 2007, 06:05:40 PM
Scenariusz "Wheels of steel"- moje propozycje tur- BV: 10-12, V- 14-16, TV- 18-20.  oczywiście da się o wiele szybciej, niemniej miło byłoby mieć jeszcze powalczyć w następnym scenariuszu. ;)
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 28, 2007, 07:44:24 PM
CytatMam pytanie dotyczące scenariusza "Sea of madness", czy tylko mi pojawił się VH, którego wcześniej nie było? Totalnie mnie to zaskoczyło... Gdy likwidowałem ostatnie dwa lądowe oddziały rosyjskie to pod ostatnim, gdy na jego miejsce wjechałem, pojawiła się flaga

"Niewidoczny VH" - to był celowy chwyt - podpatrzyłem to rozwiązanie w kampanii "Band of Brothers" i strasznie mi się spodobało, więc postanowiłem spróbować :). Gracz ma wtedy dwa wyjścia - albo wybić wszystkich wrogów, albo uparcie poszukiwać swojego ostatniego heksa....

CytatParę razy zdarza sie, ze otrzymujeon posiłki sił powietrznych, niby wszystko ok, tylko... jeżeli są to 3 lub więcej mysliwc, to zaburza to normalny tok gry- zawsze stosuję eskortę dla bombowców, czy rozpoznawczych, niemniej o  ile pierwszy atak jest odparty- to drugi już napewno dosięga chronionej jednostki, a trzeci... ją annihiluje. Przy takim myśleniu, to nigdy właściwie nie można zostawiać na widoku pary myśliwiec- bombowiec

Niestety - tu nie ma złotego środka - chodziło mi o to, żeby się w powietrzu nie czuć zbyt pewnie. Jesli obnizymy liczbę posiłków dla AI (komputer nigdy sam nie kupuje samolotów), to grając drugi, czy trzeci raz te kampanię, pamietasz już gdzie pojawiają się posiłki i dwa samoloty zestrzelisz, zanim jeszcze wejdą do akcji. Ale - uwierz mi da się z tym żyć. Trzeba tylko nigdy nie popadać w samozachwyt i patrolować, patrolować, patrolować... Wtedy zdążysz go wykryć i uprzedzić, a przynajmniej osłabić...

Cytatodnośnie smigłowców, może jednak zasadne byłoby umieszczenie ich w klasie bombowców?

Co do smigłowców, to tutaj potrzebna jest dyskusja ogólna - czy w ogóle powinny się pojawiać w tym efilu. W latach, które on obejmuje - czyli do 1955 roku, śmigłowce nie były wykorzystywane bojowo - tylko jako transport. Zastosowanie bojowe przyszło wraz z Wietnamem.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Grudzień 28, 2007, 08:17:13 PM
Mam pytanie.
Czy pojawił sie kiedyś projekt (chociaż w formie jakiejś dyskusji na forum) stworzenia kampanii wojny polsko - sowieckiej roku 1920.
Czy istnieje jakiś efil pod którym mogłaby powstać taka kampania - może Gustlika po dodaniu odpowiednich jednostek?  ;)

Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 28, 2007, 09:17:22 PM
Najodpowiedniejszym efilem do tego jest: "Baltic Efile", autorstwa Toily'ego. On własnie obejmuje pierwszą połowę XX wieku w Europie.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Grudzień 29, 2007, 02:05:52 AM
Cytat: Gustlik w Grudzień 28, 2007, 07:44:24 PM
"Niewidoczny VH" - to był celowy chwyt - podpatrzyłem to rozwiązanie w kampanii "Band of Brothers" i strasznie mi się spodobało, więc postanowiłem spróbować :). Gracz ma wtedy dwa wyjścia - albo wybić wszystkich wrogów, albo uparcie poszukiwać swojego ostatniego heksa....
Co do smigłowców, to tutaj potrzebna jest dyskusja ogólna - czy w ogóle powinny się pojawiać w tym efilu. W latach, które on obejmuje - czyli do 1955 roku, śmigłowce nie były wykorzystywane bojowo - tylko jako transport. Zastosowanie bojowe przyszło wraz z Wietnamem.
Śmigłowce bym zostawil, bo skoro mozna walczyć Mausem, to i śmigłowce niech pośmigają ;) Tylko klasę bym im zmienił, na bombowce. Odnośnie posiłków lotniczych, to oczywiście tak muszą być, wprowadzają niepewność, niemniej postulowałbym je rozsądnie dawkować. W tym scenariuszu- jak zresztą zawsze- patrolowałem własnie teren i stąd me wkurzenie, bo me oddziały były przy tej krawędzi mapy, skąd te rosyjskie Ła nadleciały, więc nie mogłem nic im przeciwdziałać.
Co do tego heksa, to czy nie powinna być o tym informacja w info?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Grudzień 30, 2007, 10:23:58 AM
Cytat: Gustlik w Grudzień 28, 2007, 09:17:22 PM
Najodpowiedniejszym efilem do tego jest: "Baltic Efile", autorstwa Toily'ego. On własnie obejmuje pierwszą połowę XX wieku w Europie.
Gdzie można go ściągnąć nie mogłem nigdzie znaleźć i ewentualnie jakiś scenariusz czy kampanie pod niego.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 30, 2007, 10:43:43 AM
Zobacz tu:

http://www.wargamer.com/pg2campaigns/steve/campaigns/pg2-campaigns.htm

Ściągnij którąś z estońskich kampanii - w paczce jest też i efile.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Styczeń 05, 2008, 05:38:18 PM
Ukończyłem kampanię Paratroopers- myślę, że jedną z ciekawszych, jakie miałem przyjemność pogrywać.
Postaram się po krótce streścić pare mych uwag:
- zróżnicowane scenariusze, nie pozwalające na rezygnację ze sprzętu jednoznacznie desantowego 9vide reocny, czy czołgi z mozliwością desantu), a zarazem koneczność dysponowania "normalnym" uzbrojeniem- czołgi z możliwością strzału na 2 heksy itp,
- brakuje- jako klimatu, briefingu, no i czasami musiałem od nowa modyfikować swe ulepszenia, gdy okazywało sie, że w danym scenie istotniejsze sa oddziały ciężkie... takie wskazówki zawarłbym w briefingu,
- wyszło po drodze parę usterek, ale te Gustlik skorygował, zatem co do sprzętu nie mam zastrzeżeń, zresztą to chyba po to gra sie, by całość dopracować, nieprawdaż?
- oczywiście jest pewne podobieństwo miejscami do tej kamopanii, co zaczynamy na wyspie japońskiej, ale to tylko gdy tłumimy oddziały "pirackie"- nazywam je tak z racji flagi, jaka mi się ukazuje;)
- im bliżej końca, tym mocniej dominuje nasze lotnictwo- wzmocniłbym obrone plot przeciwnika, działkami rzędu 20- 57mm, dla uatrakcyjnienia rozgrywki,
- mimo pojawienia się lepszej piechoty, nie zrezygnowałem z commando, bowiem ich umiejetność poruszania się po górach deklasuje wszelkie dysproporcje wobec lepszych odpowiedników,
-reasumując, oby więcej takich udanych kampanii :D

Campaign: Paratroopers , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Medal Of Honor , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 13344 , Current prestige is 1604
[u]Infantry[/u]
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 825 exp , 11 base , 11 curr , 17 kill , 0 pp
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 741 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - User gets more prestige , 13 kill , 0 pp
Commando [MPTC][Bren [TW]] , 5 bars , 1018 exp , 10 base , 10 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 21 kill , 0 pp
SAS [EPTC][Jeep [TW]] , 3 bars , 328 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp

[u]Tank[/u]
Tetrarch [P] , 5 bars , 1349 exp , 10 base , 15 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 99 kill , 0 pp
LT MkVII CS [PS] , 5 bars , 640 exp , 10 base , 14 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 27 kill , 0 pp
M 46 Patton , 5 bars , 1002 exp , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 85 kill , 0 pp
M 46 Patton , 2 bars , 292 exp , 10 base , 12 curr , 29 kill , 516 pp
Comet , 3 bars , 364 exp , 10 base , 13 curr , 19 kill , 384 pp

