Zaczynam nowy wątek bo w związku z planem tworzenia nowej kampanii kilka porad w tym zakresie sie przyda.
Na początek prośba do Gustlika w padniętym forum bardzo dokładnie opisałeś opcje "Set Features" czy możesz jeszcze raz to powtórzyć bo większość porad zdążyłem sobie wydrukować ale tego akurat nie. :(
Służę uprzejmie - co prawda zaczynając od tej kwestii ten samouczek będzie nieco chaotyczny, ale to są koszta przenosin...
No więc jedziemy - strona ustawień głównych scenariusza.
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image1-3.jpg)
Wchodzimy w ustawienia zaawansowane kilkając "Set Features" i mamy
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image2-1.jpg)
Objaśnienia:
ad 1 ) Zezwala na ustawienie poziomu doświadczenia innego niż 0, dla nowo pozyskanych jednostek (w tym scenie). Wartość definiujemy jako "sztuczny prestiż" w 40 kolejce, w oknie ustawień prestiżu (kasy)
ad 2 ) Pozwala zachować własnoręcznie zdefiniowaną ilość punktów siły jednostki w relacji "current" (bieżąca) do "basic" (podstawowa)
ad 3 ), 4 ) Pozwalają ręcznie ustawić ilość paliwa/amunicji z jaką jednostka zacznie scenariusz. Jeśli nie zaznaczone - zacznie z ilością maksymalną, wynikającą z efila
ad 5 ) W sytuacji gdy dostępne są punkty rozstawienia nad morzem, uniemożliwia oszukiwanie liczby dostępnych transportów lotniczych, poprzez rozstawianie spadochroniarzy na morskich heksach i odpowiadanie "tak" na pytanie gry "Do You Want Air Transport?"
ad 6 ) Scenariusz bez prototypów
ad 7 ) To chyba jasne
ad 8 ) Jak 1) ale dotyczy punktów siły od 1 do 15 z jakimi pojawią się nowe jednostki w scenariuszu - wartośc ustawiamy w okienku "A", na stronie ustawień głównych
ad 9 ) Pozwala na ustawienie ram czasowych dla prototypów, które ewentualnie gracz dostanie w nagrodę po brylantowym zwycięstwie. Domyślnie gra poszukuje sprzętu na przestrzeni następnych 9 miesięcy. Wartość ustawiamy w okienku "B" na stronie ustawień głównych.
-Przy tworzeniu nowej kampanii jest mowa o scenariuszach defensywnych , w jaki sposób stworzyć taki scenariusz. Żeby wygrana była dzięki obronie jakiegoś heksa przez jakiś okres czasu?
Cytat: gg13 w Grudzień 19, 2007, 09:49:53 PM
-Przy tworzeniu nowej kampanii jest mowa o scenariuszach defensywnych , w jaki sposób stworzyć taki scenariusz. Żeby wygrana była dzięki obronie jakiegoś heksa przez jakiś okres czasu?
Przeczytaj to > http://forum.generalsguild.com/gustlik-center/patch-2-20-a-'defensywny'-scenariusz/0/
Cytat: Depet w Grudzień 19, 2007, 10:08:34 PM
Cytat: gg13 w Grudzień 19, 2007, 09:49:53 PM
-Przy tworzeniu nowej kampanii jest mowa o scenariuszach defensywnych , w jaki sposób stworzyć taki scenariusz. Żeby wygrana była dzięki obronie jakiegoś heksa przez jakiś okres czasu?
Przeczytaj to > http://forum.generalsguild.com/gustlik-center/patch-2-20-a-'defensywny'-scenariusz/0/
Czyli to jest jedyna matoda scenariusza defensywnego?
Zadałem to pytanie w tym wątku bo myslałem, że można to ustawić jakąś opcją w SuitePG2.
Hej...da się za pomocą LG Suite ale wtedy musisz korzystać z "dobrodziejstwa" patcha 2.20 ! Niestety system ten jest trochę niedokończony...zapraszam do lektury tego; mam nadzieję że okaże się pomocne > http://forum.generalsguild.com/panzer-general-2/nowy-patch-2-20-juz-jest-!!!/msg3261/#msg3261 (http://forum.generalsguild.com/panzer-general-2/nowy-patch-2-20-juz-jest-!!!/msg3261/#msg3261)
Czołem
Mam pytanie odnośnie kilku opcji w SuitePG2
W zakładce " Unit Settings View" większość ustawień dla poszczególnych jednostek już rozszyfrowałem
nie wiem tylko co sie ustawia w opcjach:
Exper Level
Entrench
Current strenght
Hits Suffered
Last Suppression
???
Exper Level - poziom doświadczenia - tzw. "małe punkty" w zakresie od 1 - 500. Każda setka odpowiada jednej belce.
