REGULAMIN RANKINGU GENERAŁÓW OBOWIĄZUJĄCY W SEZONIE 2023.
(brak zmian merytorycznych w stosunku do roku 2016-2022)
I. Zasady ogólne
1) Jeden gracz - jeden temat - jedna kampania. Gracz publikuje - po kolei - raporty z gry, a
pozostali mogą mu jedynie kibicować swoimi wpisami.
2) Temat musi zawierać nicka gracza, numer i tytuł kampanii, oraz poziom prestiżu gracza oraz nazwę efile. Przykłady:
Zsamot: G22 "Ghost Division" - 100% - efile Gustlik
Kowdar: "1940-44 WE SEARCH FOR WAYS" - 200% - efile LXF
3) Od gracza zależy, czy będzie publikował suche raporty czy doda jakieś opisy walk.
4) Wybrana kampania musi zostać wymieniona w dziale "Kampanie gotowe ... ". Nie wolno grać kampanii będących w
budowie, ani zastępować plików jeśli w trakcie gry pojawiła się nowa wersja kampanii.
a) Gra musi zostać ukończona na jednej wersji kampanii.
b) Każdy gracz może zgłosić dowolną kampanię dostępną wg pkt. 6) jako kampanię rankingową.
c) Zgłaszając nową kampanię, której do tej pory nie było na liście, gracz jest zobowiązany umieścić jej opis w dziale
"Kampanie Gotowe", według schematu tam obowiązującego.
5) Gracz może jednocześnie prowadzić kilka (ale prosimy o rozsądek) gier rankingowych,
jednak niedopuszczalne jest rozgrywanie jednocześnie kilku wersji tej samej kampanii.
6) Jedynymi, autoryzowanymi stronami do pobierania kampanii lub zestawów kampanii (katalogów EFILE_ ) są:
- strona Kowdara - http://opengeneral.pl/
- repozytorium: http://www.open-general.com/installer-efiles.php
7) Ranking generałów jest cykliczny, każdy cykl trwa jeden rok kalendarzowy.
Kampania jest zaliczana do danego cyklu wg daty rozpoczęcia gry.
Kampanię należy zakończyć najpóźniej do 31.03. następnego roku w celu jej uwzględnienia w pkt. danego cyklu.
Kampanie nie zakończone do w/w terminu są zamykane z zerową punktacją.
II. Zaliczenie kampanii
1) Kampania zaliczana jest na podstawie łącznej liczby punktów, za wszystkie scenariusze.
a) do zaliczenia kampanii niezbędne jest opublikowanie wszystkich AAR'ów ze scenariuszy
- w raporcie AAR musi być na stałe włączona opcja "Include Game Scores" - żeby
pokazywała liczbę punktów w poszczególnych scenariuszach.
- w raporcie musi również być włączona opcja zliczania zniszczonych i straconych jedn.
b) kampania musi zostać zakończona opublikowaniem AAR'u zawierającego łączną liczbę
zdobytych punktów. (jak to zrobić - patrz osobny temat).
c) za kampanię ukończoną uznaje się kampanię dograną do ostatniego scenariusza wybranej
ścieżki (włącznie) przyznaje się bonus 100 pkt.
d) gracz może oświadczyć, że kończy kampanię w dowolnym momencie i prosi o zaliczenie
zdobytych do tej pory punktów. W takiej sytuacji bonus nie zostanie przyznany.
e) kampania nieukończona i niezgłoszona do częściowego zaliczenia, zostanie uznana za
porzuconą a jej wątek usunięty (patrz pkt.3)
2) Gracz może zawsze zechcieć poprawić swój wynik, ale wtedy musi zgłosić grę jeszcze raz -
w nowym temacie.
a) w razie poprawy, poprzedni wynik jest kasowany z jego rankingu. W razie gdy osiągnie
gorszy - pozostaje poprzedni
b) jedną kampanię, graną na tym samym poziomie prestiżu, można wliczyć do rankingu
tylko raz.
3) Czas na rozegranie kampanii to 90 dni. Po tym czasie, wątek z opuszczoną kampanią
może (ale nie musi) zostać usunięty, po uprzednim ostrzeżeniu gracza za pomocą
stosownego wpisu w jego wątku. Za porzucone kampanie graczowi nie przyznaje się punktów.
