Do ściągnięcia z Gustlik Center.
Niektórzy już ją grali, recenzje od innych - mile widziane.
Przeszedłem kilka scenariuszy chyba 5 albo 6.
Bardzo fajny scenariusz defensywny bodaj że 3.
Ogólnie miałem wrażenie że trudna kampania, pierwszy scenariusz z Finami nie miałem co marzyć o brylancie.
Można by ja uzupełnić w późniejszych scenariuszach o dodatkowy kraj LWP, tylko nawet jako sojusz bez zmiany wojska w scenariuszach tak by gracz mógł sobie sam coś dokupić z LWP.
Cytat: Greg w Luty 18, 2008, 10:47:12 PM
Przeszedłem kilka scenariuszy chyba 5 albo 6.
Bardzo fajny scenariusz defensywny bodaj że 3.
Ogólnie miałem wrażenie że trudna kampania, pierwszy scenariusz z Finami nie miałem co marzyć o brylancie.
Można by ja uzupełnić w późniejszych scenariuszach o dodatkowy kraj LWP, tylko nawet jako sojusz bez zmiany wojska w scenariuszach tak by gracz mógł sobie sam coś dokupić z LWP.
A ja całą (nieraz...) i polecam, choć nie jest za długa (bodajże 14 scenariuszy)i nie zdążą się własne oddziały tak doświadczyć, by nawiązać równorzędną walkę z niemieckim przeciwnikiem... Krótko mówiąc, polecam inwestowac w artylerię, również plot. no i atakować masą, a uszkodzone jednostki odsyłać na tyły. Krótko mówiąc jak w realnych starciach ;)
Brylant z Finami jest osiągalny, tylko- podobnie jak w polskim debiutanckim scenariuszu z kampanii "Jeszcze..."- Pierwsza krew trzeba dbaćo własne jednostki, dokupić dobre działo i sukcesywnie spychać... Sporo rozrywki, polecam 8)
Ja wczoraj zacząłem tą kampanię, i pomimo przeciwności (żona mi wyłączyła nie zapisaną grę w 3 turze "przez przypadek" jak się wyraziła >:( ) zdobyłem brylanta - mogłem w 7 turze ale poczekałem do 10 (troszkę punkcików więcej). Oba BA-10 posłałem na zdobycie nie "zasiedlonych" miasteczek w celu zdobycia prestiżu (trochę mnie zaskoczyło, że w tym na północy nie było żadnego obrońcy) i kupiłem BT-7M aby ruszył do walki. Pierwsza linia wytrzymała napór finów w 1 turze (bez większych strat). W drugiej dwa BA-10 od północy zaatakowały to działo strzelające na 5 hexów, BT-7M zrobił 2 overrun`y >:D . A w trzeciej turze zająłem deploy hex finów (tak na wszelki wypadek bo aby jakichś posiłków nie ściągnęli). Ogółem poszło łatwo ale to pewnie dlatego że pierwsza linia wytrzymała napór i straty były niewielkie. Minusy to takie że żadna z core unit nawet 1 beleczki doświadczenia nie zdobyła (oj niemiaszki mnie pogonią w następnym scenariuszu), a plusy to prototyp Ił 4 w prezencie ;D (zastanawiam się czy go nie sprzedać). I do walki za Stalina, za rodinu :D
Jeżeli ten Ił-4 to strategiczny, to sugeruję go jednak zostawić... Na osłabienie wybitnie ciężkich "do ugryzienia" jednostek będzie idealny.
Drugi scenariusz za mną, i jest brylant ale o włos. Łatwo nie było bo niemiaszki miały sporo doświadczenia.
W kolejny scenariuszu - obronnym są cywile czy coś z nimi trzeba zrobić (czy to tylko mięso armatnie dla Niemców) bo w briefingu nic na ten temat nie było?
Nic wielkiego nie robią - ale czasem mogą Niemców spowolnić. A mogą też poprzez tumult na drogach - spowolnić swoich.
Cytat: majerek w Luty 20, 2008, 08:49:35 AM
Drugi scenariusz za mną, i jest brylant ale o włos. Łatwo nie było bo niemiaszki miały sporo doświadczenia.
W kolejny scenariuszu - obronnym są cywile czy coś z nimi trzeba zrobić (czy to tylko mięso armatnie dla Niemców) bo w briefingu nic na ten temat nie było?
Ja ich traktuję jako swoiste recony z biletem w jedną stronę...
Gra się miło i przyjemnie jestem na razie pod Kijowem - spostrzeżenia mam takie:
W scenariuszu Nu, pagadi! komputer tak jakby uciekał przedemną bo cofał wszystkie jednostki do VH - no łatwiej być nie mogło ;D , ale na to się nic nie poradzi.
W scenariuszu Don są nie osłonięte dwie artylerie włoskie (jedna w lesie i jedna w mieście), można by je troszkę schować lub dorzucić jakąś piechotę - bo strasznie łatwo je uciszyć. A tak przy okazji co tam robi belgijska dyw piechoty?
Z Niemcami gra się znacznie ciekawiej. I ostatnia rzecz zmieniłem Kawalierija na Gvd. Kawalierija ma ona [M] ale coś nie za bardzo po lesie i rough się porusza - nie miałem czasu tego sprawdzić dokładnie ale na pewno nie chciała brykać po nich tak jak po czystym terenie.
Sprawdziłem raz jeszcze i na pewno Gvd. Kawalierija u ruskich nie ma mountain [M] tylko dwa pola przez las pokonuje a nie pełen zakres :-\
Poprawka do efila jest już w drodze do Ciebie
ja także kilka scenów przeszedłem i generalnie jest ciężko, z Finami musiałem się napocić sporo - zwłaszcza to działo bardzo mi dokuczało. Generalnie tak jak napisała zsamot - Sovieci mają słaby sprzęt więc tylko ilością można coś wskurać - w oryginale SSI jeden z czołgów Sovieci mieli za darmo :)
tą kampanię przerwałem żeby zagrać w tą nowo tworzoną, ale na pewno jeszcze do niej powrócę.
Gustliku, planujesz coś tu jeszcze poprawiać, czy obecnie Twe plany są skupione na Pacyfiku? Bowiem odczuwam deficyt związany z wojskami rosyjskimi... Myślałem już m. in. o tym, by- skoro takie novum wprowadziłeś, toczyć najpierw walki odwrotowe...
