Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Jaro w Luty 07, 2020, 03:57:28 PM

Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 07, 2020, 03:57:28 PM
Cytat: kowdar w Styczeń 31, 2020, 06:25:39 PM
Pomimo, że zapewne za 2-3 tygodnie będę produkował nową wersję (bo będzie nowy silnik, pewnie także openicons.dat), postanowiłem opublikować wersję przejściową, zawierająca wszystkie ostatnie nowości, w szczególności efile GusOpen 7.2.3 z nowymi krajami, które są potrzebne (jeden) dla kampanii D23, którą dzisiaj także publikuje jako nowość.

Jest to wersja instalacyjna 5.05 zawierająca:

OG 0.93.3.99RC z 29.01.2020
OG_DD 0.90.61.5 z 14.04.2019
OpenSuite 5.0.72.8 z 16.11.2019
OpenIcons z 29.10.2019
EquipIcons z 30.01.2020
EFILE GusOpen 7.2.3 z 30.01.2020

Są oczywiście także dostępne w wersjach 5.05 katalogi EFILE oraz sam GusOpen efile 7.2.3

Uwaga:
linki do efila GusOpen 7.2.3 podawane przez Waldziosa nie mają zaktualizowanych plików nowych krajów, więc jak ktoś będzie chciał zagrać w kampanię D23, musi posiadać wersje z mojej strony.

Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Jedynie trzeba by sprawdzić, czy któryś z plików nie ma jakiś specyficznych dla nas obrazków (np. inny wzór mostu pontonowego).


Myślę tu o plikach:
hex_grids
hex_layers
hex_marks
hex_outlines
hex_tiles*
hex_types


BTW
hex_blend w Peg jest błędny albo stary bo nie wyświetlają się tła pod samolotami. Jego usunięcie powoduje, że gra korzysta z domyślnego pliku.
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Luty 07, 2020, 04:37:16 PM
Cytat: Jaro w Luty 07, 2020, 03:57:28 PM
Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Tylko teoretycznie.
Skasowanie zawartości OPENGUI w instalce, niestety nie spowoduje skasowania tych samym plików na dyskach graczy.
Wiele osób instaluje aktualizacje w starym folderze, by zachować save'y i logi.
Dublowanie plików w lokalnym OPENGUI gwarantuje, że przy aktualizacji ewentualne stare pliki zostaną zastąpione.
Jeśli skasujemy zawartość OPENGUI w instalce, nie będziemy mieli pojęcia co gracz ma na dysku.
IMHO lepiej dodać parę megabajtów więcej w instalce, niż później wielokrotnie tłumaczyć co i dlaczego trzeba skasować.
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 07, 2020, 05:52:19 PM
Cytat: Waldzios w Luty 07, 2020, 04:37:16 PM
Cytat: Jaro w Luty 07, 2020, 03:57:28 PM
Kowdar, warto by zastanowić się nad zawartością folderów OPENGUI. Wg. mnie w głównym folderze OPENGUI są całkiem dobre kaferlki i inne np. maski (blends). Stąd można by się pozbyć ich likalnych wersji efile\OPENGUI.
Tylko teoretycznie.
Skasowanie zawartości OPENGUI w instalce, niestety nie spowoduje skasowania tych samym plików na dyskach graczy.
Wiele osób instaluje aktualizacje w starym folderze, by zachować save'y i logi.
Dublowanie plików w lokalnym OPENGUI gwarantuje, że przy aktualizacji ewentualne stare pliki zostaną zastąpione.
Jeśli skasujemy zawartość OPENGUI w instalce, nie będziemy mieli pojęcia co gracz ma na dysku.
IMHO lepiej dodać parę megabajtów więcej w instalce, niż później wielokrotnie tłumaczyć co i dlaczego trzeba skasować.
OK. To trzeba w takim razie skopiować odpowiednie pliki z globalnego OPENGUI na nasze lokalne bo tam są braki co powoduje problemy.
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 07, 2020, 07:06:45 PM
A to zależy jakiego silnika używasz ...
A tak - co w tej grafice jest do czego? - kompletnie teraz nie wiem --> jakie pliki i co po kolei w pliku powinno być ... chodzi o poszczególne pola
A plik hex_blend różni się ilością kolumn i pól w kolumnie - zależnie od daty --> więc co oznaczają poszczególne kolumny, a co pola w nich zawarte?
A te inne pliki ?- tylko po obrazkach można się domyślać ...
Jest to gdzieś omówione dokładnie?
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 07, 2020, 07:28:07 PM
Cytat: sympatyk w Luty 07, 2020, 07:06:45 PM
A to zależy jakiego silnika używasz ...
Tak, to ważne. Tyle że domyślny zestaw plików w głównym katalogu OPENGUI jest kompletny - dla wszystkich silników.

