Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje => Wątek zaczęty przez: Jaro w Luty 26, 2024, 02:58:21 PM

Tytuł: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 26, 2024, 02:58:21 PM
Zachęcony ostatnimi zmianami postanowiłem zagrać jeszcze raz.
Zaktualizowane wszystko: silnik, efile, kampania.

Nie zauważyłem, że w trakcie gry przełączyłem się na wersję oficjalną a nie na najnowszą testową. Brak informacji o przyznaniu liderów trochę mnie zastanowił...

Rzecz do obserwacji: wersja .RC1.f  nie odnajdowała plików zapisów gry... Po restarcie gry odczytała... Mój komputer czy problem w grze?


Gram na mapach kafelkowych Csaby (najnowsze i domyślne w instance międzynarodowej) aby zobaczyć, jak wyglądają.
Pierwsze wrażenie - za dużo losowych dekorów (ale to można dostroić w plikach cfg)

Delikatnie inaczej niż poprzednim razem. Szczęście sprzyjało, bo wrogie bombowce już w pierwszej turze wystawiły się na strzał.
Kłopotów w walce nie było żadnych. Ważne było, aby mieć wsparcie artylerii a tej jest dosyć.
Kluczowe w tym scenariuszu jest ruszenie z atakiem od pierwszej tury. Miałem zapas 3 tur a więc ewentualnie można poczekać chwilę na przyjęcie ataku, choć odradzam. Można za to posuwać się do przodu trochę mniej dynamicznie.

Jeśli coś tu może spowodować problem osobie grającej pierwszy raz to tylko czekania na atak wroga, i marsz do przody dopiero po rozbiciu głównych sił (co zwykle robię w scenariuszu, który wygląda na obronny aggressive AI)

Ciekawy dowódca na czołgu i myśliwcu. Piechota też dostała :)

PS
Jak działa dowódca Resilience? Chodzi o pierwszą część: mniejsze straty.




OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.3
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 47  *  Average: 47

..
Current scenario: Mokra,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 0 , Current prestige is 980
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 709
if BV: +1400, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 9 turns prestige: 180
if V : +700, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 11 turns prestige: 200
if TV: +350, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 13 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:026  [+62 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 116 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Reconnaissance Movement  ,    Recon,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:027  [+18 exp]

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwatch  ,   AntiTank,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:015  [+33 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 1 bars , 152 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:006  [+65 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , "Wołyńska" BK/OPL , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:034  [+61 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 0 bars , 92 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:016  [+36 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 0 bars , 61 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:017  [+16 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 137 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Resilience  ,   Air Defense,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:072  [+39 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , All Weather Combat  ,   Air Defense,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:073  [+51 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 105 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:071  [+38 exp]
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Luty 27, 2024, 01:38:58 AM
Cytat: Jaro w Luty 26, 2024, 02:58:21 PM
Jak działa dowódca Resilience? Chodzi o pierwszą część: mniejsze straty.
Odwrotnie niż 'Special Munition'.
'Special Munition' (i 'Overwhelming Attack') posiadane przez stronę aktywna dodają 2 punkty na kości.
'Resilience' posiadany przez stronę pasywną odejmuje 2 punkty na kości.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Luty 27, 2024, 08:03:53 AM
Dzięki. To raczej wartościowy dowódca.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Marzec 16, 2024, 12:09:58 AM
Artyleria kolejowa zdecydowanie przydatna. Fajny klimat i aż chce mi się rozbudować sekcję kolejową. Dojdzie jakaś osłona - np saperzy. Armata wspiera raz ale pelotka wiele razy. Niezły dopalacz.
Ale czy te zmiany ułatwiły grę? Ułatwiła, choć i tak pierwsze podejście spaprałem. Miałem zbyt mało artylerii a to jest klucz.

Lotnictwo - tu też dużo zależy od szczęścia. Zależnie, gdzie polecą to narobią większych lub mniejszych szkód. Ciężko walczyć z myśliwcami - pomagał mój lider Resilence. Ogólnie starałem się ich unikać. Latały do końca scenariusza i próbowały psocić.
Zbawieniem i przekleństwem był deszcz. Miałem myśliwca i bombowca z All Weather Combat, więc sobie poużywały, choć nie zadały zbyt dużych strat wrogom. W pierwszym podejściu nie miałem tyle szczęścia i dwa z czterech myśliwców zostały wyeliminowane z walki.
Na początku brakowało mi lotnictwa (potem dokupiłem Mewę i 3 myśliwce). Na każdym kierunku była potrzeba zlikwidowania jakiegoś ważnego celu - najczęściej wrogiej artylerii.

Na kierunku Stary Sącz - Czeskie VH umiejętne powściągnięcie wodzy zdecydowanie pomaga. W pierwszym podejściu wbiłem się klinem w siły atakujące Bochnię i utknąłem. Dostałem parę strzałów i straciłem możliwości prowadzenia skutecznych działań. Drugie podejście było lepsze. Puściłem wroga i tylko uderzyłem na maruderów z tyłu kolumny. Lotnictwo natomiast wyeliminowało wrogą artylerię. W ten sposób nie straciłem tempa i byłem zdecydowanie za wcześnie na miejscu.

Natomiast w obu rozgrywkach nie udało mi się zdobyć niemieckich VH za pomocą ataku zwartej grupy bojowej. Utknąłem na pozycjach wyjściowych - no nie zupełnie bo obszedłem las. Tam walczyłem z przedzierającymi się niemieckimi posiłkami. Gdyby nie górale i Spadochroniarze za wsparciem lotnictwa to pewnie nie udało by się.

Przeprawę przez rzekę w Makowie obronił flak 20mm i pepenka 37 mm wsparte artylerią kolejową. Flak kolejowy to twardy i ostry zawodnik. Nieźle opierał się bezpośrednim atakom piechoty i całkiem nieźle wspierał ogniem obrońców Makowa.

Grając rozważnie ale zdecydowanie gra się przyjemnie. Jednak próba pośpiechu albo podjęcie ryzyka może zaważyć na końcowym rezultacie. Trzymianie grupy bojowej razem i nie dostanie się pod ogień jakiejś mocnej artylerii jest kluczem.