[u]Recon[/u]
Marmon Herrington MkIV [P] , 5 bars , 831 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 28 kill , 0 pp
Marmon Herrington MkIV [P] , 5 bars , 990 exp , 10 base , 14 curr , Resilience - Harder to Destroy , 11 kill , 0 pp
Staghound I , 5 bars , 560 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 228 pp
AEC III , 4 bars , 433 exp , 10 base , 12 curr , 13 kill , 0 pp
Staghound III , 3 bars , 308 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 264 pp

[u]Anti-tank[/u]
Achilles IIC [S] , 5 bars , 880 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 22 kill , 348 pp
Breda 90/53 [S] , 1 bars , 102 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 324 pp
Charioteer [S] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 9 curr , 0 kill , 0 pp
Achilles IIC [S] , 5 bars , 520 exp , 10 base , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 10 kill , 0 pp

[u]FlaK[/u]
MG [FPST][Jeep [TW]] , 4 bars , 431 exp , 10 base , 14 curr , 8 kill , 204 pp

[u]Artillery[/u]
Alecto Mk I [P] , 5 bars , 572 exp , 10 base , 15 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 5 kill , 0 pp
Alecto Mk I [P] , 4 bars , 427 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 0 pp
Alecto Mk I [P] , 1 bars , 196 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 300 pp
Alecto Mk I [P] , 2 bars , 207 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 300 pp
M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 5 bars , 598 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 588 pp
M40 GMC 155mm , 1 bars , 137 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 516 pp

[u]Air Defense[/u]
M15A1 [G] , 3 bars , 346 exp , 10 base , 13 curr , 9 kill , 240 pp
M15A1 [G] , 3 bars , 370 exp , 10 base , 13 curr , 5 kill , 240 pp
M15A1 [G] , 2 bars , 220 exp , 10 base , 12 curr , 0 kill , 240 pp

[u]Fighter[/u]
Hornet Mk. I [Y] , 5 bars , 562 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 18 kill , 756 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 1367 exp , 10 base , 15 curr , All Weather Combat - Not affected b , 28 kill , 888 pp
Hornet Mk. I [Y] , 2 bars , 219 exp , 10 base , 11 curr , 2 kill , 756 pp
F8F-1 Bearcat [Y] , 5 bars , 850 exp , 10 base , 14 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 624 pp
DH 100 Vampire , 3 bars , 382 exp , 10 base , 13 curr , 7 kill , 804 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 885 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 15 kill , 0 pp
Hornet Mk. I [Y] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 9 curr , 0 kill , 756 pp
F 84 Thunderjet , 5 bars , 557 exp , 10 base , 12 curr , 10 kill , 888 pp

[u]Tactical Bomber[/u]
B-25H , 5 bars , 711 exp , 10 base , 15 curr , All Weather Combat - Not affected b , 16 kill , 708 pp
B-25H , 4 bars , 468 exp , 10 base , 14 curr , 8 kill , 708 pp
Piper Cub [RY] , 2 bars , 225 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 240 pp

[u]Level Bomber[/u]
B-24 Liberator [L] , 1 bars , 152 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 1524 pp

Killed: AD 54 ,  AT 53 ,  ATY 102 ,  INF 297 ,  REC 53 ,  TK 62 ,  FTR 27 ,  TB 17 ,  Total: 665
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  13

BV 21
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  4 Units * 2 Leaders
Total :   2912 exp,     59 kill,      0 pp
Average:    728 exp,     15 kill,      0 pp

Tank *  5 Units * 3 Leaders
Total :   3647 exp,    259 kill,    900 pp
Average:    729 exp,     52 kill,    180 pp

Recon *  5 Units * 2 Leaders
Total :   3122 exp,     72 kill,    492 pp
Average:    624 exp,     14 kill,     98 pp

Anti-tank *  4 Units * 2 Leaders
Total :   1510 exp,     33 kill,    672 pp
Average:    378 exp,      8 kill,    168 pp

FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    431 exp,      8 kill,    204 pp

Artillery *  6 Units * 1 Leaders
Total :   2137 exp,     29 kill,   1704 pp
Average:    356 exp,      5 kill,    284 pp

