czy liderzy aux liczą się do całkowitej puli liderów?
Tak, liderów w scenariuszu zawsze jest łącznie 15, core + aux. Więc może się zdarzyć tak, że przez wiele scenariuszy nie zyskujesz nowych liderów w jednostkach core bowiem sloty są zapełnione przez liderów w jednostkach aux.
dzieki
Prawdziwa ironia to jest wtedy, gdy specjalnie zwolniłem słabego lidera, no i nic nie zyskałem przez kilka scenariuszy, bo kompa jednostka dostawała. ;-)
Teoretycznie w pliku equip.cfg istnieje opcja pozwalająca zablokować (z poziomu efla lub kampanii) otrzymywanie leaderów przez jednostki AUX.
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).
Można rozważyć wprowadzenie opcji do efila, lub do problematycznych kampanii.
Z uwagi na grywalność byłbym za.
Właśnie to rozważałem, pod Alamein... Dzięki, Alberich, za wyjaśnienie wątpliwości.
Cytat: Zsamot w Październik 10, 2022, 01:51:48 PM
Z uwagi na grywalność byłbym za.
A ja - byłbym
Przeciw. Bo?....
Bo np. auxowa artyleria na 7 hexów włoska, w Afryce, pochytała Lidera. A ja? Moje miały po 5 hexów, niedoświadczone. A w tym samym scenariuszu - dostał krążownik włoski lidera - i strzelał na 5+1 hexów, czyli miał przewagę nad krążownikiem Royal Navy. I co? Mam ich nie mieć?...
Jestem Przeciw. Niech sobie każdy decyduje, jeśli chce. Taką opcję - bym wprowadził. Że np. w konkretnym scenariuszu, nie dostanie aux.
Z aux liderami to jest taka prosta sprawa.
Mnie najbardziej zawsze denerwowało gdy z powodu przydzielonych aux liderów jednostki core nie miały szans na jego zdobycie.
Nie raz i nie dwa nie wykorzystywałem jednostki która zbliżała się do 5 belki bo lider/liderzy byli zablokowani.
Ale nie sądzę żeby było możliwe "zdjęcie" przydzielonych przez autorów kampanii liderów.
Dodatkowi inni gracze mogą wykorzystywać takie jednostki, a w ostateczności można spróbować taką jednostkę to krainy wiecznych łowów w jakimś ataku.
Co do zdobywania liderów przez jednostki aux to jestem niestety za. To jest statystyka / szczęście.
Swoją drogą wiem skąd się wziął limit liderów ale czy da się go zmienić na poziomie efile.
Bo jeśli tak to za tym jestem zdecydowanie.
Odnośnie liderów, ich ilości i możliwości zdobywania - to jedyne, co mi przychodzi na myśl, to ustawienie tak, aby siły Aux, były "trzecią stroną", ale możliwą do grania, dla gracza (wiem, że u Gustlika, chyba w Wojny Śląskie, była taka mapa, gdzie Czesi i Polacy walczyli vs. Niemcy. I ruch był najpierw sojuszników AI=Czechów, a potem Polaków, jako drugich sojuszników). Czyli Auxy byłyby grywalne, jako sojusznik, ale jako "trzecia strona", i wtedy liderzy byliby osobno naliczani (do limitu 15 sztuk).
Wiem!
To byłoby zmienianie całych kampanii. Wiem.
Jest to więc jedynie "na przyszłość" pomysł. Ale nie wiem, czy ktokolwiek będzie tworzył nowe kampanie....hm....
Ja uważam, że limit Llderów, ma sens. Bo mam np. teraz, w kampanii, 62 jednostki (a mapa numer 13?)... a map jest w kampanii podobno 50. To co? Miałbym z 80 jednostek, i 80 liderów>? Serio?....
Cytat: Primus71 w Październik 10, 2022, 06:50:24 PM
Swoją drogą wiem skąd się wziął limit liderów ale czy da się go zmienić na poziomie efile.
Bo jeśli tak to za tym jestem zdecydowanie.
Nie ma takiej technicznej możliwości.
Cytat: besiu w Październik 10, 2022, 07:16:40 PM
Odnośnie liderów, ich ilości i możliwości zdobywania - to jedyne, co mi przychodzi na myśl, to ustawienie tak, aby siły Aux, były "trzecią stroną", ale możliwą do grania, dla gracza (wiem, że u Gustlika, chyba w Wojny Śląskie, była taka mapa, gdzie Czesi i Polacy walczyli vs. Niemcy. I ruch był najpierw sojuszników AI=Czechów, a potem Polaków, jako drugich sojuszników). Czyli Auxy byłyby grywalne, jako sojusznik, ale jako "trzecia strona", i wtedy liderzy byliby osobno naliczani (do limitu 15 sztuk).
Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
Cytat: connor71 w Październik 11, 2022, 09:02:39 AM
Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
To jest ciekawe rozwiązanie, ale bardzo sytuacyjne. Nie w każdej sytuacji sprawdzi się tak samo.
Trzeci gracz sterowany przez AI, często tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Przy wystarczająco licznych jednostkach AUX, sojuszniczy "trzeci gracz" może bardzo utrudnić rozgrywkę graczowi. Wystarczy, że zakorkuje most/drogę, zniszczy lotnisko/port, lub zablokuje do niego dostęp. Potrafi też psuć sytuacje taktyczne, jak wszelkiego rodzaju pułapki, czy ukrywanie poza zasięgiem widzenia przeciwnika.
Sterowany przez AI sojusznik jest "nietykalny" dla gracza, więc nie usuniesz "problemu".
"Trzeci gracz" sprawdza się wyłącznie gdy jednostki AUX działają niezależnie od jednostek gracza, najlepiej w sytuacji defensywnej (na przykład wspomniani Czesi broniący się po drugiej stronie wielkiej mapy).
Jakakolwiek współpraca z jednostkami AUX jest mocno problematyczna.
Są sytuacje gdy "trzecia strona" ma spory potencjał. Na przykład wspomniane przekazanie pod kontrole AI lotnictwa, i/lub marynarki. Sprawdziłoby to się świetnie w sytuacjach gdy gracz takimi siłami domyślnie nie dysponuje (na przykład kampanie 'Waffen SS'), ponieważ nie byłoby problemu z jednostkami graca i AI wchodzącymi sobie w drogę (konkurującymi o lotnisko albo port).
Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie uniwersalne.
Cytat: Waldzios w Październik 11, 2022, 12:41:05 PM
Cytat: connor71 w Październik 11, 2022, 09:02:39 AM
Hmmm, to byłoby ciekawe. Nie chodzi mi tu o liczbę liderów, ale siły Aux jako "trzecia strona". Można by w ten sposób symulować współpracę (lub konflikty) między dowódcami różnym jednostek. Np. gramy Waffen SS, a trzeci gracz to Lufwaffe, które niby powinno nas wspierać, a poleciało w drugi koniec mapy. A my jako gracz nie mamy na to wpływu. Inna sprawa, że wtedy nie mamy bezpośredniego wsparcia lotniczego. Inna wersja, to trzecim graczem mogłoby by być lotnictwo strategiczne albo marynarka wojenna.
To jest ciekawe rozwiązanie, ale bardzo sytuacyjne. Nie w każdej sytuacji sprawdzi się tak samo.
Trzeci gracz sterowany przez AI, często tworzy więcej problemów niż rozwiązuje.
Przy wystarczająco licznych jednostkach AUX, sojuszniczy "trzeci gracz" może bardzo utrudnić rozgrywkę graczowi. Wystarczy, że zakorkuje most/drogę, zniszczy lotnisko/port, lub zablokuje do niego dostęp. Potrafi też psuć sytuacje taktyczne, jak wszelkiego rodzaju pułapki, czy ukrywanie poza zasięgiem widzenia przeciwnika.
Sterowany przez AI sojusznik jest "nietykalny" dla gracza, więc nie usuniesz "problemu".
"Trzeci gracz" sprawdza się wyłącznie gdy jednostki AUX działają niezależnie od jednostek gracza, najlepiej w sytuacji defensywnej (na przykład wspomniani Czesi broniący się po drugiej stronie wielkiej mapy).
Jakakolwiek współpraca z jednostkami AUX jest mocno problematyczna.
Są sytuacje gdy "trzecia strona" ma spory potencjał. Na przykład wspomniane przekazanie pod kontrole AI lotnictwa, i/lub marynarki. Sprawdziłoby to się świetnie w sytuacjach gdy gracz takimi siłami domyślnie nie dysponuje (na przykład kampanie 'Waffen SS'), ponieważ nie byłoby problemu z jednostkami graca i AI wchodzącymi sobie w drogę (konkurującymi o lotnisko albo port).
Zdecydowanie nie jest to rozwiązanie uniwersalne.
Właśnie te ostatnie dwie sytuacje wydały mi się ciekawe. Aczkolwiek na polu walki też zdarzają nie przewidziane sytuacje, gdy oddziały wejdą sobie w paradę. Byłoby trzeba wtedy bardziej szczegółowo planować działania AI w graczu trzecim.
I też się zgadzam, że nie jest to rozwiązanie uniwersalne ale ciekawe.
Jest taka ciekawa opcja w plikach CFG: remove_leader - set 2 to remove leader if units loses al its bars due to replacements, tylko żeby to dobrze działało w sensie było widoczne podczas kampanii to zielone uzupełnienia musiały być bardziej bezlitosne dla spadku doświadczenia i belek podczas uzupełniania.
