Kolej na następną kampanię nie cieszącą się żadnym zainteresowaniem.
Tym razem dowodzimy bohaterską Armią Czerwoną, która broni się przez wrednym najeźdźcą.
Fajna bitwa obronna, ale trzeba dobrze wyczuć/wyliczyć czas kiedy ruszyć do przodu.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 50 * Average: 50
..
Current scenario: DON RIVER, VH prestige is 120 , All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 610
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive Using map: 140
if BV: +0, THE APPROACH , cap 2600, 12 turns prestige: 240
if V : +0, CHOICE 1 , cap 2000, 15 turns prestige: 240
if TV: +150, CHOICE 1 , cap 2000, 18 turns prestige: 240
if Ls: +250, RAPID ASSAULT , cap 2000, 18 turns prestige: 240
Piechota
* Inzyniernyje 1938 , M2 , 38/13T/62 , 1 bars , 111 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 132 exp , ZSRR , 5/11 , 0 kill , 0 pp - U:004 [+12 exp]
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:049
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 2 bars , 205 exp , ZSRR , 6/11 , 4 kill , 0 pp - U:028 [+42 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 2 bars , 263 exp , ZSRR , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:035 [+99 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 1 bars , 170 exp , ZSRR , 5/11 , 1 kill , 0 pp - U:029 [+17 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 1 bars , 183 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:048
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 1 bars , 197 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 1 kill , 0 pp - U:021 [+75 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 174 exp , ZSRR , 4/11 , Fire Discipline , 3 kill , 0 pp - U:046 [+67 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:18 TNK:8 RCN:4 AT:3 FLAK:2 ATY:9 AD:1 FTR:3 TB:2 Total: 50
Lost : INF:3 TNK:1 RCN:1 AT:1 FLAK:1 ATY:1 AD:1 FTR:2 Total: 11
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 41 units total (core+aux):
Piechota : 15
Czołg : 5
Rozpoznanie : 5
Artyleria ppanc. : 2
Artyleria uniwersalna : 1
Artyleria : 10
Obrona plot. : 1
Myśliwiec : 1
Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 6 units total (core+aux):
Artyleria ppanc. : 2
Fortyfikacje : 3
Obrona plot. : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Niezły prototyp, kasy starcza na dalekosiężne działo i taniutki zwiad.
Bronimy Stalingradu ... i w pewnym momencie trzeba ruszyć do przodu, chyba się trochę spóźniłem, ale i tak sądzę, że BV może być bardzo, bardzo trudno osiągnąć ... niewiele mi zabrakło, może gdybym miał więcej szczęścia byłaby jedna tura mniej, ale tej jednej by mi zabrakło chyba w każdej sytuacji.
Całkiem niezła bitwa, fajnie się broni przeciwko nacierającym Niemcom ... przy dobrym wsparciu artylerii, było to jak bicie głową w mur.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
--
Campaign score: 80 * Average: 40
..
Current scenario: THE APPROACH, VH prestige is 240 , All map prestige is: 560
Army cost: 588 , Current prestige is 882
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive Using map: 124
if BV: +0, THE ASSAULT , cap 2700, 10 turns prestige: 300
if V : +0, THE ASSAULT , cap 2700, 13 turns prestige: 300
if TV: +150, THE ASSAULT , cap 2700, 16 turns prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300
Piechota
* Inzyniernyje 1938 , M2 , 38/13T/62 , 1 bars , 123 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:001 [+12 exp]
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 132 exp , ZSRR , 11/11 , 0 kill , 0 pp - U:002
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:009
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 6/11 , 10 kill , 0 pp - U:004 [+69 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 3 bars , 349 exp , ZSRR , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+86 exp]
+ KW Flame , , 0 bars , 32 exp , ZSRR , 9/10 , 4 kill , 0 pp - U:010 [+32 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 203 exp , ZSRR , 8/11 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+33 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 1 bars , 198 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:008 [+15 exp]
BA-64 , , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:147 [+38 exp]
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 2 bars , 243 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 2 kill , 0 pp - U:003 [+46 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 27 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 456 pp - U:146 [+27 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 216 exp , ZSRR , 2/11 , Fire Discipline , 3 kill , 0 pp - U:007 [+42 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:35 TNK:14 RCN:7 AT:9 FLAK:5 FORT:6 ATY:23 AD:3 FTR:6 TB:4 Total: 112
Lost : INF:8 TNK:1 RCN:3 AT:2 FLAK:3 FORT:2 ATY:2 AD:1 FTR:3 Total: 25
BV 1
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 64 units total (core+aux):
Piechota : 23
Czołg : 8
Rozpoznanie : 4
Artyleria ppanc. : 6
Fortyfikacje : 1
Artyleria : 16
Obrona plot. : 3
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 7 units total (core+aux):
Piechota : 4
Czołg : 2
Artyleria uniwersalna : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Kasa na artylerię holowaną i Katiusze.
