Combat Support - czyli specjalność pozwalająca na dodanie połowy doświadczenia jednostkom które znajdują się w otoczeniu jednostki wyspecjalizowanej. To jest dla mnie jasne...dziś jednak odkryłem coś dziwnego i przerażającego jednocześnie :). Poniżej przykładowa sytuacja wzięta z efila Panzerliga v2.1 - jak wszyscy reprezentanci już pewnie wiedzą - samoloty sa tam wyjątkowo specyficzne - mają nie tylko recona ale również combat support. Spójrzcie:
(http://img412.imageshack.us/img412/7560/screenhunter001nq6.jpg)
Mamy Tygrysa 10/10 okopanego ENT: 10 czyli bardzo okopanego :)
(http://img176.imageshack.us/img176/5007/screenhunter002wb8.jpg)
Podlatuję bombowcem z dowódcą, 330 doświadczenia a więc 3 belki - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1
(http://img403.imageshack.us/img403/9621/screenhunter003uh3.jpg)
Podlatuję pierwszym myśliwcem z dowódcą, 440 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1 - OK
(http://img339.imageshack.us/img339/3729/screenhunter004xp8.jpg)
Podlatuję drugim myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:1 - OK
(http://img339.imageshack.us/img339/7699/screenhunter005sp5.jpg)
Podlatuję trzecim myśliwcem z dowódcą, ok 800 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:3 !!!!
(http://img255.imageshack.us/img255/8461/screenhunter006jx0.jpg)
Podlatuję czwartym myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:5 !!!!
(http://img410.imageshack.us/img410/6765/screenhunter007gu9.jpg)
Podlatuję piątym myśliwcem, ok 300 doświadczenia, daje CS-a - przypuszczalny rezultat starcia = 1:6 !!!!
Do czego zmierzam ? Otóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...nasz bombowiec miał 3 belki + 4 myśliwce * 1/2 z 300 + 1 myśliwiec * 1/2 z 400 + 1 myśliwiec * 1/2 z 800 daje nam 1500 punktów. Silnik powinien więc odrzucić 1000 punktów...no właśnie tylko czy odrzucił ? Z doświadczenia wynika że NIE !!! a więc z rezultatu 1:1 (przypominam Tygrys był okopany na 10 punktów !!!) zrobiło się 1:6...to jest kolosalna różnica biorąc pod uwagę że te myśliwce mają jeszcze prawo strzału !!
Teraz pytania: czy grę faktycznie można w ten sposób oszukać ? Czy dotyczy to zarówno Combat Support dla jednostek powietrznych jak i lądowych ? Dla jednostek powietrznych: czy myśliwce dają CS-a zarówno bombowcom strzelającym do jednostek naziemnych jak i innym myśliwcom strzelającym do jednostek powietrznych ?
Moze tego efila ktos tak narysowal, ze bierze te wszytskie laczone belki ponad 5.. hmmm "A moze tak, a moze nie - moze za trzy godziny lub za dwie..."
ale chcialem zapytac o to:
Cytatdaje CS-a
dajesz Cs-a? powiedz mi - jak sie daje CS-a ? "Daje sie" wogole?
Do tej pory myslalem ze to sie "daje" automatycznie ???
hej
W LGSuite Luisa możesz sobie ustawić lidera albo go sobie zmienić (masz tam ich listę jak dobrze pamiętam).
POZDRAWIAM !!!
Ervin von Rommel
Cytat: Revolutionary_pilot w Grudzień 18, 2007, 08:50:36 PM
dajesz Cs-a? powiedz mi - jak sie daje CS-a ? "Daje sie" wogole?
Do tej pory myslalem ze to sie "daje" automatycznie ???
Chodzi o specjalność - PL efile ma tak że każda jednostka powietrzna ma tę specjalność.
Cytat: Ervin von Rommel w Grudzień 18, 2007, 09:10:05 PM
W LGSuite Luisa możesz sobie ustawić lidera albo go sobie zmienić (masz tam ich listę jak dobrze pamiętam).
