BF-110C7 vs Hurricane I
Air attack 12 vs 12
Doświadczenie: 197 vs 200
Inicjatywa: 4 vs 5
wynik 0:8
Zawsze nie mogę tego pojąć...
Główny czynnik w tym przypadku to inicjatywa.
Na tym etapie rozgrywki (względnie niskie wartości ataku/obrony) bonus z wygranego testu inicjatywy potrafi mieć krytyczne znaczenie. Zwycięzca otrzymuje bonus +4 punkty do obrony, i maksymalnie +4 punkty do ataku (przedział 1-4).
Co sprawia ze samolot z AA=12/AD=12, staje się efektywnie samolotem z AA=13-16/AD=16.
Z czasem odczuwalny efekt się zmniejsza. Im wyższe statystyki ma samolot, tym mniej jednostka odczuwa 4 punktowy bonus/karę.
Inicjatywa: 4 vs 5, praktycznie gwarantuję przegrany test inicjatywy.
Do bazowej inicjatywy dodajemy obu stronom kość 1d3.
Czyli BF-110C7 może uzyskać efektywną inicjatywę w przedziale 5-7, a Hurricane I w przedziale 6-8.
To sprawia że w 6 przypadkach na 9 wygrywa Hurricane, w 2 przypadkach jest remis, a tylko w jednym wygrywa BF-110C7.
Są dwa sposoby by ten efekt zneutralizować.
Po pierwsze, belki doświadczenia. 1-2 belki dodają +1 do inicjatywy, 3-4 belki +2 do inicjatywy, 5 belek +3 do inicjatywy.
Po drugie, licznik trafień. Każde trafienie obniża inicjatywę celu o jeden punkt.
Dodatki pewnie też wpłyną szczególnie AD i SM.
A lider Resilience też ma pewnie jakiś wpływ :)
Cytat: Mario w Maj 27, 2025, 05:24:19 PMDodatki pewnie też wpłyną szczególnie AD i SM.
A lider Resilience też ma pewnie jakiś wpływ :)
Wspomniane dodatki (i dowódca) wpłyną na wynik ostatecznego starcia.
Nie będą miały bezpośredniego wpływu na wygrany/przegrany test inicjatywy.
A któryś dowódca ma wpływ na wygrany test inicjatywy?
Masz takich liderów związanych z inicjatywą:
Battlefield Intelligence - cannot be surprised, initiative +1
First Strike - unit fires first if initiative is won
Infiltration Tactics - ignores entrenchment and first strike if initiative is won by margin bigger than 1
Combat Support chyba też bo pobliskie jednostki otrzymują bonus (belki) doświadczenia wynikający z belek jednostki.
Cytat: Waldzios w Maj 26, 2025, 08:52:31 PMZ czasem odczuwalny efekt się zmniejsza. Im wyższe statystyki ma samolot, tym mniej jednostka odczuwa 4 punktowy bonus/karę.
Nie lepiej gdyby to było jakoś skalowane?
Cytat: Waldzios w Maj 26, 2025, 08:52:31 PMInicjatywa: 4 vs 5, praktycznie gwarantuję przegrany test inicjatywy.
Do bazowej inicjatywy dodajemy obu stronom kość 1d3.
Czyli BF-110C7 może uzyskać efektywną inicjatywę w przedziale 5-7, a Hurricane I w przedziale 6-8.
To sprawia że w 6 przypadkach na 9 wygrywa Hurricane, w 2 przypadkach jest remis, a tylko w jednym wygrywa BF-110C7.
Skąd dokładnie te 9 przypadków się bierze?
Ilość kombinacji 2 kości o 3 ścianach - 9 kombinacji
1 kość 2 kość
1 1
2 1
3 1
1 2
2 2
3 2
1 3
2 3
3 3
Cytat: Alberich w Maj 27, 2025, 09:16:12 PMNie lepiej gdyby to było jakoś skalowane?
Prawdopodobnie tak.
Niestety nie mamy na to wpływu.
Cytat: Alberich w Maj 27, 2025, 09:16:12 PMSkąd dokładnie te 9 przypadków się bierze?
Tak jak napisał Sympatyk:
BF-110C7 Hurricane rezultat
5 6 przegrana
6 6 remis
7 6 wygrana
5 7 przegrana
6 7 przegrana
7 7 remis
5 8 przegrana
6 8 przegrana
7 8 przegrana
Cytat: Alberich w Maj 27, 2025, 09:16:12 PMMasz takich liderów związanych z inicjatywą:
Battlefield Intelligence - cannot be surprised, initiative +1
First Strike - unit fires first if initiative is won
Infiltration Tactics - ignores entrenchment and first strike if initiative is won by margin bigger than 1
Combat Support chyba też bo pobliskie jednostki otrzymują bonus (belki) doświadczenia wynikający z belek jednostki.
Sprawdziłem:
Battlefield Intelligence zwiększa efektywną inicjatywę.
First Strike oraz
Infiltration Tactics zmieniają sekwencje ataku, ale nie wpływają bezpośrednio na test inicjatywy.
Combat Support nie ma wpływu na test inicjatywy. W kalkulacjach inicjatywy uwzględnianie są tylko bazowe belki, bez bonusów.