... no i to byłby super teatr wojenny pod kątem użycia walk pociągów pancernych, tylko tu cały czas mój zamysł, który przeniosę do działu efila.
CytatGustliku, planujesz coś tu jeszcze poprawiać,
Planuję - ponieważ właśnie w nią gram (od wczoraj) i aż się za głowę złapałem ile tam jest absurdów.
To super, ma bowiem potencjał. A ja na razie skończę tę Żelazny krzyż;) A potem Pacyfik;)
Update kampanii do efila w wersji 5.1. - gotowy!
Można pobrac z Gustlik Center, a od Grega - jak zgłosi.
Oto raport z zakończenia najnowszej wersji pod efil 5.0 kampanii Sowieckiej.
Campaign: Wstawaj Strana Agromnaja , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Played Scenarios:
01 Villpuri (#0), Brilliant Victory
02 Bobruisk (#1), Loss
03 Odwrot (#2), Tactical Victory
04 Nu, pagadi! (#3), Brilliant Victory
05 Don (#4), Victory
06 Uran (#5), Brilliant Victory
07 Sniezna Burza (#6), Brilliant Victory
08 Charkow (#7), Brilliant Victory
09 Kijow (#8), Brilliant Victory
10 Iasi (#9), Brilliant Victory
11 Bagration (#10), Brilliant Victory
12 Polsza (#11), Brilliant Victory
13 Ostwall (#12), Brilliant Victory
14 Frankfurt (#13), Brilliant Victory
Current scenario: Berlin , VH prestige is 80 , All hex prestige is 120
Army value including initial Core and Prototypes: 16858
Total Army Cost: 9896 , Current prestige is 418
BV: Win , turn prestige: 360
V : Win , turn prestige: 360
TV: Win , turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360
Infantry
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 4 bars , 400 exp , 10 base , 8 curr , 0 pp (U:002)
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 5 bars , 524 exp , 10 base , 11 curr , Autorytet - cena moderniz., uzupeln , 0 pp (U:003)
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 4 bars , 405 exp , 10 base , 6 curr , 0 pp (U:005)
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 5 bars , 625 exp , 10 base , 7 curr , Zdeterminowana Obrona - +2 Obrona T , 0 pp (U:006)
* Sztab [AEC][ZiS 5 ] , 3 bars , 340 exp , 1 base , 1 curr , 0 pp (U:019)
Specnaz [EP][M2 [W]] , 3 bars , 393 exp , 10 base , 10 curr , 444 pp (U:038)
* Motopiechota[M3 [W]] , 3 bars , 361 exp , 11 base , 10 curr , 0 pp (U:042)
Tank
* T-34 Desant , 5 bars , 1034 exp , 10 base , 5 curr , 0 pp (U:001)
KV-85 , 5 bars , 567 exp , 10 base , 4 curr , Agresywny Atak - +2 na Panc +2 na , 420 pp (U:008)
T-34/76D , 4 bars , 432 exp , 11 base , 9 curr , 343 pp (U:031)
T-34/76D , 3 bars , 399 exp , 10 base , 8 curr , 312 pp (U:039)
IS-3 , 3 bars , 368 exp , 11 base , 6 curr , 607 pp (U:043)
IS-2 , 5 bars , 503 exp , 10 base , 10 curr , 492 pp (U:046)
T-34/85 , 5 bars , 741 exp , 11 base , 9 curr , 422 pp (U:052)
Recon
BA-64DSzK , 3 bars , 358 exp , 10 base , 10 curr , 156 pp (U:040)
Anti-tank
SU-85 S , 4 bars , 408 exp , 11 base , 11 curr , 369 pp (U:013)
SU-85 S , 4 bars , 421 exp , 10 base , 8 curr , Ekspert Zwiadowczy - +1 do do widze , 336 pp (U:020)
ISU-122 S , 5 bars , 641 exp , 10 base , 13 curr , 530 pp (U:044)
* 100 wz44 BS-3 S [US-6] , 3 bars , 324 exp , 11 base , 9 curr , 0 pp (U:047)
ISU-152 S , 5 bars , 717 exp , 11 base , 16 curr , 614 pp (U:051)
FlaK
MG [FPS][ZiS 5 ] , 2 bars , 226 exp , 10 base , 9 curr , Taktyka Szokowa - Narzuca Zaskoczen , 168 pp (U:025)
Artillery
* 122 wz 31/37[US-6] , 5 bars , 944 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp (U:004)
SU-122 , 5 bars , 650 exp , 10 base , 15 curr , 558 pp (U:022)
* 152 wz 43 D1[US-6] , 5 bars , 557 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp (U:024)
SU-122 , 3 bars , 375 exp , 10 base , 13 curr , 483 pp (U:033)
100 wz 44 BS-3[M2] , 5 bars , 522 exp , 10 base , 13 curr , Regeneracja - Trudniej go zniszczyc , 639 pp (U:034)
BM-13-UK , 3 bars , 304 exp , 10 base , 12 curr , 388 pp (U:037)
A skąd masz Greg polskie nazwy liderów???
I pytanie 2: żadnej obrony plot.???
zmodyfikował sobie plik GUI97 - ja też mam wiele polskich nazw
- piechota,, ,paliwo Rosja, Zasadzka, zaciekła obrona zamiast Rugged itd
Cytat: Exiter w Październik 21, 2009, 06:58:32 PM
zmodyfikował sobie plik GUI97 - ja też mam wiele polskich nazw
- piechota,, ,paliwo Rosja, Zasadzka, zaciekła obrona zamiast Rugged itd
Właśnie tak - zmodyfikował sobie plik GUI97 - i tyle :)
Jak ktoś jest zainteresowany mogę taki plik umieścić na stronie.
Mam dwie wersje - tylko ze spolszczonymi dodatkowymi umiejętnościami oraz taką spolszczającą całego Panzera.
Tylko jest jedno małe"ale" - trzeba nanosić poprawki, przy większych zmianach dokonywanych w efilu przez Gustlika
np kiedy dodaje nowy kraj.
Ciekawe czy będzie możliwość spolszczenie OpenPG ???????