Air Defense *  3 Units * 0 Leaders
Total :    936 exp,     14 kill,    720 pp
Average:    312 exp,      5 kill,    240 pp

Fighter *  8 Units * 4 Leaders
Total :   4830 exp,     96 kill,   5472 pp
Average:    604 exp,     12 kill,    684 pp

Tactical Bomber *  3 Units * 1 Leaders
Total :   1404 exp,     24 kill,   1656 pp
Average:    468 exp,      8 kill,    552 pp

Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :    152 exp,      1 kill,   1524 pp

Summary * 40 Units * 15 Leaders
Total :  21081 exp,    595 kill,  13344 pp
Average:    527 exp,     15 kill,    334 pp


Player 1 has 46 units total:
Infantry :  4
Tank :  5
Recon :  5
Anti-tank :  4
FlaK :  1
Artillery :  6
Air Defense :  3
Fighter :  8
Tactical Bomber :  3
Level Bomber :  1
Destroyer :  3
Carrier :  2
Cruiser :  1

Player 2 has 1 units total:
Infantry :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Styczeń 25, 2008, 10:51:13 PM
Mam tylko pytanie, czy rzeczywiście amerykańskie oddziały pancernenie miały nic, co można desantować? To samo się tyczy plotek... Muszę doczytać, czasami brakuje bowiem sprzętu, którym można lepiej powalczyć. Poza tym zasadnicze pytniae, czy mozna w zależności od kampanii, zróżnicować, jakie nagrody otrzymuje gracz? Taki Churchill to raczej srednio przydatny ;)
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 25, 2008, 11:50:13 PM
Nie, dlatego ich czołgów desantowych "Locust" używali w końcu Anglicy. Potem to się zmieniło, bo nawet działo ppanc 90mm, było na wyposażeniu wojsk desantowych, ale tu z kolei nie mam danych o transportowcach.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 03, 2008, 08:43:37 PM
Kampania "Grom z ...", scenariusz "Podwójny Nelson, brak podziału na tury, me propozycje to BV-7-8, następnie do V dodać 4-6 tur. Na razie kampania bardzo "grywalna", jest naprawdę dużo frajdy.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Luty 06, 2008, 05:38:19 PM
Zaczynam kampanie "Grom....." już po raz drugi i jest naprawdę ciekawa.
W późniejszych scenariuszach brakuje mi troche plików txt (lubię jak kampania wprowadza gracza w klimat rozgrywki czy to historyczny czy fikcyjny) ale mimo wszystko tak jak kolega zsamot zauważył kampania "grywalna".
Scenariusz "Podwójny Nelson" ma dla każdego rodzaju zwycięstwa wprowadzone 20 tur, myślę że to świadomy zamysł twórcy.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 07, 2008, 10:15:46 AM
Cytat: Greg w Luty 06, 2008, 05:38:19 PM
Zaczynam kampanie "Grom....." już po raz drugi i jest naprawdę ciekawa.
W późniejszych scenariuszach brakuje mi troche plików txt (lubię jak kampania wprowadza gracza w klimat rozgrywki czy to historyczny czy fikcyjny) ale mimo wszystko tak jak kolega zsamot zauważył kampania "grywalna".
Scenariusz "Podwójny Nelson" ma dla każdego rodzaju zwycięstwa wprowadzone 20 tur, myślę że to świadomy zamysł twórcy.

Jeżeli tak, to w następnym scenariusz- "Ułani z ..." również się to powtarza, tam bym proponował na BV minimum 8-9 tur. Gdy nie ma "przymusu" z powodu zróżnicowania tur wzgledem zwycięstwa, to gra się ogromnie zachowawczo...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 08, 2008, 01:45:59 AM
Jeżeli Szanowni Recenzenci uznają, że tę kampanię warto opublikować - to oczywiście uzupełnię wszystkie braki - tury i teksty breifingów - przynajmniej wprowadzających.

