Rozgrywka testowa.
Usunąłem listy zakupów. Reszta kampanii bez zmian
1. ABU AGEILA
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus_wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.5.2
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 55 * Average: 55
..
Current scenario: ABU AGEILA, VH prestige is 160 , All map prestige is: 320
Army cost: 2370 , Current prestige is 379
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive Using map: 840
if BV: +3000, EL ARISH , cap disabled, 6 turns prestige: 0
if V : +2000, EL ARISH , cap disabled, 7 turns prestige: 0
if TV: +1800, EL ARISH , cap disabled, 8 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Piechota
* IDF Infantry 1948 , 3t truck , 1st/10th , 0 bars , 12 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004 [+12 exp]
* IDF Infantry 1948 , 3t truck , 2nd/10th , 0 bars , 45 exp , Izrael , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:005 [+45 exp]
* IDF Infantry 1948 , 3t truck , 3rd/10th , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006
* HQ , M3 , , 4 bars , 455 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:029
Czołg
Sherman M-50 , , 0 bars , 40 exp , Izrael , 9/10 , 5 kill , 486 pp - U:030 [+40 exp]
Sho't Meteor , , 0 bars , 7 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 612 pp - U:034 [+7 exp]
Artyleria
155mm Model 50 , 6×6 truck , , 0 bars , 28 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 552 pp - U:031 [+28 exp]
AMX Mk-61 105mm , , 0 bars , 45 exp , Izrael , 10/10 , 0 kill , 492 pp - U:032 [+45 exp]
Bomb. taktyczny
PA-18 Super Cub , , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:033
Player 1 : Izrael
Killed: INF:2 TNK:1 RCN:1 AT:3 FORT:6 ATY:1 AD:1 FTR:1 Total: 16
Lost : Total: 0
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 0 Leaders Total : 512 exp, 3 kill, 0 pp Average: 128 exp, 1 kill, 0 pp
Czołg * 2 Units * 0 Leaders Total : 47 exp, 6 kill, 1098 pp Average: 24 exp, 3 kill, 549 pp
Artyleria * 2 Units * 0 Leaders Total : 73 exp, 1 kill, 1044 pp Average: 37 exp, 1 kill, 522 pp
Bomb. taktyczny * 1 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 228 pp Average: 0 exp, 0 kill, 228 pp
* Summary: * 9 Units * 0 Leaders Total : 632 exp, 10 kill, 2370 pp Average: 70 exp, 1 kill, 263 pp
Player 1 Izrael has 17 units total (core+aux):
Piechota : 7
Czołg : 2
Rozpoznanie : 1
Artyleria : 4
Myśliwiec : 2
Bomb. taktyczny : 1
Player 2 Egipt has 1 units total (core+aux):
Piechota : 1
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Początek ciekawy. Dobre wykorzystanie bunkrów obserwacyjnych.
Wygrałem w ostatniej chwili (w pierwszym podejściu), więc trudność średnia.
Sprzętowo OK. Amerykańskie haubice 155mm są do wymiany (na francuskie), ale to zmiana formalna (nie wpłynie na balans).
Mam mieszane uczucia co do możliwości początkowych zakupów (2000pp). W kolejnym scenariuszu (przeskok 1956 => 1967) większość kupionego sprzętu będzie do wymiany.
Natarcie (3 tura):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/W88_abuag_t03.JPG)
Natarcie (5 tura):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/W88_abuag_t05.JPG)
2. EL ARISH
Sprzedałem wszystkie jednostki (oprócz sztabu), i kupiłem nową armie.
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_GUS_Wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.5.2
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
2 EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 114 * Average: 57
..