Nowych krajów już nie będzie. Można swobodnie sobie przerobic - jeśli ktoś chce - tylko wtedy uaktualniając efila trzeba pominąc ten plik, bo wrócą angielskie teksty. Ja go wysyłam bo tam jest zapisany numer wersji efila. Zatem pomijając go przy uaktualnieniu, trzeba otworzyc go w notatniku swój własny i wpisac (zmienic) sobie ten numer ręcznie. Chyba, że komuś nie zależy na tym żeby się numer aktualnej wersji wyświetlał - wtedy nic nie musi robic - i też będzie działało.
CytatCiekawe czy będzie możliwość spolszczenie OpenPG
Plik GUI97 należy do efila, a nie do wersji gry, więc jak go sobie spolszczysz do PG2, a potem zastosujesz w OpenPG - to będzie działał.
A propos - grałem kiedyś kampanię Panzerzug na efilu Steve'a Browna i tam zamiast "Suprised!" było: "Holy Crap!", a zamiast "Reinforcements have arrived" (Posiłki przybyły), było "Cannon Fodder Have Arrived" - czyli: "Mięso armatnie przybyło".
Sam chciałem kiedyś "Suprised!" i "Out of The Sun!" zastąpic czymś bardziej żołnierskim, np: "Nosz Kurrr....!" - czy jakoś tak, ale nie byłem pewien reakcji publicznosci :)
Cytat: Gustlik w Październik 21, 2009, 09:14:06 PM
Plik GUI97 należy do efila, a nie do wersji gry, więc jak go sobie spolszczysz do PG2, a potem zastosujesz w OpenPG - to będzie działał.
Ale chyba nie do końca tak będzie.
Część nazw np różnych opcji, ustawień gry itp OpenPG pobiera chyba z innego pliku niż tylko z GUI, jak to miało miejsce w normalnym Panzerze.
Przecież jest to bogatsza gra jeżeli chodzi o różnego typu ustawienia.
Villpuri.
Komputer jest tu agresywny. Na początku idzie mu świetnie, ataki ma skoordynowane i zdobywa lotnisko, które jest dla niego VH. Ale nie wykorzystuje powodzenia. Zaczyna rozpraszać siły i przestaje być groźny.
Dzięki temu siły aux mogą ubezpieczyć wejście do walki sił głównych. Ponieważ jednostki sił głównych są przeważnie najsłabsze w swojej klasie, dokupuję ciężką artylerię.
W nagrodę dostaję P39D Airacobra. Będzie mi teraz towarzyszył głos Amerykanów!
Bobrujsk.
Mimo, żę mamy ustawienie defensywne, trzeba się mocno uwijać. Moment nieuwagi może dużo kosztować. Komputer nie atakuje zbyt ostro, ale za próbuje obchodzić i potrafi niespodziewanie wyjść przy moim VH.
Ostatni punkt zdobyty rzutem na taśmę.
Odwrot.
Nareszcie nie trzeba się spieszyć. Dużo flag do zdobycia. Wreszcie będzie więcej kasy.
Teren korzystny do obrony. Ustawiam front na linii rzek Ubedy, Desna i Ret. Moje punkty oporu zdały egzamin. Najtrudniej było na kierunku na Woroneż, ale tam poszło główne uderzenie komputera, a broniły siły aux.
Kłopoty sprawiały mi myśliwce. Jednak słabo mi idzie stawianie pułapek.
Nie udało mi się zdobyć wszystkich flag.
Na razie przerwa, muszę uzupełnić mapy.
Świetne briefingi!
Pozdrawiam, Czata
Jestem gdzieś w połowie kampanii. Miałem nadzieje że bedzie wymagała ode mnie troche wysiłku ale niestety tak nie jest. Kapania jest za łatwa, takie mam wrazenie. Zdarza mi sie że osiągam BV na kilka tur przed końcem. Np. Kijów, wywalczylem BV w 7 turze, czyli zostało mi jeszcze 6 dodatkowych tur na BV. Poza tym jest wszystko jest ok, nie mam zastrzeżeń. Mam nadzieje że Żelazny Krzyż nie bedzie tak łatwy jak owa kampania.
Jedynie na mapie "Odwrót" dałem ciała, nie broniłem sie za długo. Po prostu dokonałem odwrotu :D
pozdrawiam
Nu, pagadi!
Z dołu do góry, z góry na dół - chciałoby się zaśpiewać. Scenariusz polegał na niemal pionowym zjeździe na dół mapy. Ponieważ także komputer spieszył się do swoich magazynów, momentami była to pogoń.
Na szczęście, w porę ruszyłem swoje jednostki core. Dzięki temu udało mi się uchwycić lotnisko, a także SH.
Gdy tylko zasięg moich dział objął magazyny, przestałem się spieszyć. Mało brakowało, a skończyłbym marnie, gdyż pojawiły się silne posiłki niemieckie.
Don.
Dobrze przed scenariuszem kupić saperów.
Tu taktykę opracowuje rzeka. Można ją przejść tylko w kilku miejscach i właśnie tych miejsc trzeba bronić. Pozornie proste, ale moje elitarne siły miały tu spore problemy. Były mocno dociskane do rzeki (a właściwie, to do oceanu). W porę zorganizowałem wypad siłami rozpoznawczymi, wykorzystując bród. Ku zaskoczeniu, także mojemu, udało im się zająć miasto.
Siły południowe miały łatwiej. Zrobiły pierścień wokół płycizny na rzece i rozbijały mało skoordynowane ataki Rumunów.
Trochę za późno rozpocząłem natarcie i nie zdobyłem zbyt dużo flag.
Do końca trzeba pilnować swoich sił lotniczych, bo komputer często dostaje uzupełnienia.
Sypnęło liderami. Niestety, głównie dostawał przeciwnik i moje siły aux.
Uran.
I znowu wielkie połacie prawie pustego terenu. Nie lubię takich scenariuszy, bo zawsze się boję, że coś zostawię i potem wyjdzie mi na plecy. Tym razem tak się nie stało. Do 3/4 mapy szło w bardzo szybkim tempie, potem prędkość trochę spadła. Już się szykowałem do odgwizdania wygranej, gdy wyskoczyły siły niemieckie. Nie było tego dużo, ale strzelały na dwa pola. Trochę mi przez to nabruździły.
Sniezna Burza.