Tak naprawdę to te polskie kampanie pisałem szybko - dla celów testowych - bo najważniejsze było budowanie efila - żeby było na czym go próbować, wiec zrezygnowałem z upiększeń - ale to nie znaczy, że nie mozna do tego wrócić. Oczywiście trzeba być pewnym, że poprawki w efilu nie wypaczyły tej kampanii. Jeśli uznacie, że nie, to nadam jej ostateczny szlif.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Luty 08, 2008, 12:22:50 PM
Cytat: Gustlik w Luty 08, 2008, 01:45:59 AM
Jeżeli Szanowni Recenzenci uznają, że tę kampanię warto opublikować - to oczywiście uzupełnię wszystkie braki - tury i teksty breifingów - przynajmniej wprowadzających.

Tak naprawdę to te polskie kampanie pisałem szybko - dla celów testowych - bo najważniejsze było budowanie efila - żeby było na czym go próbować, wiec zrezygnowałem z upiększeń - ale to nie znaczy, że nie mozna do tego wrócić. Oczywiście trzeba być pewnym, że poprawki w efilu nie wypaczyły tej kampanii. Jeśli uznacie, że nie, to nadam jej ostateczny szlif.
Witam

Jestem za dokończeniem tych kampanii, tylko wszystko w miarę Twoich możliwości.
Ostatnio wszystkie rozpoczęte tematy  tj. rozszerzenie efila o I WŚ,  nowa kampania ?Polska? w jakiś sposób są uzależnione od Ciebie. Ale na pewno obydwie kampanie "Grom ?."  i  "Jeszcze ??. "  są warte ukończenia.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 08, 2008, 11:49:57 PM
Przyłączam się do opinii Grega odnośnie kontynuacji obu polskich kampanii, wprowadzenia "briefingów", jak również dodania nieco przeciwnikowi jednostek, by uatrakcyjnić rozgrywkę, oczywiście bez przesady. Są zbyt dobre, by je tak pozostawić.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 09, 2008, 03:42:17 PM
Po raz kolejny mam problem z rozpoznaniem na mapie, co jest stanem faktycznym, bowiem na mapie jest most, droga, a gdy tam rozkładam oddziały, to mostu oczywiście nie ma, a teren to chyba wzgórze, bo oddziały piechoty przemieszczają się o jeden heks... I tu zasadnicze pytanie... Można to jakoś rozpoznać, bez psucia sobie zabawy, gdy muszę posprawdzać oddziałem wręcz całą mapę...? No i kiedy nie można przekroczyć rzeki, oczywiście nawet po poświęceniu jednej tury, na wejście doń- czasami jest informacja na rzece bodajże immposable river, czy to jest to? Właśnie scenariusz "Białystok" ma tak feralną mapę... Może by zmiany oryginalnej mapy zawierać w briefingu, już o tym pisałem, ale na poprzedniej lokalizacji - na Jagdtigerze. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 09, 2008, 10:12:00 PM
Na mapie "Białystok" prawie cały teren jest "rough" czyli trudny choć płaski, w odróżnieniu od "clear", oddziały poruszają się po nim tak jak po górach czyli o jeden heks. Jedyna możliwość sprawdzenia terenu to najechanie kursorem na heks i obejrzenie napisu u góry okna gry, na ramce. Tam zobaczysz, czy jest: "rough",  "clear", czy jeszcze coś innego. Niestety mostów w ten sposób sprawdzić się nie da. Tylko pod LG Suite, albo w narzędziu PG2 MapTool.

CytatMoże by zmiany oryginalnej mapy zawierać w briefingu

Tam nie ma żadnych zmian mapy - jest taka jak stworzył ją autor.

Cytatimmposable river, czy to jest to

"Impassable River" to jest rzeka, na którą w ogóle nie da się wejść, ani tym bardziej przejść przez nią.

Cytatjest most, droga, a gdy tam rozkładam oddziały, to mostu oczywiście nie ma,

Grafika mapy, to tylko OBRAZEK !!! Gra czyta właściwości heksów z pliku "nazwa.map" i nic jej nie obchodzi co jest na ekranie widoczne. Dlatego najważniejsze jest aby twórca mapy dokładnie odtworzył to co widać na heksach mapie, w danych w  pliku: "nazwa .map" - inaczej będziesz widział na ekranie jedno, a gra będzie "widzieć" drugie.