Rozmieszczamy jednostki i .... cisza przed burzą, nie wychylam nosa poza miasto, nic nie widzę, ale i wróg zachowuje ciszę. W tym czasie przemieszczam jednostki i robię gęstą obronę miasta ... a potem się zaczyna. Wredne samoloty wroga, nadziewają się na plotki, ale niestety wskazują cele dla niemieckiej artylerii, a ta jest rozstawiona półkolem wokół miasta i niemiłosiernie okłada to co zostaje zobaczone, a więc warto dbać o (nie)widoczność artylerii.
Po rozbiciu kilku fal wroga, ruszam do przodu i zdobywam oba VH wroga.
Niestety straciłem jedną piechotę w walkach miejskich, miała 6 sp, szacunek był 2:4 więc miała zmiękczyć wroga i się wycofać, a wynik rzeczywisty był 2:6 ... i tak to jest niestety ...
Ogólnie, fajnie się gra, jednostek core garstka, ale trzeba organizować obronę sporej ilości aux'ów.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 136 * Average: 45
..
Current scenario: THE ASSAULT, VH prestige is 160 , All map prestige is: 440
Army cost: 1320 , Current prestige is 558
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive Using map: 41
if BV: +0, RATTENKRIEG , cap 2800, 12 turns prestige: 360
if V : +0, RATTENKRIEG , cap 2800, 14 turns prestige: 360
if TV: +100, RATTENKRIEG , cap 2800, 18 turns prestige: 360
if Ls: +250, CAUCASUS COUNTERATTACK , cap 2400, 18 turns prestige: 360
Piechota
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 168 exp , ZSRR , 8/11 , 1 kill , 0 pp - U:002 [+36 exp]
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:009
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 323 exp , ZSRR , 11/11 , 12 kill , 0 pp - U:004 [+49 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 3 bars , 376 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:006 [+27 exp]
+ KW Flame , , 0 bars , 81 exp , ZSRR , 7/10 , 7 kill , 0 pp - U:010 [+49 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 217 exp , ZSRR , 10/11 , 3 kill , 0 pp - U:005 [+14 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 2 bars , 228 exp , ZSRR , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:008 [+30 exp]
BA-64 , , 0 bars , 38 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 132 pp - U:012
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 2 bars , 285 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 4 kill , 0 pp - U:003 [+42 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 53 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 456 pp - U:011 [+26 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:178 [+14 exp]
BM-13 , , 0 bars , 10 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 0 kill , 264 pp - U:179 [+10 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 3/11 , Fire Discipline , 5 kill , 0 pp - U:007 [+58 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:59 TNK:21 RCN:12 AT:13 FLAK:7 FORT:10 ATY:34 AD:3 FTR:9 TB:8 Total: 176
Lost : INF:13 TNK:2 RCN:4 AT:8 FLAK:6 FORT:2 ATY:5 AD:3 FTR:3 Total: 46
BV 2
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 75 units total (core+aux):
Piechota : 28
Czołg : 7
Rozpoznanie : 4
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria uniwersalna : 2
Fortyfikacje : 5
Artyleria : 18
Obrona plot. : 3
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Niemcy has 19 units total (core+aux):
Piechota : 8
Artyleria ppanc. : 1
Artyleria uniwersalna : 1
Fortyfikacje : 2
Artyleria : 5
Obrona plot. : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Za bardzo nie umiem (jak zresztą AI) i nie lubię grać piechotą jeżdżącą na pancerzach czołgów, ale niewiele jest okazji aby się uczyć i spróbować tej "sałatki". Tak więc zakup 2 x "piechota z pepeszami".