Siły szybkie ustawione na drodze z zadaniem wzmocnienia Bolshaya Donshinkol i opanowania Medvezhii (znowu przydadzą się saperzy do przejścia przez rzekę).
Siły wolniejsze dostały zadanie obejścia tego rejonu i pójścia na dolny VH, przy okazji zdobywając SH.
Komputer w tym scenariuszu jest bardzo spłoszony. Często ucieka lub chowa się bezproduktywnie do pojazdów.
Świetną robotę robi lotnictwo. Na szczęście, przez większość scenariusza miałem ładną pogodę.
Pod koniec trochę bałem się Flaka, ale nie strzelał ofensywnie.
Wygrałem poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika.
Pozdrawiam, Czata
W oczekiwaniu na odpowiedź Grega, co z tymi działami niemieckimi, zacząłem ponownie rosyjską: zatem:
Briefingi- naprawdę klimatyczne- tylko małe ALE- nie Pan, tylko bym wstawił Towarzyszu...
Villpuri. - zgadzam się z Czatą, po mocnym wstępie potem komputer wycofuje się i całe szczęście, bo by mnie zmiótł tymi działami w 4 tury... Niedobitkami reconów zajmowałem heksy, to już się stanie zresztą regułą. Dostałem w nagrodę piechotę gwardyjską... Mogło być lepiej, ale i gorzej... Przynajmniej są porządnie mobilni.
Bobrujsk.
Nie sprawdzam, jakie mają chłopcy ustawienia, Czata, zatem pozostaje mi tylko bronić się, zresztą atakować od razu- to byłaby czysta głupota! Ulepszenie czołgu do T-34 to był dobry pomysł, podobnie jak 152 mm, dokupiłem też zdwojone działka 25 mm w myśl zasady- bez możliwości strzelania do piechoty- nie kupuję- sprawdzą się znakomicie. Na dole wycofuję wszystko wokół lotniska, tylko recona rzucam na zajmowanie heksów, dociera aż do lotniska ;). Co istotne, za pierwszym podejściem przedarł się do mego VH Pz.Kpfw III, więc teraz każdy punkt jest obsadzony, by tego uniknąć...
Za plus uznam ciekawy- urozmaicony sprzęt u przeciwnika. Super ;)
Odwrot.
Trochę niepotrzebnie za długo broniłem oddziałami tereny wokół lotniska, dopiero po 5, 6 turze zacząłem stamtąd przerzucać oddziały na południe. Było ciężko, ale uprzednio dokupione drugie działo, plus ulepszone piechoty, wsparte sztabem, ostro walczą... Niemniej żałuję, że nie mam lepszej obrony plot, o ile parę pułapek zrobiłem to potem tylko brak amunicji i masowe ataki zdjęły niemieckie lotnictwo. Na wszelki wypadek dodałbym gdzieś zasieki, a niektórym heksom dodał jakiś bunkier.
No i oczywiście częściej stosował ckm, w ogóle ich nie ma tutaj. Nie zająłem 5 flag... Ech... No nic, przynajmniej mam środki na zakupy...
Na razie jest super zabawa, ciężko, ale i nieszablonowo. Sprzętu mało, ambicje większe:D
Charkow
Podział sił podobnie jak w scenariuszu wcześniejszym, na siły szybkie i siły wolne.
Tempo natarcia było tak szybkie, że nie tylko siły wolne nie mogły nadążyć, ale i siły szybkie ledwo dawały radę.
Koniec był możliwy w ósmej turze. Na szczęście, przeciwnik dostał jeszcze wsparcie i walki trwały do końca.
Kijow.
Poszedłem odważnie, jak w poprzednim scenariuszu. Ale to nie było to.
W tym scenariuszu trup ściele się gęsto i to z obu stron.
Ku mojemu zdumieniu wygrać mogłem szybko, coś koło siódmej tury. Ale wstrzymałem się, bo jeszcze dużo flag było do zdobycia.
Niestety, nie udało się. Musiałem zająć ostatniego VH wcześniej, bo groziło mi zwycięstwo poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika. I to po jego samobójczym ataku. A po takim zakończeniu nie ma przejścia do kwatery głównej.
Pozdrawiam, Czata
Cytat: czata w Listopad 09, 2009, 04:12:45 PM
....bo groziło mi zwycięstwo poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika. I to po jego samobójczym ataku. A po takim zakończeniu nie ma przejścia do kwatery głównej.
Chyba nie ma punktów za VH/SH, ale uzupełnianie i ulepszanie jest możliwe? W Nu pogadi- w mieście stoi samotne działo, jestem po prostu "uczulony" ,gdy takie oddziały- z natury- wspierające- są pozostawione bez żadnego wsparcia czy choćby małego oddziału, zasiek.
Przez pech- musiałem rozpocząć od nowa, poszło mi lepiej- kwestia prezentów i liderów;)
Nu, pagadi! Powiem wprost- każdy ruch przydzielonymi musi być przemyślany, a ponieważ wreszcie zainwestowałem w porządną plotkę- 75mm, jak i lotnictwo- tym Ił2m3, to nareszcie mogłem porządniej tu dać wyraz mym planom ;D Posiłki lekko zaatakowałem, ale kończyła się amunicja, więc zająłem VH.
b]Don.[/b]
Konieczność- mieć most, inaczej straci się po minimum 2-3 tury na pokonanie przeszkody wodnej. Poza tym trzeba uważnie poczytać mapę, są dwa brody, gdzie można przerzucić przydzielone oddziały.
Dobrze przed scenariuszem kupić saperów.
A poza tym- mam recona z supportem ,2 T34, które trzaskają overruny, do tego plotka 75mm stopująca- sztab wspiera ją i działa- poczynania przeciwnika. Sporo liderów u mnie, ale bój ostry, zatem chłopaki zasłużyli.
Uran.
Nie do konca lubię pędzić, gdy boję się zostawić jakieś oddziały wroga za plecami, a do tego aura nie dopisała, toteż koszmarnie musiałem zwolnić i szukać ewentualnych niedobitków. Często wpadałem na transportowane, więc obyło się bez strat... VH dodałbym działo.
Iasi.
Podział na część szybką i część wolną podoba mi się coraz bardziej.
Tym razem szybka poszła na wschód, a wolna, wykorzystując most zbudowany przez saperów, na południe.