Sama koncepcja usunięcia leadera jest ciekawa. Często sprzedaje jednostki by pozbyć się niechcianych leaderów.
Ale utrata wszystkich belek jako warunek, to przesada.
Lider utrata/redukcja ok, ale doświadczenie? Jak to niby uzasadnić? Ja byłbym na nie.
mnie, w dotychczasowej grze - zdarzyło się ze 2-3 razy, że "zmienił się" lider. Po prostu, przy przejściu na kolejną belkę, przy ostrej walce - nagle zmieniał się, z jednego (często nader korzystnego), w jakieś "badziewie".
I tak, szokujące było dla mnie to, że Waldzios, kiedyś widziałem, celowo(!) kasował jednostkę, "bo miała słabego lidera", albo nieprzydatnego dla niego.
Nigdy nie odnotowałem zmiany lidera.
Ja odnotowałem zmianę lidera, przy próbie odczepienia transportu przy bodajże jednostce brandenburgii.
Odnotowałem taką zmianę kilka razy-przeważnie na lepszego ale zdarzyła się też niekorzystna zamiana >:D
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
- na trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka ;)
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
Sorry, nie zrozumiałem... Możesz rozwinąć?
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- na trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Błędnie pamiętasz :) Właśnie zagrałem Nowogród, miałem 15 liderów, i wszedłem do Trigger HExa. Nie zamieniło mi. Tylko "
what's a pity, a new leader cannot be rised". Jak już masz lidera - to nie ma replacementu. Ponadto... widziałem to już kieeeedyś tam, z 5 lat temu, podobnie. Bodajże w kampanii Szczury Pustyni, gdy miałem już 15 lideró?, wszedłęm do Trigger HExa, i też nie mogłem dostać nowego, zastępującego poprzednio posiadanego lidera.
Możliwe jest, jak najbardziej - podczas walki. Jakby - ginął lider, dotychczas istniejący. Albo może inny lider w jednostce się tworzył, jako "silniejszy", w danej walce...
Sorry, za osobny post, pod własnym postem, ale...
Gdzieś mi chyba Alberich odpowiedział, odnośnie tego, abym rzucił sobie na plik .CFG, ogólny, dla całej gry. I tam jest wyraźnie napisane, że można - dla liderów - ustawić, aby Auxiliary nie dostawał liderów. Jest to możliwe, do ustawienia, w grze. Odpowiednia jest linijka.
Z tym, że dobre to by było "dobre", gdy już mamy z 1 liderów, albo większą ich liczbę. Bo np. gdy grałem ostatnio Ciechanów, to aż 4 jednostki Auxiliary - dostały lidera. W tym 2 artylerie, co wydatnie mi pomogło, odnośnie zasięgu, ma się rozumieć. Dlatego... Czy to ustawiać, to byłbym hm... sceptyczny czy bym to rozważał, np. od 7-8 scenariusza kampanii. Zarazem, np. w Afryce, kampania Rommla 50 scenariuszy - to tam, jest artyleria Auxiliary Włochów, z zasięgiem 6 hexów. Jak dostała lidera, to znacznie poprawiło moje możliwości bojowe. Tak samo, gdy jakiś pancernik czy krążownik dostał lidera, i mógł trzepać silniejszą belkami Royal Navy, spoza ich zasięgu... Także kwestia "blokowania" liderów, byłaby dyskusyjna, mimo wszystko.
Co do zmiany lidera, to jedną uwagę w tym względzie przytoczyłem w dziale Akademia Wojskowa https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/gra-na-wyzszym-poziomie-(strategie-uwagi)/0/ Taka sytuacja jeżeli dobrze pamiętam miała miejsce na Krecie. Oddziałem Brandenburgii zdobyłem trigger hex dający lideram. Po tej kampanii tą jednostkę chciałem uzbroić w transport i wyskoczyło coś w stylu: "jednostka zmieni tym samym lidera oraz utraci jedną belkę"
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
- na trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka ;)
Np. lider z ruchem fazowym na samolocie i zmiana go na wariant rozpoznawczy z cechą R to zmieni się lider i belka spadnie o jedną pozycję.
Na trigger hex'ie nie zmieni się lider tylko wyświetli się komunikat.
New leader cannot be rised.
CytatGdzieś mi chyba Alberich odpowiedział, odnośnie tego, abym rzucił sobie na plik .CFG, ogólny, dla całej gry. I tam jest wyraźnie napisane, że można - dla liderów - ustawić, aby Auxiliary nie dostawał liderów. Jest to możliwe, do ustawienia, w grze. Odpowiednia jest linijka.
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).
Tylko to działa, plik CFG, w obrębie jednej kampanii czy jednego scenariusza. Nie całej gry.