PS
Może pod Bochnią przydał by się jakiś Flak? Nawet taka 20mm z dodatkami, jak Dobrzycach zrobiła by różnicę.


OpenGen 0.93.5.RC1.f * 21 Feb 2024  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.3
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: Piechota 40
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 94  *  Average: 47

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1840
Army cost: 5556 , Current prestige is 313
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 600
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 700
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 169 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:005  [+9 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 1 bars , 141 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 1 kill , 0 pp - U:006  [+25 exp]
Kawaleria , Konie ,  , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 2 kill , 144 pp - U:011  [+53 exp]
KOP 38 ,  , 0 bars , 84 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 0 kill , 96 pp - U:040  [+84 exp]
KOP 38 ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 96 pp - U:051  [+82 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 153 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108  [+30 exp]
Kawaleria , Konie ,  , 0 bars , 10 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 144 pp - U:125  [+10 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:127  [+21 exp]

Czołg
*  9TP ,  , 1 bars , 186 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Overwatch  , 11 kill , 0 pp - U:002  [+55 exp]
7TP ,  , 0 bars , 99 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 5 kill , 156 pp - U:120  [+99 exp]
7TP ,  , 0 bars , 49 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 2 kill , 156 pp - U:121  [+49 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B ,  , 2 bars , 203 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,    Recon, 3 kill , 0 pp - U:001  [+51 exp]
PF 508 Łazik ,  , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Recon,      Fast Speed, 0 kill , 96 pp - U:038  [+26 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm ,  , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+37 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 118 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+26 exp]
*  105mm wz.29 , C4P ,  , 0 bars , 91 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+30 exp]
81mm mozdzierz wz.31  ,  , 0 bars , 14 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:037  [+14 exp]
*  DK 254mm L/45 ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:113  [+67 exp]
*  DK 105mm L/50 ,  , 0 bars , 61 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:114  [+43 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 19 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:122  [+19 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 29 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:123  [+29 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 23 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:124  [+23 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 2 bars , 228 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Resilience  ,    Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:009  [+91 exp]
*  PZL P.24g ,  , 2 bars , 221 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , All Weather Combat  ,    Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:010  [+103 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 36 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 372 pp - U:032  [+36 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 372 pp - U:033  [+28 exp]
PZL P.11g Kobuz ,  , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 348 pp - U:039  [+22 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 43 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 372 pp - U:115  [+43 exp]
PZL P.24g ,  , 1 bars , 159 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 2 kill , 372 pp - U:116  [+159 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 150 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Support, 6 kill , 0 pp - U:008  [+45 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 40 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 1 kill , 288 pp - U:036  [+40 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 46 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 3 kill , 612 pp - U:117  [+46 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:118  [+53 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 13 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:119  [+13 exp]
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Marzec 16, 2024, 10:59:02 AM
Zgubiłeś bombowce? ;)

Cytat: Jaro w Marzec 16, 2024, 12:09:58 AM
Artyleria kolejowa zdecydowanie przydatna. Fajny klimat i aż chce mi się rozbudować sekcję kolejową. Dojdzie jakaś osłona - np saperzy.
Testowałem saperów kolejowych, i byłem pozytywnie zaskoczony. Świetnie współpracują z działem kolejowym. Pozwalają praktycznie z marszu naprawiać uszkodzone tory kolejowe. To bardzo upraszcza wybór celów dla działa. Nie trzeba się hamować przy ostrzeliwaniu celów znajdujących się na torach.

Cytat: Jaro w Marzec 16, 2024, 12:09:58 AM
Może pod Bochnią przydał by się jakiś Flak? Nawet taka 20mm z dodatkami, jak Dobrzycach zrobiła by różnicę.
Zgadzam się. Ale uważam, że to raczej zadanie dla gracza. IMHO dość typowe w tej kampanii.
Poza tym to dobra okazja do wytrenowania flaka/pelotki.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Marzec 16, 2024, 09:18:24 PM
Bombowce znalezione i zaktualizowany raport.

Co do zadania dla gracza to rozumiem, ale mimo 200% krucho z kasą.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Marzec 16, 2024, 10:52:49 PM
Cytat: Jaro w Marzec 16, 2024, 09:18:24 PM
Co do zadania dla gracza to rozumiem, ale mimo 200% krucho z kasą.
Flak 20mm kosztuje 132pp.
Nie musisz kupować transportu. Do Bochni dojedzie pociągiem (nie wymaga stacji).
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Marzec 17, 2024, 08:07:05 AM
Celna uwaga. Za dużo myślę utartymi szablonami...
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Maj 18, 2024, 11:58:47 PM
Wreszcie znalazłem chwilę czasu i natchnienia.

Aktualizacja silnika do nowszej wersji.

Testuję sobie skład małych zespołów zwiadowczych do zajmowania flag. Zakładałem, że muszą być przeciwpancerne, bo napotkam bunkry. Zapomniałem, ze może też być okopana piechota i artyleria. Temat do przemyślenia ponownie.
Jednak pierwsze doświadczenia pokazały, że z moździerza to ja sobie mogę strzelać...
Jakieś pomysły na obecny etap kampanii? Oczywiście bez udziału lotnictwo bo z Łosiem to nie ma problemu.

Spadochroniarze z rowerem całkiem ciekawie. Trochę powalczyli i wsiedli na do samolotu. Potem finalna walka w ostatnim VH.

Niesamowite jest, że saperzy kolejowi, a właściwie ich pociąg, mają ruch fazowy. Można podjechać, wysiąść i zmasakrować wroga albo dojechać do przerwy w torach i od razu wyładować się na uszkodzony odcinek.