Na wschodzie byli tylko Rumuni, nie byli oni godnym przeciwnikiem.
Na południu walki trwały dłużej. Wojska niemieckie są jednak zdecydowanie lepsze. W dodatku, dostały wsparcie.
Udało mi się zająć wszystkie flagi.
Bagration.
Tu zagrałem trochę bezczelnie, zostawiając większość złomu aux na miejscu.
Południowa część mojej armii dotarła na miejsce bardzo szybko, ale została związana walkami ze wsparciem idącym z południa. Z ważnych punktów ta część zdobyła jedynie lotnisko.
Pozostałe ważne punkty zdobyła część wschodnia wojsk, mniej liczna, za to waleczniejsza (były tam głównie jednostki core, które nie musiały przeżyć).
Polsza.
Zaczynam bawić się coraz bardziej.
Wysłałem siły szybkie ze wsparciem na północny zachód, a siły wolne rozstawiłem dopiero w trzeciej turze. Po to, żeby mi się obie grupy nie myliły.
Bardzo ograniczone jest działanie lotnictwa. Jest tylko jedno lotnisko, małe i daleko. Niestety, na lotnisku na północnym zachodzie nie da się tankować.
Zwycięstwo około dziesiątej tury, ale warto grać do dwunastej. Bo tyle jest płatnych.
Pozdrawiam, Czata
Śnieżna Burza.
Saperzy może i by się przydali, tylko miałem ich na tak dennym transporcie, że po prostu nie zdążyli pomóc w przeprawie. Właśnie- nie rozumie, dlaczego co chwila komp chowa oddziały do transportu, pół biedy gdy ma Hanomaga, ale transport konny rozjeżdżam o wiele łatwiej... Zostawiłem dwie słabe jednostki, co by nie stracić kasy za heks.
Charkow
Nie znając scena, dzielę mniej więcej równo siły, rzucając ten ciężarówkach wzdłuż drogi. Niestety nadal nie mam rozpoznawczego Polikarpowa, więc zbliżam się ostrożnie. więcej oczekiwałem problemów, tak naprawdę to lotnisko jest słabo bronione, uważam, ze na podejściach jakiś ppanc dobrze, by zrobił, do tego dodałbym przynajmniej plotkę i działo.
Stanowczo za dużo jest sil przydzielonych, momentami wręcz miałem natłok i wstrzymywałem na poboczu część sił.
Uważam, że na obecnym etapie doświadczenia i liczebności moich sił, to komputer nie może mieć tak nikłych sił, bo potem nawet mocno doświadczony oddział artylerii jest nieskuteczny.
Ostwall.
Teoretycznie, miejsca rozstawiania ukierunkowują późniejsze działania, ale wcale tak być nie musi. Tradycyjnie, w takich scenariuszach dominuje u mnie chaos. Próbowałem robić bliezkriegi, czyli wykorzystując miejscowe sukcesy pchać tam szybko wojsko, nieoglądające się na inne kierunki. Marnie to wychodziło, bo sukcesy osiągałem równe we wszystkich miejscach.
Najtrudniej jest na linii Niskiej Warty, bo trudna do przekroczenia i dojścia do niej kłopotliwe. Później już jest łatwiej, bo można rozwinąć szerokie natarcie.
Frankfurt.
Na początku należy uważnie przeczytać mapę. Odra jest trudna do sforsowania, a i potem teren można sprawiać problem.
Jak już się wyczuje mapę, to potem da się grać. Tym bardziej, że na Odrze są dwa ocalałe mosty. Jednak dobrym pomysłem jest oszczędzenie saperów z umiejętnością budowy mostów i nie dawanie ich na czoło.
Po sforsowaniu rzeki moje wojsko rozlało się na kierunki. I do końca byłoby już miło, łatwo i przyjemnie, gdyby nie typowe niespodzianki Gustlika. W najmniej oczekiwanym miejscu wylazły mi całkiem pokaźne niemieckie siły, w dodatku w pobliżu VH. Oczywiście, moich sił tam prawie nie było. Rozpoczął się wyścig, bo mnie do zdobycia został już tylko jeden VH.
Komputer wyparł moje słabe siły, jednak nie zajął flagi. To i ja już nie czekałem, aż się rozmyśli, tylko zakończyłem grę.
Berlin.
Podzieliłem siły na trzy równe części, jedna na północ (do miasta), jedna na północny-zachód i jedna część na zachód.
Gdy wschodnia część, po wykonaniu zadania, zaczęła kierować się na północ, wyszły na nią siły SS. Szykował mi się niezły omłot. Na szczęście, na pozostałych kierunkach również osiągałem sukcesy, więc mogłem zakończyć grę. Brylant w piątej turze.
Moja armia.