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka ;)
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
Cytat: Waldzios w Styczeń 28, 2023, 08:59:43 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka ;)
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
Zagadza się, Waldzios, z 2016, ale tym razem - korzystałem z pliku CFG, który wysłał mi Alberich. On - chyba korzysta, z nowego? Tak mi się wydaje... Ja wziąłem i otworzyłem to, co mi Alberich gdzieś tam, udostępnił. Z niego skopiowałem, i tam coś takiego wyszło. Według mojego rozumowania! oczywiście. Nie uzurpuję sobie wiedzy w tym temacie. Jedynie staram się racjonalnie to "czytać".
Cytat
Kod:
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).
Tylko to działa, plik CFG, w obrębie jednej kampanii czy jednego scenariusza. Nie całej gry.
Ale to jest plik CFG, który mi udostępniłeś. To jest chyba - ten główny, całościowy? To wówczas- działałby dla całości "gry", niezależnie od kampanii (chyba, że autor kampanii wprowadziłby zmiany).
Cytat: besiu w Styczeń 30, 2023, 02:29:44 PM
Cytat: Waldzios w Styczeń 28, 2023, 08:59:43 PM
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
Zagadza się, Waldzios, z 2016, ale tym razem - korzystałem z pliku CFG, który wysłał mi Alberich. On - chyba korzysta, z nowego? Tak mi się wydaje... Ja wziąłem i otworzyłem to, co mi Alberich gdzieś tam, udostępnił. Z niego skopiowałem, i tam coś takiego wyszło. Według mojego rozumowania! oczywiście. Nie uzurpuję sobie wiedzy w tym temacie. Jedynie staram się racjonalnie to "czytać".
.
Odpowiadałem Sympatykowi. Odnosiłem się do kwestii spontanicznej wymiany leaderów:
"Po prostu, przy przejściu na kolejną belkę, przy ostrej walce - nagle zmieniał się, z jednego (często nader korzystnego), w jakieś "badziewie".
Co do opcji
$noldr_auxunits, to nie będzie działać w twojej wersji, ponieważ została dodana dopiero w
"OpenGen Version 0.90.56.0 (1-Jan-2017)".
Cytat: Waldzios w Styczeń 30, 2023, 03:21:11 PM
Co do opcji $noldr_auxunits, to nie będzie działać w twojej wersji, ponieważ została dodana dopiero w "OpenGen Version 0.90.56.0 (1-Jan-2017)".
Czekaj, ale plik CFG ogólnie istnieje, zgadza się? Czyli - mógłbym (teoretycznie), wprowadzić taki zapis do pliku CFG danej kampanii? - od razu mówię - mało się znam, na kodach. Dlatego wolę "nie mieszać" w grze, bo potem nie wiem, czy będę w stanie przywrócić ustawienia wcześniejsze.
[Bo skąd wezmę wersję z 2016 roku? żeby u mnie działała?]
Cytat: besiu w Styczeń 31, 2023, 01:51:15 PM
Czekaj, ale plik CFG ogólnie istnieje, zgadza się? Czyli - mógłbym (teoretycznie), wprowadzić taki zapis do pliku CFG danej kampanii? - od razu mówię - mało się znam, na kodach. Dlatego wolę "nie mieszać" w grze, bo potem nie wiem, czy będę w stanie przywrócić ustawienia wcześniejsze. [Bo skąd wezmę wersję z 2016 roku? żeby u mnie działała?]
Jeśli nie chcesz lub nie możesz zaktualizować gry, lepiej nie mieszać w zaawansowanych opcjach.
Wszystko co piszemy na forum odnosi się do aktualnej wersji silnika, efila i kampanii.
Trudno przewidzieć rezultaty, gdy spróbujesz wykorzystać tą wiedze w wersji gry z przed 7 lat.
W międzyczasie nastąpiło sporo zmian w silniku (i w efilu).
Owszem, pliki CFG istniały w twojej wersji. Plik EQUIP.CFG efila, na pewno, pliki CFG kampanii opcjonalnie (nie są niezbędne).
Teoretycznie możesz wprowadzać zmiany do dowolnego pliku CFG.
Praktycznie nie jest to wskazane (chyba że na prawdę wiesz co robisz).
Treść pliku CFG nie jest przypadkowa. Zawartość jest zwykle przemyślana i celowa.
Za zawartość pliku CFG efila odpowiada twórca efila. Za zawartość pliku CFG kampanii odpowiada twórca kampanii.
Wszelkie zmiany wprowadzasz na własną odpowiedzialność.
To co opisuje Alberich to informacje prawdziwe, ale stosunkowe zaawansowane. Skierowane bardziej dla twórców kampanii, niż dla przeciętnych graczy.