Nasze zestawy grafik są niekompletne, dlatego niektóre funkcje nie działają.
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 08, 2020, 07:29:05 PM
Zrobiłem, to trochę za duże słowo, ale
pliki z rodziny hex_cośtam są w zipie ...  do wypróbowania
Jak będą spełniać Wasze oczekiwania ...
https://drive.google.com/file/d/1p9__XIfP-IAYgsR_Hmrf422uHQgC8Agy/view?usp=sharing

Do czego służy hex_blend-colorblind.png, a do czego hex_blend.png?
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 08, 2020, 08:22:11 PM
Wyglądają mi dobrze  :)
Będę testował.

PS
Nie wiem czemu są dwie wersje hex_blend.

Edit - może czerowone "outline" dał bym grubiej. Niebieskie są bardziej widoczne a czerowne trochę zbyt słabo.
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 09, 2020, 09:54:09 AM
Dalej drążę ..
Dlaczego w efilu Csaby plik blend ma inny wymiar?
Jest 4 kolumny po 5 wierszy, a u nas 3 kolumny?
Data powstania plików różni się o miesiąc - są z 2018 roku

Porównanie w załączniku
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 09, 2020, 11:04:08 AM
W plikach zip, które przesyła Luis w wersjach testowych i RC jest ten z 3 kolumnami.
Zapytaj Luisa. Ja nawet nie będę próbował pytać bo ostatnio nie opowiada na moje maile. Chyba się obraził...  :(
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Luty 09, 2020, 02:31:59 PM
Cytat: sympatyk w Luty 08, 2020, 07:29:05 PM
Do czego służy hex_blend-colorblind.png, a do czego hex_blend.png?
Zgaduje, że to wersja dla osób z zaburzeniem rozpoznawania barw (colour-blind). Pewnie jest kilka takich osób (chyba Mythos o tym wspominał).

Cytat: sympatyk w Luty 09, 2020, 09:54:09 AM
Dlaczego w efilu Csaby plik blend ma inny wymiar?
Raczej nie warto w to wnikać. W lokalnych efilach mogą być rożne testowe/eksperymentalne pozostałości.
IMHO za punkt odniesienia powinno brać się oficjalne pliki (ja w ten sposób traktuje paczkę OpenGenCore.zip (http://www.open-general.com/install/OpenGenCore.zip)).

Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 09, 2020, 06:29:45 PM
OK
Trzymajmy się oficjalnej wersji
Tu oba pliki hex_blend.png są 8-bitowe ... a wcześniej były 24 bit
Myślę, że to z oszczędności ...
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 10, 2020, 07:53:00 PM
Skoro o obrazkach mowa proponuję małą korektę w wizualizacji belek jednostek. Trochę rozsunąłem dwie belki i dwie krokiewki aby lepiej je było widać. Co o tym sądzicie?
Tytuł: Grafika w OPENGUI
Wiadomość wysłana przez: sympatyk w Luty 10, 2020, 08:20:17 PM
Widzę, że ja mam nie aktualne niektóre pola - między rokiem 2015, a dziś pewnie jest więcej zmian >:D
A odnośnie przeróbki - nie mam zdania --> za mało gram >:D

Jeśli chodzi o pliki - hex_grids   hex_marks   hex_outlines --> to starałem się, aby zarówno pod wersją gry DD, jak i sdl były takie same/podobne obrazki
Nowy jest natomiast fort w obu wersjach - załącznik
Te zielone symbole budowy/ukończonej budowy, które były w pliku z OG, zastąpiłem rysunkami z naszego pliku ..