Ponownie walki miejskie, na dużym obszarze Stalingradu. I ponownie sytuacja wolno się rozwija, ale jak wróg rusza to czasami nie wiem w co ręce włożyć, wszędzie trzeba gasić pożary, a artyleria niemiecka kopie bardzo mocno z daleka od miasta, więc trudno ją tam dosięgnąć. Ale mamy mnóstwo ochotników, którzy swoimi ciałami zastawiają każdy skrawek miasta, a nasza mnoga artyleria nie pozwala niemieckiej piechocie na zbyt wiele, a często przy ataku po prostu wróg wyparowuje. A nam pozostaje tylko dostarczać amunicję.
Bardzo fajna obronna bitwa ... trzyma w napięciu i nie jest zbyt trywialna.
A jak tam próba z piechotą ... a tak sobie, warunki za bardzo nie pozwoliły wykorzystać ich możliwości, które widzę w zdobywaniu odległych VH z pojedynczą obroną ...
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43
4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 188 * Average: 47
..
Current scenario: RATTENKRIEG, VH prestige is 200 , All map prestige is: 360
Army cost: 1848 , Current prestige is 730
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive Using map: 169
if BV: +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 10 turns prestige: 440
if V : +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 13 turns prestige: 440
if TV: +0, OPERATION URANUS , cap 3200, 16 turns prestige: 440
if Ls: +250, CAUCASUS COUNTERATTACK , cap 2400, 16 turns prestige: 440
Piechota
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 1 bars , 197 exp , ZSRR , 4/11 , 2 kill , 0 pp - U:001 [+29 exp]
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Awtamatcziki , , 0 bars , 14 exp , ZSRR , 9/10 , 1 kill , 264 pp - U:186 [+14 exp]
Awtamatcziki , , 0 bars , 33 exp , ZSRR , 1/10 , 0 kill , 264 pp - U:187 [+33 exp]
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 355 exp , ZSRR , 10/11 , 18 kill , 0 pp - U:003 [+32 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 4 bars , 413 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:005 [+37 exp]
+ KW Flame , , 1 bars , 100 exp , ZSRR , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:009 [+19 exp]
+ T-43 (Planes:0/1), , 0 bars , 47 exp , ZSRR , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:014 [+47 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 237 exp , ZSRR , 11/11 , 4 kill , 0 pp - U:004 [+20 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 2 bars , 274 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:007 [+46 exp]
BA-64 , , 0 bars , 60 exp , ZSRR , 9/10 , 2 kill , 132 pp - U:011 [+22 exp]
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 3 bars , 352 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 4 kill , 0 pp - U:002 [+67 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 0 bars , 81 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+28 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 40 exp , ZSRR , 10/10 , 1 kill , 468 pp - U:012 [+26 exp]
BM-13 , , 0 bars , 51 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 0 kill , 264 pp - U:013 [+41 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 3 bars , 324 exp , ZSRR , 10/11 , Fire Discipline , 8 kill , 0 pp - U:006 [+50 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:92 TNK:25 RCN:15 AT:17 FLAK:8 FORT:15 ATY:47 AD:6 FTR:12 TB:11 Total: 248
Lost : INF:33 TNK:4 RCN:5 AT:9 FLAK:7 FORT:2 ATY:6 AD:3 FTR:3 TB:1 Total: 73
BV 3
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 78 units total (core+aux):
Piechota : 25
Czołg : 8
Rozpoznanie : 4
Artyleria ppanc. : 5
Artyleria uniwersalna : 2
Fortyfikacje : 6
Artyleria : 20
Obrona plot. : 4
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 10 units total (core+aux):
Piechota : 4
Artyleria uniwersalna : 1
Fortyfikacje : 1
Artyleria : 4
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Przyszła zima i szykujemy się do ataku poza miastem, na rozległych terenach naszego kraju.
A więc przydałby się zwiad lotniczy ... okazuje się, że najlepsze parametry ma łódź latająca, i taki jest też mój wybór.
Zostaje jeszcze na szybki KW.
Epicka bitwa ... ruszam jak na radzieckiego żołnierza przystało, szeroką ławą do przodu. Na pierwszej linii bronią się Rumunii i zaskakująco twardy odpór nam dają ... a potem nadciągają niemieckie tanki i nie jest już tak wesoło. No ale radziecka myśl techniczna w zakresie artylerii, pozwala mi panować na wydarzeniami na froncie, chociaż straty stanów są straszliwe. Większość moich corowych oddziałów musi chować się po kątach, aby nie oberwać ostatecznie gdzieś z zaskoczenia. Bardzo dobrze, że przez większość bitwy pada śnieg, bo jakbym jeszcze miał Stukasy na plecach to byłoby dużo gorzej ...