OpenGen 0.93.5.RC3d * 12 May 2024  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.3
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: Piechota 40
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47
3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 145  *  Average: 48

BV:3   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: Brygada "Śmierć",  VH prestige is 720 ,  All map prestige is: 4960
Army cost: 8220 , Current prestige is 2700
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 1091
if BV: +1200, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 15 turns prestige: 900
if V : +600, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
if TV: +300, Krzyk się poniósł nad lasami.... , cap disabled, 21 turns prestige: 1260
Ls: Loss , turn prestige: 1260


Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Strzelcy (mot.)             .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +25(194)
INF    Kawaleria                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +17(158)
INF    Kawaleria                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +0(53)
INF    KOP 38                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +24(108)
INF    KOP 38                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +6(88)
INF    Kompania Spadochronowa      .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +7(160)
INF    Kawaleria                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +10(20)
INF    Kompania Motocyklowa        1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +4(25)
INF    Saperzy Kolejowi            .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +18(18)
INF    KOP 38                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
TNK    9TP                         1   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(13)  +50(236)
TNK    7TP                         2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(7)   +53(152)
TNK    7TP                         1   .   .   1   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(6)   +33(82)
RCN    TKS-B                       .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(4)   +8(211)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +4(30)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +4(4)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +52(52)
RCN    PF 508 Łazik                1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +4(4)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
AT    37mm wz.36                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
AT    TKS-D                       .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +12(12)
FlK    PF 621L/40mm                1   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(3)   +28(215)
ATY    PF 621L/100mm               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +9(127)
ATY    105mm wz.29                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +16(107)
ATY    81mm mozdzierz wz.31        .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(14)
ATY    DK 254mm L/45               3   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(5)   +48(130)
ATY    DK 105mm L/50               .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +21(82)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +7(26)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +27(56)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +18(41)
ATY    TKD                         .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +11(11)
FTR    PZL P.24e                   2   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(8)   +106(334)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(5)   +46(267)
FTR    PZL P.24g                   2   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(4)   +138(174)
FTR    PZL P.24g                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(4)   +54(97)
FTR    PZL P.24g                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +38(197)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +30(30)
FTR    PZL P.24g                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +97(97)
TB    PZL.37b Łoś                 2   .   .   .   .   .   3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +5(11)  +48(198)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +26(26)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +21(61)
TB    LWS-3 Mewa                  1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +55(55)
TB    PZL.37c Łoś                 .   .   .   .   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(5)   +64(110)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +28(81)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +27(40)
TB    PZL.37c Łoś                 2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +23(23)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario               24   .   .   1   5   .  12   .   2   3   .   .   .   .   .   .   .   .  +47     +1317
       For Campaign               52   4   4   4   6   1  21   .   7   8   .   .   .   .   .   .   .   .  +107    +4206

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 10    . 2       . 2004     200     . +5      11       1       . +111    824      82
  TNK      . 3     . 1       . 504      168     . +8      26       9       . +136    470      157
  RCN      . 7     . 1       . 744      106     . +4      7        1       . +72     301      43
   AT      . 2     . 0       . 264      132     . +0      0        0       . +12     12       6
  FlK      . 1     . 0       . 228      228     . +2      3        3       . +28     215      215
  ATY      . 9     . 0       . 4596     511     . +5      11       1       . +157    594      66
  FTR      . 7     . 2       . 2592     370     . +13     27       4       . +509    1196     171
   TB      . 8     . 0       . 3264     408     . +10     22       3       . +292    594      74
* Summary  . 47    . 6       . 14196    302     . +47     107      2       . +1317   4206     89


..
Core Units for Rzeczpospolita Polska:
  *   -> original core (don't count against cap)
  +   -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , 2 , 1 bars , 194 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,194 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+25 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , 1s , 1 bars , 158 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Reconnaissance Movement ,2 kill,158 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+17 exp]
Kawaleria , Konie , 2 , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,53 exp ,144 pp ,U:144 ,
KOP 38 , PF 621L , 1s , 1 bars , 108 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,0 kill,108 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+24 exp]
KOP 38 , PF 621L , 1s , 0 bars , 88 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,88 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+6 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack ,1 kill,160 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+7 exp]
Kawaleria , Konie , 2 , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,1 kill,20 exp ,144 pp ,U:144 ,  [+10 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] , F1s , 0 bars , 25 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , AntiTank ,2 kill,25 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+4 exp]
Saperzy Kolejowi , SC wz.34 ,  , 0 bars , 18 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Fast Builder ,1 kill,18 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+18 exp]
KOP 38 , PF 621L ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,0 exp ,156 pp ,U:156 ,

Czołg
*  9TP , 1s , 2 bars , 236 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwatch ,13 kill,236 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+50 exp]
7TP , 2 , 1 bars , 152 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,7 kill,152 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+53 exp]
7TP , 2 , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,6 kill,82 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+33 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B , F2 Recon , 2 bars , 211 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence ,4 kill,211 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+8 exp]
PF 508 Łazik , F1s , 0 bars , 30 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , AntiTank, Fast Speed ,0 kill,30 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+4 exp]
PF 508 Łazik , Kolej , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,0 kill,0 exp ,96 pp ,U:096 ,
PF 508 Łazik , 1s , 0 bars , 4 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,4 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+4 exp]
PF 508 Łazik , 2 , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,52 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+52 exp]
PF 508 Łazik , 1s Scout , 0 bars , 4 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,1 kill,4 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+4 exp]
PF 508 Łazik , 2 Scout , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,0 exp ,96 pp ,U:096 ,