Jednym zdaniem - widok na mapie, który widzi gracz, musi pokrywać się z charakterystyką heksa, którą widzi gra.

Ale to jest sprawa autora mapy.

Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 11, 2008, 01:22:19 AM
W scenariuszu "Odra"- cały czas kampania "Grom z ..." proponuję BV do 10 tury. Bardzo ciekawy jest Bornholm, aczkolwiek zawarłbym w briefingu, iż po zdobyciu portu będzie możliwość wyładunku reszty wojsk.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 11, 2008, 10:48:07 AM
Scenariusz "Hitler kaputt"- sugerowałbym wymienienie Pz IVc na wersję późniejszą, ew. na III, poza tym dodałbym stronie niemieckiej recon, bowiem te Henschle 126 to nie "zdejmuję" tylko dlatego, by doświadczyć plotki. A poza tym to świetny scenariusz na wykorzystanie sił desantowych, by zdobyć lotnisko na tyłach.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 11, 2008, 03:42:21 PM
Cytatpo zdobyciu portu będzie możliwość wyładunku reszty wojsk.

Myślałem, że o tak oczywistej rzeczy nie trzeba specjalnie informować - tak jest zawsze kiedy mamy port do zdobycia. Wystarczy przed rozstawieniem obejrzeć mapę. Czytanie mapy to tez element gry. Nie ułatwiajmy dowódcom za bardzo.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 11, 2008, 08:12:07 PM
Cytat: Gustlik w Luty 11, 2008, 03:42:21 PM
Cytatpo zdobyciu portu będzie możliwość wyładunku reszty wojsk.

Myślałem, że o tak oczywistej rzeczy nie trzeba specjalnie informować - tak jest zawsze kiedy mamy port do zdobycia. Wystarczy przed rozstawieniem obejrzeć mapę. Czytanie mapy to tez element gry. Nie ułatwiajmy dowódcom za bardzo.
No właśnie, że niezawsze tak jest, o czym przekonałem się w kampanii "paratroopers"...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 12, 2008, 03:27:32 AM
W scenariuszu "Pod flagą ONZ", kampania "Grom..." fińska strona dysponuje Fokkerem DXXI, chyba można by go czymś innym zastąpić... Poza tym postulowałbym dodać stronie rosyjskiej trochę plotek, bowiem nie ma ich w ogóle też w pograniczu, w efekcie me lotnictwo jest całkowicie bezkarne... A przy  każdym VH aż się prosi o 85mm, minimum 37mm...
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 12, 2008, 10:41:21 PM
Ukonczyłem ostatni scenariusz z kampanii "Grom z ...", "Rezolucja", nie wiem tylko dlaczego nie chce mi wyjść raport (akurat ta porada mi zniknęła...), wychodzi bełkot... W "rezolucji" BV dałbym od 9, oczywiście wszystkie sugestie- plotki itp. cały czas aktualne. Nie rozumiem tylko skąd tam się wzięły po stronie rosyjskiej oddziały "pirackie" -piechota?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 12, 2008, 10:56:33 PM
Wiesz co - tam są - nie pamiętam, czy w tym, czy w przedostatnim scenie - ukryte punkty zwycięstwa. Zobaczysz je dopiero jak na nie wjedziesz. Więc może dlatego raport się wali.  A co do tych z "piratów" - to pewnie o flagę chodzi? Czasem ruskim partyzantom, zamiast czerwonej - pojawia się czarna flaga - to jest błąd ikony niestety. Nie potrafię znaleźć przyczyny.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Greg w Marzec 19, 2008, 09:29:15 PM
Mam pytanie do kolegów czy istnieje możliwość przekonwertowania kampannii Adlera "For our Freedom and Yours" na efil Gustlika. Chodzi mi o metodę nie jednostka po jednostce ale jakoś kompleksowo zaznaczyć np, że ten rodzaj  jednostki z efila Adlera ma być zamieniony na inny z efila Gustlika itp.
Oczywiście mam na myśli robienie tego pod SuitePG2.
No i jeszcze czy trzeba do tego np. zgody autora kampanii.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 19, 2008, 09:51:31 PM
Jest coś takiego w LG Suite - robi się tak zwaną "Tabelę konwersji" między efilami.