4) Gry rankingowe MUSZĄ mieć ustawiony "AI prestige modifier" na 100%.
"Player prestige modifier" może zostać ustawiony na dowolną wartość którą gra dopuści do wprowadzenia.
III. Punktacja
1) Podstawą do obliczania wyniku gracza są wyłącznie dane punktowe przedstawione w
końcowym raporcie - wygenerowanym przez grę. Żaden inny sposób publikacji wyniku
nie będzie uznany za prawomocny.
2) W przypadku równej liczby punktów o miejscu w rankingu decyduje:
a) - wyższa średnia punktów czyli: liczba punktów / ilość rozegranych kampanii.
b) - lepszy wynik w tych samych kampaniach rozegranych przez graczy
c) - mniej utraconych jednostek własnych (w tych samych kampaniach)
d) - jeśli na podst. a), b) ani d) nie da się ustalić zwycięzcy - pozycja zostanie zaliczona
jako ex equo.
IV. Przypadki szczególne
1) Jeśli kampania zawiera jednostkę "Sztab"/"HQ" zawartą wśród jednostek core, utrata tej
jednostki równa się przegraniu kampanii.
2) Jeśli w trakcie gry, zostanie opublikowana nowa wersja efila lub pliku exe, zmieniająca w
istotny sposób warunki gry, gracz powinien dokończyć grę na poprzedniej wersji.
3) Jeśli w trakcie gry, zostanie opublikowana nowa wersja efila lub pliku exe, poprawiająca
istotny błąd w grze, gracz może sam zdecydować o kontynuowaniu gry lub poprosić
o skasowanie jego tematu i uznaniu gry za niebyłą
4) Kampania "Znak Orła" może być traktowana jako przypadek wyjątkowy, można ją zaliczać
osobno dla ścieżki śródziemnomorskiej jak i zachodnioeuropejskiej, pod warunkiem, że za
każdym razem zostanie rozegrana od początku i na początku zostanie zadeklarowany
wybór ścieżki.
V. Ranking
1) Ranking generałów jest jawny i aktualizowany na bieżąco w tym samym dziale.
Taka moja uwaga/spostrzeżenie ...
Niektóre osoby chciały by dostosować grane kampanie
np. Hansen pisze wprost - przepraszam Cię Hansen, ze posłużę się tym przykładem - nie mam nic przeciwko Tobie
Cytat: Hansen w Styczeń 01, 2023, 04:21:17 PM
Grałem tylko raz,wieki temu.
I to jako test a nie rankingowo.
Oczywiście odblokowałem Luftwaffe.
Widzę że po pierwszej bitwie wyłączone auto uzupełnienie....może być ciężko.
Formuję ''IV Korpus Pancerny SS''.
wiec może jakoś to ująć w regulaminie --> no bo tak - ustalamy coś, a później się nie stosujemy
Oczywiście dla mnie spokojnie może odblokować lotnictwo --> ja i tak nie dorównam poziomowi na jakim gra, tylko chciałem zwrócić uwagę, że nie jest to zgodne z zasadami --> może więc zmienić tak regulamin żeby było?
Krótko i na temat.
Jeśli waffen-ss nie może się wspomóc lotnictwem to wehrmacht też.
Luftwaffe to była trzecia ''siła'' w strukturach wojskowych III Rzeszy....i była ''przydzielana'' do korpusów i armii WH jak i Waffen SS.
Ja ciągle nie rozumiem dlaczego w kampaniach waffen ss jest zablokowane lotnictwo.
Jak mnie pamięć nie myli,zaczęło się to od kampanii ''12 SS HJ'' ( i tak już zostało) ,bo faktycznie wtedy Luftwaffe nie istniała w Normandii,ale było wiele bitew gdzie nad głowami jednostek SS,można było zobaczyć Luftwaffe.
Dlatego odblokowuję kraj ''Niemcy'' i używam lotnictwa ale w granicach rozsądku.
Pozdrawiam.
Hansen to nie chodzi o realia historyczne tylko o rankingowe porównanie rozgrywek w TAKICH SAMYCH WARUNKACH.
Raczej warto się skupić nad ewentualną zmianą regulaminu albo po prostu poprawić sporne kampanie tak aby wszyscy mieli tak samo.