Artyleria ppanc.
37mm wz.36 , PF 508/518 , F1s , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,0 exp ,120 pp ,U:120 ,
+  TKS-D ,  , 0 bars , 12 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,12 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+12 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , 1s , 2 bars , 215 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,3 kill,215 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+28 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , 1s , 1 bars , 127 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,1 kill,127 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+9 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , 2 , 1 bars , 107 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,107 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+16 exp]
81mm mozdzierz wz.31 , PF 508/518 , F1s , 0 bars , 14 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , AntiTank ,0 kill,14 exp ,144 pp ,U:144 ,
*  DK 254mm L/45 ,  , 1 bars , 130 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,5 kill,130 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+48 exp]
*  DK 105mm L/50 ,  , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,82 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+21 exp]
155mm wz.17 , C4P , 1s , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fast Speed ,1 kill,26 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+7 exp]
155mm wz.17 , C4P , 2 , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,56 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+27 exp]
155mm wz.17 , C4P , 2 , 0 bars , 41 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,41 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+18 exp]
TKD , F2 Artyleria , 0 bars , 11 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,11 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+11 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e , R1 , 3 bars , 334 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Resilience , Special Munition ,8 kill,334 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+106 exp]
*  PZL P.24g , R2 , 2 bars , 267 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , All Weather Combat , Special Munition ,5 kill,267 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+46 exp]
PZL P.24g , R3 , 1 bars , 174 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Special Munition ,4 kill,174 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+138 exp]
PZL P.24g , 1 , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,4 kill,97 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+54 exp]
PZL P.24g , 2 , 1 bars , 197 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,3 kill,197 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+38 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 30 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Special Munition ,0 kill,30 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+30 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Special Munition ,3 kill,97 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+97 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś , R1 , 1 bars , 198 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,11 kill,198 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+48 exp]
LWS-3 Mewa , R1 , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,0 kill,26 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+26 exp]
LWS-3 Mewa , 1 , 0 bars , 61 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon ,1 kill,61 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+21 exp]
LWS-3 Mewa , R2 , 0 bars , 55 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,55 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+55 exp]
PZL.37c Łoś , R2 , 1 bars , 110 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,5 kill,110 exp ,612 pp ,U:612 ,  [+64 exp]
LWS-3 Mewa , 2 , 0 bars , 81 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon ,1 kill,81 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+28 exp]
LWS-3 Mewa , R3 , 0 bars , 40 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,40 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+27 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 23 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,2 kill,23 exp ,612 pp ,U:612 ,  [+23 exp]
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 19, 2024, 01:50:40 AM
Cytat: Jaro w Maj 18, 2024, 11:58:47 PM
Testuję sobie skład małych zespołów zwiadowczych do zajmowania flag. Zakładałem, że muszą być przeciwpancerne, bo napotkam bunkry. Zapomniałem, ze może też być okopana piechota i artyleria. Temat do przemyślenia ponownie.
Jednak pierwsze doświadczenia pokazały, że z moździerza to ja sobie mogę strzelać...
Jakieś pomysły na obecny etap kampanii? Oczywiście bez udziału lotnictwo bo z Łosiem to nie ma problemu.
Na tym etapie kampanii trudno o jednoznaczne sugestie sprzętowe.

Przeciwko bunkrom najlepiej sprawdzi się zwykła piechota. Jeśli musisz zniszczyć bunkier (bez udziału lotnictwa), to optymalnym rozwiązaniem wydaje się dowolna piechota.

Przeciwko okopanej piechocie potrzebujesz przewagi liczebnej. Pojedynczy moździerz nie wystarczy, potrzebujesz kilku jednostek które nabiją licznik trafień i zredukują okopanie przeciwnika. Dobrze sprawdzą się ckm'y (lub taczanki).
Jeśli nie jesteś w stanie sprawnie zneutralizować okopania, to warto zainwestować w piechotę inżynieryjną ('Pionierzy 38').

Co zwalczania do artylerii, to najlepszym rozwiązaniem wydaje się szybka jednostka rozpoznawcza, zdolna zaatakować artylerie od tyłu. Dobrze gdy była to jednostka opancerzona, (na przykład 'TKS-20mm').

Gdybym na tym etapie miał tworzyć samodzielny mini-zestaw, to pewnie skompletowałbym coś w rodzaju: 'TKS-20mm', 'Pionierzy 38' (+PF 621L), '40mm wz.36' (+C2P), 'CKM wz.30' (+'PF 508/518'), '81mm mozdzierz wz.31' (+'PF 508/518').
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Maj 19, 2024, 12:11:06 PM
Koszt takiego zestawu to 960 bez żadnych dodatków. Prędkość poruszania to 6 hex o ile recon będzie jechał na maksa. Przy jeździe bardzo ostrożnej (tylko rozpoznane pola) spadniemy do 5. Przy tej prędkości to nawet czołg możemy dołożyć.

Jak bardzo ostrożnie poruszasz rekony zdobywając poboczne flagi (z dala od VH - zakładam tylko tyłowe jednostki wroga):
- jedziesz na maksa
- jedziesz bez rozpoznania w terenie i rozpoznajesz miasta
- cały czas jedziesz bezpiecznie - tylko po rozpoznanych polach?

Przy powyższych cenach zaczynam zastanawiać się nad nad Łosiem z osłoną myśliwską a na ziemi tylko rekony z dodatkiem ppanc.
PF 508 łazik z dodatkiem ppanc porusza się 9 hex co przy ostrożnej jeździe daje prędkość 7 hex. Jeżeli lotnictwo było by dzielone na 2 ziemne rekony to finansowo będzie podobniej a na pewno szybciej będę zajmował flagi. Spodziewam się również, że dwa bombardowania Łosia i ostrzał z myśliwca powinny załatwić sprawę.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 19, 2024, 01:22:15 PM
Cytat: Jaro w Maj 19, 2024, 12:11:06 PM
Koszt takiego zestawu to 960 bez żadnych dodatków. Prędkość poruszania to 6 hex o ile recon będzie jechał na maksa. Przy jeździe bardzo ostrożnej (tylko rozpoznane pola) spadniemy do 5. Przy tej prędkości to nawet czołg możemy dołożyć.
W ocenie zestawu na podstawie samej prędkości poruszania pomijasz ważną kwestie. Owszem zestaw będzie poruszał się stosunkowo wolno, ale dzięki sile ognia nie będzie istotnie spowalniał po napotkaniu przeciwnika. To co stracisz na drodze, odzyskasz sprawnie eliminując przeciwnika.

Co do rozpoznania, to zakładam przynajmniej wstępne rozpoznanie lotnicze. Na tyle skuteczne, by ogólnie określić gdzie można wysłać samotnego recona, a gdzie potrzebny jest pełen "zestaw".

Cytat: Jaro w Maj 19, 2024, 12:11:06 PM
Jak bardzo ostrożnie poruszasz rekony zdobywając poboczne flagi (z dala od VH - zakładam tylko tyłowe jednostki wroga):
- jedziesz na maksa
- jedziesz bez rozpoznania w terenie i rozpoznajesz miasta
- cały czas jedziesz bezpiecznie - tylko po rozpoznanych polach?
Na początek przeprowadzam wstępne rozpoznanie lotnicze. Staram się by samolot rozpoznawczy przeleciał nad terenem przynajmniej raz w scenariuszu.
Co do reconów, to "na maksa" jadę tylko po świeżo rozpoznanych heksach. W przypadku nierozpoznanego terenu poruszam się ostrożnie, i zatrzymuje się przed podejrzanymi heksami.
Poziom ostrożności zależy głównie od dostępności w rejonie lotnictwa.