Current scenario: EL ARISH, VH prestige is 320 , All map prestige is: 640
Army cost: 5758 , Current prestige is 1041
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive Using map: 849
if BV: +600, RACE TO MITLA , cap disabled, 13 turns prestige: 520
if V : +300, RACE TO MITLA , cap disabled, 14 turns prestige: 520
if TV: +0, RACE TO MITLA , cap disabled, 15 turns prestige: 520
Ls: Loss , turn prestige: 520
Piechota
* HQ , M3 , , 4 bars , 455 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:004
IDF Engineers 1954 , M3 , 1st/10th , 0 bars , 84 exp , Izrael , 4/10 , 1 kill , 206 pp - U:039 [+84 exp]
IDF Engineers 1954 , M3 , 2nd/10th , 0 bars , 6 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:040 [+6 exp]
IDF Engineers 1954 , M3 , 3rd/10th , 0 bars , 32 exp , Izrael , 7/10 , Extended Front , 2 kill , 361 pp - U:041 [+32 exp]
Czołg
Magach 2 , , 0 bars , 44 exp , Izrael , 10/10 , 4 kill , 576 pp - U:001 [+44 exp]
Magach 2 , , 0 bars , 37 exp , Izrael , 7/10 , 5 kill , 403 pp - U:009 [+37 exp]
Magach 2 , , 0 bars , 41 exp , Izrael , 10/10 , 4 kill , 576 pp - U:042 [+41 exp]
Artyleria
M-50 155mm , , 0 bars , 55 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:002 [+55 exp]
M-50 155mm , , 0 bars , 48 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:003 [+48 exp]
M-50 155mm , , 0 bars , 78 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:007 [+78 exp]
Myśliwiec
Vautour II , , 1 bars , 110 exp , Izrael , 9/10 , First Strike , 4 kill , 864 pp - U:006 [+110 exp]
Bomb. taktyczny
PA-18 Super Cub , , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:005
PA-18 Super Cub , , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:008
Player 1 : Izrael
Killed: INF:13 TNK:3 RCN:1 AT:6 FLAK:1 FORT:11 ATY:6 AD:1 FTR:1 Total: 43
Lost : Total: 0
BV 2
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 577 exp, 4 kill, 1083 pp Average: 144 exp, 1 kill, 271 pp
Czołg * 3 Units * 0 Leaders Total : 122 exp, 13 kill, 1555 pp Average: 41 exp, 4 kill, 518 pp
Artyleria * 3 Units * 0 Leaders Total : 181 exp, 4 kill, 1800 pp Average: 60 exp, 1 kill, 600 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders Total : 110 exp, 4 kill, 864 pp Average: 110 exp, 4 kill, 864 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 456 pp Average: 0 exp, 0 kill, 228 pp
* Summary: * 13 Units * 2 Leaders Total : 990 exp, 25 kill, 5758 pp Average: 76 exp, 2 kill, 443 pp
Player 1 Izrael has 15 units total (core+aux):
Piechota : 5
Czołg : 3
Artyleria : 4
Myśliwiec : 1
Bomb. taktyczny : 2
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Niezbyt wymagający scenariusz.
Wygrałem niszcząc wszystkie jednostki (przepadło 80pp w ostatnim VH).
Centrum (2 tura):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/W88_ElArishC_t02.JPG)
Centrum (5 tura):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/W88_ElArishC_t05.JPG)
3. RACE TO MITLA
Dokupiłem 'Mirage IIIC' sugerując się informacjami o lotnictwie nieprzyjaciela.
Ostatecznie niepotrzebnie, bo drugi identyczny myśliwiec zdobyłem w trigger heksie.
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral\EFILE_GUS_Wx\ * Efile version: GusOpen ver. 7.5.2
Campaign: W88 IDF - SYNAJ v.4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 ABU AGEILA , #0 , Brilliant Victory , score:55
2 EL ARISH , #1 , Brilliant Victory , score:59
3 RACE TO MITLA , #2 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 173 * Average: 57
..