Bynajmniej nie chodzi o 1 lidera ale o specjalność (tak jak inżynieria) którą ma każdy samolot :P.
wiem co to to Combat Soupport, ale napisales ´ze podlatujesz - dajesz cs-a , podlatujesz - dajesz cs-a.. rozdajesz go jak paluszki , albo jak bys sypal slonecznikiem na 4 wystawione rece...
Myslalem ze cs automatycznie przydziela na styku, a ty go dajesz...
kum asz`?
Cytat: Depet w Grudzień 18, 2007, 03:05:20 PM
Do czego zmierzam ? Otóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...nasz bombowiec miał 3 belki + 4 myśliwce * 1/2 z 300 + 1 myśliwiec * 1/2 z 400 + 1 myśliwiec * 1/2 z 800 daje nam 1500 punktów. Silnik powinien więc odrzucić 1000 punktów...no właśnie tylko czy odrzucił ? Z doświadczenia wynika że NIE !!! a więc z rezultatu 1:1 (przypominam Tygrys był okopany na 10 punktów !!!) zrobiło się 1:6...to jest kolosalna różnica biorąc pod uwagę że te myśliwce mają jeszcze prawo strzału !!
Teraz pytania: czy grę faktycznie można w ten sposób oszukać ? Czy dotyczy to zarówno Combat Support dla jednostek powietrznych jak i lądowych ? Dla jednostek powietrznych: czy myśliwce dają CS-a zarówno bombowcom strzelającym do jednostek naziemnych jak i innym myśliwcom strzelającym do jednostek powietrznych ?
Pisałem już o tym w wątku dot. reprezentacji i scenariusza Giganten, myśliwce/bombowce dodają CS zarówno innym myśliwcsom jak i bombowcom. Rezultat: IŁ-2 bez wsparcia myśliwców vs. Jagdpanthera na otwartym polu 1:1 lub 1:2, ze wsparciem dwóch myśliwców 1:6 a reszta oszołomiona, podjeżdza is-2 lub T-34/85 i jagdpantehry już nie ma. Jest to więc prawdziwa maszynka do zabijania. Do tego recon, a więc myśliwcami/bombowcami można podlecieć, "dać CS-a" :) a później dobrać się myśliwcowi/bombowcowi przeciwnika do skóry. Lotnictwo w e-filu PL jest najsilniejsze ze znanych mi e-fili.
pozdrawiam
CytatOtóż wiadomo że silnik gry dopuszcza jedynie wpływ 5 belek (a więc 500 punktów) doświadczenia na statystykę starcia...
NIEPRAWDA!!!!
Max 5 belek, to jest tyle ile jednostka może mieć na skutek "normalnych" działań bojowych gromadząc małe punkty doświadczenia. Wtedy silnik rzeczywiście ignoruje kolejne setki małych punktów (600, 700...itd). Ale w sytuacjach szczególnych (w obrębie jednej bitwy) belki są liczone dalej. Dopiero wczytanie z save'u redukuje do pięciu.
Lasse Jensen kiedyś udowodnił, że grając całą kampanię bez save'owania i wczytywania - można mieć i 15 belek.
Kiedyś budując scenariusz pomyliłem sobie małe punkty z belkami, wpisując wartości w LG Suite. Wpisałem: 3 punkty i 325 belek!!! Zamiast odwrotnie - wiecie co się działo....? ;D ŁOMATKOBOSKA!
Więc Twoja sytuacja jest jak najbardziej prawidłowa.
Cytat: Gustlik w Grudzień 19, 2007, 12:31:24 PM
Max 5 belek, to jest tyle ile jednostka może mieć na skutek "normalnych" działań bojowych gromadząc małe punkty doświadczenia. Wtedy silnik rzeczywiście ignoruje kolejne setki małych punktów (600, 700...itd). Ale w sytuacjach szczególnych (w obrębie jednej bitwy) belki są liczone dalej. Dopiero wczytanie z save'u redukuje do pięciu.
Teraz sobie przypominam że pisałeś o tym kiedyś na PSFF...
Cytat: Gustlik w Grudzień 19, 2007, 12:31:24 PM
Kiedyś budując scenariusz pomyliłem sobie małe punkty z belkami, wpisując wartości w LG Suite. Wpisałem: 3 punkty i 325 belek!!! Zamiast odwrotnie - wiecie co się działo....? ;D ŁOMATKOBOSKA!