Campaign: Wstawaj Strana Agromnaja , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Played Scenarios:
01 Villpuri Brilliant Victory
02 Bobruisk Brilliant Victory
03 Odwrot Tactical Victory
04 Nu, pagadi! Brilliant Victory
05 Don Brilliant Victory
06 Uran Brilliant Victory
07 Sniezna Burza Brilliant Victory
08 Charkow Brilliant Victory
09 Kijow Brilliant Victory
10 Iasi Brilliant Victory
11 Bagration Brilliant Victory
12 Polsza Brilliant Victory
13 Ostwall Brilliant Victory
14 Frankfurt Brilliant Victory
Current scenario: Berlin , VH prestige is 80 , All hex prestige is 240
Total army value: 8726 , Current prestige is 4696
BV: Win , turn prestige: 360
V : Win , turn prestige: 360
TV: Win , turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360
Infantry
* , Specnaz [EP][M2 [W]] , 5 bars , 667 exp , Russia , 10 base , 4 curr , Alpine Training - Can move through , 18 kill , 0 pp (U:002)
* , Specnaz [EP][M2 [W]] , 5 bars , 847 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 24 kill , 0 pp (U:003)
* , Specnaz [EP] , 4 bars , 494 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 10 kill , 0 pp (U:006)
* , Specnaz [EP][M2 [W]] , 5 bars , 501 exp , Russia , 10 base , 10 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 8 kill , 0 pp (U:007)
* , Sztab [AEC][ZiS 5 ] , 3 bars , 314 exp , Russia , 1 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp (U:020)
, Strojbat [US-6] , 4 bars , 420 exp , Russia , 10 base , 9 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 5 kill , 204 pp (U:030)
Tank
* , IS-3 , 5 bars , 520 exp , Russia , 10 base , 6 curr , 38 kill , 0 pp (U:001)
, T-34/76D , 5 bars , 773 exp , Russia , 10 base , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 43 kill , 312 pp (U:029)
* , IS-3 , 4 bars , 430 exp , Russia , 10 base , 8 curr , 13 kill , 0 pp (U:037)
* , T-44/85 , 5 bars , 566 exp , Russia , 10 base , 5 curr , 19 kill , 0 pp (U:045)
, T-34 Desant , 5 bars , 562 exp , Russia , 10 base , 6 curr , 23 kill , 408 pp (U:046)
, IS-3 , 5 bars , 507 exp , Russia , 11 base , 10 curr , 18 kill , 607 pp (U:050)
Recon
* , BA-10 , 5 bars , 600 exp , Russia , 10 base , 1 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 13 kill , 0 pp (U:004)
, T-70 , 3 bars , 337 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 5 kill , 228 pp (U:043)
Anti-tank
* , 100 wz44 BS-3 [US-6] , 3 bars , 385 exp , Russia , 11 base , 6 curr , 3 kill , 0 pp (U:023)
, ISU-122 , 4 bars , 429 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 3 kill , 408 pp (U:039)
* , ISU-152 , 5 bars , 606 exp , Russia , 10 base , 9 curr , 14 kill , 0 pp (U:040)
* , SU-85 , 5 bars , 610 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 12 kill , 0 pp (U:042)
FlaK
, 2x25mm 94-KM [FA][ZiS 5 ] , 4 bars , 451 exp , Russia , 10 base , 10 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 7 kill , 192 pp (U:044)
Artillery
* , 122 wz 31/37[Woroszylowiec] , 5 bars , 612 exp , Russia , 10 base , 15 curr , 21 kill , 0 pp (U:005)
, 122 wz 31/37[US-6] , 5 bars , 730 exp , Russia , 10 base , 14 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 13 kill , 537 pp (U:010)
, BR-4[Woroszylowiec] , 4 bars , 481 exp , Russia , 10 base , 14 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 14 kill , 839 pp (U:026)
, BM-31-12UK , 4 bars , 413 exp , Russia , 10 base , 8 curr , Resilience - Harder to Destroy , 5 kill , 312 pp (U:041)
* , BM-13-UK , 3 bars , 347 exp , Russia , 11 base , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 8 kill , 0 pp (U:048)
, SU-122 , 5 bars , 518 exp , Russia , 11 base , 11 curr , 6 kill , 409 pp (U:051)
Air Defense
, M16 [G] , 3 bars , 372 exp , Russia , 11 base , 9 curr , 1 kill , 250 pp (U:049)
Fighter
, La-7 , 5 bars , 666 exp , Russia , 10 base , 10 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 15 kill , 564 pp (U:013)
, La-7 , 5 bars , 882 exp , Russia , 10 base , 10 curr , 18 kill , 564 pp (U:028)
* , La-7 , 5 bars , 1014 exp , Russia , 10 base , 8 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 26 kill , 0 pp (U:036)
, La-7 , 5 bars , 587 exp , Russia , 11 base , 3 curr , 4 kill , 620 pp (U:047)
Tactical Bomber
, TU-2 , 5 bars , 776 exp , Russia , 10 base , 9 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 17 kill , 648 pp (U:011)
, U-2 [R] , 3 bars , 389 exp , Russia , 11 base , 9 curr , 0 kill , 316 pp (U:024)
, TU-2 , 5 bars , 562 exp , Russia , 10 base , 8 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 12 kill , 648 pp (U:025)
, Il-10 , 4 bars , 425 exp , Russia , 10 base , 9 curr , 5 kill , 660 pp (U:038)
Killed: AD 61 , AT 64 , ATY 103 , INF 258 , REC 40 , TK 72 , FTR 37 , TB 17 , Total: 652
Lost : AD 3 , AT 7 , ATY 4 , INF 48 , REC 14 , TK 3 , FTR 4 , TB 2 , Total: 85
BV 13
V 0
TV 1
L 0
Infantry * 6 Units * 3 Leaders
Total : 3243 exp, 65 kill, 204 pp
Average: 541 exp, 11 kill, 34 pp
Tank * 6 Units * 1 Leaders
Total : 3358 exp, 154 kill, 1327 pp
Average: 560 exp, 26 kill, 221 pp
Recon * 2 Units * 1 Leaders
Total : 937 exp, 18 kill, 228 pp
Average: 469 exp, 9 kill, 114 pp
Anti-tank * 4 Units * 0 Leaders
Total : 2030 exp, 32 kill, 408 pp
Average: 508 exp, 8 kill, 102 pp
FlaK * 1 Units * 1 Leaders
Total : 451 exp, 7 kill, 192 pp
Artillery * 6 Units * 4 Leaders
Total : 3101 exp, 67 kill, 2097 pp
Average: 517 exp, 11 kill, 350 pp
Air Defense * 1 Units * 0 Leaders
Total : 372 exp, 1 kill, 250 pp
Fighter * 4 Units * 2 Leaders
Total : 3149 exp, 63 kill, 1748 pp
Average: 787 exp, 16 kill, 437 pp
Tactical Bomber * 4 Units * 2 Leaders
Total : 2152 exp, 34 kill, 2272 pp
Average: 538 exp, 9 kill, 568 pp
Summary * 34 Units * 14 Leaders
Total : 18793 exp, 441 kill, 8726 pp
Average: 553 exp, 13 kill, 257 pp
Kijow.
Wreszcie zakończony, lubię takie scenariusze. Czata mnie trochę postraszył, tymczasem siły przydzielone są tak silne, że gdyby nie chęć doświadczenia własnych oddziałów, to bym nawet nie musiał ich na stronę zachodnią przerzucać. W mieście dodałbym sztab i plotkę broniącą lepiej całości, do tego samodzielne flak przy pancernych siłach, nie wspominając o działach artylerii wspierającej- no właśnie- dlaczego one są tak daleko ustawione, przez tę wodę nikt się ie przeprawia, stanowczo bym je pd miasto podciągnął, i dał choćby 20 mm w sąsiedztwie. Parę pól minowych również byłoby sensowym dodatkiem wszak to miasto- mieli czas, by jakoś je zabezpieczyć.