Current scenario: RACE TO MITLA, VH prestige is 240 , All map prestige is: 520
Army cost: 8039 , Current prestige is 683
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive Using map: 848
if BV: +2500, EL FIRDAN , cap disabled, 14 turns prestige: 0
if V : +2000, EL FIRDAN , cap disabled, 16 turns prestige: 0
if TV: +1700, EL FIRDAN , cap disabled, 18 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Piechota
* HQ , M3 , , 4 bars , 455 exp , Izrael , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:004
IDF Engineers 1954 , M3 , 1st/10th , 1 bars , 109 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:010 [+43 exp]
IDF Engineers 1954 , M3 , 2nd/10th , 0 bars , 44 exp , Izrael , 8/10 , 3 kill , 412 pp - U:011 [+38 exp]
IDF Engineers 1954 , M3 , 3rd/10th , 0 bars , 45 exp , Izrael , 9/10 , Extended Front , 3 kill , 464 pp - U:012 [+17 exp]
Czołg
Magach 2 , , 1 bars , 102 exp , Izrael , 8/10 , 6 kill , 460 pp - U:001 [+58 exp]
Magach 2 , , 0 bars , 67 exp , Izrael , 10/10 , 7 kill , 576 pp - U:009 [+34 exp]
Magach 2 , , 0 bars , 64 exp , Izrael , 10/10 , 6 kill , 576 pp - U:013 [+23 exp]
Artyleria
M-50 155mm , , 1 bars , 145 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 600 pp - U:002 [+90 exp]
M-50 155mm , , 0 bars , 80 exp , Izrael , 10/10 , 3 kill , 600 pp - U:003 [+32 exp]
M-50 155mm , , 0 bars , 96 exp , Izrael , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:007 [+18 exp]
Myśliwiec
Vautour II , , 2 bars , 293 exp , Izrael , 9/10 , First Strike , 4 kill , 864 pp - U:006 [+187 exp]
Mirage IIIC , , 0 bars , 78 exp , Izrael , 10/10 , 1 kill , 1008 pp - U:035 [+78 exp]
Mirage IIIC , , 0 bars , 32 exp , Izrael , 9/10 , 0 kill , 907 pp - U:036 [+32 exp]
Bomb. taktyczny
PA-18 Super Cub , , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:005
PA-18 Super Cub , , 0 bars , 0 exp , Izrael , 10/10 , Recon, 0 kill , 228 pp - U:008
Player 1 : Izrael
Killed: INF:17 TNK:7 RCN:1 AT:9 FLAK:1 FORT:11 ATY:6 AD:1 FTR:2 Total: 55
Lost : Total: 0
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Piechota * 4 Units * 1 Leaders Total : 653 exp, 7 kill, 1392 pp Average: 163 exp, 2 kill, 348 pp
Czołg * 3 Units * 0 Leaders Total : 233 exp, 19 kill, 1612 pp Average: 78 exp, 6 kill, 537 pp
Artyleria * 3 Units * 0 Leaders Total : 321 exp, 6 kill, 1800 pp Average: 107 exp, 2 kill, 600 pp
Myśliwiec * 3 Units * 1 Leaders Total : 403 exp, 5 kill, 2779 pp Average: 134 exp, 2 kill, 926 pp
Bomb. taktyczny * 2 Units * 0 Leaders Total : 0 exp, 0 kill, 456 pp Average: 0 exp, 0 kill, 228 pp
* Summary: * 15 Units * 2 Leaders Total : 1610 exp, 37 kill, 8039 pp Average: 107 exp, 2 kill, 536 pp
Player 1 Izrael has 15 units total (core+aux):
Piechota : 4
Czołg : 3
Artyleria : 3
Myśliwiec : 3
Bomb. taktyczny : 2
Player 2 Egipt has 7 units total (core+aux):
Piechota : 4
Czołg : 3
* <- original core (don't count against cap)
+ <- BV prototype
pp <- prestige points
Źle podzieliłem siły. Wiekszość armii walczyło na wschodzie, gdzie przeciwnikiem była głównie piechota.
Czołgi na zachodzie sprawiły mi trochę kłopotu. Bardzo pomogły samoloty.
Niepotrzebnie obawiałem się lotnictwa przeciwnika. Pojedynczy 'MiG-17' o obniżonych stanach, okazał się minimalnym zagrożeniem.
Gdybym lepiej rozdzielił siły, i zainwestował w 1-2 jeepy, scenariusz byłby dość łatwy.
BTW. Problematyczne są wysokie stany bazowe jednostek AI (SP 10/10). Uszkodzone jednostki w kolejnej turze odzyskują pełne siły. Raczej do poprawy (dotyczy całej kampanii).
Wschodni odcinek (2 tura):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/W88_mitlac_t02.JPG)