Cytat: Jaro w Styczeń 04, 2023, 09:42:09 PM
Hansen to nie chodzi o realia historyczne tylko o rankingowe porównanie rozgrywek w TAKICH SAMYCH WARUNKACH.
Raczej warto się skupić nad ewentualną zmianą regulaminu albo po prostu poprawić sporne kampanie tak aby wszyscy mieli tak samo.
OK... 3 x TAK.
Cytat: kowdar Dzisiaj o 04:51:05
CytatMały komentarz ...
Myślałem co z tym faktem zrobić, że Hansen zmienił kampanię i de fakto nie grał jej w porównywalnych warunkach.
Doszedłem do wniosku, że tak na prawdę nie ma o co "kruszyć kopii". Jest nas aktywnych tak mało, że każdy jest na wagę złota, a Hansen nie ukrywał tego że dokonuje zmian. Tak więc zostawiam wynik jak jest i sądzę, że nie będziecie mieli pretensji do nagięcia warunków regulaminu. Zapewne ta zmiana mogła dać po kilka pkt. więcej Hansenowi, ale jak sądzę, nie zmieniła by jakoś szczególnie osiągniętego wyniku.
Ja też nie chciałem "karać" Hansena i zdaje sobie sprawę, że jest nas niewielu ... dlatego nic nie pisałem o roku 2022 do którego należą te kampanie, lecz pisałem o zaczynającym się roku 2023
Wydaje mi się, że nie tylko Hansen , jeśli już --> tak czy inaczej kampanie rozpoczęte w 2022 należą do 2022 roku --> temat zamknięty
Natomiast rok 2023 dopiero się zaczął
Przybył nam nowy gracz i o ile zostanie na dłużej ma szanse zostać liderem rankingu - to po pierwsze
Druga rzecz - dla Was może nieistotna - -> zachowanie Al 0,91 z różnymi silnikami gry
Dla mnie robi to dużą różnicę w trudności gry
Sprawdziłem nie tylko na G33
Jest małe prawdopodobieństwo, że Luis to naprawi - raczej zerowe --> jeśli się tego podejmie , to nie teraz ....
Silnik z DD wspiera Al 0,91 , a silnik z SDL2 wspiera Al 2,0
Więc może wpisać to w regulamin np. za grę z Al 0,91 na silniku z DD dodatkowo 100 punktów?
No i gra dozwolona tylko na silnikach umieszczonych w instalce?
To tylko takie moje przemyślenia i nic więcej ...
Cytat: sympatyk w Styczeń 11, 2023, 06:33:09 PM
Więc może wpisać to w regulamin np. za grę z Al 0,91 na silniku z DD dodatkowo 100 punktów?
IMHO wykorzystany silnik to nie jest obiektywne i weryfikowalne kryterium. Kampanie i scenariusze można rozgrywać, wielokrotnie zmieniając silnik w trakcie gry.
Osobiście naprzemiennie korzystam z obu silników. Czasem z powodów technicznych (mapy 5k + SDL2), czasem z roztargnienia (przez pomyłkę uruchamiam inny silnik niż zamierzałem). Rzadko jestem w stanie stwierdzić, że korzystałem z jednego silnika w całej kampanii.
W mojej opinii warto być świadomym różnic między podwersjami, ale nie warto przesadnie wnikać w szczegóły.
Obecnie sytuacja jest względnie komfortowa, bo Luis rzadko aktualizuje silnik. Historycznie bywały momenty gdy w obiegu funkcjonowało kilka podwersji silników o odmiennych problemach/funkcjonalnościach. To nie jest coś nad czym mamy kontrole, wiec zwykle pomijaliśmy tą kwestie (szkoda czasu i nerwów).
Co do kwestii trudności, to sytuacja nie jest wcale jednoznaczna. Nawet jeśli problemy z nowym AI obniżają poziom scenariuszy defensywnych (AI w ataku), to jednocześnie podnoszą poziom scenariuszy defensywnych (AI w obronie).
To że AI jest mniej skłonne do poruszania pewnych jednostek, w pewnych sytuacjach potrafi być istotnym utrudnieniem. Osobiście zaobserwowałem na przykład, że znacznie trudniejsze jest skłonienie okopanej jednostki do opuszczenia heksa (sprowokowanie ataku). Rzadziej również zdarzają się sytuacje przyłapania pelotki lub artylerii w transporcie. To istotnie podnosi poziom trudności niektórych kampanii.