Zatem reasumując- ciekawy scen- ale- mnie sił przydzielonych, zwłaszcza, że szybko przeciwnik traci inicjatywę, w efekcie następuje polowanie na jednostki, nie zaś planowanie natarcia.
Pozdrawiam. Z.
ps. nie rozumiem tego heksu przed miastem- tam jest rzeka, czy most, bo oddziały go przekraczają normalnie, a pisze : river???
Iasi Scen ciekawy, chociaż źle rozplanowałem siły, niepotrzebnie rzuciłem Isy na zachód- a mają tak mało amunicji, ze potem tylko je uzupełniałem ;/. 2 nowych liderów -artyleria, czołg. ;) Scenariusz bardzo ciekawy, tylko jednostkom niemieckim brak plotek. Tradycyjnie dodałbym też sztab.
Polsza. Mam mieszane odczucia, bo tu bardziej chodzi o manewry, niż martwienie się o realnego przeciwnika- bowiem rozpędzone Isy i ISU po prostu rozjeżdżają wszystko, do tego bezkarne me lotnictwo... No ale i tak o miło co bym nie stracił obu Katiusz;) Za pochopnie je odsłoniłem.
Ostwall.
Powiem wprost- masa, naprawdę masa jednostek core'owych, nawet jak coś schrzanię, to mogę to naprawić atakując masą, właściwie przed właściwym atakiem miarkuję ataki, wyczerpując amunicje w artylerii wspierającej obronę, potem sam używam dział- Katiusze są fenomenalne (dennie się przemieszczają- co jest chyba uśrednieniem pojazdów na jakich były montowane), ale w ataku na cele powierzchniowe nie mają sobie równych. dodałbym trochę zasiek i pól minowych, poza tym lotnictwo niemieckie niemal jest nietykalne dla mych dział... Ciekawy scenariusz, acz:
- ograniczyłbym core'owe jednostki,
- trochę lżejszej artylerii- ckm, więcej plotek-20mm, ckm-ów.
Sporo dział nakupiłem,, ale te 100 (107?) mm na halftrackach są rewelacyjne, no i ZSU37, bo brak mi chronicznie samobieżnych dział plot...
Frankfurtt- ponownie źle wojska rozstawiłem, cięższe rzuciłem na północ, w tym oba IS-y, ale dokupiłem kolejnego T-44, bowiem w kierunku na lotnisko stanowczo mi zabrakło pancernego wsparcia... Do tego kolejne Ła-5FM, gdyż straciłbym recona. W efekcie moich błędów rozstawienia miałem pewne problemy z odparciem natarcia koło lotniska, ale po raz kolejny okazało się, że artyleria, to królowa broni >:D Dodałbym przeciwnikowi tylko jakieś zasieki, bowiem nie mogłem ostatniego bunkra zająć. Poza tym dodałbym trochę plotek, zwłaszcza przy lotnisku, które z zasady powinny mieć- moim zdaniem- zawsze jakąś, choćby szkieletową, obsadę.
Przede mną finał, rozpocznę go tylko po uzupełnieniu oddziałów, nic nie ulepszam, tylko podbijam stany. Zresztą nie warto wymieniać czołgów na IS-y, bo to prawdziwe czołgi przełamania, zbyt mało amunicji, więc nawet po udanym ataku zarówno one, jak i ISU-152 zostają, a przodem pędzą T-34/44, do tego ZSU-37,a za nimi SU-122... Naprawdę dobrze Gustlik rozplanowałeś tę amunicje, inaczej byłyby wypaczenia, że takim Iosifem i Zwierbojem jechałbym jak walcem.
Berlin- szczerze mówiąc- najsłabszy scenariusz z całej kampanii, miałem deja vu z Winsdor z SSI Blitzkrieg. O tyle irytujące jest, że nie ma szans, by podejść skrycie, by nie osiągnąć żadnych strat, ale to ostatni scen więc też i motywację mam słabą... Żal, ze to koniec, bo mało grałem Rosjanami, a z racji na specyfikę sprzętu (kiepskie lotnictwo, mała mechanizacja) to całkiem inna taktyka niż innymi nacjami. W każdym razie:
- te posiłki rosyjskie całkowicie mnie zaskoczyły, bowiem ponownie na północ rzuciłem sporo sił- niepotrzebnie...
- posiłki amerykańskie uznałbym za wrogie, co by utrudnić grę,
- dodałbym też trochę bunkrów, może i jakieś działo/ moździerz klasy Karl?
A oto finał rosyjskich wojaży;) Jak na złość dopiero teraz kolejne 2 oddziały się udowódczyły, dokupiłem też lekki recon, bo bałem sie postępów wokół własnego VH. Te 3 belki to strasznie dużo jak na nowy sprzęt. To bym zmniejszył. Wracam do ex bolestowej kampanii.
Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Berlin , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 11004 , Current prestige is 408
Infantry
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 4 bars , 470 exp , 10 base , 8 curr , 8 kill , 0 pp
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 3 bars , 337 exp , 10 base , 6 curr , 8 kill , 0 pp
* Specnaz [EP][M2 [W]] , 4 bars , 483 exp , 10 base , 8 curr , Influence - Has prestige modifier f , 7 kill , 0 pp
* Strojbat B [International M-5-6] , 1 bars , 193 exp , 10 base , 7 curr , 3 kill , 0 pp
* Sztab [AEC][ZiS 5 ] , 3 bars , 314 exp , 1 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
Tank
* IS-1 , 5 bars , 1443 exp , 10 base , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 122 kill , 0 pp
IS-2 , 5 bars , 1408 exp , 10 base , 14 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 113 kill , 492 pp
T-44/85 , 4 bars , 489 exp , 11 base , 13 curr , 14 kill , 444 pp
T-34 Desant , 5 bars , 1032 exp , 10 base , 7 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 74 kill , 408 pp
*T-44/85 , 5 bars , 540 exp , 10 base , 13 curr , 25 kill , 0 pp
IS-3 , 3 bars , 345 exp , 11 base , 11 curr , 0 kill , 552 pp
Recon
*T-70 , 4 bars , 435 exp , 10 base , 10 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 9 kill , 0 pp
BA-64DSzK , 3 bars , 337 exp , 11 base , 9 curr , 0 kill , 156 pp
T-70 , 3 bars , 374 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 228 pp
T-70 , 3 bars , 327 exp , 10 base , 6 curr , 1 kill , 228 pp
Anti-tank
ISU-152, 5 bars , 550 exp , 10 base , 11 curr , 15 kill , 384 pp
ISU-152, 5 bars , 641 exp , 10 base , 10 curr , First Strike - Unit fires first if , 9 kill , 384 pp
FlaK
MG [FPS][ZiS 5 ] , 3 bars , 371 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 168 pp
25mm SPAA [F] , 3 bars , 370 exp , 10 base , 2 curr , 7 kill , 180 pp
Artillery
*152mm ML 20[Woroszylowiec] , 4 bars , 472 exp , 10 base , 14 curr , 10 kill , 0 pp
BM-31-12UK , 4 bars , 411 exp , 10 base , 10 curr , Determined Defense - Defense values , 2 kill , 312 pp
152mm ML 20[Woroszylowiec] , 3 bars , 378 exp , 10 base , 13 curr , Resilience - Harder to Destroy , 6 kill , 504 pp
SU-122 , 4 bars , 485 exp , 10 base , 11 curr , 1 kill , 372 pp
SU-122 , 4 bars , 437 exp , 10 base , 13 curr , 0 kill , 372 pp
SU-122 , 4 bars , 452 exp , 10 base , 14 curr , 0 kill , 372 pp
100 wz 44 BS-3[M2] , 4 bars , 434 exp , 11 base , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 0 kill , 492 pp
100 wz 44 BS-3[M2] , 4 bars , 481 exp , 11 base , 14 curr , 3 kill , 492 pp
100 wz 44 BS-3[M2] , 4 bars , 480 exp , 11 base , 14 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 1 kill , 492 pp
*BM-31-12UK , 4 bars , 472 exp , 11 base , 15 curr , 8 kill , 0 pp
Air Defense
*90mm M1[US-6] , 3 bars , 320 exp , 10 base , 13 curr , 3 kill , 0 pp
85mm M 39 L/52 [Woroszylowiec] , 3 bars , 321 exp , 10 base , 13 curr,Aggressive Maneuver-Move 1 extra ,4 kill, 444 pp
ZSU-37 , 2 bars , 287 exp , 11 base , 13 curr , 0 kill , 156 pp
ZSU-37 , 3 bars , 328 exp , 11 base , 14 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 1 kill , 156 pp
ZSU-37 , 2 bars , 277 exp , 11 base , 13 curr , 0 kill , 156 pp
ZSU-37 , 2 bars , 297 exp , 11 base , 11 curr , 1 kill , 156 pp
Fighter
La-7 , 5 bars , 875 exp , 10 base , 11 curr , Influence - Has prestige modifier f , 16 kill , 564 pp
La-7 , 3 bars , 386 exp , 11 base , 10 curr , 2 kill , 564 pp
La-7 , 5 bars , 689 exp , 10 base , 11 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 15 kill , 564 pp
*La-7 , 5 bars , 810 exp , 10 base , 9 curr , 10 kill , 0 pp
Tactical Bomber
Il-2M3 , 5 bars , 638 exp , 10 base , 5 curr , 6 kill , 588 pp
Jer-2M , 4 bars , 420 exp , 11 base , 5 curr , 1 kill , 624 pp
*Il-2M3 , 5 bars , 1232 exp , 10 base , 13 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 14 kill , 0 pp
Killed: AD 65 , AT 80 , ATY 110 , INF 268 , REC 40 , TK 80 , FTR 33 , TB 14 , Total: 690
Lost : AD 1 , AT 3 , ATY 2 , INF 22 , REC 4 , TK 5 , FTR 3 , TB 1 , Total: 41
BV 13
V 0
TV 1
L 0
Infantry * 5 Units * 1 Leaders
Total : 1797 exp, 26 kill, 0 pp
Average: 359 exp, 5 kill, 0 pp
Tank * 6 Units * 3 Leaders
Total : 5257 exp, 348 kill, 1896 pp
Average: 876 exp, 58 kill, 316 pp
Recon * 4 Units * 1 Leaders
Total : 1473 exp, 15 kill, 612 pp
Average: 368 exp, 4 kill, 153 pp
Anti-tank * 2 Units * 1 Leaders
Total : 1191 exp, 24 kill, 768 pp
Average: 596 exp, 12 kill, 384 pp
FlaK * 2 Units * 0 Leaders
Total : 741 exp, 7 kill, 348 pp
Average: 371 exp, 4 kill, 174 pp
Artillery * 10 Units * 4 Leaders
Total : 4502 exp, 31 kill, 3408 pp
Average: 450 exp, 3 kill, 341 pp
Air Defense * 6 Units * 2 Leaders
Total : 1830 exp, 9 kill, 1068 pp
Average: 305 exp, 2 kill, 178 pp
Fighter * 4 Units * 2 Leaders
Total : 2760 exp, 43 kill, 1692 pp
Average: 690 exp, 11 kill, 423 pp
Tactical Bomber * 3 Units * 1 Leaders
Total : 2290 exp, 21 kill, 1212 pp
Average: 763 exp, 7 kill, 404 pp
Summary * 42 Units * 15 Leaders
Total : 21841 exp, 524 kill, 11004 pp
Average: 520 exp, 12 kill, 262 pp
Player 1 has 59 units total:
Infantry : 13
Tank : 11
Recon : 5
Anti-tank : 2
FlaK : 2
Artillery : 13
Air Defense : 6
Fighter : 4
Tactical Bomber : 3
Player 2 has 1 units total:
Infantry : 1
* <- original core or experienced prototype
pp <- prestige points
Przyznam, że dawno nie grałem nic Gustlika i zacząłem kampanię sowiecką. Bardzo mi się podoba! :)
Ba, jest przemyślana i wcale nie jest łatwo, kupa panowie, kupą. ;) Jedyne, co bym zmienił, to w plotkach rosyjskich dodał czasem "ground attack". No i mam wrażenie, że te ciężarówki maja kiepskie właściwości terenowe.
A jakie fajne odprawy przed misjami.