Te jednostki, które odpowiadają sobie i są w tych samych miejscach (mają te same numery w jednym i drugim efilu) konwertuje się automatycznie, innym trzeba ręcznie wskazać odpowiedniki - potem zapisuje się tę tabelę i następnie już tylko podstawia się pod scenariusz, a Suite przerabia sam.

Ale jest to żmudna praca - bo trzeba porównać te 2.300 jednostek z mojego efila i prawie 4000 z efila Adlera, żeby potem jakieś drobiazgi nie spieprzyły kampanii. Tak że jest to mrówcza praca. Ja znam ten system tylko teoretycznie. Zrobiłem kilka prób, ale nic więcej. Wiem, że Depet kiedyś chciał konwertować sceny RSF na mój efil. Może ma więcej doświadczenia z tą tabelą.

Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Maj 21, 2008, 02:27:23 AM
Pytanie do Ciebie Gustliku- Kampania Waffen SS, scenariusz "Banditen"- czy tam niektóre flagi mają wyłączony prestiż? Bo tak mi wychodzi, że te najbliższe punkty mają 0 wartość, w odróżnieniu od reszty.
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Czerwiec 14, 2008, 01:54:15 AM
Tak dla równowagi, bo ile mozna narzekac na te niemieckie czołgi ;), zagrałem ponownie w Waffen SS, nie o armię całą tu chodzi, ale powiem szczerze- jak widać na poniższym zestawieniu, NIE  KUPIŁEM żadnego czołgu...
To idealny rzykład, jak wiele zależy od szczęścia, przez tę korelację losową każda kampania jest inna. Dlatego mam nadzieję, że jeszcze długo PG2 będzie tak wciągający.
Apropo: obie Mychy dostałem i powiem szczerze, nigdy wcześniej nie używałem ich tak udanie. Są godne swej ceny, co prawda w scenariuszach obronnych pewnie lepiej by się sprawdziły.  Podobnie poużywałem szturmowego Henschla i odpowiednio doświaczony świetnie "pruje" czołgi przeciwnika. Przekonałem się też do Flak, ale to już akurat specyficzny sprzęt, no i dopóki nie jest na podwoziu "czwóreczki", to stanowi "miękki" cel. Dużo plotek, ale wolę zdejmować lotnictwo, niż ryzykować te 600 punktów prestiżu... Poza tym jak tylko są dostepne samobieżne plotki z opcją ataku celów naziemnych, to wtedy dopiero mozna poszaleć. Perfekcyjnie zmiekczają każdy cel.
Mam tylko pytanie- kiedy będzie możliwe przydzielanie lidera zarówno bombowcom strategicznym, jak i jednostkom Flak?
Dopiero w PG IV?

Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Pennemunde , VH prestige is 80 , All hex prestige is 160
Total army value: 11256 , Current prestige is 413

Infantry
* Jagdverbande [EMP][251/5 [W]] , 5 bars , 731 exp , 10 base , 10 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 14 kill , 0 pp
* Jagdverbande [EMP][251/5 [W]] , 5 bars , 755 exp , 10 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 10 kill , 0 pp
* Jagdverbande [EMP][251/5 [W]] , 5 bars , 712 exp , 10 base , 5 curr , 8 kill , 0 pp
  Bruckenpioniere 42 B , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 240 pp

Tank
* Panther II , 5 bars , 1626 exp , 10 base , 13 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 136 kill , 0 pp
* Panther II , 5 bars , 1261 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 93 kill , 0 pp
* Panther II , 5 bars , 1150 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 96 kill , 0 pp
* Maus B , 1 bars , 174 exp , 10 base , 11 curr , 19 kill , 0 pp
* Panther II , 5 bars , 854 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 69 kill , 0 pp
* Maus B , 0 bars , 50 exp , 10 base , 9 curr , 2 kill , 0 pp

Recon
* Gepard  , 5 bars , 907 exp , 10 base , 8 curr , 20 kill , 0 pp
  Gepard  , 5 bars , 732 exp , 10 base , 14 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 20 kill , 384 pp
  250/11 [P] , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 180 pp
  Gepard  , 5 bars , 659 exp , 10 base , 13 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 13 kill , 384 pp
  Gepard  , 4 bars , 404 exp , 10 base , 13 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 21 kill , 384 pp