OK
Lecz różnica między silnikami polega również na tym, że bez względu na ustawienie defensywne czy ofensywne silnik DD bardziej jest chętny do ataku i poruszania jednostkami
Sprawdziłem na 1 scenariuszu G10
Dodałem całkiem z boku przy krawędzi mapy 4 jednostki - arty, p-lot, czołg i rozpoznanie
Przy DD znalazły moje jednostki i zaatakowały
Przy SDL stały nieruchomo i nic nie robiły
W obu przypadkach scenariusz jest ustawiony tak samo - defensywnie
Cytat: sympatyk w Styczeń 11, 2023, 08:52:42 PM
Lecz różnica między silnikami polega również na tym, że bez względu na ustawienie defensywne czy ofensywne silnik DD bardziej jest chętny do ataku i poruszania jednostkami
Nie neguje twoich obserwacji.
Nie zgadam się tylko z wnioskiem, że brak skłonności AI do poruszania jednostek jest równoznaczne ułatwieniu rozgrywki.
Potrafię sobie wyobrazić wiele sytuacji (kilka napotkałem w grze) gdy jest zdecydowanie odwrotnie.
Może to kwestia doświadczenia, ale przykładowo (dla mnie) AI poruszający pelotki i artylerie był drastycznie mniejszym wyzwaniem. Na starym silniku zdecydowanie częściej wykrywałem i niszczyłem wspomniane jednostki w transporcie (aktywnie szukam takich sytuacji). Poza tym o wiele częściej zdarzały się sytuacje gdy jednostki opuszczały osłonę pelotek.
Owszem. Nie neguje, że najnowsze AI ma problemy, i sporo kwestii do ewentualnej poprawy.
Zgadzam się, że poruszające się zgodnie z koncepcja scenariusza jednostki AI powinny pożądanym zachowaniem.
Nie zgadzam się wyłacznie ze stwierdzeniem, że to jednoznaczne ułatwienie (w kontekście przydzielania dodatkowych punktów).
Cytat: Waldzios w Styczeń 11, 2023, 09:22:50 PM
Nie zgadzam się wyłacznie ze stwierdzeniem, że to jednoznaczne ułatwienie (w kontekście przydzielania dodatkowych punktów).
Ja na to nie naciskam - to była wolna sugestia
Chciałem tylko dokładnie pokazać różnice silników gry ....
Cytat: Waldzios w Styczeń 11, 2023, 09:22:50 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 11, 2023, 08:52:42 PM
Lecz różnica między silnikami polega również na tym, że bez względu na ustawienie defensywne czy ofensywne silnik DD bardziej jest chętny do ataku i poruszania jednostkami
Nie neguje twoich obserwacji.
Nie zgadam się tylko z wnioskiem, że brak skłonności AI do poruszania jednostek jest równoznaczne ułatwieniu rozgrywki.
Potrafię sobie wyobrazić wiele sytuacji (kilka napotkałem w grze) gdy jest zdecydowanie odwrotnie.
Może to kwestia doświadczenia, ale przykładowo (dla mnie) AI poruszający pelotki i artylerie był drastycznie mniejszym wyzwaniem. Na starym silniku zdecydowanie częściej wykrywałem i niszczyłem wspomniane jednostki w transporcie (aktywnie szukam takich sytuacji). Poza tym o wiele częściej zdarzały się sytuacje gdy jednostki opuszczały osłonę pelotek.
Owszem. Nie neguje, że najnowsze AI ma problemy, i sporo kwestii do ewentualnej poprawy.
Zgadzam się, że poruszające się zgodnie z koncepcja scenariusza jednostki AI powinny pożądanym zachowaniem.
Nie zgadzam się wyłacznie ze stwierdzeniem, że to jednoznaczne ułatwienie (w kontekście przydzielania dodatkowych punktów).
owszem, za starych czasów notorycznie można było dorwać podróżujące działa.
Kiedyś był pomysł,jak mnie pamięć nie myli....żeby kampanię grać przeciwko człowiekowi.
To by dopiero była rewolucja.
Cytat: Hansen w Styczeń 13, 2023, 03:46:34 PM
Kiedyś był pomysł,jak mnie pamięć nie myli....żeby kampanię grać przeciwko człowiekowi.