;D ;D ;D
panowie CS to wredna specjalność
umiejętnie wykożystana i po grze.
czy nie można jej skutków ograniczyć ?
Cytat: Janus w Grudzień 10, 2009, 12:47:27 AM
panowie CS to wredna specjalność umiejętnie wykorzystana i po grze. czy nie można jej skutków ograniczyć ?
Można- banalnie- zredukować, co też Gustlik zrobił- liczbę jednostek z tym liderem/ umiejętnością- wtedy mają ją nieliczne- i bardzo drogie- jednostki.
Cytat: zsamot w Grudzień 11, 2009, 07:34:41 PM
Cytat: Janus w Grudzień 10, 2009, 12:47:27 AM
panowie CS to wredna specjalność umiejętnie wykorzystana i po grze. czy nie można jej skutków ograniczyć ?
Można- banalnie- zredukować, co też Gustlik zrobił- liczbę jednostek z tym liderem/ umiejętnością- wtedy mają ją nieliczne- i bardzo drogie- jednostki.
Dev fire jest gorszy... To tak jak byś miał dwie jednostki, a nawet lepiej, bo nie tracisz paliwa na dotarcie na miejsce powtórnego ataku ;), lub po pierwszym strzale uzupełniasz jednostkę (dla artylerii z zapasem amunicji 4 to rewelacja >:D).
Nie, nie jest, bo też zależy jak typ tego lidera dostanie, bo jak bombowiec czy IS 2 to żadna rewelacja...
Panowie - dyskusja zmierza w nieco bezsensowna stronę. Dla jednego "CS" jest bez sensu, dla drugiego "Dev.Fire".
Ktoś inny uzna, że "Agr. Man.", bo jak go czołg dostanie, to mamy Tygrysa jeżdżącego na 7 pól....
A "Influence"? To jest dopiero bez sensu - jak grasz pojedynczy scenariusz.... :) :)
Otóż to, poza tym ja po prostu uważam, że to miło mieć możliwość pogadania o pasji- dla mnie- grze, o ile zaakceptujemy- w kierunku modyfikacji pewnych minusów;)
Cytat: zsamot w Grudzień 13, 2009, 09:14:12 PM
Otóż to, poza tym ja po prostu uważam, że to miło mieć możliwość pogadania o pasji- dla mnie- grze, o ile zaakceptujemy- w kierunku modyfikacji pewnych minusów;)
Trawestując znany cytat: ważne, żeby te minusy nie przesłoniły nam plusów. ;)
Na jednym scenariuszu dany leader jest dobry a na innym kiepski.
Na korsuniu dla północnego tigera - najlepiej jak ma briging.
Na prokorowce pewnie recon move a na innym CS albo agrr manv. jeśli przeciwnik ma
dużo do overunów do robienia.
mam pytanie ?
i nie chodzi o mnie bo chyba znam odpowiedz ale wolę fachowców zapytać.
Combat Suport dostaje każda jednostka w tzw. styku ale czy np lądowa daje powietrznej i odwrotnie.
pytam
bo wydaje mi się ,że tak a warto by inni też o tym wiedzieli. 8)
Konkretów nigdy dość. ;) Nie uważam się za fachowca, acz tylko, bądź aż- za gracza, więc moim zdaniem support jest tylko w danej grupie jednostek.
Combat suport jest bez sensu?
Jak się go nauczy człek urzywać to ma ogromne znaczenie dla wyników starć.
pierwszy przykład
pierwsza linia +2 linia obrony z kombatem +za kombatem w 3 linii altylerja
co jest niebezpieczne to jak jednostka posiadająca combat dostanie gwiazdkę z rekon mów
i wspiera w ataku wiele jednostek ;D
mam jeszcze pytanie .
czy jak combat wspiera combata to wspierany combat wspiera jednostki przekazując więcej doświadczenia
niż gdyby wspierał je sam (i nie chodzi mi o jednostkę przylegającą do obu combatów)?
Tak.