W najnowszej wersji silnika
( OpenGen Version 0.93.5.RC1 ( 1-Jan-2024 ) (http://www.open-general.com/install/OpenGenCore.zip) ) pojawiła się opcja usuwania dowódców.
Cytat: CHANGE-LOGNew option to remove a leader for a given unit. Must select the unit and press
Option to decline unwanted leaders before raising it when active player is not AI.
Both requiere new $rem_leader=1
Dowódców można usuwać w trakcie scenariusza.
Można to wykonać na dwa sposoby:
- skrót klawiszowy (domyślnie CTRL + X);
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/leader_removeb.JPG)
- za pomocą dialogu, bezpośrednio po otrzymaniu dowódcy (działa tylko w turze gracza):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/leader_remove.JPG)
Planuje aktywować opcje w najbliższej wersji efila (wymaga modyfikacji pliku CFG).
rem_leader = 1
Testowałem wstępnie, i funkcjonalność wydaje się OK.
Osobiście nie dostrzegam wad tego rozwiązania. Usuwanie lederów jest w pełni opcjonalne.
Co o tym myślicie? Jakieś uwagi, komentarze?
Jestem za. Bardzo mi się podoba ta opcja. Do tej pory jedyną opcją była sprzedaż jednostki, co przy grach z CAP było dyskusyjne (dla darmowych jednostek).
Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.
Obie opcje: zmiana nazwy (F2) i usunięcie lidera (ctrl+x) działają na mapie. Niestety nie działają na ekranie kwatery głównej (F).
Cytat: connor71 w Styczeń 04, 2024, 06:51:02 PM
Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.
Nie wspominałem o tym, bo to tylko skrót klawiszowy do istniejącej od dawna opcji.
Cytat: Waldzios w Styczeń 04, 2024, 07:11:22 PM
Cytat: connor71 w Styczeń 04, 2024, 06:51:02 PM
Dodatkowo w tej wersji pojawiła się możliwość zmiany nazwy jednostki przez naciśnięcie klawisza F2.
Nie wspominałem o tym, bo to tylko skrót klawiszowy do istniejącej od dawna opcji.
Opcję jak najbardziej znam, natomiast Luis dodał ten skrót klawiszowy. Szybciej można zmienić nazwę.
A przy okazji już poprawił brak możliwości usuwania liderów skrótem klawiszowym na ekranie HQ. Działało do tej pory tylko na mapie.
Aktualna wersja to: OpenGen 0.93.5.RC1.d
Cytat: Jaro w Styczeń 04, 2024, 05:45:58 PM
Jestem za. Bardzo mi się podoba ta opcja. Do tej pory jedyną opcją była sprzedaż jednostki, co przy grach z CAP było dyskusyjne (dla darmowych jednostek).
Mnie też się podoba :)
Cytat: connor71 w Styczeń 05, 2024, 01:51:56 PM
A przy okazji już poprawił brak możliwości usuwania liderów skrótem klawiszowym na ekranie HQ. Działało do tej pory tylko na mapie.
Aktualna wersja to: OpenGen 0.93.5.RC1.d
Potwierdzam, w testowej wersji 'OpenGen 0.93.5.RC1.d * 5 (http://www.open-general.com/install/OpenGenRC.zip)', usuwanie dowódców (ctrl+x) działa również w HQ.
Dobrze, że Luis to poprawił.
Rozumiem dlaczego pierwotnie opcja działała w trakcie misji. Główna korzyść z usuwania dowódców jest najbardziej odczuwalna w trakcie scenariusza. Nie musisz kasować dowódców na zapas. Zostawiasz jeden wolny slot, i czekasz na nowego dowódce. Jeśli nowy dowódca jest niezbyt atrakcyjny, odrzucasz go. Jeśli jest pożądany, akceptujesz go, a w jego miejsce kasujesz mniej atrakcyjnego dowódce (na innej jednostce). W ten sposób możesz dość sprawnie przebudować skład dowódców.
Usuwanie dowódców w HQ jest oczywiście pożądane. Choćby ze względu na jednolitość interfejsu.
Ale użyteczność jest ograniczona.
IMHO kasowanie dowódców na zapas jest niepraktyczne. Zwykle lepiej to zrobić w trakcie scenariusza.
W sprzyjających okolicznościach, zdążysz nawet użyć jednostki w tej samej turze (w której skasujesz dowódce).
