Kampania D25 "Czerwony Świt [Północ]"http://www.opengeneral.pl/kampanie_viii.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_viii.html)
Przyszedł czas na kwintesencję lat osiemdziesiątych, czyli hipotetyczny atak Armii Czerwonej z towarzyszami z Układu Warszawskiego na Zachód, to jest to, do czego te Armie przygotowywały się od wielu lat.
Jest to pierwsza z trzech kampanii w tym temacie i obejmuje swoim zakresem Północny Teatr Działań Wojennych (jakoś tak towarzysze ze wschodu to opisywali ...).
Kampania fajna, intensywna, wydaje się że dość trudna i wymagająca, bo niestety, ale nasze najlepsze czołgi nie mają praktycznie szans w pojedynku jeden na jeden z najnowszymi czołgami wroga. Te starsze nie są tak problematyczne, ale te nowej generacji wymagają niezłego kombinowania ... jedyną efektywną bronią na ten problem są nasze "latające czołgi".
No tylko że w powietrzu wroga także sporo ...
Jak to ostatnio bywa, wiele naprawdę atrakcyjnych i nowych (mało używanych) map, kilka naprawdę z ciekawym terenem.
Kampania dała mi sporo frajdy, chociaż czasami jest stresująco, jak czołgi wroga robią masowe szarże na sojuszniczych T-72 ...
W wielu bitwach wróg jest wyposażony w radar, więc trzeba uważać, ale i dynamicznie atakować bo czasu nie jest zbyt wiele.
Najbardziej wkurzające są momenty kiedy pada deszcz ... wówczas staje się groźnie ...
I ciekawe co powiecie o ostatniej bitwie ...
Powodzenia Towarzysze !!! . Poprowadźcie kaganek komunizmu na zachód ....
Kampania wymaga efile w wersji co najmniej 7.2.4.
Przebieg kampanii:Campaign: D25_cwn * D25 RED DAWN [NORTHAG] - 1989 v.4.0
File Scenario Date BV V TV L Map
0 d25_cwn00.xscn Orianenburg May 15, 1989 1 1 1 1 1047.jpg
1 d25_cwn01.xscn Flensburg May 20, 1989 2 2 2 2 719.jpg
2 d25_cwn02.xscn Invasion of Denmark May 27, 1989 3 3 3 Ls 701.jpg
3 d25_cwn03.xscn Iceland Jun 6, 1989 4 4 4 4 305.jpg
4 d25_cwn04.xscn Boden Airfield Jun 20, 1989 5 5 5 Ls 556.jpg
5 d25_cwn05.xscn Wilhelmshaven Jul 4, 1989 6 6 6 6 398.jpg
6 d25_cwn06.xscn Crossing the Ruhr Aug 5, 1989 7 7 7 Ls 85.jpg
7 d25_cwn07.xscn Essen Aug 21, 1989 8 8 8 8 421.jpg
8 d25_cwn08.xscn Crossing the Rhine Sep 8, 1989 9 9 9 9 695.jpg
9 d25_cwn09.xscn Stolberg Sep 16, 1989 10 10 10 10 751.jpg
10 d25_cwn10.xscn Aachen Sep 30, 1989 11 11 11 Ls 1013.jpg
11 d25_cwn11.xscn Sudden strike in Holland Oct 5, 1989 12 12 12 12 327.jpg
12 d25_cwn14.xscn Crossing the Meuse (Part 1) Oct 15, 1989 13 13 13 13 828.jpg
13 d25_cwn12.xscn Crossing the Meuse (Part 2) Oct 22, 1989 14 14 14 14 718.jpg
14 d25_cwn13.xscn Antwerp Nov 30, 1989 Win Win Win Ls 512.jpg
ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 d25_cwn00.xscn Orianenburg 50 40349 Aggressive 68 46205
1 d25_cwn01.xscn Flensburg 55 41089 Aggressive 100 73380
2 d25_cwn02.xscn Invasion of Denmark 29 31466 Aggressive 72 43561
3 d25_cwn03.xscn Iceland 14 16416 Aggressive 61 41881
4 d25_cwn04.xscn Boden Airfield 23 24996 Aggressive 60 34206
5 d25_cwn05.xscn Wilhelmshaven 32 27288 Defensive 93 65334
6 d25_cwn06.xscn Crossing the Ruhr 48 33648 Aggressive 100 66636
7 d25_cwn07.xscn Essen 34 25572 Defensive 100 55764
8 d25_cwn08.xscn Crossing the Rhine 29 24924 Defensive 100 71112
9 d25_cwn09.xscn Stolberg 39 24972 Aggressive 103 74052
10 d25_cwn10.xscn Aachen 24 23551 Defensive 93 75408
11 d25_cwn11.xscn Sudden strike in Holland 31 28450 Defensive 100 69370
12 d25_cwn14.xscn Crossing the Meuse (Part 1) 24 14196 Defensive 108 70368
13 d25_cwn12.xscn Crossing the Meuse (Part 2) 30 20496 Aggressive 108 84456
14 d25_cwn13.xscn Antwerp 51 39504 Defensive 111 89134
Super :)
Zapowiada się kolejna fajna kampania.