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43
4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52
5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 240 * Average: 48
..
Current scenario: OPERATION URANUS, VH prestige is 200 , All map prestige is: 440
Army cost: 2568 , Current prestige is 810
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive Using map: 28
if BV: +0, WINTER STORM , cap 3400, 10 turns prestige: 230
if V : +0, CHOICE 2 , cap 3000, 13 turns prestige: 230
if TV: +100, CHOICE 2 , cap 3000, 16 turns prestige: 230
if Ls: +250, WINTER ASSAULT , cap 4200, 16 turns prestige: 230
Piechota
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 214 exp , ZSRR , 10/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001 [+17 exp]
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Awtamatcziki , , 0 bars , 72 exp , ZSRR , 3/10 , 2 kill , 264 pp - U:015 [+58 exp]
Awtamatcziki , , 0 bars , 53 exp , ZSRR , 1/10 , 1 kill , 264 pp - U:016 [+20 exp]
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 3 bars , 394 exp , ZSRR , 2/11 , 20 kill , 0 pp - U:003 [+39 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 511 exp , ZSRR , 6/10 , Shock Tactics , 10 kill , 0 pp - U:005 [+98 exp]
+ KW Flame , , 1 bars , 188 exp , ZSRR , 6/10 , 9 kill , 0 pp - U:009 [+88 exp]
+ T-43 (Planes:0/1), , 1 bars , 119 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:014 [+72 exp]
KW-Is , , 0 bars , 35 exp , ZSRR , 3/10 , 1 kill , 408 pp - U:179 [+35 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 310 exp , ZSRR , 2/11 , 4 kill , 0 pp - U:004 [+73 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007 [+26 exp]
BA-64 , , 0 bars , 96 exp , ZSRR , 7/10 , 2 kill , 132 pp - U:011 [+36 exp]
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 4 bars , 429 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 5 kill , 0 pp - U:002 [+77 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 1 bars , 141 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+60 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 90 exp , ZSRR , 10/10 , 4 kill , 468 pp - U:012 [+50 exp]
BM-13 , , 0 bars , 82 exp , ZSRR , 10/10 , Support, 1 kill , 264 pp - U:013 [+31 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 4 bars , 402 exp , ZSRR , 3/11 , Fire Discipline , 9 kill , 0 pp - U:006 [+78 exp]
Bomb. taktyczny
Beriev Be-4 , , 0 bars , 0 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 312 pp - U:178
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:117 TNK:30 RCN:22 AT:30 FLAK:11 FORT:21 ATY:63 AD:7 FTR:14 TB:12 Total: 327
Lost : INF:39 TNK:8 RCN:9 AT:9 FLAK:11 FORT:2 ATY:9 AD:3 FTR:3 TB:1 Total: 94
BV 4
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 71 units total (core+aux):
Piechota : 20
Czołg : 14
Rozpoznanie : 7
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria uniwersalna : 1
Artyleria : 20
Obrona plot. : 1
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Niemcy, Rumunia has 8 units total (core+aux):
Piechota : 3
Artyleria ppanc. : 1
Artyleria uniwersalna : 2
Myśliwiec : 1
Bomb. taktyczny : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Jest limit rozstawienia więc nie ma sensu zakup nowej jednostki.
Kasa idzie w dodatki.
Świetna bitwa, trzyma do końca w napięciu, kiedy już wydawało mi się, że opanowałem sytuację,
niemiecki kontratak przebił mi się na tyły i poszedł na VH i broniła go zbieranina w postaci flaków, pelotek, piechoty.
Dopiero jak przerzuciłem artylerię to się wyjaśniło.
Jeden oddział Awtamatczików poległ bohaterską śmiercią, ale się wydesantował i obronił (skupił na sobie ogień wroga) swoje osłabiony czołg, który był otoczony i gdyby nie to, to trzy niemieckie tanki, zapewne by go rozstrzelały.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43
4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52
5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: La-5 FN
6 WINTER STORM , #12 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 289 * Average: 48
..