Cytat: Jaro w Maj 19, 2024, 12:11:06 PM
Przy powyższych cenach zaczynam zastanawiać się nad nad Łosiem z osłoną myśliwską a na ziemi tylko rekony z dodatkiem ppanc.
PF 508 łazik z dodatkiem ppanc porusza się 9 hex co przy ostrożnej jeździe daje prędkość 7 hex. Jeżeli lotnictwo było by dzielone na 2 ziemne rekony to finansowo będzie podobniej a na pewno szybciej będę zajmował flagi. Spodziewam się również, że dwa bombardowania Łosia i ostrzał z myśliwca powinny załatwić sprawę.
Oczywiście, optymalny zestaw to zwykle recon (z atakiem ppanc), plus bombowiec taktyczny i samolot rozpoznawczy, opcjonalnie myśliwiec.

Problematyczna jest dostępność środków. Lotnictwo jest kosztowne (bardziej przez konieczność regularnych ulepszeń niż przez bazowe koszty). Zapewnienie stałej eskorty lotniczej każdemu samodzielnemu reconowi, może być problematyczne.
Dodatkowo, potrzeby wzrosną drastycznie, gdy zaczniesz używać spadochronowych reconów, na tyłach wroga.

Osobiście staram się w tej kwestii improwizować. Tak jak pisałem wcześniej, na początek staram się wstępnie rozpoznać teren lotniczo. Na tej podstawie oceniam gdzie można wysłać samotny recon, a gdzie potrzebne będzie wsparcie lotnicze.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Maj 19, 2024, 02:07:50 PM
Unowocześnianie samolotów:
Zakładając działanie na pobocznym odcinku frontu może nie trzeba unowocześniać samolotów bombowych i rozpoznawczych. Myślowce na pewno trzeba. Masz większe doświadczenie. Co o tym myślisz?

Rozpoznanie lotnicze:
Jak Ty to robisz? Nie widzę u Ciebie zbyt wielu samolotów rozpoznawczych. Na pewno miewasz mniej niż ja... co po kolei rozpoznajesz? U mnie najpierw lecą tuż przed grupą bojową zabezpieczając ruch i wskazując cele dla artylerii. Inne lecą dalej z przodu wyszukując celów - głównie artylerii dla bombowców. Zwykle brakuje mi ich zawsze bo potrzebne są dla np
Spadochroniarzy. Samoloty rozpoznawczych zaczynają się nudzić dopiero pod koniec bitwy.

Aż mnie ciekawi i chętnie bym zobaczył bitwę prowadzoną przez Ciebie.

Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 19, 2024, 03:53:10 PM
Cytat: Jaro w Maj 19, 2024, 02:07:50 PM
Unowocześnianie samolotów:
Zakładając działanie na pobocznym odcinku frontu może nie trzeba unowocześniać samolotów bombowych i rozpoznawczych. Myślowce na pewno trzeba. Masz większe doświadczenie. Co o tym myślisz?
Teoretycznie tak. Ale w praktyce bywa różnie.

Co do bombowców, problem w tym, że gdy priorytetem jest szybka eliminacja celu, to siła ognia bombowca zaczyna mieć duże znaczenie.
Zwłaszcza gdy przeciągająca się walka może przyciągnąć oddziały przeciwnika.
Do eliminacji pobocznego celu teoretycznie wystarczy nawet samotny Karaś.
Ale gdy oczekujesz szybkiego rezultatu, przydaje się najlepszy dostępny bombowiec.
W optymalnym przypadku, po bombardowaniu pozostałości celu pozostają całkowicie stłumione, i można je wyeliminować z marszu. Tego raczej nie osiągniesz przestarzałym lub tanim bombowcem.

Samoloty rozpoznawcze modernizujesz bo ich ulepszone statystyki (zwłaszcza zasięg ruchu) przekładają się bardzo pozytywnie na ich funkcjonalność.
Bombowce musisz modernizować by osiągnąć zadowalające tempo marszu.
Myśliwce modernizujesz by uniknąć przesadnych strat.

Cytat: Jaro w Maj 19, 2024, 02:07:50 PM
Rozpoznanie lotnicze:
Jak Ty to robisz? Nie widzę u Ciebie zbyt wielu samolotów rozpoznawczych. Na pewno miewasz mniej niż ja... co po kolei rozpoznajesz? U mnie najpierw lecą tuż przed grupą bojową zabezpieczając ruch i wskazując cele dla artylerii. Inne lecą dalej z przodu wyszukując celów - głównie artylerii dla bombowców. Zwykle brakuje mi ich zawsze bo potrzebne są dla np
Spadochroniarzy. Samoloty rozpoznawczych zaczynają się nudzić dopiero pod koniec bitwy.
Wykorzystuje z reguły trzy główne grupy bojowe. Do grup bojowych przydzielone na stałe mam trzy "lądowe" samoloty rozpoznawcze. Tylko te samoloty rozpoznawcze pełnią stałą rolę.

Resztą zadań rozpoznawczych zajmują się w miarę możliwości samoloty "morskie". W typowej kampanii morskiej mam zwykle 2 łodzie latające i  3 samoloty pokładowe.
W scenariuszach czysto lądowych nie ma problemu. Łodzie latające zwykle funkcjonują jako dalekie rozpoznanie, a pokładowe rozpoznawcze samoloty jako eskorta dla spadochroniarzy,
Problematyczne bywają scenariusze lądowo-morskie. W tym przypadku samoloty morskie zwykle dołączają z opóźnieniem, i rozpoznanie potrafi sprawić kłopoty.