To by dopiero była rewolucja.
Chodzi Ci o to, że rolę SI przejmuje ludzki przeciwnik na całą długość kampanii? Jako gra PbEM (Playing by Email)?
Cytat: Hansen w Styczeń 13, 2023, 03:46:34 PM
Kiedyś był pomysł,jak mnie pamięć nie myli....żeby kampanię grać przeciwko człowiekowi.
To by dopiero była rewolucja.
Gadaliśmy o tym, ale nierealne, bo de facto trudno zbilansować przeciwnika, raz, by dał radę, dwa, by nie zmasakrował gracza tak, że nie da ray grać dalej. Człowiek jest zbyt nieprzewidywalny.
Cytat: Parabellum w Styczeń 13, 2023, 04:26:53 PM
Cytat: Hansen w Styczeń 13, 2023, 03:46:34 PM
Kiedyś był pomysł,jak mnie pamięć nie myli....żeby kampanię grać przeciwko człowiekowi.
To by dopiero była rewolucja.
Chodzi Ci o to, że rolę SI przejmuje ludzki przeciwnik na całą długość kampanii? Jako gra PbEM (Playing by Email)?
Zawsze jest też możliwość wyłączenia komputera (noAI).
Oczywiście kampania, gdzie druga strona miałaby nie być komputerem musiała być albo zrobiona od zera albo w znacznym stopniu zmodyfikowana. Koncepcyjnie raczej by się koncentrowała na utrzymaniu iluś tam VH jako warunku zwycięstwach w poszczególnych czy we wszystkich misjach. Obie strony musiały by mieć środki na rozbudowę swoich sił, prawdopodobnie rezygnacja z koncepcji jednostek core. Teoretycznie jest to do zrobienia.
Cytat: kowdar
c) za kampanię ukończoną uznaje się kampanię dograną do ostatniego scenariusza wybranej
ścieżki (włącznie) przyznaje się bonus 100 pkt.
Kiedyś, gdzieś na tym forum była o tym dyskusja na ten temat i chciałbym ją ponowić. Co sądzicie aby to zmienić i krótsze kampanie byłyby nagradzane mniejszymi bonusami, a dłuższe większymi? Na przykład kampanie gdzie jest mało misji to miałyby bonus = 50, te o średniej długości = 100, a te najdłuższe miałyby bonus = 200.
Cytat: sympatyk w Styczeń 02, 2023, 12:32:53 PM
Taka moja uwaga/spostrzeżenie ...
Niektóre osoby chciały by dostosować grane kampanie
np. Hansen pisze wprost - przepraszam Cię Hansen, ze posłużę się tym przykładem - nie mam nic przeciwko Tobie
Cytat: Hansen w Styczeń 01, 2023, 04:21:17 PM
Grałem tylko raz,wieki temu.
I to jako test a nie rankingowo.
Oczywiście odblokowałem Luftwaffe.
wiec może jakoś to ująć w regulaminie --> no bo tak - ustalamy coś, a później się nie stosujemy
Oczywiście dla mnie spokojnie może odblokować lotnictwo --> ja i tak nie dorównam poziomowi na jakim gra, tylko chciałem zwrócić uwagę, że nie jest to zgodne z zasadami --> może więc zmienić tak regulamin żeby było?
Cytat: Hansen w Styczeń 02, 2023, 04:08:59 PM
Krótko i na temat.
Jeśli waffen-ss nie może się wspomóc lotnictwem to wehrmacht też.
Luftwaffe to była trzecia ''siła'' w strukturach wojskowych III Rzeszy....i była ''przydzielana'' do korpusów i armii WH jak i Waffen SS.
Ja ciągle nie rozumiem dlaczego w kampaniach waffen ss jest zablokowane lotnictwo.
Jak mnie pamięć nie myli,zaczęło się to od kampanii ''12 SS HJ'' ( i tak już zostało) ,bo faktycznie wtedy Luftwaffe nie istniała w Normandii,ale było wiele bitew gdzie nad głowami jednostek SS,można było zobaczyć Luftwaffe.
Dlatego odblokowuję kraj ''Niemcy'' i używam lotnictwa ale w granicach rozsądku.
Pozdrawiam.