Current scenario: WINTER STORM, VH prestige is 240 , All map prestige is: 320
Army cost: 2304 , Current prestige is 598
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive Using map: 160
if BV: +0, THE END , cap 4000, 12 turns prestige: 240
if V : +0, LITTLE SATURN , cap 3600, 15 turns prestige: 240
if TV: +100, LITTLE SATURN , cap 3600, 18 turns prestige: 240
if Ls: +250, WINTER ASSAULT , cap 4200, 18 turns prestige: 240
Piechota
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 234 exp , ZSRR , 11/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001 [+20 exp]
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 420 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008 [+18 exp]
Awtamatcziki , , 0 bars , 93 exp , ZSRR , 2/10 , 2 kill , 264 pp - U:016 [+40 exp]
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 6G/13/62 , 4 bars , 471 exp , ZSRR , 3/11 , 24 kill , 0 pp - U:003 [+77 exp]
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 594 exp , ZSRR , 1/10 , Shock Tactics , 13 kill , 0 pp - U:005 [+83 exp]
+ KW Flame , , 2 bars , 252 exp , ZSRR , 4/10 , Fast Speed, 10 kill , 0 pp - U:009 [+64 exp]
+ T-43 (Planes:0/1), , 1 bars , 199 exp , ZSRR , 8/10 , 6 kill , 0 pp - U:014 [+80 exp]
KW-Is , , 1 bars , 124 exp , ZSRR , 4/10 , Fast Speed, 3 kill , 408 pp - U:018 [+89 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 339 exp , ZSRR , 11/11 , 6 kill , 0 pp - U:004 [+29 exp]
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007
BA-64 , , 1 bars , 137 exp , ZSRR , 8/10 , 5 kill , 132 pp - U:011 [+41 exp]
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 4 bars , 482 exp , ZSRR , 9/11 , Reconnaissance Movement , 6 kill , 0 pp - U:002 [+53 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 1 bars , 192 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 456 pp - U:010 [+51 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 1 bars , 124 exp , ZSRR , 6/10 , 4 kill , 468 pp - U:012 [+34 exp]
BM-13 , , 1 bars , 151 exp , ZSRR , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 264 pp - U:013 [+69 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 5 bars , 503 exp , ZSRR , 8/11 , Fire Discipline , 13 kill , 0 pp - U:006 [+101 exp]
Bomb. taktyczny
Beriev Be-4 , , 0 bars , 15 exp , ZSRR , 10/10 , Recon, 0 kill , 312 pp - U:017 [+15 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:131 TNK:37 RCN:32 AT:33 FLAK:14 FORT:24 ATY:74 AD:9 FTR:17 TB:15 Total: 386
Lost : INF:40 TNK:9 RCN:11 AT:9 FLAK:14 FORT:2 ATY:10 AD:3 FTR:4 TB:1 Total: 103
BV 5
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 61 units total (core+aux):
Piechota : 21
Czołg : 10
Rozpoznanie : 5
Artyleria ppanc. : 3
Artyleria : 14
Obrona plot. : 2
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 3
Player 2 Niemcy, Rumunia has 3 units total (core+aux):
Czołg : 1
Fortyfikacje : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Ostatnia bitwa, Niemcy są zamknięci w miejskim kotle i trzeba ich wyniszczyć.
Spieniężam dodatki i inwestuję w dwie baterie artylerii.
Mnóstwo miejsc rozstawienia, ale postanawiam skoncentrować potężne uderzenie z jednej strony miasta,
a potem jak walec przetoczę się przez miejską dżunglę.
Ile Niemcy mają artylerii ... miasto jest nią nafaszerowane jak rodzynkami, ale ja w tym zakresie tez nie jestem ułomkiem,
grunt to zlokalizowanie wrogiej arterii i podciągnięcie w bezpieczny sposób swojej ...
A potem to już z górki ... sporo piechoty aux, więc zgodnie z tradycją, nie oglądając się na straty, z pełnym poświęceniem zdobywają miasto.
Bitwa dość standardowa, nie spowodowała przyśpieszonego bicia serca ... duża przewaga była po mojej stronie.
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: D:\Gry\OpenGen\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: W26 WOKÓŁ STALINGRADU v.4.6, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 DON RIVER , #0 , Brilliant Victory , score:50 +++ Proto: KW Flame
2 THE APPROACH , #6 , Victory , score:30
3 THE ASSAULT , #7 , Brilliant Victory , score:56 +++ Proto: T-43
4 RATTENKRIEG , #8 , Brilliant Victory , score:52
5 OPERATION URANUS , #10 , Brilliant Victory , score:52 +++ Proto: La-5 FN
6 WINTER STORM , #12 , Brilliant Victory , score:49
7 THE END , #15 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 346 * Average: 49
..