W mojej bieżącej rozgrywce (w niektórych scenariuszach) miałem problemy z zapewnieniem rozpoznania dla spadochroniarzy. Zagwarantowałem dodatkowe myśliwce, nie zapewniłem dodatkowych samolotów rozpoznawczych.
Uznaje to za niedopatrzenie (nie miałem doświadczenia z taką ilością spadochroniarzy).
W powtórnej rozgrywce zapewne dodałbym trzy dodatkowe samoloty rozpoznawcze do składu.

Co do skuteczności, to moje rozpoznanie jest dalekie od ideału.
Zwróć uwagę na różnice miedzy moją pierwsza i drugą rozgrywką.
Za pierwszym podejściem grałem w ciemno, i nie dałem rady w całości opanować wielu map.
Drugie podejście było dużo lepsze, ale nadal pozostało kilka problematycznych scenariuszy (na przykład Londyn).
Zakładam, że istotnym ułatwieniem była wcześniejsza znajomość map.

Gdybym się nie hamował (samoograniczenia i koszty w rozgrywce na 100%), to skład rozpoznawczy byłby znacznie większy.
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 21, 2024, 10:37:53 PM
Wracając do pomysłu "małych zespołów zwiadowczych". do zajmowania flag.
Koncepcja może być problematyczna w 1939 (przez ubóstwo sprzętowe), ale nabierze więcej sensu w połowie 1940.

Od 1940-07 dostępne będą ciągniki artyleryjskie 'C3P' (mov=8), potrafiące holować asortyment użytecznego sprzętu (pelotki 40mm, haubice 100mm, moździerze 120mm, ppance 75mm, z czasem również wyrzutnie rakiet 140mm, etc).
IMHO umiarkowanym kosztem można sformować użyteczną i stosunkowo mobilną gromadkę.

Potencjalnie użyteczne w tym zastosowaniu, mogą okazać się również działa samobieżne na podwoziu kołowym.
Flak 'SDPlot wz.40 Zwinka' (1940-07) i haubica 'SH-K 100mm wz.40' (1940-09) są nieco wolniejsze (oba mov=7), ale można się wesprzeć dodatkami.

Od połowy 1943 zaczną intensywnie rozwijać się wojska spadochronowe i piechota morska.
Istniejące "zespoły zwiadowcze" można będzie rozwijać w kierunku wojsk zmotoryzowanych, albo przeformować w oddziały spadochronowe i/lub piechotę morską.

Z czasem jednostki nabiorą doświadczenia, stopniowo pojawi się nowy sprzęt, i można je będzie przekształcić w formacje wielozadaniowe.

"Mały zespół zwiadowczy" nie musi być ograniczony do jednego zadania.
Nie widzę przeciwwskazań by "zespół zwiadowczy" spełniał równocześnie rolę "zespołu spadochronowego", albo "morskiego zespołu desantowego".

Docelowo to może się okazać dość efektywny sposób trenowania przyszłych oddziałów spadochronowych, i/lub piechoty morskiej.

Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Maj 25, 2024, 09:29:45 PM
Kolejna bitwa za mną.

Zdążyłem w ostatniej turze na BV tylko psim swędem. Padało przez kilka ostatnich tur a w ostatniej przestało. W deszczu nie dał bym rady.

Problemem okazało się dojechanie do Kolna z Warszawy. Pewnie zbyt długo broniłem się pod Warszawą. Może powinienem od razu ruszyć na bój spotkaniowy?
Może, gdybym miał tam pociąg pancerny to zyskał bym z turę albo dwie?
Chyba muszę dawać większe siły na najdłuższym do przebycia odcinku.
Nie stworzyłem również lekkiej grupy szybkiej. Może ona dała by radę?

Do Kolna polecieli spadochroniarze. Zastali tam całkiem sprawną obronę: piechota, sztab, pelotka i artyleria.
I co ja miałem z tym zrobić? Nie ma odpowiednich samolotów, aby coś przetransportować drogą powietrzną - choćby moździerz.
Z powietrza nie mogę zaatakować, bo pelotka nieźle broni. Może, jakbym miał wyjątkowo doświadczone samoloty wsparte combat support...
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to kupić masę najtańszych samolotów z ruchem fazowym i wziąć pelotkę na wyczerpanie amunicji a potem dowalić bombowcem. I zostawić je wszystkie nad celem aby nie mógł uzupełnić paliwa.
Ja zaatakowałem spadochroniarzami najpierw artylerię. Kilka tur zajęło mi jej zlikwidowanie. Przerwa na uzupełnienie amunicji i zabrałem się za pelotkę.
Wsparły mnie recony ale łaziki niewiele mogą poza zdjęciem okopania, nabiciem licznika trafień i może urwaniem punktu.

Jak rozegraliście walkę o Kolno?


Jakie jest najlepsze zastosowanie myśliwca z liderem All weather combat? Ukierunkowanie na cele lądowe czy powietrzne?



OpenGen 0.93.5.RC3d * 12 May 2024  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.3
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: Piechota 40
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:47
3   Brygada "Śmierć" , #2 , Brilliant Victory , score:51
4   Krzyk się poniósł nad lasami.... , #3 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 190  *  Average: 47

BV:4   V:0   TV:0   L:0 
..
Current scenario: Krzyk się poniósł nad lasami....,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 4080
Army cost: 12432 , Current prestige is 4319
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Defensive   Using map: 1267
if BV: +1100, Biało-czerwony przypływ , cap disabled, 18 turns prestige: 1800
if V : +500, Biało-czerwony przypływ , cap disabled, 21 turns prestige: 2100
if TV: +250, Biało-czerwony przypływ , cap disabled, 24 turns prestige: 2400
Ls: Loss , turn prestige: 2400