Jeśli mogę się wtrącić do dyskusji.
Akurat w tej kampanii gracz już otrzymuje lotnictwo w postaci jednostek aux i to sporo tych jednostek - w większości 6 na misję, więc nie widzę sensu odblokowywania frakcji niemieckiej by mieć dodatkowe samoloty. Jakby autor nie uwzględnił oraz nie dodał lotnictwa auxowego to dla mnie akceptowalne byłoby dodać sam front Luftwaffe. I nie piszę też tego przeciwko Hansenowi.
Albo kampania W92 jako najnowszy przykład, czy mogę sobie odblokować w tej kampanii frakcję US Marines? W końcu w wielu bitwach, które kampania odwzorowuje walczyły zarówno formacje US Army i jak US Marines. 1st Marine Division - Inchon, Seul, Chosin, Hungnam, chińskie ofensywy - chyba większość misji w kampanii.
Przyznam, że samemu czasami dokonuję mniejszych czy większych zmian. Przeważnie poprawiam jakieś błędy chociaż raz czy dwa zdarzyło mi się całkowicie wyłączyć prestige cup'a z powodu, że był za bardzo ograniczający. Przykład to kampania D36, PC zaczyna się na poziomie 5000, a kończy na poziomie 12000. Moja armia w ostatniej misji osiągnęła poziom prestiżu jakieś 36000. W pierwszej misji jak się zakupi za wiele nowych jednostek to chyba się traci połowę albo większość prestiżu zdobytego za BV.
Oczywiście w efilu mamy kampanie, które są w dwóch wersjach - G38 i W00. Z wyłączeniem auto-uzupełnień. Pytanie jak powinny być one traktowane w regulaminie i w rankingu?
Czy wyłączanie prestige cup powinno być akceptowalne tak jak już mamy różne wersje tej samej kampanii?
Ja chciałbym by gracz miał możliwość wybory czy chce grać z prestige cup'em, czy z włączonymi auto-uzupeniami przez całą kampanię. Najlepiej z poziomu gry, wybierania kampanii...
A co z możliwością zwiększenia ilością Air Transport np. by inaczej zagrać G05?
Cytat: Waldzios w Styczeń 11, 2023, 09:22:50 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 11, 2023, 08:52:42 PM
Lecz różnica między silnikami polega również na tym, że bez względu na ustawienie defensywne czy ofensywne silnik DD bardziej jest chętny do ataku i poruszania jednostkami
Nie neguje twoich obserwacji.
Nie zgadam się tylko z wnioskiem, że brak skłonności AI do poruszania jednostek jest równoznaczne ułatwieniu rozgrywki.
Potrafię sobie wyobrazić wiele sytuacji (kilka napotkałem w grze) gdy jest zdecydowanie odwrotnie.
Może to kwestia doświadczenia, ale przykładowo (dla mnie) AI poruszający pelotki i artylerie był drastycznie mniejszym wyzwaniem. Na starym silniku zdecydowanie częściej wykrywałem i niszczyłem wspomniane jednostki w transporcie (aktywnie szukam takich sytuacji). Poza tym o wiele częściej zdarzały się sytuacje gdy jednostki opuszczały osłonę pelotek.
Owszem. Nie neguje, że najnowsze AI ma problemy, i sporo kwestii do ewentualnej poprawy.
Zgadzam się, że poruszające się zgodnie z koncepcja scenariusza jednostki AI powinny pożądanym zachowaniem.
Nie zgadzam się wyłacznie ze stwierdzeniem, że to jednoznaczne ułatwienie (w kontekście przydzielania dodatkowych punktów).
Całkowicie zgadzam się Waldziosem.
Teraz bardzo trudno się wyciąga jednostki przeciwnika. Ale to jest na plus bo trudniej się zdobywa jakąś pozycję obronną i czasami trwa to dłużej.
Stojąca i nieporuszająca się artyleria to dość duży błąd. Albo przykład z G38 misja druga: czechosłowackie czołgi zamiast przemieścić się i bronić VH to idą i bronią SH.
Jest jeszcze to czego Waldzios nie napisał - jednostki, które się nie poruszają z każdą turą zyskują poziom okopania. Są chwile gdy ma to istotne znaczenie.
Ja w ogóle jestem za likwidacją tego capa...