Anti-tank
* JagdPanther (S) , 5 bars , 1343 exp , 10 base , 7 curr , 21 kill , 0 pp
* JagdPanther (S]) , 5 bars , 1087 exp , 10 base , 12 curr , Resilience - Harder to Destroy , 22 kill , 0 pp

FlaK
  Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 0 bars , 55 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 276 pp
  Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 5 bars , 562 exp , 10 base , 15 curr , 8 kill , 276 pp
  Flakpanzer IV Wirbelwind [F] , 2 bars , 246 exp , 10 base , 7 curr , 2 kill , 276 pp

Artillery
* 15 K18[251/4 [T]] , 5 bars , 814 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 14 kill , 0 pp
* 15 K18[251/4 [T]] , 5 bars , 690 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 0 pp
  Hummel , 2 bars , 284 exp , 10 base , 12 curr , 2 kill , 420 pp
  15 K18[251/4 [T]] , 5 bars , 785 exp , 10 base , 15 curr , 3 kill , 468 pp
  Hummel , 5 bars , 535 exp , 10 base , 14 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 6 kill , 420 pp
  Hummel , 1 bars , 158 exp , 10 base , 11 curr , 3 kill , 420 pp

Air Defense
* 88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 819 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 0 pp
  88mm FlaK 41 [G] , 3 bars , 306 exp , 10 base , 12 curr , 4 kill , 408 pp
  88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 731 exp , 10 base , 15 curr , 9 kill , 408 pp
  88mm FlaK 41 [G] , 3 bars , 332 exp , 10 base , 12 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 5 kill , 408 pp
  88mm FlaK 41 [G] , 4 bars , 437 exp , 10 base , 14 curr , 5 kill , 408 pp
  Coelion A , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 336 pp

Fighter
Me-262A-1/U-4 , 2 bars , 279 exp , 10 base , 11 curr , 7 kill , 780 pp
Me-262A-1/U-4 , 5 bars , 893 exp , 10 base , 15 curr , 25 kill , 780 pp
Me-262A-1/U-4 , 5 bars , 635 exp , 10 base , 13 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 12 kill , 780 pp

Tactical Bomber
Ju-188 , 4 bars , 425 exp , 10 base , 13 curr , 1 kill , 696 pp
HS-129B-3 , 1 bars , 180 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 708 pp

Level Bomber
He 177 [L] , 1 bars , 149 exp , 10 base , 11 curr , 0 kill , 1416 pp

Killed: AD 42 ,  AT 76 ,  ATY 164 ,  INF 382 ,  REC 76 ,  TK 110 ,  FTR 61 ,  TB 48 ,  Total: 959
Lost  : AD  5 ,  AT 10 ,  ATY 17 ,  INF 28 ,  REC  4 ,  TK  3 ,  FTR  3 ,  TB  0 ,  Total:  70

BV 12
V   0
TV  1
L   1
*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 14, 2008, 07:11:43 AM
CytatMam tylko pytanie- kiedy będzie możliwe przydzielanie lidera zarówno bombowcom strategicznym, jak i jednostkom Flak?
Dopiero w PG IV?

Flaki już mają liderów - po to był m.in patch 2.20, ale bombowce strateg., to faktycznie - nie
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Czerwiec 14, 2008, 09:42:52 AM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 14, 2008, 07:11:43 AM
CytatMam tylko pytanie- kiedy będzie możliwe przydzielanie lidera zarówno bombowcom strategicznym, jak i jednostkom Flak?Dopiero w PG IV?
Flaki już mają liderów - po to był m.in patch 2.20, ale bombowce strateg., to faktycznie - nie
To jaka jest ta pierwsza umiejętność, która ma zawsze lider Flak, bo druga jest losowa?
Tytuł: Odp: Kampanie
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 14, 2008, 01:13:00 PM
Ta sama, co AT - "Tank Killer" czyli nie traci na inicjatywie, kiedy strzela PO ruchu.