Wielkie dzięki.
Mam pytanie-czy opłaca się w niej kupować okręty?
A propos okrętów.
Jak zwykle sugerowałbym zwiększenie flak_range w pliku cfg (flak_range = 5).
Dodatkowo, w scenariuszach niepotrzebnie włączona jest opcja 'DD, CV, and LC can fire as Flaks', która może poważnie mieszać w funkcjonalności niektórych jednostek morskich.
W tej kampanii raczej nie przewidziano, iż gracz kupuje okręty.
Kampanie gdzie są corowe okręty, oznaczam na stronie grafiką w kolorze błękitnym.
A co do tej opcji:
"DD, CV, and LC can fire as Flaks"
to wydaje mi się, że stosowałem ją powszechnie we wszystkich kampaniach ...
ok, przy najbliższej okazji pozdejmuję.
Czy flak_range = 5 można ustawić we wszystkich kampaniach nie patrząc na rok w której się dzieje ?
Czy jednak to za dużo namiesza ?
Cytat: kowdar w Kwiecień 28, 2020, 07:30:15 PM
W tej kampanii raczej nie przewidziano, iż gracz kupuje okręty.
Kampanie gdzie są corowe okręty, oznaczam na stronie grafiką w kolorze błękitnym.
Owszem, gracz okrętów nie kupuje, ale jednostki morskie nadal w scenariuszach występują.
Gdyby nie było scenariuszy morskich to bym o tym nie wspominał ;).
Cytat: kowdar w Kwiecień 28, 2020, 07:30:15 PM
A co do tej opcji:
"DD, CV, and LC can fire as Flaks"
to wydaje mi się, że stosowałem ją powszechnie we wszystkich kampaniach ...
ok, przy najbliższej okazji pozdejmuję.
Rozmawialiśmy o tym w tym wątku: Ustawienia globalne kampanii i konwersji. (http://forum.opengeneral.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/2538/msg41195/#msg41195)
Deklarowałeś takie ustawienia:
(http://www.opengeneral.pl/scen/Opcje.jpg)
Cytat: kowdar w Kwiecień 28, 2020, 07:30:15 PM
Czy flak_range = 5 można ustawić we wszystkich kampaniach nie patrząc na rok w której się dzieje ?
Czy jednak to za dużo namiesza ?
Niestety jedno globalne ustawienie nie zadziała.
Ustawienie powinno być w miarę niskie (ze względu na różne okrętowe "starocie"), a jednocześnie zapewniać by niszczyciel był w stanie ochraniać przynajmniej sąsiadujący okręt.
Wiele zależy od okresu i nacji uczestniczących w konflikcie.
Generalnie za podstawę należałoby przyjąć zasięg strzału najlepszego samolotu dostępnego/uczestniczącego w kampanii, a następnie dodać 1 punkt ekstra.
Dla tej konkretnej kampanii wystarczyłoby w zasadzie flak_range = 4, bo najlepsze dostępne samoloty mają zasięg=3.
Na upartego można bu przyjąć przybliżone wartości. Coś w rodzaju:
1935-1960 - flak_range = 2;
1960-1970 - flak_range = 3;
1970-2000 - flak_range = 4;
2000-2020 - flak_range = 5;
W tym oknie, po prawej na dole i środku parametry:
Extended naval rules - co to znaczy?
Added core like prototypes - chodzi o to, że do CAPa się nie wliczają? Czy jakieś inne zasady(jeszcze)?
Cytat: besiu w Kwiecień 28, 2020, 11:30:30 PM
Extended naval rules - co to znaczy?
To zbiór zmodyfikowanych zasad morskich:
Cytat: http://luis-guzman.com/New scenario option for "Extended naval rules" enabling these:
- Battle ships return fire to art.& forts.
- Ships cannot attack subs from range >1
- Destroyers will escort naval transports against sub attack like Fighters escort Bombers
- Submarines need direct LOF to attack
Cytat: besiu w Kwiecień 28, 2020, 11:30:30 PM
Added core like prototypes - chodzi o to, że do CAPa się nie wliczają? Czy jakieś inne zasady(jeszcze)?
Jednostki Core przydzielone na w trakcie scenariusza nie wliczają się do CAPa.