Entrench - poziom okopania dopuszczalny zakres 1 - 255, ale powyżej 15 chyba nie ma sensu, zwykle 1 - 10
Current strenght - siła "bieżąca" jednostki. Czyli siła "podstawowa" (basic) - zwykle 10, zmodyfiikowana (lub nie) w górę lub w dół, w wyniku walki lub doświadczenia. Możliwy zakres 1-20
Hits Suffered - nieużywane (przynajmniej nic o tym nie wiem)
Last Suppression - ilość punktów "stłumionych" przez nieprzyjacielski atak. Trochę na wyrost ta opcja, bo zakłada, że jednostka walczyła ZANIM weszła do scenariusza. Nie używam.
Dzięki za pomoc
jeszcze tylko jedno pytanie przy ustawianiu opcji lader są dodatkowo procenty do ustawienia (chance)
czy chodzi o to w jakim stopniu (procencie) dodatkowe dwie umiejętności zostaną wykorzystane przez oddział czy ustawienie to służy do czegoś innego???
Chodzi o to jakie jednostka ma szanse (procentowo) na OTRZYMANIE lidera w następnym "losowaniu".
To umownie przeze mnie nazwane "losowanie", odbywa się za każdym razem, gdy jednostka przekracza kolejne 100 małych punktów doświadczenia, czyli kiedy otrzymuje kolejną belkę.
Jeśli chcesz, żeby jednostka NA PEWNO dostała lidera w najbliższym starciu, to ustaw jej doświadczenie na 99pkt (199, 299 itd), a szanse na lidera na 90% - bo 10% ma zawsze.
Może pytanie nie na ten wątek ale gdzieś w okolicach:
Czy istnieje jakiś konwerter dla plików muzycznych w PG2 z rozszerzeniem "mus" np. mp3 -mus oraz jakiś program do ich odtwarzania?
Cytat: gg13 w Styczeń 06, 2008, 05:53:25 PM
Może pytanie nie na ten wątek ale gdzieś w okolicach:
Czy istnieje jakiś konwerter dla plików muzycznych w PG2 z rozszerzeniem "mus" np. mp3 -mus oraz jakiś program do ich odtwarzania?
Da się to zrobić ale nie od razu. Tutaj masz spis programów do tego > http://panzergeneral.strategyplanet.gamespy.com/PG2Main_tools.html - zakładka "Sound Utilities". Z kolei szczegółową instrukcję jak przerobić
.mus na
.wav znajdziesz tutaj > http://panzergeneral.strategyplanet.gamespy.com/PG2text/pg2text_goldwave.html . Z .
wav na
.mp3 znajdziesz już w necie bo to częsta praktyka.
Czołem
Ja z kolejnym pytaniem:
W zakładce "Map Settings View" są do zaznaczenia pola 1, 2, 3, 4 dla "Supply for P" oraz dla "Deploy for P" a obok przyciski czy można trochę przybliżyć zasadę ich ustawienia w tworzonych scenariuszach.
Jest także dodatkowy przycisk w postaci chorągiewki przy polach Vic Hex.
CytatW zakładce "Map Settings View" są do zaznaczenia pola 1, 2, 3, 4 dla "Supply for P" oraz dla "Deploy for P"
Teoretycznie w PG2 można tworzyć scenariusze multiplayer dla czterech graczy (stron), ale nie wiem czy ktoś tego próbował.
Używa się 1 i 2 - co oznacza strony konfliktu - traktowane łącznie z ewentualnymi sojusznikami.
CytatJest także dodatkowy przycisk w postaci chorągiewki przy polach Vic Hex.
To jest tylko skrót (ułatwienie) zamiast ręcznego zaznaczania przez klikanie w mapę + stawianie "v" w okienku. Umożliwia korzystanie z określonej kombinacji klawiszy. Jakiej - to pokaże okienko podpowiedzi jak najedziesz na ten przycisk kursorem bez klikania. Osobiście - nie używam - wolę ręcznie (tradycyjnie).
Pytanie ??
Gdzie można ustawić globalnie, dla wszystkich scenariuszy naraz, zmianę przyznawanego prestiżu.
W szczególności tego za flagi np. z 40 i 80 na 30 i 60 itp.
CytatGdzie można ustawić globalnie, dla wszystkich scenariuszy naraz, zmianę przyznawanego prestiżu.
Dla wszystkich naraz się nie da. Dla każdego scenariusza musisz osobno. Możesz tylko "globalnie" dla wszystkich kolejek w danym scenariuszu.
CytatW szczególności tego za flagi np. z 40 i 80 na 30 i 60 itp.
Flagi mają stałe ceny - w zależności od rangi. Zmienia to dopiero ustawienie mnożnika procentowego w trakcie grania.
Sam nie wiem, ale przeglądając Suite dochodzę do wniosku, że kasy za flagi nie można zmienić.
Za duże flagi 80 za małe 40 i jedyna zmiana to ustawienie na 0.
????????????????
PS. Napisaliśmy jednocześnie czyli dobrze myślałem, dzięki.