Units killed by player's core units
Class  Equipment Name            Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  +Kills  +Exp 
INF    Strzelcy (mot.)             .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +8(202)
INF    Kawaleria                   4   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(6)   +37(195)
INF    Kawaleria                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(2)   +127(180)
INF    KOP 38                      2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +52(160)
INF    KOP 38                      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +2(90)
INF    Kompania Spadochronowa      1   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(3)   +62(222)
INF    Kawaleria                   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +39(59)
INF    Kompania Motocyklowa        1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +29(54)
INF    Saperzy Kolejowi            1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +1(19)
INF    Kompania Spadochronowa      .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +33(166)
TNK    9TP                         4   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +5(18)  +112(348)
TNK    7TP                         8   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +9(16)  +80(232)
TNK    7TP                         2   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(9)   +47(129)
TNK    7TP                         5   .   1   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +7(7)   +75(75)
TNK    7TP                         1   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +51(51)
TNK    7TP                         2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +26(26)
RCN    TKS-B                       1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(5)   +65(276)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +47(77)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +18(18)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +50(54)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +30(82)
RCN    PF 508 Łazik                .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +31(35)
FlK    PF 621L/40mm                .   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(4)   +49(264)
FlK    40mm wz.36                  1   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +84(84)
ATY    PF 621L/100mm               1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +16(143)
ATY    105mm wz.29                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +56(163)
ATY    DK 254mm L/45               2   .   .   3   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +5(10)  +72(202)
ATY    DK 105mm L/50               .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +49(131)
ATY    155mm wz.17                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +9(35)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(3)   +17(73)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +28(69)
ATY    220mm mozdzierz wz.32       .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +22(22)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   1   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +28(28)
ATY    155mm wz.17                 .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +8(8)
ATY    155mm wz.17                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +22(22)
ATY    155mm wz.17                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +37(37)
AD    PF 621L/75mm                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
AD    PF 621L/75mm                .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +0(0)
FTR    PZL P.24e                   2   1   .   .   .   .   .   .   1   2   .   .   .   .   .   .   .   .  +6(14)  +98(432)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   1   1   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(8)   +41(308)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(5)   +165(339)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   1   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(6)   +32(129)
FTR    PZL P.24g                   1   .   .   .   .   .   .   .   1   2   .   .   .   .   .   .   .   .  +4(7)   +71(268)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(2)   +95(125)
FTR    PZL P.24g                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(3)   +97(194)
FTR    PZL P.24e                   .   .   .   .   .   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +63(63)
TB    PZL.37b Łoś                 .   .   .   .   1   .   .   .   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(13)  +67(265)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +52(78)
TB    LWS-3 Mewa                  1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(2)   +50(111)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(0)   +59(59)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +42(97)
TB    PZL.37c Łoś                 .   .   .   .   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(7)   +84(194)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +0(81)
TB    LWS-3 Mewa                  .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +0(1)   +12(52)
TB    PZL.37c Łoś                 .   .   .   .   .   .   2   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +2(4)   +74(97)
TB    PZL.37c Łoś                 1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +1(1)   +39(39)
TB    PZL.46b Sum                 1   .   .   .   1   .   1   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .  +3(3)   +54(54)
-----  Totals all units          Inf Tnk Rcn  AT Flk Frt Aty  AD FTR  TB  LB Sub  DD  BS  AC BCr  Cr LCr  Kills   Exp   
       For Scenario               46   2   2   7   5   1  10   .   4  10   .   .   .   .   .   .   .   .  +87     +2714
       For Campaign               98   6   6  11  11   2  31   .  11  18   .   .   .   .   .   .   .   .  +194    +7016

* Averages *
  Class    . Units . Leaders . Prestige-Average . +Kills CamKills Average  . +Exp    CamExp   Average
  INF      . 10    . 3       . 2076     208     . +11     22       2       . +390    1347     135
  TNK      . 6     . 1       . 972      162     . +28     54       9       . +391    861      144
  RCN      . 6     . 1       . 648      108     . +2      9        2       . +241    542      90
  FlK      . 2     . 0       . 408      204     . +3      6        3       . +133    348      174
  ATY      . 12    . 0       . 6696     558     . +13     24       2       . +364    933      78
   AD      . 2     . 0       . 576      288     . +0      0        0       . +0      0        0
  FTR      . 8     . 4       . 2952     369     . +19     46       6       . +662    1858     232
   TB      . 11    . 0       . 4584     417     . +11     33       3       . +533    1127     102
* Summary  . 57    . 9       . 18912    332     . +87     194      3       . +2714   7016     123


..
Core Units for Rzeczpospolita Polska:
  *   -> original core (don't count against cap)
  +   -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , 1 , 2 bars , 202 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Determined Defense ,2 kill,202 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+8 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , 1 , 1 bars , 195 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Reconnaissance Movement ,6 kill,195 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+37 exp]
Kawaleria , Konie , 2 , 1 bars , 180 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 ,2 kill,180 exp ,144 pp ,U:144 ,  [+127 exp]
KOP 38 , PF 621L , 2 , 1 bars , 160 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,2 kill,160 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+52 exp]
KOP 38 , PF 621L , 3 , 0 bars , 90 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,0 kill,90 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+2 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 2 bars , 222 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Aggressive Attack ,3 kill,222 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+62 exp]
Kawaleria , Konie , 3 , 0 bars , 59 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,2 kill,59 exp ,144 pp ,U:144 ,  [+39 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 ,3 kill,54 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+29 exp]
Saperzy Kolejowi , SC wz.34 ,  , 0 bars , 19 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fast Builder ,2 kill,19 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+1 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 166 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Special Munition ,0 kill,166 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+33 exp]