Przykładowo, miałem myśliwiec, z leaderem 'Devastating Fire' przeznaczonym do kasacji. Na początki tury przeprowadziłem atak (podwójny), a następnie skasowałem dowódce. Zyskałem w ten sposób dodatkowy atak.
Gdybym usunął dowódce go w HQ nic bym nie zyskał (poza wolnym slotem).
Nie ma również potrzeby zwalniania slotów na zapas. W danej chwili potrzebujesz tylko jeden wolny slot. Kolejne możesz zwalniać w miarę potrzeb.
Czyli usuwacie "niewygodnych" dowódców?
Hmm. Z jednej strony fajne, ale z drugiej...
Teraz gram, ponownie, ale na 50% Gustlikową kampanię, gdzie wcześniej dostałem liderów wymarzonych. Lotnictwo - all weather, artyleria: dev. fire i rec. man. Teraz gram tę samą kampanię na 50% i ... mam same denne typy. W efekcie pewne scenariusze przechodzę całkowicie inaczej. ;-)
Zatem: ja na 90% nie będę z tego korzystał.
Cytat: Zsamot w Styczeń 08, 2024, 11:08:18 PM
Czyli usuwacie "niewygodnych" dowódców?
Regularnie to robię. Z tą różnicą, że wcześniej usuwałem dowódce razem z jednostką.
Jeśli dotychczas akceptowałeś otrzymanych dowódców, to nowa opcja niewiele dla ciebie zmieni.
BTW. Nowa opcja pozwala również na usuwanie dowódców AUX.
W niektórych kampaniach, leaderzy AUX stanowią istotny problem, ponieważ blokują limit dowódców.
Nie usuwam dowódców, bo tak się wystrzegam schematów podczas gry. Obawiam się, że bym dążył do zestawu sprawdzonych 4-5 typów. Recon- liberator, czołg - overwatch, itd.
Usuwanie aux - ciekawa sprawa.
Cytat: Zsamot w Styczeń 09, 2024, 12:18:21 AM
Nie usuwam dowódców, bo tak się wystrzegam schematów podczas gry. Obawiam się, że bym dążył do zestawu sprawdzonych 4-5 typów. Recon- liberator, czołg - overwatch, itd.
Umiarkowanie przejmuję się typami dowódców
Raczej zwracam uwagę na rozkład dowódców w poszczególnych klasach.
Priorytetowo traktuje dowódców na myśliwcach. To jedyny rodzaj dowódców których funkcjonalność jest trudna do zastąpienia. W kampaniach lądowych celuje w trzech takich dowódców. W morskich staram się o podwójny zestaw.
Często grywam kampanie na "dużych" mapach, więc kolejni na liście są dowódcy piechoty (samotne rajdy spadochroniarzy) i czołgów (problemy z mobilnością ciężkich czołgów).
Dalej na liście jest artyleria (dodatkowy zasięg) i bombowce taktyczne (nietykalne samoloty rozpoznawcze).
Dowódców w Innych klasach traktuje zwykle jako "niechcianych".
Tak Waldzios, miales racje co do obcji informacji o nowym lidrze oraz jego akceptacji[ plus moziwosc jego usuniecia], naprawde swietna sprawa, gra sie rozwija super pozytywie :)
Lidera na czołgu- mobilność można częściowo zrekompensować dodatkiem.
Ale fakt - lidera na myśliwcach nie da się przecenić.
Artyleria i lider, zwłaszcza na działach korpuśnych lub samobieżnych o małym zasięgu- bezcenne.
Aux- podtrzymuję, fajnie, że będzie można usuwać.
Chociaż jak znam siebie- zapomnę w ferworze walki.
Cytat: Zsamot w Maj 10, 2024, 12:35:15 AM
Lidera na czołgu- mobilność można częściowo zrekompensować dodatkiem.
Teoretycznie tak. Ale kiedy już decyduje się zastosować dodatki ruchowe, to zwykle zaczynam od najwolniejszych jednostek, tych wyznaczających tempo marszu grupy bojowej.
W pierwszej kolejności dodatki ruchowe utrzymuje więc artyleria i pelotki. Ciężkie czołgi są zwykle w tyle listy (kandydatów do dodatków), więc nawet po otrzymaniu dodatków nadal odstają od tempa grupy.
A widzisz, bo ja- o ile używam - to dodatki ruchowe daję przede wszystkim... czołgom. ;-)