Current scenario: THE END, VH prestige is 720 , All map prestige is: 960
Army cost: 2928 , Current prestige is 1207
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive Using map: 67
BV: Win , turn prestige: 270
V : Win , turn prestige: 270
TV: Win , turn prestige: 270
Ls: Win , turn prestige: 270
Piechota
* Motostrelkowy 1941 , ZiS-5 , 34/13/62 , 2 bars , 234 exp , ZSRR , 11/11 , Determined Defense , 2 kill , 0 pp - U:001
* Sztab , M5 , 1077/62H/62 , 4 bars , 420 exp , ZSRR , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:008
Awtamatcziki , , 2 bars , 243 exp , ZSRR , 4/10 , 3 kill , 264 pp - U:015 [+150 exp]
Czołg
* T-34/76 1941 (Planes:0/1), 13/13/62 , 5 bars , 612 exp , ZSRR , 7/10 , Shock Tactics , 16 kill , 0 pp - U:005 [+18 exp]
+ KW Flame , , 2 bars , 294 exp , ZSRR , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:009 [+42 exp]
+ T-43 (Planes:0/1), , 2 bars , 244 exp , ZSRR , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:014 [+45 exp]
KW-Is , , 2 bars , 221 exp , ZSRR , 6/10 , 7 kill , 408 pp - U:017 [+97 exp]
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 339 exp , ZSRR , 11/11 , 6 kill , 0 pp - U:004
* Kawalierija 1938 , 91/85/62 , 3 bars , 300 exp , ZSRR , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:007
BA-64 , , 1 bars , 162 exp , ZSRR , 5/10 , 5 kill , 132 pp - U:011 [+25 exp]
Artyleria
* 152mm ML-20 , M2 , 32/13G/62 , 5 bars , 510 exp , ZSRR , 11/11 , Reconnaissance Movement , 6 kill , 0 pp - U:002 [+28 exp]
122mm A-19 , STZ-5 , , 2 bars , 211 exp , ZSRR , 10/10 , Skilled Reconnaissance , 4 kill , 456 pp - U:010 [+19 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 1 bars , 151 exp , ZSRR , 10/10 , 6 kill , 468 pp - U:012 [+27 exp]
BM-13 , , 1 bars , 181 exp , ZSRR , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 264 pp - U:013 [+30 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 20 exp , ZSRR , 10/10 , 2 kill , 468 pp - U:196 [+20 exp]
152mm ML-20 , STZ-5 , , 0 bars , 26 exp , ZSRR , 10/10 , 0 kill , 468 pp - U:197 [+26 exp]
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 5 bars , 587 exp , ZSRR , 4/11 , Fire Discipline , 14 kill , 0 pp - U:006 [+84 exp]
Player 1 : ZSRR
Killed: INF:166 TNK:44 RCN:34 AT:37 FLAK:15 FORT:28 ATY:92 AD:14 FTR:18 TB:17 Total: 465
Lost : INF:47 TNK:12 RCN:16 AT:12 FLAK:14 FORT:2 ATY:13 AD:3 FTR:6 TB:2 Total: 127
BV 6
V 1
TV 0
L 0
Player 1 ZSRR has 85 units total (core+aux):
Piechota : 36
Czołg : 13
Rozpoznanie : 3
Artyleria ppanc. : 1
Fortyfikacje : 3
Artyleria : 22
Obrona plot. : 4
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Niemcy has 9 units total (core+aux):
Piechota : 6
Artyleria ppanc. : 1
Myśliwiec : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Podsumowując, uważam iż jest to całkiem niezła kampania, pozwala poznać dobrze radziecki sprzęt (ile oni mają rodzajów artylerii :)), daje sporo frajdy oraz pozwala się nią, (tzn. kampanią) nieźle pobawić bo ma nieliniowy przebieg. To co ja przeszedłem jest to najprostszy, wynikający z maksymalnych zwycięstw schemat. A kampania ma bitew aż 15 + 3 wyboru, więc można sobie poćwiczyć w ciekawy sposób rożne warianty przebiegi kampanii.
A czy nie ma czasem kampanii na efilu Gustlika, w drugą stronę - czyli Niemcami?
Wydaje mi się, że gdzieś widziałem...
W EFILE_GUS_Zx jest kampania G27 Stalingrad Gustlika ... 6 bitew.
A jest w tym katalogu, bo jest traktowana jako nieukończona. Nie wiem, nie grałem.
Sądzę, że o nią Ci chodzi ...