Czołg
*  9TP , 1 , 3 bars , 348 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Overwatch ,18 kill,348 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+112 exp]
7TP , 1 , 2 bars , 232 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,16 kill,232 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+80 exp]
7TP , 2 , 1 bars , 129 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,9 kill,129 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+47 exp]
7TP , 2 , 0 bars , 75 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,7 kill,75 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+75 exp]
7TP , 3 , 0 bars , 51 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,2 kill,51 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+51 exp]
7TP , 3 , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,26 exp ,156 pp ,U:156 ,  [+26 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B , 1 Scout , 2 bars , 276 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence ,5 kill,276 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+65 exp]
PF 508 Łazik , 1 , 0 bars , 77 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Recon, Fast Speed ,0 kill,77 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+47 exp]
PF 508 Łazik , 2 Scout , 0 bars , 18 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 ,0 kill,18 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+18 exp]
PF 508 Łazik , 2 , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,54 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+50 exp]
PF 508 Łazik , 3 Scout , 0 bars , 82 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,1 kill,82 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+30 exp]
PF 508 Łazik , 3 , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Recon, Fast Speed ,2 kill,35 exp ,96 pp ,U:096 ,  [+31 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , 3 , 2 bars , 264 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,4 kill,264 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+49 exp]
40mm wz.36 ,  , 0 bars , 84 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,84 exp ,180 pp ,U:180 ,  [+84 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , 1 , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fast Speed ,2 kill,143 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+16 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , 2 , 1 bars , 163 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,163 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+56 exp]
*  DK 254mm L/45 ,  , 2 bars , 202 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,10 kill,202 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+72 exp]
*  DK 105mm L/50 ,  , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,3 kill,131 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+49 exp]
155mm wz.17 , C4P , 1 , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,35 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+9 exp]
155mm wz.17 , C4P , 1 , 0 bars , 73 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,3 kill,73 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+17 exp]
155mm wz.17 , C4P , 2 , 0 bars , 69 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,69 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+28 exp]
220mm mozdzierz wz.32 , C7P , 1 , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fast Speed, Support ,0 kill,22 exp ,720 pp ,U:720 ,  [+22 exp]
155mm wz.17 , C4P , 2 , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,2 kill,28 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+28 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 8 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,8 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+8 exp]
155mm wz.17 , C4P , 3 , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,1 kill,22 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+22 exp]
155mm wz.17 , C4P , 3 , 0 bars , 37 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,1 kill,37 exp ,420 pp ,U:420 ,  [+37 exp]

Obrona plot.
PF 621L/75mm , 1 , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,0 exp ,288 pp ,U:288 ,
PF 621L/75mm , 2 , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,0 kill,0 exp ,288 pp ,U:288 ,

Myśliwiec
*  PZL P.24e , R1 , 4 bars , 432 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Resilience , Special Munition ,14 kill,432 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+98 exp]
*  PZL P.24g , R2 , 3 bars , 308 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , All Weather Combat , Special Munition ,8 kill,308 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+41 exp]
PZL P.24g , R3 , 3 bars , 339 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Skilled Ground Attack , Special Munition ,5 kill,339 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+165 exp]
PZL P.24g , 3 , 1 bars , 129 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Special Munition ,6 kill,129 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+32 exp]
PZL P.24g , 2 , 2 bars , 268 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Special Munition ,7 kill,268 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+71 exp]
PZL P.24g , 1 , 1 bars , 125 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Special Munition ,2 kill,125 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+95 exp]
PZL P.24g , Kiler , 1 bars , 194 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack , Special Munition ,3 kill,194 exp ,372 pp ,U:372 ,  [+97 exp]
PZL P.24e ,  , 0 bars , 63 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Special Munition ,1 kill,63 exp ,360 pp ,U:360 ,  [+63 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś , R1 , 2 bars , 265 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,13 kill,265 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+67 exp]
LWS-3 Mewa , R1 recon , 0 bars , 78 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,0 kill,78 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+52 exp]
LWS-3 Mewa , 2 recon , 1 bars , 111 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,2 kill,111 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+50 exp]
LWS-3 Mewa , 3 recon , 0 bars , 59 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Recon, Fast Speed ,0 kill,59 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+59 exp]
LWS-3 Mewa , 1 recon , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,97 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+42 exp]
PZL.37c Łoś , R2 , 1 bars , 194 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,7 kill,194 exp ,612 pp ,U:612 ,  [+84 exp]
LWS-3 Mewa , R2 recon , 0 bars , 81 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,81 exp ,288 pp ,U:288 ,
LWS-3 Mewa , R3 recon , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Recon, Fast Speed ,1 kill,52 exp ,288 pp ,U:288 ,  [+12 exp]
PZL.37c Łoś , R3 , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Support ,4 kill,97 exp ,612 pp ,U:612 ,  [+74 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Support ,1 kill,39 exp ,612 pp ,U:612 ,  [+39 exp]
+  PZL.46b Sum ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,3 kill,54 exp ,0 pp ,U:000 ,  [+54 exp]
Tytuł: Odp: Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.1 - 200%
Wiadomość wysłana przez: Waldzios w Maj 25, 2024, 10:04:55 PM
Cytat: Jaro w Maj 25, 2024, 09:29:45 PM
Jak rozegraliście walkę o Kolno?
Wedle zapisu końcowego, wysłałem na ten odcinek spadochroniarzy, łosia i myśliwiec z leaderem 'Ressilence'.
Łoś stracił 2SP, a myśliwiec 4SP, więc prawdopodobnie atakowały pelotke.

Nie pamiętam szczegółów. Jeśli miałbym zgadywać, to prawdopodobnie bezpośrednio zaatakowałem pelotkę lotnictwem.
Samotną pelotkę można stosunkowo łatwo zniszczyć, trzeba po prostu pogodzić się z pewnym poziomem strat.

Pamiętaj, że myśliwce też są całkiem niezła bronią przeciwko pelotkom. Szczególnie te wielo-belkowe z dobrym dowódcą.

Cytat: Jaro w Maj 25, 2024, 09:29:45 PM
Jakie jest najlepsze zastosowanie myśliwca z liderem All weather combat? Ukierunkowanie na cele lądowe czy powietrzne?
Raczej walki powietrzne.
Wykorzystanie w walkach powietrznych pozwala na bezkarne rozstrzeliwanie maszyn przeciwnika (przy złej pogodzie).

Poza tym, myśliwiec z leaderem 'All weather combat' pozostaje myśliwcem z leaderem. Całkowite odsunięcie go od zadań eskortowych wydaje się marnotrawstwem.

Główny problem polega na tym, że myśliwiec 'All weather combat' przez większość scenariusza funkcjonuje jak zwykły myśliwiec (z leaderem). W efekcie trudno przewidzieć, gdzie znajdzie się w momencie załamania pogody.
To powoduje, że wybór celów zostaje narzucony przez ostatnią lokalizacje myśliwca.
Z mojego doświadczenia okoliczności rzadko pozwalają na jego optymalne wykorzystanie (na dużych mapach).

Osobiście, umiarkowanie polegam na myśliwcach 'All weather combat'. Traktuje je jako przydatne zabezpieczenie, na wypadek pojawienia się analogicznych maszyn przeciwnika.